Ben er tot nu toe nog redelijk goed mee weggekomen. Ook in mijn werk (ben projectleider bij bouwprojecten) . Een keer ging het mis en toen hebben we er zo'n regelneuker (advocaat) opgezet en werden we alsnog in het gelijk gesteld. Tot nu toe heb ik met gbv en een beetje blufpoker spelen me vaak uit netelige situaties weten te redden (op die ene keer na dan, toen heeft die advocaat mij er uitgered, maar daar word die ook voorbetaald)quote:Op zondag 16 april 2006 23:44 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Maar met gezond boeren verstand kun je dus ook ernstig naast de pot schijten
Het is verstandiger om wel te reageren waarbij je je eigen standpunt uiteenzet. Het is ook zaak om gewoon beleefd te blijven, ongeacht of het nou bluf is van de andere partij of niet. Door niet te reageren kun je de schijn wekken dat je wist dat er iets mis was met die auto.quote:Op zondag 16 april 2006 23:11 schreef _Liquid_ het volgende:
Ik heb ondertussen nog niet gereageerd en ben dat pas van plan als ze nog iets sturen. Als dat niet het geval is weten ze dat ik niet in de bluf ben getrapt..
Inderdaad. Je moet wel reageren. Je hebt volgens mij inmiddels al aardig wat handrijkingen gehad in dit top-ic om een mailtje in elkaar te zetten.quote:Op maandag 17 april 2006 10:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is verstandiger om wel te reageren waarbij je je eigen standpunt uiteenzet. Het is ook zaak om gewoon beleefd te blijven, ongeacht of het nou bluf is van de andere partij of niet. Door niet te reageren kun je de schijn wekken dat je wist dat er iets mis was met die auto.
Bij een APK keuring wordt er alleen gekeken of de auto verkeersveilig is (banden, remmen, verlichting e.d.), of deze aan de milieueisen voldoet (uitlaatgassen) en of de papieren in orde zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 09:34 schreef Gia het volgende:
Als hij pas APK gekeurd is, heb je een keuringsrapport. Daarmee kun je aantonen dat die auto in orde was. (Anders was hij niet goedgekeurd)
M.i. is het aan de koper om te bewijzen dat de schade al bij aankoop bestond.
Om mee te beginnen, de aanhef, "heej". Wie kent er een vader (minstens 45 wegens achttien jarige zoon) die een formeel letterwerk begint met "heej"?quote:Heej,
Toen wij gisteren naar huis gingen moesten wij van de snelweg af, omdat er te weinig koelvloeistof inzat.
Nu blijkt na een controle bij onze garage dat de koppakking kapot is en dit speelt al langer.
De kosten hiervan bedragen ±800¤.
Na navraag consumentenbond blijkt dat ik ook de auto mag terug brengen, maar omdat hij verder goed in orde is wil ik schappelijk zijn als je bij mijn zoon 300¤ terug stort op zijn bankrekening dan hebben wij denk ik toch wel een goeie deal door de schade samen te herstellen
Je mag hier navraag over doen bij de desbetreffende garage.
auto bedrijf de Graaf
tel. *telno*
Laat wat van je horen, bij voorbaat dank
gegroet Wim Versteeg
*telno*
Ja, die APK kan dit geval dan dus niet bewijzen, maar dat weet de koper dan ook! Zij heeft aangegeven dat de auto APK gekeurd was, het is dan aan de koper om zaken te controleren die daar niet onder vallen als de verkoper aangeeft er verder niets van te weten. Ja of je doet het niet, en dan loop je dus het risico dat er toch iets kapot is.quote:Op maandag 17 april 2006 11:07 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
[..]
Bij een APK keuring wordt er alleen gekeken of de auto verkeersveilig is (banden, remmen, verlichting e.d.), of deze aan de milieueisen voldoet (uitlaatgassen) en of de papieren in orde zijn.
Dat een auto APK gekeurd is wil dus NIET betekenen dat hij ook technisch in orde is.
Ook met een lekke koppakking wordt een auto gewoon goedgekeurd.
Scherpquote:Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef Willaaam het volgende:
Weet je wat mij vooral opvalt?
De meesten van jullie lezen er misschien overheen, maar de mail (verwante aan brief) is bijzonder kinderlijk geschreven.
[..]
Om mee te beginnen, de aanhef, "heej". Wie kent er een vader (minstens 45 wegens achttien jarige zoon) die een formeel letterwerk begint met "heej"?
Goed, even verder met de analyse, het zijn zeer korte en eenvoudig geschreven zinnen. Het eurosymbool hoort voor het bedrag te staan, niet daarna. De meeste vaders weten het ± karakter niet te vinden op hun toetsenbord.
Verder ook een sloot stijlfouten. "de auto mag terug brengen" --> "de auto terug mag brengen"
"dan hebben wij toch wel een goeie deal" --> goeie??
Dan hebben we nog een dubbele afsluiter. Bij voorbaat dank en gegroet. Daarnaast ontbreekt er de komma en de enter na beiden. Wat me ook opvalt is dat er gesproken wordt met "je". In een geval als deze is "u" toch wel van toepassing.
Inmiddels sta ik al een tijd voor middelbare scholieren en deze spelfouten zijn typerend voor die lui. Persoonlijk zou ik er geen moer van geloven. Als je een coulanceregeling probeert te treffen doe je het in ieder geval niet op deze manier.
Ik krijg op een dag nogal wat brieven voor mn neus en daarmee vergeleken kan deze brief er nog best mee door. Je overschat kennelijk de gemiddelde vader c.q. volwassene. Schromelijk.quote:Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef Willaaam het volgende:
Weet je wat mij vooral opvalt?
De meesten van jullie lezen er misschien overheen, maar de mail (verwante aan brief) is bijzonder kinderlijk geschreven.
[..]
Om mee te beginnen, de aanhef, "heej". Wie kent er een vader (minstens 45 wegens achttien jarige zoon) die een formeel letterwerk begint met "heej"?
Goed, even verder met de analyse, het zijn zeer korte en eenvoudig geschreven zinnen. Het eurosymbool hoort voor het bedrag te staan, niet daarna. De meeste vaders weten het ± karakter niet te vinden op hun toetsenbord.
Verder ook een sloot stijlfouten. "de auto mag terug brengen" --> "de auto terug mag brengen"
"dan hebben wij toch wel een goeie deal" --> goeie??
Dan hebben we nog een dubbele afsluiter. Bij voorbaat dank en gegroet. Daarnaast ontbreekt er de komma en de enter na beiden. Wat me ook opvalt is dat er gesproken wordt met "je". In een geval als deze is "u" toch wel van toepassing.
Inmiddels sta ik al een tijd voor middelbare scholieren en deze spelfouten zijn typerend voor die lui. Persoonlijk zou ik er geen moer van geloven. Als je een coulanceregeling probeert te treffen doe je het in ieder geval niet op deze manier.
Ja, maar als oudere volwassenen een briefje schrijven gaan ze eerder voor overdreven ambtelijk taalgebruik dan 'heej'.quote:Op maandag 17 april 2006 18:35 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik krijg op een dag nogal wat brieven voor mn neus en daarmee vergeleken kan deze brief er nog best mee door. Je overschat kennelijk de gemiddelde vader c.q. volwassene. Schromelijk.
My thoughts exactly.quote:Op maandag 17 april 2006 20:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, maar als oudere volwassenen een briefje schrijven gaan ze eerder voor overdreven ambtelijk taalgebruik dan 'heej'.![]()
Dus dit is nu een topic voor Neerlandici geworden?quote:Op maandag 17 april 2006 22:41 schreef Willaaam het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
De taal en stijlfouten tot daar aan toe
Lol, ik het hele topic gedacht dat TS een vrouw was, verkeerde profiel gecheckt toendertijd zekerquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:34 schreef Viper_74 het volgende:
Volgens mij heeft de TS allang betaald, en zit hij nu shit shit niet moeten dokken
TS is de verkoperquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:39 schreef Viper_74 het volgende:
Volgens mij heeft de TS een auto gekocht. En heeft hij nu om indruk te maken op z'n pauper vriendjes de koppakking kapot getrapt. Vervolgens wilde hij via email bij de verkoper 300 euro korting krijgen. Maar de verkoper heeft nooit meer gereageerd
huilie
wat hij zegtquote:Op maandag 17 april 2006 18:35 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik krijg op een dag nogal wat brieven voor mn neus en daarmee vergeleken kan deze brief er nog best mee door. Je overschat kennelijk de gemiddelde vader c.q. volwassene. Schromelijk.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:17 schreef Willaaam het volgende:
Ik vraag me nu toch ook wel af watskeburt?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:06 schreef longinus het volgende:
* longinus chekt frontpage naar informatie over neergestoken autoverkoper![]()
ofzo.quote:Geachte heer Versteeg,
Het ongelukkige voorval waar u mij eerder over berichtte betreur ik ten zeerste, desalniettemin deel ik u hierbij mede niet op uw voorstel ter compensatie in te gaan.
De aan u verkochte auto vertoonde bij mijn weten geen gebreken op het moment dat de koopovereenkomst gesloten werd, ik zie geen gegronde redenen u in deze tegemoet te treden.
In de verwachting u hiermede voldoende geinformeerd te hebben,
_Liquid_
Pimp maintenance
Laatste bezoek: 4 uur, 13 minuten geledenquote:
zijn verdiende loon als hij hier geen reactie meer plaatstquote:Op zondag 23 april 2006 14:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik denk dat ze TS opgezocht hebben en 300 stokslagen gegeven hebben....
Dat zou wel sneu zijn, én zonde van het geldquote:Op zondag 23 april 2006 16:29 schreef SjonLok het volgende:
Dat de TS niet meer reageert komt denk ik omdat hij toch heeft betaald. Hij schaamt zich nu voor zijn stomme fout en durft daarom niet meer te reageren hiero.
prima stukkie tekst toch, ik zeg doenquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Gewoon iets terugsturen als:
[..]
ofzo.
Dan kijk je even naar de naam van de poster en zie je dat het niet de TS isquote:Op zondag 23 april 2006 02:41 schreef Adagio het volgende:
Doe es kappen allemaal met dergelijke reply's posten, iedere keer denk ik dat er een nuttige update is
ja, ik doe het nu zelf ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |