abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:48:56 #201
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37272806
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:06 schreef Koewam het volgende:
EUREKA!

Dit heb ik gister in bed bedacht ( )

Voorwaarde voor ontfloffing met vuurverschijnselen is toch zuurstof? Dusssssss, wanneer er een big bang geweest zou zijn (waar men wel vanuit gaat), zou dit in een ruimte gevuld met 'lucht' geweest moeten zijn.
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37272870
Kut

Dacht ik eens wat te hebben
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:14:56 #203
The Taxman Cometh
pi_37273508
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:51 schreef Koewam het volgende:
Kut

zou mooi geweest zijn de hele wetenschap op z'n kop.. "WTF, dat we daar niet aan gedacht hebben "
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:20:19 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37273671
Russell heeft een leuke anecdote over een soortgelijke situatie. Een filosoof die experimenteerde met NOx (lachgas) had iedere keer onder invloed het ultime antwoord gevonden. Maar de volgende dag herinnerde hij zich het nooit. Iedere keer dacht ie, ik moet dat opschrijven, maar het kwam er niet van als ie onder invloed was. Uiteindelijk lukte het, en de volgende dag moest hij zijn best doen zijn aantekeningen te ontcijferen. Er stond: The smell of petroleum pervades throughout. (de stank van benzine overheerst alles)...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37276523
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Russell heeft een leuke anecdote over een soortgelijke situatie. Een filosoof die experimenteerde met NOx (lachgas) had iedere keer onder invloed het ultime antwoord gevonden. Maar de volgende dag herinnerde hij zich het nooit. Iedere keer dacht ie, ik moet dat opschrijven, maar het kwam er niet van als ie onder invloed was. Uiteindelijk lukte het, en de volgende dag moest hij zijn best doen zijn aantekeningen te ontcijferen. Er stond: The smell of petroleum pervades throughout. (de stank van benzine overheerst alles)...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:58:47 #206
The Taxman Cometh
pi_37276628
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
N2O
er is er nog een:
quote:
Bekend is de anekdote over William James, die onder invloed van lachgas een "kosmische openbaring" opschreef:

"Hoggamus higgamus, man is polygamous. Higgamus hoggamus, woman is monogamous."
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:33:20 #207
45206 Pietverdriet
pi_37279524
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:58 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

N2O
You are soo f*cking right, and I am soo f*cking stupid
quote:
er is er nog een:
[..]
Wat het logische probleem opleverd, als alle vrouwen monogaam zijn, met wie gaan die mannen dan vreemd?
pi_37279858
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
You are soo f*cking right, and I am soo f*cking stupid

[..]

Wat het logische probleem opleverd, als alle vrouwen monogaam zijn, met wie gaan die mannen dan vreemd?
Lelijke vrouwen, die nog nooit sex hebben gehad?
Zoveel zijn daar ook weer niet van, of je beeld van de wereld is een beetje verdraaid en 'opgeschoond'...

Maar het blijft een leuke zin, in de zin dat wij de laffe honden zijn.. echter was het misschien toendertijd wel waar en nu niet meer..
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:26:09 #209
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_37283001
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:51 schreef Koewam het volgende:
Kut

in ieder geval kwam je idee met een klap binnen, waarna die als een natte scheet zachjes verdween...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_37283319
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:26 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

in ieder geval kwam je idee met een klap binnen, waarna die als een natte scheet zachjes verdween...
Goed dan, vanaf nu ga ik maar on topic reageren..

pi_37283412
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

De big bang moet je niet zien als een chemische reactie (Er was immers niets ). De big bang veroorzaakte ook geen knal ofzo. Je kunt het meer zien als het plotseling ontstaan en met grote kracht uit elkaar gaan van materie (plasma).
En het uit elkaar gaan van materie ( plasma) is geen chemische reactie?
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:10:24 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37284409
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:38 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En het uit elkaar gaan van materie ( plasma) is geen chemische reactie?
nope
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:27:01 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37284994
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef rudeonline het volgende:
En wat is dat dan wel?
Dat mag je in een thermodynamica (als ik het goed heb) boek op gaan zoeken
Onikaan ni ov dovah
pi_37284998
Het woord chemisch is enigzins tricky hier. Volgens mij gaat chemie over de interactie tussen molekulen. Het vroege universum was echter zo heet dat er nog geen molekulen of atomen waren, maar slechts de elementaire componenten daarvan.
pi_37285248
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat mag je in een thermodynamica (als ik het goed heb) boek op gaan zoeken
Fijn om te horen dat je het zelf ook niet weet.
pi_37287960
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Zeg, ik weet niet hoor, maar zullen we jouw onwetendheid er eens even bij slepen? Bovendien heb jij nog een experiment te doen

Ontopic: Ik vind die link tussen zwaartekracht en thermodynamica erg interessant; in de meeste besprekingen wordt zwaartekracht eruit gehaald. Als je een ongeordende bol gas hebt, dan kan door de zwaartekracht die bol bijmekaar komen als bv een ster, en mij lijkt dat een entropieverkleining. Hoe je dat precies moet beschrijven en interpreteren weet ik niet, maar ik zal het zelf es in mn achterhoofd halen. Ik las er ook een stukje over in "het 5e wonder" van Paul Davies, waarin de biogenesis werd besproken, en de decennialange gedachtengang dat leven thermodynamisch niet mogelijk was ( wat denk ik redelijk onjuist is; entropieafname gebeurt alleen niet spontaan in gesloten systemen )
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:42:08 #218
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_37291632
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zeg, ik weet niet hoor, maar zullen we jouw onwetendheid er eens even bij slepen? Bovendien heb jij nog een experiment te doen

Ontopic: Ik vind die link tussen zwaartekracht en thermodynamica erg interessant; in de meeste besprekingen wordt zwaartekracht eruit gehaald. Als je een ongeordende bol gas hebt, dan kan door de zwaartekracht die bol bijmekaar komen als bv een ster, en mij lijkt dat een entropieverkleining. Hoe je dat precies moet beschrijven en interpreteren weet ik niet, maar ik zal het zelf es in mn achterhoofd halen. Ik las er ook een stukje over in "het 5e wonder" van Paul Davies, waarin de biogenesis werd besproken, en de decennialange gedachtengang dat leven thermodynamisch niet mogelijk was ( wat denk ik redelijk onjuist is; entropieafname gebeurt alleen niet spontaan in gesloten systemen )
Als zogenaamde string-deeltjes dat 'bigbang-gas' heeft gevormd kunnen standaard thermodynamische processen niet eens met het hele gebeuren te maken hebben gehad, net als de processen op subatomair niveau bij een supergeleider ook verschillen ten opzichte van die op kamertemperaturen. Misschien moeten ze de standaard thermodynamische theorieën overboord gooien..

Misschien is het "volume" van het heelal wel het gevolg van de perimeter van dit oergas, en is die 'grens' nog verder van het 'eind' naarmate dat het heelal meer expandeerd en kunnen wij het derhalve nooit waarnemen.. Of ben ik nu abuis?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:46:04 #219
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_37294120
TT lijkt me niet helemaal zuiver.

Zelfde soort vraag als 'met welke noten heeft Vivaldi de muziekwereld verrijkt, terwijl hij De Vier Jaargetijden componeerde?'.
Niet dus...

-edit- het leuke aan de gedachte van TS (en niet alleen van hem) is een logische vervolgvraag; waarmee wordt de ruimte , die door het heelal is veroverd op het buiten-heelal, gevuld? Het is m.i. naief om te denken dat die ruimte zomaar leeg kan zijn...

[ Bericht 27% gewijzigd door DumDaDum op 25-04-2006 21:51:35 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:50:18 #220
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_37294341
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:46 schreef DumDaDum het volgende:

Zelfde soort vraag als 'met welke noten heeft Vivaldi de muziekwereld verrijkt, terwijl hij De Vier Jaargetijden componeerde?'.
Niet dus...
klappernoten?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:58:08 #221
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37294710
en wat heeft die ruimte gemaakt

iets kan niet bestaan zonder dat iets het opmerkt.
''god'' is een wat te simpel antwoord, want waar onstond god dan uit
en als deze dan altijd heeft bestaan wat deed deze god dan al die inverted oneindigheid
en wat deed deze god dan tot die daden komen
want je moet alles toch calculeren.

ik persoonlijk denk dat er ooit iets was dat wilde zijn
hoe idioot dat ook klinkt.
en daarom was alles er.
blijft een onmogelijk iets want hoe kan iets dat niet bestaat, willen te zijn
mischien is juist dat ''niets'' wel belangrijker te onderzoeken dan het ''iets''
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37295605
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:58 schreef BaajGuardian het volgende:
blijft een onmogelijk iets want hoe kan iets dat niet bestaat, willen te zijn
mischien is juist dat ''niets'' wel belangrijker te onderzoeken dan het ''iets''
Vanuit de redenatie dat alles is, blijkt dus dat het 'niets' een onderdeel is van alles. Ik zie het leven als 'niets', een klein onderdeel van het geheel. Ons leven bestaat in principe uit leegte; let wel deze leegte is niet zo zeer 'niets', maar het niets van het alles dat leeft/aanwezig is... Dus ik ben het met je eens dat het 'niets' interessant is om te onderzoeken. Maar wat is 'iets'? Mogen we deze vraag wel uitstellen tot na onze dood?
Ik denk dat 'niets' = 'iets' = 'alles' opzich wel een redelijk idee van onze wereld is. Omdat wij slechts een klein onderdeel zijn van onze wereld, zijn wij 'niets'. Maar doordat wij verbonden zijn met onze wereld, zijn wij ook weer 'iets'. Vanuit het nietige, niets-zijn, creëren wij onze doelen. En ik denk dat het uiteindelijke doel 'alles' is, God zo u wilt. (of noem het Tao enz.. )..

Al met al denk ik dat wij veel meer kunnen dan alleen aanwezig zijn in deze wereld; echter zijn we dit volkomen vergeten, om wat voor reden dan ook.. en ik vind dit zonde..
pi_37299929
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:46 schreef DumDaDum het volgende:

Niet dus...

-edit- het leuke aan de gedachte van TS (en niet alleen van hem) is een logische vervolgvraag; waarmee wordt de ruimte , die door het heelal is veroverd op het buiten-heelal, gevuld? Het is m.i. naief om te denken dat die ruimte zomaar leeg kan zijn...
en wtf is dat butien-heelal dan
pi_37299935

ik word echt gek van dit soort dingen
  woensdag 26 april 2006 @ 01:53:49 #225
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37301325
dat kunnen de hersennen dus niet bevatten en houd de wetenschap op.

*crosspost*
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37303858
Het gaat gewoon door, oneindig lang, snap dat nou!
pi_37304131
quote:
Op woensdag 26 april 2006 01:53 schreef BaajGuardian het volgende:

*crosspost*
Zeiden ze vroeger ook over het onweer
  woensdag 26 april 2006 @ 10:00:26 #228
45206 Pietverdriet
pi_37304291
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zeiden ze vroeger ook over het onweer
En? Ze zeiden vroeger ook dat Asbest geen kwaad kon, maakt dat bakstenen kankerverwekkend?
pi_37304312
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Ze zeiden vroeger ook dat Asbest geen kwaad kon, maakt dat bakstenen kankerverwekkend?
Nou, je vergelijkingen zijn weer tiptop in orde
  woensdag 26 april 2006 @ 10:05:19 #230
45206 Pietverdriet
pi_37304384
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, je vergelijkingen zijn weer tiptop in orde
Ik denk dat jij even wat moeite moet doen erover na te denken.
Ik had ook de kalkoen van Russell neer kunnen zetten, waar het om gaat is dat je argumentatie "dat zeiden ze vroeger ook over onweer" nergens op slaat.
pi_37305393
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij even wat moeite moet doen erover na te denken.
Ik had ook de kalkoen van Russell neer kunnen zetten, waar het om gaat is dat je argumentatie "dat zeiden ze vroeger ook over onweer" nergens op slaat.
Waarom niet? Alleen maar omdat het dit keer wat lastiger is, moet je maar concluderen dat we er nooit achter zullen komen? Vind ik erg kort door de bocht, en dat bedoelde ik met mn post.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:52:45 #232
45206 Pietverdriet
pi_37305442
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waarom niet? Alleen maar omdat het dit keer wat lastiger is, moet je maar concluderen dat we er nooit achter zullen komen? Vind ik erg kort door de bocht, en dat bedoelde ik met mn post.
Je argumentatie was net zulke onzin als de post waar je op reageerde.
  woensdag 26 april 2006 @ 11:16:15 #233
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_37306117
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:18 schreef Diemietuhriej het volgende:
Wat ik denk, wat dachten de mensen vroeger. Wat is er na de aarde? Wat is er buiten de aarde? Is er buiten de aarde?

Toen wisten ze niet beter, het was nog niet ontdekt. Misschien is zoiets nu ook wel het geval.. Misschien.. Hoewel dan het heelal wel erg groot is maarja, de mensen vonden 6000 jaar geleden de aarde vast ook erg groot. Dat denk ik wel eens eigenlijk..
Het enige verschil is dat mensen de sterren wel konden zien! Wat er zich buiten het heelal afspeelt is niet waar te nemen door de mens op dit moment
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 1 mei 2006 @ 00:29:21 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37443068
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Waar haal je het lef vandaan om mij onwetend te noemen?
Onikaan ni ov dovah
pi_37544873
Ah, topic is een beetje doodgebloed zie ik, jammer.

Ik ben na het lezen namelijk wel heel benieuwd naar wat die andere drie van de vier (zwaartekracht is de enige genoemde) krachten zijn.
pi_37544945
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:31 schreef Jutima het volgende:

Ik ben na het lezen namelijk wel heel benieuwd naar wat die andere drie van de vier (zwaartekracht is de enige genoemde) krachten zijn.
Dan moet je eens googlen op quantummechanica/fysica. Daarin komen de 3 krachten aan bod, die jij interessant vindt
pi_37545053
Thx! Ga ik gelijk doen.

Heeft het iets te maken met de theorie van verenigde velden?
pi_37547224
Al de reacties doorlezend vind ik nog steeds de beste: "er is niets, njente, nakko, zero, 0 dimensies". Ik wil Einstein verder niet verbeteren, maar logischer zou zijn dat er wel degelijk iets is. Anders zou het toch wel continue vuurwerk moeten zijn aan de rand van het helaal waar 0 dimensie wordt omgezet in x dimensies. Dat we het niet kunnen bevatten heeft te maken met onze hersentjes die niet verder gaan dan 3 dimensies. Verder is onze "big bang" (als die al ooit heeft bestaan, want daar ga ik in ieder geval niet van uit) misschien wel een bang in een bang.
pi_37548112
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:52 schreef buachaille het volgende:
Al de reacties doorlezend vind ik nog steeds de beste: "er is niets, njente, nakko, zero, 0 dimensies". Ik wil Einstein verder niet verbeteren, maar logischer zou zijn dat er wel degelijk iets is. Anders zou het toch wel continue vuurwerk moeten zijn aan de rand van het helaal waar 0 dimensie wordt omgezet in x dimensies. Dat we het niet kunnen bevatten heeft te maken met onze hersentjes die niet verder gaan dan 3 dimensies. Verder is onze "big bang" (als die al ooit heeft bestaan, want daar ga ik in ieder geval niet van uit) misschien wel een bang in een bang.
Hoe moet ik het zien, 0 dimensies? Ik kan er wel een beeld van vormen middels wat ik heb gelezen over Tao, maar jij ziet het volgens mij meer wetenschappelijk: enlighten me
En kunnen onze hersenen echt nier meer dan 3 dimensies aan? Ik vraag het me af. Maar goed, zolang ik geen 4e dimensie tegen kom moet ik je voorlopig gelijk geven
pi_37583262
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:16 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Hoe moet ik het zien, 0 dimensies? Ik kan er wel een beeld van vormen middels wat ik heb gelezen over Tao, maar jij ziet het volgens mij meer wetenschappelijk: enlighten me
En kunnen onze hersenen echt nier meer dan 3 dimensies aan? Ik vraag het me af. Maar goed, zolang ik geen 4e dimensie tegen kom moet ik je voorlopig gelijk geven
Boswachtertje, ik ben iets te voorbarig geweest met m'n drie dimensies. Als ik wiki goed begrijp http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension dan moet het menselijk verstand in staat zijn 6 dimensies te bevatten zonder in abstracties te komen. Verder kan ik je helaas ook niet van dienst zijn met m'n opleiding LTS zwakstroom Dat gaan anderen voor ons doen, ach werd ik maar 500 jaar later geboren....
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:27:33 #241
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_37583936
quote:

Gravity, strong- , weak- & electromagnetic force (als ik me niet vergis )

Terwijl er speculatie is dat richting Big Bang de krachten in elkaar opgaan; gravity als laatste, zodat er een (1) "unificerende" kracht over zou blijven...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_37587793
quote:

De meest bekende is het elektromagnetisme, die wordt beschreven door de Maxwellvergelijkingen. De andere 2 zijn de sterke en de zwakke kernkracht. Die spelen zich alleen op hele kleine schaal af, en de wisselwerking van deze 3 krachten met de materie wordt door het zogenaamde standaard model beschreven.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 04:41:07 #243
The Taxman Cometh
pi_37595213
quote:
Op woensdag 26 april 2006 01:53 schreef BaajGuardian het volgende:

*crosspost*
mwah dat zal toch niet? 't zal wel even raar zijn, maar ja, 't zal toch ook wel weer ergens begrijpelijk moeten zijn ofzo
ja hoewel ...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 04:41:50 #244
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_37595215
in zichzelf......
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  zaterdag 6 mei 2006 @ 04:43:38 #245
The Taxman Cometh
pi_37595216
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:57 schreef buachaille het volgende:

[..]

Boswachtertje, ik ben iets te voorbarig geweest met m'n drie dimensies. Als ik wiki goed begrijp http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension dan moet het menselijk verstand in staat zijn 6 dimensies te bevatten zonder in abstracties te komen. Verder kan ik je helaas ook niet van dienst zijn met m'n opleiding LTS zwakstroom Dat gaan anderen voor ons doen, ach werd ik maar 500 jaar later geboren....
pi_37595288
"Het heelal" is een ongelukkig gekozen begrip. Het suggereert dat het een voorwerp of verzameling voorwerpen betreft, zoals een planeet, een zonnestelsel, een sterrenstelsel...
Het heelal is dat waarin voorwerpen zich bevinden, de ruimte die ze tot hun beschikking hebben. En die beschikbare ruimte wordt groter, maar de vraag waarin dit gebeurt is zinloos. Er is per definitie geen "buiten" aan het heelal, want als dat er wel was, dan zou het een deel van het heelal zijn.

Je kan net zo goed filosoferen over wat er tijdens een spelletje Red Alert buiten de grenzen van de map aan het gebeuren is... Een roman lezen en je afvragen welke personages er niet in vermeld worden...

of is dit onzin?
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:08:33 #247
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_37603178
het heelal dijt uit in het niets. Waar anders ?
Mu!
pi_37627774
quote:
Je kan net zo goed filosoferen over wat er tijdens een spelletje Red Alert buiten de grenzen van de map aan het gebeuren is... Een roman lezen en je afvragen welke personages er niet in vermeld worden...
geweldig. Die moet ik onthouden
Extremistisch gematigd.
  zondag 7 mei 2006 @ 20:51:34 #249
The Taxman Cometh
pi_37639965
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 05:25 schreef Doderok het volgende:

maandag 8 mei 2006 @ 01:25:07 #250
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_37647475
OK, anders gezegd dan: het heelal dijdt helemaal niet uit.

Overigens gebeuren er buiten die grenzen van Red Alter echt hele erge dingen, zo erg dat z eniet een sop de map mogen komen. Vooral onvermelde personages van romans maken zich schuldig aan wandaden.

Maar als je dat zinloos vindt moet je er vooral niet over nadenken, het zou maar kunnen verwarren.
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')