abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36978610
Hoe krijg ik een mooie overgang tussen 2 foto's? Als achtergrond van een poster heb ik een drietal foto's in zwartwit. Maar ze moeten wel een beetje met elkaar overgaan. Hoe?
pi_36985009
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:06 schreef the_disheaver het volgende:
Hoe krijg ik een mooie overgang tussen 2 foto's? Als achtergrond van een poster heb ik een drietal foto's in zwartwit. Maar ze moeten wel een beetje met elkaar overgaan. Hoe?
Leg je foto's over elkaar heen. (des met een overlapping!) en selecteer dan dat stukje wat dubbel ligt. (ik neem aan hoe je je foto's op verschillende layers zet) Nu geef je voordat je gaat selecteren aan hoeveel "feather" je wilt gebruiken. Bovenaan kan je dat instellen. Als je dit ingesteld hebt druk je op delete (zorg ervoor dat je de bovenste foto in je layer window heb geselecteerd). Voor kleine foto's met kleine overgang 10, met grote en lange overgang 200 ofzo. Max is 255. Kijk maar, het wijst zich van zelf. Beetje mee spelen en het lukt vanzelf.
Mocht je geen idee hebben wat layers zijn, hoe je meot selecteren of hoe je de foto's over elkaar legt, moet je ff verder vragen succes
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:05 schreef Esto het volgende:
Ik ben helemaal gek van de site van Don Diablo.
En nou zoek ik eigenlijk een lettertype dat een beetje in de buurt komt van wat hij bovenaan in de banner van z'n Site heeft staan.
Ik heb zelf al zitten zoeken maar kon niks vinden Misschien dat jullie mij kunnen helpen ?
[url=http://www.google.com/search?q=ik+zoek+een+lettertype&domains=forum.fok.nl&sitesearch=forum.fok.nl] zoek een leuk topic uit, daar helpen ze je denk ik wel verder Een lettertype zoeken is niet echt photoshop gerelateerd denk ik. Voor het verder bewerken van de tekst natuurlijk wel succes
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_36985617
Uit de OP:
quote:
CS staat voor Creative Suit en werkt samen met Macromedia`s Flash, Dreamweaver etc.
Dit wist ik niet. Hoe moet ik dat zien, ik gebruik zelf ook Dreamweaver naast Photoshop. Waar zou ik mijn voordeel kunnen halen
pi_36985884
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:43 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Leg je foto's over elkaar heen. (des met een overlapping!) en selecteer dan dat stukje wat dubbel ligt. (ik neem aan hoe je je foto's op verschillende layers zet) Nu geef je voordat je gaat selecteren aan hoeveel "feather" je wilt gebruiken. Bovenaan kan je dat instellen. Als je dit ingesteld hebt druk je op delete (zorg ervoor dat je de bovenste foto in je layer window heb geselecteerd). Voor kleine foto's met kleine overgang 10, met grote en lange overgang 200 ofzo. Max is 255. Kijk maar, het wijst zich van zelf. Beetje mee spelen en het lukt vanzelf.
Mocht je geen idee hebben wat layers zijn, hoe je meot selecteren of hoe je de foto's over elkaar legt, moet je ff verder vragen succes
Tof, dankje!
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:38:33 #55
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_36986257
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:07 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Uit de OP:
[..]

Dit wist ik niet. Hoe moet ik dat zien, ik gebruik zelf ook Dreamweaver naast Photoshop. Waar zou ik mijn voordeel kunnen halen
Je voordeel haal je uit dat wanneer je bijvoorbeeld in dreamweaver een foto wil bewerken, dat je nu niet omslachtig hoeft te gaan doen.
Omslachtig in die zin: Foto zoeken in je map, foto bewerken, kijken of foto nu wel past, foto opslaan, foto weer in dreamweaver ophalen, etc.

Het enige wat je nu hoeft te doen is, Rechtermuiskknop, edit with Photoshop. Foto bewerken, klaar!
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_36987138
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:38 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Je voordeel haal je uit dat wanneer je bijvoorbeeld in dreamweaver een foto wil bewerken, dat je nu niet omslachtig hoeft te gaan doen.
Omslachtig in die zin: Foto zoeken in je map, foto bewerken, kijken of foto nu wel past, foto opslaan, foto weer in dreamweaver ophalen, etc.

Het enige wat je nu hoeft te doen is, Rechtermuiskknop, edit with Photoshop. Foto bewerken, klaar!
Ik wou het proberen, maar er staat alleen edit with Fireworks.
  zondag 16 april 2006 @ 00:44:00 #57
124655 DarkManta
pi_36995283
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:16 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Ik wou het proberen, maar er staat alleen edit with Fireworks.
Dan is Dreamweaver nog niet geconfigureerd, dit doe je als volgt:

Als je dreamweaver opstartCTRL + U indrukken of Edit--->Preferences...
Vervolgens selecteer je File Types / Editors: In het gedeelte "Make Primary" klik op het plusje en zoek je naar de executable van Photoshop.

Druk op de knop make primary.

In het vervolg zal Dreamweaver alle foto`s die jij wil bewerken linken met Photoshop.

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkManta op 16-04-2006 14:56:01 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 16 april 2006 @ 02:48:26 #58
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_36998727
Sorry Had ik niet gezien
In ieder geval wel bedankt!!
pi_36998736
quote:
Op zondag 16 april 2006 09:13 schreef Ricy het volgende:
Sorry Had ik niet gezien
In ieder geval wel bedankt!!
^^ Was ik dus
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_37009615
vraagje over m'n instellingen: sinds een tijdje geeft photoshop m'n kleuren anders weer dan dat ze "buiten" photoshop weer gegeven worden. Hier te zien: veel donkerder in photoshop dan op m'n bureaublad.

mijn sttings:

pi_37009753
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:44 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Dan is Dreamweaver nog niet geconfigureerd, dit doe je als volgt:

Als je dreamweaver opstartCTRL + U indrukken of Edit--->Preferences...
Vervolgens selecteer je File Types / Editors: In het gedeelte "Make Primary" klik op het plusje en zoek je naar de executable van Photoshop.

Druk op de knop make primary.

In het vervolg zal Dreamweaver alle foto`s die jij wil bewerken linken met Photoshop.
Dank je, tis gelukt
  zondag 16 april 2006 @ 18:13:01 #63
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_37011876
Ik heb een tijdje geleden iets veranderd in mijn instellingen maar ik weet niet meer waar.
het probleem is nu dat photoshop niet meer automatisch nieuwe layers aanmaakt, dat moet dus steeds handmatig, en aangezien ik dat vaak vergeet is dat zwaaaar irritant.
Iem een idee hoe ik weer automatisch nieuwe layers krijg?
of niet natuurlijk
  zondag 16 april 2006 @ 19:38:37 #64
124655 DarkManta
pi_37013831
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:53 schreef Eastwood het volgende:
vraagje over m'n instellingen: sinds een tijdje geeft photoshop m'n kleuren anders weer dan dat ze "buiten" photoshop weer gegeven worden. Hier te zien: veel donkerder in photoshop dan op m'n bureaublad.

mijn sttings:

[afbeelding]
Je settings hoeven niet verkeerd te staan. Omdat je je setting op je printer en op je monitor afstemt, kan dit voor iedereen anders zijn, dus kan mijn antwoord ook steeds verschillend zijn.

Wat je kunt proberen is je desktop settings even te veranderen.

Klik op start van je taakbalk in windows.
Navigeer naar Settings---Control Panel

In je Control Panel staat een Icoon Adobe Gamma. Met dit tooltje van Adobe maak je een RGB-profiel voor jouw monitor.

Mocht dat je probleem niet oplossen, kun je jouw custom settings in Photoshop eens resetten naar default.
En van daaruit weer je custom settings tunen.
  zondag 16 april 2006 @ 19:49:59 #65
124655 DarkManta
pi_37014166
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:13 schreef Leep het volgende:
Ik heb een tijdje geleden iets veranderd in mijn instellingen maar ik weet niet meer waar.
het probleem is nu dat photoshop niet meer automatisch nieuwe layers aanmaakt, dat moet dus steeds handmatig, en aangezien ik dat vaak vergeet is dat zwaaaar irritant.
Iem een idee hoe ik weer automatisch nieuwe layers krijg?
Kun je je vraag anders stellen? Want zoals ik het begrijp zit je in de Index Color mode.

Anders zou het probleem van alles kunnen zijn.

In mijn oren klinkt het een geheugen-probleem. Tenminste als je koppiepasta uitvoert in RGB-mode dan zou je inderdaad automatisch een layer moeten krijgen.

Wat Photoshop inprincipe doet bij het automatisch aanmaken van een layer is op de achtergrond een ingebouwde macro starten. Uitaard is deze macro in de source-code verwerkt van Photoshop.

Deze zogenaamde macro vereist geheugen, zoals de meeste bewerkingen die je doet.

Om het geheugen gebruik van Photoshop in te stellen doe je dat als volgt:

In de menu-balk kies je voor: Edit----> Preferences ----> Memory & Image Cache...

Zet je Cache levels eens op 6 en je gebruikte geheugen eens op 40%.
Helpt dat niet, zet de waardes dan eens hoger.

Werkt dat niet, reset dat eens je Photoshop-settings.
  zondag 16 april 2006 @ 21:14:02 #66
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_37016430
Ik zit idd in de RGB colormode.
Ik heb nu het geheugen aangepast zoals je zei, maar dat geeft geen effect.
Hoe kun je de settings resetten dan?
of niet natuurlijk
  zondag 16 april 2006 @ 21:20:12 #67
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_37016605
miss trouwens wel handig om de oude topics ook in de op te zetten
of niet natuurlijk
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:29:58 #68
124655 DarkManta
pi_37073870
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:14 schreef Leep het volgende:
Ik zit idd in de RGB colormode.
Ik heb nu het geheugen aangepast zoals je zei, maar dat geeft geen effect.
Hoe kun je de settings resetten dan?
Voor dat je Photoshop reset (nieuwe install)
Probeer eens ALT+SHIFT+Ctrl+K. Het scherm wat je nu krijgt is de Keyboard Shortcut settings.

In de eerste Tab zorg er voor dat de setting op de Photoshop default staat.

Mocht dit je probleem niet verhelpen, kan het echt van alles zijn. Tegen die tijd dat we dat hebben uitgezocht ben je veel vlugger met Photoshop te reinstallen.
pi_37109115
Weet iemand of ik tekst kan uitlijnen aan beide kanten, dus dat je tekst echt een blok wordt. Of dat je de tekst om een andere vorm heen laat uitlijnen...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:39:21 #70
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37109241
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:36 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Weet iemand of ik tekst kan uitlijnen aan beide kanten, dus dat je tekst echt een blok wordt. Of dat je de tekst om een andere vorm heen laat uitlijnen...
er zijn wel wat mogenlijkheden in photoshop, maar dat si echt martelen.
ik raad je aan om truukjes met tekst en vormen dat te maken in illustrator of een ander vector pakket en die te exporteren naar photoshop.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_37109377
Ik heb ook Indesign maar daar snap ik geen hol van, ik krijg er niet eens afbeeldingen in geimporteerd...
  woensdag 19 april 2006 @ 21:48:35 #72
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37109634
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik heb ook Indesign maar daar snap ik geen hol van, ik krijg er niet eens afbeeldingen in geimporteerd...
indesign is idd ook een heel geschikt programma voor tekst effect dingen
pi_37109851
Jaja, tekst effect dingen

Weet iemand misschien hoe je afbeeldingen in Indesign kunt krijgen...?
  woensdag 19 april 2006 @ 22:21:35 #74
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_37110869
Als je ctrl + D doet krijg je het dialoog plaatsen of place (ook in het menu bestand of file te vinden) daar kan je bitmaps, vectors of tekst kiezen om in een indesign document te plaatsen.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  donderdag 20 april 2006 @ 07:03:51 #75
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37117668
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:54 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

anyway, tekst vol uitvullen naar kader is een uitlijn functie in indesign, het staat geloof ik in het paragraaf palletje.

tekst een vorm laten volgen
-teken de vorm als een path (vrije vorm vector lijnstuk of vorm)
onder het teksttooltje zit een gereedschapje waarmee je tekst kan laten lopen volgens dat path.

de help functie van zowel indesign en illustrator is super uitgebreid
success
pi_37117686
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:54 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

Slepen kan. Kopieeren en plakken kan. En er zal toch vast ook wel ergens importeren staan (alhoewel ik meestal dus de sleepfunctie gebruik )
  donderdag 20 april 2006 @ 11:53:01 #77
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37122762
importeren heet "place" in indesign, kan op verschillende manieren,
-slepen idd het makkelijkste

of klik "place"(cmd-d) en klik op de pagina met de plaats cursor (pagemaker achtig)
of selecteer een kader en klik op place (xpress achtig)
  donderdag 20 april 2006 @ 17:32:16 #78
24054 search64
Avec le grande
pi_37133360
Ik wil graag dit effect bereiken in photoshop, maar ik zou niet weten hoe het heet dus ik kan er moeilijk op zoeken om te kijken hoe het moet. Weet iemand hoe het heet of hoe het moet?

Het idee van die cirkeltjes zeg maar dat je ziet bij hele grote posters en dergelijke.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 20 april 2006 @ 17:39:12 #79
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37133574
Ik zei dus:
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:29 schreef Subhuman het volgende:
Het effect heet geloof ik moiré, maar hoe je dat precies voor elkaar krijgt weet ik ook niet. Volgens mij is er een filter dat zoiets doet. Wellicht dat je hier wat mee kunt in Google.

Verder hoort een vraag als deze niet in Fotografie thuis, daarom gooi ik het topic dicht. Mocht je meer willen weten dan kun je terecht in [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #8.
  donderdag 20 april 2006 @ 17:43:32 #80
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_37133715
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:39 schreef Subhuman het volgende:
Ik zei dus:
[..]

Niet gewoon een lage DPI waarde?
  donderdag 20 april 2006 @ 17:45:47 #81
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37133802
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:43 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Niet gewoon een lage DPI waarde?
Dat is misschien de oorzaak ja. Je ziet het vaak op van die reclameborden, daar liggen de bolletjes voor rood, groen en blauw net niet over elkaar maar als je er ver genoeg af gaat staan lijkt het prima.
pi_37133846
Heeft er iemand een handige tutorial om fotos mee te bewerken zodat mensen er mooier uit komen te zien? Dus de technieken die bladen gebruiken om fotos van modellen mee te bewerken? Ik doe zelf altijd een 2e laag op screen zetten en dan gausian blur van 2-10, dit geeft een heel warm effect maar volgens mij kan er nog veel meer.
Eventueel google-zoektermen is ook goed maar ik heb geen idee hoe zoiets zou moeten heten.
-
  donderdag 20 april 2006 @ 17:54:27 #83
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37134045
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:47 schreef splendor het volgende:
Heeft er iemand een handige tutorial om fotos mee te bewerken zodat mensen er mooier uit komen te zien? Dus de technieken die bladen gebruiken om fotos van modellen mee te bewerken? Ik doe zelf altijd een 2e laag op screen zetten en dan gausian blur van 2-10, dit geeft een heel warm effect maar volgens mij kan er nog veel meer.
Eventueel google-zoektermen is ook goed maar ik heb geen idee hoe zoiets zou moeten heten.
onderste gedeelte
Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7!
  donderdag 20 april 2006 @ 17:58:20 #84
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37134166
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:32 schreef search64 het volgende:
Ik wil graag dit effect bereiken in photoshop, maar ik zou niet weten hoe het heet dus ik kan er moeilijk op zoeken om te kijken hoe het moet. Weet iemand hoe het heet of hoe het moet?

[afbeelding]

Het idee van die cirkeltjes zeg maar dat je ziet bij hele grote posters en dergelijke.
je foto laten drukken bij ene drukkerij en dan inscannen en inzoomen
of

photoshop>>filters>pixelate>color halftone, en dan spelen met de instellingen
  donderdag 20 april 2006 @ 18:20:18 #85
24054 search64
Avec le grande
pi_37134734
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:58 schreef shi het volgende:

[..]
photoshop>>filters>pixelate>color halftone, en dan spelen met de instellingen
Yes, dat is het!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_37181256
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:32 schreef search64 het volgende:

[afbeelding]

raster puntjes heten dat.
Fiter -> Pixelate -> pointillize
of filters -> Pixelate -> color halftone

-edit-
shit het antwoord was al gegeven
pi_37221204
Goede dag ik had een vraagje een vriend van mij wil een website maken maar wil een achtergrond voor de website maken maar nu hadt die dit in gedachten http://www.gnis.nl/ gaat dus om dat blauwe dat je klein plaatje heb met paar van de streepjes en dat je het replayd zo dat je de hele achtergrond hebt maar kan iemand uit leggen hoe je zoiets maakt ? alvast bedankt
pi_37222930
het gaat erom die streepjes van de achtergrond en hij wil ze dan in een andere kleur vast heel makkelijk maar ik kan zo niet vinden
pi_37226614
Hallo , ik heb een vraag en ik gebruik photoshop CS2 , ik bewerk mijn tekeningen hiermee en ik scan ze eerst in , nu zit ik altijd met dat ik ze eerst in paint moet overtrekken met dikke zwarte lijn om die vervolgens in photoshop weer uit te knippen zodat ik geen background heb , hierdoor moet ik wel weer heel veel gummen omdat hij nooit alleen de zwarte lijn knipt maar ook allemaal stukjes daarnaast.
Weet iemand hoe ik ten eerste mijn tekening kan overtrekken met een zwarte lijn met de zelfde functie van paint (die gebogen lijnen) en ten 2de hoe ik deze dan het beste kan uitknippen zonder alle grijze lijnen ect mee te nemen ?>

Alvast bedankt!
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_37240127
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:22 schreef Schubbekut het volgende:
Hallo , ik heb een vraag en ik gebruik photoshop CS2 , ik bewerk mijn tekeningen hiermee en ik scan ze eerst in , nu zit ik altijd met dat ik ze eerst in paint moet overtrekken met dikke zwarte lijn om die vervolgens in photoshop weer uit te knippen zodat ik geen background heb , hierdoor moet ik wel weer heel veel gummen omdat hij nooit alleen de zwarte lijn knipt maar ook allemaal stukjes daarnaast.
Weet iemand hoe ik ten eerste mijn tekening kan overtrekken met een zwarte lijn met de zelfde functie van paint (die gebogen lijnen) en ten 2de hoe ik deze dan het beste kan uitknippen zonder alle grijze lijnen ect mee te nemen ?>

Alvast bedankt!
kan je niet alles behalve de zwarte lijnen selecteren (toverstafje) en vervolgens rechter muisknop >> slection inverse zodat je JUIST alleen de zwarte lijntjes overhoud. Daarna smoothen via selection menu ofzo? En daarna zwart inkleuren. Ik weet niet hoe dik je lijnen zijn van je tekening, dus ligt er sterk aan wat je kan doen. Je kan ook net als in paint alles overtrekken als path. Overigens is dit meer een illustrator klusje dan photoshop.
  maandag 24 april 2006 @ 21:37:37 #91
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37258946
Hoe kan ik een fel lichteffect erin doen??
Wat er hier gebeurt met die lightsaber zeg maar

Die rode gloed wil ik ook hebben!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37262563
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:37 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe kan ik een fel lichteffect erin doen??
Wat er hier gebeurt met die lightsaber zeg maar
[afbeelding]
Die rode gloed wil ik ook hebben!!
In dit geval zie je dat de kant van het rode licht bij de bron, recht afgesneden is door die lichtstrook. ALs je dit ook wilt, kan je het beste Gradient gebruiken!. Dat zit onder je vul emmertje in je pallet tools. Daar zie je boven kleine voorbeeldjes, zoals een rondje, een gewone rechte strook of een soort ruitje. KIes die strook en je ziet vanzelf wat er gebeurd. Expirimenteer er maar mee, daar leer je het meeste van. HIj gebruikt de kleuren die in je tool pallet staan, van foreground naar background color. Trek met je muis een streep over je scherm en leer

mocht het niet lukken, meot je zeker ff zeggen. Dan schrijf ik je wel een tutje
succes
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:49:02 #93
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37279985
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:48 schreef Eastwood het volgende:

[..]

In dit geval zie je dat de kant van het rode licht bij de bron, recht afgesneden is door die lichtstrook. ALs je dit ook wilt, kan je het beste Gradient gebruiken!. Dat zit onder je vul emmertje in je pallet tools. Daar zie je boven kleine voorbeeldjes, zoals een rondje, een gewone rechte strook of een soort ruitje. KIes die strook en je ziet vanzelf wat er gebeurd. Expirimenteer er maar mee, daar leer je het meeste van. HIj gebruikt de kleuren die in je tool pallet staan, van foreground naar background color. Trek met je muis een streep over je scherm en leer

mocht het niet lukken, meot je zeker ff zeggen. Dan schrijf ik je wel een tutje
succes
Bedankt.
Maar als ik dat doe krijg over het hele beeld die gloed... Ik zou het willen dat het maar een een gedeelte is
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37280257
gebruik verder de standaart tools als gum (eraser tool) of selecte en dan delete. Persoonlijk zou ik een mask maken, omdat je daarna nog altijd terug kan.. maar genoeg simpele maniertjes te bedenken om de hele gloed in te korten naar een klein stukje.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:43:00 #95
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37281720
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:57 schreef Eastwood het volgende:
gebruik verder de standaart tools als gum (eraser tool) of selecte en dan delete. Persoonlijk zou ik een mask maken, omdat je daarna nog altijd terug kan.. maar genoeg simpele maniertjes te bedenken om de hele gloed in te korten naar een klein stukje.
Jeuh het is helemaal gelukt
Dank
LastFM
pi_37282014
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:43 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Jeuh het is helemaal gelukt
Dank
hahah, goed zo heb je helemaal aan je zelf te danken hoor.. heb je alleen de tools gewezen, verder heb je het zelf uitgedokterd!!! hier leer je het meest van!!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:55:57 #97
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37282108
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:52 schreef Eastwood het volgende:

[..]

hahah, goed zo heb je helemaal aan je zelf te danken hoor.. heb je alleen de tools gewezen, verder heb je het zelf uitgedokterd!!! hier leer je het meest van!!!
I know... Maar ik kreeg steeds allemaal vage patronen waar ik niet om vroeg, dus vroeg ik 't maar
LastFM
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:24:41 #98
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_37295759
Door eerst een rondje te maken en vervolgens je tekst cursor op dat rondje te zetten kan je tekst rond laten lopen. Hoe kan ik de tekst "tralala" zoals op het plaatje hieronder maken met die zelfde functie in photoshop? (zonder de functie "warp text" te gebruiken). Alvast bedankt.

Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
  woensdag 26 april 2006 @ 07:07:22 #99
35325 shi
elegance in simplicity
pi_37302213
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:24 schreef -MOX- het volgende:
Door eerst een rondje te maken en vervolgens je tekst cursor op dat rondje te zetten kan je tekst rond laten lopen. Hoe kan ik de tekst "tralala" zoals op het plaatje hieronder maken met die zelfde functie in photoshop? (zonder de functie "warp text" te gebruiken). Alvast bedankt.

[afbeelding]
je zou kunnen gan experimenteren met een aantal " distort" filters, maar dat werkt nog verrotter dan tekstwrap. als je tekst echt volgens een vorm wilt laten lopen en daar volledige controle over wilt houden kun je het beste illustartor of indesign gebruiken (of een ander merk equivalente software) en daarin een path tekenen dat de door jou gewenste vorm heeft. daarna selecteer je de teksttool, een van de subtools "tekst to path" (ofzoiets) staat in een flyout menu in de toolbaar, daarmee klik je op je path en kun je gaat typen en deze tekst zal jou vorm krijgen en je houd volledige controle, je kan de tekstgroote, afspatiereing, uitlijning van je tekst blijven aanpassen maar ook de vorm blijft aanpasbaar.
pi_37377140
Hoe kan ik een image een X en een Y positie meegeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')