Klein bolletje bittere chocolade mousse bij de canard a l'orange lijkt me helemaal niet gek..quote:Op zondag 9 april 2006 10:58 schreef Klonk het volgende:
Lindt noirissime is erg lekker, idd wat je niet elke dag wilt eten, maar smullen geblazen
en die dingen die je noemt om mee te koken, nog niet aangedacht maar lijkt me ook erg lekker, al vraag ik me af of een bittere mousse niet een tikje te veel is
Nee.quote:Op zondag 9 april 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het niet lekker vindt, hou dat dan lekker voor jezelf, okay?
Is hier, in Duitsland, in de beter gesoorteerde supermarkten gewoon te koop.quote:Op zondag 9 april 2006 11:04 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb het nog nooit gegeten, we houden wel van puur (72% hebben we meestal)
Waar heb je t gekocht want ik wil t graag proberen.
jaquote:Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef Biancavia het volgende:
Is dat niet heel erg bitter?
Ja, dat is écht héél erg bitter, en zurig.quote:Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef Biancavia het volgende:
Is dat niet heel erg bitter?
In chocola zit cacao en vet (even heel globaal gezegd). Hoe meer cacao, hoe minder vet. 99% chocola is dus gewoon mager. Plus dat het ook lekkerder is om 1 of 2 blokjes te nemen en niet die hele reep in 1 keer weg te vreten. Wordt je misselijk vanquote:Op zondag 9 april 2006 11:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
hier word je toch ook niet dik van van die hele pure chocolade?
Dik wordt je van meer calorien eten dan dat je verbruikt. Niet van wat je eet, maar van hoeveel je eet.quote:Op zondag 9 april 2006 11:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)quote:Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dik wordt je van meer calorien eten dan dat je verbruikt. Niet van wat je eet, maar van hoeveel je eet.
Waarom?quote:Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)
En wat is er verkeerd aan vet?quote:Op zondag 9 april 2006 12:13 schreef Spekkiemonster het volgende:
omdat er minder vet in zit dacht ik ....
zoals evil-cherry hierboven ook zegt
geloof dat je het over een andere hebt, "niet zo zoet en een beetje bitter" omschrijft deze chocolade niet. Eerder absoluut niet zoet en heel erg bitter met zure accenten.quote:Op zondag 9 april 2006 12:15 schreef SHE het volgende:
Ik heb dezelfde standaard in huis,...zeker nu ik weer begonnen ben met serieus trainen, gebruik ik het braaf 2x voor een maaltijd..daarnaast is het simpelweg goed voor je.
Ik hoefde er niet aan te wennen, want ik hou niet van chocolade...sterker nog, ik vind het niets aan.
Deze daarentegen is niet zo zoet en een beetje bitter en dat vind ik wel weer te doen.
Ben je nog dronken Piet?quote:Op zondag 9 april 2006 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
geloof dat je het over een andere hebt, "niet zo zoet en een beetje bitter" omschrijft deze chocolade niet. Eerder absoluut niet zoet en heel erg bitter met zure accenten.
Elke fatsoenlijke traiteur of speciaalzaak heeft 'm.quote:Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Enig idee waar dit in Nederland te koop is?
Hmm, volgens mij heb ik het op m'n werk wel iets vergelijkbaars zien liggen. Probeer eens een wat grotere biologische winkel voor de biologische variant..quote:Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Enig idee waar dit in Nederland te koop is?
In Engeland vind je de mooiere 99% chocolades vaak bij de biologische produkten (waarschijnlijk de enige reden waarom ik er ooit kwam). In Nederland kom ik nauwelijk in dit soort winkels (alleen voor de risotto, gek genoeg hebben ze alle verschillende rijstsoorten liggen hier), dus ik zou het niet weten.quote:Op zondag 9 april 2006 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
De biologische supers die ik ken verkopen eigenlijk geen chocolade, maar charob ofziets.
Heb in een stad gewoont waar de klanten van zulke winkels hard core antroposofen waren. Wellicht dat dit de oorzaak hiervanquote:Op zondag 9 april 2006 12:50 schreef warrel het volgende:
Wat raar. Hij hebben juist superveel chocolade, en juist weer wat minder charobe..
(Leiden, Hooigracht)
En het hoort thuis in het zogenaamde poly-mealquote:Op zondag 9 april 2006 12:52 schreef Drive-r het volgende:
Het eten van 90-99% cacao-houdende chocolade zou volgens klinisch onderzoek van de American Heart Association bloeddrukverlagend werken, past in het rijtje met rode wijn, fruit, thee, etc...
Humor dat artikel:quote:Op zondag 9 april 2006 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En het hoort thuis in het zogenaamde poly-mealDat is een alternatief voor de polypil tegen allerlei aandoeningen.
Polymeal bestaat uit:
- pure chocolade (geloof zo'n 50 gram per dag)
- groente & fruit
- amandelen
- vis
- knoflook
- rode wijn
artikel
Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.quote:Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)
quote:Op zondag 9 april 2006 13:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gut, al eet je alleen maar chocola de hele dag dan val je nog afAls je je maar aan de maz. hoeveelheid cal. houdt
![]()
Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol. Maar goed, als je iets wilt weten over afvallen, ga dan gewoon eens kijken in één van de topics in LIF, want daar is alles wat hier genoemd wordt al zo vaak voorbij gekomen.quote:Op zondag 9 april 2006 13:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.
En daarnaast kun je best vet en suiker eten. Lekker juist, daar leeft je lichaam vanMaar gewoon niet té véél! En zorgen dat je een normaal eetpatroon hebt.
Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"quote:Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol.
Nou, je kunt daar wel degelijk rekening mee houden om de schade te beperken. Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.quote:Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"![]()
Het gaat erom dat je niet constant chocola eet, óók geen 99%...
Jup, daar heb ik het ook over. Ben alleen niet zo goed met woorden.. :Squote:Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.
99% cacoa chocolade bevat in ieder geval geen suiker. Maar lekker vind ik het niet, ik heb nog een halve reep in de kast liggen van dat spul.quote:Op zondag 9 april 2006 11:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
opzich niks verkeerd mee en is iets wat je ook nodig hebt ...quote:
goeie vraagquote:Op maandag 10 april 2006 08:05 schreef roofless het volgende:
Is die 99% puur eigenlijk dan cacaopoeder met nog een procentje om het aan elkaar te plakken?
Het is me niet helemaal duidelijk waar de 99% voor staat behalve voor 'cacaomassa'. Voor zover ik weet bestaat ruwe cacao uit cacaoboter en cacaopoeder. En dan zou 99% puur dus hetzelfde zijn als cacaopoeder. Lijk me toch sterk dat dat te eten is...
Oei! Lekkuhr!quote:Op zondag 9 april 2006 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Klein bolletje bittere chocolade mousse bij de canard a l'orange lijkt me helemaal niet gek..
Kijk, dit bedoelde ik nou met mijn vraag:quote:Op maandag 10 april 2006 08:05 schreef roofless het volgende:
Is die 99% puur eigenlijk dan cacaopoeder met nog een procentje om het aan elkaar te plakken?
Het is me niet helemaal duidelijk waar de 99% voor staat behalve voor 'cacaomassa'. Voor zover ik weet bestaat ruwe cacao uit cacaoboter en cacaopoeder. En dan zou 99% puur dus hetzelfde zijn als cacaopoeder. Lijk me toch sterk dat dat te eten is...
Nog geen antwoord op geweestquote:Op zondag 9 april 2006 12:43 schreef Brentmeister het volgende:
Hoe maken ze daar ooit een reep van?
Mouse au chocolate bv, of geraspt over de tiramisu, of een blokje door het stoofvlees (das verrukkelijk) of een blokje door een pittige saus, of door de Jus, of smelten en dan als je vanille ijs klaar is het door het ijs roeren (heel kort, zodat er een dunne laag chocolade en stukjes in het ijs ontstaat..quote:Op zondag 23 april 2006 16:34 schreef Mini_rulez het volgende:
In wat voor gerechten gebruiken jullie die chocolade dan?
Die 99% is cacaomassa+boter, en die 1% is suiker.quote:Op maandag 10 april 2006 22:08 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Kijk, dit bedoelde ik nou met mijn vraag:
[..]
Nog geen antwoord op geweest![]()
quote:Kersenbrandy met marsepein. 70%
Pure chocolade gevuld met kersenbrandy in marsepein op een luchtige canache
quote:Kaneel, appel, honing. 45%
Stukjes gedroogde appel in honingcaramel op een laagje van kaneel en witte chocolade, met melkchocolade overgoten.
wel eens 99% chocola gegeten?quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:39 schreef justmattie het volgende:
wat een gare combi's
ik zie maar 2 die het proberen waard lijken :
[..]
[..]
In mijn woonplaats!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:35 schreef SHE het volgende:
Lieverds,
Ik heb nou toch iets:
http://www.coffee-etc.nl/
De chocolade met roze peper is too die for![]()
MAAK
ME
GEK!!!
Zoals je ziet kun je online bestellen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:43 schreef justmattie het volgende:
kun je het alleen bij die shop in Dordrecht krijgen dan ?
dat doe ik met die van 72% ook altijd. Lekker bij een kopje koffie of thee, 1 of 2 blokjes van die pure chocolade (liefst twee, ik wil mezelf niet tekort doen natuurlijkquote:Op zondag 9 april 2006 11:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
In chocola zit cacao en vet (even heel globaal gezegd). Hoe meer cacao, hoe minder vet. 99% chocola is dus gewoon mager. Plus dat het ook lekkerder is om 1 of 2 blokjes te nemen en niet die hele reep in 1 keer weg te vreten. Wordt je misselijk van
ik zie het, zal eens 3 verschillende smaken bestellenquote:
Die zien er ook goed uit!quote:Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef vats het volgende:
moet je hier is kijken [url]http://www.zotter.at/141.html?&tx_shop_pi1[pointer]=max[/url]
grr krijg die url niet goed ook niet met het url knopje... ff cut & pasten dus!!!
Komt door de vraagteken in de URL: http://www.zotter.at/141.htmlquote:Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef vats het volgende:
moet je hier is kijken [url]http://www.zotter.at/141.html?&tx_shop_pi1[pointer]=max[/url]
grr krijg die url niet goed ook niet met het url knopje... ff cut & pasten dus!!!
Hoe groot zijn die repen eigenlijks, en komen ze gewoon met de post?quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:42 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk!
ik ben een sucker for dit soort onzin
Suiker, lecitinequote:Op dinsdag 17 april 2007 12:44 schreef Emu het volgende:
Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat die andere 1% nou is...
Die van de Aldi Süd is erg lekker, die in de zwarte kartonnen verpakking waar meerdere kleine reepjes in zitten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:26 schreef Rewimo het volgende:
Piet, wat is jouw oordeel over de pure chocola van Lidl en Aldi? Die hebben ook pure repen met een cacaogehalte boven de 72% (z hebben meerdere soorten). Ik moet ze altijd meenemen uit DLD voor mijn moederomdat ze ze in NL niet altijd verkopen.
Het is wel iets waar je aan moet wennen, het is niet echt normaal snoepgoed.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:28 schreef Apekoek het volgende:
ik hou wel van pure chocola, is dit dan ook te pruimen?
Die neem ik inderdaad altijd meequote:Op dinsdag 17 april 2007 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Die van de Aldi Süd is erg lekker, die in de zwarte kartonnen verpakking waar meerdere kleine reepjes in zitten.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:40 schreef SHE het volgende:
nee lief, ananas, paprika
die met champagne is yum
maar die met peper..serieus; ik werd er helemaal *rrroaaarr* van![]()
En die met safraan en rijst is in de bestelling.
de pure chocolademelk tabletten zijn ook in de bestelling..al ben ik er een beetje laat mee zo in de lente.
Bij AH hebben ze inmiddels een aardige selectie.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:00 schreef SiGNe het volgende:
Jammer genoeg ben ik in Nederland in de minderheid, er ligt amper pure chocolade in de schappen.
Het wordt gelukkig wel steeds beter, maar candybars met pure chocolade of koekjes vind je nog niet zoveel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij AH hebben ze inmiddels een aardige selectie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |