abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 09:18:50 #151
43556 miss_dynastie
pi_37054194
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:08 schreef Anansi het volgende:
Als groepen 2 en 3 ongeveer even groot zijn, is je percentage mensen dat te dik is, en dat zichzelf te dik vind dus gelijk.
Ja, oké, maar zo heb je als onderzoeker altijd gelijk
De conclusie klopt van geen kant.
Los van het feit dat ik die massahysterie over 'te dik zijn' op tv, in de kranten, etc. een beetje zat begin te worden...
pi_37054214
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:

Oh ja, hebben jullie de nieuwe reclameposters van Modifast al gezien? Een dame die waarschijnlijk slanker is dan de slankste in dit topic heeft er nu genoeg van en gaat blijkbaar aan de Modifast Dat spul zou ik als arts niet snel voorschrijven aan patiënten. Ja, misschien als je vanwege een operatie of nijpende gezondheidsproblemen bij veel overgewicht toch snel moet afvallen. Niet echt van toepassing op de een beetje mollige dame die het minimale buikje zat is van de poster.
Ja, gezien gisteravond
En dan staat er ook niet iets van "medisch bewezen als verantwoorde manier om af te vallen" oid bij
Ze moet gewoon een maat 38 spijkerbroek kopen in plaats van een maat 34
Maar ze is niet zo dun als de meeste mensen op dat soort posters. Ik heb zelfs iets van een buikje kunnen ontdekken
pi_37054296
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, oké, maar zo heb je als onderzoeker altijd gelijk
De conclusie klopt van geen kant.
Los van het feit dat ik die massahysterie over 'te dik zijn' op tv, in de kranten, etc. een beetje zat begin te worden...
Ja klopt, meestal kan je als onderzoeker wel recht praten wat je wilt... zal ook in dit geval wel zo zijn... degelijk onderzoek zal het dan wel weer niet zijn.
De "massahysterie" zoals jij dat noemt laait inderdaad wel weer redelijk op.. en dat terwijl je in de meeste gevallen beter 5 kilo te zwaar als 5 kilo te licht kan zijn. Bewezen is al dat een BMI van 26/27 gezonder is als een BMI van 16/17.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:25:03 #154
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37055246
Hehe, eindelijk bij-gelezen!
Was wel een hele klus!

Ben een weekendje naar Keulen geweest met m'n vriend, we hebben heel veel gelopen en ook behoorlijk veel gegeten... Was vanmorgen eindelijk weer onder de 94 kilo, 93.8 om precies te zijn. Nog maar 1,5 kilo zwaarder dan 't laagste gewicht. Wel vreemd dat ik opeens bijna 2 kilo lichter ben dan vorige week! We hebben eigenlijk helemaal niet op 't eten gelet. Maar wel iedere dag uren gelopen. Heb dus de indruk dat het bij mij vooral aan het bewegen ligt, zolang ik maar veel beweeg/sport gaat het goed met mijn gewicht en maakt het niet zo veel uit wat ik eet. In tegenstelling tot wat een van die knakkers op dat ncrv-forum dus beweert!

Nog even reageren op andere langsgekomen zaken in dit topic: (beetje laat, ach...)
- Heb ook last van ruimte aan de achterkant van (spijker)broeken. Heeft volgens mij met een holle rug te maken en dat verdwijnt dus ook niet met lijnen.
- Isa: als je met je collega's bij die satéhut gaat eten, dan kun je ook Gado Gado zonder pindasaus nemen. Wel de groenten en dus niet de saus, dan lijkt 't me wel te doen... Ik ben ook niet zo dol op Chinees-indisch eten, heb ik teveel gegeten in mijn leven.
- Over kruidenboter: ik maak kruidenboter van becel-light. Is lekker smeerbaar en niet zo vet. Valt altijd goed in de smaak bij mijn gasten! En koemelkeiwit- en lactosevrij!

Oja, ik ga zo mijn regeltje even aanpassen... eindelijk weer eens...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37055309
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:25 schreef Levitation het volgende:

- Over kruidenboter: ik maak kruidenboter van becel-light. Is lekker smeerbaar en niet zo vet. Valt altijd goed in de smaak bij mijn gasten! En koemelkeiwit- en lactosevrij!
Dan wil ik graag jou recept!!! Heb het wel eens geprobeerd met wajang, maar dat werd ronduit smerig...
Daarom dus meestal van gewone boter (en dan kan ik zelf hooguit 1 plakje stokbrood ermee eten), of van geitenboter (veeeeeel te lekker )
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:39:20 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_37055532
Je maakt het gewoon zoals je het altijd maakt, maar dan met becel light in plaats van de roomboter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:42:25 #157
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37055609
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:27 schreef Anansi het volgende:

[..]

Dan wil ik graag jou recept!!! Heb het wel eens geprobeerd met wajang, maar dat werd ronduit smerig...
Daarom dus meestal van gewone boter (en dan kan ik zelf hooguit 1 plakje stokbrood ermee eten), of van geitenboter (veeeeeel te lekker )
Oei, recept. Uhhh... ik doe meestal maar wat. Ik begin met een klodder boter en gooi daar allerlei kruiden bij. De basis is zout, knoflook- en uipoeder (kan natuurlijk ook vers, heel fijn gesneden) en wat citroensap. En dan voeg ik daar meestal tuinkruiden aan toe. Ik gebruik meestal 'n potje gedroogde gemengde salade kruiden van de Lidl. (lekker lui, wordt 't geheel wel een beetje groenig van.)
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een andere smaak, zoals bijvoorbeeld met paprikapoeder. Proef af en toe even en doe er naar smaak meer kruiden/zout/boter bij. Zo ben ik meestal eventjes aan het knutselen.
Laat het eindproduct wel even een paar uur in de koelkast staan, dan smaakt 't het beste.

De meest wijze les die ik ooit heb gehad wat koken betreft kwam van een Surinaamse kennis: "je moet veel dinges zetten". Veel ingrediënten toevoegen dus....
***Levi was here***
pi_37055693
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:39 schreef Troel het volgende:
Je maakt het gewoon zoals je het altijd maakt, maar dan met becel light in plaats van de roomboter.
Juist en dan smaakt het bij mij dus voor geen meter... maar goed ik vind die wajang gewoon zo ook al niet lekker (gebruik het alleen voor bakken etc.)
Dus misschien scheelt becel daarom ook al een heel stuk, als dat gewoon al beter smaakt.
Wist niet dat dat ook koemelk en lactose vrij was... Weer wat geleerd vandaag

Thx voor je "recept" levitiation ik ga het de volgende kruidenboter gelegenheid eens proberen.
pi_37056380
Zo, ik heb net Body Combat gedaan, van 9.15 tot 10.15. Dat vind ik toch een stuk beter vol te houden dan Attack, en agz ik jarenlang karate heb gedaan hoef ik niet constant op te letten of ik m'n armen wel op de goede hoogte houd, of ik de arm waar ik niet meer stoot wel op de goede plek heb, etc. Dat scheelt een hoop gestuntel. Na Body Attack was ik echt chago zaterdag, omdat het gewoon niet lukt en eigenlijk net te zwaar is. Alleen nu bij Combat was ik na 40 minuten opeens heel slap en begon ik wazig te zien. Volgende keer neem ik denk ik maar vruchtensap mee, dat ik nog een klein beetje energie binnenkrijg, want dit werkt niet zo. En iets meer eten van tevoren. Ik was een beetje aan de late kant, dus ik had alleen maar een half plakje ontbijtkoek op en was de deur uitgerend.
Sanity is (not) statistical
pi_37057061
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:46 schreef Anansi het volgende:

[..]

Juist en dan smaakt het bij mij dus voor geen meter... maar goed ik vind die wajang gewoon zo ook al niet lekker (gebruik het alleen voor bakken etc.)
Dus misschien scheelt becel daarom ook al een heel stuk, als dat gewoon al beter smaakt.
Wist niet dat dat ook koemelk en lactose vrij was... Weer wat geleerd vandaag

Thx voor je "recept" levitiation ik ga het de volgende kruidenboter gelegenheid eens proberen.
Ik vind die 'elke dag' boter wel goed te doen, das geloof ik halfvolle roomboter. En voor kruidenboter moet je eens verse bieslook knippen en er doorheen doen. Dat is echt heerlijk!

Ik heb met de paasdagen trouwens heerlijke ontbeten, maar eigenlijk heel erg bescheiden qua hoeveelheid. Ik had genoeg aan 1 croissantje, 1 broodje, 2 eitjes en een paar aardbeien. En dat terwijl mijn vriend iets van 5 of 6 eieren heeft gegeten
moet je voorstellen wat het gisterenavond voor feest was in bed
pi_37057153
Toen ik op kantoor kwam vond ik op mijn bureau een paaspakket vol chocolade... ja probeer daar maar eens af te blijven. Gelukkig is het tot nu toe nog gelukt, natuurlijk neem ik dat spul NIET mee naar huis
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 11:52:12 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37057294
Frank had een giga-paasei gekregen Nou daar heb ik dus wel even wat van meegegeten ja Zo'n hele sjieke van een banketbakker
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:19:31 #163
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37057979
Als ik hier op mijn werk uit 't raam kijk zie ik de gewraakte poster van Modifast hangen. De vrouw op het plaatje moet inderdaad gewoon een broek in een maatje groter kopen, lijkt me een gemakkelijkere oplossing... Die is echt gewoon slank, maatje 36/38 ofzo. Is wel weer goed voor het zelfbeeld van de "dikke mens".
Is toch ellende zo'n reclamebord (2 zelfs!) vlak voor je raam... vooral als er lekkere koekjes ofzo op de poster staan.
***Levi was here***
pi_37058107
Nou bekijk het van de andere kant, het laat ook een beetje je wilskracht groeien, bij mij althans.

Verder nog een vraagje aan de mensen die al een aantal kilo's zijn afgevallen. Wanneer merkten jullie zichtbaar dat je gewicht verloren was? Omdat ik nu een 3 weken bezig ben, en aan mijn kleding voel ik ngo totaal niks, niet aan de hemden, niet aan de broek.

Moet ook wel zeggen dat ik veel sneller moe ben nu s'avonds, maar echt voordelen heb ik nog niet mogen ondervinden, jammer genoeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 12:34:46 #165
13151 crew  Rewimo
pi_37058350
Ik dacht dat je een kilo of 6, 7 per kledingmaat kunt rekenen ongeveer, Emu. Bij mij klopt dat wel ongeveer in elk geval
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:44:36 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_37058594
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:24 schreef Emu het volgende:
Nou bekijk het van de andere kant, het laat ook een beetje je wilskracht groeien, bij mij althans.

Verder nog een vraagje aan de mensen die al een aantal kilo's zijn afgevallen. Wanneer merkten jullie zichtbaar dat je gewicht verloren was? Omdat ik nu een 3 weken bezig ben, en aan mijn kleding voel ik ngo totaal niks, niet aan de hemden, niet aan de broek.

Moet ook wel zeggen dat ik veel sneller moe ben nu s'avonds, maar echt voordelen heb ik nog niet mogen ondervinden, jammer genoeg.
Het ligt er ook helemaal aan. Soms val je qua kilo's niets af en vliegen de maten omlaag, soms vliegen de kilo's eraf maar blijft de maat een tijd gelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:49:16 #167
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_37058715
Bij mij duurden de cm's wel wat langer, er was echt wel een flink aantal kilo's (tegen de 10) vanaf voor ik een maat kleiner aan kon. Daar staat wel weer tegenover dat zelfs nu in nauwelijks nog afval, de cm's nog steeds verdwijnen en de broeken nog steeds lossen gaan zitten
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:53:24 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_37058837
Ik heb nu zelfs ondergoed aan van maat 44/46 (Maat L van de ALDI-ondergoedjes)

Voor het geval dat jullie dat wilden weten enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:55:48 #169
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_37058919
Ik zat het me net af te vragen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 12:56:22 #170
13151 crew  Rewimo
pi_37058930
Alleen al het feit dat je een vest van 6 euro van de supermarkt aankan Of onderbroeken van de Aldi
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:57:25 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_37058967
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Alleen al het feit dat je een vest van 6 euro van de supermarkt aankan Of onderbroeken van de Aldi
Ja, ŕ 2,79 ofzo per drie stuks
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37058996
Ik zit het me net ineens af te vragen, maar troel en rewimo, beginnen jullie nu niet enorme flappen buik over te houden zeg maar??

hm, ik heb een kat die een schone bak wil, en geen kans voorbij laat gaan om mij dat te laten merken...
En ik heb er zo weinig zin in om dat ding te verschonen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:59:25 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_37059023
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef teigan het volgende:
Ik zit het me net ineens af te vragen, maar troel en rewimo, beginnen jullie nu niet enorme flappen buik over te houden zeg maar??

hm, ik heb een kat die een schone bak wil, en geen kans voorbij laat gaan om mij dat te laten merken...
En ik heb er zo weinig zin in om dat ding te verschonen....
Nou, ook met vet flapte de boel wel hoor, maar ik merk wel dat ik mijn huid een beetje kan oprollen enzo.
Ach, het zal allemaal wel loslopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37059169
Hier weer wat mafs
Boot Vamp in de aula, met alle leerlingen vanochtend.
Ik heb nog nooit leerlingen zo verbaasd zien kijken als toen ik met gespreide benen op de grond ging zitten, mijn voeten beetpakte en mijn bovenlijf plat op de grond legde
Hadden ze vast niet van mij gedacht
Maar dat gaan ze nu dus vaker doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 13:14:10 #175
13151 crew  Rewimo
pi_37059409
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef teigan het volgende:
Buik valt (nog) mee, bij mij zijn het meer mijn armen die flappen. Misschien kan ik over een poosje wel vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')