abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36828731
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:14 schreef MrBean het volgende:
Walgelijk programma. Wat voor idioot verzint dit?
John de Mol
  maandag 10 april 2006 @ 19:31:12 #52
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_36832067
Ligt het aan mij of is het treiteren iets wat de deelnemers zelf mogen doen en dus niet opgelegd word door t progamma?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 10 april 2006 @ 21:14:36 #53
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36836111
"Jarenlang" ? Alleen de echte kanslozen hebben de tijd en het (gebrek aan) geld om zich daarvoor te lenen. Dus die worden dan in een huis gezet en moeten elkaar wegtreiteren voor geld?

Zoiets kennen ze in Amerika al jaren. Is bedacht door schooljeugd, die betalen gewoon 2 zwervers om met elkaar te gaan vechten, de zgn. hobo fight..

goed bezig De Mol, echt classy
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_36836144
o, daar wil ik wel aan meedoen.
The gum you like, is coming back in style.
  maandag 10 april 2006 @ 21:24:04 #55
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36836522
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:14 schreef doppelgänger het volgende:

Zoiets kennen ze in Amerika al jaren. Is bedacht door schooljeugd, die betalen gewoon 2 zwervers om met elkaar te gaan vechten, de zgn. hobo fight..
Bumfight. . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36836615
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:14 schreef doppelgänger het volgende:
Dat is Bumfight, en dat is héél wat anders dan dit, gelukkig.

Als John de Mol dat soort programma's als Bumfight gaat maken, dan mogen we hem collectief stenigen. Vind ik.
pi_36836877
Hoe ziek is Talpa - De Gouden Kooi

deze is er ook nog. veel topics over hetzelfde onderwerp.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 april 2006 @ 22:15:55 #58
862 Arcee
Look closer
pi_36838713
GKO

Lijkt me wel een kek tagje voor 't subforum.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_36839635
Tja, ik wilde nog meedoen, maar als er geen computer met internet naar binnen mag is de lol er gauw af.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 10 april 2006 @ 22:42:09 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36839877
ach, als alles mag behalve internet overleef ik het wel
  maandag 10 april 2006 @ 22:53:56 #61
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_36840454
SLecht!!
Totdat ze elkaar de ogen uitkrabben en de koppen inslaan. Wat een bagger is ... Iemand nog DVD's in de uitverkoop laat het ff weten..
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_36840592
Fysiek geweld mag niet, maar ik vraag me wel af wat allemaal op de grens wel is toegestaan. Mag je bv iemands spullen vernielen of schoonmaakmiddel in iemands drinken sodemieteren? Dat bepaalt ook de ernst van de pesterijen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 april 2006 @ 23:23:54 #63
862 Arcee
Look closer
pi_36841600
CD-fucking-A.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:03:04 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_36844515
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:15 schreef Arcee het volgende:
GKO

Lijkt me wel een kek tagje voor 't subforum.
GOK vind ik mooier.

Geen betaalstreams aub.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_36853476
quote:

Kinderconsument wil boycot treitershow Talpa

Stichting De Kinderconsument vraagt kijkers en producenten om de treitershow die Talpa wil gaan uitzenden te boycotten. De stichting toonde zich dinsdag geschokt dat pesten tot amusement is verklaard.
Pesten is een groot probleem voor kinderen. Het moet worden ontmoedigd, in plaats van gestimuleerd of beloond.

De onafhankelijke stichting, die de media controleert op schadelijke zaken voor kinderen in de media, roept mensen op niet naar het programma te kijken. Producenten zouden geen reclamezendtijd rond de show moeten kopen. Op haar website pestenislaf.nl is een forum geopend. De stichting zal alle reacties overhandigen aan Talpatopman John de Mol. (ANP)
pi_36975698
quote:
Politiek Den Haag viel over hem heen. Maar in het Talpa-hoofdkwartier wordt gestaag doorgewerkt. John de Mol gelooft heilig in zijn nieuwe programma, waarbij tien mensen jarenlang in een luxe villa gaan wonen. Degene die het het langst volhoudt wint het huis en hoeft zijn leven niet meer te werken. John de Mol gooit nog wat olie op het vuur: „De Gouden Kooi werkt beter tegen pesten dan alle Postbus 51-spotjes bij elkaar.”

John de Mol pareert kritiek politici op ’Gouden Kooi’

´Pesten taboe!’

„Het wordt meer een dierentuin met mensen”

„We hebben een psycholoog als treiterscheidsrechter”

IN DE CREATIEVE DENKTANK van John de Mol in een grote Naardense boerderij heerst volkomen rust. Luxaflex geeft de creatieven privacy in luxe kantoorkamers met glazen wanden. John zit boven in het ruime, met lichte meubels ingerichte, penthouse. Hij grinnikt: „Ik heb het programmascript nog eens nagelezen, maar dat woord pesten, waar politiek Den Haag zich zo druk om maakt, staat er niet eens in.”

John de Mol benadrukt: „In De gouden kooi zal niet de grootste treiteraar winnen. Maar de mens die het meeste doorzettingsvermogen en zelfdiscipline heeft, degene die zich het beste aan kan passen en het het langst zonder zijn familie kan stellen. Als een uitgezonden soldaat in Afghanistan, die niet weet hoe lang zijn missie duurt. Het verschil met die soldaat is dat wij het de bewoner ook nog zo aangenaam mogelijk gaan maken. Je hebt het al geschreven. Voor seks komen er als daar behoefte aan is prostituees, wie behoefte heeft aan een yogalesje wordt ook op zijn wensen bediend. Ons is er alles aan gelegen de mensen in het huis te houden. Het miljonairsleven begint al als ze een voet over de drempel zetten.”

Kom op nou. De tien mensen in het huis worden niet genomineerd, het publiek stemt ze niet weg en het is in het belang van alle tien dat de andere negen zo snel mogelijk weggaan. Dan is de overblijver immers winnaar, miljonair en wordt weer herenigd met zijn geliefden. Welke andere tactiek dan pesten moeten de bewoners gebruiken?

John steekt een vinger in de lucht: „Net als fysiek geweld is ook geestelijk geweld in De gouden kooi absoluut verboden. Wie zich er herhaaldelijk schuldig aan maakt wordt eruit gezet. En daar zien psychologen op toe. Ik durf te zeggen dat De gouden kooi kinderen beter zal laten zien hoe mensen met elkaar om moeten gaan dan al die Postbus-51 spotjes. Het is een mini-uitvoering van het echte leven. Met harde maatregelen voor overtreders.”

„’Gouden Kooi’ werkt beter danPostbus 51-spotjes”

Er komt een soort treiterscheidsrechters?

„Zo zou je het kunnen noemen. Maar ik denk dat we ze niet eens nodig hebben. Ik weet uit ervaring dat pesters in zo’n reality-programma geen kans hebben. Zij krijgen te maken met het boemerangeffect. Wie lelijk doet, krijgt de groep tegen zich. Neem Rikkert in de vorige Big Brother. Hij ging er met veel bravoure en een grote bek in en lag binnen vijf weken als een klein kind te huilen op de bank. De groep stootte hem uit. Bij De gouden kooi zal dat nog sterker werken, want de bewoners moeten minimaal een jaar met elkaar wonen. De spelregel dat iemand die binnen die tijd opgeeft 10.000 euro moet betalen gaat waarschijnlijk door.”

,,Missen van familie eerder reden om op te geven”

John steekt een nieuwe sigaret op: „Ik ben geen psycholoog, maar ik verdien ook het voordeel van de twijfel, omdat ik al zo veel reality-programma’s heb gemaakt. Ik weet wat ik zeg. Als je in een volle slagerswinkel komt en je dringt voor, word je toch ook door de rest van de klanten terechtgewezen? Een groep corrigeert altijd. Daar heeft het feit dat de langste volhouder de prijs krijgt, geen invloed op.”

Hij schokschoudert: „Acht jaar geleden werd er precies zo’n commotie gemaakt over Big Brother. Ik durf met droge ogen te beweren dat de duizenden kandidaten die daar intussen in tientallen landen aan meededen daar niet slechter van zijn geworden. De meesten zelfs beter. En er is al helemaal niemand aan dood gegaan, zoals toen in de Tweede Kamer werd verwacht.”

John de Mol gebaart. „We zijn nu bezig met het verfijnen van de spelregels van De gouden kooi en daarin geven we het publiek ook nog de mogelijkheid slecht gedrag te bestraffen. Het gaat om het uitdelen van contactpunten. De bewoners kunnen die verdienen bij het doen van dagelijkse spelletjes. Van sjoelen tot kaartenhuizen bouwen. Eén keer in de maand geeft het publiek grote hoeveelheden contactpunten weg aan bewoners die ze sympathiek vinden. Elk mens heeft bevestiging en waardering nodig. Het publiek kan met die punten een morele afstraffing of beloning geven. En voor de bewoners zijn contactpunten heilig, omdat ze er contact met het thuisfront mee kunnen kopen. Vijftig punten zijn nodig om vijf minuten te mogen bellen. Voor 200 mag je een uur bezoek van een geliefde ontvangen.”

Mensen zullen, zeg jij, opstappen omdat ze hun familieleden niet meer kunnen missen, uit heimwee naar huis willen, omdat er een sterfgeval is, of omdat ze bij het huwelijk van hun dochter willen zijn. Maar een ouder een paar jaar scheiden van zijn kinderen. Dat is toch wreed? Moet je kandidaten met een gezin niet uitsluiten?

„Nee, we zullen ze wel waarschuwen. We zoeken sterke uitgebalanceerde mensen, zonder verborgen trauma’s. En we laten de kandidaten plus hun naaste familieleden eerst ook uitgebreid psychologisch testen. Ik denk dat we qua leeftijd de ondergrens van twintig jaar aanhouden. Behalve de bewoners van het huis zullen we ook, tijdens de jaren dat het programma hopelijk loopt, de omstandigheden bij hen thuis filmen. Dan weet Nederland welke overwegingen zij moeten maken om te blijven. Ik zei het al eerder, net als bij zeelieden of militairen zal er geen regelmatig contact zijn.”

„Dit is net zo wreed als het echte leven”

Stellig: „Mag ik nu eens wat positiefs zeggen over meedoen? Je kunt in de villa ongestoord een studie volgen, de bewoners mogen samen een bedrijfje beginnen. Je leeft zonder geldzorgen en krijgt alles wat je hartje begeert. En voor jezelf kun je ook sterker worden, want in een vreemde groep wonen is altijd een psychologische achtbaan.”

Dus we gaan met z’n allen kijken naar tien mensen die de hele dag gezellig en lief tegen elkaar gaan doen. Lijkt me saaie tv.

„Publiek kan kan wangedrag corrigeren”

John moet lachen. „Je klinkt bijna teleurgesteld… Nou, laat ik het zo zeggen, binnen een groep krijg je altijd interessante processen. Ik ga ervan uit dat iedereen wil winnen. Vergelijk het met een bedrijf waar een paar mensen azen op dezelfde baan. Als je ambitieus bent, zul je altijd op een paar tenen trappen om verder te komen. En er bestaan geen heiligen en geen duivels. Ik denk dat we met zijn allen gaan kijken naar een dierentuin met mensen. Razend interessant toch?”
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:07:43 #67
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36976053
Wederom blijken al die organisaties weer véél te vroeg met hun oordeel .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_36990216
Aanmelden kan vanaf nu!
pi_36995881
quote:
John steekt een vinger in de lucht: „Net als fysiek geweld is ook geestelijk geweld in De gouden kooi absoluut verboden. Wie zich er herhaaldelijk schuldig aan maakt wordt eruit gezet.
Fijn. Je kan dus eerst iemand een paar keer op z'n bek klappen.
  zondag 16 april 2006 @ 01:12:42 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_36995979
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:08 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Fijn. Je kan dus eerst iemand een paar keer op z'n bek klappen.
Cool!
pi_36996017
Oh men! Ik hoop dat het doorgaat, want dit zou idd héél interessant kunnen worden!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 april 2006 @ 01:15:56 #72
862 Arcee
Look closer
pi_36996040
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:14 schreef Insomaniac het volgende:
Oh men! Ik hoop dat het doorgaat, want dit zou idd héél interessant kunnen worden!

Inso.
pi_36996058
Ik voorspel dodelijk saaie TV.
pi_36996062
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inso.
Oh RC, zie je het al voor je? Allemaal vuige psychologische spelletjes, gekonkel en gedraai, gemanipuleer en gedreig.. .
Echte liefde!
  zondag 16 april 2006 @ 01:17:56 #75
6941 APK
Factual, I think.
pi_36996083
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:16 schreef Insomaniac het volgende:

Oh RC, zie je het al voor je? Allemaal vuige psychologische spelletjes, gekonkel en gedraai, gemanipuleer en gedreig.. .
Fok! op tv!
  Donald Duck held zondag 16 april 2006 @ 01:18:45 #76
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36996096
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aanmelden kan vanaf nu!
't gaat dus nog écht gebeuren misschien ook
Ik dacht dat het alleen nog maar een vaag concept was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36996103
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:17 schreef APK het volgende:

[..]

Fok! op tv! [afbeelding]
!

"Ga dan weg, kankerhuilie! En lever je 10.000 euro maar bij mij in! Anders tief ik je ff door een bushokje heen! "
Echte liefde!
pi_36996104
Ik vraag me alleen af hoe je "ongestoord" een studie kan volgen. Even het huis verlaten om tentamen te doen op de universiteit zit er niet in. En een bedrijfje opstarten? Vanuit huis? Kan wel, maar is er dan internet? Dat valt dan weer onder contact. Er is nog veel onduidelijk.
  zondag 16 april 2006 @ 17:34:29 #79
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_37010861
ik heb me opgegeven
  zondag 30 april 2006 @ 19:04:21 #80
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_37432366
Heeft er al iemand reactie terug na aanmelding? Ik niet nl... Zeker al 2 weken geleden opgegeven...
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  Donald Duck held zondag 30 april 2006 @ 19:07:55 #81
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37432472
ze zullen eerst wel een pre-selectie doen. dan kan even duren. en wie weet zijn er zoveel-duizend aanmeldingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 30 april 2006 @ 19:09:30 #82
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_37432521
en ik maar denken dat ik de enige was die zich op durft te geven

ik doe het alleen voor het geld trouwens
pi_37437221
Ik zou niet meedoen. Je komt te spelen tegen gehaaide psychopaten die geen leven en geen vrienden hebben en ook geen bal om hun familie geven. Als je zelf wel veel vrienden en een gezin achterlaat, dan is de kans veel groter dat je vroeg of laat voor hen kiest. Zeker als je je relatie op de klippen ziet lopen, je vervreemdt van de kinderen en merkt dat je sociale netwerk als sneeuw voor de zon verdwijnt.
  zondag 30 april 2006 @ 21:48:21 #84
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_37437750
Ik zou er aan meedoen als er die boete niet aan vast zat. Want een jaar is lang en ik denk dat je je daar snel op verkijkt.

En idd hoe zit het met internet bepaalde studie's zou je bijvoorbeeld best in het huis kunnen doen lijkt me. Anders verveel je je ook maar dood.
Life is easy with your eyes closed
pi_37438583
Dat jaar is juist de adder onder het gras. Iedereen moet een jaar blijven en wie eenmaal een jaar is gebleven is tot heel veel bereid om veel langer te blijven.
  zondag 30 april 2006 @ 22:13:56 #86
242 Pinball
Electric Monk
pi_37438695
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:58 schreef APK het volgende:
Volgens mij moet je een volslagen psychopaat zijn om te kunnen kijken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 1 mei 2006 @ 01:56:51 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_37444174
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:13 schreef Pinball het volgende:

Pinbaal!
pi_37493062
Heeft iemand gister dit programma gekeken? Dacht dat het pas in juli zou beginnen
Lousy
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:00:12 #89
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_37493171
Dat was de 7 plagen. Een ander programma op Talpa
pi_37493319
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:00 schreef One_conundrum het volgende:
Dat was de 7 plagen. Een ander programma op Talpa
Oh oke
Maar dat is toch ook met pesten..?
Lousy
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:11:43 #91
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_37493464
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:12:09 #92
88233 Steve
Still the best.
pi_37493476
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:55 schreef Lauzie het volgende:
Heeft iemand gister dit programma gekeken? Dacht dat het pas in juli zou beginnen
[TALPA] De 7 Plagen: Nederland vs. België . Daar wordt het programma wat nu op tv is besproken.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:27:21 #93
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_37772002
ze zijn begonnen met screenen, iemand nog tips over om er goed doorheen te komen???
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:38:47 #94
242 Pinball
Electric Monk
pi_37772276
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:27 schreef bb-millie het volgende:
ze zijn begonnen met screenen, iemand nog tips over om er goed doorheen te komen???
Een lobotomie schijnt je kansen aanmerkelijk te vergroten!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:39:53 #95
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37772315
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:38 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh, jij gaat je opgeven?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:45:50 #96
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_37772474

wat zijn jullie toch grappig
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:12:14 #97
6941 APK
Factual, I think.
pi_37773089
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:38 schreef Pinball het volgende:

Pinbaal.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:17:59 #98
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37773276
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:12 schreef APK het volgende:

[..]

Pinbaal.
Zwaaien is hier ten strengste verboden
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:25:17 #99
16715 Mylene
*schatje*
pi_37773538
En ook nog een normale Big Brother
quote:
Endemol werkt aan Big Brother-6
Endemol is bezig met de voorbereidingen van Big Brother-6. Op hun site doen ze een oproep voor een stagaire. Het is een programma om als aanstormend talent flink je tanden in te zetten, aldus de site. De stagaire kan per direct aan de slag (voor 250/400 euro per maand), tot en met december 2006.
Welke zender Big Brother-6 gaat uitzenden staat er niet bij, maar dat zal ongetwijfeld Talpa zijn.
bron
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:29:07 #100
6941 APK
Factual, I think.
pi_37773677
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:17 schreef Wickedangel het volgende:

Zwaaien is hier ten strengste verboden
WA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')