Wat hij zegt!quote:Op donderdag 13 april 2006 16:50 schreef thefunny het volgende:
Ben jij een autogarage? Heb jij garantie gegeven? Nee. De schappelijke man die 300 euro van je eist heeft gerechtelijk gezien geen poot om op te staan.
Is het trouwens een snelle auto? BMW 325i ofzo? Kan zijn dat ie em op de snelweg gelijk flatout getrapt heeft.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:42 schreef _Liquid_ het volgende:
Nu krijg ik een mailtje van de jongen zijn vader die hem gekocht heeft dat hij van de snelweg afmoest omdat er te weinig koelvloeistof inzat en bij zijn eigen garage zeiden ze dat de koppakking lek is, dit kost circa 800euro.
Hij kan idd de auto altijd terug-brengen, (quote:Hij stuurt tevens in zijn email dat hij bij de consumentenbond heeft nagevraagd en hij kan de auto terugbrengen (als ik dus niet betaal neem ik aan).
Ja, maar dat geldt vast niet voor een particulier. En als jij het echt niet geweten hebt etc...quote:Op donderdag 13 april 2006 16:42 schreef _Liquid_ het volgende:
Hij stuurt tevens in zijn email dat hij bij de consumentenbond heeft nagevraagd en hij kan de auto terugbrengen (als ik dus niet betaal neem ik aan).
dacht ik ik ook ja. Als ze bij de APK niks ervan gezegd hebben dan zal dat jong em wel gesloopt hebben..dus hou je geld lekker in je zak en doe er iets leuks mee.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:55 schreef Flurry het volgende:
Hoe kan er na apk en nalopen te weinig koelvloeistof in hebben gezeten? klinkt idd als een kneusje dat 'm gewoon stukgereden heeft en jou voor een deel van de kosten op wil laten draaien.
Dat is ook nog zoiets inderdaad... waarom zou hij het grootste deel willen betalen als de extra kosten echt de schuld van TS zijn?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef Bob-B het volgende:
Wedde dat z'n zoontje hem gesloopt heeft, anders wassie echt niet schappelijk geweest.
heb jij hem gesloopt ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:05 schreef Kivei het volgende:
Of je geeft hem al het geld terug en verkoopt hem aan een ander..............als je wel betaald kun je proberen te schikken voor 150. Wettelijk hoef je nix te doen maar moreel gezien vind ik pers. dat je best iets kan doen. Ik zou namelijk ook balen als ik net mijn eerste bakkie koop.
einde hippiequote:Op donderdag 13 april 2006 17:08 schreef Kivei het volgende:
Wie gaat er nu geen 300 afdingen maar wel later op zo,n omslachtige manier 300 euro proberen te pikken. Niemand ga toch eens uit van het positieve van de mens.....
waarom betalen? Lullig is het niet, hij had de aankoop gewoon kunnen checken, eventueel had hij kunnen zeggen dat ie naar de garage gaat en als daar alles goed is, de koop doorgaat. Simpel toch?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:01 schreef Kivei het volgende:
Gewoon betalen man!!
Is toch lullig voor die jongen!
geld terug? Waarom?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:05 schreef Kivei het volgende:
Of je geeft hem al het geld terug en verkoopt hem aan een ander..............als je wel betaald kun je proberen te schikken voor 150. Wettelijk hoef je nix te doen maar moreel gezien vind ik pers. dat je best iets kan doen. Ik zou namelijk ook balen als ik net mijn eerste bakkie koop.
wat is dit nou weer voor links geblaat?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:05 schreef Kivei het volgende:
Ja en dan? Geef jij het geld terug en krijg je er een kapotte auto voor terug die meteen 800 euro minder waard is !!quote:Op donderdag 13 april 2006 17:05 schreef Kivei het volgende:
of dattie überhaupt wel geweest isquote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef ikookhier het volgende:
Het kan ook zijn dat die gast heeft lopen gassen(hogetoeren) met dan ding,en zo de koppaking er uit heeft geblazen,en vervolgens nog ff mee doorgereden.dan krijg je het zelfde effect.
laat hem dat maar eens aantonenendat dat niet zo is!!
ook altijd even op letten of hij wel naar een dealer is geweest en geen hobbiebob!!
precies, da's verlies lijden, sowieso niet doenquote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Ja en dan? Geef jij het geld terug en krijg je er een kapotte auto voor terug die meteen 800 euro minder waard is !!![]()
Juistquote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
of dattie überhaupt wel geweest is
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:26 schreef longinus het volgende:
Bij de APK kijken ze de koelvloeistof na, grote kans dat die gozer even flink gas heeft gegeven om stoer te doen.
Geen geld teruggeven en hem verwijzen naar de APK keuring.
En dit is het positieve van de mens?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:09 schreef Kivei het volgende:
Zal ik jou effe slopen ofzo........een paar ramen stuk is duurder dan 300.
Vertel mij dan eens hoe je in godesnaam "garantie" wil afdwingen bij particuliere verkoop?quote:Op donderdag 13 april 2006 21:34 schreef _-rally-_ het volgende:
Even voor de goede orde: dat er *geen* sprake zou zijn van een mogelijkheid van verhaal bij particuliere koop is *onzin*.
quote:Op donderdag 13 april 2006 21:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens hoe je in godesnaam "garantie" wil afdwingen bij particuliere verkoop?
Doe eens normaal zegquote:Op donderdag 13 april 2006 17:09 schreef Kivei het volgende:
Zal ik jou effe slopen ofzo........een paar ramen stuk is duurder dan 300.
Was het niet iets als, de verkopende partij had dit kunnen weten.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens hoe je in godesnaam "garantie" wil afdwingen bij particuliere verkoop?
Het zou je verbazen hoeveel procedures daar over worden gevoerd. De meeste gaan overigens over non-conformiteit bij huizen, maar ook gebruikte auto's zijn een geliefd onderwerp.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Blijf jij lekker ontopic.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:56 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ben jij ff lekker snel zeg, binnen 5 uur al gereageerd!
Huizen begrijp ik nog, dure auto's ook nog, maar bij een zaak als deze met 800 euro "schade", gaan de kosten dan al snel de baten te boven?quote:Op donderdag 13 april 2006 21:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoeveel procedures daar over worden gevoerd. De meeste gaan overigens over non-conformiteit bij huizen, maar ook gebruikte auto's zijn een geliefd onderwerp.
Kortom: dit wordt vaak via de rechter uitgevochten, juist omdat de verkoper denkt dat de koper *geen* rechten heeft.
procedure kost ongeveer 300 euro en als je wint (en de dagvaarding juist opstelt) krijg je die ook terug. Hiervoor is het natuurlijk wel nodig dat je zelf, of via kennissen/vrienden/whatever zonder kosten een dagvaarding kunt produceren.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:01 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Huizen begrijp ik nog, dure auto's ook nog, maar bij een zaak als deze met 800 euro "schade", gaan de kosten dan al snel de baten te boven?
idd, je hebt toch geen garantie gegeven? en je je kon het eigenlijk ook helemaal niet weten... aangezien je zoals je zelf meld de auto zeer kort geleden nog hebt laten checken.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
wie zegt dat de nieuwe eigenaar niet die auto stuk gemaakt heeft?
je verkoopt hem zoals ie is, en niet anders. Had de koper beter op moeten letten.
Als je het bewust verzwegen had... dan was het nog wat anders.
klopt, maar de kopende partij heeft altijd de plicht van onderzoek ook bij bijvoorbeeld een huis kopen. Pas als er opzettelijk dingen verzwegen/verdraait zijn maak je enige kans als koper.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoeveel procedures daar over worden gevoerd. De meeste gaan overigens over non-conformiteit bij huizen, maar ook gebruikte auto's zijn een geliefd onderwerp.
Kortom: dit wordt vaak via de rechter uitgevochten, juist omdat de verkoper denkt dat de koper *geen* rechten heeft.
Altijd netjes blijven!quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:17 schreef _Liquid_ het volgende:
OkayWow, dat zijn aardig wat reacties.. Thanks iig.. ik zie hooguit 2 mensen die het hier niet mee eens zijn.. Zal ik nu contact met hem opnemen of doodzwijgen?
Ik wist het inderdaad niet. Wellicht was het wel zo maar ik weet geen bal van auto's. Wat ik wel weet is dat ik altijd de auto netjes heb warm gereden e.d.
Ik kan nu wel een aardig verhaaltje maken met alle dingen die hier gezegd zijn, iig waarom hij geen poot heeft om op te staan..
Contact opnemen ?
voldoen aan hun onderzoeksplicht.quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:48 schreef Gunner het volgende:
Je kan netjes reageren dat je de auto zonder garantie verkocht hebt en niet wist dat er iets met de koppakking was. Dit kan zoals door velen al gezegd ook door de koper veroorzaakt zijn. Mocht het escaleren dan staat het recht volledig aan jouw kant. Als een particulier garantie wil dan moeten ze naar een dealer/bovag garage gaan.
Dat zeker weten van geen goede staat zou ik zo niet stellen. Bovendien, hoe kun je dat als particulier weten?quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:29 schreef bonke het volgende:
gewoon in je brief zetten dat je niet betaald omdat : er bij de keuring niet econstateerd is dat er te weinig koelvloeistof inzat
een lekke koppakking van de een op de andere dag kan gebeuren door misbruik te maken van de rijeigenschappen van de auto ( snel optrekken , koude motor enzz )
en als de koppakking al lek was dan was dat waarschijnlijk ook tijdens de keuring naar voren gekomen
dat jij zeker wist dat de auto in goede staat was en dus niets afwist van de mankementen die ( zomaar spontaan) op kwamen zetten enzzz
Je hebt helemaal gelijk. conformiteit wordt behoorlijk concreet beoordeeld aan de hand van partijen wisten c.q. hadden moeten weten, gezien kennis, ervaring, opleiding en maatschappelijke status.quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:59 schreef Gunner het volgende:
Mocht dit ooit voor een rechter komen dan maakt het wel uit als bijvoorbeeld de verkoper automonteur zou zijn. Dan zou je redelijkerwijs moeten weten of er iets mee zou zijjn. Ben je tiepmiep dan is dat natuurlijk weer anders
(correct me if wrong)
Bij de APK kijken ze niet naar je koelvoeistof of je koppakking.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:58 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
dacht ik ik ook ja. Als ze bij de APK niks ervan gezegd hebben dan zal dat jong em wel gesloopt hebben..dus hou je geld lekker in je zak en doe er iets leuks mee.
Je hebt helemaal gelijk...quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:56 schreef _Liquid_ het volgende:
Ik heb nog gezegd tegen hem toen hij er was, ook in een email al eerder, dat ik zelf niets van auto's weet. Ik heb altijd zodra er wat mis was hem gelijk naar de garage gebracht e.d. Ik ben maar ICT nerdje
Het is idd een snelle auto (140 pk en weegt maar 900 kilo) dus de neiging om hem ''open te trekken'' is er waarschijnlijk wel geweest, het kan ook zo zijn dat het al zo was ook al heb ik geen last gehad van koelvloeistoflek.
Ik ga hem denk ik maar beantwoorden dat ze zich beroepen op Conformiteit en niet aan de eisen daarvan hebben voldaan (zelf onderzoeken e.d.), ze hebben namelijk niets gedaan.. gewoon even gekeken en gereden. Ook gaf ik idd geen garantie, en ook al kijken ze bij de APK niet naar de garantie, ik heb gevraagd of ze heb wilden nakijken.. en dat hebben ze gedaan.. ik neem aan dat de garage dan wel zoiets zou zien...
Tsja.. ''het speelt al langer'' staat er... dat zie ik nu pas. Maar dan nog, ik heb nergens last van gehad, ik wist het niet...! Ik heb hem altijd gezegd dat hij de auto meemocht nemen naar een garage naar keuzen (mits in de buurt)..quote:Heej,
Toen wij gisteren naar huis gingen moesten wij van de snelweg af, omdat er te weinig koelvloeistof inzat.
Nu blijkt na een controle bij onze garage dat de koppakking kapot is en dit speelt al langer.
De kosten hiervan bedragen ±800¤.
Na navraag consumentenbond blijkt dat ik ook de auto mag terug brengen, maar omdat hij verder goed in orde is wil ik schappelijk zijn als je bij mijn zoon 300¤ terug stort op zijn bankrekening dan hebben wij denk ik toch wel een goeie deal door de schade samen te herstellen
Je mag hier navraag over doen bij de desbetreffende garage.
auto bedrijf de Graaf
tel. *telno*
Laat wat van je horen, bij voorbaat dank
gegroet Wim Versteeg
*telno*
Als het al langer speelt, zou dan jouw garage dat punt niet hebben opgepikt tijdens de APK-keuring?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:16 schreef _Liquid_ het volgende:
Ik heb geen rechtsbijstand maar hij heeft.... wacht ik post zijn email wel even
[..]
Tsja.. ''het speelt al langer'' staat er... dat zie ik nu pas. Maar dan nog, ik heb nergens last van gehad, ik wist het niet...!
Dat zou wel heel schappelijk zijn!quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:19 schreef Bastard het volgende:
Als hij volgende week een deuk er in rijdt vraagt ie zeker ook of je schappelijk wil zijn
Dat zou ik niet zeggen, maar goed, je staat in je recht... Eerst maar eens kijken hoe hij reageert, dan kun je altijd nog verder reageren, op de zaak ingaan. Blijf netjes, daar zijn mensen gevoelig voor!quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Zeg gewoon dat je de brieven van de consumentenbond en z'n advocaat met belangstelling tegemoet ziet !
IK weet niet of ik netjes zou blijven, volgens mij proberen ze om TS een poot uit te draaien...quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen, maar goed, je staat in je recht... Eerst maar eens kijken hoe hij reageert, dan kun je altijd nog verder reageren, op de zaak ingaan. Blijf netjes, daar zijn mensen gevoelig voor!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |