abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36798510
quote:
Europese imams steunen democratie

` Europese imams hebben zich op een
conferentie in Wenen uitgesproken voor
democratie,mensenrechten en voor de
rechtsstaat.In een verwijzing naar de
Deense cartoons benadrukten de imams
ook dat vrijheid van meningsuiting en
persvrijheid een groot goed is.

Ongeveer 130 delegatieleden waren dit
weekend bijeen in Oostenrijk.Doel van
de conferentie was om met ideeën te
komen om de integratie van de moslims
in Europa te vergemakkelijken.

Integratie is geen eenrichtingsverkeer,
maar een gezamenlijk proces,staat in de
slotverklaring."Daarom moeten moslims
ook de taal van hun woonland leren."
Voor al diegenen die beweren dat moslims niet anders mogen en kunnen dan principiele voorstanders van de sharia zijn en ten diepste tegen de democratie zijn etcetera, hier het lid op de neus
  zondag 9 april 2006 @ 18:23:49 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36799005
Wel raar dat een iman hier over moet buigen, terwijl het eigenlijk een basale grondhouding zou moeten zijn.
Maar goed, een positief geluid vanuit religeuze hoek is in mijn optiek zeker niet verkeerd.
Hebben deze iman dezelfde rangorde als bijvoorbeeld de imans in bijvoorbeeld S.A. of Iran ?!?
  zondag 9 april 2006 @ 18:24:29 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36799023
Gewaagd statement.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36799524
niet gewaagd... maar als die moslims zich zo bliven voortplanten hebben ze inderdaad meer aan de democratie om deze omver te werpen en een moslim staat te stichten. Democratie zal als een tool gebruikt worden.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_36800045
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor al diegenen die beweren dat moslims niet anders mogen en kunnen dan principiele voorstanders van de sharia zijn en ten diepste tegen de democratie zijn etcetera, hier het lid op de neus
130? Woepidoe!!! Nederland heeft al meer moskeeen als dat.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 9 april 2006 @ 19:02:10 #6
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_36800053
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:44 schreef Vampier het volgende:
niet gewaagd... maar als die moslims zich zo bliven voortplanten hebben ze inderdaad meer aan de democratie om deze omver te werpen en een moslim staat te stichten. Democratie zal als een tool gebruikt worden.
Iedereen 'gebruikt' de democratie en iedereen valt erbinnen. Het maakt toch geen zak uit of de mensen die binnen een rechtstaat leven moslim, hindoeïst of aspergeteler zijn?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zondag 9 april 2006 @ 19:05:53 #7
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36800162
quote:
Is dit gemeend??
pi_36800209
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Is dit gemeend??
Oh yes it is.
pi_36801515
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

130? Woepidoe!!! Nederland heeft al meer moskeeen als dat.
Ja, so what?
  zondag 9 april 2006 @ 20:15:45 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36802292
quote:
Hoe verklaar jij dan dat de landen in het Midden-Oosten met een moslimmeerderheid niet echt heel democratisch zijn te noemen?

Nog een fout in je redenering: het duurt nog wel even voordat moslims eventueel de meerderheid zijn in Europa. Volgens de huidige cijfers nog zeker 100 jaar, terwijl een aflopende groei voor nog meer vetraging kan zorgen. Waarom zouden ze dan nu al pleiten voor democratie?

Logica en xenofobie zijn niet echt verenigbaar, zo blijkt maar weer.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36802362
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:23 schreef Drugshond het volgende:
Hebben deze iman dezelfde rangorde als bijvoorbeeld de imans in bijvoorbeeld S.A. of Iran ?!?
Imams hebben alleen een rangorde in Sjiietisch Iran en Irak. In SA zullen ze hier natuurlijk niet al te veel oor naar hebben
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36809837
Goeie zaak!
pi_36810593
quote:

[..]

En jij begrijpt kennelijk nog altijd niet dat imams per definitie niemand vertegenwoordigen?
  maandag 10 april 2006 @ 00:28:22 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36810670
quote:
Integratie is geen eenrichtingsverkeer,
maar een gezamenlijk proces,staat in de
slotverklaring."Daarom moeten moslims
"het zijn niet alleen de autochtonen die zich aan moeten passen, we moeten zelf ook een beetje doen"

Maar dat is miereneuken. In grote lijnen ben ik blij met het signaal. Eens zien wat voor een daden ze eraan vasthangen.
Vampire Romance O+
pi_36810741
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Logica en xenofobie zijn niet echt verenigbaar, zo blijkt maar weer.
ik ben mun guns al aan het olien.... grin
  maandag 10 april 2006 @ 02:37:31 #16
46960 StefanP
polemicist
pi_36812225
quote:

[..]

Kolder. Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 10 april 2006 @ 02:41:55 #17
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36812260
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:37 schreef StefanP het volgende:

[..]

Kolder. Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
zwartkijker
  maandag 10 april 2006 @ 02:49:18 #18
46960 StefanP
polemicist
pi_36812300
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:41 schreef MrSASO het volgende:

[..]

zwartkijker
Eerder een realist.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36812309
Ik bescheur me, democratie? Imams?
Punch.
  maandag 10 april 2006 @ 02:50:50 #20
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_36812310
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:49 schreef StefanP het volgende:

[..]

Eerder een realist.
Je bent me voor...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_36812431
met al dat gefuck met haat kazernes (moskeen voor jullie linkse eikels) geloof ik geen enkellen iman meer. Onbetrouwbaar en vooral dubbelgetongt... op de voorgrond lullen zoals de wind waait en in de achterkamers haat prediken. Riiiiight.......
pi_36812927
quote:
"Daarom moeten moslims
Gewaagde uitspraak.................. nu ook nog leren communiceren of is dat teveel van het goede?
  maandag 10 april 2006 @ 08:16:29 #23
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36813292
quote:

[..]

ja, en een tijdje terug is een journalist undercover gegaan bij een zogenaamde vreedzame imam, nu was die vreedzame imam opeens fel aanhanger van de jihad tegen het westen.

met andere woorden, dat wat iedereen al wist, ze liegen in het openbaar en in hun kelder leidden ze jonge volgelingen op tot zelfmoordterrorist
De wereld is op hol geslagen
pi_36813320
Mooi initiatief
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_36813342
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

En jij begrijpt kennelijk nog altijd niet dat imams per definitie niemand vertegenwoordigen?
Oh nu weer niet. Waarom maken velen zich dan altijd zo druk om uitspraken van imams?
pi_36813352
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:37 schreef StefanP het volgende:
Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
Klopt. En nu?
  maandag 10 april 2006 @ 08:53:31 #27
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_36813632
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Klopt. En nu?
Niks, geen woorden maar daden. Op zo'n conferentie kunnen ze wel van alles gaan roepen om in de gunst te komen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_36813648
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:53 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Niks, geen woorden maar daden. Op zo'n conferentie kunnen ze wel van alles gaan roepen om in de gunst te komen.
Dus dingen zeggen heeft geen waarde? Waarom dan wel druk maken om andere uitspraken van imams?
  maandag 10 april 2006 @ 09:47:41 #29
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36814307
quote:

[..]

Mogen imams wel liegen van hun moeder? Democratie en vrijheid naar islamitisch ontwerp dus. We weten allemaal wat dat betekent.

En hoe zit het met de acceptatie van niet-moslims in islamitische samenlevingen? Wanneer mag ik naar Saoedi-Arabië reizen met een bijbel voor persoonlijk gebruik? Even vergeten te noemen denk ik.
pi_36815365
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:47 schreef Ippon het volgende:

[..]

Mogen imams wel liegen van hun moeder? Democratie en vrijheid naar islamitisch ontwerp dus. We weten allemaal wat dat betekent.

En hoe zit het met de acceptatie van niet-moslims in islamitische samenlevingen? Wanneer mag ik naar Saoedi-Arabië reizen met een bijbel voor persoonlijk gebruik? Even vergeten te noemen denk ik.
Hoe typisch, weer hele andere zaken erbij halen.

Het gaat nu niet over Saudi Arabie, of over de positie van niet-moslims in Islamitische samenlevingen dus laten we die discussie voor later dan, deze uitspraak gaat over Moslims levend in (West) Europa.

Goed statement, goed signaal maar European Muslim Council (weet niet of ze daarvan zijn) 'roept' dit soort dingen al langer, alleen lees je het weinig terug in de gemiddelde krant.
X
pi_36815470
't lijkt goed nieuws te zijn ze moeten alleen zorgen dat ze die radicale soepjurken eruit donderen, en dat is ook grotendeels de verantwoordelijkheid van de moslims zelf.

Verder vind ik het een prima statement, ben benieuwd hoe het wordt uitgedragen
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  maandag 10 april 2006 @ 10:45:50 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36815523
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36815787
- Hoe strik je alle xenofoben in 1 topic?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 april 2006 @ 11:00:23 #34
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36815856
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:38 schreef Alulu het volgende:

[..]

Hoe typisch, weer hele andere zaken erbij halen.

Het gaat nu niet over Saudi Arabie, of over de positie van niet-moslims in Islamitische samenlevingen dus laten we die discussie voor later dan, deze uitspraak gaat over Moslims levend in (West) Europa.
Het gaat wel om een land als SA. De wortel van de onverdraagzame en wrede islam is daar te vinden. Imams in Europa prediken de Arabisch georiënteerde islam, ik vertrouw deze verrkondigers van het nieuwe fascisme dus voor geen cent.
  maandag 10 april 2006 @ 11:06:06 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36815977
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Ippon het volgende:

Het gaat wel om een land als SA. De wortel van de onverdraagzame en wrede islam is daar te vinden. Imams in Europa prediken de Arabisch georiënteerde islam, ik vertrouw deze verrkondigers van het nieuwe fascisme dus voor geen cent.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Luister nou eens even heel goed, algemeen geaccepteerde waarheden (zoals b.v. religie) bevatten stiekem vele versies van deze waarheid, namelijk, één versie per individu. Deze vele versies van de waarheid zijn continu aan veranderingen onderhevig. Deze veranderingen komen tot stand dankzij nieuwe ervaringen in de leefomgeving. Hoe meer de leefomgeving verandert, hoe meer veranderingen er tot stand komen in de versies van de waarheid zoals die per individu gelden, en in de algemeen (of noem het gemiddeld) geaccepteerde versie daarvan. Het is daarom helemaal niet gek dat de Islam in Europa een andere wending neemt dan de Islam in het Midden-Oosten, het is zelfs LOGISCH.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 10 april 2006 @ 11:17:38 #36
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_36816250
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus dingen zeggen heeft geen waarde? Waarom dan wel druk maken om andere uitspraken van imams?
Wanneer religieuze voorgangers hun volgelingen bijvoorbeeld goud beloven wanneer zij andere mensen het leven beroven is dat wel iets wat ophef veroorzaakt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_36818503
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Ippon het volgende:

[..]

Lees het artikel nog een keer goed zou ik zeggen, waar het wel over gaat maar vooral waar het [bniet[/b] over gaat. Saudi Arabie gaat het dus niet over, onzin om dat aan te halen hoe jij dat doet in dit topic..is offtopic, open een nieuwe als je wilt kan je het uitgebreid erover hebben.
X
  maandag 10 april 2006 @ 13:09:00 #38
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36819642
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:32 schreef Alulu het volgende:

[..]

Lees het artikel nog een keer goed zou ik zeggen, waar het wel over gaat maar vooral waar het [bniet[/b] over gaat. Saudi Arabie gaat het dus niet over, onzin om dat aan te halen hoe jij dat doet in dit topic..is offtopic, open een nieuwe als je wilt kan je het uitgebreid erover hebben.
Welk artikel moet ik lezen? Geen enkel artikel loochenstraft de fasistische methodes die in alle moslimlanden worden toegepast op ongelovigen en afvallige ketters. Weet je nog die tot christen bekeerde moslim in Afghanistan? Nou, die is dus dankzij het daar heersende 'rechtssysteem' zijn leven niet meer zeker. Noem mij 1 moslimland waar je als Westerling je vrij kan bewegen. Waar kan ik in islamistan een kerk stichten en gelovigen bekeren tot het ware geloof? Nergens dus.

Waarom zijn wij christenen toch zo humaan door moslims toe te staan wel hun godshuizen op te richten in Westerse steden? Waarom houdt voor christenen naastenliefde niet op bij de christenen zelf? Dat komt omdat moslims helemaal niet weten wat barmhartigheid is. Het zijn primitieven met rauwe geesten die de hele dag de wraak van hun god vrezen. Vandaar die idioot aandoende hysterische taferelen in het MO over een tekeningetje.

Nee, in plaats van dat moslims hun dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen gegund wordt, slachten ze filmregisseurs af met onwelgevallige meningen.
pi_36819725
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Ippon het volgende:

[..]

Welk artikel moet ik lezen? Geen enkel artikel loochenstraft de fasistische methodes die in alle moslimlanden worden toegepast op ongelovigen en afvallige ketters. Weet je nog die tot christen bekeerde moslim in Afghanistan? Nou, die is dus dankzij het daar heersende 'rechtssysteem' zijn leven niet meer zeker. Noem mij 1 moslimland waar je als Westerling je vrij kan bewegen. Waar kan ik in islamistan een kerk stichten en gelovigen bekeren tot het ware geloof? Nergens dus.

Waarom zijn wij christenen toch zo humaan door moslims toe te staan wel hun godshuizen op te richten in Westerse steden? Waarom houdt voor christenen naastenliefde niet op bij de christenen zelf? Dat komt omdat moslims helemaal niet weten wat barmhartigheid is. Het zijn primitieven met rauwe geesten die de hele dag de wraak van hun god vrezen. Vandaar die idioot aandoende hysterische taferelen in het MO over een tekeningetje.

Nee, in plaats van dat moslims hun dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen gegund wordt, slachten ze filmregisseurs af met onwelgevallige meningen.
Hoezo zwart wit denken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36819778
quote:

Nee, in plaats van dat moslims moslim hun zijn dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen hem gegund wordt, slachten slacht ze hij filmregisseurs filmregisseur af met onwelgevallige meningen.
  maandag 10 april 2006 @ 13:19:30 #41
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36819970
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hoezo zwart wit denken
Wat is er zo zwart-wit aan om te zeggen dat alle moslimlanden geregeerd worden door Sharia-fascisten?
pi_36820084
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:19 schreef Ippon het volgende:

[..]

Wat is er zo zwart-wit aan om te zeggen dat alle moslimlanden geregeerd worden door Sharia-fascisten?
moslimlanden geregeerd door sharia?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2006 13:23:18 ]
pi_36820122
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_36820175
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Heey rudolf
pi_36820211
quote:

[..]

Hij vindt Tikorev een toffe gozert. Dat moet wel genoeg zeggen lijkt me. De rasxenofoob.
  maandag 10 april 2006 @ 13:28:27 #46
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36820255
quote:

[..]

Door sharia-fascisten!!! Door Koran-SS'ers!
pi_36820265
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hij vindt Tikorev een toffe gozert. Dat moet wel genoeg zeggen lijkt me. De rasxenofoob.
Haha ja, Poetin regeert ook met Sharia
pi_36820280
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heey rudolf
-Rabia Al-Basri
pi_36820284
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Ippon het volgende:

[..]

Vraag naar voorbeelden enzo
pi_36820295
quote:

[..]

Wie is dat dan?
-Rabia Al-Basri
pi_36820299
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Invalmoslim first class

maandag 10 april 2006 @ 13:29:49 #52
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36820308
quote:

[..]

Moet jij niet terug naar Turkije? Turkije zal nooit maar dan ook nooit lid worden van de EU. En ik zeg dat niet alleen hoor maar 70% van alle Europeanen.
pi_36820341
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Ippon het volgende:

[..]

Moet jij niet terug naar Turkije? Turkije zal nooit maar dan ook nooit lid worden van de EU. En ik zeg dat niet alleen hoor maar 70% van alle Europeanen.
Welke cijfers/onderzoek?
  maandag 10 april 2006 @ 13:30:56 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36820342
quote:

[..]

Vergeet de Muzzelmannen-Junta niet!
  maandag 10 april 2006 @ 13:31:33 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36820359
Maareh, mensen, laten we maar weer ontopic gaan.
pi_36820363
quote:

[..]

(Post een smilie met een klein snorretje en een opgestoken hand)
-Rabia Al-Basri
pi_36820411
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Invalmoslim first class

En nu ontopic
-Rabia Al-Basri
pi_36820416
Is het stukje wel helemaal compleet. Ik hoorde ergens ook iets met respect voor de waarden van islam erbij zeggen. Dus het mag dan wel maar wel binnen de grenzen die ze zelf stellen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36820561
quote:

[..]

Dorito's. Yiiiihaaaaa
pi_36820597
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wie is dat dan?
Ach, je kent het wel. Pubertje met nederlands vlaggetje in icoontje die meent dat de moslims/allochtonen de schuld zijn van alle problemen in de wereld.
pi_36820845
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, so what?
Point being: Een hele kleine minderheid van de imams in Europa spreekt zich uit voor de democratie. Afgezien van eventuele achterliggende denkbeelden, zoals hier al eerder aangehaald.
Leuk dat deze heren vakantie hebben kunnenvieren in Oostenrijk, maar dit zet echt geen zodfen aan de dijk.

Ik weet dat jij heel graag discriminatie huilt en met de linkse kerk meebrult, en dit is weer typisch zo'n stukje pro islam of mot ik zeggen pro fascistische propaganda.

135 is een te verwaarlozen aantal tov het aantal Imams en Moskeeen in Nederland alleen, laat staan Europa!
  maandag 10 april 2006 @ 13:57:55 #62
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36821180
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Point being: Een hele kleine minderheid van de imams in Europa spreekt zich uit voor de democratie. Afgezien van eventuele achterliggende denkbeelden, zoals hier al eerder aangehaald.
Leuk dat deze heren vakantie hebben kunnenvieren in Oostenrijk, maar dit zet echt geen zodfen aan de dijk.

Ik weet dat jij heel graag discriminatie huilt en met de linkse kerk meebrult, en dit is weer typisch zo'n stukje pro islam of mot ik zeggen pro fascistische propaganda.

135 is een te verwaarlozen aantal tov het aantal Imams en Moskeeen in Nederland alleen, laat staan Europa!
Precies, het gros van de imams is verdacht.
  maandag 10 april 2006 @ 14:00:26 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36821249
quote:

[..]

En hoeveel imams in Europa hebben gepleit voor een sharia? Heb je daar ook een cijfer van?
pi_36822372
Het is mooi dat de imams zich zo duidelijk uitspreken, al roept het wel aanvullende vragen op. Gaat er een soort tweedeling binnen de islam ontstaan? Gematigde, aangepaste Europese islam versus extremistische, Arabische islam? En aangezien onderzoek uitwees dat jongeren zich WEL moslim noemen, maar amper nog naar de moskee gaan: welke van deze twee islam-vormen zal de meeste invloed op moslimjongeren hebben?
  maandag 10 april 2006 @ 14:51:45 #65
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36822751
quote:

[..]

Ik snap iets niet, waarom moeten alle moslims zich elke keer verantwoorden voor daden van een kleine groep extremisten??? Jij hoeft je toch ook niet elke keer te verantwoorden voor de misdaden die blanke mensen hebben gepleegd.
  maandag 10 april 2006 @ 14:52:57 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36822805
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef dVTB het volgende:
Het is mooi dat de imams zich zo duidelijk uitspreken, al roept het wel aanvullende vragen op. Gaat er een soort tweedeling binnen de islam ontstaan? Gematigde, aangepaste Europese islam versus extremistische, Arabische islam?
Die tweedeling is er al heel lang volgens mij. De gematigde stroming is in het verleden alleen erg de kop ingedrukt door de regimes in het midden-oosten, maar vinden hier wel de vrijheid.
quote:
En aangezien onderzoek uitwees dat jongeren zich WEL moslim noemen, maar amper nog naar de moskee gaan: welke van deze twee islam-vormen zal de meeste invloed op moslimjongeren hebben?
Zou daar uberhaupt een verband tussen zijn?
pi_36822816
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef dVTB het volgende:
Het is mooi dat de imams zich zo duidelijk uitspreken, al roept het wel aanvullende vragen op. Gaat er een soort tweedeling binnen de islam ontstaan? Gematigde, aangepaste Europese islam versus extremistische, Arabische islam?
twijfel je daar aan dan?
pi_36822936
Ja, Triggershot. Ik had/heb namelijk de indruk dat de extremistische islam OOK in Europa overheersend en dominerend is.
pi_36823134
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:56 schreef dVTB het volgende:
Ja, Triggershot. Ik had/heb namelijk de indruk dat de extremistische islam OOK in Europa overheersend en dominerend is.
Alleen omdat de gematigde islam niet evenveel aandacht krijgt in de media als de radicalen?
pi_36823328
quote:
Als dit echt zo zou zijn zouden er veeel grotere problemen zijn nu.
Ongeveer, dik afgerond en etnisch gerekent 1 miljoen moslims, zou de meerderheid zo extreem zijn als jij zegt zou het niet bij een hofstadclubje blijven hoor... denk dat het dus iets genuanceerder ligt, daarbij kan je zeggen wat is extreem?of bedoel je radicaal/militant?
X
pi_36823783
quote:

[..]

Wat een hoop onzin.

Verdiep je eens in de geschiedenis van het Christendom, ga eens kijken wat jullie Christenen in Australie deden met aboriginals en hun kinderen, waarom er zoveel negers Christen zijn over de hele wereld, wat zendingswerk inhield naast het verkondigen van het woord van God
Nog niet zo heel lang geleden werden de oorspronkelijke bewoners van onze kolonienen verplicht bekeert tot het Christendom en dat ging niet mbv wat lieve woordjes hoor.
Ik zou me bijna schamen dat je Christen en humaan in een zin durft te noemen.

En betreffende het moslim geloof, dat is meer als die paar rellende figuren die je op tv ziet hoor.
quote:
Ik ben irl nog nooit een moslim tegen gekomen die de Jihad verkondigt, alleen op tv.

Of bedoel je die mensen die in het voetbalstadion "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" roepen?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36824247
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh nu weer niet. Waarom maken velen zich dan altijd zo druk om uitspraken van imams?
Omdat mensen zich ook druk kunnen maken over foute uitspraken van individuen?
pi_36824333
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin.

Verdiep je eens in de geschiedenis van het Christendom, ga eens kijken wat jullie Christenen in Australie deden met aboriginals en hun kinderen, waarom er zoveel negers Christen zijn over de hele wereld, wat zendingswerk inhield naast het verkondigen van het woord van God
Nog niet zo heel lang geleden werden de oorspronkelijke bewoners van onze kolonienen verplicht bekeert tot het Christendom en dat ging niet mbv wat lieve woordjes hoor.

En betreffende het moslim geloof, dat is meer als die paar rellende figuren die je op tv ziet hoor.
[..]

Ik ben irl nog nooit een moslim tegen gekomen die de Jihad verkondigt, alleen op tv.

Of bedoel je die mensen die in het voetbalstadion "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" roepen?
Wat een hoop onzin.
  maandag 10 april 2006 @ 16:02:05 #74
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36825263
quote:

[..]

Wat een hoop onzin.

[..]

Totaal mee eens, gewoon niks aan toe te voegen
pi_36830155
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik snap iets niet, waarom moeten alle moslims zich elke keer verantwoorden voor daden van een kleine groep extremisten??? Jij hoeft je toch ook niet elke keer te verantwoorden voor de misdaden die blanke mensen hebben gepleegd.
Wat ik niet snap is dat die hele linkse kliek zich blijft excuseren en verontschuldigen voor die paar extreem rechtse blanke (christelijke/katholieke/jehovasgetuige of domweg atheistische) idioten.

Als de RK kerk zich heeft te excuseren voor wandaden gedurende WOII of incest dan heeft de Islam toch zeker iets te verantwoorden tov terrorisme en onderdrukking danwel grove belediging van niet moslims als er ook maar één Imam is die dit goedpraat/aanmoedigt, hoort de rest van de moslimgemeenschap in een goed democratische samenleving zich daar tegen uit te spreken.
pi_36830407
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:02 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Totaal mee eens, gewoon niks aan toe te voegen
Domme opmerking van Kareltje en jouw. De Aboriginals hebben niets met zendingswerk te maken. dat was gewoon Britse "lebensraum" creatie. Afgezien van de spaanse inquisitie en de daaropvolgende reformatie geloof ik niet dat katholieken en later echristenen zich verder in liters bloed gebaad hebben, zoals nu gebeurd in moslimlanden waar je als christen of ongesluierde vrouw niet veilig rond kan lopen.

Nu zal me dat eigenlijk geen hol intereseren, lands wijs lands eer: Als ze homo's opwillen hangen in Iran, dan doen ze maar, hun land hun wetten.... Maar laat ze niet proberen dat in Nederland ook voor elkaar te krijgen er toe op te roepen of zelfs maar over te filosoferen. Datzelfde geld voor de onderdrukking van de vrouw.

Zint het je als vrouw niet 24/7 onderdrukt te worden, verhuis je maar naar ergens anders... maar daar pas je je aan, en mis je de onderdrukking af en toe dan is er vast wel een SM salon in Amsterdam waar ze je een kap over je kop trekken , een paar klappen geven voordat ze je eens stevig neuken.

In Saudie Arabie zal ik me aanpassen aan de daar geldende normen en waarden. Een Saudi in West europa daar zou hetzelfde van verwacht/geeist mogen worden
pi_36830806
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef desiredbard het volgende:

Als de RK kerk zich heeft te excuseren voor wandaden gedurende WOII of incest dan heeft de Islam toch zeker iets te verantwoorden tov terrorisme en onderdrukking danwel grove belediging van niet moslims als er ook maar één Imam is die dit goedpraat/aanmoedigt, hoort de rest van de moslimgemeenschap in een goed democratische samenleving zich daar tegen uit te spreken.
Dat gebeurt ook, maar de Islamofoben/xenofoben/racisten, die onder ons bevinden, willen/kunnen dat soort geluiden niet waarnemen, omdat ze zich blindstaren aan de uitwassen van bepaalde Moslims.

Kan jij mij misschien uitleggen waarom een 3de generatie immigrante Moslim hier in Nederland zich moet verantwoorden voor wat er gebeurt in landen als SA, Iran of Afghanistan?
-Rabia Al-Basri
pi_36831192
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, maar de Islamofoben/xenofoben/racisten, die onder ons bevinden, willen/kunnen dat soort geluiden niet waarnemen, omdat ze zich blindstaren aan de uitwassen van bepaalde Moslims.

Kan jij mij misschien uitleggen waarom een 3de generatie immigrante Moslim hier in Nederland zich moet verantwoorden voor wat er gebeurt in landen als SA, Iran of Afghanistan?
Ik zei al lands wijs lands eer,
Maar laat ze niet proberen dat gedachtengoed van die landen hier te implementeren. Als ze dat zo graag hebben gaan ze daar maar lekker wonen.

Als de SGP geen vrouwen in de partij wil ....dat kan niet in een democratisch land (en terecht)
Als een christelijke school verplicht een rok voor leerlinges wil kan dat niet (van mijn part ook terecht) . Maar een moslimschool mag wel eisen dat leraren hoofddoekjes dragen.... 3e generatie zogenaamd gemodereerde moslims mogen wel juichen als het WTC plat gaat (ok eigen schuld dikke bult had ik tot daarantoe gevonden) vrouwen voor hoer uitmaken mag wel maar daar hor je de buurtvaders en imams niet over.

135 op het aantal moskeeen in europa stelt gewoon geen zier voor. Niet met al het nieuws over fanatisme dat gepredikt word er rekening mee houdend dat met onze politiek correcte pers je daar alleen het topje van de ijsberg ziet. 3500 Imams dat begint zoden aan de dijk te zetten.

En ja ik wordt ook ziek van al die links gepromote knuffelgroepjes die zodra achmed verkeerd parkeert hun excuses komen aanbieden. Aan de andere kant duurt het altijd verdomde lang voordat, als er een imam oproept tot het stenigen van nichten (btw neef/neven = lesbiene/lesbienes) er een veroordelend geluid uit de Moske-elijke hoek komt, welhaast gemaakt en uitgetypt door de secretatresse van GL/D66.
pi_36831366
Wat weet je verder van die conferentie af desiredbard?
  maandag 10 april 2006 @ 20:00:00 #80
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36833213
quote:

[..]

Wat een hoop onzin.

[..]

Ontken jij dat moslims bekeerde christenen ter dood veroordelen? Wat weet jij weinig zeg.
  maandag 10 april 2006 @ 20:08:58 #81
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36833546
quote:

[..]

Ja, ja, klets maar raak. De muzelmannen zijn genadeloze rovers en massamoordenaars naar het voorbeeld van Mohammed zelf, die zijn stamleden voorging in het plunderen, moorden en verkrachten, totdat de moslims na zijn dood besloten dat het voordeliger was om dat onderling niet meer te doen, en met de zekerheid van een plaats in de hemel, de ongelovigen te doden, te plunderen en te verkrachten.

Er is nog nooit een behoorlijk moslimbestuur geweest, en dat komt omdat de sharya geen behoorlijke rechtspraak kent; alleen een wijze rechter die oordeelt op grond van betrouwbare getuigenissen, moslims uiteraard, en niet op grond van menselijke overwegingen, maar direct geleid door de wil van Allah.

Natuurlijk hebben die woestijnbewoners ook wel een oplossing voor het onrecht in de wereld. Die heet het Noodlot. Als je de Turkse vader van een jongen die een andere jongen heeft doodgestoken vraagt wat hij er van vindt, dan komt er geen woord van medelijden over zijn lippen: het was de wil van God.

Het is zo'n allemachtig achterlijke cultuur en geloof.
pi_36833769
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ja, ja, klets maar raak. De muzelmannen zijn genadeloze rovers en massamoordenaars naar het voorbeeld van Mohammed zelf, die zijn stamleden voorging in het plunderen, moorden en verkrachten, totdat de moslims na zijn dood besloten dat het voordeliger was om dat onderling niet meer te doen, en met de zekerheid van een plaats in de hemel, de ongelovigen te doden, te plunderen en te verkrachten.

Er is nog nooit een behoorlijk moslimbestuur geweest, en dat komt omdat de sharya geen behoorlijke rechtspraak kent; alleen een wijze rechter die oordeelt op grond van betrouwbare getuigenissen, moslims uiteraard, en niet op grond van menselijke overwegingen, maar direct geleid door de wil van Allah.

Natuurlijk hebben die woestijnbewoners ook wel een oplossing voor het onrecht in de wereld. Die heet het Noodlot. Als je de Turkse vader van een jongen die een andere jongen heeft doodgestoken vraagt wat hij er van vindt, dan komt er geen woord van medelijden over zijn lippen: het was de wil van God.

Het is zo'n allemachtig achterlijke cultuur en geloof.
Wie heeft het tegen jou? Ik neem niet eens de moeite om jouw posts door te nemen
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2006 @ 20:19:02 #83
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36833962
quote:

Kan jij je verantwoorden voor je onvoorwaardelijke steun aan de instroom van buitenlandse culturen. Kan Nederland het zich permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?

Picture this, de Azteken waren briljante wetenschappers, architecten en sterrenkundigen, maar hun religieuze rituelen waren van een nachtmerrie-achtige, bijna psychopathische wreedheid. In hun tempels en op hun reusachtige trappenpiramiden werden honderdduizenden mensen geofferd. Hun borstkas werd opengesneden en hun hart werd uitgerukt ter ere van de zon. De slachtoffers werden gevild en de hogepriesters kleedden zich als Hannibal Lectors avant la lettre in hun bloedende huid. Met het vlees van de lichamen werden daarna kannibalistische rituelen aangericht. De “bloemenoorlogen” van de Azteken waren niet alleen gericht op gebiedsuitbreiding. Het waren grootscheepse, goed georganiseerde mensenjachten die bedoeld waren de goden van voldoende offers te voorzien, en de gelovigen zelf van voldoende mensenvlees.

Stel je voor dat de religie van de Azteken was blijven bestaan. Stel je voor dat de gelovigen daarvan nog steeds elk jaar tienduizenden mensenoffers brachten om de goden gunstig te stemmen en de levenskracht van de zon in stand te houden met een stroom van levende harten. Zou de godsdienstvrijheid ook voor hen onverkort van toepassing kunnen zijn? Zouden wij Azteekse immigranten in ons land de vrije teugel kunnen geven bij het beleven van hun religie?

Dat is niet zo absurd of theoretisch als het misschien lijkt. In sommige gebieden in Latijns-Amerika worden nog steeds mensenoffers gebracht. In Afrika en het Caraïbische gebied bestaan er nog steeds magisch-religieuze systemen waarin mensenoffers, kannibalisme en het ritueel gebruik van menselijke organen schering en inslag zijn. In enkele landen van zuidelijk Afrika zijn al gevallen gemeld van jongens die door orgaanhandelaars werden ontvoerd en gecastreerd. Men kan de macht van een man ook overnemen door zijn hart of zijn lever op te eten. Om het magische effect optimaal te houden, worden de organen bij voorkeur “geoogst” van slachtoffers die nog leven. De kreten van pijn en doodsangst worden geacht de toverkracht te versterken. Vele Afrikaanse zakenlui, winkeliers en politici doen beroep op zulke rituelen om succes af te smeken. Soms laten ze bijvoorbeeld een mensenhoofd begraven onder hun winkel of hun kantoor. En in het kielzog van de ongecontroleerde immigratie komen vergelijkbare praktijken steeds vaker ook in Europa voor.

En jij wilt dat allemaal binnenlaten? Jij bent zo maf als een Jan Marijnissen die de grote roerganger wil zijn van Nederland. Ik pis op het graf van de linkse lente.
pi_36834046
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Ippon het volgende:

[..]

Kan jij je verantwoorden voor je onvoorwaardelijke steun aan de instroom van buitenlandse culturen. Kan Nederland het zich permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?

Picture this, de Azteken waren briljante wetenschappers, architecten en sterrenkundigen, maar hun religieuze rituelen waren van een nachtmerrie-achtige, bijna psychopathische wreedheid. In hun tempels en op hun reusachtige trappenpiramiden werden honderdduizenden mensen geofferd. Hun borstkas werd opengesneden en hun hart werd uitgerukt ter ere van de zon. De slachtoffers werden gevild en de hogepriesters kleedden zich als Hannibal Lectors avant la lettre in hun bloedende huid. Met het vlees van de lichamen werden daarna kannibalistische rituelen aangericht. De “bloemenoorlogen” van de Azteken waren niet alleen gericht op gebiedsuitbreiding. Het waren grootscheepse, goed georganiseerde mensenjachten die bedoeld waren de goden van voldoende offers te voorzien, en de gelovigen zelf van voldoende mensenvlees.

Stel je voor dat de religie van de Azteken was blijven bestaan. Stel je voor dat de gelovigen daarvan nog steeds elk jaar tienduizenden mensenoffers brachten om de goden gunstig te stemmen en de levenskracht van de zon in stand te houden met een stroom van levende harten. Zou de godsdienstvrijheid ook voor hen onverkort van toepassing kunnen zijn? Zouden wij Azteekse immigranten in ons land de vrije teugel kunnen geven bij het beleven van hun religie?

Dat is niet zo absurd of theoretisch als het misschien lijkt. In sommige gebieden in Latijns-Amerika worden nog steeds mensenoffers gebracht. In Afrika en het Caraïbische gebied bestaan er nog steeds magisch-religieuze systemen waarin mensenoffers, kannibalisme en het ritueel gebruik van menselijke organen schering en inslag zijn. In enkele landen van zuidelijk Afrika zijn al gevallen gemeld van jongens die door orgaanhandelaars werden ontvoerd en gecastreerd. Men kan de macht van een man ook overnemen door zijn hart of zijn lever op te eten. Om het magische effect optimaal te houden, worden de organen bij voorkeur “geoogst” van slachtoffers die nog leven. De kreten van pijn en doodsangst worden geacht de toverkracht te versterken. Vele Afrikaanse zakenlui, winkeliers en politici doen beroep op zulke rituelen om succes af te smeken. Soms laten ze bijvoorbeeld een mensenhoofd begraven onder hun winkel of hun kantoor. En in het kielzog van de ongecontroleerde immigratie komen vergelijkbare praktijken steeds vaker ook in Europa voor.

En jij wilt dat allemaal binnenlaten? Jij bent zo maf als een Jan Marijnissen die de grote roerganger wil zijn van Nederland. Ik pis op het graf van de linkse lente.
Je had mijn laatste post moeten lezen. Alle moeite voor niets
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2006 @ 20:22:53 #85
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36834105
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je had mijn laatste post moeten lezen. Alle moeite voor niets
Wat een sukkel ben jij zeg door mijn posting te lezen en te zeggen dat je het niet hebt gelezen. Zeker een exponent van dom links.
pi_36834381
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:22 schreef Ippon het volgende:

[..]

Wat een sukkel ben jij zeg door mijn posting te lezen en te zeggen dat je het niet hebt gelezen. Zeker een exponent van dom links.
-Rabia Al-Basri
pi_36838223
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:22 schreef Ippon het volgende:

[..]

Zo zijn er hier wel meer...dom rechts trouwens ook maar in iets minder grote getalen...Fok zit vol met meezwetsers en helaas weinig denkers.
Op het moment dat links zich hier even in het nauw gedreven voelt door gedegen argumenten of een stelling die niet binnen de linkse wereld past en waar ze niet over willen/kunnen denken krijg je antwoorden als:

"Wat weet je hier verder vanaf" Antwoord persberichten en de achtergrond opgezocht omdat ik wilde weten waar het precies over ging, domme lul, waar heb jij jouw informatie vandaan en wat is jouw eigen mening hierover als je erover hebt kunnen nadenken

of:
Ik neem de moeite niet dit te lezen te beantwoorden maar ondertussen quote ik je post maar weer even om te laten zien dat ik het niet met je eens ben en niet kan onderbouwen, en kom ik 20 post later wel met een links fascistoide opmerking

Het is gewoon opvallent dat, als het links uitkomt, een kleine minderheid (135 is een te verwaarlozen aantal) ineens voor het hele bevolkingssegment kan spreken.
Honderden blije moslims bij de moord op een paar duizend onschuldige burgers, duizenden geloofsfanaten die hele naties bedreigen om een tekeningetjes zijn echter helemaal niet representatief voor de Islam....
maar deze 135 imams......
SCH en zijn consorten zijn nu nog aan het dweilen na de spontane ejaculaties die ze kregen bij het lezen van dit bericht.......

[ Bericht 2% gewijzigd door desiredbard op 10-04-2006 22:09:42 ]
pi_36838908
Oh my gosh, mensen zitten nog in het 'links' , 'rechts' tijdperk hier.
Mensen pim fortuyn is al jaren dood, zo way back...
X
pi_36839286
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:03 schreef desiredbard het volgende:

SCH en zijn consorten zijn nu nog aan het dweilen na de spontane ejaculaties die ze kregen bij het lezen van dit bericht.......
Dit soort posts en dan nog verwachten serieus genomen te worden.
-Rabia Al-Basri
pi_36839342
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2006 22:36:28 ]
pi_36839653
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit soort posts en dan nog verwachten serieus genomen te worden.
Valt me mee dat je het leest ?
Ach door SCH en zijn consorten hoef ik niet serieus genomen te worden, met meezwetsers en domme napraters valt niet te redeneren, en is er geen standpunt behalve het hunne.

Zoals gezegd 135 mensen worden serieus genoemen maar de honderden en duizenden die het tegendeel van hun beweringen laten zien zijn excessen, zo lust ik er nog wel een paar.
Dom gelul en gejubel... wat was dat ook weer met die huid die beer en handel drijven?

135 is gezien de grootte van het huidige Europa een te verwaarlozen getal. Natuurlijk zullen ze voor meerderen spreken, Maar de gevolgen van de imams die niet voor de democratie zijn kunnen we overal zien, idere dag. Bovendien die gastjes van de Hofstadgroep, die de democratie niet onderschrijven en sharia willen, dat zijn toch diezelfde huilies die nu hun sektarisch geloof gebruiken om diezelfde democratie te gebruiken om niet uitgewezen te worden.
Lip-Service! Gebruiken! maar bijdragen aan ho maar.

Respekt verdien je, vertrouwen ook.
Vreemd dat Budhisten Atheisten Hindus Christenen allemaal zo negatief tov de Islam zijn en niet of veel mindere mate tov elkaar. Er is dus heel wat vertrouwen beschadigt en dat zal (terug)verdient moeten worden
pi_36841022
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ontken jij dat moslims bekeerde christenen ter dood veroordelen? Wat weet jij weinig zeg.
Ik ontken helemaal niets, ik wil alleen laten blijken dat wij met onze Christelijke achtergrond ook geen smetteloos verleden hebben.
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Ippon het volgende:

[..]
knip
Het verbaasd me dat je blijkbaar redelijk wat kennis hebt van de geschiedenis maar niet inziet dat elke bevolkingsgroep, elk geloof of whatever dan ook z'n duistere tijden kent. Je ratelt aan een stuk door over de meest wrede geloven en tradities zonder ook maar met een woord te reppen over bijvoorbeeld de heksenjacht, de ketterij of welke gruwlijke Christelijke geschiedenis dan ook.
Je beweert dat als de religie van de Azteken was blijven bestaan we nu nog mensen geofferd zouden hebben, verbranden wij ook nog steeds heksen?
Je komt mij over als iemand die verbitterd en angstig is, en deze angst aan ons probeert over te dragen door met extreme voorbeelden naar voren te komen, niet alleen in dit topic ook in andere topics zie ik dat beeld terug.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36842294
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niets, ik wil alleen laten blijken dat wij met onze Christelijke achtergrond ook geen smetteloos verleden hebben.
Verleden ja...niet heden... christendom is niet 800 jaar geleden blijven steken.
quote:
Het verbaasd me dat je blijkbaar redelijk wat kennis hebt van de geschiedenis maar niet inziet dat elke bevolkingsgroep, elk geloof of whatever dan ook z'n duistere tijden kent. Je ratelt aan een stuk door over de meest wrede geloven en tradities zonder ook maar met een woord te reppen over bijvoorbeeld de heksenjacht, de ketterij of welke gruwlijke Christelijke geschiedenis dan ook.
Je beweert dat als de religie van de Azteken was blijven bestaan we nu nog mensen geofferd zouden hebben, verbranden wij ook nog steeds heksen?
Je komt mij over als iemand die verbitterd en angstig is, en deze angst aan ons probeert over te dragen door met extreme voorbeelden naar voren te komen, niet alleen in dit topic ook in andere topics zie ik dat beeld terug.
Zoals je zegt tijden, vvt, de meeste mensen ontwikkelen zich en nemen zich ethetische waarden aan. Even buiten beschouwing latend of dat de aard van het beestje is.
Er is altijd gemarteld tijdens oorlogen, er is altijd verkracht tijdens oorlogen er is altijd geplunderd etc, iets dat in een tijd van vrede niet toegestaan is. We proberen nu zelf een "verzetje" voor het kanonnevolk strafbaar te maken. Maar het doel van een oorlog is altijd vrede en rust en niet vrijheid zoals sommigen misschien denken.
Het is de vuile huichelarij waar ik zo ziek van wordt.
Ik zou een hoop meer respect voor bijvoorbeeld de US hebben (en ik heb zilch) als ze ronduit zouden toegeven dat ze verdachten oppakken en martellen (mits ze in staat zouden zijn een verdachte van een burger te onderscheiden)
Net zoals ik meer respekt heb voor een moslim die zich tot de sharia geroepen voelt en daar rond voor uitkomt (al moet ie wel oprotten naar een land waarie het beter naar zijn zin zal hebben)

Maar het domme gejubel als een minime minderheid zich uitspreekt voor iets dat in west europa gemeengoed is en waar (naar het lijkt) een groot gedeelte van de volgelingen van hun geloof een probleem mee heeft, is naief en banaal
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:13:08 #94
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36843314
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat die hele linkse kliek zich blijft excuseren en verontschuldigen voor die paar extreem rechtse blanke (christelijke/katholieke/jehovasgetuige of domweg atheistische) idioten.

Nee de rest van de moslims hoeft helemaal niks te doen. Het grote deel van de moslims is gewoon geintegreerd en zijn gewoon normale nette mensen. Ik zie niet in waarom die mensen zich moeten verantwoorden voor een kleine extremistische groep. Ze hebben er helemaal niks mee te maken en het enigste wat ze gemeen hebben is hun geloofsovertuiging
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:17:40 #95
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36843447
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:03 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Honderden blije moslims bij de moord op een paar duizend onschuldige burgers, duizenden geloofsfanaten die hele naties bedreigen
Zo werkt het natuurlijk ook de andere kant op
pi_36844537
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:13 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee de rest van de moslims hoeft helemaal niks te doen. Het grote deel van de moslims is gewoon geintegreerd en zijn gewoon normale nette mensen. Ik zie niet in waarom die mensen zich moeten verantwoorden voor een kleine extremistische groep. Ze hebben er helemaal niks mee te maken en het enigste wat ze gemeen hebben is hun geloofsovertuiging
Enige...maar effe niet mierenneuken behalve dat ze dat dan dusook NIET gemeen hebben.
En daar gaat het dus om laat die grote groep die dus wel een gemeenschappelijk geloof heeft nu eens heel duidelijk afstand nemen van deze sekte idioten.
Om eens katholiek te spreken, imams in de "ban" doen.
Jehova's zijn toch ook christenen...toch is het niet mijn geloof die manier van belijden

Laat ik het eens zo formuleren. Nogal logisch, me dunkt dat imams in Nederland/Europa voor de democratie zijn, dat is toch het minste dat we mogen verwachten. Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben. Dat is een uitspraak waar we iets mee kunnen
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:18:02 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36844756
Wat mij vooral dwars zit aan de meeste imams.... is dat wanneer er ergens een aanslag word gepleegd, de paus en de daila lama (spelling?) meteen dezelfde dag nog de aanslag veroordelen, net als de meeste wereldleiders..... en dat de geestelijk leiders van zowel het Midden Oosten zelf als de vooraanstaande imams zolang zitten te treuzelen met het veroordelen van een aanslag. Pas als de westerse media vragen gaat stellen komen ze met een verklaring, soms pas een week na de aanslag.

En dan komt het meestal met een tekst die heel erg politiek is, in de trand van "wij veroordelen het geweld dat gebruikt is en zijn tegen het gebruik van terroristische middelen", maar ze veroordelen niet perse de terroristische organisatie die de aanslagen heeft gepleegd, en ze noemen ook bijna nooit namen.

Het lijkt wel of imams het lef niet hebben om recht voor zijn raap te vertellen dat Al-Zarqawi naar de islamitische versie van de hel gaat vanwege zijn aanslagen in Iraq die vele onschuldige Irakezen het leven kost. Geloven ze ergens toch nog dat Al-Zarqawi toch die 70 maagden krijgt ofzo?

Het bevalt me gewoon niet hoe ze er mee omgaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:26:21 #98
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36844875
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 01:04 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben. Dat is een uitspraak waar we iets mee kunnen
Geen enkele kip zegt dat zijn hok stinkt
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:35:14 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36844966
quote:
Klopt, de Christenen hebben een behoorlijk bloederige geschiedenis op hun geweten, inclusief de Nederlanders die overal ter wereld kolonieën aan het stichten waren. Het verschil is echter dat in die tijd het bevel van bovenaf kwam, van de Koningen van de diverse landen die het Christendom zagen als het enige ware geloof. De vele kruistochten tegen het Midden Oosten zijn hier natuurlijk getuige van. Het was een andere tijd, en er heerste een andere gedachte. Met uitzondering van de Verenigde Staten vanaf 1776 bestonden er geen democratiën, en werden de meeste Europese landen pas in de 19e eeuw enigzins democratisch em begonnen ze de rechten van andere geloven te erkennen. Uit die tijd stamt ook de eerste Nederlandse grondwet, welke pas in 1917 een vrijheid van geloof in de artikelen kreeg.

Ik zou het huidige moslim geweld niet willen vergelijken met het geweld van de christenen in de koloniale periode. Dat betekend ook niet trouwens dat Christenen nu wel lieverdjes zijn, want de extremistische aanslagen in de VS op abortus klinieken, de IRA aanslagen in Noord Ierland en Engeland, en de moorden die nog steeds plaats vinden in Afrika (en deze keer door Afrikanen die al generaties Christen zijn) omwille het geloof zijn daar natuurlijk een overduidelijk voorbeeld van.

Wat mij echter steekt is dat de geestelijk leiders van de diverse christelijke kerken en de katholieke kerk met regelmaat met verklaringen komt waarin bepaalde acties veroordeeld worden, en waarin in het verleden toegedaan onrecht wordt verontschuldigd.

Nu is de paus net zo min verantwoordelijk voor wat de IRA doet natuurlijk als de Imams voor Al-Queda, maar het verschil is wel dat de paus de IRA met naam en woord heeft veroordeeld, en dat de Imams nooit met naam en woord acties veroordelen, maar altijd maar weer met een "wij veroordelen het recentelijk geweld en wij veroordelen terrorisme" komt. En dat steekt me op een of andere manier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36847667
quote:

[..]

Zou wel fijn zijn voortaan als je het gehele artikel neerplempt....
Is wel zo handig voor de algehele discussie en beelvorming, of je zet jezelf gewoon graag te kakken dat kan natuurlijk ook.

Zie hier de rest van het artikel :

Volgens een woordvoerder werd er tijdens discussies en in workshops benadrukt dat kennis van de lokale taal belangrijk is voor integratie. Maar ook westerse overheden kunnen integratie bevorderen, bijvoorbeeld door een versoepeling van de regels voor naturalisatie en een bredere erkenning van buitenlandse diploma's. In de slotverklaring werd ervoor gepleit om moslimvrouwen meer mogelijkheden te bieden om culturele barrières te overwinnen en de arbeidsmarkt op te gaan.

Leukste stukje hierin, is nog wel : "de verbetering van Integratie dmv versoepeling in het naturalisatie proces" Ja humor hebben ze iig.

Owja die diploma's

Zou handig zijn als mijn priester opleiding in Afghanistan of Saudie Arabie ook werd erkent dan kan ik me daar beter integreren......
pi_36849027
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:37 schreef desiredbard het volgende:

Respekt verdien je, vertrouwen ook.
Vreemd dat Budhisten Atheisten Hindus Christenen allemaal zo negatief tov de Islam zijn en niet of veel mindere mate tov elkaar. Er is dus heel wat vertrouwen beschadigt en dat zal (terug)verdient moeten worden
Als je respect zou willen tonen voor de Islam zou je deze stap van de 135 Imams als een positieve ervaren, maar je valt direct terug op je retoriek en komt met een uitspraak als wat zijn 135 Imams nou het stelt geen reet voor.

Vind je het gek dat mensen zich negetief tov Moslims staan als ze zich enkelt laten beinvloeden door de media.
-Rabia Al-Basri
pi_36849880
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 01:18 schreef maartena het volgende:
Wat mij vooral dwars zit aan de meeste imams.... is dat wanneer er ergens een aanslag word gepleegd, de paus en de daila lama (spelling?) meteen dezelfde dag nog de aanslag veroordelen, net als de meeste wereldleiders..... en dat de geestelijk leiders van zowel het Midden Oosten zelf als de vooraanstaande imams zolang zitten te treuzelen met het veroordelen van een aanslag. Pas als de westerse media vragen gaat stellen komen ze met een verklaring, soms pas een week na de aanslag.

En dan komt het meestal met een tekst die heel erg politiek is, in de trand van "wij veroordelen het geweld dat gebruikt is en zijn tegen het gebruik van terroristische middelen", maar ze veroordelen niet perse de terroristische organisatie die de aanslagen heeft gepleegd, en ze noemen ook bijna nooit namen.

Het lijkt wel of imams het lef niet hebben om recht voor zijn raap te vertellen dat Al-Zarqawi naar de islamitische versie van de hel gaat vanwege zijn aanslagen in Iraq die vele onschuldige Irakezen het leven kost. Geloven ze ergens toch nog dat Al-Zarqawi toch die 70 maagden krijgt ofzo?

Het bevalt me gewoon niet hoe ze er mee omgaan.
Dit is niet helemaal waar maartena.
Mijn vraag aan jou, watvoor media hoor en lees je?

Want zeker in deze tijden veroordelen Islamitische organisaties aanslagen als in Londen duidelijk, dat het niet uitgebreid op fok frontpage wordt behandeld is wat anders of telegraaf.
Islamitische ulama (geleerden) van verschillende wetscholen hebben al lang fatwa uitgegeven waarin dit soort terroristische aanslagen worden veroordeeld en duidelijk gemaakt dat terrorisme en Islam niet samengaan, dat men dat niet in Nederlandse media hoort of leest is wat anders..

European Muslim Council, ook zon europese organisatie maar voor sommige mensen is het nooit goed.
De Christen in Afghanistan die doodstraf dreigde te krijgen, ook veroordeeld door Islamitische organisaties in Nederland....
Weet je wat het is, ik kan het veroordelen, alles wat gebeurt in Iran etc maar zodra er weer wat gebeurt krijg weer dat koppie naar je toe van, 'nou?', alsof men het vorige wat je veroordeeld hebt spontaan zijn vergeten.... en dan heb ik het op persoonlijk nivo, niet op nivo van Islamitische organisaties want juist in deze tijden zijn ze zich zeer bewust.

Dan praat men hier nog over radicale Moskeeen/imams in Nederland, uit een onderzoek is gebleken dat AIVD van alle Moskees, in de honderden maar 6 verdenkt van Radicalistische uittingen in Nederland.
Ja die komen vaak genoeg in het nieuws, netwerk etc... maar als een mongool hier (niet jij) dan roept dat '135 niets is' moet je ook zo consequent zijn dat 6 Moskeeen niets is op het totaal aanwezige in Nederland, als je echt consequent ben dan he.
En niet gaan kontjedraaien.
X
pi_36849926
Vooral dit negeren:
quote:
Laat ik het eens zo formuleren. Nogal logisch, me dunkt dat imams in Nederland/Europa voor de democratie zijn, dat is toch het minste dat we mogen verwachten. Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben. Dat is een uitspraak waar we iets mee kunnen
Totdat die uitspraak komt, lijkt het namelijk of alle islamieten hetzelfde zijn, dat slechts 135 het anders willen ...och dat is een kleine minderheid en stelt dus inderdaad geen reet voor.
Geen woorden maar daden!
Moslims zijn erg goed in respekt eisen en niet geven, dat blijkt uit hun gedrag overal ter wereld...

En dit is voor het eerst dat ik de 5e colonne hoor roepen dat een kleine minderheid representatief is voor een hele groep.

Zoals gezegd respekt verdien je.

[ Bericht 11% gewijzigd door desiredbard op 11-04-2006 11:31:41 ]
pi_36850674
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:26 schreef desiredbard het volgende:
Vooral dit negeren:
[..]

Totdat die uitspraak komt, lijkt het namelijk of alle islamieten hetzelfde zijn, dat slechts 135 het anders willen ...och dat is een kleine minderheid en stelt dus inderdaad geen reet voor.
Geen woorden maar daden!
Moslims zijn erg goed in respekt eisen en niet geven, dat blijkt uit hun gedrag overal ter wereld...

En dit is voor het eerst dat ik de 5e colonne hoor roepen dat een kleine minderheid representatief is voor een hele groep.

Zoals gezegd respekt verdien je.
Zeg je nu dat het wel positief is, maar toch geen reet voorstelt of wat?

Die uitspraken worden ook gedaan, maar er moet wel oor naar zijn.

Moslims hier in Nederland hebben niets te maken met Moslims in de rest van de werld. Blijf vooral denken in dat soort kaders, misschien worden de problemen zo makkelijker opgelost.

Ik heb het hier over de perceptie van niet Moslims van een Islam, dat gestoeld is op mediaberichtgeving.

Hou ajb op met respect moet je verdienen, want errug overtuigend is het niet, als je over de 5e colonne retoriek begint.

Ik denk trouwens, dat het je goed zal doen om het rapport van de WRR te lezen.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:06:37 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36851051
quote:
Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben.
Als je zegt dat je voor democratie, mensenrechten en de rechtsstaat bent, daarnaast pleit voor meer emancipatie voor vrouwen en zegt dat vrijheid van meningsuiting en persvrijheid onvervreemdbare rechten zijn, dan is het overduidelijk dat ze niets van doen willen hebben met die <...> idioten.
pi_36851336
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zeg je nu dat het wel positief is, maar toch geen reet voorstelt of wat?
[/qoute]
begrijpend lezen: Nutteloze opmerking van hen. Van een imam in west europ zou het als normaal aangenomen mogen worden dat ze de democratie steunen.
[quote]
Die uitspraken worden ook gedaan, maar er moet wel oor naar zijn.
Bron: ?
En dan niet het politiek correcte ge-OH waar Maartena het al over had
quote:
Moslims hier in Nederland hebben niets te maken met Moslims in de rest van de werld. Blijf vooral denken in dat soort kaders, misschien worden de problemen zo makkelijker opgelost.
Joelende Marokjes bij de aanslagen op het WTC, Volop begrip voor de moordenaar van van gogh, het beledigen van vrouwen die een rokje dragen.
quote:
Ik heb het hier over de perceptie van niet Moslims van een Islam, dat gestoeld is op mediaberichtgeving.
Mijn perceprie van de islam is iets dieper en breder dan jij verondersteld. Ik heb geen politiek correcte linkse oogkleppen (of extreem rechtse)
quote:
Hou ajb op met respect moet je verdienen, want errug overtuigend is het niet, als je over de 5e colonne retoriek begint.
Nogmaals alles om om die respekt verdienen redenering heen te komen, nietwaar?
quote:
Ik denk trouwens, dat het je goed zal doen om het rapport van de WRR te lezen.
Daar heb ik al op gepost:
Wat betreffende west-bashen, homo bashen, vrouw bashen niet moslim bashen jood bashen, israel bashen, vrije pers bashen

Een Imam die zich daar nu eens openlijk tegen uitspreekt die verdient respekt
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je zegt dat je voor democratie, mensenrechten en de rechtsstaat bent, daarnaast pleit voor meer emancipatie voor vrouwen en zegt dat vrijheid van meningsuiting en persvrijheid onvervreemdbare rechten zijn, dan is het overduidelijk dat ze niets van doen willen hebben met die <...> idioten.
En dat mag duidelijker gezegd worden, en alsnog dat is dan 135 uit de hoeveel die respekt verdienen, want nogmaals we hebben het hier over een kleine minderheid
pi_36851979
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:17 schreef desiredbard het volgende:

Bron: ?
En dan niet het politiek correcte ge-OH waar Maartena het al over had

Joelende Marokjes bij de aanslagen op het WTC, Volop begrip voor de moordenaar van van gogh, het beledigen van vrouwen die een rokje dragen.

Mijn perceprie van de islam is iets dieper en breder dan jij verondersteld. Ik heb geen politiek correcte linkse oogkleppen (of extreem rechtse)

Nogmaals alles om om die respekt verdienen redenering heen te komen, nietwaar?

Daar heb ik al op gepost:
Wat betreffende west-bashen, homo bashen, vrouw bashen niet moslim bashen jood bashen, israel bashen, vrije pers bashen

Een Imam die zich daar nu eens openlijk tegen uitspreekt die verdient respekt
Er worden genoeg Fatwas erover uitgesproken genoeg preken gegeven onder Moslims, dat het mensen als jij er geen oog voor hebben kan ik niets aan doen.

Joelende Marokjes, begrip voor moord van gogh, vrouwen lastig vallen zijn allemaal verwerpelijk imo, maar wat hebben, die dingen met Islam te maken?

Waar is jouw perceptie van de Islam op gebasseerd dan? Effe persoonlijk. Heb je veel fascistische Moslims gekend.

Ik heb altijd respect voor anders denken. Ik zal niet makkelijk iemand voor fascist uitmaken itt sommigen hier, maar ik kan moeilijk van iemand die een 5de colonne vergelijk trekt met Moslims moeilijk serieus nemen, als hij het over respect heeft.

Het rapport gaat niet zozeer over bashen, maar met name over hoe het westen Islamitische tendensen het beste kunnen aanpakken . In Europa, maar ook in die landen.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:43:39 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36852138
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En dat mag duidelijker gezegd worden, en alsnog dat is dan 135 uit de hoeveel die respekt verdienen, want nogmaals we hebben het hier over een kleine minderheid
Laten we eerlijk zijn: jij verzint tezijnertijd wel weer een excuus om maar niet eens positief te zijn. Hoogstwaarschijnlijk de 'geen woorden maar daden' vervolgeis, die eigenlijk nu ook al naar voren komt.
pi_36852645
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er worden genoeg Fatwas erover uitgesproken genoeg preken gegeven onder Moslims, dat het mensen als jij er geen oog voor hebben kan ik niets aan doen.
Nogmaals Bron?
En Fatwa dit Fatwa dat... het zet geen zoden aan de dijk...fatwa's uitspreken lijkt alles wat dat "geloof" doet.
quote:
Joelende Marokjes, begrip voor moord van gogh, vrouwen lastig vallen zijn allemaal verwerpelijk imo, maar wat hebben, die dingen met Islam te maken?
Dat werd toch uit naam van De Profeet gedaan, dat was toch al wraak voor belediging van de islam, of niet volgens de islam en dus minderwaardig....zo wordt het tenslotte door die idioten gebracht.
quote:
Waar is jouw perceptie van de Islam op gebasseerd dan? Effe persoonlijk. Heb je veel fascistische Moslims gekend.
Mijn perceptie is gebaseerd op het lezen van zowel Torah Qu'ran (engelse vertaling helaas want ik kan dat gekriebel niet lezen) Bijbel, en het feit dat ik een grote intresse heb in geschiedenis en multiculturele dicussiegroepen, waar weer geen moslinm in te bekennen is want waar Boedhisten Atheisten Mormonen, katholieken kritiek kunnen nemen, en hun historie aanvaarden kunnen moslims dat blijkbaar niet.
quote:
Ik heb altijd respect voor anders denken. Ik zal niet makkelijk iemand voor fascist uitmaken itt sommigen hier, maar ik kan moeilijk van iemand die een 5de colonne vergelijk trekt met Moslims moeilijk serieus nemen, als hij het over respect heeft.
5e collone staat niet gelijk aan moslims, je snapt de opmerking niet
Verder beoordeel ik mensen eerst per groep en dan per individu.
Kortom inzake deze kleine groep van 135 Imams, zij hebben het idee, maar het is een heel erg klein aantal vergeleken met de rest, die zich stilhoud of het tegenovergestelde roept. En het is de moeite niet waard hiervan groot nieuws te maken.

Leuk fijn voor ze dat ze het eens zijn met de geldende normen en waarden in het vrije westen. Als het ze niet zint gaan ze maar pleitte zou ik zeggen.

Een bericht dat zou onderbouwen hoe emancipatie gelijkheid vrijheid van sexuele orientatie en godsdienst gewaarborgd moet gaan worden binnen de west europese islam...dat was nieuws geweest.

Als de moslimorganisaties / moslims algemeen bijvoorbeeld die homohater in R'dam of die Mafkezen in de El Tawheed zouden verbieden te prediken.

Sluit waarschijnlijk aan bij Sidekicks suggestie .... maar een begin moet er ergens gemaakt worden...maar daar de woorden er niet zijn zullen de daden wel helemaal uitblijven.... (Krijg je van te dicht omgaan met GL D66 etc...waar je mee omgaat wordt je mee besmet)
quote:
Het rapport gaat niet zozeer over bashen, maar met name over hoe het westen Islamitische tendensen het beste kunnen aanpakken . In Europa, maar ook in die landen.
Heel makkelijk ....aanpassen of oprotten
pi_36852888
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef desiredbard het volgende:

En anders?
pi_36854131
ben jij de nederlandse taal machtig...het was een keuze uit 2?

Lands wijs lands eer
Als ze homo's opwillen hangen in Iran, dan doen ze maar, hun land hun wetten.... Maar laat ze niet proberen dat in Nederland ook voor elkaar te krijgen er toe op te roepen of zelfs maar over te filosoferen. Datzelfde geld voor de onderdrukking van de vrouw.

Zint het je als moslim niet 24/7 onderdrukt te worden/ je vrouw te onderdrukken , verhuis je maar naar ergens anders... maar daar pas je je aan, en mis je de onderdrukking af en toe dan is er vast wel een SM salon in Amsterdam waar ze je een kap over je kop trekken , een paar klappen geven voordat ze je eens stevig neuken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_36854910
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nogmaals Bron?
En Fatwa dit Fatwa dat... het zet geen zoden aan de dijk...fatwa's uitspreken lijkt alles wat dat "geloof" doet.
[..]

Dat werd toch uit naam van De Profeet gedaan, dat was toch al wraak voor belediging van de islam, of niet volgens de islam en dus minderwaardig....zo wordt het tenslotte door die idioten gebracht.
[..]

Mijn perceptie is gebaseerd op het lezen van zowel Torah Qu'ran (engelse vertaling helaas want ik kan dat gekriebel niet lezen) Bijbel, en het feit dat ik een grote intresse heb in geschiedenis en multiculturele dicussiegroepen, waar weer geen moslinm in te bekennen is want waar Boedhisten Atheisten Mormonen, katholieken kritiek kunnen nemen, en hun historie aanvaarden kunnen moslims dat blijkbaar niet.
[..]

5e collone staat niet gelijk aan moslims, je snapt de opmerking niet
Verder beoordeel ik mensen eerst per groep en dan per individu.
Kortom inzake deze kleine groep van 135 Imams, zij hebben het idee, maar het is een heel erg klein aantal vergeleken met de rest, die zich stilhoud of het tegenovergestelde roept. En het is de moeite niet waard hiervan groot nieuws te maken.

Leuk fijn voor ze dat ze het eens zijn met de geldende normen en waarden in het vrije westen. Als het ze niet zint gaan ze maar pleitte zou ik zeggen.

Een bericht dat zou onderbouwen hoe emancipatie gelijkheid vrijheid van sexuele orientatie en godsdienst gewaarborgd moet gaan worden binnen de west europese islam...dat was nieuws geweest.

Als de moslimorganisaties / moslims algemeen bijvoorbeeld die homohater in R'dam of die Mafkezen in de El Tawheed zouden verbieden te prediken.

Sluit waarschijnlijk aan bij Sidekicks suggestie .... maar een begin moet er ergens gemaakt worden...maar daar de woorden er niet zijn zullen de daden wel helemaal uitblijven.... (Krijg je van te dicht omgaan met GL D66 etc...waar je mee omgaat wordt je mee besmet)
[..]

Aangezien jij 350 Imams niet noemenswaardig vind zal je een Fatwa of 100 Fatwas hierover ook niet noemenswaardig vinden, dus wat is het nut?

Wat Mo B. in de naam van wie dan ook doet bind mij niet en ook niet andere Moslims. Wat heeft de actie van deze man met mij en andere Moslims te maken? Hij kan net zo goed zeggen God heeft het mezelf opgedragen.

Je basseert je kennis van Moslims dus op wat je hebt gelezen, gehoord en gezien over in plaats van dat je ooit echt contact hebt gehad mensen die de religie beleven. Is niet echt bevorderlijk voor een objectieve mening lijkt me. Het rapport zeg dat je niets hebt aan alleen het bestuderen van de Islamitische bronnen, als je niet kijkt naar wat de Moslims ermee doen, omdat de interpretatie de religie bepaalt niet de tekst an sich. Omdat je dus zo veel verschillende interpreties hebt kan je nooit spreken over "de moslims of de Islam".

Je reageerde op mij met "iemand van de 5de colonne" en ik ben Moslim, dus vandaar, maar ook al heb je het niet per definite niet over Moslims, maar over "mensen als SCH en co", zoals jij ze noemt vind ik het niet gepast, omdat ik geloof dat iedereen van extreem links tot extreem rechts en alles wat er tussen zit het beste met dit land voor hebben ,ook al zijn ze het niet eens met de aanpak.

Je kan niemand verbieden met preken. Dr Hook in London niet gezien misschien? Hij werd uit zijn moskee gekickt, maar ging rustig verder op straat.

Over homo haat gesproke, heb je toevallig gemist wat onze bisschop over homos te melden had? Hij ziet namelijk liever een moordenaar als predikant als een homo, dus over conservatisme over homos zijn de christenen blijkbaar net zo ver als moslims.

Het was wel leuk om te zien, dat met enige knip en plak werk, El Moumni naar voren werd geschoven als haat prediker. Hij had na zijn opmerkingen nog duidelijk laten blijken dat geweld in de Islam altijd uit den boze is. Dit werd de week erop ook netjes gecorrigeerd, door dezelfde programma, maar het kwaad was al geschied.
Echte haatprekers moeten wel aangepakt worden zoals die Imam die zei dat homos van flatgebouwen naar beneden gegooid moesten worden, maar die is ook uit het land gezet. Weg ermee, want dat soort figuren hebben we hier niet nodig.

Lees het onderzoek zal je echt goed doen.

Zelfs de NVU zegt het nog beschaafd, ze zeggen namelijk: "Jullie moet naar jullie eigen land terug want het is beter jullie".
-Rabia Al-Basri
pi_36855065
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
ben jij de nederlandse taal machtig...het was een keuze uit 2?
Een stuk beter dan jij blijkt. Daarbij is de keuze uit 2 slechts jouw visie. Ik kies voor geen van beide. En nu?
pi_36856473
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Aangezien jij 350 Imams niet noemenswaardig vind zal je een Fatwa of 100 Fatwas hierover ook niet noemenswaardig vinden, dus wat is het nut?
nogmaals bron?
en wat gebeurt er nal van die fatwa's, wordt het die betreffende idioten onmogenlijk gemaakt om te prediken. Wordt er samengewerkt met politie justitie als ze weten dat en waar iets fout zit?
quote:
Wat Mo B. in de naam van wie dan ook doet bind mij niet en ook niet andere Moslims. Wat heeft de actie van deze man met mij en andere Moslims te maken? Hij kan net zo goed zeggen God heeft het mezelf opgedragen.
Oh wat Mohammed B en enkele gelijkgeorienteerde idioten doen/zegt is niet in niet representatief. Maar zo'n klein aantal imams wel?
quote:
Je basseert je kennis van Moslims dus op wat je hebt gelezen, gehoord en gezien over in plaats van dat je ooit echt contact hebt gehad mensen die de religie beleven. Is niet echt bevorderlijk voor een objectieve mening lijkt me. Het rapport zeg dat je niets hebt aan alleen het bestuderen van de Islamitische bronnen, als je niet kijkt naar wat de Moslims ermee doen, omdat de interpretatie de religie bepaalt niet de tekst an sich. Omdat je dus zo veel verschillende interpreties hebt kan je nooit spreken over "de moslims of de Islam".
Begrijpend lezen, nee idere moslim waarmee kortstondig contact gelegd is is zodra de islam ter sprake kwam huilemd/schelden weggelopen. Daar zodra de bronnen die wij ook gelezen hebben ter discussie gesteld worden ze dat niet aankunnen. Dit verondersteld vooralsnog dat ISLAM=Islamitische bron
quote:
Je reageerde op mij met "iemand van de 5de colonne" en ik ben Moslim, dus vandaar, maar ook al heb je het niet per definite niet over Moslims, maar over "mensen als SCH en co", zoals jij ze noemt vind ik het niet gepast, omdat ik geloof dat iedereen van extreem links tot extreem rechts en alles wat er tussen zit het beste met dit land voor hebben ,ook al zijn ze het niet eens met de aanpak.
Ah nu zijn we aan het praten... je begint op te warmen, en slaat de spijker op zijn kop.
Mijn punt is alleen dat bepaalde liedende fouten in een redenering niet onder ogen willen zien, of de risico's al spel je het duidelijk voor hen uit. Het enige dat je daarvoor terugkrijgt is een linkje naar de website van het stormfront. Natuurlijk wordt de fout in de redenering uitgebuit door een groep (laten we in het midden houden of dit een kleine of grote groep is) Maar mogenlijkheid tot misbruik moet voorkomen worden. Dat de goede daar onder de kwaden lijden gaat voor iedereen op. Je moet ook je motorhelm afzetten als je een bank binnegaat, ongeacht of je komt om geld te storten danwel legaal/illegaal op te nemen.
quote:
Je kan niemand verbieden met preken. Dr Hook in London niet gezien misschien? Hij werd uit zijn moskee gekickt, maar ging rustig verder op straat.
En daar had hij dus meteen opgepakt moeten worden. (Hij werd wel uit zijn moskee gekikt nadat ie teveel aandacht van de inlichtingen diensten trok, mnaar dat ook maar even terzijde)
quote:
Over homo haat gesproke, heb je toevallig gemist wat onze bisschop over homos te melden had? Hij ziet namelijk liever een moordenaar als predikant als een homo, dus over conservatisme over homos zijn de christenen blijkbaar net zo ver als moslims.
Nee even gemist...linjkje graag klinkt interessant.
RK standpunt zover ik weet is dat je homo bent als je homo doet (Je bent ook hetereo als je hetero doet) priesters hebben geen sex (mogen ze niet, dat is fout naar mijn mening maar niet terzake) kortom een niet praktiserende homosexueel georienteerde priester is geen probleem.
quote:
Het was wel leuk om te zien, dat met enige knip en plak werk, El Moumni naar voren werd geschoven als haat prediker. Hij had na zijn opmerkingen nog duidelijk laten blijken dat geweld in de Islam altijd uit den boze is. Dit werd de week erop ook netjes gecorrigeerd, door dezelfde programma, maar het kwaad was al geschied.
Echte haatprekers moeten wel aangepakt worden zoals die Imam die zei dat homos van flatgebouwen naar beneden gegooid moesten worden, maar die is ook uit het land gezet. Weg ermee, want dat soort figuren hebben we hier niet nodig.
IDD . maar zie alsnog ebven het stukje hierboven over het misbruiken van de democratie
[/quote]
Lees het onderzoek zal je echt goed doen.
[/quote]
Ben vluchtig op 1/3 ... moet hier ook nog gewerkt en gefokj!t worden
quote:
Zelfs de NVU zegt het nog beschaafd, ze zeggen namelijk: "Jullie moet naar jullie eigen land terug want het is beter jullie".
Helaas weinig tegen in te brengen, daar sommigen dat dus zien als NVU denkbeelden.
Het lijkt me logisch dat als je bepaalde dingen wilt die niet kunnen je naar een plaats gaat waar die dingen wel kunnen algemeen geaccepteerd zijn. Daar wordt iedereen gelukkiger van, toch?
pi_36857661
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:17 schreef desiredbard het volgende:

nogmaals bron?
en wat gebeurt er nal van die fatwa's, wordt het die betreffende idioten onmogenlijk gemaakt om te prediken. Wordt er samengewerkt met politie justitie als ze weten dat en waar iets fout zit?

Oh wat Mohammed B en enkele gelijkgeorienteerde idioten doen/zegt is niet in niet representatief. Maar zo'n klein aantal imams wel?

Begrijpend lezen, nee idere moslim waarmee kortstondig contact gelegd is is zodra de islam ter sprake kwam huilemd/schelden weggelopen. Daar zodra de bronnen die wij ook gelezen hebben ter discussie gesteld worden ze dat niet aankunnen. Dit verondersteld vooralsnog dat ISLAM=Islamitische bron

Ah nu zijn we aan het praten... je begint op te warmen, en slaat de spijker op zijn kop.
Mijn punt is alleen dat bepaalde liedende fouten in een redenering niet onder ogen willen zien, of de risico's al spel je het duidelijk voor hen uit. Het enige dat je daarvoor terugkrijgt is een linkje naar de website van het stormfront. Natuurlijk wordt de fout in de redenering uitgebuit door een groep (laten we in het midden houden of dit een kleine of grote groep is) Maar mogenlijkheid tot misbruik moet voorkomen worden. Dat de goede daar onder de kwaden lijden gaat voor iedereen op. Je moet ook je motorhelm afzetten als je een bank binnegaat, ongeacht of je komt om geld te storten danwel legaal/illegaal op te nemen.

En daar had hij dus meteen opgepakt moeten worden. (Hij werd wel uit zijn moskee gekikt nadat ie teveel aandacht van de inlichtingen diensten trok, mnaar dat ook maar even terzijde)

Nee even gemist...linjkje graag klinkt interessant.
RK standpunt zover ik weet is dat je homo bent als je homo doet (Je bent ook hetereo als je hetero doet) priesters hebben geen sex (mogen ze niet, dat is fout naar mijn mening maar niet terzake) kortom een niet praktiserende homosexueel georienteerde priester is geen probleem.

IDD . maar zie alsnog ebven het stukje hierboven over het misbruiken van de democratie
Wel eens naar Islamonline geweest? Goede site. Ze zijn wel conservatief, maar ze hebben wel kennis. Genoeg bronnen om uit te putten. Je moet naar fatwa bank en een onderwerp intikken.

Als je Mo. B. gelijksteld aan 135 Imams, die aleemaal een zekere achterban heeft, heeft het voor mij niet al te veel zin natuurlijk om jou hier oevr te proberen te overtuige.

Ik vraag me af wat voor moslims jij hebt gekend, wat jij hier schets zegt mij helemaal niets. Doet er blijkbaar ook niet toe.

Als Islam=Islamitische bron zou zijn, zou elke moslim vrouw besneden worden, zou elke moslimland handen afhakken, vrouwen stenigen, in een continue staat van oorlog leven met niet moslim landen, ,moslims zouden nooit alcohol drinken, ik zou jou niet mogen aanspren, moslims zouden niet eens kunnen functioneren in deze maatschappij als het ware, aangezien wij hier volledeig op gelijk voet met alle volkeren kunnen leven, haalt die vergelijking onderuit.

Alle bronnen moet gelezen worden in context en als je dat niet doet kan je er elke betekenis aan geven, die je zou willen.

Die bisschop (Antonis?) was op Woestijnruiters.

-Rabia Al-Basri
pi_36858158
Voor desirebard, lees eens rond, zoek eens op, allerlei vragen gesteld van Moslims en niet-Moslims... je vroeg om bronnen dus ik hoop dat je ook echt de moeite neemt om ze door te nemen.

Question of fatwa?
What does Islam say about terrorism and the fight for religion?

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=1119503544604

Question of fatwa?
I think all of you have heard about the bloody incidents that hit London recently and the Egyptian Red Sea resort of Sharm El-Sheikh claiming the lives of many innocent civilians and wounding many others.

I as well as millions of Muslims throughout the word look forward to a comprehensive scholarly response to such attacks on civilians. Many of us want to know Islam's stance on the issue and how Islam sees such perpetrators, if it is proven that those who committed the bombing acts are Muslims.

Thanks in advance.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?cid=1121851796919&pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar%2FFatwaE%2FFatwaE

Daarnaast nog de Fatwa bank, zoals Slayage zei kan je gelijk op woorden zoeken:
http://www.islamonline.ne(...)llorSearch.asp?hID=0
X
pi_36858172
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wel eens naar Islamonline geweest? Goede site. Ze zijn wel conservatief, maar ze hebben wel kennis. Genoeg bronnen om uit te putten. Je moet naar fatwa bank en een onderwerp intikken.
Ik ben bekend met de site, alsnog discussie onmogenlijk
quote:
Als je Mo. B. gelijksteld aan 135 Imams, die aleemaal een zekere achterban heeft, heeft het voor mij niet al te veel zin natuurlijk om jou hier oevr te proberen te overtuige.
Natuurlijk hebben die 135 een achterban Maar zo zijn er ook mensen met de gelijke denkbeelden als Samir A Mohammed B etc. Mijn punt is dat 135 slechts een klein aantal is van het totale aantal imams in EUROPA..... waar was de rest?
quote:
Als Islam=Islamitische bron zou zijn, zou elke moslim vrouw besneden worden, zou elke moslimland handen afhakken, vrouwen stenigen, in een continue staat van oorlog leven met niet moslim landen, ,moslims zouden nooit alcohol drinken, ik zou jou niet mogen aanspren, moslims zouden niet eens kunnen functioneren in deze maatschappij als het ware, aangezien wij hier volledeig op gelijk voet met alle volkeren kunnen leven, haalt die vergelijking onderuit.
Niet geheel daar vrouwenbesnijdenis op gedocumenteerde gewoont niet op "wet" berust.
Stenigen komt in veel moslimlanden voor, recentelijk hing Iran nog twee nichten op.
Nogmaals dat zal me worst wezen, zolang ze dat niet in europa dreigen in te voeren al dan niet via democratische (om)weg.
quote:
Alle bronnen moet gelezen worden in context en als je dat niet doet kan je er elke betekenis aan geven, die je zou willen.
Nee meen je dat nou echt?
Dat is verdorie het punt, waar christendom, katholicisme en zelf het Judaisme met zijn tijd meegegaan lijken de moslims dat dus niet. Zoals hier door enkele kneuzen geroepen wordt, de islam is een constante. Een wet die 1200 jaar geleden van toepassing was is nu overbodig.

Oh eigenlijk had ik een goede discussie met een slechte moslim in Helsinki. Kort na de cartoonprotesten in amsterdam. Waar we een fles whisky geledigt hebben (niet zo slecht voor mij maar voor hem wel) en 's ochtends om de kater die op de loer lag te lijf te gaan een engels ontbijtje aten. Je weet wel de spek en suasijsjes.

Nu was het gesprek begonen met een saudier die dus eveneens aftaaide na een 30 minuten discussie, daarbij mijn turkse gesprekspartner dus voor slechte moslim/ hgeen moslim uitmakend. Dit alleen omdat ie zoals de meeste westerse mensen inzag dat religioe (algemeen) iets is dat gebaseerd op cultuur/hygiene van 800 jaar geleden. Nou wie van deze twee moslims is representatief voor de islam?
quote:
Die bisschop (Antonis?) was op Woestijnruiters.
Zegt me even niets heb je een link of details over wat waneer zodat ik het even kan opzoeken. Waar is de goede man bischop van eigenlijk?
pi_36858610
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:12 schreef desiredbard het volgende:

Dat is verdorie het punt, waar christendom, katholicisme en zelf het Judaisme met zijn tijd meegegaan lijken de moslims dat dus niet. Zoals hier door enkele kneuzen geroepen wordt, de islam is een constante. Een wet die 1200 jaar geleden van toepassing was is nu overbodig.
Als jij "langzaam maar zeker alle regels van je geloof naast je neerleggen" als met je tijd meegaan ziet, dan dank ik voor die eer
quote:
Oh eigenlijk had ik een goede discussie met een slechte moslim in Helsinki. Kort na de cartoonprotesten in amsterdam. Waar we een fles whisky geledigt hebben (niet zo slecht voor mij maar voor hem wel) en 's ochtends om de kater die op de loer lag te lijf te gaan een engels ontbijtje aten. Je weet wel de spek en suasijsjes.

Nu was het gesprek begonen met een saudier die dus eveneens aftaaide na een 30 minuten discussie, daarbij mijn turkse gesprekspartner dus voor slechte moslim/ hgeen moslim uitmakend. Dit alleen omdat ie zoals de meeste westerse mensen inzag dat religioe (algemeen) iets is dat gebaseerd op cultuur/hygiene van 800 jaar geleden. Nou wie van deze twee moslims is representatief voor de islam?
In ieder geval niet de moslim die willens en wetens tegen een verbod van God ingaat om maar een wit voetje bij zijn westerse maatje te halen. Benieuwd of dat zelfde maatje hem straks ook kan helpen
pi_36859106
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:12 schreef desiredbard het volgende:

Ik ben bekend met de site, alsnog discussie onmogenlijk

Natuurlijk hebben die 135 een achterban Maar zo zijn er ook mensen met de gelijke denkbeelden als Samir A Mohammed B etc. Mijn punt is dat 135 slechts een klein aantal is van het totale aantal imams in EUROPA..... waar was de rest?

Niet geheel daar vrouwenbesnijdenis op gedocumenteerde gewoont niet op "wet" berust.
Stenigen komt in veel moslimlanden voor, recentelijk hing Iran nog twee nichten op.
Nogmaals dat zal me worst wezen, zolang ze dat niet in europa dreigen in te voeren al dan niet via democratische (om)weg.

Nee meen je dat nou echt?

Zegt me even niets heb je een link of details over wat waneer zodat ik het even kan opzoeken. Waar is de goede man bischop van eigenlijk?
Je kan moeilijk alle Imams van Europa onder een dak verzamellen, maar een paar van de verschillende stromingen zal volstaan om een representatief beeld te krijegn. 135 vind ik zo gek nog niet.

Een handvol landen, die stenigen voorstaan noem ik niet veel. (Natuurlijk is elk land er een te veel) Waarom zal het je een worst wezen dan? Ik vind dat we over en weer ons op een positieve manier moeten beinvloeden, zadat we als gehele mensheid kunnen zeggen, dat hebben we ten minste achter de rug, in plaats van wat er nu gebeurt. Van dat zijn moslims die hebben niet zoveel met democratie of dat hindoes daar creperen nu eenmaal mensen op straat zonder dat iemand om kijkt.

Zover dat kan vertegenwoordigen ze allebei natuurlijk de Islam, maar dat is dan ook mijn punt.

Simonis van de RKK.
-Rabia Al-Basri
pi_36861015
Simonis van Utrecht? Das een gezellige vent, die ken ik daar ben ik twee jaar geleden vlak voor mijn huwelijk wezen borrellen omdat ik wat papierwerk nodig had dat de RK-Kerk in Nederland niet meer bijhoud vanwege wet op de privacy etc. Die is helamaal niet zo kort door de bocht, ik ga effe zoeken of ik iets kan vinden hierover. Die man is heel gemodereert in zijn persoonlijke mening maar wat dogmatischer vanuit zijn funktie, evenwichtig toch echter.
Zoals gezegd RK kerk -> Homo doen = homo zijn-> niet homo doen = niet homo zijn
Ik denk dat Kardinaal (en niet Bisschop) Simonis niet zo'n opmerking maakt als je hem de keuze geeft tussen iemand die woensdagavond eens een partijtje gaat schieten of een partijtje gaat paalzitten.
pi_36862256
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Simonis van Utrecht? Das een gezellige vent, die ken ik daar ben ik twee jaar geleden vlak voor mijn huwelijk wezen borrellen omdat ik wat papierwerk nodig had dat de RK-Kerk in Nederland niet meer bijhoud vanwege wet op de privacy etc. Die is helamaal niet zo kort door de bocht, ik ga effe zoeken of ik iets kan vinden hierover. Die man is heel gemodereert in zijn persoonlijke mening maar wat dogmatischer vanuit zijn funktie, evenwichtig toch echter.
Zoals gezegd RK kerk -> Homo doen = homo zijn-> niet homo doen = niet homo zijn
Ik denk dat Kardinaal (en niet Bisschop) Simonis niet zo'n opmerking maakt als je hem de keuze geeft tussen iemand die woensdagavond eens een partijtje gaat schieten of een partijtje gaat paalzitten.
Deze meneer http://www.katholiekneder(...)e/index_simonis.html

Er werd die week ook nog naar gerefereerd in Barend en Van Dorp, door een lid van het Koninklijkhuis, als "dat is dus blijkbaar ook niet echt een tolerante religie" (het was de dag dat Wilders met zijn partij program kwam, een advseur van hem was te gast)

[ Bericht 10% gewijzigd door Slayage op 11-04-2006 18:53:39 ]
-Rabia Al-Basri
pi_36862950
-Rabia Al-Basri
pi_36863265
Sorry zie je link net pas zit net effe een inteview met gergorius nekschot door de moslim omroep te beluiteren via http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html. Ik ga zo effe lezen en kom morgen naar je terug
pi_36863671
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef desiredbard het volgende:
Sorry zie je link net pas zit net effe een inteview met gergorius nekschot door de moslim omroep te beluiteren via http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html. Ik ga zo effe lezen en kom morgen naar je terug
Link doet het niet.
-Rabia Al-Basri
pi_36863748
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Link doet het niet.
http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html zo wel

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2006 19:17:22 ]
pi_36864363
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html zo wel
Komt door die punt natuurlijk
-Rabia Al-Basri
pi_36865032
Link naar WRR rapport doet het niet meer. Ik was er nog niet klaar mee
-Rabia Al-Basri
pi_36865118
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Komt door die punt natuurlijk
oui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')