quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:49 schreef Hammet het volgende:
Misschien morgen maar nog eens wat opnemen, maar dan zonder koptelefoon
Naja doe ik het morgen andersquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:55 schreef Hammet het volgende:
Het geluid wel ja.
Iig te slecht om te oordelen over de gitaar.
hoe laat is het daar nu wel niet ??quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:33 schreef Svyatagor het volgende:
Efkes een kleine tvp vanuit San Francisco
Het regent hier al de hele dag, dus niet dat je denkt, wat doet die gast in 's heeresnaam op internet![]()
Maar tof is het hier wel. Heb de Guitar World inmiddels ook opgepikt, maar wacht nog wel ff af voor wie ik hem ook al weer moest meenemen, want hij is ook gewoon in NL verkrijgbaar.
Ik schat zo'n 10 uur eerder.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hoe laat is het daar nu wel niet ??
Ja tuurlijk is die hier verkrijgbaar....quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:33 schreef Svyatagor het volgende:
Efkes een kleine tvp vanuit San Francisco
Het regent hier al de hele dag, dus niet dat je denkt, wat doet die gast in 's heeresnaam op internet![]()
Maar tof is het hier wel. Heb de Guitar World inmiddels ook opgepikt, maar wacht nog wel ff af voor wie ik hem ook al weer moest meenemen, want hij is ook gewoon in NL verkrijgbaar.
Klinkt leuk.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:31 schreef Ghosty het volgende:
ik speel sinds een ongeveer anderhalf jaar nu gitaar, zelf aangeleerd. sinds een jaar heb ik ook een basgitaar geleend en sinds 2006 heb ik basgitaarles.
Tegenwoordig neem ik kleine stukjes op.
Dit heb ik vandaag verzonnen.. het is een intro en de backings van het eerste couplet. Ik ben nog bezig met de tekst, daarna verzin ik het refrein en wat variatie etc...
tis een erg rustig nummer.
http://atlas.et.tudelft.nl/1217364/beginvan.mp3
akkoorden zijn door 12 snarige gitaar opgenomen met van die transducers erop.
Ik gebruik een Microcube om het via mn microfoonkanaal op de computer op te nemen
Verwacht verder geen hoogstaand stukje
JEM? Nee, GEM: Zo een als Neidropje... (P90's zijn te gek)quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:22 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ok cool. En was die actie nu om een JEM te financieren?
Hoe gaat het eigenlijk met de Gretsch? Daar heb je veel plezier van neem ik aan
* BUG80 wil ook een Gretsch![]()
Leuk! lekker chillmuziekje voor vrolijke mensen!quote:Op woensdag 12 april 2006 00:31 schreef Ghosty het volgende:
ik speel sinds een ongeveer anderhalf jaar nu gitaar, zelf aangeleerd. sinds een jaar heb ik ook een basgitaar geleend en sinds 2006 heb ik basgitaarles.
Dit heb ik vandaag verzonnen.. het is een intro en de backings van het eerste couplet. Ik ben nog bezig met de tekst, daarna verzin ik het refrein en wat variatie etc...
Ik gebruik een Microcube om het via mn microfoonkanaal op de computer op te nemen
dan ligt het er waarschijnlijk aan dat ik niet vrolijk benquote:Op woensdag 12 april 2006 09:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Leuk! lekker chillmuziekje voor vrolijke mensen!
quote:
Sorry, maar ik herken 't niet eensquote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef Fentoozler het volgende:
Heb zelf ook wat opgenomen, solo van Stairway to Heaven, ik weet het clichematig![]()
eerste opname
tweede opname
derde opname
Vind ze opzich wel redelijk, speel nu ongeveer 2 jaar electrisch.. 2e is beetje vernacheld omdat ik ook stukje deed, dat eigenlijk een 2e gitaar moet doen..
klinkt niet verkeerd, met mp3 meespelen vind ik ook makkelijkerquote:Op woensdag 12 april 2006 16:28 schreef DuranK het volgende:
Nah ik heb de 1e solo van sultans of swings opgenomen. Met plectrum en zonder plectrum. Zonder plectrum gaat die een stuk minder maar ja
met plectrum
http://rapidshare.de/file(...)et_plectrum.mp3.html
zonder plectrum
http://rapidshare.de/file(...)r_plectrum1.mp3.html
Tjah ik dacht ook altijd dat je met een basgitaar je gitaarversterker zou slopen als je daarop speelt maar volgens mijn gitaar leraar is dat niet zo en die doet dat wel vakerquote:Op woensdag 12 april 2006 15:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Met een octaver die een en/of twee octaven onder het orginele geluid zet, zoals deze http://www.behringer.com/UO100/index.cfm?lang=ENG, sloop je dan niet je versterker met die lage tonen? Ik speel op een 15watt Vox Pathfinder met een 8" speaker. (scheuren dat dat ding doet man!)
En een wah pedaal...quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:47 schreef Gitarist het volgende:
Vraagje over het gitaargeluid van John Frusciante (RHCP) in Dani California; hoe krijgt hij dat geluid bij z'n solo aan het eind van het nummer voor elkaar?
Ik neem aan dat het z'n Strat is, i.c.m. een boss distortion pedaaltje... maar wat nog meer?
Als jij tolerant bent, je de buren een beetje kent, zullen zij het ook zijn. Zo nu en dan is vragen of ze last van je hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan graag aangeven.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:04 schreef Djaser het volgende:
Zijn er hier nog gitaristen die hier op kamers wonen/gewoond hebben? Heeft dat nog voor problemen gezorgd met het gitaarspelen ivm met buren enzo?
Het zou inderdaad mooi zijn als ik niet direct mijn versterker er mee sloop.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:58 schreef DuranK het volgende:
[..]
Tjah ik dacht ook altijd dat je met een basgitaar je gitaarversterker zou slopen als je daarop speelt maar volgens mijn gitaar leraar is dat niet zo en die doet dat wel vaker![]()
Mja, ik verwacht eigenlijk al problemen met het hospiteren, ik weet niet of men nu zo zit te wachten op een metal gitarist/bassist als buurman.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:06 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Als jij tolerant bent, je de buren een beetje kent, zullen zij het ook zijn. Zo nu en dan is vragen of ze last van je hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan graag aangeven.
ik speel meestal met koptelefoon op de versterker. Mn computer staat ook aangesloten op de computer, dus dan kan ik alles meespelen (en opnemen als ik ff de draadjes verwissel)quote:Op woensdag 12 april 2006 17:04 schreef Djaser het volgende:
Zijn er hier nog gitaristen die hier op kamers wonen/gewoond hebben? Heeft dat nog voor problemen gezorgd met het gitaarspelen ivm met buren enzo?
je bedoeld versterker?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:54 schreef Ghosty het volgende:
[..]
ik speel meestal met koptelefoon op de versterker. Mn computer staat ook aangesloten op de computer, dus dan kan ik alles meespelen (en opnemen als ik ff de draadjes verwissel)
Neem aan dat ze er zo geen last van hebben
Wel leuk bedachtquote:Op woensdag 12 april 2006 00:31 schreef Ghosty het volgende:
Deden je kamergenoten nog moeilijk bij het hospiteren of heb je ze er niet over vertelt?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:54 schreef Ghosty het volgende:
[..]
ik speel meestal met koptelefoon op de versterker. Mn computer staat ook aangesloten op de computer, dus dan kan ik alles meespelen (en opnemen als ik ff de draadjes verwissel)
Neem aan dat ze er zo geen last van hebben
Ik zit met m'n kamer direct boven een ander (in een flat dus), maar er wordt nooit geklaagd ofzo. Als je gewoon je volume laag houdt (ik heb m'n volume net iets hoger dan winamp van m'n pc) merk je het amper. Een goeie tip iis om je versterker op je bed/matras/wat dan ook te zetten als het kan, dat vermindert contactgeluid heel goed. Savonds en snachts speel ik gewoon met een goede koptelefoonquote:Op woensdag 12 april 2006 17:30 schreef Djaser het volgende:
[..]
Mja, ik verwacht eigenlijk al problemen met het hospiteren, ik weet niet of men nu zo zit te wachten op een metal gitarist/bassist als buurman.
Klinkt goed manquote:Op woensdag 12 april 2006 16:28 schreef DuranK het volgende:
Nah ik heb de 1e solo van sultans of swings opgenomen. Met plectrum en zonder plectrum. Zonder plectrum gaat die een stuk minder maar ja
met plectrum
http://rapidshare.de/file(...)et_plectrum.mp3.html
zonder plectrum
http://rapidshare.de/file(...)r_plectrum1.mp3.html
Een lelijke hypequote:Op woensdag 12 april 2006 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is het trouwens voor hype bij Gibson dat ze gitaren maken met de slagplaat even groot als de body?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze noemen het New Century en als ze eerst eventjes mij hadden gebeld om te vragen wat ik er van vind dan had ik gezegd dat hij van mij niet hoefde. Maar ja, ze waren weer eigenwijs.
Heeft het voor jouw nog problemen opgeleverd bij het hospiteren?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik zit met m'n kamer direct boven een ander (in een flat dus), maar er wordt nooit geklaagd ofzo. Als je gewoon je volume laag houdt (ik heb m'n volume net iets hoger dan winamp van m'n pc) merk je het amper. Een goeie tip iis om je versterker op je bed/matras/wat dan ook te zetten als het kan, dat vermindert contactgeluid heel goed. Savonds en snachts speel ik gewoon met een goede koptelefoon
Tjah die laatste vind ik ook erg moeilijkquote:Op woensdag 12 april 2006 18:17 schreef Even het volgende:
[..]
Klinkt goed man![]()
Ik wil die laatste solo leren maar dat snelle is zooooo moeilijk vind ik..
Ik speel trouwens best vaak met mn vinger (vooral Dire Straits nummers).. Vind fingerpicking ook heel relaxed om rustige dingen te spelen...
Ja toen ik nog les had liet ik zo'n tablatuur boek aan mn leraar zien en dan vooral die laatste solo van Sultans Of Swing met de vraag weet U mischien hoe je dit moet spelen? Ja hoor zo moet dat en hij pingelt em ff helemaal wegquote:Op woensdag 12 april 2006 18:29 schreef DuranK het volgende:
[..]
Tjah die laatste vind ik ook erg moeilijkVooral niet leuk als je leraar die ff helemaal foutloos voor doet
Maar ik deed dus gister voor het eerst met men vingers
Klinkt wel leuk op zich maar moet er nog flink mee oefenen.
Klinkt lekkerquote:Op woensdag 12 april 2006 18:56 schreef roy25 het volgende:
Okeej, ik zal ook eens een probeerseltje posten.
drum en bas met cubase
gitaar met V-amp2
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=3NQA2PHMKEP7S0THCN5WBNZDDM
is een spiegel he, niet een plastic slagplaatquote:Op woensdag 12 april 2006 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is het trouwens voor hype bij Gibson dat ze gitaren maken met de slagplaat even groot als de body?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze noemen het New Century en als ze eerst eventjes mij hadden gebeld om te vragen wat ik er van vind dan had ik gezegd dat hij van mij niet hoefde. Maar ja, ze waren weer eigenwijs.
Ze denken zeker dat het cool en gaaf is voor de jeugd.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ze denken zeker dat het cool en gaaf is voor de jeugd.
Fender heeft Hello Kitty, hoeveel cooler moet het worden?
Die hello kitty gitaar ziet er wel liev uitquote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ze denken zeker dat het cool en gaaf is voor de jeugd.
Fender heeft Hello Kitty, hoeveel cooler moet het worden?
[afbeelding]
De tweede doet het niet bij mij, als ik het bestand open zegt ie dat het 8kb is. Het eerste nummer leek wel een beetje op technoquote:Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef imported_sphinx het volgende:
dat zet ik hier ook nog wat opneemsels neer, niet bepaald supergoed maarja..
http://members.home.nl/ffwf/heavy2.mp3
http://members.home.nl/ffwf/coolest%20song.wma (ongeveer 9 mb)
![]()
doet idd raar, ik upload ze ff opnieuwquote:Op woensdag 12 april 2006 22:42 schreef -Beer- het volgende:
[..]
De tweede doet het niet bij mij, als ik het bestand open zegt ie dat het 8kb is. Het eerste nummer leek wel een beetje op technoNiet helemaal mijn smaak.
Download de Groove-agent plugin... super!quote:Op woensdag 12 april 2006 22:31 schreef -Beer- het volgende:
Ik zal ook eens wat opnemen binnenkort. Zit in cubase een drumcomputer?
heb je die drums zelf ingeprogrammeerd of is dat een loopje ?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:58 schreef imported_sphinx het volgende:
http://media.putfile.com/heavy2
(deze opnieuw omdat die andere na een minuut kapt)
die andere doet het niet.. stomme upload dingesen!![]()
![]()
ik gebruik auditionquote:Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Iedereen heeft hier cubase...............................!!!
maar hebben we er wel allemaal braaf voor betaald?
ik ook, kan er alleen nog niet zo geweldig mee overweg. gewoon layers over elkaar gooien en wat effecten maar meer ook niet.quote:
ik ben nog steeds erg verliefd op mijn rocktron tsunami chorus, beetje onbekend maar zeker niet onbemind (staat er nu ergens een op marktplaats voor 75 dacht ik)quote:Op woensdag 12 april 2006 22:31 schreef Falcon4ever het volgende:
Zelf nog een vraag, wat zijn goede chorus pedaaltjes? (Hoeft niet de beste te zijn, ben geen pro ofzo. Maar wel betaalbaar)
Waarom dacht je dat ik SL had ipv SX?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Jij behoorde tot de belachelijk grote groep mensen die dat woord niet kende, vóór eerste kerstdag 2004?quote:
klopt, en ik kende milenium ook nog niet voor 2000quote:Op donderdag 13 april 2006 00:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij behoorde tot de belachelijk grote groep mensen die dat woord niet kende, vóór eerste kerstdag 2004?
quote:Op donderdag 13 april 2006 07:20 schreef no1uknow het volgende:
Guitarist, kom nou is achter die computer gitaar vandaan!!!
Trots op je! Zijn niet veel die er voor betalen dat weet ik zekerquote:Op donderdag 13 april 2006 00:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarom dacht je dat ik SL had ipv SX?.
Ik ben een arme scholierquote:Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Klinkt best geinigquote:Op donderdag 13 april 2006 14:39 schreef DuranK het volgende:
Weer iets opgenomen. Dat loopje had ik al eerder ooit verzonnen maar die akkoorden schoten me eergister opeens te binnen![]()
http://media.putfile.com/Jean-met-akkoorden
Ik wou er eigenlijk nog overheen zingen maar dat bespaar ik jullie![]()
Omdat?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik koester enorm veel haat jegens non-gitaristen
ze geen gitaar spelen?quote:
[..]quote:Op donderdag 13 april 2006 16:59 schreef Neidropje het volgende:
mja dan moet ik natuurlijk ook ff mn chorus laten horen: Sampletje
wat hoort u:
Normale chorus, wat improvisatie
Helemaal Clean (geen effect)
Ambient Delay (goed luisteren)
Insane (:P)
En hier issie ook leuk voor!
let wel, gitaar hangt aan de line in van mn geluidskaart dus neit zeuren over de geluidskwaliteit;)
Het lag er voor de hand!quote:
metallica - welcome home / sanitarium en fade to black aan et eindquote:Op donderdag 13 april 2006 18:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
[..]
Klinkt best geinig. Maar ik zou m wel met metronoom opnemn
Met P90's!quote:
Ach, tegenwoordig is er zo weinig meer orgineelquote:Op vrijdag 14 april 2006 00:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vind hem wel een beetje onorigineel, als ik eerlijk mag zijn. Maargoed, zoiets is dan weer wel ok met zang enzo erover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |