Alstu, en even aangepast in lijst met centraal topicsquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef the_disheaver het volgende:
Geen #8 in de TT?
Als ik heel lief kijk dan doet dat een Mod wel voor ons, ik ben het vergetenquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef the_disheaver het volgende:
Geen #8 in de TT?
Shi, waarom gebruik jij de Linear Light bij het gebruik van de High Pass filter?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:46 schreef shi het volgende:
sja highpass achtige algoritmen worden nu eenmaal veel genruikt in veel comerciele filters, dus ook in sharpening progjes, noise removal dingen en allerlei andere subsample zooi.
maar sommige progjes werken wat geavanceerder en baseren hun algoritmen op een andere techniek, daar waar photoshops highpass werk op basis van het vergelijken van onderlinge pixels heb je ook filters die werken met frequenties en hun filtering met fourier achtige algorithmen doen
Jah, dacht ik al... Maar meestal zijn mensen bang om van een tut af te wijken en precies de dingen zo te doen hoe deze beschreven staan in een tut.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:18 schreef shi het volgende:
overlay soft/hard en linear light zij allemaal in weze hetzelfde alleen hebben ze allemaal een andere respons curve die het contrast in de afbeelding beinvloed. linear light heeft een lineaire curve waardoor deze het afbeeldingscontrast 1:1 overzet. de andere modi kunnen het beeld aantasten waardoor je informatie juist kwijtraakt inplaats van dat je alleen de scherpte wilt beinvloeden.
een puur technische verhaal dus, maar als je het effect met overlay of softlight mooi vind moet je dat doen. photoshop is als perl, het resuultaat is het enige wat telt, niet hoe je het hebt gedaan
probeer maar eens met die voobeelden uit mijn tutorial en vervang linearlight door overlay en zie wat het verschil isword vaak mooi, maar soms wil je aleen de scherpte bewerken en juit niet het contrast
Nou jah, het kan met een bepaald dll-file... en met die dll file moet je wat doenquote:Op maandag 10 april 2006 22:20 schreef Stofje het volgende:
Ik hoopte eigenlijk dat ik een instelling moest wijzigen, maar da's dus niet het geval... Ik weet dat ik die action gewoon met de mouse kan doen, maar het is natuurlijk een stuk prettiger om 100 keer op f10 te rammen dan om 100 keer op "play" te drukken.
Dat idee had ik hier al:quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nou jah, het kan met een bepaald dll-file... en met die dll file moet je wat doen
Verdere uileg google anders ga ik tegen de wetten der fok! in enzo...
quote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef shi het volgende:
legale versie?
g.i.m.p.quote:Op maandag 10 april 2006 22:22 schreef Stofje het volgende:
[..]
Kun je een beknopte samenvatting geven wat het doet?
Maar het start bij mij heel erg langzaam op onder windows. Onder linux (zelfde pc) gaat het een stuk sneller. (kan heel goed aan mij liggen)quote:Op maandag 10 april 2006 22:41 schreef shi het volgende:
[..]
g.i.m.p.
Gnu Image Manipulation Program.
basically, een GRATIS photoshop achtig programma met ongeveer dezelfde mogenlijkheden, aleen dan gratis
neah, dat ligt aan windowsquote:Op maandag 10 april 2006 22:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar het start bij mij heel erg langzaam op onder windows. Onder linux (zelfde pc) gaat het een stuk sneller. (kan heel goed aan mij liggen)
ik heb zo het idee dat jij een MAC thuis hebt staanquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef DarkManta het volgende:
15 redenen voor een MAC
Reden 1: Gebruikersvriendelijker
Reden 2: Veiliger
Reden 3: Minder last van virussen
Reden 4: Mooier
Reden 5: Stabieler
Reden 6: Compatibel
Reden 7: Lage supportkosten
Reden 8: De prijs!
Reden 9: Industriestandaard in de creatieve, grafische en multimedia-bedrijfstak
Reden 10: Privacy
Reden 11: Software
Reden 12: Apple gaat niet failliet!
Reden 13: Échte ‘plug and play’
Reden 14: 50 talen voor één prijs
Reden 15: Klantenservice
Indirect wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Leuk natuurlijk. Maar daar gaat dit topic toch niet over?![]()
Nog steeds leuk en aardig maar de meesten doen dit gewoon voor de lol. En ongetwijfeld is er betere dingen te krijgen, maar om nou een compleet andere systeem te kopen voor een hobby.. Degene die er wel proffesioneel inzitten zijn vast wel op de hoogte van mac's kunnen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:12 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Indirect wel.
Mac hanteert het zogenaamd WYS I WYG, vertaald What You See Is What You Get.
Adobe heeft voor Windows Photoshop erg zijn best gedaan, dat zonder meer, maar...
Adobe begon voor Apple en Commodore, en op de MAC draait Photoshop veel makkelijker, nou jah, je merkt gewoon verschil. Print je werk bijvoorbeeld eens uit... Dan heb ik het wel over DTPèrs.
Even nog een tip:
http://watchandlearnphotoshop.com/defaultlandingps.htm
Wie heeft die smiley gemaakt? Die is erg leuk gedaan.quote:
Anders moet je effe aan hem vragen of je 'm mag gebruiken, maar dat zal geen probleem zijn...quote:Op maandag 7 november 2005 18:30 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Zoiets?
[afbeelding]
Deze heb ik net even gemaakt...
Tnx man!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef eer-ik het volgende:
Van mij mag je.
Iemand op fok heeft 'm op men request gemaakt
Topsmilie als je 't mij vraagt![]()
Custom FOK!-smilies
om precies te zijn:
[..]
Anders moet je effe aan hem vragen of je 'm mag gebruiken, maar dat zal geen probleem zijn...
Wat is je plan met dat nederlands photoshop forum dan?quote:
geintereseerd, houd mij op de hoogtequote:Op woensdag 12 april 2006 19:16 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Wie heeft die smiley gemaakt? Die is erg leuk gedaan.Wil `m opnemen in een Nederlands Photoshop forum waar een vriend en ik aan bezig zijn.
Launchdata is er niet, het forum is er alzeg maar alleen de users nog en testen. Uiteraard de looks, een eigen look.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat is je plan met dat nederlands photoshop forum dan?
Ik ben daar wel voor namelijk
Wat zijn de launchdata enzo?
En moet je er nog veel aan doen?
Edit: Wat ga je er allemaal opzetten dan?
Groeten,
Erik
Is nu verholpenquote:Op woensdag 12 april 2006 23:15 schreef eer-ik het volgende:
ok, prima.
maar het begin is er dus
Succes met opbouwen nog iig...
Edit: Registreren kan niet echt, hij loopt te mekkeren over gebruikersnaam die ik niet kan nemen, maar ik kan nergens een gebruikersnaam invoeren.
Gek zat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |