Voor al diegenen die beweren dat moslims niet anders mogen en kunnen dan principiele voorstanders van de sharia zijn en ten diepste tegen de democratie zijn etcetera, hier het lid op de neusquote:***************************************
Europese imams steunen democratie
` Europese imams hebben zich op een
conferentie in Wenen uitgesproken voor
democratie,mensenrechten en voor de
rechtsstaat.In een verwijzing naar de
Deense cartoons benadrukten de imams
ook dat vrijheid van meningsuiting en
persvrijheid een groot goed is.
Ongeveer 130 delegatieleden waren dit
weekend bijeen in Oostenrijk.Doel van
de conferentie was om met ideeën te
komen om de integratie van de moslims
in Europa te vergemakkelijken.
Integratie is geen eenrichtingsverkeer,
maar een gezamenlijk proces,staat in de
slotverklaring."Daarom moeten moslims
ook de taal van hun woonland leren."
130? Woepidoe!!! Nederland heeft al meer moskeeen als dat.quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor al diegenen die beweren dat moslims niet anders mogen en kunnen dan principiele voorstanders van de sharia zijn en ten diepste tegen de democratie zijn etcetera, hier het lid op de neus![]()
Iedereen 'gebruikt' de democratie en iedereen valt erbinnen. Het maakt toch geen zak uit of de mensen die binnen een rechtstaat leven moslim, hindoeïst of aspergeteler zijn?quote:Op zondag 9 april 2006 18:44 schreef Vampier het volgende:
niet gewaagd... maar als die moslims zich zo bliven voortplanten hebben ze inderdaad meer aan de democratie om deze omver te werpen en een moslim staat te stichten. Democratie zal als een tool gebruikt worden.
quote:Op zondag 9 april 2006 18:44 schreef Vampier het volgende:
niet gewaagd... maar als die moslims zich zo bliven voortplanten hebben ze inderdaad meer aan de democratie om deze omver te werpen en een moslim staat te stichten. Democratie zal als een tool gebruikt worden.
Ja, so what?quote:Op zondag 9 april 2006 19:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
130? Woepidoe!!! Nederland heeft al meer moskeeen als dat.
Hoe verklaar jij dan dat de landen in het Midden-Oosten met een moslimmeerderheid niet echt heel democratisch zijn te noemen?quote:Op zondag 9 april 2006 18:44 schreef Vampier het volgende:
Imams hebben alleen een rangorde in Sjiietisch Iran en Irak. In SA zullen ze hier natuurlijk niet al te veel oor naar hebbenquote:Op zondag 9 april 2006 18:23 schreef Drugshond het volgende:
Hebben deze iman dezelfde rangorde als bijvoorbeeld de imans in bijvoorbeeld S.A. of Iran ?!?
En jij begrijpt kennelijk nog altijd niet dat imams per definitie niemand vertegenwoordigen?quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor al diegenen die beweren dat moslims niet anders mogen en kunnen dan principiele voorstanders van de sharia zijn en ten diepste tegen de democratie zijn etcetera, hier het lid op de neus![]()
quote:Integratie is geen eenrichtingsverkeer,
maar een gezamenlijk proces,staat in de
slotverklaring."Daarom moeten moslims
ik ben mun guns al aan het olien.... grinquote:Op zondag 9 april 2006 20:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Logica en xenofobie zijn niet echt verenigbaar, zo blijkt maar weer.
Kolder. Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
zwartkijkerquote:Op maandag 10 april 2006 02:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kolder. Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
Eerder een realist.quote:
Gewaagde uitspraak.................. nu ook nog leren communiceren of is dat teveel van het goede?quote:"Daarom moeten moslims
ja, en een tijdje terug is een journalist undercover gegaan bij een zogenaamde vreedzame imam, nu was die vreedzame imam opeens fel aanhanger van de jihad tegen het westen.quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh nu weer niet. Waarom maken velen zich dan altijd zo druk om uitspraken van imams?quote:Op maandag 10 april 2006 00:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
En jij begrijpt kennelijk nog altijd niet dat imams per definitie niemand vertegenwoordigen?
Klopt. En nu?quote:Op maandag 10 april 2006 02:37 schreef StefanP het volgende:
Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
Niks, geen woorden maar daden. Op zo'n conferentie kunnen ze wel van alles gaan roepen om in de gunst te komen.quote:
Dus dingen zeggen heeft geen waarde? Waarom dan wel druk maken om andere uitspraken van imams?quote:Op maandag 10 april 2006 08:53 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Niks, geen woorden maar daden. Op zo'n conferentie kunnen ze wel van alles gaan roepen om in de gunst te komen.![]()
Mogen imams wel liegen van hun moeder? Democratie en vrijheid naar islamitisch ontwerp dus. We weten allemaal wat dat betekent.quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe typisch, weer hele andere zaken erbij halen.quote:Op maandag 10 april 2006 09:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Mogen imams wel liegen van hun moeder? Democratie en vrijheid naar islamitisch ontwerp dus. We weten allemaal wat dat betekent.
En hoe zit het met de acceptatie van niet-moslims in islamitische samenlevingen? Wanneer mag ik naar Saoedi-Arabië reizen met een bijbel voor persoonlijk gebruik? Even vergeten te noemen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat wel om een land als SA. De wortel van de onverdraagzame en wrede islam is daar te vinden. Imams in Europa prediken de Arabisch georiënteerde islam, ik vertrouw deze verrkondigers van het nieuwe fascisme dus voor geen cent.quote:Op maandag 10 april 2006 10:38 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hoe typisch, weer hele andere zaken erbij halen.
Het gaat nu niet over Saudi Arabie, of over de positie van niet-moslims in Islamitische samenlevingen dus laten we die discussie voor later dan, deze uitspraak gaat over Moslims levend in (West) Europa.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Ippon het volgende:
Het gaat wel om een land als SA. De wortel van de onverdraagzame en wrede islam is daar te vinden. Imams in Europa prediken de Arabisch georiënteerde islam, ik vertrouw deze verrkondigers van het nieuwe fascisme dus voor geen cent.
Wanneer religieuze voorgangers hun volgelingen bijvoorbeeld goud beloven wanneer zij andere mensen het leven beroven is dat wel iets wat ophef veroorzaakt.quote:Op maandag 10 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus dingen zeggen heeft geen waarde? Waarom dan wel druk maken om andere uitspraken van imams?
Lees het artikel nog een keer goed zou ik zeggen, waar het wel over gaat maar vooral waar het [bniet[/b] over gaat. Saudi Arabie gaat het dus niet over, onzin om dat aan te halen hoe jij dat doet in dit topic..is offtopic, open een nieuwe als je wilt kan je het uitgebreid erover hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het gaat wel om een land als SA. De wortel van de onverdraagzame en wrede islam is daar te vinden. Imams in Europa prediken de Arabisch georiënteerde islam, ik vertrouw deze verrkondigers van het nieuwe fascisme dus voor geen cent.
Welk artikel moet ik lezen? Geen enkel artikel loochenstraft de fasistische methodes die in alle moslimlanden worden toegepast op ongelovigen en afvallige ketters. Weet je nog die tot christen bekeerde moslim in Afghanistan? Nou, die is dus dankzij het daar heersende 'rechtssysteem' zijn leven niet meer zeker. Noem mij 1 moslimland waar je als Westerling je vrij kan bewegen. Waar kan ik in islamistan een kerk stichten en gelovigen bekeren tot het ware geloof? Nergens dus.quote:Op maandag 10 april 2006 12:32 schreef Alulu het volgende:
[..]
Lees het artikel nog een keer goed zou ik zeggen, waar het wel over gaat maar vooral waar het [bniet[/b] over gaat. Saudi Arabie gaat het dus niet over, onzin om dat aan te halen hoe jij dat doet in dit topic..is offtopic, open een nieuwe als je wilt kan je het uitgebreid erover hebben.
Hoezo zwart wit denkenquote:Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
Welk artikel moet ik lezen? Geen enkel artikel loochenstraft de fasistische methodes die in alle moslimlanden worden toegepast op ongelovigen en afvallige ketters. Weet je nog die tot christen bekeerde moslim in Afghanistan? Nou, die is dus dankzij het daar heersende 'rechtssysteem' zijn leven niet meer zeker. Noem mij 1 moslimland waar je als Westerling je vrij kan bewegen. Waar kan ik in islamistan een kerk stichten en gelovigen bekeren tot het ware geloof? Nergens dus.
Waarom zijn wij christenen toch zo humaan door moslims toe te staan wel hun godshuizen op te richten in Westerse steden? Waarom houdt voor christenen naastenliefde niet op bij de christenen zelf? Dat komt omdat moslims helemaal niet weten wat barmhartigheid is. Het zijn primitieven met rauwe geesten die de hele dag de wraak van hun god vrezen. Vandaar die idioot aandoende hysterische taferelen in het MO over een tekeningetje.
Nee, in plaats van dat moslims hun dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen gegund wordt, slachten ze filmregisseurs af met onwelgevallige meningen.
quote:Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Ippon het volgende:
Nee, in plaats van dat moslims moslim hun zijn dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen hem gegund wordt, slachten slacht ze hij filmregisseurs filmregisseur af met onwelgevallige meningen.
Wat is er zo zwart-wit aan om te zeggen dat alle moslimlanden geregeerd worden door Sharia-fascisten?quote:
moslimlanden geregeerd door sharia?quote:Op maandag 10 april 2006 13:19 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wat is er zo zwart-wit aan om te zeggen dat alle moslimlanden geregeerd worden door Sharia-fascisten?
quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moslimlanden geregeerd door sharia?![]()
Hij vindt Tikorev een toffe gozert. Dat moet wel genoeg zeggen lijkt me. De rasxenofoob.quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door sharia-fascisten!!! Door Koran-SS'ers!quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha ja, Poetin regeert ook met Shariaquote:Op maandag 10 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hij vindt Tikorev een toffe gozert. Dat moet wel genoeg zeggen lijkt me. De rasxenofoob.![]()
quote:
Vraag naar voorbeelden enzoquote:Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Ippon het volgende:
[..]
Door sharia-fascisten!!! Door Koran-SS'ers!
Wie is dat dan?quote:Op maandag 10 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hij vindt Tikorev een toffe gozert. Dat moet wel genoeg zeggen lijkt me. De rasxenofoob.![]()
Moet jij niet terug naar Turkije? Turkije zal nooit maar dan ook nooit lid worden van de EU. En ik zeg dat niet alleen hoor maar 70% van alle Europeanen.quote:Op maandag 10 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke cijfers/onderzoek?quote:Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Ippon het volgende:
[..]
Moet jij niet terug naar Turkije? Turkije zal nooit maar dan ook nooit lid worden van de EU. En ik zeg dat niet alleen hoor maar 70% van alle Europeanen.![]()
Vergeet de Muzzelmannen-Junta niet!quote:Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Ippon het volgende:
[..]
(Post een smilie met een klein snorretje en een opgestoken hand)quote:Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Ippon het volgende:
[..]
quote:
Dorito's. Yiiiihaaaaaquote:Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ach, je kent het wel. Pubertje met nederlands vlaggetje in icoontje die meent dat de moslims/allochtonen de schuld zijn van alle problemen in de wereld.quote:
Point being: Een hele kleine minderheid van de imams in Europa spreekt zich uit voor de democratie. Afgezien van eventuele achterliggende denkbeelden, zoals hier al eerder aangehaald.quote:
Precies, het gros van de imams is verdacht.quote:Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Point being: Een hele kleine minderheid van de imams in Europa spreekt zich uit voor de democratie. Afgezien van eventuele achterliggende denkbeelden, zoals hier al eerder aangehaald.
Leuk dat deze heren vakantie hebben kunnenvieren in Oostenrijk, maar dit zet echt geen zodfen aan de dijk.
Ik weet dat jij heel graag discriminatie huilt en met de linkse kerk meebrult, en dit is weer typisch zo'n stukje pro islam of mot ik zeggen pro fascistische propaganda.
135 is een te verwaarlozen aantal tov het aantal Imams en Moskeeen in Nederland alleen, laat staan Europa!
En hoeveel imams in Europa hebben gepleit voor een sharia? Heb je daar ook een cijfer van?quote:Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Point being: Een hele kleine minderheid van de imams in Europa spreekt zich uit voor de democratie. Afgezien van eventuele achterliggende denkbeelden, zoals hier al eerder aangehaald.
Leuk dat deze heren vakantie hebben kunnenvieren in Oostenrijk, maar dit zet echt geen zodfen aan de dijk.
Ik weet dat jij heel graag discriminatie huilt en met de linkse kerk meebrult, en dit is weer typisch zo'n stukje pro islam of mot ik zeggen pro fascistische propaganda.
135 is een te verwaarlozen aantal tov het aantal Imams en Moskeeen in Nederland alleen, laat staan Europa!
Ik snap iets niet, waarom moeten alle moslims zich elke keer verantwoorden voor daden van een kleine groep extremisten??? Jij hoeft je toch ook niet elke keer te verantwoorden voor de misdaden die blanke mensen hebben gepleegd.quote:Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die tweedeling is er al heel lang volgens mij. De gematigde stroming is in het verleden alleen erg de kop ingedrukt door de regimes in het midden-oosten, maar vinden hier wel de vrijheid.quote:Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef dVTB het volgende:
Het is mooi dat de imams zich zo duidelijk uitspreken, al roept het wel aanvullende vragen op. Gaat er een soort tweedeling binnen de islam ontstaan? Gematigde, aangepaste Europese islam versus extremistische, Arabische islam?
Zou daar uberhaupt een verband tussen zijn?quote:En aangezien onderzoek uitwees dat jongeren zich WEL moslim noemen, maar amper nog naar de moskee gaan: welke van deze twee islam-vormen zal de meeste invloed op moslimjongeren hebben?
twijfel je daar aan dan?quote:Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef dVTB het volgende:
Het is mooi dat de imams zich zo duidelijk uitspreken, al roept het wel aanvullende vragen op. Gaat er een soort tweedeling binnen de islam ontstaan? Gematigde, aangepaste Europese islam versus extremistische, Arabische islam?
Alleen omdat de gematigde islam niet evenveel aandacht krijgt in de media als de radicalen?quote:Op maandag 10 april 2006 14:56 schreef dVTB het volgende:
Ja, Triggershot. Ik had/heb namelijk de indruk dat de extremistische islam OOK in Europa overheersend en dominerend is.
Als dit echt zo zou zijn zouden er veeel grotere problemen zijn nu.quote:Op maandag 10 april 2006 14:56 schreef dVTB het volgende:
Ja, Triggershot. Ik had/heb namelijk de indruk dat de extremistische islam OOK in Europa overheersend en dominerend is.
quote:Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
Welk artikel moet ik lezen? Geen enkel artikel loochenstraft de fasistische methodes die in alle moslimlanden worden toegepast op ongelovigen en afvallige ketters. Weet je nog die tot christen bekeerde moslim in Afghanistan? Nou, die is dus dankzij het daar heersende 'rechtssysteem' zijn leven niet meer zeker. Noem mij 1 moslimland waar je als Westerling je vrij kan bewegen. Waar kan ik in islamistan een kerk stichten en gelovigen bekeren tot het ware geloof? Nergens dus.
Waarom zijn wij christenen toch zo humaan door moslims toe te staan wel hun godshuizen op te richten in Westerse steden? Waarom houdt voor christenen naastenliefde niet op bij de christenen zelf? Dat komt omdat moslims helemaal niet weten wat barmhartigheid is. Het zijn primitieven met rauwe geesten die de hele dag de wraak van hun god vrezen. Vandaar die idioot aandoende hysterische taferelen in het MO over een tekeningetje.
Nee, in plaats van dat moslims hun dankbaarheid tonen voor de vrijheid die hen gegund wordt, slachten ze filmregisseurs af met onwelgevallige meningen.
Ik ben irl nog nooit een moslim tegen gekomen die de Jihad verkondigt, alleen op tv.quote:Op maandag 10 april 2006 14:56 schreef dVTB het volgende:
Omdat mensen zich ook druk kunnen maken over foute uitspraken van individuen?quote:Op maandag 10 april 2006 08:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh nu weer niet. Waarom maken velen zich dan altijd zo druk om uitspraken van imams?
Wat een hoop onzin.quote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.
Verdiep je eens in de geschiedenis van het Christendom, ga eens kijken wat jullie Christenen in Australie deden met aboriginals en hun kinderen, waarom er zoveel negers Christen zijn over de hele wereld, wat zendingswerk inhield naast het verkondigen van het woord van God
Nog niet zo heel lang geleden werden de oorspronkelijke bewoners van onze kolonienen verplicht bekeert tot het Christendom en dat ging niet mbv wat lieve woordjes hoor.
Ik zou me bijna schamen dat je Christen en humaan in een zin durft te noemen.
En betreffende het moslim geloof, dat is meer als die paar rellende figuren die je op tv ziet hoor.
[..]
Ik ben irl nog nooit een moslim tegen gekomen die de Jihad verkondigt, alleen op tv.
Of bedoel je die mensen die in het voetbalstadion "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" roepen?
Totaal mee eens, gewoon niks aan toe te voegenquote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.
Verdiep je eens in de geschiedenis van het Christendom, ga eens kijken wat jullie Christenen in Australie deden met aboriginals en hun kinderen, waarom er zoveel negers Christen zijn over de hele wereld, wat zendingswerk inhield naast het verkondigen van het woord van God
Nog niet zo heel lang geleden werden de oorspronkelijke bewoners van onze kolonienen verplicht bekeert tot het Christendom en dat ging niet mbv wat lieve woordjes hoor.
En betreffende het moslim geloof, dat is meer als die paar rellende figuren die je op tv ziet hoor.
[..]
Ik ben irl nog nooit een moslim tegen gekomen die de Jihad verkondigt, alleen op tv.
Of bedoel je die mensen die in het voetbalstadion "Hamas, Hamas alle Joden aan het gas" roepen?
Wat ik niet snap is dat die hele linkse kliek zich blijft excuseren en verontschuldigen voor die paar extreem rechtse blanke (christelijke/katholieke/jehovasgetuige of domweg atheistische) idioten.quote:Op maandag 10 april 2006 14:51 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik snap iets niet, waarom moeten alle moslims zich elke keer verantwoorden voor daden van een kleine groep extremisten??? Jij hoeft je toch ook niet elke keer te verantwoorden voor de misdaden die blanke mensen hebben gepleegd.
Domme opmerking van Kareltje en jouw. De Aboriginals hebben niets met zendingswerk te maken. dat was gewoon Britse "lebensraum" creatie. Afgezien van de spaanse inquisitie en de daaropvolgende reformatie geloof ik niet dat katholieken en later echristenen zich verder in liters bloed gebaad hebben, zoals nu gebeurd in moslimlanden waar je als christen of ongesluierde vrouw niet veilig rond kan lopen.quote:Op maandag 10 april 2006 16:02 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Totaal mee eens, gewoon niks aan toe te voegen![]()
Dat gebeurt ook, maar de Islamofoben/xenofoben/racisten, die onder ons bevinden, willen/kunnen dat soort geluiden niet waarnemen, omdat ze zich blindstaren aan de uitwassen van bepaalde Moslims.quote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef desiredbard het volgende:
Als de RK kerk zich heeft te excuseren voor wandaden gedurende WOII of incest dan heeft de Islam toch zeker iets te verantwoorden tov terrorisme en onderdrukking danwel grove belediging van niet moslims als er ook maar één Imam is die dit goedpraat/aanmoedigt, hoort de rest van de moslimgemeenschap in een goed democratische samenleving zich daar tegen uit te spreken.
Ik zei al lands wijs lands eer,quote:Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar de Islamofoben/xenofoben/racisten, die onder ons bevinden, willen/kunnen dat soort geluiden niet waarnemen, omdat ze zich blindstaren aan de uitwassen van bepaalde Moslims.
Kan jij mij misschien uitleggen waarom een 3de generatie immigrante Moslim hier in Nederland zich moet verantwoorden voor wat er gebeurt in landen als SA, Iran of Afghanistan?
Ontken jij dat moslims bekeerde christenen ter dood veroordelen? Wat weet jij weinig zeg.quote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin.
[..]
Ja, ja, klets maar raak. De muzelmannen zijn genadeloze rovers en massamoordenaars naar het voorbeeld van Mohammed zelf, die zijn stamleden voorging in het plunderen, moorden en verkrachten, totdat de moslims na zijn dood besloten dat het voordeliger was om dat onderling niet meer te doen, en met de zekerheid van een plaats in de hemel, de ongelovigen te doden, te plunderen en te verkrachten.quote:Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar de Islamofoben/xenofoben/racisten, die onder ons bevinden, willen/kunnen dat soort geluiden niet waarnemen, omdat ze zich blindstaren aan de uitwassen van bepaalde Moslims.
Kan jij mij misschien uitleggen waarom een 3de generatie immigrante Moslim hier in Nederland zich moet verantwoorden voor wat er gebeurt in landen als SA, Iran of Afghanistan?
Wie heeft het tegen jou? Ik neem niet eens de moeite om jouw posts door te nemenquote:Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ja, ja, klets maar raak. De muzelmannen zijn genadeloze rovers en massamoordenaars naar het voorbeeld van Mohammed zelf, die zijn stamleden voorging in het plunderen, moorden en verkrachten, totdat de moslims na zijn dood besloten dat het voordeliger was om dat onderling niet meer te doen, en met de zekerheid van een plaats in de hemel, de ongelovigen te doden, te plunderen en te verkrachten.
Er is nog nooit een behoorlijk moslimbestuur geweest, en dat komt omdat de sharya geen behoorlijke rechtspraak kent; alleen een wijze rechter die oordeelt op grond van betrouwbare getuigenissen, moslims uiteraard, en niet op grond van menselijke overwegingen, maar direct geleid door de wil van Allah.
Natuurlijk hebben die woestijnbewoners ook wel een oplossing voor het onrecht in de wereld. Die heet het Noodlot. Als je de Turkse vader van een jongen die een andere jongen heeft doodgestoken vraagt wat hij er van vindt, dan komt er geen woord van medelijden over zijn lippen: het was de wil van God.
Het is zo'n allemachtig achterlijke cultuur en geloof.
Kan jij je verantwoorden voor je onvoorwaardelijke steun aan de instroom van buitenlandse culturen. Kan Nederland het zich permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?quote:Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Slayage het volgende:
Je had mijn laatste post moeten lezen. Alle moeite voor nietsquote:Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Ippon het volgende:
[..]
Kan jij je verantwoorden voor je onvoorwaardelijke steun aan de instroom van buitenlandse culturen. Kan Nederland het zich permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?
Picture this, de Azteken waren briljante wetenschappers, architecten en sterrenkundigen, maar hun religieuze rituelen waren van een nachtmerrie-achtige, bijna psychopathische wreedheid. In hun tempels en op hun reusachtige trappenpiramiden werden honderdduizenden mensen geofferd. Hun borstkas werd opengesneden en hun hart werd uitgerukt ter ere van de zon. De slachtoffers werden gevild en de hogepriesters kleedden zich als Hannibal Lectors avant la lettre in hun bloedende huid. Met het vlees van de lichamen werden daarna kannibalistische rituelen aangericht. De “bloemenoorlogen” van de Azteken waren niet alleen gericht op gebiedsuitbreiding. Het waren grootscheepse, goed georganiseerde mensenjachten die bedoeld waren de goden van voldoende offers te voorzien, en de gelovigen zelf van voldoende mensenvlees.
Stel je voor dat de religie van de Azteken was blijven bestaan. Stel je voor dat de gelovigen daarvan nog steeds elk jaar tienduizenden mensenoffers brachten om de goden gunstig te stemmen en de levenskracht van de zon in stand te houden met een stroom van levende harten. Zou de godsdienstvrijheid ook voor hen onverkort van toepassing kunnen zijn? Zouden wij Azteekse immigranten in ons land de vrije teugel kunnen geven bij het beleven van hun religie?
Dat is niet zo absurd of theoretisch als het misschien lijkt. In sommige gebieden in Latijns-Amerika worden nog steeds mensenoffers gebracht. In Afrika en het Caraïbische gebied bestaan er nog steeds magisch-religieuze systemen waarin mensenoffers, kannibalisme en het ritueel gebruik van menselijke organen schering en inslag zijn. In enkele landen van zuidelijk Afrika zijn al gevallen gemeld van jongens die door orgaanhandelaars werden ontvoerd en gecastreerd. Men kan de macht van een man ook overnemen door zijn hart of zijn lever op te eten. Om het magische effect optimaal te houden, worden de organen bij voorkeur “geoogst” van slachtoffers die nog leven. De kreten van pijn en doodsangst worden geacht de toverkracht te versterken. Vele Afrikaanse zakenlui, winkeliers en politici doen beroep op zulke rituelen om succes af te smeken. Soms laten ze bijvoorbeeld een mensenhoofd begraven onder hun winkel of hun kantoor. En in het kielzog van de ongecontroleerde immigratie komen vergelijkbare praktijken steeds vaker ook in Europa voor.
En jij wilt dat allemaal binnenlaten? Jij bent zo maf als een Jan Marijnissen die de grote roerganger wil zijn van Nederland. Ik pis op het graf van de linkse lente.![]()
Wat een sukkel ben jij zeg door mijn posting te lezen en te zeggen dat je het niet hebt gelezen. Zeker een exponent van dom links.quote:Op maandag 10 april 2006 20:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je had mijn laatste post moeten lezen. Alle moeite voor niets![]()
quote:Op maandag 10 april 2006 20:22 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben jij zeg door mijn posting te lezen en te zeggen dat je het niet hebt gelezen. Zeker een exponent van dom links.![]()
Zo zijn er hier wel meer...dom rechts trouwens ook maar in iets minder grote getalen...Fok zit vol met meezwetsers en helaas weinig denkers.quote:Op maandag 10 april 2006 20:22 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben jij zeg door mijn posting te lezen en te zeggen dat je het niet hebt gelezen. Zeker een exponent van dom links.![]()
Dit soort posts en dan nog verwachten serieus genomen te worden.quote:Op maandag 10 april 2006 22:03 schreef desiredbard het volgende:
SCH en zijn consorten zijn nu nog aan het dweilen na de spontane ejaculaties die ze kregen bij het lezen van dit bericht.......
Valt me mee dat je het leest ?quote:Op maandag 10 april 2006 22:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit soort posts en dan nog verwachten serieus genomen te worden.
Ik ontken helemaal niets, ik wil alleen laten blijken dat wij met onze Christelijke achtergrond ook geen smetteloos verleden hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ontken jij dat moslims bekeerde christenen ter dood veroordelen? Wat weet jij weinig zeg.
Het verbaasd me dat je blijkbaar redelijk wat kennis hebt van de geschiedenis maar niet inziet dat elke bevolkingsgroep, elk geloof of whatever dan ook z'n duistere tijden kent. Je ratelt aan een stuk door over de meest wrede geloven en tradities zonder ook maar met een woord te reppen over bijvoorbeeld de heksenjacht, de ketterij of welke gruwlijke Christelijke geschiedenis dan ook.quote:
Verleden ja...niet heden... christendom is niet 800 jaar geleden blijven steken.quote:Op maandag 10 april 2006 23:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets, ik wil alleen laten blijken dat wij met onze Christelijke achtergrond ook geen smetteloos verleden hebben.
Zoals je zegt tijden, vvt, de meeste mensen ontwikkelen zich en nemen zich ethetische waarden aan. Even buiten beschouwing latend of dat de aard van het beestje is.quote:Het verbaasd me dat je blijkbaar redelijk wat kennis hebt van de geschiedenis maar niet inziet dat elke bevolkingsgroep, elk geloof of whatever dan ook z'n duistere tijden kent. Je ratelt aan een stuk door over de meest wrede geloven en tradities zonder ook maar met een woord te reppen over bijvoorbeeld de heksenjacht, de ketterij of welke gruwlijke Christelijke geschiedenis dan ook.
Je beweert dat als de religie van de Azteken was blijven bestaan we nu nog mensen geofferd zouden hebben, verbranden wij ook nog steeds heksen?
Je komt mij over als iemand die verbitterd en angstig is, en deze angst aan ons probeert over te dragen door met extreme voorbeelden naar voren te komen, niet alleen in dit topic ook in andere topics zie ik dat beeld terug.
Nee de rest van de moslims hoeft helemaal niks te doen. Het grote deel van de moslims is gewoon geintegreerd en zijn gewoon normale nette mensen. Ik zie niet in waarom die mensen zich moeten verantwoorden voor een kleine extremistische groep. Ze hebben er helemaal niks mee te maken en het enigste wat ze gemeen hebben is hun geloofsovertuigingquote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat die hele linkse kliek zich blijft excuseren en verontschuldigen voor die paar extreem rechtse blanke (christelijke/katholieke/jehovasgetuige of domweg atheistische) idioten.
Als de RK kerk zich heeft te excuseren voor wandaden gedurende WOII of incest dan heeft de Islam toch zeker iets te verantwoorden tov terrorisme en onderdrukking danwel grove belediging van niet moslims als er ook maar één Imam is die dit goedpraat/aanmoedigt, hoort de rest van de moslimgemeenschap in een goed democratische samenleving zich daar tegen uit te spreken.
Zo werkt het natuurlijk ook de andere kant opquote:Op maandag 10 april 2006 22:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Honderden blije moslims bij de moord op een paar duizend onschuldige burgers, duizenden geloofsfanaten die hele naties bedreigen
Enige...maar effe niet mierenneuken behalve dat ze dat dan dusook NIET gemeen hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:13 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee de rest van de moslims hoeft helemaal niks te doen. Het grote deel van de moslims is gewoon geintegreerd en zijn gewoon normale nette mensen. Ik zie niet in waarom die mensen zich moeten verantwoorden voor een kleine extremistische groep. Ze hebben er helemaal niks mee te maken en het enigste wat ze gemeen hebben is hun geloofsovertuiging
Geen enkele kip zegt dat zijn hok stinktquote:Op dinsdag 11 april 2006 01:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben. Dat is een uitspraak waar we iets mee kunnen
Klopt, de Christenen hebben een behoorlijk bloederige geschiedenis op hun geweten, inclusief de Nederlanders die overal ter wereld kolonieën aan het stichten waren. Het verschil is echter dat in die tijd het bevel van bovenaf kwam, van de Koningen van de diverse landen die het Christendom zagen als het enige ware geloof. De vele kruistochten tegen het Midden Oosten zijn hier natuurlijk getuige van. Het was een andere tijd, en er heerste een andere gedachte. Met uitzondering van de Verenigde Staten vanaf 1776 bestonden er geen democratiën, en werden de meeste Europese landen pas in de 19e eeuw enigzins democratisch em begonnen ze de rechten van andere geloven te erkennen. Uit die tijd stamt ook de eerste Nederlandse grondwet, welke pas in 1917 een vrijheid van geloof in de artikelen kreeg.quote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zou wel fijn zijn voortaan als je het gehele artikel neerplempt....quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je respect zou willen tonen voor de Islam zou je deze stap van de 135 Imams als een positieve ervaren, maar je valt direct terug op je retoriek en komt met een uitspraak als wat zijn 135 Imams nou het stelt geen reet voor.quote:Op maandag 10 april 2006 22:37 schreef desiredbard het volgende:
Respekt verdien je, vertrouwen ook.
Vreemd dat Budhisten Atheisten Hindus Christenen allemaal zo negatief tov de Islam zijn en niet of veel mindere mate tov elkaar. Er is dus heel wat vertrouwen beschadigt en dat zal (terug)verdient moeten worden
Dit is niet helemaal waar maartena.quote:Op dinsdag 11 april 2006 01:18 schreef maartena het volgende:
Wat mij vooral dwars zit aan de meeste imams.... is dat wanneer er ergens een aanslag word gepleegd, de paus en de daila lama (spelling?) meteen dezelfde dag nog de aanslag veroordelen, net als de meeste wereldleiders..... en dat de geestelijk leiders van zowel het Midden Oosten zelf als de vooraanstaande imams zolang zitten te treuzelen met het veroordelen van een aanslag. Pas als de westerse media vragen gaat stellen komen ze met een verklaring, soms pas een week na de aanslag.
En dan komt het meestal met een tekst die heel erg politiek is, in de trand van "wij veroordelen het geweld dat gebruikt is en zijn tegen het gebruik van terroristische middelen", maar ze veroordelen niet perse de terroristische organisatie die de aanslagen heeft gepleegd, en ze noemen ook bijna nooit namen.
Het lijkt wel of imams het lef niet hebben om recht voor zijn raap te vertellen dat Al-Zarqawi naar de islamitische versie van de hel gaat vanwege zijn aanslagen in Iraq die vele onschuldige Irakezen het leven kost. Geloven ze ergens toch nog dat Al-Zarqawi toch die 70 maagden krijgt ofzo?
Het bevalt me gewoon niet hoe ze er mee omgaan.
Totdat die uitspraak komt, lijkt het namelijk of alle islamieten hetzelfde zijn, dat slechts 135 het anders willen ...och dat is een kleine minderheid en stelt dus inderdaad geen reet voor.quote:Laat ik het eens zo formuleren. Nogal logisch, me dunkt dat imams in Nederland/Europa voor de democratie zijn, dat is toch het minste dat we mogen verwachten. Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben. Dat is een uitspraak waar we iets mee kunnen
Zeg je nu dat het wel positief is, maar toch geen reet voorstelt of wat?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:26 schreef desiredbard het volgende:
Vooral dit negeren:
[..]
Totdat die uitspraak komt, lijkt het namelijk of alle islamieten hetzelfde zijn, dat slechts 135 het anders willen ...och dat is een kleine minderheid en stelt dus inderdaad geen reet voor.
Geen woorden maar daden!
Moslims zijn erg goed in respekt eisen en niet geven, dat blijkt uit hun gedrag overal ter wereld...
En dit is voor het eerst dat ik de 5e colonne hoor roepen dat een kleine minderheid representatief is voor een hele groep.![]()
Zoals gezegd respekt verdien je.
Als je zegt dat je voor democratie, mensenrechten en de rechtsstaat bent, daarnaast pleit voor meer emancipatie voor vrouwen en zegt dat vrijheid van meningsuiting en persvrijheid onvervreemdbare rechten zijn, dan is het overduidelijk dat ze niets van doen willen hebben met die <...> idioten.quote:Ik had liever gehoord dat deze 135 troetel-imams hadden gezegd dat ze niks met de haatzaaiende alles wat westers is verketterend homo hatende vrouw minachtende zichzelf imam noemende achterlijke ouderwetse idioten van doen te willen hebben.
Bron: ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zeg je nu dat het wel positief is, maar toch geen reet voorstelt of wat?
[/qoute]
begrijpend lezen: Nutteloze opmerking van hen. Van een imam in west europ zou het als normaal aangenomen mogen worden dat ze de democratie steunen.
[quote]
Die uitspraken worden ook gedaan, maar er moet wel oor naar zijn.
Joelende Marokjes bij de aanslagen op het WTC, Volop begrip voor de moordenaar van van gogh, het beledigen van vrouwen die een rokje dragen.quote:Moslims hier in Nederland hebben niets te maken met Moslims in de rest van de werld. Blijf vooral denken in dat soort kaders, misschien worden de problemen zo makkelijker opgelost.
Mijn perceprie van de islam is iets dieper en breder dan jij verondersteld. Ik heb geen politiek correcte linkse oogkleppen (of extreem rechtse)quote:Ik heb het hier over de perceptie van niet Moslims van een Islam, dat gestoeld is op mediaberichtgeving.
Nogmaals alles om om die respekt verdienen redenering heen te komen, nietwaar?quote:Hou ajb op met respect moet je verdienen, want errug overtuigend is het niet, als je over de 5e colonne retoriek begint.
Daar heb ik al op gepost:quote:Ik denk trouwens, dat het je goed zal doen om het rapport van de WRR te lezen.
En dat mag duidelijker gezegd worden, en alsnog dat is dan 135 uit de hoeveel die respekt verdienen, want nogmaals we hebben het hier over een kleine minderheidquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je zegt dat je voor democratie, mensenrechten en de rechtsstaat bent, daarnaast pleit voor meer emancipatie voor vrouwen en zegt dat vrijheid van meningsuiting en persvrijheid onvervreemdbare rechten zijn, dan is het overduidelijk dat ze niets van doen willen hebben met die <...> idioten.
Er worden genoeg Fatwas erover uitgesproken genoeg preken gegeven onder Moslims, dat het mensen als jij er geen oog voor hebben kan ik niets aan doen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:17 schreef desiredbard het volgende:
Bron: ?
En dan niet het politiek correcte ge-OH waar Maartena het al over had
Joelende Marokjes bij de aanslagen op het WTC, Volop begrip voor de moordenaar van van gogh, het beledigen van vrouwen die een rokje dragen.
Mijn perceprie van de islam is iets dieper en breder dan jij verondersteld. Ik heb geen politiek correcte linkse oogkleppen (of extreem rechtse)
Nogmaals alles om om die respekt verdienen redenering heen te komen, nietwaar?
Daar heb ik al op gepost:
Wat betreffende west-bashen, homo bashen, vrouw bashen niet moslim bashen jood bashen, israel bashen, vrije pers bashen
Een Imam die zich daar nu eens openlijk tegen uitspreekt die verdient respekt
Laten we eerlijk zijn: jij verzint tezijnertijd wel weer een excuus om maar niet eens positief te zijn. Hoogstwaarschijnlijk de 'geen woorden maar daden' vervolgeis, die eigenlijk nu ook al naar voren komt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En dat mag duidelijker gezegd worden, en alsnog dat is dan 135 uit de hoeveel die respekt verdienen, want nogmaals we hebben het hier over een kleine minderheid
Nogmaals Bron?quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er worden genoeg Fatwas erover uitgesproken genoeg preken gegeven onder Moslims, dat het mensen als jij er geen oog voor hebben kan ik niets aan doen.
Dat werd toch uit naam van De Profeet gedaan, dat was toch al wraak voor belediging van de islam, of niet volgens de islam en dus minderwaardig....zo wordt het tenslotte door die idioten gebracht.quote:Joelende Marokjes, begrip voor moord van gogh, vrouwen lastig vallen zijn allemaal verwerpelijk imo, maar wat hebben, die dingen met Islam te maken?
Mijn perceptie is gebaseerd op het lezen van zowel Torah Qu'ran (engelse vertaling helaas want ik kan dat gekriebel niet lezen) Bijbel, en het feit dat ik een grote intresse heb in geschiedenis en multiculturele dicussiegroepen, waar weer geen moslinm in te bekennen is want waar Boedhisten Atheisten Mormonen, katholieken kritiek kunnen nemen, en hun historie aanvaarden kunnen moslims dat blijkbaar niet.quote:Waar is jouw perceptie van de Islam op gebasseerd dan? Effe persoonlijk. Heb je veel fascistische Moslims gekend.
5e collone staat niet gelijk aan moslims, je snapt de opmerking nietquote:Ik heb altijd respect voor anders denken. Ik zal niet makkelijk iemand voor fascist uitmaken itt sommigen hier, maar ik kan moeilijk van iemand die een 5de colonne vergelijk trekt met Moslims moeilijk serieus nemen, als hij het over respect heeft.
Heel makkelijk ....aanpassen of oprottenquote:Het rapport gaat niet zozeer over bashen, maar met name over hoe het westen Islamitische tendensen het beste kunnen aanpakken . In Europa, maar ook in die landen.
En anders?quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef desiredbard het volgende:
Heel makkelijk ....aanpassen of oprotten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Aangezien jij 350 Imams niet noemenswaardig vind zal je een Fatwa of 100 Fatwas hierover ook niet noemenswaardig vinden, dus wat is het nut?quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nogmaals Bron?
En Fatwa dit Fatwa dat... het zet geen zoden aan de dijk...fatwa's uitspreken lijkt alles wat dat "geloof" doet.
[..]
Dat werd toch uit naam van De Profeet gedaan, dat was toch al wraak voor belediging van de islam, of niet volgens de islam en dus minderwaardig....zo wordt het tenslotte door die idioten gebracht.
[..]
Mijn perceptie is gebaseerd op het lezen van zowel Torah Qu'ran (engelse vertaling helaas want ik kan dat gekriebel niet lezen) Bijbel, en het feit dat ik een grote intresse heb in geschiedenis en multiculturele dicussiegroepen, waar weer geen moslinm in te bekennen is want waar Boedhisten Atheisten Mormonen, katholieken kritiek kunnen nemen, en hun historie aanvaarden kunnen moslims dat blijkbaar niet.
[..]
5e collone staat niet gelijk aan moslims, je snapt de opmerking niet
Verder beoordeel ik mensen eerst per groep en dan per individu.
Kortom inzake deze kleine groep van 135 Imams, zij hebben het idee, maar het is een heel erg klein aantal vergeleken met de rest, die zich stilhoud of het tegenovergestelde roept. En het is de moeite niet waard hiervan groot nieuws te maken.
Leuk fijn voor ze dat ze het eens zijn met de geldende normen en waarden in het vrije westen. Als het ze niet zint gaan ze maar pleitte zou ik zeggen.
Een bericht dat zou onderbouwen hoe emancipatie gelijkheid vrijheid van sexuele orientatie en godsdienst gewaarborgd moet gaan worden binnen de west europese islam...dat was nieuws geweest.
Als de moslimorganisaties / moslims algemeen bijvoorbeeld die homohater in R'dam of die Mafkezen in de El Tawheed zouden verbieden te prediken.
Sluit waarschijnlijk aan bij Sidekicks suggestie .... maar een begin moet er ergens gemaakt worden...maar daar de woorden er niet zijn zullen de daden wel helemaal uitblijven.... (Krijg je van te dicht omgaan met GL D66 etc...waar je mee omgaat wordt je mee besmet)
[..]
Heel makkelijk ....aanpassen of oprotten
Een stuk beter dan jij blijkt. Daarbij is de keuze uit 2 slechts jouw visie. Ik kies voor geen van beide. En nu?quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
ben jij de nederlandse taal machtig...het was een keuze uit 2?
nogmaals bron?quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Aangezien jij 350 Imams niet noemenswaardig vind zal je een Fatwa of 100 Fatwas hierover ook niet noemenswaardig vinden, dus wat is het nut?
Oh wat Mohammed B en enkele gelijkgeorienteerde idioten doen/zegt is niet in niet representatief. Maar zo'n klein aantal imams wel?quote:Wat Mo B. in de naam van wie dan ook doet bind mij niet en ook niet andere Moslims. Wat heeft de actie van deze man met mij en andere Moslims te maken? Hij kan net zo goed zeggen God heeft het mezelf opgedragen.
Begrijpend lezen, nee idere moslim waarmee kortstondig contact gelegd is is zodra de islam ter sprake kwam huilemd/schelden weggelopen. Daar zodra de bronnen die wij ook gelezen hebben ter discussie gesteld worden ze dat niet aankunnen. Dit verondersteld vooralsnog dat ISLAM=Islamitische bronquote:Je basseert je kennis van Moslims dus op wat je hebt gelezen, gehoord en gezien over in plaats van dat je ooit echt contact hebt gehad mensen die de religie beleven. Is niet echt bevorderlijk voor een objectieve mening lijkt me. Het rapport zeg dat je niets hebt aan alleen het bestuderen van de Islamitische bronnen, als je niet kijkt naar wat de Moslims ermee doen, omdat de interpretatie de religie bepaalt niet de tekst an sich. Omdat je dus zo veel verschillende interpreties hebt kan je nooit spreken over "de moslims of de Islam".
Ah nu zijn we aan het praten... je begint op te warmen, en slaat de spijker op zijn kop.quote:Je reageerde op mij met "iemand van de 5de colonne" en ik ben Moslim, dus vandaar, maar ook al heb je het niet per definite niet over Moslims, maar over "mensen als SCH en co", zoals jij ze noemt vind ik het niet gepast, omdat ik geloof dat iedereen van extreem links tot extreem rechts en alles wat er tussen zit het beste met dit land voor hebben ,ook al zijn ze het niet eens met de aanpak.
En daar had hij dus meteen opgepakt moeten worden. (Hij werd wel uit zijn moskee gekikt nadat ie teveel aandacht van de inlichtingen diensten trok, mnaar dat ook maar even terzijde)quote:Je kan niemand verbieden met preken. Dr Hook in London niet gezien misschien? Hij werd uit zijn moskee gekickt, maar ging rustig verder op straat.
Nee even gemist...linjkje graag klinkt interessant.quote:Over homo haat gesproke, heb je toevallig gemist wat onze bisschop over homos te melden had? Hij ziet namelijk liever een moordenaar als predikant als een homo, dus over conservatisme over homos zijn de christenen blijkbaar net zo ver als moslims.
IDD . maar zie alsnog ebven het stukje hierboven over het misbruiken van de democratiequote:Het was wel leuk om te zien, dat met enige knip en plak werk, El Moumni naar voren werd geschoven als haat prediker. Hij had na zijn opmerkingen nog duidelijk laten blijken dat geweld in de Islam altijd uit den boze is. Dit werd de week erop ook netjes gecorrigeerd, door dezelfde programma, maar het kwaad was al geschied.
Echte haatprekers moeten wel aangepakt worden zoals die Imam die zei dat homos van flatgebouwen naar beneden gegooid moesten worden, maar die is ook uit het land gezet. Weg ermee, want dat soort figuren hebben we hier niet nodig.
Helaas weinig tegen in te brengen, daar sommigen dat dus zien als NVU denkbeelden.quote:Zelfs de NVU zegt het nog beschaafd, ze zeggen namelijk: "Jullie moet naar jullie eigen land terug want het is beter jullie".
Wel eens naar Islamonline geweest? Goede site. Ze zijn wel conservatief, maar ze hebben wel kennis. Genoeg bronnen om uit te putten. Je moet naar fatwa bank en een onderwerp intikken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:17 schreef desiredbard het volgende:
nogmaals bron?
en wat gebeurt er nal van die fatwa's, wordt het die betreffende idioten onmogenlijk gemaakt om te prediken. Wordt er samengewerkt met politie justitie als ze weten dat en waar iets fout zit?
Oh wat Mohammed B en enkele gelijkgeorienteerde idioten doen/zegt is niet in niet representatief. Maar zo'n klein aantal imams wel?
Begrijpend lezen, nee idere moslim waarmee kortstondig contact gelegd is is zodra de islam ter sprake kwam huilemd/schelden weggelopen. Daar zodra de bronnen die wij ook gelezen hebben ter discussie gesteld worden ze dat niet aankunnen. Dit verondersteld vooralsnog dat ISLAM=Islamitische bron
Ah nu zijn we aan het praten... je begint op te warmen, en slaat de spijker op zijn kop.
Mijn punt is alleen dat bepaalde liedende fouten in een redenering niet onder ogen willen zien, of de risico's al spel je het duidelijk voor hen uit. Het enige dat je daarvoor terugkrijgt is een linkje naar de website van het stormfront. Natuurlijk wordt de fout in de redenering uitgebuit door een groep (laten we in het midden houden of dit een kleine of grote groep is) Maar mogenlijkheid tot misbruik moet voorkomen worden. Dat de goede daar onder de kwaden lijden gaat voor iedereen op. Je moet ook je motorhelm afzetten als je een bank binnegaat, ongeacht of je komt om geld te storten danwel legaal/illegaal op te nemen.
En daar had hij dus meteen opgepakt moeten worden. (Hij werd wel uit zijn moskee gekikt nadat ie teveel aandacht van de inlichtingen diensten trok, mnaar dat ook maar even terzijde)
Nee even gemist...linjkje graag klinkt interessant.
RK standpunt zover ik weet is dat je homo bent als je homo doet (Je bent ook hetereo als je hetero doet) priesters hebben geen sex (mogen ze niet, dat is fout naar mijn mening maar niet terzake) kortom een niet praktiserende homosexueel georienteerde priester is geen probleem.
IDD . maar zie alsnog ebven het stukje hierboven over het misbruiken van de democratie
Ik ben bekend met de site, alsnog discussie onmogenlijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wel eens naar Islamonline geweest? Goede site. Ze zijn wel conservatief, maar ze hebben wel kennis. Genoeg bronnen om uit te putten. Je moet naar fatwa bank en een onderwerp intikken.
Natuurlijk hebben die 135 een achterban Maar zo zijn er ook mensen met de gelijke denkbeelden als Samir A Mohammed B etc. Mijn punt is dat 135 slechts een klein aantal is van het totale aantal imams in EUROPA..... waar was de rest?quote:Als je Mo. B. gelijksteld aan 135 Imams, die aleemaal een zekere achterban heeft, heeft het voor mij niet al te veel zin natuurlijk om jou hier oevr te proberen te overtuige.
Niet geheel daar vrouwenbesnijdenis op gedocumenteerde gewoont niet op "wet" berust.quote:Als Islam=Islamitische bron zou zijn, zou elke moslim vrouw besneden worden, zou elke moslimland handen afhakken, vrouwen stenigen, in een continue staat van oorlog leven met niet moslim landen, ,moslims zouden nooit alcohol drinken, ik zou jou niet mogen aanspren, moslims zouden niet eens kunnen functioneren in deze maatschappij als het ware, aangezien wij hier volledeig op gelijk voet met alle volkeren kunnen leven, haalt die vergelijking onderuit.
Nee meen je dat nou echt?quote:Alle bronnen moet gelezen worden in context en als je dat niet doet kan je er elke betekenis aan geven, die je zou willen.
Zegt me even niets heb je een link of details over wat waneer zodat ik het even kan opzoeken. Waar is de goede man bischop van eigenlijk?quote:Die bisschop (Antonis?) was op Woestijnruiters.
Als jij "langzaam maar zeker alle regels van je geloof naast je neerleggen" als met je tijd meegaan ziet, dan dank ik voor die eerquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:12 schreef desiredbard het volgende:
Dat is verdorie het punt, waar christendom, katholicisme en zelf het Judaisme met zijn tijd meegegaan lijken de moslims dat dus niet. Zoals hier door enkele kneuzen geroepen wordt, de islam is een constante. Een wet die 1200 jaar geleden van toepassing was is nu overbodig.
In ieder geval niet de moslim die willens en wetens tegen een verbod van God ingaat om maar een wit voetje bij zijn westerse maatje te halen. Benieuwd of dat zelfde maatje hem straks ook kan helpenquote:Oh eigenlijk had ik een goede discussie met een slechte moslim in Helsinki. Kort na de cartoonprotesten in amsterdam. Waar we een fles whisky geledigt hebben (niet zo slecht voor mij maar voor hem wel) en 's ochtends om de kater die op de loer lag te lijf te gaan een engels ontbijtje aten. Je weet wel de spek en suasijsjes.
Nu was het gesprek begonen met een saudier die dus eveneens aftaaide na een 30 minuten discussie, daarbij mijn turkse gesprekspartner dus voor slechte moslim/ hgeen moslim uitmakend. Dit alleen omdat ie zoals de meeste westerse mensen inzag dat religioe (algemeen) iets is dat gebaseerd op cultuur/hygiene van 800 jaar geleden. Nou wie van deze twee moslims is representatief voor de islam?
Je kan moeilijk alle Imams van Europa onder een dak verzamellen, maar een paar van de verschillende stromingen zal volstaan om een representatief beeld te krijegn. 135 vind ik zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:12 schreef desiredbard het volgende:
Ik ben bekend met de site, alsnog discussie onmogenlijk
Natuurlijk hebben die 135 een achterban Maar zo zijn er ook mensen met de gelijke denkbeelden als Samir A Mohammed B etc. Mijn punt is dat 135 slechts een klein aantal is van het totale aantal imams in EUROPA..... waar was de rest?
Niet geheel daar vrouwenbesnijdenis op gedocumenteerde gewoont niet op "wet" berust.
Stenigen komt in veel moslimlanden voor, recentelijk hing Iran nog twee nichten op.
Nogmaals dat zal me worst wezen, zolang ze dat niet in europa dreigen in te voeren al dan niet via democratische (om)weg.
Nee meen je dat nou echt?
Dat is verdorie het punt, waar christendom, katholicisme en zelf het Judaisme met zijn tijd meegegaan lijken de moslims dat dus niet. Zoals hier door enkele kneuzen geroepen wordt, de islam is een constante. Een wet die 1200 jaar geleden van toepassing was is nu overbodig.
Oh eigenlijk had ik een goede discussie met een slechte moslim in Helsinki. Kort na de cartoonprotesten in amsterdam. Waar we een fles whisky geledigt hebben (niet zo slecht voor mij maar voor hem wel) en 's ochtends om de kater die op de loer lag te lijf te gaan een engels ontbijtje aten. Je weet wel de spek en suasijsjes.
Nu was het gesprek begonen met een saudier die dus eveneens aftaaide na een 30 minuten discussie, daarbij mijn turkse gesprekspartner dus voor slechte moslim/ hgeen moslim uitmakend. Dit alleen omdat ie zoals de meeste westerse mensen inzag dat religioe (algemeen) iets is dat gebaseerd op cultuur/hygiene van 800 jaar geleden. Nou wie van deze twee moslims is representatief voor de islam?
Zegt me even niets heb je een link of details over wat waneer zodat ik het even kan opzoeken. Waar is de goede man bischop van eigenlijk?
Deze meneer http://www.katholiekneder(...)e/index_simonis.htmlquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Simonis van Utrecht? Das een gezellige vent, die ken ik daar ben ik twee jaar geleden vlak voor mijn huwelijk wezen borrellen omdat ik wat papierwerk nodig had dat de RK-Kerk in Nederland niet meer bijhoud vanwege wet op de privacy etc. Die is helamaal niet zo kort door de bocht, ik ga effe zoeken of ik iets kan vinden hierover. Die man is heel gemodereert in zijn persoonlijke mening maar wat dogmatischer vanuit zijn funktie, evenwichtig toch echter.
Zoals gezegd RK kerk -> Homo doen = homo zijn-> niet homo doen = niet homo zijn
Ik denk dat Kardinaal (en niet Bisschop) Simonis niet zo'n opmerking maakt als je hem de keuze geeft tussen iemand die woensdagavond eens een partijtje gaat schieten of een partijtje gaat paalzitten.
Link doet het niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef desiredbard het volgende:
Sorry zie je link net pas zit net effe een inteview met gergorius nekschot door de moslim omroep te beluiteren via http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html. Ik ga zo effe lezen en kom morgen naar je terug
http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html zo welquote:
Komt door die punt natuurlijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/watnou.html zo wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |