abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36938640
Vriendin van me kreeg ongeveer 5 jaar geleden een afschrift van de bank met een flink bedrag van de Belastingdienst erop gestort.
Dit was niet voor haar bestemd. Dus nam ze contact op met de Belasingdienst.
Die achterhaalde de naam van de persoon van wie het geld is. Ze moest het maar ''ffies'' terug storten.....
Dat deed ze dus niet.....En nu na bijna 5 jaar heeft ze nog steeds NIKS gehoord. En dit geld blijft maar op haar rekening staan.
Vorig jaar zomer........precies hetzelfde..................Weer een flink bedrag -huppakee- er bij op.

Zou ze dit geld kunnen gaan gebruiken?
Of komt de Belastingdienst er vast ooit nog achter?
En wat dan? Zal de belastingdienst direct het volledige bedrag terug 'eisen'?

Zou ze het geld er af kunnen afhalen, rekening opheffen, en valt het nooit meer te achterhalen??

De Belastingdienst....leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker....
Maar ik heb zin in een feessie.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:06:33 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36938677
Denk het niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 13 april 2006 @ 23:07:53 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36938726
Het is wettelijk niet toegestaan om het te houden. Ze kunnen het wel terugvorderen en volgens mij ook wel met rente.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36938754
Ze hebben toch verzocht om het terug te storten?
Wat is daar zo lastig aan?

Ze kunnen het lastig van je rekening af halen
pi_36938763
Ik neem aan dat de rechtsvordering uit onverschuldigde betaling na vijf jaar verjaart.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36938809
Onverschuldigde betaling. Dat kunnen ze zo terugvorderen.
Vijf jaar is wel lang moet ik zeggen.
Maar waarom heeft ze dat niet teruggestort dan ?
pi_36939287
Nou..om eerlijk te zijn....Ze baalde ervan dat de mevrouw van de belastingdienst met alle gemak van de wereld zei van; ''Stort het u maar terug, goedemiddag''
Ze dacht jee......
En toen dacht ze van...Boeien. Ik laat het staan, en zie het wel.
En dat is nu al bijna 5 jaar geleden.

Ik vind het knap dat ze er nog nooit een cent van heeft gebruikt.

Hoelang nog....
  donderdag 13 april 2006 @ 23:26:45 #8
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36939368
Sowieso nooit gebruiken. Eventueel overzetten naar een soort spaarrekeningachtig iets met een hogere rente. Maar aankomen zou ik niet doen
pi_36939422
Volgens mij verjaren zulke dingen na tien jaar. Ik ken een verhaal van een man die via een bedrijf waar hij geen eigenaar van was 10.000 euro teveel terug kreeg en dit allemaal uitgaf. Zit nu in een schuldsaneringstraject.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:28:07 #10
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_36939424
Over hoeveel geld hebben we het ?
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_36939533
hou er rekeing mee dat alsze het terugvorderen het met rente is!! en de rente die de belasting hanteert is altijd een klein procentje hoger dan het huidige tarief.
5 jaar geldt alleen voor controle op belastingaangifte volgens mij, maar geld wat niet van jou is staat wat langer dan 5 jaar voor (maar hoe groot is die kans:-)
when it rains, why don't sheep shrink?
pi_36939663
Gooi het op een spaarrekening en profiteer van de rente. Gaan ze erom zeuren dan leg je het netjes uit en stort je het bedrag binnen 4-5 dagen terug.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_36939864
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:30 schreef PuFF het volgende:
hou er rekeing mee dat alsze het terugvorderen het met rente is!! en de rente die de belasting hanteert is altijd een klein procentje hoger dan het huidige tarief.
5 jaar geldt alleen voor controle op belastingaangifte volgens mij, maar geld wat niet van jou is staat wat langer dan 5 jaar voor (maar hoe groot is die kans:-)
Maar zij heeft toch een bedrag gekregen van de belasting door hún schuld..dan is het toch redelijk om alleen dat bedrag terug te moeten doen?

Ik acht die kans ook niet heel groot..maar je weet nooit.

Het gaat om een bedrag van om en nabij de 4000 euro.
pi_36939961
Bel ze, leg het uit, laat ze een aangetekende brief sturen met instructies (welke rekening, etc). Zet ondertussen het geld op een spaarrekening. Stort het geld terug wanneer je de instructies ontvangen hebt. Of niet wanneer je die niet krijgt. Ik zou het geld zelf niet gebruiken.
pi_36939971
PS: bedenk wel dat het gewoon gemeenschapsgeld is, van iedereen dus.
pi_36940090
terugvorderen is zonder rente hoor.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_36940414
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:09 schreef Godlike02 het volgende:
Ze hebben toch verzocht om het terug te storten?
Wat is daar zo lastig aan?

Ze kunnen het lastig van je rekening af halen
Het is een lang verhaal, maar uiteindelijk kan de bank in opdracht van de belastingdienst geld van je rekening halen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:01:29 #18
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36940432
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:30 schreef PuFF het volgende:
Onzin, m'n broer heeft het ook gehad en alleen het bronbedrag werd terugge-eist.
pi_36940500
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef GREENSKiN het volgende:
PS: bedenk wel dat het gewoon gemeenschapsgeld is, van iedereen dus.
Voorlopige teruggaaf
pi_36940596
zal ik je eens een kleine voorspelling doen?,.... binnen nu en pak em beet 3 jaar krijg je een naheffing van de belastingdienst dat je 20000 euro kan gaan dokken, en dan open je hier weer een topic om uit te janken, + dat ze nu wel een bkr notering zal hebben.
pi_36940666
BKR registreert kredietfaciliteiten en achterstand op hypotheek, geen onverschuldigde betalingen e.d.
pi_36940777
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:10 schreef Hork het volgende:
BKR registreert kredietfaciliteiten en achterstand op hypotheek, geen onverschuldigde betalingen e.d.
dokken zal ze
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:16:26 #23
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_36940812
Wow en al 5 jaar staat dat geld al apart... dat vind ik toch wel knap eigenlijk...
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_36940941
Ja, vink ook.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 14 april 2006 @ 00:24:06 #25
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_36941033
Vin ikkuh ook !!1!eins
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_36941512
Fleur, hoeveel is het ongeveer?

Honderd? Duizend? Tienduizend?
pi_36941528
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:09 schreef Argento het volgende:
Ik neem aan dat de rechtsvordering uit onverschuldigde betaling na vijf jaar verjaart.
volgens mij ook
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:52:03 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_36941704
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:42 schreef Spreadsheet het volgende:
Fleur, hoeveel is het ongeveer?

Honderd? Duizend? Tienduizend?
Het gaat om een bedrag van om en nabij de 4000 euro. zegt ze ergens hier boven.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_36941720
BOFKONT
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:54:54 #30
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_36941783
Het is een onverschuldigde betaling en dat kent een verjaringstermijn van vijf jaar. Na vijf jaar is het gewoon van jou.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_36941817
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:52 schreef Spreadsheet het volgende:
BOFKONT
Mun vriendin jah.
pi_36942031
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:04 schreef fleur22 het volgende:

[..]

Voorlopige teruggaaf

Het blijft gewoon geld van de gemeenschap oftewel: diefstal, wat mij betreft.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_36942959
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, als ze het had gebruikt!
Nu staat het gewoon op een rekening.
Enne...nee....geen rente....
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:11:30 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_36943052
van profiteren zolang het kan
Huilen dan.
  vrijdag 14 april 2006 @ 03:28:15 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36943673
Ik vind de TT misleidend. "Geld niet teruggestort, ondanks verzoek van de BD... mag ze het nu houden?"

Geldt de verjaring eigenlijk ook als verzocht is het geld terug te storten?

Per ongeluk ontvangen > onversch. betaling > we willen het terug > je krijgt het niet > .........

vul op de stippellijn in wat het dan is geworden
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 14 april 2006 @ 06:50:23 #36
46960 StefanP
polemicist
pi_36944063
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:24 schreef fleur22 het volgende:
Nou..om eerlijk te zijn....Ze baalde ervan dat de mevrouw van de belastingdienst met alle gemak van de wereld zei van; ''Stort het u maar terug, goedemiddag''
Ik had het ook gehouden als ik zo'n chagrijnig antwoord kreeg.

Gewoon houden, ze bekijken het maar. Niet jouw probleem. Hun probleem.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:41:17 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36944520
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 03:28 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind de TT misleidend. "Geld niet teruggestort, ondanks verzoek van de BD... mag ze het nu houden?"

Per ongeluk ontvangen > onversch. betaling > we willen het terug > je krijgt het niet > .........

Goeie vraag!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:46:22 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36944585
Nog eens 5 jaar laten staan lijkt iig wel verstandig. En daarna.. ach, dan wordt het wel erg lang geleden nietwaar?
Vampire Romance O+
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:48:22 #39
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_36944605
Euh 5 jaar verjaring? ik zal het straks in mn wetboek opzoeken
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_36947088
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:09 schreef Argento het volgende:
Inderdaad vijf jaar nadat de Belastingdienst van het bestaan van de vordering op de hoogte is gekomen als met de persoon van de onbevoegde ontvanger. Art 3:309 BW.

Dus je vriendin moet zich nog even stil houden.

edit: Dat geldt voor de vordering uit onverschuldigde betaling in het algemeen. Ik weet niet of specifieke belastingwetgeving hiervoor andere termijnen in het leven heeft geroepen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36947211
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 03:28 schreef ElisaB het volgende:

Natuurlijk geldt verjaring dan ook. Het instellen van de vordering zal de verjaring stuiten, maar als de Belastingdienst de vordering instelt en vervolgens vijf jaar lang niet meer van zich laat horen, dan verjaart de boel net zo goed. Vind ik persoonlijk ook niet zo vreemd. De belastingdienst wil iets van een derde, en of zij nou recht heeft op hetgeen zij vordert of niet, het initiatief ligt bij de belastingdienst.

Dus nee, ik vind het geen diefstal en de verjaringsbepaling van 3:309 BW maakt geen expliciet onderscheid tussen de ontvanger te goeder trouw en de ontvanger te kwader trouw (ofschoon de bepaling wel aanstipt dat de vordering in ieder geval na twintig jaar is verjaard).
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:12:19 #42
140970 Neef
zeg broer...
pi_36947444
MELD MISDAAD ANONIEM.....

tip geld van 4000euro

wat was dat nummer?
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:13:10 #43
64338 fr0x
Directeur
pi_36947464
Ik zou het ook houden , zolang ze niet achter me reet aan zitten.
Das nog is snel verdient

En dat geblaat over diefstal enz, bullshit!
gewoon houden dus !
peace, nd suck a !@$%
pi_36947884
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:03 schreef fleur22 het volgende:

[..]

Ja, als ze het had gebruikt!
Nu staat het gewoon op een rekening.
Enne...nee....geen rente....
Daar gaat het toch niet om? Ze heeft geld in bezit dat niet van haar is.
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:13 schreef fr0x het volgende:
Ik zou het ook houden , zolang ze niet achter me reet aan zitten.
Das nog is snel verdient

En dat geblaat over diefstal enz, bullshit!
gewoon houden dus !
Juist, die mentaliteit moeten we hebben in dit land. Pakken wat je pakken kan of iemand daar nou last van heeft of niet.
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:30:36 #45
140970 Neef
zeg broer...
pi_36948023
pffffffffff

als iedereen zo eerlijk was...

ik geef je een voorbeeld:

je mag ten alle tijden bij mij inbreken (klaag ik niet,; ga ik geen aangifte doen etc etc)
maar als ik jou betrap dan moet jij echt niet raar staan te kijken als ik je een retourtje maasvlakte geef in me kofferbak en je een een gat laat graven, je even laat uithuilen,smeken,foto's van je kinderen laat zien.haal ik gewoon de trekker over, en gooi die kuil dicht!

is zelfde als met haar geld, belastingdienst mist het niet blijkbaar of zijn het vergeten moeten ze niet klagen, komen ze erachter dan heeft ze een probleem.
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
pi_36948089
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Ze heeft geld in bezit dat niet van haar is.
Verkrijgende verjaring is een zuivere wijze van eigendomsverkrijging.
pi_36948237
Waar staat geregistreerd dat ze heeft gebeld met de belastingsienst? Ze kan het gewoon net zo lang vasthouden totdat ze er zelf om vragen. Niemand komt er achter dat ze wist dat ze er geen recht op had. Kijk als ze haar nou zelf hadden gebeld met een verzoek, was het een ander verhaal.
Ik had in dit geval precies hetzelfde gedaan denk ik. Gewoon apart zetten, 10 jaar rente trekken en dan pas opmaken.
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:39:00 #48
140970 Neef
zeg broer...
pi_36948330
bizar je hebt gewoon al toekomst plannen gemaakt voor je ongeboren kind!

dat noem ik nou eens plannen
Sammy said:
pi_36950440
ik heb jaren gelden ook iets dergelijks gehad. TOen had je nog van die premie a,b en c woning subsidies.

na 3 keer het te hebben gemeld en te hebben terug gestort was bij storting 4 bij mij duidelijk dat ik toch echt een pc nodig had ( was nog in het 386 tijdperk

en ja hoor, geld was weg en prompt gingen ze erom vragen

Toen mooie afspraak gemaakt. 50 piek per maand aflossen rentevrij.... Prima toch ( ging toen om iets van 3000 piek)

bedenk gewoon dat zodra je het uitgeeft het lijkt of de duvel er mee speelt en ze het plots terugvragen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36952041
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Verkrijgende verjaring is een zuivere wijze van eigendomsverkrijging.
Dat e.e.a. wettelijk zo is, wil niet zeggen dat het moreel juist is. Sterker: er is gevraagd of ze het terug wil geven. Ik vind het gewoon te sneu voor woorden dat ze geld dat van de gemeenschap is, wil houden.
pi_36952625
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 13:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon te sneu voor woorden dat ze geld dat van de gemeenschap is, wil houden.
Je hebt helemaal gelijk 5H, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dezelfde gedachte een tikje aangepast ook bij veel mensen rondzwerft.

Ik vind het gewoon te sneu voor woorden dat geld dat van mij is weer door de gemeenschap wordt opgeeist....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36952641
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 13:51 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk 5H, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dezelfde gedachte een tikje aangepast ook bij veel mensen rondzwerft.

Ik vind het gewoon te sneu voor woorden dat geld dat van mij is weer door de gemeenschap wordt opgeeist....
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:01:25 #53
33954 ElisaB
pi_36952922
quote:
Dat e.e.a. wettelijk zo is, wil niet zeggen dat het moreel juist is. Sterker: er is gevraagd of ze het terug wil geven. Ik vind het gewoon te sneu voor woorden dat ze geld dat van de gemeenschap is, wil houden.
En ik vind de mensen die hard roepen om het te houden zo dom

Alsof geld dat de BD int van hunnie van de BD wordt. Het is gewoon gemeenschapsgeld. Dus niet van hullie, maar van ons.

Stel dat ik in ons groepje rondga met de pet, omdat we met z'n allen gaan dokken voor de BBQ van vanavond. Ik geef de pet vervolgens even aan F_H en die holt er hard mee weg. Ik zeg dat ie 'm moet teruggeven, en hij zegt dat ie dat lekker niet doet. Ik wil wel eens weten wie er dan nog steeds zo hard roept dat F_H gelijk heeft en dat ie onze pet met geld lekker moet houden.

Lekker simplistisch hè...

Echt, ik vind het onbegrijpelijk dat mensen dit soort gedrag aanmoedigen. Letterlijk bedoel ik dat: ik kan het niet snappen.
pi_36953948
quote:

[..]

Haar is helemaal niks gevraagd. Ze heeft zelf contact met de belastingdienst opgenomen en toen is haar gezegd dat ze het terugk kon storten. De belastingdienst heeft zelf helemaal niets gedaan om haar fout (!) te herstellen.

En dat geld mag dan van de gemeenschap zijn, dat argument vind ik in individuele gevallen als deze wat al te dramatisch. Hier zal de gemeenschap niets van merken.

'Een fout van de belastingdienst in uw voordeel'. Dat is geen big deal, dat is een mazzeltje.
pi_36953977
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:01 schreef ElisaB het volgende:
Stel dat ik in ons groepje rondga met de pet, omdat we met z'n allen gaan dokken voor de BBQ van vanavond. Ik geef de pet vervolgens even aan F_H en die holt er hard mee weg. Ik zeg dat ie 'm moet teruggeven, en hij zegt dat ie dat lekker niet doet. Ik wil wel eens weten wie er dan nog steeds zo hard roept dat F_H gelijk heeft en dat ie onze pet met geld lekker moet houden.

Lekker simplistisch hè...
Niet alleen simplistisch, maar ook nog ns niet vergelijkbaar.

In dit geval is er sprake van diefstal c.q. verduistering.
pi_36955975
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Haar is helemaal niks gevraagd. Ze heeft zelf contact met de belastingdienst opgenomen en toen is haar gezegd dat ze het terugk kon storten. De belastingdienst heeft zelf helemaal niets gedaan om haar fout (!) te herstellen.

Dan nog is het moreel onjuist om niets te doen. Daarnaast: men heeft wel degelijk iets gedaan, namelijk het vragen om terug te storten. Dat de Belastingdienst meer mogelijkheden heeft om e.e.a. terug te vorderen doet dan wat mij betreft niet terzake.

Verder is het inmiddels al geen "goeder trouw" meer, maar "kwader trouw" (zij weet immers dat het een onverschuldigde betaling is) en dan er volgens mij best eens wettelijke rente worden gevorderd.(over de afgelopen 5 jaar)
quote:
En dat geld mag dan van de gemeenschap zijn, dat argument vind ik in individuele gevallen als deze wat al te dramatisch. Hier zal de gemeenschap niets van merken.
Ow? Vele kleintjes maken een hele grote. Dit "oh-het-is-maar-weinig-mentaliteit" is ook maar een drogreden, natuurlijk.

Als een ambtenaar een cadeautje koopt voor zijn vrouw met de creditcard van de gemeente (die zitten toevallig bij dezelfde maatschappij als hijzelf en hij heeft zich vergist in het pasje, hij ontdekt het) wordt zo ongeveer met pek en veren de stad uitgedragen.
quote:
'Een fout van de belastingdienst in uw voordeel'. Dat is geen big deal, dat is een mazzeltje.

pi_36957511
Het gaat toch niet om gemeenschapsgeld, maar om van één persoon, die zeer waarschijnlijk een verkeerd rekeningnummer heeft ingevuld (BD doet geen naam/woonplaats controle). Hij/zij mist dan nu ook 4000 euro... ronduit hufterig dat je dat niet terug stort... de BD doet daar verder niks aan, die doet slechts eenmalig, na een verzoek van de eigenlijke eigenaar, een verzoek om het geld terug te storten.

Oftewel als je zo bent om het te houden HET IS VAN JOU gefeliciteerd, de BD doet er kan en doet er niks aan...
pi_36957559
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:25 schreef Tim2005 het volgende:
Het gaat toch niet om gemeenschapsgeld, maar om van één persoon, die zeer waarschijnlijk een verkeerd rekeningnummer heeft ingevuld (BD doet geen naam/woonplaats controle). Hij/zij mist dan nu ook 4000 euro... ronduit hufterig dat je dat niet terug stort... de BD doet daar verder niks aan, die doet slechts eenmalig, na een verzoek van de eigenlijke eigenaar, een verzoek om het geld terug te storten.
Wie zegt dat de eigenlijke ontvanger niet naar de BD heeft gebeld met de vraag waar die ¤ 4.000,-- blijft en dat de BD dat wederom heeft overgemaakt?

De eigenlijke ontvanger heeft niets met dit verhaal te maken.
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:28:31 #59
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36957590
tja, kansloos. Tenzij je natuurlijk de bak in wil. Dan mag je het houden...
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pi_36958192
Omdat er een soortgelijke zaak is geweest onlangs volgens mij was dat Kassa of Radar... en 2 keer storten doen ze echt niet, ze kijken gewoon op het ingevulde formulier en zien daar het verkeerde rekeningnummer, dus helaas pech voor die gene.
pi_36958305
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:47 schreef Tim2005 het volgende:
Omdat er een soortgelijke zaak is geweest onlangs volgens mij was dat Kassa of Radar... en 2 keer storten doen ze echt niet, ze kijken gewoon op het ingevulde formulier en zien daar het verkeerde rekeningnummer, dus helaas pech voor die gene.
Nee, tuurlijk...

Als jij kunt aantonen (voor zover jij dat übethaupt hoeft te doen) dat jij het geld niet hebt gehad, heb je dat nog steeds tegoed, natuurlijk.
pi_36958417
Ik denk ook dat de Belasting dienst de fout heeft maakt, maar die meneer/mevrouw nogmaals zijn geld (VT) uitkeerd.
Sorry, maar ik heb geen medelijden met de belastingdienst..Onder het mom van; ''Dit kun je niet maken-moraal. ( geld houden)

Tuurlijk een betere wereld begint bij jezelf...Maar op het vlak van geld e.d ben ik iig niet zo nobel.
En dan praat ik over kleinschalige dingetjes hoor....Als de cassiére mij per ongeluk 20 euro teveel terug geeft hou ik het. Hoewel ik soms ook wel weer geneigd ben om er wat van te zeggen.Dit doe ik eigenlijk niet uit eerlijkheid, eerder door schrik...hahaha.
Op andere vlakken ben ik wel weer heel principieel...maar gewoon niet met alles.
En ja, als iemand over de rug van mij een mazzeltje heeft...Nou, goed voor hem.
Maar waar praten we over??

Mun vriendin laat het bedrag maar gewoon staan*,maar ze zal de Belastingdienst niet inlichten nee.....

*( risico te groot )
pi_36958524
Waar praten we over?? 4000 euro!!! Naja mijn zegje is gedaan :p
Leertopic voor degene die aangifte doen
pi_36958574
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:55 schreef fleur22 het volgende:

Sorry, maar ik heb geen medelijden met de belastingdienst..Onder het mom van; ''Dit kun je niet maken-moraal. ( geld houden)

Zo sneu dat mensen (zoals ElisaB al terecht opmerkte) de Belastingdienst als "zij" beschouwen, terwijl het toch echt "wij" is......
quote:
Mijn vriendin laat het bedrag maar gewoon staan*,maar ze zal de Belastingdienst niet inlichten nee.....

*( risico te groot )
Als ze het toch laat staan (en dus niet gebruikt, want "het risico is gewoon te groot"), waarom houdt ze het dan
Wordt ze veel wijzer van die ¤ 120,-- per jaar aan rente? (met, nogmaals, het risico, omdat het ter kwader trouw is, dat ze, wanneer de BD er toch om komt vragen, er 5% wettelijke rente wordt gerekend (gerekend vanaf de stortingsdatum)).
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:03:51 #65
33954 ElisaB
pi_36960320
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:38 schreef Argento het volgende:
Niet alleen simplistisch, maar ook nog ns niet vergelijkbaar.

In dit geval is er sprake van diefstal c.q. verduistering.
Lees nog maar eens goed. Volgens mij is er niet veel anders aan.
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 18:58:03 #66
43556 miss_dynastie
pi_36961769
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:55 schreef fleur22 het volgende:
Sorry, maar ik heb geen medelijden met de belastingdienst..
Nee, zou ik ook maar niet doen. Het is namelijk niet zo alsof 'de belastingdienst' er schade van lijdt. Dat is de maatschappij als geheel, zij heeft een mazzeltje over de rug van ons allemaal, zoals je het zelf zo mooi zegt.

Maar goed, ik ben ook iemand die die twintig euro die per ongeluk teveel wordt gegeven, teruggeeft.
pi_36964399
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Lees zelf je eigen verhaaltje eens goed. Vriendin van de TS heeft niet 4000 euro van de Belastingdienst gestolen. De Belastingdienst heeft haar per abuis 4000 euro geschonken, en geen ENKELE poging ondernomen dat te herstellen.

Als je dat hetzelfde vindt als jouw verhaaltje, dan ben jij in het geval iemand met jou vreemdgaat even fout als dat je zelf iemand zou verkrachten. Als we slechte vergelijkingen gaan ophoesten ken ik er ook nog wel een paar.

En 4000 euro gemeensschapsgeld mis ik niet in mijn portemonnee hoor. Een fout kan gebeuren, nou mooi voor de vriendin van de TS. Alle onterechte uitkeringstrekkers en buitenproportionele uitgaven aan bouwprojecten, DAT voel ik in mijn portemonnee.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:27:15 #68
33954 ElisaB
pi_36966143
ItaloDancer...

In mijn verhaaltje heeft F_H de pet met geld ook per ongeluk gekregen. En toen ik vroeg (net als de BD) of ik 'm terug mocht, gaf ie 'm niet.

En vergelijk in met verkrachting komt me slecht uit. Dat vind ik te stuitend om over na te denken.
pi_36966717
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:27 schreef ElisaB het volgende:
ItaloDancer...

In mijn verhaaltje heeft F_H de pet met geld ook per ongeluk gekregen. En toen ik vroeg (net als de BD) of ik 'm terug mocht, gaf ie 'm niet.

En vergelijk in met verkrachting komt me slecht uit. Dat vind ik te stuitend om over na te denken.
ElisaB...

Maar nee, in jouw verhaaltje krijgt iemand idd de pet maar rent er mee weg. Het is niet zo dat de belastingdienst aan de persoon heeft gevraagd "wil jij even mijn 4000 euro vasthouden en dan weer teruggeven" en dat de persoon toen heeft gezegd "ok is goed" en 'm toen snel is gepeerd.

Maar ach, hoe ik of jij erover denkt is eigenlijk vrij onbelangrijk. De vriendin van de TS heeft een keuze gemaakt en de kans dat iets dergelijks jou of mij overkomt acht ik - helaas, jawel, helaas - zeer klein (desondanks niet kleiner dan de hoofdprijs in de Staatsloterij van de deze maand).
pi_36967332
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Lees zelf je eigen verhaaltje eens goed. Vriendin van de TS heeft niet 4000 euro van de Belastingdienst gestolen. De Belastingdienst heeft haar per abuis 4000 euro geschonken, en geen ENKELE poging ondernomen dat te herstellen.

Als je dat hetzelfde vindt als jouw verhaaltje, dan ben jij in het geval iemand met jou vreemdgaat even fout als dat je zelf iemand zou verkrachten. Als we slechte vergelijkingen gaan ophoesten ken ik er ook nog wel een paar.

En 4000 euro gemeensschapsgeld mis ik niet in mijn portemonnee hoor. Een fout kan gebeuren, nou mooi voor de vriendin van de TS. Alle onterechte uitkeringstrekkers en buitenproportionele uitgaven aan bouwprojecten, DAT voel ik in mijn portemonnee.
Précies!

En iemand merkte op dat BD als 'zij' wordt gezien, terwijl het inprincipe 'wij' zijn...sja,dat klopt ook,maar we praten hier over 4000 euro..En hoewel ik best snap dat de BD dit foutje niet 20 keer moet doen...vind ik dit foutje van ''hun'' reuze meevallen dat mun vriendin het bedrag gewoon op de rekening laat staan...en idd...met stiekum die wens dat het er over een jaar of 5 er nog staat.
Zij hebben dit gestort op een rekening, waarvan mijn zusje het bestaan niet eens van wist. (Ooit eens geopend dus,en doordat ze dus een afschrift kreeg daar achter kwam)
Ik vind het wel anders als je per ongeluk je BD-papieren niet helemaal -laten we zeggen per ongeluk- goed invult, en je daardoor extra geld terug krijgt. Dan moet je zo snel mogelijk de boel terug storten idd. Dat zou ik overigens ook direct doen. Dan ga ik zeker niet wachten tot de BD erachter komt.

Zelf heb ik een keer meegemaakt met de studiefinanciering..Partner en ik hebben altijd goed de papieren ingevuld..
Maar later bleek, dat we wél teveel geld hadden gekregen. Ooit eens 1 vakje verkeerd aangekruist. En helaas is dit niet eerder opgemerkt, het was echt eenmalig per ongeluk het verkeerde hokje aankruisen Wisten we niet eens. En helaas is niemand dat ook eerder opgevallen.
Zelf hadden we ook niet door dat we mss wel mogelijk te veel geld ontvingen.
Gevalletje van domme pech.
Ik heb iets gebruikt waar ik geen recht op had, ondanks dat ik de papieren níet willens en wetens verkeerd had ingevuld. Dus terug betaald.
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 22:22:56 #71
43556 miss_dynastie
pi_36967653
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:13 schreef fleur22 het volgende:
Zij hebben dit gestort op een rekening, waarvan mijn zusje het bestaan niet eens van wist.
Vriendin? Zusje? Of gaat het om jezelf? Niet dat dat mij wat uitmaakt verder, maar toch....
quote:
Ik vind het wel anders als je per ongeluk je BD-papieren niet helemaal -laten we zeggen per ongeluk- goed invult, en je daardoor extra geld terug krijgt. Dan moet je zo snel mogelijk de boel terug storten idd. Dat zou ik overigens ook direct doen. Dan ga ik zeker niet wachten tot de BD erachter komt.
Uhm, ja, ik vind dat een rare vorm van goedpraten. Als iemand per ongeluk de papieren fout invult, dan is het in elk geval nog per ongeluk. Je vriendin, of je zus, of jijzelf, of weet ik veel om wie het gaat, weet dat het fout is, dat het geld niet van haar is, etc.
pi_36967797
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vriendin? Zusje? Of gaat het om jezelf? Niet dat dat mij wat uitmaakt verder, maar toch....
Hahaha dit is wel opmerkelijk idd TS bang dat zijn ip wordt opgegeven?
pi_36967856
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Uhm, ja, ik vind dat een rare vorm van goedpraten. Als iemand per ongeluk de papieren fout invult, dan is het in elk geval nog per ongeluk. Je vriendin, of je zus, of jijzelf, of weet ik veel om wie het gaat, weet dat het fout is, dat het geld niet van haar is, etc.
Vriendin.

Nou..zij heeft NIET om dit geld bedrag gevraagd.Ze heeft er niks mee te maken zeg maar.Ik praat niks goed. Ik vind het wel een degelijk verschil of het gebeurt na het invullen van je papieren.
Enne...als het MIJ was overkomen...Man, ik had het ALLANG opgemaakt!!
pi_36967882
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:27 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hahaha dit is wel opmerkelijk idd TS bang dat zijn ip wordt opgegeven?
Euh....ik ken nog wel een gemakkelijker weg.
pi_36968008
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:47 schreef Tim2005 het volgende:
Dan heb je gewoon een vordering op de belastingdienst hoor.
pi_36968121
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Jawel.

en het ene verhaal geeft jij een som geld aan iemand in bewaring (dat is iets anders dan het doen van een betaling) en die iemand gaat er vervolgens met dat geld vandoor. Dat is verduistering, een strafbaar feit, zelfs een misdrijf.

in het andere geval ontvangt iemand een som geld zonder de beoogde ontvanger te zijn. Dat is de onverschuldigde betaling waarbij het aan de betaler is om het bedrag terug te vorderen. Die vordering zal slagen, maar als de betaler niet vordert en de rechtsvordering verjaart, is de ontvanger alsnog onaantastbaar in zijn bezit. Er is geen sprake van enig strafbaar feit, laat staan van een misdrijf.
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 22:42:16 #77
43556 miss_dynastie
pi_36968224
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:29 schreef fleur22 het volgende:
Ik vind het wel een degelijk verschil of het gebeurt na het invullen van je papieren.
Ik niet. Je vult je papieren in, je doet dat per ongeluk fout. Jij zegt dat je niet gaat wachten tot de belastingdienst erachter komt en je het terug zal storten, maar laten we eerlijk zijn, als je denkt dat je het goed hebt gedaan, dan is er niks aan de hand tot de belastingdienst 'ho' zegt. Vind ik iets héél anders dan wanneer je weet dat geld niet van jou is, en je het toch lekker houdt. Want tja, heb je niet om gevraagd he.
pi_36969760
In het eerste geval ( wat jij omschreef) weet je echt 100% zeker dat je het moet terug betalen. (Volgens mij kan de BD dan nog na 10 ?? jaar terugvorderen.)
En in het geval van vriendin is dat nog niet eens zo zeker..( Ik weet dat niet zeker hoor, daarom opende ik dit topic ook)
Maar dat bedoel ik qua verschil.
Jij hebt het over het moralistisch verschil.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:50:48 #79
33954 ElisaB
pi_36970369
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:38 schreef Argento het volgende:
Jawel.
Weet je wat, je hebt gelijk hoor

zaterdag 15 april 2006 @ 00:01:49 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36970651
Geweldig, hoe mensen met geld omgaan van anderen, of van de overheid.
Het geld van TS kan dus niet besteed worden aan peuterspeelzalen, wegen, ziekenhuizen, JSF´s, ambtenaren salarissen, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36971016
Als je vriendin toch niks met het geld gaat/durft te doen, kan ze het beter terugstorten. Ze zal zich die dag verbazingwekkend goed voelen,want ik kan met eigenlijk niet voorstellen dat ze die vierduizend euro niet als een last draagt.
pi_36971730
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Het geld van TS kan dus niet besteed worden aan peuterspeelzalen, wegen, ziekenhuizen, JSF´s, ambtenaren salarissen, etc etc
Moeten ze maar beter opletten.
En praat me er niet over dat ze dit geld niet aan wat anders kunnen besteden..want zo lust ik er ook nog wel een paar.
pi_36972061
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt gelijk hoor

dat weet ik.
pi_36972189
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:13 schreef MatiCe het volgende:
Als je vriendin toch niks met het geld gaat/durft te doen, kan ze het beter terugstorten. Ze zal zich die dag verbazingwekkend goed voelen,want ik kan met eigenlijk niet voorstellen dat ze die vierduizend euro niet als een last draagt.
Ze ervaart het niet als een last nee.

Waarom zou zij haar nobelheid aan moeten spreken, terwijl de BD zoiets stoms doet.
Wordt een wellus/nietus staaltje moralistisch ge-zeur dit.

Ik weet iig dat ze het niet kan gebruiken. Maar mss ook weer wel.
De moeite waard om te wachten.

En mbt al die vergelijkingen hier.....Stel ík vind een portomonee met 4000 euri.....Dan breng ik dat naar de poltie.
Vind ik net ff weer wat anders dan die domme fout van de BD. Kan niet goed uitleggen waarom.... Maar dat geld van de BD had ik iig al tig keer uitgegeven, of laten staan zoals vriendin doet. Maar met alle gemak terug geven...nope.
Hoe 'fout' ook. Maar zal wel aan de arogantie liggen van de BD...Zij staan altijd in hun recht...zélfs als hun een fout maken. Vind ik niet kloppen.
Maar ooojaaa...tis niet hunnie geld...maaar óns geld....
pi_36974821
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze is dus niet alleen een bofkont, ook nog een heldin
quote:
JSF duurder en jaren later klaar

De ontwikkeling van de Joint Strike Fighter loopt aanzienlijke vertraging op. Uit een rapport van de rekenkamer van het Amerikaanse Congres blijkt dat de productie bijna twee jaar achter op het schema ligt. Bovendien zou de nieuwe straaljager 30 procent duurder worden dan oorspronkelijk was geraamd.

Maandag liet Defensie op basis van informatie van het Pentagon nog weten dat de ontwikkeling van de JSF goed op schema ligt.

De Nederlandse regering wil voor het eind van het jaar definitief beslissen of de JSF (ofwel F35) de opvolger van de F16 wordt bij de luchtmacht.
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:36:06 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36974874
Is het niet gewoon strafbaar? Volgens mij is het zo, dat als degene die het geld stort, aangeeft dat het verkeerd is gestort en vraagt om restitutie en de onterecht begunstigde doet dat niet, de storter dit mag beschouwen als diefstal en aangifte kan doen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_36976331
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is het niet gewoon strafbaar? Volgens mij is het zo, dat als degene die het geld stort, aangeeft dat het verkeerd is gestort en vraagt om restitutie en de onterecht begunstigde doet dat niet, de storter dit mag beschouwen als diefstal en aangifte kan doen?
Ja zeg, ik ga nog een keer uitleggen hoe verjaring werkt.
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 11:46:08 #88
43556 miss_dynastie
pi_36976750
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:29 schreef fleur22 het volgende:
In het eerste geval ( wat jij omschreef) weet je echt 100% zeker dat je het moet terug betalen. (Volgens mij kan de BD dan nog na 10 ?? jaar terugvorderen.)
En in het geval van vriendin is dat nog niet eens zo zeker..( Ik weet dat niet zeker hoor, daarom opende ik dit topic ook)
Maar dat bedoel ik qua verschil.
Hmmm, ja, zo bedoel je. Het geld kan teruggevorderd worden, totdat de vordering verjaard is. Zo simpel is het in beide situaties, daar is geen verschil in. Dat die verjaringstermijnen wellicht verschillend zijn, dat zou kunnen, maar daar heb ik me eigenlijk nooit in verdiept.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:04:48 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36977225
Ik voel er eigenlijk wel voor dit topic te mailen naar de BD. Via IP adres van TS komen ze er vast wel achter bij wie die centen te halen zijn...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 12:50:52 #90
43556 miss_dynastie
pi_36978302
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik voel er eigenlijk wel voor dit topic te mailen naar de BD. Via IP adres van TS komen ze er vast wel achter bij wie die centen te halen zijn...
Hoezo, heeft de belastingdienst toegang tot de gegevens van alle vriendinnen van een willekeurige user aan de hand van een IP-adres?
pi_36978506
quote:
Daar ben je dan ook de gast bij uitstek voor, Wile_E_Coyote
pi_36988611
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:54 schreef fleur22 het volgende:

Maar ooojaaa...tis niet hunnie geld...maaar óns geld....
Dat gevoel is in elk geval wederzijds
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:01 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het niet mogelijk is (of in elk geval wel mogelijk, maar Fok werkt daar niet aan mee, tenzij een rechter dat verordonneert), wat is daar mis mee
dat zal wel weer komen door het collectieve Nederlandse schuldgevoel vanwege WO2, dat bijvoorbeeld het noemen van de term "Jood" in eerste instantie wordt bekeken alsof je het negatief bedoelt.....
pi_36988880
Stel: je stort het gld terug, de belastingdienst accepteerd het geld maar weet niet voor wie het wel was en het verdwijnt in de staatskas.
Laat de echte eigenaar maar kontakt opnemen, dan weet je zeker dat het goed terecht komt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36988900
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 20:17 schreef longinus het volgende:
Stel: je stort het gld terug, de belastingdienst accepteerd het geld maar weet niet voor wie het wel was en het verdwijnt in de staatskas.
Laat de echte eigenaar maar kontakt opnemen, dan weet je zeker dat het goed terecht komt.
En jij weet dat hij/zij het niet heeft gekregen
pi_36988961
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:01 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Pcies. Een enger figuur loopt er hier niet rond.

Ik had het lekker mooi gehouden tenzij ik een vordening kreeg Als ik bij de kassa 2 dollar te veel terugkrijg dan zeg ik dat, als iemand op straat 10 dollar verdient dan geef ik het terug, maar de belastingdienst en dus de overheid kan doodvallen. Het enige wat ze doen is mijn zuurverdiende geld inpikken en aan parasieten, prestigeprojecten en dergelijke onzin besteden. No way dat ik foutief gestord geld uit mezelf terugstort. "Brief? Welke brief? Oh ik heb niets gehad hoor."
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:24:33 #96
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_36989081
Gewoon al dat geld van de BD op een spaarrekening zetten rente trekken en als ze het terug willen stort je het terug.
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_36990233
ik zou die 4000 op O'Sullivan inzetten to win the Snooker World Championship @3.75.dan heb je 15.000 als je wint en niks als je verliest
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:11:47 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37869209
Hoewel een vordering uit onverschuldigde betaling kan verjaren, kan de belastingdienst het wel later nog verrekenen met eventuele teruggaves. Verder is de belastingdienst een slechte verliezer. Dit soort spelletjes spelen met de belastingdienst heeft uiteindelijk vrijwel altijd tot gevolg dat de belastingdienst de winnaar is.
pi_37869373
quote:

[..]

Ik vind het te sneu voor woorden dat de belastingdienst niet meer moeite doet om dat gemeenschapsgeld juist te beheren en dat geld dus actief in te vorderen. De belastingdienst heeft de fout gemaakt, die moet dan ook de fout oplossen en niet een ander.
pi_38008823
Ik vind het alleen dom dat ze het niet op een spaarrekening heeft gestort zodat ze er rente over krijgt. Dalijk gaat de BD namelijk rente in rekening brengen als ze uiteindelijk toch beslissen om het terug te vorderen en dan kost het haar alleen maar geld. Als ze besluiten het terug te vorderen zonder rente dan heeft ze iig nog iets eraan verdiend. En als het over 10 jaar nog steeds niet teruggevorderd is kan ze denk ik met gerust hard dat geld aanspreken en door de rente is het nog meer geworden ook.

Tel uit je winst

(En ja, zomaar teruggeven zou ik zelf ook nooit doen zeker niet als ze zeggen dat je het maar moet terugstorten. Dalijk stort je het terug, gaat er iets fout in de administratie en vorderen ze alsnog het al teruggegeven geld. Gewoon niet aankomen is inderdaad het slimste wat je kan doen.)
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:37:11 #101
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38009008
quote:
Geachte heer Renting,

Bedankt voor de tip, alhoewel adresgegevens ontbreken zijn we u dankbaar voor het vermelden van deze misstand.

Met vriendelijke groet,

Marijn ten Oever

Medewerker Financiële Administratie
E-mail : -blaat-
www.belastingdienst.nl

Deze e-mail en begeleidende documenten kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Deze informatie is enkel bedoeld voor perso(o)n(en) of het bedrijf waaraan deze e-mail is geadresseerd. Indien u niet de geadresseerde bent, is iedere openbaring, vermenigvuldiging, verspreiding en/of enige andere actie gerelateerd aan de inhoud van deze e-mail, strikt verboden. Indien u deze e-mail abusievelijk ontvangt verzoeken wij u direct telefonisch contact op te nemen met het digitale loket van de belastingdienst.
pi_38010755
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:37 schreef Xebrozius het volgende:

[..]
Nou die plek in de hemel is bij deze veiliggesteld
pi_38010845
quote:
Het is nooit te laat om NSB-er te worden!

Godsamme wat een afgunst hier van een stel mensen die denken dat BV Nederland failliet gaat van een foute overschrijving van een paar duizend euro. Jongens, jullie zijn correct, jullie komen in de hemel!

Edit: Dat de receptioniste van het gebouw van de belastingdienst adviseerde het terug te storten, ik heb toch moeite om dat als een aanwijzing van de belastingdienst beschouwen hoor. Ik zou toch meer officiele houvast d.m.v. iets "zwart op wit" van een functionaris wil hebben, voordat ik zomaar ergens 4000 euro ga (terug)storten. Als dit de gebruikelijke manier van de belastingdienst is om zo'n akkefietje "op te lossen" vind ik het behoorlijk gemakzuchtig, grenzend aan pure nalatigheid. De BD heeft verder achterover gehangen en niks gedaan, terwijl mevrouw op eigen initiatief contact erover opnam. Kan daar echt geen briefje met een postzegel vanaf?

[ Bericht 15% gewijzigd door Roquefort op 20-05-2006 09:44:20 ]
twee violen en een trommel en een fluit
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:42:22 #104
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_38010876
quote:

[..]
pi_38010883
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:11 schreef Alicey het volgende:
Hoewel een vordering uit onverschuldigde betaling kan verjaren, kan de belastingdienst het wel later nog verrekenen met eventuele teruggaves.
Serieus? Hoe kun je een verjaarde vordering nou (rechtmatig) verrekenen? Dat betekent dat de vordering de facto dus niet verjaard is.
pi_38018389
quote:

[..]
Ik heb zojuist eventjes contact opgenomen met het digitale loket van de belastingdienst i.v.m. het openbaren van vertrouwelijke informatie...

Sommige mensen
Xbox Live! Gamertag: D4V360
pi_38018890
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:37 schreef Roquefort het volgende:
Edit: Dat de receptioniste van het gebouw van de belastingdienst adviseerde het terug te storten, ik heb toch moeite om dat als een aanwijzing van de belastingdienst beschouwen hoor. Ik zou toch meer officiele houvast d.m.v. iets "zwart op wit" van een functionaris wil hebben, voordat ik zomaar ergens 4000 euro ga (terug)storten. Als dit de gebruikelijke manier van de belastingdienst is om zo'n akkefietje "op te lossen" vind ik het behoorlijk gemakzuchtig, grenzend aan pure nalatigheid. De BD heeft verder achterover gehangen en niks gedaan, terwijl mevrouw op eigen initiatief contact erover opnam. Kan daar echt geen briefje met een postzegel vanaf?
Ik zat al te wachten totdat iemand hier mee zou komen, ben het hier namelijk helemaal mee eens
Die vriendin van TS meldt het netjes, krijgt waarschijnlijk een of andere "juf" aan de telefoon die een gemakzuchtig antwoord geeft "stort het maar terug"...... ja, lekker! En dan? Waarheen storten? Etc...
Het is wel even 4000e die je gaat overmaken... wat als er iets verkeerd gaat oid?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:36:45 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_38030859
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou die plek in de hemel is bij deze veiliggesteld
Nee hoor, hij zondigt meteen weer door die clausule uit de e-mail niet op te volgen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:38:36 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38030935
net of de belastingdienst hier achteraan gaat haha.

Lekker houden en nog een tijdje laten staan
  maandag 22 mei 2006 @ 17:36:05 #110
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38091307
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

het is niet diefstal in de zin van het Wetboek van Strafrecht; na 5 jaar verjaart het en dan kan ze het gewoon zelf gebruiken dus, ze heeft immers ook melding gedaan aan de belastingdienst, dus verwijten dat ze niet aan haar wettelijke verplichtingen heeft voldaan om melding te maken, kunnen ze niet doen.

wat betreft het nieuwe bedrag, gewoon klein briefje sturen per aangetekende post en geen woord reppen over het vorige bedrag; komt hier ook geen reactie op (en die kans is groot, de belastingdienst heeft enorme achterstanden), dan kan ze ook dat bedrag houden na 5 jaar. Wel apart houden dus.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 22 mei 2006 @ 17:41:59 #111
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38091563
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan nog is het moreel onjuist om niets te doen. Daarnaast: men heeft wel degelijk iets gedaan, namelijk het vragen om terug te storten. Dat de Belastingdienst meer mogelijkheden heeft om e.e.a. terug te vorderen doet dan wat mij betreft niet terzake.
heeft de BD *niet* gedaan, althans niet in de juridische zin (dat zou schriftelijk bij beslissing moeten zijn gebeurd); TS's vriendin heeft voldaan aan haar verplichtingen en als men niet vordert, dan is het gewoon mazzel voor haar door de domheid en laksheid van de BD.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')