quote:Ik ben er geweest.
Op vrijdag 07 december 2001 23:13 schreef bossie het volgende:
Wie is er ooit in Tokyo geweest
Vertel eens hoe het daar is en kan je misschien wat foto's plaatsen uit Tokyo!?!
Hoe het daar is? Groot, druk, een mierennest, schoon, efficiënt, indrukwekkend, grote neonreclames, gebouwen als reclamezuilen, veel mooie architectuur en design, grote contrasten tussen oud en nieuw, traditie en modern leven, Japans eten uiteraard, parken, wolkenkrabbers, tempels, etc, etc.
Dit is de enige foto van Tokyo die ik gescand heb:
Maar waarom wil je dit weten?
quote:Huis?
Op vrijdag 07 december 2001 23:41 schreef bossie het volgende:
Tjezus, dat is een maf huis.
Waarom ik dit wil weten.
Omdat ik ook weleens hiergeen wil gaan!"
Het is het gebouw waar de kantoren en studio's van Fuji TV zijn. Ontworpen door Kenzo Tange.
Leuk contrast tussen oud en nieuw
Akihabara, waar ze de nieuwste electronische dingetjes hebben. Zaterdag ga ik hier weer eens lekker shoppen
Iemand nog leuke fototjes ?
quote:Keep on Dreaming
Op donderdag 12 februari 2004 23:47 schreef fokmenietop het volgende:
been there done t hat
quote:Been there?
Op vrijdag 13 februari 2004 00:17 schreef ChillyWilly het volgende:
Tokyo is echt een geweldige stad!!
Waarom is snoepreisje tokyo zo duur
Vanaf Tokyo tower, met uitzicht op de Nederlandse ambassade
quote:Rainbow Bridge als ik me niet vergis
Op vrijdag 13 februari 2004 00:20 schreef Wytze het volgende:
Nog effe fototjeWaarom is snoepreisje tokyo zo duur
quote:Mooie kiekjes
Op vrijdag 13 februari 2004 00:21 schreef MissMSX het volgende:
Uit eigen archief (oktober 2003)Vanaf Tokyo tower, met uitzicht op de Nederlandse ambassade
[afbeelding]
Het lijkt zo modern en tegelijkertijd zo rustig (natuur) etc
Ik moet er een keertje heen
quote:Koste aardige doekoe's om der alleen al te komen, en Japan zelf is ook erg duur dus eventjes sparen
Op vrijdag 13 februari 2004 00:23 schreef MissMSX het volgende:[..]
Rainbow Bridge als ik me niet vergis
Snoepreisje is goed te doen
Maar eerst eventjes slapen
quote:De grote centra zijn idd behoorlijk druk ja
Op vrijdag 13 februari 2004 00:25 schreef Wytze het volgende:[..]
Mooie kiekjes
Het lijkt zo modern en tegelijkertijd zo rustig (natuur) etc
Ik moet er een keertje heen
Het is het geeldzeker waard (vind ik dan iig... geen spijt van gehad dus... zelfs helemaal Japanfreak nu en kansloos de taal aan 't leren ... weet waar je aan begint dus
)
quote:yepz!
Op vrijdag 13 februari 2004 00:19 schreef Wytze het volgende:[..]
Been there?
http://members.lycos.nl/chwi/1.JPG
Ingang naar de Asakusa tempel , zie ook foto 2 van MissMSX
http://members.lycos.nl/chwi/2.JPG
Uitzicht
http://members.lycos.nl/chwi/3.JPG
Traditionele kleding
http://members.lycos.nl/chwi/4.JPG
Tokyo Central Station. Aan een kant van het station is de gevel geinspireerd door Amsterdam CS
http://members.lycos.nl/chwi/5.JPG
Straat vlakbij het Paleis van de Keizer, zie ook foto 1 van Aernout. In de verte zie je Tokyo Tower, foto 6 van Miss MSX
-- edit-- foto's weggehaald, want die dingen zijn niet echt lekker in te laden als ze 1600 x 1200 pixels zijn. Vriendelijk verzoek: plaats foto's van maximaal 550 pixels breed of hoog!!! -- edit --
[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 15-02-2004 10:22]
quote:Neem mij mee in je bagage dan
Op vrijdag 13 februari 2004 00:46 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb meteen weer zin om terug te gaan![]()
quote:zoow zoals ik die foto's van jullie zie is tokyo echt een mooie stad
Op vrijdag 13 februari 2004 00:42 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
yepz!
[afbeelding]
Ingang naar de Asakusa tempel , zie ook foto 2 van MissMSX[afbeelding]
Uitzicht[afbeelding]
Traditionele kleding[afbeelding]
Tokyo Central Station. Aan een kant van het station is de gevel geinspireerd door Amsterdam CS[afbeelding]
Straat vlakbij het Paleis van de Keizer, zie ook foto 1 van Aernout. In de verte zie je Tokyo Tower, foto 6 van Miss MSX
ik wist niet eens dat dat de duurste stad was ..
nogmaals..mooie foto's
(of we moeten met een hele groep fok!kers gaan
quote:zijn dr ook fokkers die er werken? wil er wel stage lopen
Op zaterdag 14 februari 2004 22:42 schreef knokkels het volgende:
Wil ik ook zeker nog een keer heen...(of we moeten met een hele groep fok!kers gaan
quote:Hoezo?? Ze worden vanzelf geresized en het waren er maar een paar...
Op vrijdag 13 februari 2004 16:29 schreef Liejannuh het volgende:
Uh... Hallo!!!
Mogen de foto's hier op een normaal formaat???
Zeg maar maximaal 500 of 550 pixels breed/hoog???
Maakt het downloaden iets fijner, zelfs voor de kabelaars/adsl'ers.
Je komt zeker nooit in B&H??
quote:thx
Op zaterdag 14 februari 2004 21:49 schreef Dizzee het volgende:[..]
zoow zoals ik die foto's van jullie zie is tokyo echt een mooie stad
.. ga me er nu zeker in verdiepen..
ik wist niet eens dat dat de duurste stad was
..
nogmaals..mooie foto's
Tokyo is heeeeel duur om te wonen. De meeste mensen hebben een klein flatje van maximaal 60 m^2, en een garage kan je al helemaal vergeten. Voor een stad met 25 miljoen inwoners valt het aantal autos die je er ziet dan ook reuze mee. En vandaar ook dat het openbaar vervoer er zo fantastisch moet werken.
quote:Ja, dat klopt wel, maar het blijven heel veel kb's die moeten worden ingeladen. Een kleinere foto is veel minder kb en dus veel makkelijker/prettiger in te laden!
Op zondag 15 februari 2004 22:04 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Hoezo?? Ze worden vanzelf geresized en het waren er maar een paar...
quote:Hoe raad je het!
Je komt zeker nooit in B&H??
quote:lijkt me sterk
Op maandag 16 februari 2004 00:32 schreef Willy84 het volgende:
Klopt het dat daar winkels zijn waar buitenlanders niet in mogen, en waarom is dat? Vond het zo vreemd toen ik het hoorde.
quote:Massage Parlors bijvoorbeeld
Op maandag 16 februari 2004 22:42 schreef Dizzee het volgende:[..]
lijkt me sterk
quote:Dat heeft ook een hoop te maken met de regel dat je geen auto mag bezitten als je er geen parkeerplek voor hebt. Bovendien is reizen per trein of vliegtuig vaak goedkoper door de vele tolwegen.
Op zondag 15 februari 2004 22:12 schreef ChillyWilly het volgende:
De meeste mensen hebben een klein flatje van maximaal 60 m^2, en een garage kan je al helemaal vergeten. Voor een stad met 25 miljoen inwoners valt het aantal autos die je er ziet dan ook reuze mee.
Tip: eet gewoon in de restaurantjes waar de gewone kantoorjapanner 's middag's en 's avonds eet.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:24 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga er de zomervakantie heen, ticket ligt al klaar
waarin merk je dat tokyo duur is? ik neem aan in het eten, maar ik kan me niet voorstellen dat het ónbetaalbaar is? ik bedoel; leven daar is duur, maar toch niet meer dan 2 keer zo duur?
bloesems komen niet elk jaar op precies hetzelfde moment, en is per streek ook nog eens anders. Ik zou goed kijken wanneer het nu precies verwacht wordt, dat je het dadelijk niet mist.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:37 schreef matthijst het volgende:
Tokyo lijkt me echt cool, zou er graag een keer in april heen gaan, ivm bloesems![]()
Dit jaar wordt het niks, maar denk dan maar in 2008![]()
Zag dat je nu met Emirates vanaf Dusseldorf kunt vliegen, tussenstop/stopover in Dubai...
Retourtje is dan 795pp inclusief. Volgens mij een redelijke prijs, voor Japan?
Zou dan 4 nachten Kyoto, 4 nachten Tokyo en op de terugweg 2 nachten Dubai doen....
Inclusief tickets, hotels en shinkansen Kyoto -> Tokyo 1550 pp....
Op zich nog best redelijk lijkt me....
- Bloesems blijft gokken inderdaad, had voor dit jaar gekeken, zou dan begin april willen gaan, 3 april heen, 12 april terug, 4 nachten in beide steden... Hoop nu volgend jaar te gaan, dus dit jaar eens kijken hoe de bloesems zouden vallenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:23 schreef kepler het volgende:
bloesems komen niet elk jaar op precies hetzelfde moment, en is per streek ook nog eens anders. Ik zou goed kijken wanneer het nu precies verwacht wordt, dat je het dadelijk niet mist.
hostel in Tokyo kostte mij 30 euro per nacht, maar was echt 1 van de beste hostels die ik heb meegemaakt!
Shinkansen (retourtje) naar Kyoto is 160 euro, en voor iets meer heb je een weekje lang een railpass voor een week (onbeperkt reizen met de trein). Hiermee kun je ook Tokyo door reizen, scheelt je ook weer geld voor de Metro (trein lijkt daar erg veel op de metro, ik kon met de railpass iig overal komen waar ik wilde)
hostel is met gedeelde douche, maar echt een superhostelquote:Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
- Bloesems blijft gokken inderdaad, had voor dit jaar gekeken, zou dan begin april willen gaan, 3 april heen, 12 april terug, 4 nachten in beide steden... Hoop nu volgend jaar te gaan, dus dit jaar eens kijken hoe de bloesems zouden vallen![]()
- Hostel, is dat met eigen kamer en douche, of gedeeld?
- Ik had gekeken naar: http://www.japantours.nl/index.php/article/articleview/8/1/34/
kan je 4 nachten Tokyo, 4 nachten Kyoto, inclusief Shinkansen ticket, boeken voor ongeveer 1550 per persoon (directe vlucht met Japan Airlines).
Je zou toch denken dat dit goedkoper moet kunnen?
Volgens mij kost een Shinkansen ticket Kyoto-> Tokyo 80 euro pp ofzo...
Hotels die ze bij die aanbieding gebruiken, als je het zelf boekt (2 personen):
375 --> 4 nachten Kyoto
526 --> 4 nachten Tokyo (inclusief ontbijt)
80 --> Shinkansen Kyoto -> Tokyo
---------
1062 totaal
Je zou toch denken dat je zelf voor 1000 euro pp. makkelijk een vlucht moet kunnen vinden,
maar hoe?
Heb gekeken bij Swiss Air, Lufthansa, maar echt makkelijk gaat het niet.
--> ik zoek op "heen" vliegen naar Osaka, terug vanaf Tokyo...
Of is de "truc" dat je gewoon heen en terug op Tokyo moet vliegen en dan zelf met een
Japan Rail pass heen en weer naar Kyoto gaan?
ik zou gewoon met de trein gaanquote:Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef matthijst het volgende:
Mja, OK, zoek wel een hotel dan eigenlijk.
"Alle" maatschappijen die ik kies vliegen op Tokyo, en dan met een binnenlandse vlucht door naar Kyoto/Osaka. Dus dan kan je misschien net zo goed vliegen op Tokyo en met de railpass heen en weer gaan?
En is 800-850 euro inclusief tax etc (600 ticket, 200/250 tax). zo'n beetje de standaard economy ticketprijs, of moet dat nog goedkoper kunnen?
Wat zou volgens jou een minimum aantal nachten zijn? 5/5 of 6/6 ofzo? Dat je vanaf Kyoto nog wat dingen in de omgeving kunt bezoeken en in Tokyo ook redelijk de tijd hebt?
Al eerder aangehaald, maar toch... je kunt 11 dagen naar tokyo voor 1500 euro, incl vlucht, overnachten en eten en drinken:quote:Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
- Hostel, is dat met eigen kamer en douche, of gedeeld?
Hotels die ze bij die aanbieding gebruiken, als je het zelf boekt (2 personen):
375 --> 4 nachten Kyoto
526 --> 4 nachten Tokyo (inclusief ontbijt)
---------
1062 totaal
Je zou toch denken dat je zelf voor 1000 euro pp. makkelijk een vlucht moet kunnen vinden,
maar hoe?
Ja, kwam nu uit op:quote:Op zondag 21 januari 2007 04:33 schreef Dr_Murko het volgende:
Al eerder aangehaald, maar toch... je kunt 11 dagen naar tokyo voor 1500 euro, incl vlucht, overnachten en eten en drinken:
Ticket:
www.schiphol.nl
800-1000 euro incl tax
Hostel:
ongeveer 45 euro per nacht voor een 2-persoons kamer
4 dagen tokyo is imho te weinig. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt en zoekt.
Als dat inclusief hotel is lijkt me dat een goede deal, toch? Then again, als dit zonder hotel is... kan ik verder niet zoveel over zeggen, ben nooit richting Kyoto gegaan. (Ben nogal Tokyo-centricquote:Op zondag 21 januari 2007 13:38 schreef matthijst het volgende:
Voor 1500 euro, inclusief tickets en JPRail pass...
5 dagen Tokyo
1 dag ochtend Tokyo -> Kyoto
5 dagen Kyoto
1 dag ochtend Kyoto -> Tokyo
Tsukiji (misschien lastig als je maar 3 dagen hebt)quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:50 schreef aldostuta het volgende:
Ben over een maand drie dagen in Tokyo. Wat moet ik absoluut gezien hebben?
Ik zou Akhihabara erop zetten; als je in Tokyo bent geweest en je hebt het geek-eletronica district niet meegemaaktkt, baal je naderhand gigantisch....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:01 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Tsukiji (misschien lastig als je maar 3 dagen hebt)
Shibuya (hachiko square is het druksbezochste voetgangersoversteekpunt (Scrabble!) ter wereld)
Shinjuku (veel wolkenkrabbers en heeft een station waar dagelijks 2 miljoen mensen gebruik van maken)
Harajuku (waar veel jeugd uithangt. Yoyogi park is heel erg mooi wanneer de kersenbloesem uitkomt)
Otemachi (hier is het keizerlijk paleis)
Roppongi Hills (Futuristischer kan het bijna niet. Heel erg mooi)
In 3 dagen heb je daar wel genoeg aan.
Akhihabara is wel erg leuk, maar het was zo als ik dacht. Tegenwoordig is het vooral veel manga en andere dingen. Qua electronica viel het me een beetje tegen, het was ook niet goedkoper trouwens. Als je een beetje achteraf gaat zoeken dan kom je wel wat leuke winkels tegen, maar heel veel moet je niet verwachtenquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:01 schreef Dr_Murko het volgende:
[..]
Ik zou Akhihabara erop zetten; als je in Tokyo bent geweest en je hebt het geek-eletronica district niet meegemaaktkt, baal je naderhand gigantisch....
Vismarkt Tsukiji calt wel te doen; daar moet je toch vroeg heen
"Andere dingen" = pr0nquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Akhihabara is wel erg leuk, maar het was zo als ik dacht. Tegenwoordig is het vooral veel manga en andere dingen. Qua electronica viel het me een beetje tegen, het was ook niet goedkoper trouwens. Als je een beetje achteraf gaat zoeken dan kom je wel wat leuke winkels tegen, maar heel veel moet je niet verwachten
Althans dat is mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |