abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2006 @ 10:53:53 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36786251
Ik noem het maar zwarte chocolade, want het verschil met normale puur is net zo groot als tussen puur en melk.
Ik heb gisteren een reep Lindt noirissime gekocht, 99%

Lekker? Tja, ik moet zeggen, ik zou het niet iedere dag moeten eten. Het is zeker lekker, maar je moet er wel aan wennen. Sterker nog, lindt schrijft het op de verpakking, dat je het op moet bouwen naar steeds puurdere chocolades om het te kunnen waarderen. En het klopt.

Nog meer liefhebber van "zwarte chocolade"?
Hij lijkt me ook heerlijk om mee te koken, geraspt over de tirami su, of voor een bittere chocolade mousse..

Als je het niet lekker vindt, hou dat dan lekker voor jezelf, okay?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 april 2006 @ 10:58:34 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36786332
Lindt noirissime is erg lekker, idd wat je niet elke dag wilt eten, maar smullen geblazen

en die dingen die je noemt om mee te koken, nog niet aangedacht maar lijkt me ook erg lekker, al vraag ik me af of een bittere mousse niet een tikje te veel is
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 9 april 2006 @ 11:03:13 #3
45206 Pietverdriet
pi_36786419
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:58 schreef Klonk het volgende:
Lindt noirissime is erg lekker, idd wat je niet elke dag wilt eten, maar smullen geblazen

en die dingen die je noemt om mee te koken, nog niet aangedacht maar lijkt me ook erg lekker, al vraag ik me af of een bittere mousse niet een tikje te veel is
Klein bolletje bittere chocolade mousse bij de canard a l'orange lijkt me helemaal niet gek..
  zondag 9 april 2006 @ 11:03:54 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36786435
Ja, dat is bijzonder lekker.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36786437
Ik heb het nog nooit gegeten, we houden wel van puur (72% hebben we meestal)
Waar heb je t gekocht want ik wil t graag proberen.
  zondag 9 april 2006 @ 11:04:06 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36786438
elf uur 's morgens, het water loopt me in de mond
pi_36786488
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

Als je het niet lekker vindt, hou dat dan lekker voor jezelf, okay?
Nee.

Ik vind het niet te naggelen. Heel klein stukje van geprobeerd.
Waar ik dan wel benieuwd naar zou zijn of ik hier ook knetterende koppijn van krijg.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 9 april 2006 @ 11:08:53 #8
45206 Pietverdriet
pi_36786521
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:04 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb het nog nooit gegeten, we houden wel van puur (72% hebben we meestal)
Waar heb je t gekocht want ik wil t graag proberen.
Is hier, in Duitsland, in de beter gesoorteerde supermarkten gewoon te koop.
Is wel vrij prijzig, 1,99 voor een 50 grams reep
pi_36786570
Is dat niet heel erg bitter?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 9 april 2006 @ 11:11:37 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36786578
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef Biancavia het volgende:
ja
pi_36786728
ja, die tabletten van Lindt heb ik ook wel eens mogen proeven ja (onlangs nog). Ik houd wel van bittere chocolade en deze is echt bitter. De straffe espresso onder de chocolade. Ben het met eerdere posters eens dat je eigenlijk langzaam moet opbouwen qua smaak.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 9 april 2006 @ 11:33:57 #12
45206 Pietverdriet
pi_36787027
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef Biancavia het volgende:
Ja, dat is écht héél erg bitter, en zurig.
Lijkt echt totaal niet op melkchocolade.
pi_36787442
hier word je toch ook niet dik van van die hele pure chocolade?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_36787464
Ja lekker

Ik vind gewone chocoladebonen en pure cacao ook lekker Jummie!
pi_36787502
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:49 schreef Spekkiemonster het volgende:
In chocola zit cacao en vet (even heel globaal gezegd). Hoe meer cacao, hoe minder vet. 99% chocola is dus gewoon mager. Plus dat het ook lekkerder is om 1 of 2 blokjes te nemen en niet die hele reep in 1 keer weg te vreten. Wordt je misselijk van
  zondag 9 april 2006 @ 11:53:28 #16
45206 Pietverdriet
pi_36787541
quote:
Dik wordt je van meer calorien eten dan dat je verbruikt. Niet van wat je eet, maar van hoeveel je eet.
pi_36787722
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dik wordt je van meer calorien eten dan dat je verbruikt. Niet van wat je eet, maar van hoeveel je eet.
maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)
  zondag 9 april 2006 @ 12:00:38 #18
45206 Pietverdriet
pi_36787743
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)
Waarom?
pi_36788041
omdat er minder vet in zit dacht ik ....

zoals evil-cherry hierboven ook zegt
  zondag 9 april 2006 @ 12:15:40 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36788104
Ik heb dezelfde standaard in huis,...zeker nu ik weer begonnen ben met serieus trainen, gebruik ik het braaf 2x voor een maaltijd..daarnaast is het simpelweg goed voor je.

Ik hoefde er niet aan te wennen, want ik hou niet van chocolade...sterker nog, ik vind het niets aan.
Deze daarentegen is niet zo zoet en een beetje bitter en dat vind ik wel weer te doen.
  zondag 9 april 2006 @ 12:15:44 #21
45206 Pietverdriet
pi_36788105
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:13 schreef Spekkiemonster het volgende:
omdat er minder vet in zit dacht ik ....

zoals evil-cherry hierboven ook zegt
En wat is er verkeerd aan vet?
  zondag 9 april 2006 @ 12:17:17 #22
45206 Pietverdriet
pi_36788142
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:15 schreef SHE het volgende:
Ik heb dezelfde standaard in huis,...zeker nu ik weer begonnen ben met serieus trainen, gebruik ik het braaf 2x voor een maaltijd..daarnaast is het simpelweg goed voor je.

Ik hoefde er niet aan te wennen, want ik hou niet van chocolade...sterker nog, ik vind het niets aan.
Deze daarentegen is niet zo zoet en een beetje bitter en dat vind ik wel weer te doen.
geloof dat je het over een andere hebt, "niet zo zoet en een beetje bitter" omschrijft deze chocolade niet. Eerder absoluut niet zoet en heel erg bitter met zure accenten.
  zondag 9 april 2006 @ 12:18:17 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36788164
hoe puurder hoe beter imo.

die mousse bij canard lijkt me heerlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36788203
Enig idee waar dit in Nederland te koop is?
  zondag 9 april 2006 @ 12:30:49 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36788495
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

geloof dat je het over een andere hebt, "niet zo zoet en een beetje bitter" omschrijft deze chocolade niet. Eerder absoluut niet zoet en heel erg bitter met zure accenten.
Ben je nog dronken Piet?

Het is dezelfde en ook gewoon in NL te koop
En ik vind 'm niet zo zoet en een beetje bitter..basta
  zondag 9 april 2006 @ 12:32:53 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36788546
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Elke fatsoenlijke traiteur of speciaalzaak heeft 'm.
Lindt heeft ook een chocolade van 72% ( de grand cru ) in de schappen van de super liggen..begin daar eens mee, net zo gezond.
Zodra het boven de 70% zit, is het interessant om te proberen.
pi_36788595
Ik heb altijd een hele collectie chocolade liggen, maar zelden iets anders dan pure chocolade. Deze Lindt heb ik vaak, maar ik neem met name veel mee uit Frankrijk, waar ze in een beetje supermarkt al iets ruimer gesorteerd zijn.

Wellicht dat ik het van vroeger gewend ben, maar ik heb echt geen moeite met de smaak. Ik ben niet zo'n enorme zoetekauw, dus het bitter/zure trekt me wel. Het is ook ideaal om mee te koken, daar gebruik ik het nog het meeste voor. Eigenlijk is 90% van wat ik in huis haal boven de 90%, maar 99% zoals die Lindt, is toch wat de klok slaat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 9 april 2006 @ 12:35:37 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36788614
ik vind de puur van cote d'or in die papieren verpakking ook goed te doen, al heeft die een aanmerkelijke lager cacao percentage. melk of wit blief ik nie.
pi_36788639
De eerste keer dat ik deze chocolade probeerde vond ik het toch wel erg vreemd. Net of je inderdaad gewoon een lepel cacao uit een pak eet. Droog, bitter maar ooooooh zo lekker
  zondag 9 april 2006 @ 12:42:01 #30
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_36788752
Ik krijg al hoofdpijn na 2 blokjes.. Kan er gewoon niet tegen denk ik.. Word ook onwijs misselijk. Dat van dat opbouwen geloof ik dan ook wel, maar omdat ik na 1 blokje al de hele dag serieus met koppijn rondloop lijkt mij dat niet zo'n goed idee in mijn geval. Gewone pure chocolade niet zo'n last van, vreemd genoeg.
* neo2000 envys you all.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_36788774
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Hmm, volgens mij heb ik het op m'n werk wel iets vergelijkbaars zien liggen. Probeer eens een wat grotere biologische winkel voor de biologische variant..
I will take the sun in my mouth
pi_36788802
Hoe maken ze daar ooit een reep van?
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 9 april 2006 @ 12:45:16 #33
45206 Pietverdriet
pi_36788843
De biologische supers die ik ken verkopen eigenlijk geen chocolade, maar charob ofziets.
pi_36788995
Wat raar. Hij hebben juist superveel chocolade, en juist weer wat minder charobe..
(Leiden, Hooigracht)
pi_36789039
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
De biologische supers die ik ken verkopen eigenlijk geen chocolade, maar charob ofziets.
In Engeland vind je de mooiere 99% chocolades vaak bij de biologische produkten (waarschijnlijk de enige reden waarom ik er ooit kwam). In Nederland kom ik nauwelijk in dit soort winkels (alleen voor de risotto, gek genoeg hebben ze alle verschillende rijstsoorten liggen hier), dus ik zou het niet weten.

Het eten van 90-99% cacao-houdende chocolade zou volgens klinisch onderzoek van de American Heart Association bloeddrukverlagend werken, past in het rijtje met rode wijn, fruit, thee, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 9 april 2006 @ 12:53:12 #36
45206 Pietverdriet
pi_36789054
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:50 schreef warrel het volgende:
Wat raar. Hij hebben juist superveel chocolade, en juist weer wat minder charobe..
(Leiden, Hooigracht)
Heb in een stad gewoont waar de klanten van zulke winkels hard core antroposofen waren. Wellicht dat dit de oorzaak hiervan
pi_36789108
Dit lijstje bevat een aantal repen die ik nog wil proberen: http://www.winddance.com/(...)Chocolate_Table.html

Ik ben dòl op heel erg puur. Hoe puurder hoe beter

edit: hmm, dat is wel allemaal puur en niet zwart
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36789126
Hahaha Tsjah, er komen veel klanten die toch wel een beetje 'anders' zijn dan in een gewone supermarkt..
Bij mij valt het trouwens heel erg mee, maar natuurlijk zitten er wel van die fanatiekelingen tussen
pi_36789241
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:52 schreef Drive-r het volgende:
Het eten van 90-99% cacao-houdende chocolade zou volgens klinisch onderzoek van de American Heart Association bloeddrukverlagend werken, past in het rijtje met rode wijn, fruit, thee, etc...
En het hoort thuis in het zogenaamde poly-meal Dat is een alternatief voor de polypil tegen allerlei aandoeningen.

Polymeal bestaat uit:
- pure chocolade (geloof zo'n 50 gram per dag)
- groente & fruit
- amandelen
- vis
- knoflook
- rode wijn

artikel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 april 2006 @ 13:05:14 #40
45206 Pietverdriet
pi_36789405
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En het hoort thuis in het zogenaamde poly-meal Dat is een alternatief voor de polypil tegen allerlei aandoeningen.

Polymeal bestaat uit:
- pure chocolade (geloof zo'n 50 gram per dag)
- groente & fruit
- amandelen
- vis
- knoflook
- rode wijn

artikel
Humor dat artikel:

"spending more—for example, on your favourite bottle of wine or brand of chocolate—might also be rewarded by an improved quality of life"

"The Polymeal should not be combined with additional consumption of alcohol, in order to avoid intoxication and conflicts with friends, relatives, and authorities;"
pi_36789839
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.

En daarnaast kun je best vet en suiker eten. Lekker juist, daar leeft je lichaam van Maar gewoon niet té véél! En zorgen dat je een normaal eetpatroon hebt.
pi_36789918
Ik ben al 15 kilo afgevallen en eet echt wel eens chocolade Gewoon niet te veel en niet te vaak.
pi_36789941
Gut, al eet je alleen maar chocola de hele dag dan val je nog af Als je je maar aan de max. hoeveelheid cal. houdt
pi_36789952
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gut, al eet je alleen maar chocola de hele dag dan val je nog af Als je je maar aan de maz. hoeveelheid cal. houdt

Maar of dàt nou zo gezond is. En het lijkt me een beetje saai en eenzijdig
pi_36789976
Gezond is het niet nee

Chocola? Saai? Eenzijdig? Ga je mond spoelen

pi_36790075
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.

En daarnaast kun je best vet en suiker eten. Lekker juist, daar leeft je lichaam van Maar gewoon niet té véél! En zorgen dat je een normaal eetpatroon hebt.
Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol. Maar goed, als je iets wilt weten over afvallen, ga dan gewoon eens kijken in één van de topics in LIF, want daar is alles wat hier genoemd wordt al zo vaak voorbij gekomen.
Dan kunnen we het hier gewoon over chocolade hebben met de mensen die het wél eten.

Ontopic: ziet er best lekker uit. Ik denk dat ik die van 70% eerst maar eens ga kopen, om te wennen idd. Die met 99% cacao daar wacht ik dan nog maar even mee. AH heeft van die zwarte pakjes met extra pure chocolade, een of ander Zwitsers merk. Weet iemand of die goed is?
Piet, heb jij een receptje met pure chocolade (zoals die mousse die je noemt) dat een beetje te doen is voor de amateurkok? Ik ben namelijk gek op pure chocolade, dus alle nieuwe dingen om uit te proberen zijn welkom.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36790135
Ik geloof dat mijn puurste ooit 97% was, die van 99% ken ik niet Was wel hetzelfde merk overigens.
pi_36790832
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol.
Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"

Het gaat erom dat je niet constant chocola eet, óók geen 99%...
pi_36790910
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"

Het gaat erom dat je niet constant chocola eet, óók geen 99%...
Nou, je kunt daar wel degelijk rekening mee houden om de schade te beperken. Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.
Maar nogmaals, deze discussie ga ik hier niet voeren. Kom maar naar het topic in Lifestyle, daar zijn nog veel meer mensen die hierin geïnteresseerd zijn.
pi_36795369
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]
Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.
Jup, daar heb ik het ook over. Ben alleen niet zo goed met woorden.. :S
  zondag 9 april 2006 @ 17:42:41 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36797830
Wel eens gegeten, maar ik vind het niet lekker.
Die van 70-77% vind ik wel weer te pruimen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36797862
quote:
99% cacoa chocolade bevat in ieder geval geen suiker. Maar lekker vind ik het niet, ik heb nog een halve reep in de kast liggen van dat spul.
85% van hetzelfde merk is wel heel lekker trouwens. En heel veel merken hebben hele lekkere 72% chocolade, cafe noir bijv. gewoon te koop bij AH. En ook super lekker: 72% cacao chocolade van Hachez met aardbei en groene peper of met gezouten pinda's
pi_36798715
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

opzich niks verkeerd mee en is iets wat je ook nodig hebt ...

alleen voor mij graag niet te veel, want ik loop ook graag in mijn strakke broek die niet mooi staat als je een dikke reet hebt
pi_36803602
de pure chocolade van cote d'or
is lekker.86%.
Er is ook pure chocolade met frambozen.
Lindt wordt bij delhaize verkocht. In Nederland
weet ik het niet.Ik heb al eens Estse chocolade
gegeten,die was niet lekker en chocolade
uit Polen ook niet echt.99% chocolade van Lindt
is wel ok maar erg droog en meer iets om te malen
en te verwerken in desserts of op bolletjes ijs
met wat fruit of in koffie of zo.
  zondag 9 april 2006 @ 22:11:34 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36806411
Zo puur heb ik hem nog nooit op. Toch eens proberen.

Maar klopt het ook dat het als een energieboost werkt zulke pure chocolade?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36813237
Is die 99% puur eigenlijk dan cacaopoeder met nog een procentje om het aan elkaar te plakken?
Het is me niet helemaal duidelijk waar de 99% voor staat behalve voor 'cacaomassa'. Voor zover ik weet bestaat ruwe cacao uit cacaoboter en cacaopoeder. En dan zou 99% puur dus hetzelfde zijn als cacaopoeder. Lijk me toch sterk dat dat te eten is...
  maandag 10 april 2006 @ 09:21:16 #57
45206 Pietverdriet
pi_36813926
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:05 schreef roofless het volgende:
Is die 99% puur eigenlijk dan cacaopoeder met nog een procentje om het aan elkaar te plakken?
Het is me niet helemaal duidelijk waar de 99% voor staat behalve voor 'cacaomassa'. Voor zover ik weet bestaat ruwe cacao uit cacaoboter en cacaopoeder. En dan zou 99% puur dus hetzelfde zijn als cacaopoeder. Lijk me toch sterk dat dat te eten is...
goeie vraag
kom ik later op terug
pi_36831842
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Klein bolletje bittere chocolade mousse bij de canard a l'orange lijkt me helemaal niet gek..
Oei! Lekkuhr! Dat lijkt me wel wat...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_36838197
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Qua kcal is het "beter" die pure chocola te nemen.
pi_36838432
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:05 schreef roofless het volgende:
Kijk, dit bedoelde ik nou met mijn vraag:
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:43 schreef Brentmeister het volgende:
Hoe maken ze daar ooit een reep van?
Nog geen antwoord op geweest
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 10 april 2006 @ 22:10:25 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36838509
ik denk dat je warme cacao als massa zo verwarmd dat er een pasta ontstaat. met een procent bindmiddel kan je tijdens warmte zo een vorm gieten.
  maandag 10 april 2006 @ 22:58:26 #62
45206 Pietverdriet
pi_36840676
Zover ik kan nagaan, en kijk zeker nog ff verder is de aanduiding van het % cacao een combinatie van
Cacaomassa, Cacaopoeder en cacaoboter.
Cacaomassa is fijngemalen boon, cacao poeder is cacao massa waar alle vetten uit verwijderd zijn en cacao boter is het vet van de boon.
Dus een reep die 99% puur is bestaat voor 99% uit cacaomassa, cacaopoeder en cacaoboter, en 1% suiker.
Een reep waarom staat 55% puur, bestaat dus voor 45% uit suiker.
pi_37148914
Schopje... Ik was gisteren in Aken en daar heb ik naast een zakje printen (ook heerlijk trouwens ) ook een tablet Lindt-chocolade gekocht, die met 85% cacao.
Ik probeer nu voor het eerst een stukje, en het is wel wennen maar inderdaad erg lekker!
Nu eerst maar eens aan deze wennen en daarna waag ik me pas aan die 99% van Piet.
pi_37152813
Ik ben gek op (pure) chocola, maar die 99% Lindt noirissime vond ik maar niks. Zal hun 85% oid eens proberen. Voor kookdoeleinden bleek het overigens wel het einde.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_37188078
Ik wil die zwarte chocolade best een keer proberen, .
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_37215370
Om gewoon te eten vind ik 85% de allerlekkerste chocolade. 99% is me net iets teveel van het goede, maar idd geweldig om mee te koken.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_37216819
In wat voor gerechten gebruiken jullie die chocolade dan?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:52:28 #68
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_37580680
Ik zag laatst bij de Savers KitKat met pure chocolade, heerlijk!
De gewone KitKat vind ik maar niets, vroeger zag je ook overal Bounty met pure chocolade, jammer dat je die bijna nergens meer kan vinden.
Jammer dat de meeste Nederlanders alleen van melkchocolade houden (en van witte, maar da's eigenlijk geen chocolade), puur is veel lekkerder.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:11:12 #69
45206 Pietverdriet
pi_37582225
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:34 schreef Mini_rulez het volgende:
In wat voor gerechten gebruiken jullie die chocolade dan?
Mouse au chocolate bv, of geraspt over de tiramisu, of een blokje door het stoofvlees (das verrukkelijk) of een blokje door een pittige saus, of door de Jus, of smelten en dan als je vanille ijs klaar is het door het ijs roeren (heel kort, zodat er een dunne laag chocolade en stukjes in het ijs ontstaat..
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:09:10 #70
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48189091
Ff een megakick!

Ik heb hier Lindt 85%. Eerst vertrok mn bek ervan, maar wat issie heerlijk!
Ik ben ook zo ongeveer de enige die hier puur eet, dus ik meestal mazzel!
In me Burberry......
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:14:41 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48189298
99% puur is lekker en je proeft ook goed de zuren die in cacoa zitten. maar om zo te eten vind ik persoonlijk rond de 80% lekkerder. de echte puur is heerlijk bij gerechten, zoals bij de saus voor haas bijvoorbeeld.
pi_48189992
Ik vind het jammer dat ik het zo vies vind
pi_48192365
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:08 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoelde ik nou met mijn vraag:
[..]

Nog geen antwoord op geweest
Die 99% is cacaomassa+boter, en die 1% is suiker.

hoe ze daar een reep van maken? gewoon die 3 mengen, en dan word die massa door walsen en in kleine stappen kleiner gewalst, verwarmd enz. enz., dan word het op de juiste temperatuur gebracht (tempereren) zodat de juiste kristallen onstaan, in de vorm gieten en af laten koelen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:35:17 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48196347
Lieverds,

Ik heb nou toch iets:

http://www.coffee-etc.nl/

De chocolade met roze peper is too die for

MAAK
ME
GEK!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:36:15 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48196398
Oh ja; klikken op chocolade dus
pi_48196618
wat een gare combi's

ik zie maar 2 die het proberen waard lijken :
quote:
Kersenbrandy met marsepein. 70%
Pure chocolade gevuld met kersenbrandy in marsepein op een luchtige canache
quote:
Kaneel, appel, honing. 45%
Stukjes gedroogde appel in honingcaramel op een laagje van kaneel en witte chocolade, met melkchocolade overgoten.
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:40:37 #77
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48196691
nee lief, ananas, paprika
die met champagne is yum

maar die met peper..serieus; ik werd er helemaal *rrroaaarr* van
En die met safraan en rijst is in de bestelling.
de pure chocolademelk tabletten zijn ook in de bestelling..al ben ik er een beetje laat mee zo in de lente.
pi_48196821
heb je al gehad ?
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:42:49 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48196858
Tuurlijk!
ik ben een sucker for dit soort onzin
pi_48196940
kun je het alleen bij die shop in Dordrecht krijgen dan ?
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:43:58 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48196942
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:39 schreef justmattie het volgende:
wat een gare combi's

ik zie maar 2 die het proberen waard lijken :
[..]

[..]
wel eens 99% chocola gegeten?

misschien snap je dan pas de 'gare combi's'
pi_48197006
nee wel 88%
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:51:36 #83
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48197438
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:35 schreef SHE het volgende:
Lieverds,

Ik heb nou toch iets:

http://www.coffee-etc.nl/

De chocolade met roze peper is too die for

MAAK
ME
GEK!!!
In mijn woonplaats!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
In me Burberry......
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:06:21 #84
45 SiGNe
pi_48198319
En ze hebben dit jaar ook eindelijk weer Magnum ijsjes met pure chocolade
Heb die jaren geleden al een keer geproefd (een kennis van m'n ouders werkte bij Ola) en dat was echt puur genieten, letterlijk
  woensdag 11 april 2007 @ 00:00:22 #85
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48200385
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:43 schreef justmattie het volgende:
kun je het alleen bij die shop in Dordrecht krijgen dan ?
Zoals je ziet kun je online bestellen.
  woensdag 11 april 2007 @ 06:54:09 #86
269 vats
Live life to the max!
pi_48203867
ik koop regelmatig de 80% van het ah huismerk en die vind ik echt mega lekker! die 99% zou ik nog wel is willen proberen!
  woensdag 11 april 2007 @ 08:15:56 #87
45206 Pietverdriet
pi_48204391
Heb de Lindt 99% geprobeerd, is niet iets voor alledag, iets wat je eens bij een kopje espresso eet als iets bijzonders. Maar ik zou het zeker niet voor ieder dag willen.
pi_48205981
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:51 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

In chocola zit cacao en vet (even heel globaal gezegd). Hoe meer cacao, hoe minder vet. 99% chocola is dus gewoon mager. Plus dat het ook lekkerder is om 1 of 2 blokjes te nemen en niet die hele reep in 1 keer weg te vreten. Wordt je misselijk van
dat doe ik met die van 72% ook altijd. Lekker bij een kopje koffie of thee, 1 of 2 blokjes van die pure chocolade (liefst twee, ik wil mezelf niet tekort doen natuurlijk )
Als je meer eet, eet je om iets te eten te hebben en ik wil er ook echt van genieten.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  woensdag 11 april 2007 @ 09:45:25 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48206159
Heb het wel eens gegeten, het is eigenlijk alleen in naam gelijk aan wat men 'chocola' pleegt te noemen.

Vond het toen een beetje zoutig smaken, heel vreemd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_48207444
Ik vond het lijken alsof je een hap cacao-poeder naar binnewerkt. Wel wennen dus.
pi_48209989
Ik ben gek op hele pure choclade maar 99% is mij toch net even een beetje teveel van het goede. Ik vind het super om mee te koken maar om het nou zo weg te knagen... nee.

Die combi's op de site die SHE gaf klinken wel erg goed
* MM bestellen gaat
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:20:32 #92
269 vats
Live life to the max!
pi_48211151

[ Bericht 19% gewijzigd door vats op 11-04-2007 12:26:25 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 12:26:38 #93
269 vats
Live life to the max!
pi_48211366
moet je hier is kijken [url]http://www.zotter.at/141.html?&tx_shop_pi1[pointer]=max[/url]

grr krijg die url niet goed ook niet met het url knopje... ff cut & pasten dus!!!
pi_48212669
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Zoals je ziet kun je online bestellen.
ik zie het, zal eens 3 verschillende smaken bestellen
  woensdag 11 april 2007 @ 13:42:23 #95
37887 Dauthi
Progressive
pi_48214236
Standaard te koop in belgische supermarkten (en dan niet de aldi of lidl).
Nog nooit gekocht omdat ik het te duur vindt, en toch liever voor een iets normalere variant zou gaan. Dit zal veel meer op kookchocolade lijken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_48214386
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef vats het volgende:
moet je hier is kijken [url]http://www.zotter.at/141.html?&tx_shop_pi1[pointer]=max[/url]

grr krijg die url niet goed ook niet met het url knopje... ff cut & pasten dus!!!
Die zien er ook goed uit!
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:58:28 #97
45 SiGNe
pi_48216957
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef vats het volgende:

Komt door de vraagteken in de URL: http://www.zotter.at/141.html
pi_48224657
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:42 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk!
ik ben een sucker for dit soort onzin
Hoe groot zijn die repen eigenlijks, en komen ze gewoon met de post?
  woensdag 11 april 2007 @ 19:11:48 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48226392
Redelijk groot; iets breder dan normale repen.
pi_48226502
ik zag staan 100 gram, das normaal ja
pi_48227077
ik haal altijd 72% Lindt van de AH, iets anders heb ik hier in de buurt nog nooit gezien. Misshien dat ze bij natuurvoedingswinkels chocola met meer % hebben, moet ik eens kijken. Dat online bestellen is ook wel wat natuurlijk.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_48413999
Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat die andere 1% nou is...
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:45:40 #103
45206 Pietverdriet
pi_48414025
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:44 schreef Emu het volgende:
Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat die andere 1% nou is...
Suiker, lecitine
pi_48414606
Ok thanks.

Mmm na het doorlezen van het topic kan ik niet wachten tot mijn werktijd er op zit om naar de supermarkt te rennen voor een lekkere 88% puur reep, die 99% lijkt me te hoog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 april 2007 @ 15:26:04 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48420921
Piet, wat is jouw oordeel over de pure chocola van Lidl en Aldi? Die hebben ook pure repen met een cacaogehalte boven de 72% (z hebben meerdere soorten). Ik moet ze altijd meenemen uit DLD voor mijn moeder omdat ze ze in NL niet altijd verkopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:28:34 #106
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_48421046
ik hou wel van pure chocola, is dit dan ook te pruimen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:45:28 #107
45206 Pietverdriet
pi_48421860
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:26 schreef Rewimo het volgende:
Piet, wat is jouw oordeel over de pure chocola van Lidl en Aldi? Die hebben ook pure repen met een cacaogehalte boven de 72% (z hebben meerdere soorten). Ik moet ze altijd meenemen uit DLD voor mijn moeder omdat ze ze in NL niet altijd verkopen.
Die van de Aldi Süd is erg lekker, die in de zwarte kartonnen verpakking waar meerdere kleine reepjes in zitten.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:46:19 #108
45206 Pietverdriet
pi_48421907
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:28 schreef Apekoek het volgende:
ik hou wel van pure chocola, is dit dan ook te pruimen?
Het is wel iets waar je aan moet wennen, het is niet echt normaal snoepgoed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 april 2007 @ 15:53:11 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48422271
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Die van de Aldi Süd is erg lekker, die in de zwarte kartonnen verpakking waar meerdere kleine reepjes in zitten.
Die neem ik inderdaad altijd mee Binnenkort hebben we alle voordelen van de Duitse èn de Nederlandse Aldi en Lidl
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48459508
Ik ben nog niet zo heel lang fan van puur Maar toch eens een keer in Duitsland kijken dan
pi_48493791
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:40 schreef SHE het volgende:
nee lief, ananas, paprika
die met champagne is yum

maar die met peper..serieus; ik werd er helemaal *rrroaaarr* van
En die met safraan en rijst is in de bestelling.
de pure chocolademelk tabletten zijn ook in de bestelling..al ben ik er een beetje laat mee zo in de lente.

gisteren kreeg ik eindelijk mijn bestelling van coffee-etc binnen, de lekkerste repen waren helaas uitverkocht
De chocolade is niet onderverdeeld in blokjes dus ik heb maar een stuk afgebroken. Stuk was iets groter dan de bedoeling was Per ongeluk
pi_48536389
Smaakproef
“Omdat we op basis van de laboratoriumtesten geen onderscheid kunnen maken tussen de 26 concurrenten”, liet Test-Aankoop smaak en aanblik keuren door een panel van ervaren chocoladeliefhebbers en een jury van 40 chocoladefans. Twee merken van Cöte d’Or (Noir de Noir 56% en Chocolade voor fijnproevers), Davinia en Galler bleken de favorieten. Dankzij een beduidend betere prijs-kwaliteitverhouding krijgt de Davinia Pure Chocolade de titel van Beste Koop. Lindt Excellence viel het minst in de smaak.
“Het moet gezegd dat chocolade met (te) veel cacao vaak erg bitter is. Sommige mensen zijn daar dol op, maar die zijn niet in de meerderheid”, besluit Test-Aankoop.

Lindt komt er als slechtste uit? Zegt me al genoeg over deze 40 "chocoladefans" waarschijnijk van die 120kg zwaar wegende vetzakken die liever kwantiteit hebben ipv kwaliteit.

Aldi pure chocolade is natuurlijk het beste he NOT
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:00:21 #113
45 SiGNe
pi_48539273
Dat zijn gewoon mensen die eigenlijk van melkchocolade houden en dus voor de minst bittere gaan.
Zelf vind ik melkchocolade niet lekker en witte chocolade (eigenlijk geen chocolade, zit geen cacao in) vind ik al helemaal niks.
Jammer genoeg ben ik in Nederland in de minderheid, er ligt amper pure chocolade in de schappen.
pi_48539723
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:00 schreef SiGNe het volgende:
Jammer genoeg ben ik in Nederland in de minderheid, er ligt amper pure chocolade in de schappen.
Bij AH hebben ze inmiddels een aardige selectie.
pi_48540249
Ik vind zowel puur, melk als wit verdomt lekker
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:14:18 #116
45 SiGNe
pi_48542129
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij AH hebben ze inmiddels een aardige selectie.
Het wordt gelukkig wel steeds beter, maar candybars met pure chocolade of koekjes vind je nog niet zoveel.
Bounty's zijn er wel in een pure variant te vinden, maar ik hou niet zo van kokos en ik heb een tijdje geleden een pure versie van de Kitkat gekocht (die was echt lekker), maar dat zijn dan tijdelijke aanbiedingen bij de Xenos en op=op natuurlijk.
pi_48565910
99% Elke ochtend een blokje bij het ontbijt.
Oeh, en die chili versie ga ik zo bestellen! Pittig & zoet.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')