Bedankt voor je reactie, maar dat is toch niet precies wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:53 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Image -> Canvas size, dit is wel zonder preview maar wel met veel intellingen. Je kunt dus kiezen of ie hem vanaf links rechts, boven of onder uitsnijdt.
Ja maar bij canvas size verander je alleen de afmetingen zelf, voor zover ik het kan zien. Voor zover ik het als beginner kan beoordelen is dat niet bedoeld om een gedeelte van de foto uit te snijden. Of heb ik het mis ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:07 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Je kunt de cm's of percentages daar toch instellen... Het enige is dat je geen preview hebt.
Dat was wat ik bedoelde en wilde. Gaat inderdaad goed.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
via de cropfunctie kun je via de info-tab de grootte bekijken. Ik neem aan dat dat ook in cm weergegeven kan worden
via window inderdaad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:56 schreef Godslasteraar het volgende:
beetje stomme vraagmaar ik kan het niet vinden.
Als je zo'n klein menuutje op het werkvlak uitzet (per ongeluk) hoe zet je die dan weer aan?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:24 schreef Eastwood het volgende:
voor de mod.: dat andere photoshop topic is vol en nieuw topic geopend. Moet deze dan niet dicht?
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]welk ander ps topic?
overigens: fb of tr?
Topicreportquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:45 schreef Eastwood het volgende:
[..]
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
(deze gaat namelijk dicht, word samengevoegd met die andere dus)
wat bedoel je met fb of tr? Feedback of...?
tevens TVPquote:15 redenen voor een MAC
Reden 1: Gebruikersvriendelijker
Reden 2: Veiliger
Reden 3: Minder last van virussen
Reden 4: Mooier
Reden 5: Stabieler
Reden 6: Compatibel
Reden 7: Lage supportkosten
Reden 8: De prijs!
Reden 9: Industriestandaard in de creatieve, grafische en multimedia-bedrijfstak
Reden 10: Privacy
Reden 11: Software
Reden 12: Apple gaat niet failliet!
Reden 13: Échte ‘plug and play’
Reden 14: 50 talen voor één prijs
Reden 15: Klantenservice
Keequote:Op zondag 17 september 2006 10:47 schreef eer-ik het volgende:
die is er al volgens mij.
ik ga effe zoeken voor je...
tutorial?quote:Op zondag 17 september 2006 11:33 schreef super-muffin het volgende:
Niet echt photoshop, maar ImageReady.
Hoe kan ik slices exporteren als .png?
Als je document nog meerdere lagen heeft is PSD altijd zn default formaat, aangezien JPG geen lagen kan opslaan. Pas als je er 1 laag van maakt (flatten image) kiest ie JPG als default. Dit is zover ik weet niet aan te passen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:57 schreef mirelia het volgende:
Kan je bij photoshop niet instellen dat als je opslaan als kiest dat hij ipv PSD bv JPG als eerste geeft?
Ah inderdaad, dat venstertje kon ik de vorige keer wel vindenquote:Op zondag 17 september 2006 12:55 schreef Lynx666 het volgende:
Bij het Optimized Settings windowtje kun je geloof ik uit een PNG preset kiezen (kan nu ff niet kijken)
Een Mac?quote:
Wie helpt mee1,,quote:Op zondag 17 september 2006 10:34 schreef Drumpie het volgende:
IK heb photoshop CS2 ik ben zelf wel beetje experimenteren met de tutorials maar ik wil wat vragen,,,,
ik heb en foto gezien in User foto;s bewerken met photoshop en daar stond er en hele mooie tussen, mischien dat iemand en mooie tutorial erover kan schrijven als je tijd hebt,
Hier het normale plaatje:
[afbeelding]
Hier bewerkte:
[afbeelding]
Of zoiets:
[afbeelding]
in de simpelste vorm: tutorial gridquote:Op maandag 18 september 2006 22:59 schreef Litso het volgende:
Dankje, ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg
snelmask, kan je brushen wat je wel en niet wilt hebben, gewoon met je normale brush en gum, en daarna kan je hem terug zetten naar selectie, compleet met verzadeging (feather dus) en al!quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:36 schreef Bhai het volgende:
Ik vind selecties maken met zon lasso tool eigenlijk helemaal niks. Ik vind een brush veel fijner werken. Kan ik geen selectie maken met een brush?
kan je niet met behulp van een mask alles snel fixen? Één keer zorgvuldig een mask maken, en daarna kan je gewoon je mask domweg kopieëren en als een gek met je history brush over je scherm gaan en zorgen dat ie elk gaatje mee pakt!quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:36 schreef Bhai het volgende:
Kan ik niet tegen photoshop zeggen om de twee fotos te vergelijken, en datgene selecteren wat er anders is qua kleur op die twee fotos: dat zal dan precies een selectie om de kleren leveren.
omg omg, dat gebeurt er als je lang geen Photoshop gebruiktquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:57 schreef Eastwood het volgende:
[..]
snelmask, kan je brushen wat je wel en niet wilt hebben, gewoon met je normale brush en gum, en daarna kan je hem terug zetten naar selectie, compleet met verzadeging (feather dus) en al!
[..]
kan je niet met behulp van een mask alles snel fixen? Één keer zorgvuldig een mask maken, en daarna kan je gewoon je mask domweg kopieëren en als een gek met je history brush over je scherm gaan en zorgen dat ie elk gaatje mee pakt!
Of snap ik het probleem niet?![]()
succes iig![]()
vragen en opmerkingen zijn welkom
Ja daar was ik dus naar op zoekquote:Op maandag 25 september 2006 00:27 schreef __Saviour__ het volgende:
uiteraard.
ga typen en dan window - character
dan het vakje naast AV met <---> eronder. Daar kun je de ruimte tussen letters instellen
lukt me niet, er gebeurd niets...quote:Op maandag 25 september 2006 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
gewoon de layer met de muis opppakken in het layervenster en verslepen
Ah zo! Soms zijn dingen makkelijker dan je denktquote:Op maandag 25 september 2006 16:54 schreef eer-ik het volgende:
naar boven slepen in je layervenstertje
Staat ie dan niet toevallig op slot?quote:
Jij mag volgende keer als eerste antwoord geven hoorquote:Op maandag 25 september 2006 16:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Staat ie dan niet toevallig op slot?
Of doe anders even een screenshotje, van alle layers.
Never mind.
Gooi die layers allemaal in een groep, de blend mode van die groep verander je van Pass Through naar Normal. Nu worden alle aanpassingslagen binnen die groep alleen toegepast op de andere lagen binnen deze groep, en niet daarbuiten.quote:Op maandag 25 september 2006 17:32 schreef __Saviour__ het volgende:
ik heb veel layers waarop allemaal dezelfde bewerking moet worden uitgevoerd (auto levels). kan dat in één keer op een makkelijke manier?
ze allemaal tegelijk selecteren werkt niet
aan je plaatje te zien (waar ik overigens geen shirt uit kan halen) bedoel je gewoon het effect van pen strepen/het krassen met een potlood?quote:Op woensdag 27 september 2006 18:53 schreef zoefke het volgende:
Ik heb een vraagje over het volgende:
Ik zie wel eens ooit bij Tmf's Valerio, Wakker Worden show, en het logo van die show bij sommige van jullie misschien wel bekend, dat is net of het voor een deel is ingekleurd met een stift of iets dergelijks!
net zoals dit shirt bv
nu is mijn vraag hoe kan ik dit effect het beste krijgen in Photoshop, zijn hier een soort van brushes voor die je kunt downloaden of iets dergelijks.
het gaat er eigenlijk om dat ik het niet helemaal met de hand in wil kleuren maar gewoon een bepaalde selectie wil vullen met dit soort bewerking! bedankt!
zoaals eer-ik zegt een brush maken idd. Ik denk dat je het beste eerst een brush kan maken met 2 strepen, die schuin in elkaar staan, dus een soort "X" patroon, en die daarna in je brush palet gaat uitbreiden met behulp van scattering en heel misschien ook de hoek een paar graden veranderen.. Heb hier photoshop niet bij de hand dus kan je geen precieze uitleg geven, maar dat is het idee. Ik weet niet hoe goed je bent met photoshop, dus weet ook niet of je dit begrijptquote:Op woensdag 27 september 2006 23:30 schreef zoefke het volgende:
Ja bedoel idd het effect aan iets geven van een pen/ potlood krassen! die ik gewoon als vulling in iets kan plaatsen!
zie hier het shirt
http://www.frogbite.nl/da(...)b9f-cd40f0e574e5.jpg
nee hoor, als je leest wat eastwood voorstelt dan is het een paar seconden werk met een muis.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:52 schreef zoefke het volgende:
tnx iig denk ook dat zon tekentablet het geval is! met een muis is et bijna niet te doen!
quick and easyquote:Op donderdag 28 september 2006 22:36 schreef Drumpie het volgende:
Ik heb dus hier en plaatje van iemand
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06394/bibileuk.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
en hier en plaatje van roest
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06394/oogice_roest.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Maar dat plaatje van die iemand is veel groter dan het plaatje van het roest, hoe krijg ik dat plaatje van het roest net zo groot als die van het plaatje er boven zodat ik weer verder kan
Alvast bedankt!
nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:52 schreef Drumpie het volgende:
Hoe kan ik en webcam foto scherper maken doordat die lijkt genomen te zijn door en camera?
indesign is het dtp pakket van adobe afgeleid van adobe pagemaker, voorheen van aldus,, de tegenhanger isvan indesign is quark xpressquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:54 schreef Eastwood het volgende:
een korte vraag voor de mensen die ook met indesign/illustrator werken...
Ik wil me wat meer verdiepen in een ander programma voor beeldbewerking. Maar ik weet niet goed wat indesign doet. Wat ik van de website van Adobe begreep is dat het meer een professioneel programma is dat je simpelweg helpt om beter, sneller en efficienter te werken. Qua ontwerp en design mogelijkheden dus niet echt wat ik zoek? Of is dit slechts één kant van indesign?
(andere programma's mogen ook aangeraden worden... wel met onderbouwingmaar wil niet in 3D gaan tekenen, dus programma''s als 3D Max is geen optie )
http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=121quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:32 schreef Eastwood het volgende:
bedankt Blivox en shi
shi, jij vind het jammer dat ik niet voor 3d kiest. Op de één of andere manier trekt het me totaal niet. Geen idee waarom. Maar moet eerlijk zeggen dat ik geen voorbeelden heb gezien waarvan ik enthousiast word. Heb jij een mooi voorbeeld dat je met Maya kan berijken en wat een mooie weerspiegeling geeft van 3D tekenen?
bedankt iig![]()
één van de heel vele tutorialsites..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:03 schreef elixer het volgende:
Ok, thanks. Ik kom vooruit!![]()
Ik kwam ook deze link tegen: http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/l/bllinepattern.htm. Staan ook handige dingen bij...
Wat een kutplaatje, die zogenaamde morph. Er morpht namelijk helemaal niets.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:03 schreef elixer het volgende:
Ik kwam ook deze link tegen: http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/l/bllinepattern.htm. Staan ook handige dingen bij...
Hmm dat was ook niet de link die ik bedoeldequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:39 schreef Blivox het volgende:
[..]
Wat een kutplaatje, die zogenaamde morph. Er morpht namelijk helemaal niets.!
de snelle manier om dit te doen, is een mooi sierlijklettertype te nemen, en daarvan een letter of teken vervormen. Als je een lettertype hebt met mooie ronde lijnen, probeer dan de "s" het "?" zonder punt of misschien het "~"quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:11 schreef BillyOcean het volgende:
Ik probeer het logo van Big Brother na te maken... Nou kan ik wel het originele logo gebruiken en dat verbouwen maar dat kan ik niet in hele goede kwali vinden en het uiteindelijke resultaat wordt vrij groot afgedrukt... Ik heb eigenlijk alles al behalve dat "golfje" onderin... Weet iemand hoe ik zo'n vorm kan maken in Photoshop?
[afbeelding]
ja misschien wel... ik heb natuurlijk al die fonts al op me pc staan, en weet precies welke ik voor wat moet gebruiken. Als je dat nog moet gaan uitzoeken zal het idd met pentool sneller gaan!!! hoe het ook zei, genoeg mogelijkheden..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:00 schreef eer-ik het volgende:
maar met pen is het ook heel gemakkelijk
Misschien zelfs, (mits je met de pen kan omgaan) wel sneller dan een font aanpassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |