![]()
Vanmiddag is de cast en crew van ONM bij elkaar geroepen voor een lunch met een belangrijke mededeling. Na het gerumoer is gesust en iedereen een broodje in zijn of haar hand heeft, komt een schitterende mededeling. BNN heeft maar liefst twee nieuwe seizoenen ONM gekocht in één keer en zal dus zeker nog twee jaar ONM uitzenden! Een bulderend gejuich barst los. ONM doet het geweldig bij de publieke omroep en dat is vandaag met een verlenging van twee jaar nog maar eens duidelijk benadrukt. Taart!
BNN voorzitter Laurens Drillich: 'Het eerste jaar ONM bij BNN is uitermate succesvol geweest. Niet alleen zijn de kijkcijfers toegenomen, ook is het gelukt om de soap realistischer en jonger te maken en om maatschappelijke thema's als groepverkrachtingen en loverboys te verwerken in de serie. Daarmee is ONM én BNN én publieke omroep én een kijkcijferhit geworden. Daar zijn we meer dan tevreden over, zeker als je ziet wat er vorig jaar allemaal aan narigheid geroepen werd toen we de serie overnamen van RTL.'
Endemol Nederland is zeer verheugd dat ONM een vervolg krijgt. Creative Director Peter Römer: ‘Door hard werken en veel inspiratie van zowel Endemol als BNN heeft ONM zich ontpopt tot een soap die midden in de belevingswereld van jongeren staat. Ik ben erg blij dat we met BNN zijn overeengekomen om door te gaan tot 2008. De makers en de acteurs hebben dat verdiend.’
De reactiesSander Foppele: ‘Geweldig natuurlijk, nog twee jaar lekker werken. Ik ben ook heel bij dat het niet één maar meteen twee jaar is. Dat is echt een teken van vertrouwen. BNN is goed bezig!’
Ook Pamela Teves is: ‘Ik ben ongelooflijk blij dat ze zoveel vertrouwen hebben in ONM dat ze twee jaar gekocht hebben. Fantastisch.’
Ilana Rooderkerk, die er vorig jaar bij het stoppen op Yorin niet bij was niet bij was, heeft oog voor andere dingen: ‘Wat een grote taart! Hahaha, ik ben hartstikke blij natuurlijk.’
Lauretta Gerards, die naast Eric Bouwman staat op het moment dat we hem een reactie vragen begint luidkeels ‘Let me entertain you’ te zingen met een knipoog naar Eric. Eric: ‘Het is fantastisch!’
Gürkan Kücküksentürk is lekker nuchter. ‘Leuk en onverwachts. We verwachtten een jaar maar krijgen er twee!’
Even rekenen kunnen we nu dus het volgende concluderen: Tot dik 2008 zit je goed! Lekker aan de buis gekluisterd voor je favoriete soap ONM op BNN.
We hebben ook nog een ander nieuwtje, vanaf september kijk je ONM niet meer op Ned 2 maar op Ned 3 om 19.00 uur!