abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37014688
Gatver de hele week aan 1800kcal gehouden en minstens een uur gesport en ik ben een gram kwijt, er moet iets mis zijn met die weegschaal dat kan niet anders, en anders ga ik mij ontzettend rot voelen.
pi_37014726

[ Bericht 100% gewijzigd door Emu op 16-04-2006 20:10:31 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 april 2006 @ 20:15:25 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37014879
Je kunt je ook beter 's morgens wegen, Emu. Dat kan rustig een hele of halve kilo schelen, echt waar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37014947
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:08 schreef Emu het volgende:
Gatver de hele week aan 1800kcal gehouden en minstens een uur gesport en ik ben een gram kwijt, er moet iets mis zijn met die weegschaal dat kan niet anders, en anders ga ik mij ontzettend rot voelen.
Ik win hoor, met een week netjes eten en vier uur sporten en dan 2,5 kilo aangekomen zijn =P
Afgelopen week maar twee uur gesport en veel chocola en chips gegeten en zelfs cola en malibu gedronken, en nu was er al weer twee kilo vanaf. ;-)

Soms weet je gewoon niet wat je lichaam allemaal doet.
Sanity is (not) statistical
pi_37014971
Gewoon morgenochtend op de weegschaal gaan staan, na het plassen en voor het eten, Emu Dan is je gewicht veel beter te volgen dan 's avonds.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 april 2006 @ 20:44:51 #106
13151 crew  Rewimo
pi_37015649
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Zadelpijn, Rewimo?
Als we over twee weken in Duitsland gaan fietsen neem ik dus maar een gelzadeldekje mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37016741
Zeg, stel je gaat een andere weegschaal gebruiken, maar daar weeg je drie kilo zwaarder op. Pas je dan je regeltje aan, of trek je gewoon iedere keer drie kilo af (wat je in gedachten ongetwijfeld toch iedere keer gaat doen =P)?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 april 2006 @ 21:41:22 #108
13151 crew  Rewimo
pi_37017171
Is een kwestie van kiezen lijkt me, Maeghan. Of je koopt een andere weegschaal
pi_37017639
Ik woog ook 1.5 kg ofzo meer op mijn elektronische weegschaal. Ben vergeten hoeveel het precies was. Alleen nu denk ik er af en toe aan (omdat ik bijna een andere voordeur heb : p), zo van: hmm op m'n oude weegschaal zou ik die 6 al zien staan...
pi_37018833
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Is een kwestie van kiezen lijkt me, Maeghan. Of je koopt een andere weegschaal
Ja, ik ga gewoon naar de Blokker en kies er eentje uit waar ik lichter op ben =P

Haha, nee dit is onze oude weegschaal, niet digitaal. En op die weegschaal heb ik vroeger, ooit, lang gelezen, dus nog een kilo of 63 gewogen. Dus eigenlijk, als ik op de digitale weegschaal een streefgewicht van 65 wil halen dan is dat hierop 68. En als ik op de nieuwe maximaal 93,6 heb gewogen, dan was dat dus eigenlijk stiekem 96.6. Hm. En eigenlijk wil ik ook helemaal geen 68 wegen, dus dan wil ik toch eigenlijk weer 65 er van maken, wat inhoudt dat ik eigenlijk dan nog 20 kilo kwijt moet in plaats van 17. Bah. Wat een ingewikkelde zooi ook allemaal.

Ik weet het niet hoor. Ik vind het uitermate vervelend om nu op een weegschaal te staan die zegt dat ik nog zwaarder ben. Ben ik gelijk weer zo'n eind van die tachtig af. Ok, die tachtig die maar niet wil komen, maar toch.
pi_37018961
Alweer 2 kilo er boven op
Still going strong!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37019264
Pfff ik blijf maar steken op die 77,6... het mag nu wel weer minder worden zegmaar!
Tralalalaaa
pi_37024915
Dat is wel de belangrijkste reden om altijd dezelfde weegschaal te nemen, Maeghan Je weet namelijk nooit exact welke het juiste gewicht aangeeft en dan kan je het maar beter bij je eigen/dezelfde houden. Alhoewel 3 kilo verschil wel veel is

Soms sta je gewoon een tijdje stil, Take_A_Picture, je zal zien dat je op een ochtend ineens meer bent afgevallen dan je dacht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37025202
Het weekmenu van het voedingscentrum is trouwens weer subliem deze week! Ik heb nu overal al zin in. Alleen jammer van het recept van vandaag, dat gaat niet lukken met alleen wat meubelboulevards en tuincentra open Maar ik zie al wel dat ik dat recept verplaats naar een andere dag, want die risotto is goddelijk. Jammer van het toetje, dat specifiek op pasen is gericht

linkje
  maandag 17 april 2006 @ 09:42:54 #115
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37025280
isabeau! ik heb gisteren stamppot raapstelen gegeten! mijn moeder had ze bij zo'n langs de weg groentemannetje gekocht...hmmmmm.....

ik ben nu al aan t bedenken hoe ik straks sporten met werk kan combineren...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_37025316
ik wil ook stamppot raapstelen maar ze willen het spul hier gewoon niet verkopen!!
Op de markt zei de koopman dat niemand het kocht/at en dat hij het daarom niet inkocht. Is dat geen cirkelredenering???

Enne, hoe laat moet je beginnen met werk, weet je dat al? Is voor je werk gaan sporten een optie?
  maandag 17 april 2006 @ 09:50:55 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37025348
hm, misschien kun je ook opzoek naar zo'n doe 't zelf tuinbouwer?

mijn werk is van 9 tot 17, en de sportschool gaat alleen op woensdag om 6.30 uur open. rest van de week om 8 uur. dat is net te kort. Ik wil vragen of ik twee dagen in de week van 10-18 mag werken, dan kan ik s ochtends sporten. of ik moet toch maar s avonds sporten, direkt na t werken, maar dan isset zo rete druk....en ikwil s avonds veel tijd kunnen besteden aan t koor en orkest waar ik bestuur van doe...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_37032939
zo, ik ben nog even een paar uurtjes wezen fietsen zonet.. het begon als even naar de hornbach en de tuinland, en eindigde met een lange toch langs zuidwolde en bedum...
Ik ben hardstikke gek volgens mij, maar het was wel lekker...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37033189
Stond er niet verschrikkelijk veel wind?? Ik heb net bijna 3 uur gewandeld, maar op de dijk had ik er af en toe gewoon moeite mee om vooruit te komen. Niet echt fietsweer als je het mij vraagt. Nou ja, hier tenminste niet.
pi_37033966
ja, dat was het ergste nog, het grootste deel van de terugweg hadden we wind tegen...
dus het was flink aanpoten...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 april 2006 @ 17:39:08 #121
13151 crew  Rewimo
pi_37037062
Wij hebben nog wat rondgestruind op een rommelmarkt en daarna bij een molen in Roosendaal. Ben wel benieuwd naar de weegschaal morgenochtend 't Kan echt alle kanten op met redelijk veel beweging maar ook met die gourmet
pi_37037540
Ik ben ook wel benieuwd... Ik heb alleen dit weekend ipv 6 maar 4 boterhammen op een dag gehad, ik had niet veel meer nodig voro mijn gevoel..
Nu zit ik dus te stressen dat ik komende week weer aankom als ik 2 boterhammen meer eet..
Terwijl ik weet dat dat verder geen f*ck uitmaakt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 april 2006 @ 18:31:55 #123
13151 crew  Rewimo
pi_37038450
In ons WLS-topic een foto van vandaag
pi_37040724
Er schijnt een apparaat te zijn dat je persoonlijke caloriebehoefte kan bepalen aan de hand van de hoeveelheid zuurstof die je lichaam opneemt wat uiteindelijk je metabolisme bepaalt.
Het apparaat geeft het aantal calorieën aan dat je zal verbruiken in rusttoestand.

http://www.lijfsportenmiddelen.nl/links/producten/bodygem

interessant lijkt me !
pi_37040805
20 dollar per keertje ademen Nou, zo graag hoef ik het ook niet te weten.
(het ding kost namelijk 800 dollar voor 40x en dan nog weet je niet hoe exact deze nou werkelijk is....normaal worden ook andere parameters meegenomen in dit soort testen/berekeningen)

Maar op zich wel interessant dat zoiet sop de markt is.
pi_37041006
Ik heb een validiteitsonderzoek van het apparaat gevonden waarmee vergeleken wordt met veel duurdere methodes die in ziekenhuizen gebruikt worden.

http://www.newlinemedical(...)BodyGem_abstract.pdf

De meting zou dus wel betrouwbaar zijn neem ik aan..
pi_37041193
Mwoah, je krijgt dus significant hogere waarden met de bodygem dan met de standaardprocedure (en ze dachten dat dat kwam omdat je hem vast moet houden waardoor je basaalmetabolisme dus al hoger uitvalt dan in rust). Als ze die hogere waarde, die neem ik aan ongeveer gelijk zal zijn, nou even meenemen in de weergave van het basaalmetabolisme, dan heb je een leuk uitgangspunt.

Maar wat wil je er eigenlijk mee?
pi_37042138
Vraagje: hebben jullie ooit een kleinere ringmaat gekregen na het afvallen? Na hoeveel kilo's ongeveer?
en ja, ik weet ook wel dat je aan je vingers nauwelijks afvalt...maar vragen staat vrij hè
pi_37042245
Ik ben van ringmaat 20 naar bijna 18 nu. Ik pas nu BIJNA in de L ringen van Six. Bij een verschil van 12 kilo is dat dus.
pi_37042717
Heb zaterdag een ring gekregen van mijn vriendje. Maat 7 volgens de verkoopster, binnendiameter 2cm. Hij zit op zich wel goed, maar ben dus bang dat hij te los zal komen zitten als ik nog een paar kilo's (5-tal) afval. Ik heb overigens geen idee hoe een ring hoort te zitten, want dit is de 2e die ik in mijn hele leven draag.
  maandag 17 april 2006 @ 21:09:27 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_37043287
hmm mijn ring die ik 2.5 jaar geleden van mijn vriend heb gekregen is nu zo ruim dat ie als ik een beetje met mijn hand schud van mijn vinger glijdt....
dat is dus -26 kg....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 april 2006 @ 21:12:29 #132
13151 crew  Rewimo
pi_37043426
Ik heb geen ringen wegens allergie maar mijn vingers zijn met -41 kilo echt wel dunner geworden
  Licht Ontvlambaar maandag 17 april 2006 @ 21:48:28 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37045000
Ik had een ring maat 17,5 die zo los zat dat de juwelier 'm kleiner heeft moeten maken. Gelukkig was het een niet gesloten ring, dus kon hij geknepen worden. Mijn nieuwe ring, die ik voor mijn 30e verjaardag heb gekregen, is maat 17
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37046503
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm mijn ring die ik 2.5 jaar geleden van mijn vriend heb gekregen is nu zo ruim dat ie als ik een beetje met mijn hand schud van mijn vinger glijdt....
dat is dus -26 kg....
Nou, zo ver ga ik dus nooooit gaan
Bedankt voor de antwoorden! Ik laat de ring maar zo, denk niet dat ik nog een maatje zal zakken (grove bouw)
pi_37048763
En uiteraard op mijn werk is er ook taart en mijn collega heeft heel lief een slaatje voor me overgelaten. *zucht* Ik heb het taartje van mijn schoonouders hier ook afgegeven en hij is inmiddels al door een paar collega's verorbert
pi_37048920
Effe test met weegschaal gedaan hier en hij is inderdaad niet naukeurig, kan 4 kg schelen als je je 5 minuten later weegt, mijn broer had ook eens geprobeert eerst 88kg dan 91.4kg. Niet echt logisch dus, mss toch maar eens uitkijken voor een nieuwe weegschaal
pi_37051212
Ongesteld zijn is zwaar kut!

Zo. Dat moest er uit. Ben vandaag vrijwel de hele dag hondsberoerd geweest van die vervloekte bijwerking van het vrouw zijn, ben blij als de week er weer op zit, dan ben ik er voorlopig weer even van af.
Vanmiddag veeeeel geslapen waardoor ik nu klaarwakker ben Maarja, ik ga toch maar slapen he.
Truste!
Tralalalaaa
pi_37053042
Bij de ncrv hebben ze ook een forum en er is een wekelijks deel dat 'de maatschappelijke barometer' heet. Deze week gaat het over obesitas en het is de triestheid zelve op dat forum zeg

Voorbeeldjes:
quote:
Niemand ziet waar het hier werkelijk om gaat en dat is dat dikke mensen gewoon een eetstoonis hebben (met uitzondering van obesitas door ziekte, erfelijkheid ed) die eetstoornis heet namelijk binge eating ofwel een eetbuienstoornis.
We hebben dus allemaal ineens Binge Eating Disorder...
quote:
Ik ben voedingstherapeute en baseer me op het Bloedgroepdieet om mensen een gezonde eet- en leefstijl bij te brengen die ziekten en aandoeningen zoals overgewicht aan te pakken!
Het meest geniale dieet van de 20ste eeuw (maar aangezien je bij elke bloedgroep geen verzadigde vetten en geen suikers mag en bij bloedgroep O geen tarwe meer mag en bij bloedgroep A geen vlees zal je zeker afvallen, in die produkten zit namelijk best veel energie )
quote:
Meer bewegen heeft eigenlijk geen zin, het verhoogt het honger gevoel.
Het goede voorbeeld geven, ouders leerkrachten, vraag de leerkracht l.o. haar tas te laten zien wat er voor snoep inzit..........trakteren op scholen de kantines, walgelijk.
Slechte producten duurder maken, mensen met overgewicht meer ziektekosten laten betalen.
Enne gewoon minder eten, het is een verslaving het wordt kinderen aangeleerd, dan wordt de maag kleiner en verdwijnt het honger gevoel..............maar ja consumptie maatschappij....................meer bewegen helpt echt niet..........
Tsja...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 07:31:31 #139
13151 crew  Rewimo
pi_37053258
Geen vlees? Hallo eiwittekort

Schade valt mee hier trouwens Niets eraf maar dat had ik ook niet verwacht.
pi_37053292
Ok pasen verliep hier dramatisch wat betreft op mijn eten letten.
Gisteren kwamen vanwege vriendjes verjaardag, onze families brunchen.
En ik heb veel te veel ongezonde dingen op...
Had oa. kruidenboter gemaakt van geitenboter zodat ik hem zelf ook mocht
hebben, was niet zo slim...want ik heb er veel te veel van op.

Nou vanaf vandaag maar weer met volle moed er tegen aan.
En heeeeeel hard leren voor mijn neurologie tentamen van morgen.
pi_37053466
Succes met neurologie, Anansi! Pittig vak

En ik denk trouwens niet meer in termen van 'vol goede moed er tegen aan' of 'morgen ga ik verder' of 'maandag begin ik weer' etc. Ik heb mezelf namelijk een minimaal en maximaal aantal kcal per week gegeven. En zelfs met een dag paaseitjes en taartjes eten blijf ik eigenlijk altijd wel binnen mijn weekmarges Werkt best motiverend!

Oh ja, hebben jullie de nieuwe reclameposters van Modifast al gezien? Een dame die waarschijnlijk slanker is dan de slankste in dit topic heeft er nu genoeg van en gaat blijkbaar aan de Modifast Dat spul zou ik als arts niet snel voorschrijven aan patiënten. Ja, misschien als je vanwege een operatie of nijpende gezondheidsproblemen bij veel overgewicht toch snel moet afvallen. Niet echt van toepassing op de een beetje mollige dame die het minimale buikje zat is van de poster.
pi_37053538
Dank je isabeau

Dat van die maximale aantal calorieen per week is wel een goede tip.
Nu nog eens even over een reeel minimum en maximum nadenken.

Reclameposters van modifast niet gezien, maar de meeste "dikke" vrouwen in comercials hebben nog steeds hooguit een BMI van 22 ofzo...
Wat dat betreft vind ik de reclame van dove wel goed. Zijn tenminste dames met wat natuurlijke afmetingen.
pi_37053593
Zo, Pasen voorbij. We gaan er weer tegen aan!!
pi_37053661
ik vind het heel gemeen, ik heb met pasen zoveel bewogen, en ik ben toch weer 7 ons zwaarder dan zaterdag vandaag...
Aan de andere kant heb ik zoiets van schijt aan de weegschaal, ik ben tevreden met wat ik aan beweging heb gedaan..
pi_37053774
blij dat ik nog nooit een voedingsdeskundige ben tegengekomen die me het bloedgroependieet wilde aanpraten... dan zou ik meer vlees moeten eten. En dat is knap lastig als je al 8 jaar volledig vegetarisch bent :p
Hmmm, bewegen helpt echt niet? Ook niet tegen hoge bloeddruk of om een goed gevoel te krijgen? Hèhè! Net nu volgende week een 'Start to Run' begint en ik dus alvast naar de info-avond ga op donderdag!
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 09:03:56 #146
43556 miss_dynastie
pi_37054008
Ik las vandaag op teletekst een beetje een raar item. Ik weet niet helemaal zeker of ik de percentages goed heb onthouden, maar het kwam erop neer dat meer dan de helft van de Nederlanders (55 procent) zichzelf te dik vindt. En dit klopt dan weer met beweringen van onderzoekers, die beweren dat de helft van de Nederlanders te dik is Dus jezelf te dik vinden = te dik zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 09:06:57 #147
13151 crew  Rewimo
pi_37054033
Misschien is het de andere helft
pi_37054048
Dat die percentages gelijk zijn verbaasd me niet zozeer.
Maar denk niet dat het klopt dat als je jezelf te dik vind je ook te dik bent.

De meeste te dikke mensen zullen dit van zichzelf weten.
Een kleinere groep mensen die te dik zijn, zullen zichzelf niet te dik vinden.
En een andere groep mensen is niet te dik, maar vind zichzelf wel te dik.
Als groepen 2 en 3 ongeveer even groot zijn, is je percentage mensen dat te dik is, en dat zichzelf te dik vind dus gelijk.
pi_37054100
Hmmm, paasweekend gehad, ongesteld, twee week belachelijk ongezond gegeten en nog steeds hetzelfde gewicht
Het maakt helemaal niet uit wat je eet, je lijf gaat toch zijn eigen gang wel
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:16:19 #150
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_37054150
Na de vakantie (slecht en veel gegeten) woog ik vrijwel net zo veel (of weinig ) als voor de vakantie. Nu ben ik 4 dagen thuis, heb gezond gegeten, en er zit opeens een kilo aan.
Conclusie: een dieet van chipjes en chocolade is ok

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')