Claudia, het zou mooi zijn. Het zou zelf fantastisch zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen ultieme synergetische verbondenheid voor jou?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:24 schreef LXIV het volgende:
Het is óf alleen blijven, óf die hele voorwaarde niet stellen. Ik ben voor het tweede gegaan.
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:24 schreef LXIV het volgende:
Het is óf alleen blijven, óf die hele voorwaarde niet stellen. Ik ben voor het tweede gegaan.
Het is een roman. Het is een roman over architectuur, over New York, over de liefde, en over moraliteit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef wyccie het volgende:
Ik heb net al wat gelezen over Ayn Rand, maar heb er nog steeds niet uit kunnen opmaken waar The Fountainhead over gaat/wat voor boek het is. Een roman, of een boek met 'levenslessen'?
Het gevaarlijke is dat wanneer je wél een voorstelling hebt van die verbondenheid, je niet genoegen neemt met minder, zoals je zei. Je blijft zoeken, je blijft hopen, je wordt teleurgesteld.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.
Aaah, dat verandert mijn mening enigszins. Was al bang dat het zo'n boek á la Celestijnse belofte en al dat andere zweverige gedoe was.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een roman. Het is een roman over architectuur, over New York, over de liefde, en over moraliteit.
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:31 schreef wyccie het volgende:
Het gevaarlijke is dat wanneer je wél een voorstelling hebt van die verbondenheid, je niet genoegen neemt met minder, zoals je zei. Je blijft zoeken, je blijft hopen, je wordt teleurgesteld.
Ik persoonlijk geloof niet dat het bestaat.
Zelfs mét plaatje wordt ik over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef k_man het volgende:
Jemig wyccie, ik zie nu pas je nieuwe plaatje. Heb je dat al lang.
Edward Hopper. ^O ^
Nee, dat is het niet. Maar als de filosofie je niet aanspreekt, dan zul je er ook niks mee kunnen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef wyccie het volgende:
Aaah, dat verandert mijn mening enigszins. Was al bang dat het zo'n boek á la Celestijnse belofte en al dat andere zweverige gedoe was.
Maar héb je het dan gevonden, Claudia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.
16 miljoen mensen, 40.000 kilometer. 1 mensenleven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.
Er een voorstelling van maken lukt nog wel. Maar geloven dat die persoon werkelijk ergens rondloopt, van de vrouwelijke kunne nog wel, nee dat niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.
Voor het grootste deel ben ik het met haar eens (heb het maar vluchtig gelezen), maar dat Selfishness gedoe past niet zo bij mij (niet altijd).quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Maar als de filosofie je niet aanspreekt, dan zul je er ook niks mee kunnen.
Heb je Dave Eggers gelezen? Ik ben momenteel vooral bezig met engelstalige jonge honden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Claudia, aangezien ik zowel Hermans, Houellebecq als Grunberg met je deel, heb je misschien nog wat anders om aan te raden? En wat denk je eigenlijk over Reve?
Zo ver kom ik niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:35 schreef k_man het volgende:
Er was een paar jaar geleden een prachtige overzichtstentoonstelling van Hopper in de Tate Modern. Een memorabel museumbezoek.
Ik vond die lange titels eigenlijk retehandig!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:39 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens, merkwaardigerwijs, weer druk in TTK-LZP!![]()
Die vraag vind ik te persoonlijk. Misschien een gek antwoord, omdat ik toch zoveel over mezelf op een forum gooi.quote:
quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die vraag vind ik te persoonlijk. Misschien een gek antwoord, omdat ik toch zoveel over mezelf op een forum gooi.
Sorry, lief.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:42 schreef wyccie het volgende:
![]()
Of je geliefde Fokt ook, en je durft geen nee te zeggen!
Maar wyccie. Je kunt toch ook gelukkig leven zonder een hypertranscedente überlotsverbondenheid?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
16 miljoen mensen, 40.000 kilometer. 1 mensenleven.
Ik heb er ook te lang in geloofd.
Nee. Ik probeer me al weken tot Crime and Punishment te zetten, en pas als ik die uit heb ga ik verder kijken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Dave Eggers gelezen? Ik ben momenteel vooral bezig met engelstalige jonge honden.
Op weg naar het einde en Nader tot u moet je sowieso ook gelezen hebben. En sommige gedichten vind ik ook bijzonder de moeite waard. En verder ben ik zo'n malloot die ieder jaar De Avonden probeert te herlezen.quote:Ik ben niet weg van De Avonden. Meer heb ik niet gelezen van Reve. Note to self: ik moet meer lezen van Reve. Dat neem ik mezelf al heel lang voor.
Van Karel heb ik alleen 'Grunberg leest van het Reve' staan. Een redelijk misleidende titel, want Grunberg heeft alleen een inleiding van een paar kantjes geschreven en de essays geselecteerd. Van het Reve is niet zo scherp als dat ik dacht, maar het is toch bijzonder onderhoudende lectuur (en een rainbowpocket, dus bij uitstek geschikt voor lange treinreizen).quote:Karel moet ook fantastisch zijn, en ook daar heb ik te weinig van gelezen.
Ik weet het, helemaal waar. Dat was vroeger. Nu doe ik het anders. Ik heb het al uit mijn hoofd gezet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wyccie. Je kunt toch ook gelukkig leven zonder een hypertranscedente überlotsverbondenheid?
Sterker nog, ik denk dat je kans op geluk groter is wanneer je juist níet streeft naar het vinden van de volmaakte partner (op wat voor gebied dan ook). Want de kans dat (achteraf) nét iets vindt wat niet in overeenstemming is met jouw idee, is heel erg groot.
Ik heb net al een dutje gedaan (was echt helemaal uitgeput), en kan nu dus niet meer slapen.quote:
A heartbreaking work of staggering genius is een fantastische leeservaring. Ik heb nog nooit iemand zo zien spelen met de mogelijkheden van de roman. Zie het fotoboek van zodiakk voor een passage. Twee andere boeken die ik recent gelezen heb en die meteen mijn top 10 in zijn gekomen: Joe Speedboot van Wieringa en Vernon God Little van DBC Pierre. Van de laatste ben ik momenteel het nieuwste boek aan het lezen (Ludmilla's Broken English), maar dat grijpt me toch niet zo. En voor een passage uit Vernon God Little moet je in het fotoboek van DO2 kijken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee. Ik probeer me al weken tot Crime and Punishment te zetten, en pas als ik die uit heb ga ik verder kijken.
Ze staan hier in de kast. Ik ga ze binnenkort lezen!quote:Op weg naar het einde en Nader tot u moet je sowieso ook gelezen hebben. En sommige gedichten vind ik ook bijzonder de moeite waard. En verder ben ik zo'n malloot die ieder jaar De Avonden probeert te herlezen.
Hm, dat klinkt niet gek. Waarom ken ik dat boek niet?quote:Van Karel heb ik alleen 'Grunberg leest van het Reve' staan. Een redelijk misleidende titel, want Grunberg heeft alleen een inleiding van een paar kantjes geschreven en de essays geselecteerd. Van het Reve is niet zo scherp als dat ik dacht, maar het is toch bijzonder onderhoudende lectuur (en een rainbowpocket, dus bij uitstek geschikt voor lange treinreizen).
Ik kwam er niet echt in. Na hoeveel bladzijden kan ik ophouden met proberen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
A heartbreaking work of staggering genius
Het begin vond ik juist het makkelijkst. Naarmate het boek vorderde had ik even het gevoel dat het meer van hetzelfde werd. Ik heb het boek niet heel snel uitgelezen. Desalniettemin is het een erg goed geschreven boek, en een belangrijk boek om gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:53 schreef wyccie het volgende:
Ik kwam er niet echt in. Na hoeveel bladzijden kan ik ophouden met proberen?
Ah. Dat hypet al jaren in #filosofie-kringen, dus dat moet wel tegenvallen. Maar toch maar eens kijken of het hier bij de lokale boekhandel te verkrijgen is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
A heartbreaking work of staggering genius is een fantastische leeservaring. Ik heb nog nooit iemand zo zien spelen met de mogelijkheden van de roman. Zie het fotoboek van zodiakk voor een passage.
Ik las een paar weken geleden de recensie van de Irish Times hierover (want zoals je wellicht weet zit ik nog steeds in Ierland), en die vond het werkelijk het meest vreselijke boek ooit. Jammer dat ik die recensie heb weggegooid, want ik heb zelden een boek ZO afgebrand zien worden.quote:DBC Pierre. Van de laatste ben ik momenteel het nieuwste boek aan het lezen (Ludmilla's Broken English), maar dat grijpt me toch niet zo.
Het is alleen maar als pocket uitgekomen, dus redelijk low-profile. Een beetje stationsako moet het voor 6 euro hebben liggen.quote:Hm, dat klinkt niet gek. Waarom ken ik dat boek niet?
Misschien heb ik wel gewoon ADDquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het begin vond ik juist het makkelijkst. Naarmate het boek vorderde had ik even het gevoel dat het meer van hetzelfde werd. Ik heb het boek niet heel snel uitgelezen. Desalniettemin is het een erg goed geschreven boek, en een belangrijk boek om gelezen te hebben.
Ik zou zeggen na een pagina of 50.
Ah, gevonden (leve de kranten die een vrij toegankelijk archief hebben)quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik las een paar weken geleden de recensie van de Irish Times hierover (want zoals je wellicht weet zit ik nog steeds in Ierland), en die vond het werkelijk het meest vreselijke boek ooit. Jammer dat ik die recensie heb weggegooid, want ik heb zelden een boek ZO afgebrand zien worden.
quote:Imagine being buried up to your neck in sand, a prey to nasty pulsating little insects. It must be a horrible, irritating sensation, a bit like trying to read DBC Pierre's trashy, puerile Ludmila's Broken English - arguably the worst novel I've ever read.
Daarom probeer ik ook zo weinig mogelijk te weten te komen over een boek voor ik het ga lezen. Je moet nét genoeg weten om het boek te willen lezen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ah. Dat hypet al jaren in #filosofie-kringen, dus dat moet wel tegenvallen. Maar toch maar eens kijken of het hier bij de lokale boekhandel te verkrijgen is.
Ja, ik heb ze ook gelezen, maar ik ben koppig. Ik heb het gevoel dat recensenten alle tweede boeken de grond in boren, dus ik wil zélf ervaren of het boek inderdaad zo kut is. Vooralsnog is het héél anders dan VGL, en heel kut.quote:Ik las een paar weken geleden de recensie van de Irish Times hierover (want zoals je wellicht weet zit ik nog steeds in Ierland), en die vond het werkelijk het meest vreselijke boek ooit. Jammer dat ik die recensie heb weggegooid, want ik heb zelden een boek ZO afgebrand zien worden.
Ik kom er niet in, maar die quote klinkt heel dramatisch.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ah, gevonden (leve de kranten die een vrij toegankelijk archief hebben)
Met het gevaar dat het topic bevuild wordt met een oninteressante lap tekst:quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom er niet in, maar die quote klinkt heel dramatisch.
quote:Broken promise
Eileen Battersby
Fiction: Imagine being buried up to your neck in sand, a prey to nasty pulsating little insects. It must be a horrible, irritating sensation, a bit like trying to read DBC Pierre's trashy, puerile Ludmila's Broken English - arguably the worst novel I've ever read.
Having won the 2003 Man Booker prize with his genuinely funny extravaganza, Vernon God Little, one boy's battle against society, DBC Pierre has returned to his store of crazy gags and one liners only to find it embarrassingly empty.
ADVERTISEMENT
There is neither a line of humour nor purpose in Ludmila's Broken English. But there is an abundance of authorial desperation to cobble something out of two lame ideas; the belated separation of English Siamese twins, the Heath brothers, now aged 33, and the antics of a daft family of Russian peasants determined to keep Grandad's military pension despite the old man's sudden demise while raping his granddaughter.
Never has a second novel proved such a bad career move.
Here is an author poorly served by his publisher. Had Pierre not won the Booker would such weak, poorly conceived material ever have seen the light of day?
Whereas the miracle - and "miracle" in the context of this disastrous effort now seems the operative word - of his startling debut was Pierre's successful striking of a tone of manic exasperation, this second book flounders - no, collapses - through its shrill, laboured vulgarity and inconsistent prose, with its larding of forced literary similies.
The Heath twins have far more than their medical history to worry about. Their part in what passes for the narrative largely consists of exchanging repetitive mutually insulting banter replete with sexual innuendo. None of it is remotely amusing.
Blair and Bunny Heath may now be physically separated, but they remain two halves of the same flawed whole. Bunny is the weaker, doomed to early death, largely resident in the bathroom and, oh yes, given to prefacing his comments with "I mean to say". Brother Blair wants to have a job, sex and adventure.They bicker all the time.
Meanwhile across Europe, somewhere in the vast landmass that is Russia, a gormless young girl prepares to run away from the shack she calls home to find a new life with her soldier lover, "her ticket to the west". But first the girl must contend with her vile grandfather. Despatched to fetch him home, she ponders the corruption of a man "spoilt by munitions". He began to not care about killing others, and "finally not to care about himself".
Ludmila remembers when this process began "because it was the day her first menstrual episode introduced itself with spatterings on the shack's earth floor; an awkward day with hot cheeks and a sense that she smelt of goat's cheese and beetroot jam". This may seem a bit dramatic but how about her grandmother's near Shakespearean reaction? "More blood on these mountains! . . . As if the place wasn't already a Persian carpet of blood! Pay close attention to what I say: blood is no welcome portent, in the place where you sleep."
What on earth is Pierre striving for here? None of the caricatures are convincing. An element of quasi-Biblical language quickly steps into the Russian family sequences. On cue grandad sets about raping the girl. "Open the pouch for your provider . . . The old man threw down the bottle, and tipped to his knees. He crushed her breasts with a slab of forearm, wrenching down the trousers beneath her skirts . . . The equation was suddenly this: if Aleksandr [the grandfather] sodomised her, he would more quickly be persuaded to sign his pension voucher and bread would appear on the family table that night . . . And if she wet the air with lusty squeaks, there might even be orange Fanta."
Grandfather continues: "Hold the thing in your hand - squeeze it, pilot your saviour in." But Ludmila has had enough. "She spun under him, snatched up her glove, and stuffed it down his throat." Exit Grandfather.
And again, on cue, "the family tractor sent chugs over the rise" and Ludmila's brother, Maksimilian arrives. He is a well-spoken fellow, who drives around, has no work and makes long-winded, formal speeches. If these family sequences are intended as a parody of the Russian novel, they fall far short of their target - if there is a target.
So consider Ludmila, somewhat dim sex object with a tiny grasp of English, and then consider the Brothers Heath. How are they going to meet up? Because, as is so obvious, Pierre is planning an East meets West picaresque, courtesy of the internet. The novel staggers in the style of a doomed tennis game between the Heaths and the stage Russians. Late in the action there is a massacre that might or might not have happened. Confused? Never mind, anyone who persists that long will be as well.
If readers suffer, there is an even stronger sense that Pierre is not enjoying himself all that much either. He seems to have been left with a lot of glue on his fingers but nowhere to put it.
No one could believe a word of the ensuing fiasco, or care. In fact the most interesting thing about Ludmila's Broken English is the way in which it seems to compound the fairytale success of Vernon God Little as the work of a writer who could prove to be a one-book wonder.
In that novel, Pierre hit on the dream formula of one young boy, part Bart Simpson, part philosopher, who by leaving his classroom to use the lavatory avoids the mass killing then perpetrated by his troubled pal. Vernon pays the price for his survival by being held responsible for the crime.
The success of the novel lies in the narrative voice, a cross between the work of James Wilcox with milder hints of John Kennedy Toole's comic classic, A Confederacy of Dunces - all neatly overseen by a 21st century Huck Finn.
There is a great deal to be said for writing only when you have something to say; when there actually is a story to tell. Perhaps Ludmila's Broken English could fill a three-minute slot on Little Britain but such a sketch would probably end on the cutting-room floor. Pity the reader staggering through the mess - and lament DBC Pierre's fragile talent so cruelly exposed.
Ja!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
A heartbreaking work of staggering genius is een fantastische leeservaring.
Ja!quote:Joe Speedboot van Wieringa
Ken ik niet, maar met de vorige twee quotes in mijn achterhoofd, moet ik dat misschien toch eens proberen. Net als 'The Fountainhead', kennelijk.quote:Vernon God Little van DBC Pierre
Claudia en ik verschillen qua karakter en smaak denk ik.., maar in dit punt ben ik het met haar eens.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het gevaarlijke is dat wanneer je wél een voorstelling hebt van die verbondenheid, je niet genoegen neemt met minder, zoals je zei. Je blijft zoeken, je blijft hopen, je wordt teleurgesteld.
Ik persoonlijk geloof niet dat het bestaat.
Nou ja, ookal heb je superdekkende verf - de verf dekt zelden. Zo'n kozijn kun je gerust drie keer verven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:05 schreef DaMart het volgende:
Hoezo dat, beviel de kleur niet?
of is dat iets waar ik maar beter niet naar kan vragen?
Mijn hele flat was blauw... babyblauw... met kanariegeel...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef k_man het volgende:
Ik ben vaak gecharmeerd van blauw in keukens.
Om even bij wyccie aan te sluiten: daar heeft Depeche Mode wel een aardig liedje over;quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mij lijkt dat trouwens verschrikkelijk; een vriendin die alles wat ik goed en mooi vind ook goed en mooi vindt.
Blauw? Ik vind blauw meer iets voor in een werkkamer. Ik houd eigenlijk niet zo van blauw. Ik heb hier vrijwel geen blauw.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef k_man het volgende:
Ik ben vaak gecharmeerd van blauw in keukens.
Het ging er niet om dat je geliefde alles even fantastisch moet vinden. Het ging om de belangrijke dingen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mij lijkt dat trouwens verschrikkelijk; een vriendin die alles wat ik goed en mooi vind ook goed en mooi vindt.
Kleuren hebben altijd idiote namen. In mijn vorige appartement had ik Liefde en Helmgras.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bloem van Flexa? Is dat een kleur?
Ja, een vriendin die roept 'Zet die kankerherrie eens af!' als ik een goed stukje Jazz draai, moet ik niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ging er niet om dat je geliefde alles even fantastisch moet vinden. Het ging om de belangrijke dingen.
Heb je daar foto's van? Ik heb hier ook oranje. Geweldig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:51 schreef DaMart het volgende:
Nu is het gebroken wit met een frisse kleur oranje
LP's omsmelten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ha Erik. Ik ga zometeen vinyl leggen. Heb jij enig idee hoe ik dat moet doen?
Helaas, daar weet ik niets vanaf. Maar succes in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ha Erik. Ik ga zometeen vinyl leggen. Heb jij enig idee hoe ik dat moet doen?
De keuken:quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je daar foto's van? Ik heb hier ook oranje. Geweldig.
Ja, zie, van oranje word ik vrolijk.quote:
Wat een geluk dat je Nederlandse bent.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, zie, van oranje word ik vrolijk.
Ben je een kater aan het wegwerken of zoquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit op het moment aan een broodje koffie, haring, wat gevolg zal worden door een koffiebroodje.
... en een bontjas voor de monitorquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
Muur liefde, kozijn helmgras.
[afbeelding]
Wat is een loempium. is dat een loempia allen voor mannen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:05 schreef k_man het volgende:
Ik heb ook een wat apart ontbijt gehad. Ik had geen broodbeleg meer, dus ik heb vanilleyoghurt gegeten en een loempium.
Straks moet ik me in de hel gaan storten die 'boodschappen doen op zaterdag' heet.
Ow, de liefde is dus knalroze.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
[afbeelding]
Dat is een loempia die zijn declinatie niet kent.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:06 schreef DaMart het volgende:
Wat is een loempium. is dat een loempia allen voor mannen?
Loempium is enkelvoud, loempia meervoud.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat is een loempium. is dat een loempia allen voor mannen?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een broodje haring (- met koffie notabene )...Brrr..
Nog niet eens.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ben je een kater aan het wegwerken of zo
Niet vrijwilligquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:04 schreef k_man het volgende:
Getverdemme Erik. Je gaat het niet over sport hebben hè?
Toch wel een broodje haringquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Niet eens een broodje haring...Nee, haring.
Pizzium?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Loempium is enkelvoud, loempia meervoud.
Vergelijk museum en musea.
Een pepermunstje of een kauwgum zal ook dadelijk mijn mond doen opfleuren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mijn vriendin mag dat trouwens best lekker vinden, hoor; een broodje haring.
Maar die zoen kan ze vergeten.
Over opfleuren gesproken... ik ga maar weer even balkonieren... de boel wat gezelliger maken met planten... is ook gezelliger voor de balkonkaboutersquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een pepermunstje of een kauwgum zal ook dadelijk mijn mond doen opfleuren.
Dat is waar, maar Drs. P moet ze toch wel kunnen waarderen hoor. En iemand die zegt 'doe mij maar de da vinci code' zou ik niet graag als de moeder van mijn kinderen willen hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tenzij ze het zegt omdat ze tijdens haar tweewekelijkse wedstrijd telefoonboek-verscheuren eens iets geks wil doen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
En iemand die zegt 'doe mij maar de da vinci code' zou ik niet graag als de moeder van mijn kinderen willen hebben.
Dat vond ik nou ook!quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond de Da Vinci Code best leuk om te lezen.
Zaten die ook niet in Harry Potter, Slow Chat elven?quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:50 schreef Tha_Erik het volgende:
SlowChat Elf
Zie je dat Do2, gewoon een net bakje waar alle pennen en potloden in staan...quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
[afbeelding]
Helaas, dan word je niet de moeder van mijn kinderen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond de Da Vinci Code best leuk om te lezen.
Heeft hij die verbouwing tot Erika nog helemaal voor niks laten doenquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Helaas, dan word je niet de moeder van mijn kinderen.
Hallo Erik!quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Stille boel. Schijnbaar komen de gesprekken meer op gang als ik er niet ben.
De echte haringliefhebber eet de haring zonder uitjes.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Het liefst op een broodje. Zo uit aan de staart naar binnen laten glijden is niet bepaald iets waar ik plezier aan beleef.
En met uitjes, natuurlijk.
Is dat zo? Hm, dan doe ik misschien toch iets verkeerd. Of ik ben geen echte haringliefhebber. Misschien is het wel dat laatste, aangezien ik niet elke dag een haring zou willen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
De echte haringliefhebber eet de haring zonder uitjes.![]()
Het gebruik van haring eten met uitjes stamt nog uit de tijd dat de haring door gebrek aan koeling na een paar dagen ranzig werd. De uitjes dienden om die ranzige smaak te verhullen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dat zo? Hm, dan doe ik misschien toch iets verkeerd. Of ik ben geen echte haringliefhebber. Misschien is het wel dat laatste, aangezien ik niet elke dag een haring zou willen.
Aha.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gebruik van haring eten met uitjes stamt nog uit de tijd dat de haring door gebrek aan koeling na een paar dagen ranzig werd. De uitjes dienden om die ranzige smaak te verhullen.
Échte Hollandse nieuwe moet daarom eigenlijk zonder uitjes gegeten worden. Want die wordt geacht zo goed te zijn dat je ze niet nodig hebt.
Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Al eet je hem met slagroom
De-oneven-2 heeft dat boek ook sinds kortquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:12 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vandaag "De eeuwige bron" (het Engelse origineel hadden ze niet) uit de bibliotheek gehaald.
Dat is inderdaad precies waar het boek over gaat.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:17 schreef LXIV het volgende:
Nu snap ik jouw standpunt in de discussie van gisterenavond (over relaties, het vinden van de perfecte soulmate, en jouw kijk op de meer pragmatische houding van wyccie en mij) ook wat beter.
Het niet maken van consessies aan wat je ingegeven wordt.
Wat je daarachter in de boekenkast hebt staan interesseert me meer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik wil nog een geniale vondst met jullie delen. Er lopen hier drie katten, en die hebben allemaal een eigen bak. Vreselijk ineffeciënt en lelijk natuurlijk. Dus toen dacht ik: er kan er wel één weg. En ach, waarom zetten we ze niet óp elkaar?
Dit idee resulteerde in het volgende bouwwerk:
[afbeelding]
De uitvoering is niet door mij.
Kun je er iets van ontcijferen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:18 schreef LXIV het volgende:
Wat je daarachter in de boekenkast hebt staan interesseert me meer.
Dan heb ik toevallig precies het goede stukje al gelezen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies waar het boek over gaat.
De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.quote:
Het is zeker geen gemakkelijk mens. En sympathiek vind ik hem ook niet echt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je Roark sympathiek of onsympathiek?
De verzamelde Shakespeare staat ook bij mij in de kast. (vooroorlogse versie) Het lukte me echter niet door dat oud-Engels heen te komen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.
Ik begin sterk te overwegen dat boek toch maar eens in huis te halen. Klinkt boeiend.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dan heb ik toevallig precies het goede stukje al gelezen.(Het stuk waarin Roark financieel steeds meer knel komt te zitten, en tóch opdracht na opdracht weigert omdat hij daarbij kleine consessies moet doen in zijn ontwerp. Hij moet nu voor de raad van bestuur komen, waar men hem Griekse zuilen en een timpaan probeert aan te smeren.
Ik hoef iemand, of een protagonist, beslist niet sympathiek te vinden om te hopen dat hij slaagt. (Met het slagen als een belangrijke spanningsboog in het boek)quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het een fijn boek is om te lezen als je Roark niet sympathiek vindt. (Ik begrijp dat overigens heel goed.)
Te moeilijk voor mij. Daar moet je toch voor gestudeerd hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik vind Shakespeare juist vrij prettig lezen.
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef LXIV het volgende:
Scholen zijn broeinesten van het communisme, zei mijn Vader altijd
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef k_man het volgende:
Zeker als je zelf met bouwkunde je geld verdient.
Je wil niet weten wat ik hier allemaal in de kast heb staan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.
Hoewel ik geen architect ben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.
Eigenlijk draait alles dus om Claudia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik ben al lang blij dat het weer op gang komt.
Er lopen 3 verhaallijnen door elkaar: Fountainhead (gaat over een jonge architect), de verbouwing van Claudia's keuken en de inhoud van haar boekenkast
Strakker en beter verwoord als ik hierboven!quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef k_man het volgende:
Het gaat over communistische architectuur.
Ah, dat is toch één van zeven wolkenkrabbers te Moskou?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Strakker en beter verwoord als ik hierboven!![]()
[afbeelding]
Als Wiedergutmachung mijnerzijds dan een fijn staaltje Stalinistische Architectuur uit het v.m. Oostblok.
Het ging ook over Erik en haring, he!quote:
Nou ja, het is net zo'n suikertaart.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Nee, dit is het gebouw wat Stalin in Warschau neerzette als geschenk van de Sovjetbevolking aan die van Polen.
(Nadat hij de oude binnenstad hiervoor met de grond gelijk had gemaakt)
(Het museum van Wetenschap en Kultuur)
Ik vind het geeneens een lelijk gebouw.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Nee, dit is het gebouw wat Stalin in Warschau neerzette als geschenk van de Sovjetbevolking aan die van Polen.
(Nadat hij de oude binnenstad hiervoor met de grond gelijk had gemaakt)
(Het museum van Wetenschap en Kultuur)
Lang, lang geleden ja.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ging ook over Erik en haring, he!
Nostalgie.quote:
Ha, daar kan ik me iets bij voorstellen. Die voldeed heel aardig aan het beeld van de eigenwijze architect, geloof ik. Was er ook zonder enige ironie heilig van overtuigd dat hij de beste architect aller tijden was.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het geeneens een lelijk gebouw.
Overigens is Howard Roark gebaseerd op Frank Lloyd Wright.
[afbeelding]
Maar ik geloof niet dat Roark het mooi gevonden had. Daarvoor is het niet functioneel genoeg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het geeneens een lelijk gebouw.
Overigens is Howard Roark gebaseerd op Frank Lloyd Wright.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
En dit vind ik mooie gebouwen:
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto doet het laatste gebouw geen recht.
Rand had zo'n idee dat Wright moest zijn als de architect die ze in haar hoofd had. Ze heeft hem meerdere brieven geschreven, om een gesprek met hem te hebben toen ze het boek schreef, om hem het boek te sturen toen het af was. Hij reageerde toen niet écht. Later hebben ze nog eens een weekeinde met elkaar doorgebracht, met hun geliefden erbij.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:05 schreef k_man het volgende:
Ha, daar kan ik me iets bij voorstellen. Die voldeed heel aardig aan het beeld van de eigenwijze architect, geloof ik. Was er ook zonder enige ironie heilig van overtuigd dat hij de beste architect aller tijden was.
Daar ben ik niet zo zeker van. Roark is ervan overtuigd dat de omgeving de vormen van het gebouw dicteert.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:05 schreef LXIV het volgende:
Maar ik geloof niet dat Roark het mooi gevonden had. Daarvoor is het niet functioneel genoeg.
Ik was nét naar plaatjes aan het zoekenquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:11 schreef LXIV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaudi !![]()
Deze discussie wil ik pas met je voeren wanneer ik een substantieel deel van het boek gelezen heb. Voor wat ik nu gelezen heb ben ik van mening dat hij een absolute afkeer had van alles wat niet functioneel was. De schoonheid moest vanuit de functie komen, net zoals in de natuur.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo zeker van. Roark is ervan overtuigd dat de omgeving de vormen van het gebouw dicteert.
Dít zou R. (Naar mijn bescheiden mening) juist wél mooi gevonden hebben.quote:
Beetje oninspirerend kantoorgebouw.quote:
Het eerste gebouw is overigens het Bungehuis in Amsterdam, de faculteit voor taalkunde.quote:The Spiral Extension is not conceived as an a priori form or a "ready-made" artefact imposed upon the site. It is not an architecture which imitates what already exists. The specific proportions, materials and spaces of the Spiral are the visible forms resonating and condensing the special quality and specific originality of the Victoria & Albert Museum. Some of the most innovative and far-seeing experiments in architecture, technology and craft were first applied and tested by the illustrious architects associated with the construction of the Museum.
Form follows function, dus. Een beroemd adagium van Bauhausquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:13 schreef LXIV het volgende:
De schoonheid moest vanuit de functie komen,
Er komt een tijd wanneer ik alles wat in Nederland tussen 1968 en 1978 gebouwd is tegen de grond laat slaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Beetje oninspirerend kantoorgebouw.
Ik zal erop letten en aan je denken als het moment daar is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er komt een tijd wanneer ik alles wat in Nederland tussen 1968 en 1978 gebouwd is tegen de grond laat slaan.
Let maar op!![]()
Mijn hemel! Ketter!quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Beetje oninspirerend kantoorgebouw.
Ik vind het ook niet mooi.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:21 schreef k_man het volgende:
Mijn hemel! Ketter!![]()
Dat is Villa Savoy van Le Corbusier. Een waanzinnig mooie villa. Uit 1929, mind you!
Jaja, maar daar lees ik nog niet of het inmiddels nou gebouwd is? Vorige keer toen ik in Londen was nog niet, dacht ik. Anders heb ik iets gemist.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Libeskind:
Er zijn weinig gebouwen die belangrijker zijn geweest voor de moderne architectuur, schat ik.quote:
Ik heb er ook geen verstand vanquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
De standaardreactie van architecten zou overigens zijn om jullie er nu van te betichten er gewoon geen verstand van te hebben. Le Corbusier en Mies van der Rohe waarderen vergt een geoefend oog.
Voor zover ik weet niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:23 schreef k_man het volgende:
Jaja, maar daar lees ik nog niet of het inmiddels nou gebouwd is? Vorige keer toen ik in Londen was nog niet, dacht ik. Anders heb ik iets gemist.
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
De standaardreactie van architecten zou overigens zijn om jullie er nu van te betichten er gewoon geen verstand van te hebben. Le Corbusier en Mies van der Rohe waarderen vergt een geoefend oog.
Dat is een goede opmerkingquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Precies, maar wel om de schoonheid ervan te zien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het Bungehuis vind ik overigens niet mooi, Claudia. Het straalt wel degelijk wat uit, en ik zou er veel liever langs fietsen dan langs de troosteloze ierse architectuur (wat zeg ik, ik zou eindelijk wel weer eens willen fietsen), maar als ik dan toch in Amsterdam ben dan heb ik wel betere dingen te bekijken.
We hebben elkaar eens in de OMHP getroffen toen er een of andere lezing was. Daar was sjun ook nog aanwezig, met zijn zelf meegebrachte roestvrijstalen mok. En dan nog die keer van de #filosofiemeet in Utreg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zit trouwens te denken hoe vaak ik jou eigenlijk ontmoet heb, Claudia. Ik heb je ooit gezien terwijl ik op de OMHP met een ijsje in de hand mensen de weg probeerde te wijzen naar een zaal voor een nogal geflopte collegereeks, maar verder weet ik het niet meer. Er moet ooit een #filosofie-meet geweest zijn, maar ik word oud.
Ja, eerlijk, dat zeker. Het zou goed de troosteloosheid kunnen herbergen van een tragische kantoorklerk, die zijn dagen slijt in een onbeduidende functie, voordat wolkenkrabbers opkwamen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.
'1929' is wat dit gebouw zo mooi maakt denk ik.quote:
Oh..quote:Op zondag 9 april 2006 10:38 schreef LXIV het volgende:
Reve is dood!
Het speelt zeker een rol, ja. Je zou er voor de aardigheid een fotootje bij moeten hebben van een auto uit 1929. Ik ken foto's van deze villa met de auto's van de familie. Dan zie je hoe revolutionair dit huis destijds was.quote:Op zondag 9 april 2006 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
'1929' is wat dit gebouw zo mooi maakt denk ik.
Dat is ook heel mooi.quote:Ik hou vooral van industriële gebouwen, zoals de oude Van Nelle fabriek in Rotterdam:
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 april 2006 16:40 schreef k_man het volgende:
Er is een reden dat ik zelf geen architect geworden ben hè?
quote:Op zondag 9 april 2006 16:48 schreef k_man het volgende:
Projectleider.
Ik kan niets posten. In mijn tijd () tekenden we nog vrijwel alles ouderwets met inkt op kalk.
Hallo I.R.!quote:Op zondag 9 april 2006 23:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komende waanzin is ook altijd een goede basis voor een succesvolle schrijverscarrière.
Kun je ook alle vier tegelijk zijn?quote:Op maandag 2 april 2006 13:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn wij allen niet neuro-, fana-, roman- of mystici?
Bedankt!quote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ach, ik doe het ook regelmatig; met mezelf slowchatten.
Dus er is niets om je zorgen over te maken, LX.
*Flierp!
Zeg eens eerlijk: had je JAM in gedachten toen je dit typte?quote:Op zondag 9 april 2006 23:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komende waanzin is ook altijd een goede basis voor een succesvolle schrijverscarrière.
Welnee. Ik had Reve wel in m'n achterhoofd, overigens, maar Reve is erg vaak aanwezig in m'n achterhoofd.quote:Op zondag 9 april 2006 23:51 schreef broer het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk: had je JAM in gedachten toen je dit typte?
Joh.quote:Op zondag 9 april 2006 23:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had Reve wel in m'n achterhoofd, overigens
Dat is de beste plek voor Reve.quote:maar Reve is erg vaak aanwezig in m'n achterhoofd.
Jawel! Juist wel! Val in hemelsnaam eens een keer voorover. Er zijn al veel te veel mensen die precies binnen de lijntjes kleuren.quote:Op zondag 9 april 2006 23:55 schreef LXIV het volgende:
Het gaat natuurlijk om het bewaren van de balans.
Keurig op het randje van de waanzin blijven. En niet voorover vallen.
Ach, welnee! Dan is er altijd nog voldoende te redden. En bovendien: wat is er zo erg aan af zijn. Zou dat niet veel vermakelijker zijn dan steeds maar weer aan het spel mee te doen tot je sterft?quote:Op zondag 9 april 2006 23:58 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je voorover valt ben je af. Voorgoed.
Welnee.quote:Op zondag 9 april 2006 23:59 schreef LXIV het volgende:
Vraag: Wie probeert zich allemaal te allemaal beheersen met posten, om niet de indruk te wekken om voortdurend alleen aan het woord te willen zijn?
O. In dat geval sorry dat ik erdoorheen lulde.quote:Op zondag 9 april 2006 23:59 schreef LXIV het volgende:
Vraag: Wie probeert zich allemaal te allemaal beheersen met posten, om niet de indruk te wekken om voortdurend alleen aan het woord te willen zijn?
Ik MSN met mijn australische appartementsgenoot, ik luister Charles Mingus en ik zette iemand bijna mat m'n online schaakpartijtje.quote:Op maandag 10 april 2006 00:01 schreef LXIV het volgende:
Doen jullie nu zoveel andere dingen tijdens dit SC, of typen jullie zo ontzettend langzaam?
Gemiddeld met 10 posts per dag omlaag !quote:Op maandag 10 april 2006 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee.
Ik lurk véél meer dan ik post. Mijn gemiddelde is de laatste jaren ook met bijna 10 posts/ dag omlaag gegaan (en dan moet je dus echt weinig posten aangezien ik hier al bijna 5 jaar zit).
Ik drink veel meer dan ik post.quote:Op maandag 10 april 2006 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik lurk véél meer dan ik post.
Zo bedoel ik het niet. Ik heb het idee dat ík dat juist vaak doe.quote:Op maandag 10 april 2006 00:01 schreef broer het volgende:
[..]
O. In dat geval sorry dat ik erdoorheen lulde.
Groot appartement heb jij dan!quote:Op maandag 10 april 2006 00:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik MSN met mijn australische appartementsgenoot, ik luister Charles Mingus en ik zette iemand bijna mat m'n online schaakpartijtje.
Gameknot.quote:Op maandag 10 april 2006 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groot appartement heb jij dan!![]()
Schaken op ICC?
Ja... Euh... Of je even niet zo persoonlijk wilt worden...quote:Op maandag 10 april 2006 00:08 schreef LXIV het volgende:
allein
endlich allein
keiner der sagt: komm nicht so spät nach hause
keiner der sagt: trink nicht so viel
keiner der sagt: streng dich an
allein
so schrecklich allein
keiner der sagt: komm nicht so spät nach hause
keiner der sagt: trink nicht so viel
keiner der sagt: streng dich an
IDD!quote:Op maandag 10 april 2006 00:10 schreef broer het volgende:
[..]
Ja... Euh... Of je even niet zo persoonlijk wilt worden...
Dat zou wel een goeie opkikker zijn voor R&P.quote:Op maandag 10 april 2006 00:11 schreef LXIV het volgende:
Het is hier R&P niet.
quote:Op maandag 10 april 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
Vertel eens iets over jezelf.
Heb je er vaker last van dat je timing niet helemaal tof is?quote:Op maandag 10 april 2006 00:10 schreef broer het volgende:
Ja... Euh... Of je even niet zo persoonlijk wilt worden...
Nee. In het algemeen is mijn timing vrij goed.quote:Op maandag 10 april 2006 00:16 schreef broer het volgende:
Heb je er vaker last van dat je timing niet helemaal tof is?
Kun je je er geen enkele voorstelling van maken?quote:Op maandag 10 april 2006 00:17 schreef LXIV het volgende:
Maar zinnetjesverzinner. Dat intrigeert me.
Ik zat een scherp en gevat antwoord te verzinnen.quote:Op maandag 10 april 2006 00:20 schreef LXIV het volgende:
Zou broer nu bezig zijn een antwoord te formuleren, of heeft hij het forum zojuist verlaten?
Nee. En bovendien: wat is er mis met mensen af en toe voor het hoofd stoten?quote:Op maandag 10 april 2006 00:22 schreef LXIV het volgende:
Jawel. Maar stoot ik je niet voor het hoofd wanneer ik nu "reclame" opper?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |