Rust zacht, grote man.quote:Schrijver Gerard Reve overleden
Uitgegeven: 9 april 2006 09:48
Laatst gewijzigd: 9 april 2006 10:33
ZULTE - Schrijver Gerard Reve is zaterdag 8 april op 82-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn vriend Joop Schafthuizen zondag bekendgemaakt. Hij is gestorven aan de gevolgen van dementie.
Reve leed al enkele jaren aan de ziekte en verbleef om die reden bijna twee jaar in een verpleeghuis in het Belgische Zulte. De laatste twee weken verslechterde zijn toestand snel. Hij at en dronk bijna niet meer en raakte vorige week enige tijd in een coma.
Wanneer de schrijver wordt begraven is nog niet duidelijk. Wel maakte zijn levensgezel al eerder duidelijk dat dat in zijn woonplaats Machelen aan de Leie zou zijn, enkele kilometers onder Gent.
bron nu.nl
Ow, er zijn twee mensen overleden?quote:Op zondag 9 april 2006 10:46 schreef _The_General_ het volgende:
Het andere topic gaat meer over de pedofiel Reve lees ik..
Dan kan het hier over de schrijver gaan!
Mag je alleen verdrietig zijn als iemand jong overlijdt dan? 82 is niet slecht, voor altijd bij ons zijn ware beter.quote:Op zondag 9 april 2006 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
tja...
Maar 82 is zo slecht nog niet, toch??
Ik denk dat hier sowieso anders over Gerard Reve zal worden geschreven dan in een NWS topic.quote:Op zondag 9 april 2006 10:46 schreef _The_General_ het volgende:
Het andere topic gaat meer over de pedofiel Reve lees ik..
Dan kan het hier over de schrijver gaan!
Als jij nou eens in het nieuwsbericht een link naar dit topic wil posten??quote:Op zondag 9 april 2006 10:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
Zie ook Schrijver Gerard Reve (82) overleden
He ja, FP-volk iin TTK, daar zit iedereen op te wachten.quote:Op zondag 9 april 2006 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als jij nou eens in het nieuwsbericht een link naar dit topic wil posten??
Ik kom ook iedere dag op de FP hoor...quote:Op zondag 9 april 2006 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
He ja, FP-volk iin TTK, daar zit iedereen op te wachten.
Ik zal een link erin zetten van "Discussiëren over de dood van Reve kan in dit topic op het forum."quote:Op zondag 9 april 2006 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als jij nou eens in het nieuwsbericht een link naar dit topic wil posten??
Dit is tenslotte TTK- het forum voor de schrijvers (en andere kunstenaars)
Boeken van Reve zijn geen pilletje om interessanter te lijken voor de rest, I.R.Baboon. Een weldenkend mens (zoals ik) prikt met gemak door zo'n elitaire ballon.quote:Op zondag 9 april 2006 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
He ja, FP-volk iin TTK, daar zit iedereen op te wachten.
Maar zijn geest, hoe dement die ook mag zijn, leeft toch nog steeds voort in zijn boeken?quote:Op zondag 9 april 2006 10:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mag je alleen verdrietig zijn als iemand jong overlijdt dan? 82 is niet slecht, voor altijd bij ons zijn ware beter.
En je punt is?quote:Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef MrBean het volgende:
[..]
Boeken van Reve zijn geen pilletje om interessanter te lijken voor de rest, I.R.Baboon. Een weldenkend mens (zoals ik) prikt met gemak door zo'n elitaire ballon.
Gelukkig wel, DaMart. Ik voel me alweer iets beter.quote:Op zondag 9 april 2006 11:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar zijn geest, hoe dement die ook mag zijn, leeft toch nog steeds voort in zijn boeken?
Nu alleen Mulisch nog, las ikquote:Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu is alleen Mulisch er nog.
En die heeft toegezegd nimmer te zullen sterven.quote:Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Gedreigd, bedoel je.quote:Op zondag 9 april 2006 12:04 schreef Gellius het volgende:
En die heeft toegezegd nimmer te zullen sterven..
Ik denk dat je daar het hoofdpunt wel te pakken hebt, ja.quote:Op zondag 9 april 2006 12:44 schreef Seborik het volgende:
Het is beter zo voor de man zelf, en ook z'n vriend, want die ging onderdoor aan de verzorging.
Ja, jammer genoeg wel. Ik had het liever andersom gezien.quote:Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Lijkt me ook, ik zag een interview op tv een paar jaar geleden en toen was al hij zwaar aan het dementeren. Was een beetje een ongemakkelijke vertoning, omdat alle aanwezigen in de gaten hadden hoe hun held was afgetakeld.quote:Op zondag 9 april 2006 12:44 schreef Seborik het volgende:
Het is beter zo voor de man zelf
Wolkers is heel open en duidelijk in zijn boeken, zeker als het op seks aan komt.quote:Op zondag 9 april 2006 15:10 schreef Tafkahs het volgende:
wat was er zo geweldig aan Reve eigenlijk? Van Mullisch begrijp ik dat ook niet trouwens, net als van Wolkers uit die tijd.
Okee, de man Wolkers is okee, maar een Roos van Vlees is nu niet meer te pruimen. Destijds zullen er heel wat mannetjes en vrouwtjes om gegniffeld hebben.quote:Op zondag 9 april 2006 16:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wolkers is heel open en duidelijk in zijn boeken, zeker als het op seks aan komt.
Aan Mulisch is niks geweldigs en al helemaal niks boeiends. Het is een misselijk kwalletje dat zichzelf op een voetstuk plaatst, zichzelf erg belangrijk vindt, zichzelf allerlei rollen toedicht, zichzelf graag ziet als de ohzo belezen schrijver die met alles speelt en eigenlijk God is. Met zijn (gewenst) semi-wetenschappelijk gejank en geveinsde erudietheid heeft hij al veel te veel bekomen gekost.
Jaren veertig.quote:Op zondag 9 april 2006 17:08 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Reve ? Ik snap het niet. Het is alsof we dankzij die mensen de jaren 50 stijl moeten blijven herdenken ofzo.
Dus jij snapt het ook nietquote:Op zondag 9 april 2006 17:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jaren veertig.En Reve is niet gedateerd, eerder tijdloos. Als je niet snapt/leest wat er bijzonder aan hem is of zijn boeken, kan ik je niet helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |