Het is de macht van de massa in dit overvolle poldermoeras. Elite gedijt hier slechts in stilte.quote:Op zondag 9 april 2006 20:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, het is wel vrij tragisch dat één of ander dertien-in-een-dozijn soapsterretje veel meer reacties krijgt in haar condoleancetopic dan de volksschrijver van Nederland.
En op TTK natuurlijk!quote:Op zondag 9 april 2006 20:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is de macht van de massa in dit overvolle poldermoeras. Elite gedijt hier slechts in stilte.
Saaiheid en bekrompenheid is geen Nederlandse grondhouding, maar is eigen voor de mensheid. Noem eens een land waar het zoveel beter is dan?quote:Op zondag 9 april 2006 20:30 schreef zodiakk het volgende:
Die verongelijkte grondhouding die zo kenmerkend is voor Nederlandse middelmatigheid wordt hier door sommige users in optima forma tentoongesteld. Laten we dat groots vieren, want zonder Reve hadden we saaiheid en bekrompenheid nooit zo goed kunnen herkennen.
Dan moet je nu je tv even inschakelen op Ned 1 en om 21.25 op Ned 3.quote:Op zondag 9 april 2006 20:36 schreef Replacement_driver het volgende:
Naast het schrijven kon hij ook geweldig vertellen, ik heb niet zóveel audio-opnames van hem gehoord, maar van wat ik ken, man, o man, o man, wat hield ik er van om naar die vent te luisteren. Hij sprak echt geweldig.
Ja, Bordewijk is ge-wel-dig. Ik heb laatst weer een bundel aangeschaft en daar staan prachtige zinnen in, die vaak kort zijn maar toch veel oproepen. Of gewoon uitblinken in schoonheid.quote:Op zondag 9 april 2006 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Mooie woorden gebruiken mag niet meer in Nederland, blijkbaar.
"Doe maar gewoon, dan blah blah"
Terug naar Bordewijk.
quote:Op zondag 9 april 2006 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Saaiheid en bekrompenheid is geen Nederlandse grondhouding, maar is eigen voor de mensheid. Noem eens een land waar het zoveel beter is dan?
Ik heb de toegevoegde waarde van de televisie nooit mogen ontdekken en heb er uit dien hoofde ook geen. Je zou kunnen zeggen dat ik televisie hekel, dat is soms best jammer, zoals ook op dit moment.quote:Op zondag 9 april 2006 20:38 schreef Penny_Lane het volgende:
[..]
Dan moet je nu je tv even inschakelen op Ned 1 en om 21.25 op Ned 3.
Hulde.quote:Op zondag 9 april 2006 20:44 schreef Replacement_driver het volgende:
[..]
Ik heb de toegevoegde waarde van de televisie nooit mogen ontdekken en heb er uit dien hoofde ook geen. Je zou kunnen zeggen dat ik televisie hekel, dat is soms best jammer, zoals ook op dit moment.
Misschien gaat de vergelijking niet helemaal op, maar het is gewoon een prachtig en sterk gedicht. Het enige gedicht dat ik uit mijn hoofd ken.quote:Op zondag 9 april 2006 20:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, het is wel vrij tragisch dat één of ander dertien-in-een-dozijn soapsterretje veel meer reacties krijgt in haar condoleancetopic dan de volksschrijver van Nederland.
Temeer daar Reve zelf reeds spoedig de waarde inzag van dit instrument ter bespeling van de ongeletterde massa.quote:Op zondag 9 april 2006 20:44 schreef Replacement_driver het volgende:
Ik heb de toegevoegde waarde van de televisie nooit mogen ontdekken en heb er uit dien hoofde ook geen. Je zou kunnen zeggen dat ik televisie hekel, dat is soms best jammer, zoals ook op dit moment.
Dat niet, maar ik denk er wel over homoseksueel te worden.quote:Op zondag 9 april 2006 21:02 schreef LXIV het volgende:
Gaan jullie je nu ook allemaal bekeren tot het Katholicisme?![]()
quote:Op zondag 9 april 2006 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik denk er wel over homoseksueel te worden.
quote:Op zondag 9 april 2006 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik denk er wel over homoseksueel te worden.
quote:Op zondag 9 april 2006 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Anders schrijf jij Carlo Boszhard eens een mooie brief. Zonder spel- of stijlfouten graag.![]()
'Dit gedicht komt uit mijn prachtboek Nader tot U, ingebonden, 8,50.'quote:Op zondag 9 april 2006 20:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Temeer daar Reve zelf reeds spoedig de waarde inzag van dit instrument ter bespeling van de ongeletterde massa.
Bedankt, ik kijk.quote:Op zondag 9 april 2006 19:50 schreef Metus het volgende:
"Wat je ook nog kan doen, als uiterste middel, is katholiek worden. Je wordt slanker en jonger, en slaapt een stuk beter. Het gelijkt een beetje op het communisme, maar het is esthetischer, en laat iedereen met rust. En er is prachtige muziek bij gemaakt."
.
Vanavond op Nederland 3, om 21:35, een "live-uitzending rondom Gerard Reve".
[Daarnaast: Bram Peper en Mullis in Netwerk, om 23:55 op N1 een gesprek tussen Reve en Bodar en om middernacht op N3 Reve in de Allerheiligste Hartkerk.]
Dat red ik niet - bovendien pakt de kleurspoeling niet.quote:Op zondag 9 april 2006 21:52 schreef Seborik het volgende:
[..]
Alleen wanneer er binnen nu en een half uur een mooie blonde jongen aan de deur staat.
Nou ja, voor jou zet ik wel een cowboyhoed op.quote:Op zondag 9 april 2006 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat red ik niet - bovendien pakt de kleurspoeling niet.
quote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nou ja, voor jou zet ik wel een cowboyhoed op.
Wanneer Reve zelf geen nicht geweest was, zou hij een ontzettende hekel aan homosexuelen gehad hebben. Daar ben ik van overtuigd.quote:
quote:Op maandag 10 april 2006 08:53 schreef FuifDuif het volgende:
Gisteravond de special van Woestijnruiters en Andere Tijden gezien rondom Gerard Reve en zijn overlijden. Bijzonder mens was hij. Ik vond het wel grappig om Mulisch in het programma te zien.
Waarom moet jij altijd zo nodig op mij reageren in elk topic? Ga een ander stalken ofzoquote:
Het gaat er niet om of het zinvol is of niet (in mijn ogen isquote:Op maandag 10 april 2006 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond MrBean's reactie zinvoller dan jouw
quote:Op maandag 10 april 2006 11:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het zinvol is of niet (in mijn ogen isenorm zinvol), maar dat hij eens moet ophouden in elk topic hoe dan ook op mij te reageren.
quote:Op maandag 10 april 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
Gaat dit nog over onze Grote Volksschrijver?
Dat is toeval.quote:Op maandag 10 april 2006 10:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom moet jij altijd zo nodig op mij reageren in elk topic? Ga een ander stalken ofzo
Heb je de ruzie destijds meegekregen tussen Ischa Meijer en Jeroen Pauw?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |