quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:37 schreef Kipman het volgende:
[..]
Maarre, moesten jullie ook zo lachen om die belachelijk idiote optredens die Mohammed eigenlijk doet? Vooral in Terrance & Philip. "I'm here to investigate a murder"
Overigens zit Mohammed wel in de openingscredits (aan het eind) sinds episode 2 (Smug alert), dan staat hij in de buurt van Satan en Scott Tenorman (Rechts van het bordje). En de ironie is ook dat een Mohammed die een helmpje overhandigt niet mag, maar Jezus die zijn behoeft doet over President Bush en de Amerikaanse vlag is wel okay.quote:Immediately after the episode aired, there was much speculation about whether Comedy Central actually censored the image of Mohammad, as represented within the episode. On April 13, 2006, Comedy Central issued a statement [1] which appears to confirm that the network did prohibit the show's creators from airing an image of Muhammad. The statement reads, "In light of recent world events, we feel we made the right decision." An anonymous source close to the show indicated that Trey Parker & Matt Stone were informed of the policy several weeks earlier, and wrote this story arc in protest.
An April 13, 2006 interview [2] with South Park Executive Producer Anne Garefino by Jim Lindgren on the weblog The Volokh Conspiracy reveals that the producers of the show continued to fight with the network executives over the censored scene right up to the night before the show aired. According to Garefino, the producers were given the choice to censor the scene themselves, or to provide the scene intact and allow Comedy Central to censor it. The producers elected to write the language of the censoring statement themselves. "We wanted everyone to understand how strongly we felt about this," said Garafino. The network's decision was reportedly based on fear of violent reprisal, rather than out of a sense of religious tolerance.
Dat wordt niet als kwetsend ervaren.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:27 schreef Nekto het volgende:
Heb je de aflevering gezien? Want wat hebben de makers van South Park te maken met wat volgens moslims niet mag? Wij eten toch ook varkensvlees terwijl dat niet mag?
Ze zijn Libertariers, maar in het 2-partijensysteem van de VS staan de Libertaristen vaak aan de Republikeinse kant.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:00 schreef Steve.Porter het volgende:
[..]
maar ook geen rebublikeinen. Zullen ze wel niet stemmen
Je snapt toch wel dat je jezelf hier serieus te kakken hebt gezet hehquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:42 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat South Park zelf dat stukje censuurde en niet CC heh
Te kakkenquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat je jezelf hier serieus te kakken hebt gezet heh![]()
Johquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:27 schreef Nekto het volgende:
Te kakken zetten is 'voor gek zetten'. Tamelijk algemeen, doch wat informeel, Nederlands.
En het is dus geen grap dat Comedey Central afbeeldingen van Mohammed censureert. Die mag niet afgebeeld worden, ze hadden alleen de keus om zelf te censureren of om het Comedy Central te laten doen. De twee afleveringen zijn wel geschreven als antwoord op dit beleid, maar dat beleid is dus echt.
Gelukkig dat jouw wereld nog zo simpel is waarin een gedeelte duidelijk uiteenvalt in kakkers. Ik had even je intellectuele capaciteiten overschat, dat spijt me, maar ik zal in een hoekje gaan zitten hoor.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:44 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
[..]
JohHet is alleen een woord voor kakkers.
In omnibus rebus requiem quaesivi et nusquam inveni, nisi seorsum sedens in angello cum libello.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:48 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
En blijf daar 14.gif
Ja, dat vond ik ook briljant gedaan. Net voor de 2e keer gezien, en hij blijft erg leuk.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Kipman het volgende:
Ik weet nu ook hoe de mensen zich voelden aan het begin van seizoen 2. Ik was in het begin toch even bang dat ze weer een Terrance & Philip-aflevering gingen doen. Want hoewel ik die ene aflevering tot één van mijn favorieten reken en een nieuwe zeer welkom zou vinden, wilde ik toch gewoon het vervolg verder zien.
Zodat ik het goed begrijp:quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:44 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
[..]
JohHet is alleen een woord voor kakkers.
En het is dus wel een grap want South Park neemt CC in de zeik.
Neem het leven niet zo serieus of ga in een hoekje huilen [afbeelding]
We leven allemaal in een vreemde wereldquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:49 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Zodat ik het goed begrijp:
Toen jij stond te beweren dat South Park ZELF die beelden erinzette, dat er geen versie bestaat waar mohammed gewoon getekent is, dat CC helemaal geen censuur toepaste, toen had jij "gelijk".![]()
En nu blijkt dat daar niks van klopt heb jij nog steeds gelijk, omdat South Park CC te kakken zet...?![]()
Wat een mooie vreemde wereld waar jij in leeft.
P.s. mensen die plots overschakelen van een inhoudelijke discussie op een taaldiscussie geven zich eigenlijk over. iedereen ziet dat behalve de persoon die het zelf doet; erg vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |