Ik heb pas 100 euro uitgegeven, die boot was heel wat duurderquote:Op donderdag 20 april 2006 20:24 schreef Poepoog het volgende:
Volgens mij ben je nu al meer geld kwijt aan materiaal en zo dan aan de boot zelfZiet er wel mieters uit. Wou dat ik zo handig was...
Ik ben niet echt op de hoogte van prijzen maar ik heb goede ervaringen met epoxyplamuur, het betreft gewone epoxy aangevuld met een soort vulmiddel. Afhankelijk van de hoeveelheid vulmiddel die je toevoegt kun je de 'groene sterkte' (zeg maar de viscositeit) goed regelen zodat je voor ieder probleem een goede plamuur kunt maken. Voordeel van zo'n vulmiddel is ook dat het geen vezels betreft (vezels zijn meestal niet nodig omdat er geen trekkrachten worden uitgeoefend op de plamuur) zodat het ook nog eens makkelijk te schuren is.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:38 schreef Foo_niks het volgende:
Waarom voldoet gewone staalplamuur niet ?,anders neem je glasfiber versterkte plamuur (met glasweefsel erin) ,wel kut schuren die tweede.
De kajuit is al helemaal geisoleerdquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:41 schreef Steijn het volgende:
Ga je nog iets doen met isolatie in de kajuit? Wij hebben een tijdje een stalen zeilboot gehad en als het buiten koud was en je zat binnen met de kachel aan, dan droop het condens van de wanden.
Van dat epoxyplamuur heb ik weleens gehoord. Volgens mij is dat heel erg duur. Ik heb ook maar een paar kleine gaatjes. Ik zal het toch eens navragen. En bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben niet echt op de hoogte van prijzen maar ik heb goede ervaringen met epoxyplamuur, het betreft gewone epoxy aangevuld met een soort vulmiddel. Afhankelijk van de hoeveelheid vulmiddel die je toevoegt kun je de 'groene sterkte' (zeg maar de viscositeit) goed regelen zodat je voor ieder probleem een goede plamuur kunt maken. Voordeel van zo'n vulmiddel is ook dat het geen vezels betreft (vezels zijn meestal niet nodig omdat er geen trekkrachten worden uitgeoefend op de plamuur) zodat het ook nog eens makkelijk te schuren is.
Een goede filler/epoxy systeem: http://www.westsystem.com(...)de/index.htm#fillers
Vraag me niet wat het kost maar misschien is het het overwegen waard als je verwacht nog veel te moeten plamuren, misschien dat PolyService nog wel een 'no-name' versie van dat systeem in de aanbieding heeft.
quote:Op donderdag 20 april 2006 22:26 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb pas 100 euro uitgegeven, die boot was heel wat duurder![]()
Het zijn twee blikjes, 600 gram totaalquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe groot is dat potje plamuur? 250 gram?
Ik moet eigenlijk eerst nog aflakken binnen. Maar we kunnen in ieder geval gaa varen als we er zin in hebben, dan ruim ik wel ff opquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:16 schreef Marsepein het volgende:
Het wordt van het weekend hardstikke mooi weer Conflict. Ga je varen of klussen?
* Martijn_77 Wacht af....quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:55 schreef Conflict het volgende:
Hij is mooi wit geworden binnen! Morgen nog een laag verf en dan komen de foto's![]()
Boot is nooit afquote:Op woensdag 26 april 2006 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
* Martijn_77 Wacht af....
En wanneer denk je hem helemaal af te hebben?
Istie gezonkke of soo?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:55 schreef Conflict het volgende:
Hij is mooi wit geworden binnen! Morgen nog een laag verf en dan komen de foto's![]()
You had a dream ?quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:43 schreef martinlutherking het volgende:
Elke keer als deze TT zie moet ik denken aan Lauwersoog, een verroest zeilbootje, zeemeeuwen en de geur van teer.
Neequote:Op zondag 30 april 2006 09:49 schreef Hendrik38 het volgende:
op koninginnedag niet wezen varen..?
Het is twaalf graden ofzo en bewolkt.quote:Op zondag 30 april 2006 11:12 schreef Hendrik38 het volgende:
slecht weer? hum...hier in Utrecht valt het mee....
Ik zit in Utrecht en het hageltquote:Op zondag 30 april 2006 11:12 schreef Hendrik38 het volgende:
slecht weer? hum...hier in Utrecht valt het mee....
hopen dat ik morgen mijn camera niet vergeetquote:Op zondag 30 april 2006 14:48 schreef Hendrik38 het volgende:
conflict...ik dacht dat jouw liefde voor de boot boven een beetje regen ging..? (ikke wil fotoooooos)
Wat is dat Conflict?quote:Op zondag 30 april 2006 18:27 schreef Conflict het volgende:
En nu heb ik een echte widiaschrapper gekocht, via ebay![]()
[afbeelding]
Ik ken het ook niet al heb ik de term ooit in een vaag verleden wel eens gehoord. Maar ik weet het niet meer.quote:
Daarmee kan je met een flinke haal verf van staal af schrapen. Werkt beter dan een staalborstel op een slijptol, kost wel wat energie inderdaad. Je haalt het zo kaal.quote:
Dank je!quote:Op maandag 1 mei 2006 15:35 schreef Marsepein het volgende:
Netjes geworden hoor, en bijzonder snel gewerkt!
(Nu nog leuke matrozenpetjes in het blauw er op sjabloneren)
Oooo, dat wist ik niet, in dat geval stel ik mijn opmerking bijquote:Op maandag 1 mei 2006 15:47 schreef Conflict het volgende:
Ik ben er toch wel twee weken lang iedere dag een uurtje of vijf mee bezig geweest hoor
Ik wist al dat een van de eerst volgende klusjes het vervangen van de ramen en raamrubbers zou zijn (staat ook in mijn OP). Anders had ik de rubbers met boter in kunnen smeren, zodat de verf die ik zou morsen er zo weer afgeveegd zou kunnen worden.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:51 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Oooo, dat wist ik niet, in dat geval stel ik mijn opmerking bijNee, ik geloof niet dat ik het zo snel gedaan zou hebben.
Heb je overigens voor of na 't knoeien van verf op de raamrubbers besloten dat ze vervangen moesten worden?
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat raamrubbers op een boor vervangen 'a hell of a job' is. Heb je het weleens eerder gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |