quote:MADRID (ANP/RTR) - Een boete van 1800 euro en een jaar rijontzegging. Dit is de straf voor de automobilist die vijf jaar geleden de wielrennende Spaanse broers Otchoa aanreed. Ricardo Otxoa kwam hij het ongeluk om het leven.
Zijn broer Javier lag een maand in coma met zware verwondingen aan hoofd en borst. De straf is uitgesproken door de rechtbank in Malaga. De automobilist kan in beroep gaan.
De twee broers, professional bij het Kelmeteam, werden van de weg gereden tijdens een trainingsrit op 15 februari 2001. Zij hadden een vrij grote reputatie als coureur. Javier Otchoa versloeg in een Pyreneeënrit naar Hautacam niemand minder dan tourwinnaar Lance Armstrong.
Hij onderging neurologische behandelingen en maakte een opmerkelijke rentree in de wielersport. In december 2001 stapte hij weer op de racefiets. In 2004 won Javier Otxoa een gouden medaille tijdens de Paralympics in Athene.
Is dat voor iemand doodrijden + gehandicapt niet wat weinig?quote:
Hij ziet er nog niet echt top uitquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:06 schreef maril het volgende:
Saul Raisin heeft op zijn website zijn strijd op foto gezet.![]()
heeft bijgetekend tot 2007 bij Rabo.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar heeft Boogerd die eer aan verdiend?
Laatste seizoen van Boogerd of doet 'ie er nog één achter??quote:Op maandag 22 mei 2006 13:42 schreef placebeau het volgende:
[..]
heeft bijgetekend tot 2007 bij Rabo.
Hoste nu definitief terug naar Davitamon. Beetje raar verhaal van de man, maar hij kiest voor het geld, en je kunt hem geen ongelijk geven.
Zal ook wel van de verloning afhangen...quote:Op maandag 22 mei 2006 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
En nu lijkt het me toch wel zeker dat van Petegem weggaat bij DVL.
Van Petegem wouop zich al weg, omdat 'ie voelde dat er weinig vertrouwen in 'm was. Een kopman erbij voor "zijn" koersen zal hem niet echt anders laten denken.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:47 schreef placebeau het volgende:
[..]
Zal ook wel van de verloning afhangen...
hij weet nog niet of bij daarna nog doorgaat.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Laatste seizoen van Boogerd of doet 'ie er nog één achter??
En nu lijkt het me toch wel zeker dat van Petegem weggaat bij DVL.
Het wordt maar es tijd dat ie em gaat winnen ja!quote:Op maandag 22 mei 2006 13:44 schreef Ericr het volgende:
Boogerd alvast genoteerd voor L-B-L van 2007, desnoods ga ik op de weg liggen op de St Nicolas.
Kan ik je dus noteren als barriere op de St Nicolas?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het wordt maar es tijd dat ie em gaat winnen ja!
wij hebben ze met de auto al een stuk of 8/10 keer gezien. Mare welke auto hadden we dan kunnen we zien of je gelijk hadquote:Op maandag 22 mei 2006 16:58 schreef Zjwegel het volgende:
Gisteren op de fiets Olympia's tour gaan kijken, heb ze toch 10 keer gezien dmv afsteken. Zag ook Bartoli nog in zijn auto langsrijden geloof ik
Kwam samen met mijn pa op een gegeven moment 4 dames tegen van @work cycling teamdie de weg aan het zoeken waren, mijn pa heeft ze toen maar achter ons aan genomen waardoor ze Olympia's tour vonden. Vanaf toen zijn ze achter ons aan blijven rijden om de ronde nog een paar keer te kunnen zien. Wist ondertussen wel al hun namen enzo, waarvan me 1 toch wel erg bekend voorkwam.
Heb nog een tijdje samen met Debby van de Berg alleen doorgefietst naar Camerich, de rest van hun ploeg was richting hotel vertrokken en alleen zei ging nog ff mee, men pa kon het tempo niet volgen dus moest ik de weg maar wijzen.
Eenmaal thuis eens gekeken wat ze zoal gewonnen hadden, kom ik erachter dat Loes Markerink het WK bij junioren heeft gewonnen in 2004 en Liesbeth Bakker het EK op de baan met achtervolging heeft gewonnen. En ik het maar raar vinden waarom ze zo makkelijk fietsten, terwijl ik zelf al vrij aardig vooruit kom
Mooi voer voor Wuyts morgen tijdens de Ronde van Belgiëquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:43 schreef maril het volgende:
Op sportweek site
Datum: 23-mei 19:08
De Spaanse politie heeft Manolo Saiz dinsdag opgepakt, meldt de Spaanse radiozender Cadena SER. De Spaanse ploegleider van wielerformatie Liberty Seguros wordt ervan verdacht het dopingreglement te hebben overtreden. Naast Saiz, die eerder ploegleider was bij Kelme en ONCE, is ook de dokter van de ploeg, Eufemiano Fuentes, gearresteerd.
Bij Liberty rijdt onder andere Alejandro Valverde, de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl en de huidige leider in de ProTour-stand.
Valverde rijdt voor Caisse d'Epargne tochquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:43 schreef maril het volgende:
Op sportweek site
Datum: 23-mei 19:08
De Spaanse politie heeft Manolo Saiz dinsdag opgepakt, meldt de Spaanse radiozender Cadena SER. De Spaanse ploegleider van wielerformatie Liberty Seguros wordt ervan verdacht het dopingreglement te hebben overtreden. Naast Saiz, die eerder ploegleider was bij Kelme en ONCE, is ook de dokter van de ploeg, Eufemiano Fuentes, gearresteerd.
Bij Liberty rijdt onder andere Alejandro Valverde, de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl en de huidige leider in de ProTour-stand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |