oke, dan snap ik het, vond het al wat vreemd,quote:Op maandag 15 mei 2006 18:15 schreef tim2308 het volgende:
@Chielus: Ik heb alleen maar een regel per item gekozen. De meeste van de door jouw aangedragen punten staan al bij de meer dan 200 die ik heb weggelaten (en waaruit ik waarschijnlijk nog wel een selectie maak).... En ik wil op termijn ook restaurants checken
aah! dankje pietquote:Op maandag 15 mei 2006 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Lardeernaald,
Larderen is het doorsteken met reepjes spek.
Barderen is het omwikkelen met spek
Pikeren is gaatjes maken en daar een knof look, rozemarijn of spek of anderen smaakmakers er in steken.
Ja natuurlijk, maar vraag me niet hoe lang dat duurtquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:05 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: kan citroensap eigenlijk bederven?
quote:Citroensapzuur wordt als conserveringsmiddels antioxidant gebruikt, maar ik vraag me af of het zelf ook kan bederven
Lavasteen bedoel je?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:01 schreef ymme het volgende:
Het is een appart soort steen.
Het is nog een ouderwetse, ja moeilijk uit te leggen..
Zal het straks aan mijn schoonvader vragen
Jonge kaas raspen en door een bechamel smelten, is simpel.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:27 schreef skiczukie het volgende:
Hoe moet je een kaassaus maken met een stuk jonge kaas?
Alexandra, je kan denk het beste een nieuwe moer gebruiken als je witte wittewijn azijn wilt hebben.quote:hoi Piet,
vond de discussie op FOK over azijn.
Ik heb enige jaren geleden azijnmoer voor rode azijn gekregen van iemand, zo'n mooie plak die allemaal babyplakjes maakt. Steeds op rode wijn gehad maar houd niet van rode wijnazijn. Wil witte maken. Heb rode moer op witte wijn gezet maar wordt weer rode azijn. Moet ik hem steeds op nieuwe witte wijn zetten tot ie omschakelt?
Of moet ik m bleken in de witte azijn of zo?
Of is het gewoon een rode moer, niet zeuren, blijft rode moer?
hartelijke groetjes, alexandra
Azijnmoer -> Azijnmoederquote:Op woensdag 7 juni 2006 02:23 schreef Chielus het volgende:
Misschien intressant voor meer mensen , maar wat is azijnmoer??
En dat gaat neem ik aan langzaam in boter op laag vuur? Of moet dat op hoog vuur? Een half uurtje ofzo?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
spek uitbakken = dat alle witte gedeeltes (het vet) meeste zijn opgelost door de hitte, dit geeft een extra smaak af.. hoever je ze uitbakt kan je zelf bepalen altijd natuurlijk.. ik vind t lekkerder als ze nog zacht zijn
uien carameliseren is uien uitbakken tot ze lekker bruin zijn... uiteraard kan je ook zelf bepalen hoever je doorgaat met t bruinbakken.. zelf vind ik t lekkerder als de randjes iets bruin zijn en binnenin nog lekker wit/groen
Waar ben je geweest Piet?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet dankt Krakkkemikke voor de uitstekende vakantiewaarneming!
Wat een goeie grap! Die hebben we in dit topic nog niet gezien!quote:Op zondag 18 juni 2006 12:29 schreef Horsemen77 het volgende:
Piet, hoe maak ik jou eigenlijk klaar?
Oeh, das een goeie.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:22 schreef reclamedoos het volgende:
Dit weet Piet vast wel:
In een recept in het engels kom ik t en T tegen als maateenheden. Nou lijkt het mij logisch dat ze hiermee teaspoon (5ml) en tablespoon (15ml) bedoelen. Alleen, wat is wat?
Vastkokende aardappels.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:46 schreef xelzix het volgende:
en om bij de aardappels te blijven: het lukt me nooit om aardappels uit de oven een krokant korstje te laten krijgen.
Meestal neem ik vastkokende aardappels, in kwarten snijden (schil laten zitten & niet voorgekookt ) olijfolie er over en op ong. 220 graden in de oven. Of de buitenkant wordt soppig, of taai.
wat doe ik verkeerd?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |