abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36862013
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik zie niemand op internet die ook maar het kleinste vermoeden kan hebben. Ik heb geen enkele suggestie gezien. iedereen stelt dezelfde vraag dan ook waarin het zou kunnen uitdijen.
Anything less than the best is a felony.
pi_36862037
in het niks
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_36862097
zwarte gat
pi_36862171
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:23 schreef PsyCha het volgende:
zwarte gat
Dat kan dus volgens mij niet.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:29:25 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36862240
Denk aan de mier, denk aan de mier
pi_36862257
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:29 schreef PLAE@ het volgende:

Denk aan de mier, denk aan de mier
Ja ik weet het, en toch eis ik een antwoord.
pi_36862298
42, type dat in op google
pi_36862331
Je hebt twee opties.

1) Het heelal is oneindig (en het enige wat uitdijt is de materie, binnen de oneindige ruimte). Moeilijk conceptueel te bevatten. Maar...

2) Het heelal is eindig. Maar dijt toch uit. Waarin? Wat is er voorbij het einde? Niets...? Lastig te bevatten. Iets anders...? Maar is dat dan oneindig, of ook eindig, en wat is er voorbij het einde...?

Ik denk dat mogelijkheid 1 het makkelijkste is, waardoor het een mooie oplossing is. ^^
~Dannon
pi_36862339
There is no spoon.

Niemand weet of er buiten het heelal iets is. Niemand weet zelfs of er een 'buiten het heelal' is.

Wat men wel weet is dat de afstand tussen de sterren steeds groter wordt.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Het kan best zijn dat de afstand tussen de sterren groter wordt, maar dat het heelal zelf helemaal niet groter wordt.
pi_36862389
Niks. Dimensieloos. 0.
The gum you like, is coming back in style.
pi_36862426
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef RetepV het volgende:
There is no spoon.

Niemand weet of er buiten het heelal iets is. Niemand weet zelfs of er een 'buiten het heelal' is.

Wat men wel weet is dat de afstand tussen de sterren steeds groter wordt.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Het kan best zijn dat de afstand tussen de sterren groter wordt, maar dat het heelal zelf helemaal niet groter wordt.
Dus het helaal wordt niet groter, maar verspreid zich binnen een bepaalde ruimte volgens jou? Hmm
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:34:45 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36862430
> TRU
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:34:53 #13
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_36862436
niets
pi_36862455
RetepV dat is dus de eerste optie van Dannon eigenlijk

Ik ga ervoor dat dit het is, puur omdat het te moeilijk te bevatten is wat er buiten het universum zou bestaan.
Pas als we een reismethode uitvinden die vele malen sneller dan het licht is zouden we misschien kunnen reizen tot aan het einde van het universum en weer terug voor dit soort levensvragen tot die tijd.

42
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:35:37 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36862464
In het niets. Simpel.

Of iets moeilijker: "in de in zichzelf gekeerde kromme ruimte" volgens Einstein's ruimtetijdkromming. Volgens die theorie kan je in een rechte lijn doorvliegen, en kom uiteindeljik weer terug op je beginpunt.
censuur :O
pi_36862603
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef RetepV het volgende:

Kan het dan ook zo zijn dat het weer inelkaar klapt?
pi_36862706
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_36862715
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
In het niets. Simpel.

Of iets moeilijker: "in de in zichzelf gekeerde kromme ruimte" volgens Einstein's ruimtetijdkromming. Volgens die theorie kan je in een rechte lijn doorvliegen, en kom uiteindeljik weer terug op je beginpunt.
JAJA dadelijk ga je ook nog verkondigen dat de aarde ook rond is
BELACHELIJK, GODSLASTERING(oh nee das weer een heel ander probleem)
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:45:31 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36862754
Daar stond dit weekend een artikel over in de weekendbijlage van het NRC.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_36862767
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:34 schreef Lunar het volgende:
Quote:
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Dus het helaal wordt niet groter, maar verspreid zich binnen een bepaalde ruimte volgens jou? Hmm
Lateraal denken... Wat dacht je er van als ik stelde dat de sterren gewoon steeds kleiner worden? Dan wordt de afstand tussen de sterren groter, maar het heelal blijft dan even groot.

Maar wat ik eigenlijk zelfs bedoelde is dat er aan de rand van het heelal wel eens hele andere natuurwetten zouden kunnen gelden.

Stel je voor, het kan zelfs zo zijn dat de rand van het heelal een punt is. Volgens Einstein's theorie van de "in zichzelf gekeerde kromme ruimte" (zoals RemcoDelft aanhaalt) kan dat prima het geval zijn.

Alles wat binnen het heelal zit moet voldoen aan de bekende natuurwetten. Alles wat buiten het heelal is voldoet aan andere wetten. Op het grensvlak kan zich echt van alles plaatsvinden.

Sterker nog. Wij kennen 4 elementaire krachten waarmee alles hier werkt. Maar wetenschappers vermoeden dat er 11 (of 13) bestaan. Wat wij 'buiten het heelal' noemen is waarschijnlijk zelfs alle permutaties van die 11 (of 13, of misschien toch wel andere) krachten (wiskundige dimensies, niet meetkundige dimensies), minus de permutatie waarin wij ons manifesteren dus.
pi_36862842
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:40 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Kan het dan ook zo zijn dat het weer inelkaar klapt?
Op basis van de zwaartekrachtberekeningen denken wetenschappers de ene keer dat het ooit gaat gebeuren en de andere keer dat het eeuwig blijft expanderen. Niemand weet het echt, want er worden telkens nog nieuwe aanwijzingen gevonden.

Wat men wel weet is dat het minimaal een heleboel miljarden jaren gaat duren en dat de mensheid tegen die tijd AL LANG uitgestorven is, waarschijnlijk met al het andere leven op aarde erbij. Niemand gaat het dus meemaken.

Edit:

Het is gewoon een heel moeilijk concept waar niemand eigenlijk echt iets van af weet. Er zijn een heleboel theorieen die allemaal passen binnen de kennis die we nu hebben. Maar het enige dat we echt zeker weten is dat ze in onze kennis passen omdat er zo veel gaten in zitten dat niemand de theorieen kan falsificeren.

We weten gewoon te weinig, en misschien valt het zelfs niet eens te theoretiseren.
pi_36862876
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Lateraal denken... Wat dacht je er van als ik stelde dat de sterren gewoon steeds kleiner worden? Dan wordt de afstand tussen de sterren groter, maar het heelal blijft dan even groot.

Maar wat ik eigenlijk zelfs bedoelde is dat er aan de rand van het heelal wel eens hele andere natuurwetten zouden kunnen gelden.

Stel je voor, het kan zelfs zo zijn dat de rand van het heelal een punt is. Volgens Einstein's theorie van de "in zichzelf gekeerde kromme ruimte" (zoals RemcoDelft aanhaalt) kan dat prima het geval zijn.

Alles wat binnen het heelal zit moet voldoen aan de bekende natuurwetten. Alles wat buiten het heelal is voldoet aan andere wetten. Op het grensvlak kan zich echt van alles plaatsvinden.

Sterker nog. Wij kennen 4 elementaire krachten waarmee alles hier werkt. Maar wetenschappers vermoeden dat er 11 (of 13) bestaan. Wat wij 'buiten het heelal' noemen is waarschijnlijk zelfs alle permutaties van die 11 (of 13, of misschien toch wel andere) krachten (wiskundige dimensies, niet meetkundige dimensies), minus de permutatie waarin wij ons manifesteren dus.
SAY WHAT??? permutatie?????
wat zijn dan de 4 elementaire krachten en wat zouden er nog meer kunnen zijn
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:27 #23
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_36862980
In De heupen van een vrouw.
pi_36863028
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef koffiekoekje het volgende:
In De heupen van een vrouw.
Ik weet dat het topic in TRU moet misschien, echter zeker niet in ONZ.
pi_36863045
Ook leuk, lesje anw... Krijg je te horen dat de aarde kan imploderen tot een bolletje van 8 cm groot
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')