abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 15:38:59 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36889458
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:37 schreef _Bambi_ het volgende:

[..]

geleerd van "H". winkwink.... ik ben nu eenmaal getraumatiseerd.

Hooiiiii Moonah..
Ah, u is een kloon van.... Got the hint. Maar dan nog blijft alles staan wat ik schreef.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36889469
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Hij heeft een relatie van 11 jaar en een relatie van 2,5 jaar achter de rug.

Hij heeft geen bindings-angst, hij wil een rebound-scharrel.
Nee, die wil hij niet. Kunnen dit soort loze en voorspelbare opmerkingen ajb achterwege blijven want zo'n persoon is hij dus helemaal niet.
  woensdag 12 april 2006 @ 15:39:53 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36889484
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:38 schreef Moonah het volgende:
Ah, u is een kloon van.... Got the hint. Maar dan nog blijft alles staan wat ik schreef.
Ik zie het nu ook .

Maar buiten dat: typisch gevalletje rebound.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_36889495
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:37 schreef RM-rf het volgende:
Voorlopihg heeft de TS die man nog niet weggeschrikt ... maar idd, zodra zij ultimatums gaat stellen en hem wil 'dwingen' zich vast te leggen, schrikt ze hem af en reageert hij gelijk door de relatie weer op te zeggen ....

de oplossing lijkt dan gewoon om hem die ruimte te geven... als hij een keertje 2 dagen geen SMS-je stuurt, lààt hem dat gewoon niet doen, waarschijnlijk heeft hij eventjes een paar dagen geen behoefte aan contact...
je kunt hem zelf wel een sms-je sturen of opbellen, maar altijd in het begrip dat je hem ook zijn ruimte moet laten...

Je kunt hem moeilijk dwingen om vervolgens 24 uur per dag en 7 dagen eper week met jou door te brengen, ook al is dat misschien in jouw romantische wereld een teken van onvoorwaardelijke liefde .....

Ik denk dat het voor de TS zinnig is om een beetje te wennen aan wat meer afstandelijkheid in een relatie, niet zoveel afhankelijk zijn van de ander, zeker als ze al meermaals gekwetst is, is het goed niet zozeer aan mensen te gaan 'Hangen' .....

Voor hem zal het essentieel zijn dat hij wel leert gewoon zich kwetsbaar op te stellen, en het overlijden van zijn zoontje, zal hij gewoon moeten verwerken, desnoods kan het mogelijk een optie zijn om therapie te volgen daarvoor, om te leren dat te verwerken ...
Hij komt over alsof hij dat gebeuren gewoon absoluut niet heeft verwerkt.

zoals nu de personages beschrijven zijn, denk ik dat de TS en die man allerminst bij elkaar passen .... ze mogelijk elkaar veel pijn gaan doen als ze beide niet aanpassen ...
de TS kan beter ophouden met het spelen van 'spelletjes' in de hoop hem vaster aan zich te binden.... hij is geen 'poppetje' om mee te spelen.
Ik speel geen spelletjes
  woensdag 12 april 2006 @ 15:40:26 #30
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36889505
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Hij heeft een relatie van 11 jaar en een relatie van 2,5 jaar achter de rug.

Hij heeft geen bindings-angst, hij wil een rebound-scharrel.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_36889553
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:37 schreef RM-rf het volgende:
Voorlopihg heeft de TS die man nog niet weggeschrikt ... maar idd, zodra zij ultimatums gaat stellen en hem wil 'dwingen' zich vast te leggen, schrikt ze hem af en reageert hij gelijk door de relatie weer op te zeggen ....

de oplossing lijkt dan gewoon om hem die ruimte te geven... als hij een keertje 2 dagen geen SMS-je stuurt, lààt hem dat gewoon niet doen, waarschijnlijk heeft hij eventjes een paar dagen geen behoefte aan contact...
je kunt hem zelf wel een sms-je sturen of opbellen, maar altijd in het begrip dat je hem ook zijn ruimte moet laten...

Je kunt hem moeilijk dwingen om vervolgens 24 uur per dag en 7 dagen eper week met jou door te brengen, ook al is dat misschien in jouw romantische wereld een teken van onvoorwaardelijke liefde .....

Ik denk dat het voor de TS zinnig is om een beetje te wennen aan wat meer afstandelijkheid in een relatie, niet zoveel afhankelijk zijn van de ander, zeker als ze al meermaals gekwetst is, is het goed niet zozeer aan mensen te gaan 'Hangen' .....

Voor hem zal het essentieel zijn dat hij wel leert gewoon zich kwetsbaar op te stellen, en het overlijden van zijn zoontje, zal hij gewoon moeten verwerken, desnoods kan het mogelijk een optie zijn om therapie te volgen daarvoor, om te leren dat te verwerken ...
Hij komt over alsof hij dat gebeuren gewoon absoluut niet heeft verwerkt.

zoals nu de personages beschrijven zijn, denk ik dat de TS en die man allerminst bij elkaar passen .... ze mogelijk elkaar veel pijn gaan doen als ze beide niet aanpassen ...
de TS kan beter ophouden met het spelen van 'spelletjes' in de hoop hem vaster aan zich te binden.... hij is geen 'poppetje' om mee te spelen.
Ik kan best goed alleen zijn, als ik maar weet dat het "goed" zit, als ik twijfel dan krijg ik dus die onrust ..
pi_36889583
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zie het nu ook .

Maar buiten dat: typisch gevalletje rebound.
Dat is het niet, hij is echt totaal geen rebound-persoon
Bij zijn ex heeft ie 2,5 jaar hetzelfde gedrag gehad btw.
pi_36889691
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:42 schreef _Bambi_ het volgende:

[..]

Dat is het niet, hij is echt totaal geen rebound-persoon
Oh, please .

5 jaar geleden is een kind van hem overleden. Hij komt nu net uit een relatie van 2,5 jaar.

Maar nu kan hij zich niet binden vanwege zijn grote verdriet?

Do the math.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36889818
Wat een kortzichtige reactie zeg, als zoiets gebeurt kan kan je daar echt wel 5 jaar of langer last van hebben imo. Zijn vorige relatie had daar ook onder te lijden omdat hij zich niet kan "geven". Als ik een rebound-kipje was voor hem zou ie me wel lekker blijven gebruiken toch.
pi_36890044
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:49 schreef _Bambi_ het volgende:
Wat een kortzichtige reactie zeg, als zoiets gebeurt kan kan je daar echt wel 5 jaar of langer last van hebben imo. Zijn vorige relatie had daar ook onder te lijden omdat hij zich niet kan "geven". Als ik een rebound-kipje was voor hem zou ie me wel lekker blijven gebruiken toch.
eh.. Dat doet-ie toch ook?

Maar goed, het werd natuurlijk tijd voor een nieuwe verhaallijn in de soap .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36890076
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:41 schreef _Bambi_ het volgende:

[..]

Ik kan best goed alleen zijn, als ik maar weet dat het "goed" zit, als ik twijfel dan krijg ik dus die onrust ..
jaja, het is 'zijn' schuld dat jij onzeker bent .....

voral blijven volhouden, dan blijven je mannen weglopen en wordt je zelf enkel nog onzekerder en ga je nog meer spelletjes spelen .... je zit gewoon vast in een continu doorlopende spiraal... maar ik denk dat je voorgaande usert dat ook te wel te horen heeft gekregen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36890079
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

eh.. Dat doet-ie toch ook?

Maar goed, het werd natuurlijk tijd voor een nieuwe verhaallijn in de soap .
eh...nee?
  woensdag 12 april 2006 @ 15:58:03 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36890105
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:49 schreef _Bambi_ het volgende:
Okay, misschien ben je geen rebound-kippetje voor hem. Maar hoe je het ook went of keert, hij heeft op dit moment geen behoefte aan dan wel kracht voor een serieuze relatie.
Hij zal toch eerst in het reine moeten komen met zijn gevoelens en verdriet eer hij zich wel voor de volle honderd procent kanen wil geven in een relatie.
En ik denk ook dat jij hem daar niet bij kunt helpen. Dat moet ie toch echt zelf doen.
pi_36890127
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

jaja, het is 'zijn' schuld dat jij onzeker bent .....

voral blijven volhouden, dan blijven je mannen weglopen en wordt je zelf enkel nog onzekerder en ga je nog meer spelletjes spelen .... je zit gewoon vast in een continu doorlopende spiraal... maar ik denk dat je voorgaande usert dat ook te wel te horen heeft gekregen ...
Nee hoor, dat is niet zijn schuld, en daarom probeer ik dat ook niet op hem te projecteren, al is dat moeilijk omdat ik zelf dus ook nog niet al te stevig in mijn schoenen sta.
pi_36890167
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Okay, misschien ben je geen rebound-kippetje voor hem. Maar hoe je het ook went of keert, hij heeft op dit moment geen behoefte aan dan wel kracht voor een serieuze relatie.
Hij zal toch eerst in het reine moeten komen met zijn gevoelens en verdriet eer hij zich wel voor de volle honderd procent kanen wil geven in een relatie.
En ik denk ook dat jij hem daar niet bij kunt helpen. Dat moet ie toch echt zelf doen.
Tuurlijk moet ie dat zelf doen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe ik hem daar het beste in kan steunen..maar dat is dus onmogelijk vlgs jou?
  woensdag 12 april 2006 @ 16:00:50 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36890208
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:59 schreef _Bambi_ het volgende:

Tuurlijk moet ie dat zelf doen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe ik hem daar het beste in kan steunen..
Als hij daarom vraagt er voor hem zijn. Niets meer, niets minder.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:01:17 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36890228
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:57 schreef RM-rf het volgende:
voral blijven volhouden, dan blijven je mannen weglopen en wordt je zelf enkel nog onzekerder en ga je nog meer spelletjes spelen .... je zit gewoon vast in een continu doorlopende spiraal...
Dat dus.
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:11 schreef Moonah het volgende:
Jullie zitten beiden met issues, die je voor jezelf moet zien op te lossen, maar waarbij de ander je wel kan steunen.
Ga maar eens een keer goed met jezelf aan de slag.
Of niet natuurlijk...

Oh en Cc, Hoe je het went of keert...?
  woensdag 12 april 2006 @ 16:02:13 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36890261
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Moonah het volgende:

Wendt...
pi_36890311
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als hij daarom vraagt er voor hem zijn. Niets meer, niets minder.
Ja, dat wil ik ook
  woensdag 12 april 2006 @ 16:04:31 #45
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36890341
Ik ken jullie niet en kan een repliek alleen baseren op wat je hier neerpent.

met dit gegeven kan ik niet anders zeggen dan dat ik je een beetje een gevoelloos mormel vind, met het empathisch vermogen van een ss-er.
ik vind ook dat je in deze wel erg veel bezig bent met je eigen bevrediging en zijn signalen ( die voor mij heel helder zijn ) compleet negeert.

Ik heb niet de wijsheid in pacht hoor, want ik ben ook nog behoorlijk socially challenged , maar dit was zo'n beetje het eerste gevoel wat ik erbij kreeg.

Misschien een idee gewoon lief voor hem en voor jezelf te zijn. Niet te denken in termen als moeten, tijd en afspraken, maar de dingen nemen zoals ze komen.
Tenminste...als je echt van hem onder de indruk bent.

Trust me, dan boeien verbintenissen, afspraken en dergelijken je voor geen meter meer, hoe onzeker je ook bent.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:05:31 #46
146230 Liewec
70's movies rule
pi_36890373
Ja maar dan mag ie zo onderhand wel eens professionele hulp zoeken, kom op zeg. Als ie zo aardig kan verwoorden waar ie mee zit, dan moet ie er wat aan doen. Zoek een goeie psycholoog (eentje waarmee het klikt) en laat hem daar wat EMS-sessies of zo doen.

Over mannen en onder druk zetten: (Ik ken ook een aantal vrouwen die dat hebben overigens) Het heeft wat mij betreft heel erg te maken met een soort van angst het eigen leven kwijt te raken, en dat komt denk ik weer meestal voort uit een eerdere relatie waar de man met zich heeft laten sollen... De meeste jongens beginnen nou eenmaal als schoothondje in relaties, tot ze zich realiseren dat niet leuk is voor het meisje en al helemaal niet voor hemzelf Nou ja bij mij dan

Verder heb ik zelf een teringhekel als ik word aangevallen op het feit 'dat ik niet belde of een sms-je stuurde'. Meestal doen die meiden dat zelf namelijk ook niet, en afgezien daarvan maak ik zelf wel uit wanneer ik bel of sms.. Dat heeft in elk geval niks te maken met niet om iemand geven of aan iemand denken.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  woensdag 12 april 2006 @ 16:06:19 #47
146230 Liewec
70's movies rule
pi_36890402
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:04 schreef SHE het volgende:
Misschien een idee gewoon lief voor hem en voor jezelf te zijn. Niet te denken in termen als moeten, tijd en afspraken, maar de dingen nemen zoals ze komen.
^ Zij snapt 't.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_36890403
quote:

[..]

Dat dus.
[..]

Ga maar eens een keer goed met jezelf aan de slag.
Of niet natuurlijk...

Ik ben heus geen mental case omdat ik een slechte ervaring heb hoor, actie-reactie toch? lijkt me erg logisch...Ik weet heus wel waar het vandaan komt en wat ik eraan moet doen, beschik nog wel over watintrospectief vermogen
  woensdag 12 april 2006 @ 16:09:06 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36890513
quote:
Of niet natuurlijk...
Niet dus.
Zel-luf weten.
pi_36890547
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:04 schreef SHE het volgende:
Ik ken jullie niet en kan een repliek alleen baseren op wat je hier neerpent.

met dit gegeven kan ik niet anders zeggen dan dat ik je een beetje een gevoelloos mormel vind, met het empathisch vermogen van een ss-er.
ik vind ook dat je in deze wel erg veel bezig bent met je eigen bevrediging en zijn signalen ( die voor mij heel helder zijn ) compleet negeert.

Ik heb niet de wijsheid in pacht hoor, want ik ben ook nog behoorlijk socially challenged , maar dit was zo'n beetje het eerste gevoel wat ik erbij kreeg.

Trust me, dan boeien verbintenissen, afspraken en dergelijken je voor geen meter meer, hoe onzeker je ook bent.
Hey SHE, je "kent" me wel hoor

Maar goed, wat zijn die heldere signalen dan volgens jou? En idd, ik ben bang om grip te verliezen en probeer daarom op een foute manier commitments te forceren.....komt ook doordat ik zelf wat wiebelig in mn schoenen sta momenteel....ik wil juist heel graag lief voor hem zijn en besef dat ik hem veel te veel onder druk heb gezet, en dat heb ik hem gisteren ook geschreven...hij reageerde door te zeggen dat hij veel bewondering had voor hoe ik ermee omging en hij "ontspande" duidelijk, dus ik ga er wat bewuster mee aan de gang

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')