Dat kan dus volgens mij niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:23 schreef PsyCha het volgende:
zwarte gat
Dus het helaal wordt niet groter, maar verspreid zich binnen een bepaalde ruimte volgens jou? Hmmquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef RetepV het volgende:
There is no spoon.
Niemand weet of er buiten het heelal iets is. Niemand weet zelfs of er een 'buiten het heelal' is.
Wat men wel weet is dat de afstand tussen de sterren steeds groter wordt.
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het kan best zijn dat de afstand tussen de sterren groter wordt, maar dat het heelal zelf helemaal niet groter wordt.
Kan het dan ook zo zijn dat het weer inelkaar klapt?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef RetepV het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het kan best zijn dat de afstand tussen de sterren groter wordt, maar dat het heelal zelf helemaal niet groter wordt.
JAJA dadelijk ga je ook nog verkondigen dat de aarde ook rond isquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
In het niets. Simpel.
Of iets moeilijker: "in de in zichzelf gekeerde kromme ruimte" volgens Einstein's ruimtetijdkromming. Volgens die theorie kan je in een rechte lijn doorvliegen, en kom uiteindeljik weer terug op je beginpunt.
Lateraal denken...quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:34 schreef Lunar het volgende:
Quote:
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
Dus het helaal wordt niet groter, maar verspreid zich binnen een bepaalde ruimte volgens jou? Hmm
Op basis van de zwaartekrachtberekeningen denken wetenschappers de ene keer dat het ooit gaat gebeuren en de andere keer dat het eeuwig blijft expanderen. Niemand weet het echt, want er worden telkens nog nieuwe aanwijzingen gevonden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:40 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Kan het dan ook zo zijn dat het weer inelkaar klapt?
SAY WHAT??? permutatie?????quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lateraal denken...Wat dacht je er van als ik stelde dat de sterren gewoon steeds kleiner worden? Dan wordt de afstand tussen de sterren groter, maar het heelal blijft dan even groot.
Maar wat ik eigenlijk zelfs bedoelde is dat er aan de rand van het heelal wel eens hele andere natuurwetten zouden kunnen gelden.
Stel je voor, het kan zelfs zo zijn dat de rand van het heelal een punt is. Volgens Einstein's theorie van de "in zichzelf gekeerde kromme ruimte" (zoals RemcoDelft aanhaalt) kan dat prima het geval zijn.
Alles wat binnen het heelal zit moet voldoen aan de bekende natuurwetten. Alles wat buiten het heelal is voldoet aan andere wetten. Op het grensvlak kan zich echt van alles plaatsvinden.
Sterker nog. Wij kennen 4 elementaire krachten waarmee alles hier werkt. Maar wetenschappers vermoeden dat er 11 (of 13) bestaan. Wat wij 'buiten het heelal' noemen is waarschijnlijk zelfs alle permutaties van die 11 (of 13, of misschien toch wel andere) krachten (wiskundige dimensies, niet meetkundige dimensies), minus de permutatie waarin wij ons manifesteren dus.
Ik weet dat het topic in TRU moet misschien, echter zeker niet in ONZ.quote:
Geef 1 reden waarom het niet zou kunnenquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:53 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Ik weet dat het topic in TRU moet misschien, echter zeker niet in ONZ.
Nee, op deze onzin ben ik niet van plan in te gaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:56 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Geef 1 reden waarom het niet zou kunnen![]()
Blijf dan maar gissen naar de waarheidquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:57 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Nee, op deze onzin ben ik niet van plan in te gaan.
Sorry dat is niet logisch, misschien zit er zelfs wel iets achter het universum.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef Woutey het volgende:
Logisch: in zichzelf.
Dit gaat alleen het mensenlijk voorstellingsvermogen te boven.
Zie het als een donut die aan alle randen aan zichzelf grenst.
wilde gok, maar niet eens zo'n slechte theorie
Ja en dat is wel raar, wetenschappers denken te kunnen herleiden hoe het is ontstaan maar inet verder dan dat.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef Pido het volgende:
Het punt is, dat je het nooit zal weten. De kans dat er buiten hetgene wat wij heelal noemen iets is wat we ons nooit en te nimmer kunnen voorstellen, is volgens mij huge.
Vergelijk het met een nieuwe basiskleur bedenken. Doe je best, dat gaat je niet lukken (het zou mischien technisch wel kunnen, maar voor de leek is het onmogelijk). Stel dat die vierde basiskleur er toch komt (ongeacht hoe), kan je die niet zien, omdat je oog er niet voor uitgerust is. Zo stel ik het me altijd voor: dit soort dingen zijn onmogelijk om te gaan bevatten, omdat de mens simpelweg niet is uitgerust met apparatuur ervoor en omdat we nieuwe dingen altijd met oude moet kunnen vergelijken om te begrijpen.
Je zou zeggen van wel, misschien leven we hier wel in verschillende dimensies. Dat de toekomst zich gewoon nu afspeelt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:01 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik denk dat als je daar buiten gaat dat je dan in een andere demensie zit
Misschien zitten daar wel de ailens.....Aan alles komt een einde
Demensie?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:01 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik denk dat als je daar buiten gaat dat je dan in een andere demensie zit
Misschien zitten daar wel de ailens.....Aan alles komt een einde
Ja daar wil ik ook niet teveel over nadenken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef korenwolfje het volgende:
Stel je voor, het heelal vergaat. Dan is er helemaal niks meer, niksTreurige gedachte
Ik denk, als er niks meer te raden is, dat het leven totaal niet meer interessant zou zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:13 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Ja daar wil ik ook niet teveel over nadenken.![]()
En toch zou ik graag op het randje willen staan en even over de rand spieken om te kijken wat er zit.![]()
![]()
Of klinkt dat net zo dom als toen ze vroeger dachten dat de wereld plat was.![]()
Daar zit wel wat in, maar er zijn zoveel dingen alleen al op deze wereld om te ontdekken dat erachter komen wat er achter het heelal zit gewoon een feitje zou zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:14 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Ik denk, als er niks meer te raden is, dat het leven totaal niet meer interessant zou zijn.
We leven zeer zeker in verschillende Dimensies.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:04 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, misschien leven we hier wel in verschillende dimensies. Dat de toekomst zich gewoon nu afspeelt.
Lan lang geleden moet dit ook als iets zijn begonnen.
Dat is wel zo. Maar het grootste mysterie vind ik ons bestaan. Niet te vatten, en het zal waarschijnlijk ook wel nooit gebeuren. Maar wie weetquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in, maar er zijn zoveel dingen alleen al op deze wereld om te ontdekken dat erachter komen wat er achter het heelal zit gewoon een feitje zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |