De leugen volhouden is inderdaad soms makkelijker.quote:Op maandag 17 april 2006 22:18 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Mja...
Maar bedenk wel dat indien de AIVD nu zou toegeven dat ze Khan destijds op verzoek van de CIA hebben laten lopen, er natuurlijk wel de nodige vragen gesteld zullen gaan worden in de trant van voor wie onze Veiligheidsdienst eigenlijk werkt en wiens belangen ze eigenlijk behartigen, die van ons, of die van de Amerikanen.
helemaal mee eens! Het zou me ook helemaal niet verbazen als Franse ambtenaren die fusiereactor naar Frankrijk hebben weten te halen door geld los te weken door middel van het prikkelen van het chauvinisme in de Franse politiek en publieke opinie. Chauvinisme dat de doorslag geeft, en niet omdat het een verstandig besluit is om te proberen alternatieve energieontwikkeling te ontwikkelen.quote:Op maandag 17 april 2006 22:16 schreef gronk het volgende:
Bij de overheid werken ook mensen. Die daar ook hun centjes verdienen. Die soms ook hoofdschuddend toekijken wat er nou weer bedacht is.
Het woordje ''liegen'' is in de politiek volstrekt taboe, hoogstens staat iets ''op gespannen voet met de waarheid''quote:Op maandag 17 april 2006 22:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De leugen volhouden is inderdaad soms makkelijker.
Alleen ben ik er nog niet uit of mr. Anita Leeser (de rechter die de zaak behandelde) (en misschien ook Lubbers) nu voor NOVA glashard zit te liegen, of niet.
Zo niet, dan zit er iemand anders in Nederland glashard te liegen.
Ben ik maar voor een klein deel met je eens. Tegenwoordig wordt het bedrijfsleven namelijk gedomineerd door managers die er nu niet bepaald om bekend staan dat ze zich bezig houden met 'de lange termijn'. En dat is tevens een antwoord op je post hiervoor waar jij het juist over die lange termijnplanning hebt.quote:Op maandag 17 april 2006 22:13 schreef Godslasteraar het volgende:
Daarbij, in het bedrijfsleven werken burgers, mensen, die daar hun centjes verdienen. Die hele scheiding van ''hét bedrijfsleven'' is onzinnig. Het bedrijfsleven, dat zijn wij.
quote:Stiglitz: The only people benefiting in this war are Bush's friends in the oil industry. He has done the American economy and the global economy an enormous disfavor, but his Texan friends couldn't be happier. The price of oil is up, and they make money when the price of oil goes up. Their profits are at record levels.
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=6804quote:Tehran, Iran, Apr. 17 – Iran’s military has “fully identified the weak points of the United States and Israel” and has already determined how to deal with the U.S. if it attacked the oil-rich nation, a top military commander said on Monday.
“If there is a war, the enemy will not be able to escape from our forces”, Brigadier General Seyyed Abdol-Rahim Moussavi, chairman of the joint chiefs of staff of the armed forces, told the state-run news agency Fars.
The general said the army would put on display “new military hardware” at a parade by the armed forces on Tuesday.
“Some of the new military hardware which can be made public will be put on display during tomorrow’s parade”, he said, without further elaboration.
If Iran was attacked, Moussavi said, “The enemies will face types of weapons which they would have never been able to imagine”.
Maar ik blijf het merkwaardig vinden. Vooral omdat het nu ook weer met Iran te maken heeft...quote:Op maandag 17 april 2006 22:29 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het woordje ''liegen'' is in de politiek volstrekt taboe, hoogstens staat iets ''op gespannen voet met de waarheid''
![]()
Ja, 't is altijd genant om te ontdekken dat er helemaal geen briljant plan achter een of andere ontwikkeling zit, maar iets veel platvloersers. En als er wel een plan achter zit, dan zie je vaak dat 't ontzettend bikkelen is.quote:Op maandag 17 april 2006 22:25 schreef Godslasteraar het volgende:
helemaal mee eens! Het zou me ook helemaal niet verbazen als Franse ambtenaren die fusiereactor naar Frankrijk hebben weten te halen door geld los te weken door middel van het prikkelen van het chauvinisme in de Franse politiek en publieke opinie. Chauvinisme dat de doorslag geeft, en niet omdat het een verstandig besluit is om te proberen alternatieve energieontwikkeling te ontwikkelen.
Ik heb dat altijd als ik in de trein stap. Ik vind 't fascinerend dat die dingen op tijd rijden. En dat er stroom is om die dingen te laten rijden. En dat niemand op 't idee komt 'nou, weet je wat, vandaag maar eens geen trein, want ik heb nu geen zin. Ga ik morgen wel twee keer op en neer naar groningen.'quote:Er wordt wat mij betreft te vaak een scheiding aangebracht tussen de bevolking, het bedrijfsleven, overheid enz. Dat vind ik altijd zo aardig als je heel vroeg op de weg bent. Vanaf een uur of 6 in de ochtend zie je dan de gehele machinerie van de Nederlandse economie op gang komen, en dat is best indrukwekkend als je er bij stil staat.
Dat valt wel mee. Porsche, zij het niet erg olie-efficient, doet het erg goed. Dat komt naar mening door een uitgesproken lange termijn beleid. De tijdsloop van een model is van het eerste concept tot de laatste auto die van dit model van de band loopt minstens 20 jaar, en dan volgt er nog een termijn van garantie, service en onderdelenvoorziening. voor de vliegtuig-industrie en vliegmaatschappijen is dat nog meer het geval. Hetzelfde geld voor de chemie en ook veel financiele instellingen, beleggers.quote:Op maandag 17 april 2006 22:29 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Ben ik maar voor een klein deel met je eens. Tegenwoordig wordt het bedrijfsleven namelijk gedomineerd door managers die er nu niet bepaald om bekend staan dat ze zich bezig houden met 'de lange termijn'. En dat is tevens een antwoord op je post hiervoor waar jij het juist over die lange termijnplanning hebt.
Oliebedrijven werken met, en handelen in olie, en ook voor hen geld dat alternatieve energiebronnen financieel nóg niet interessant zijn, maar deze bedrijven zijn zich weldegelijk bewust van de beperkte aanwezigheid van olie, sterker, juist zij zijn zich hier van bewust.quote:Bovendien blijft m'n bedenking tav de oliemaatschapijen ook nog altijd staan. Deze zullen pas van koers veranderen als de allerlaatste druppel olie ten gelde is gemaakt.
Eea komt notabene nog ter sprake in het stuk wat je vanmiddag zelf poste met econoom Stiglitz.
[..]
ik wil die optocht wel eens zien...quote:Op maandag 17 april 2006 22:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Iran has identified U.S., Israel “weak points” – general
[..]
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=6804
Iran is er in elk geval "klaar" voor.
Doet me denken aan Murphy's Law, waarschijnlijk de belangrijkste wetmatigheid in het menselijk bestaan.quote:Op maandag 17 april 2006 22:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, 't is altijd genant om te ontdekken dat er helemaal geen briljant plan achter een of andere ontwikkeling zit, maar iets veel platvloersers. En als er wel een plan achter zit, dan zie je vaak dat 't ontzettend bikkelen is.
Ja, er wordt altijd veel geklaagd over die treinen, maar als ik zie hoeveel moeite het kost om m'n eigen luie donder in beweging te krijgen vind ik het een fantastische prestatie.quote:Ik heb dat altijd als ik in de trein stap. Ik vind 't fascinerend dat die dingen op tijd rijden. En dat er stroom is om die dingen te laten rijden. En dat niemand op 't idee komt 'nou, weet je wat, vandaag maar eens geen trein, want ik heb nu geen zin. Ga ik morgen wel twee keer op en neer naar groningen.'
Het is een bizar verhaal, maar ik kan aan het Midden Oosten beleid van de VS en Engeland toch al geen touw vastknopen. Die Ahmehuppeldepup is knettergek, maar desondanks maak ik me veel meer zorgen om een nucleair Pakistan dan om een nucleair Iran, wat is dat Pakistan een afschuwelijk land.quote:Op maandag 17 april 2006 22:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar ik blijf het merkwaardig vinden. Vooral omdat het nu ook weer met Iran te maken heeft...
ik geil er ook niet op maar als ik iets aanhaal dan zorg ik op zijn minst dat ik weet waar ik het over heb want het wordt er allemaal niet geloofwaardiger op als de helft niet kloptquote:Op maandag 17 april 2006 21:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik haal dat uit een nieuwsbericht en post de bron erbij. Ik geil niet op militair wapentuig dus hoe of wat welke raket wel kan weet ik niet, daarvoor ben ik afhankelijk van het bericht. Als je zegt dat het niet klopt neem ik dat gerust aan.
maar dat is ook geen feitelijke informatie, het wordt algemeen aangenomen dat ze een kernmacht zijn maar zelf geven ze dit niet toe, net zoals Iran niet toegeeft dat ze ermee bezig zijn maar als die suggestie gemaakt wordt begin jij te springenquote:Trouwens, wat voor mij de essentie van het bericht was dat nog eens onderstreept wordt dat Israel de enige kernmacht in het MO is. En de VS openlijk de optie om Iran met nucleaire bunkerbusters te bestoken op tafel houdt.
volgens mij wordt er niet beweert dat Iran een nucleare dreiging is maar dat ze er een zouden kunnen worden en dat is niet voor iedereen een even prettig ideequote:En dan beweren (nee niet jij persoonlijk - zal het er voortaan wel apart bijzetten) dat Iran een nucleaire dreiging is. Met een paar ons uraniumverrijking van 2,5 procent.
Ja, da's nog zo'n schokkende ontdekking: dat die religieuze pipo's helemaal geen religieuzen zijn, maar politici met een andere dresscode. En andere mores. Waarbij het niet gebruikelijk is om netjes uit functie te gaan als 'het volk' geen behoefte aan je heeft als leider.quote:Op maandag 17 april 2006 23:11 schreef Godslasteraar het volgende:
. Ik heb niet de indruk dat er van die beloften veel terecht komt. De Iraniers zijn gewoon zwaar genaaid, voor de zoveelste keer.
"net zoals Iran niet toegeeft"quote:Op maandag 17 april 2006 23:19 schreef sp3c het volgende:
maar dat is ook geen feitelijke informatie, het wordt algemeen aangenomen dat ze een kernmacht zijn maar zelf geven ze dit niet toe, net zoals Iran niet toegeeft dat ze ermee bezig zijn maar als die suggestie gemaakt wordt begin jij te springen
Voor hoelang is er vreten op dat eiland.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:01 schreef Hallulama het volgende:
(overigens, als jij, Jan, Bert, Kees en Henk op de vuist gaan op dat eiland, en de kustpolitie ziet het, dan gaan jullie dus alle vijf de cel in wegens openlijke geweldpleging)
toch is het door niemand bewezen dat Israel over kernwapens beschikt, dat jij de aanwijzingen over het Iraanse nucleare programma als onzin afdoet is je goed recht maar veranderd daar verder weinig aan.quote:Op maandag 17 april 2006 23:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"net zoals Iran niet toegeeft"
Nee dat is niet hetzelfde. Israel wil niet bevestigen nog ontkennen dat zij ze hebben. Iran ontkent dat ze uberhaupt ambities in die richting hebben.
Voor Israel zijn er genoeg bewijzen, bijv. wat Mordechai Vanunu openbaar heeft gemaakt, voor Iran zijn er 0,0 aanwijzingen.
En ja ik "begin te springen" als er gesuggereerd wordt dat Iran bezig zou zijn met iets anders dan brandstofstaven voor reactors. Verdachtmakingen en inspelen op de angst van het publiek gebasseerd op lucht. Met Irak in het achterhoofd zou iedereen moeten "beginnen te springen".
Ja, zo kennen we er wel meer.quote:Op maandag 17 april 2006 23:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, da's nog zo'n schokkende ontdekking: dat die religieuze pipo's helemaal geen religieuzen zijn, maar politici met een andere dresscode. En andere mores. Waarbij het niet gebruikelijk is om netjes uit functie te gaan als 'het volk' geen behoefte aan je heeft als leider.
Oh, er is vis zat joh, en als iedereen lief en aardig is voor elkaar, dan kunnen ze fijn samen visjes vangen en hebben ze meer dan genoeg te eten!quote:
ik zou Jan vragen zijn stok naar Henk en Kees te gooien want twee man in een roeiboot die met telescoop en richtmicrofoon twee op een onbewoond eiland liggen te bespieden is natuurlijk een verdachte zaak!quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:09 schreef sp3c het volgende:
ik zou Jan vragen zijn stok naar Henk en Kees te gooien want twee man in een roeiboot die met telescoop en richtmicrofoon twee op een onbewoond eiland liggen te bespieden is natuurlijk een verdachte zaak!
Ach, ik denk dat die Iraanse machthebbers hoofdschuddend gekeken hebben naar Bush. Wat 'n werk om die verkiezingen te riggen, terwijl het zoveel makkelijker kan door een Raad van Religieuze Hoeders in te stellen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |