Hebben zwangere poezen ook ochtendmisselijkheid?Pluim en de kleine poesjes; als wachten lang duurt De factoren op een rij:
De moeder. Die is zeker! Het is onze Pluim (aka Plumeau). Een west-europees schoffelpropje van nu bijna 3 jaar oud (denk ik). Op haar meest heldere momenten, ziet ze er zo uit:
![]()
Inmiddels zien we haar vaker zo:
De vader:Is een gokje. We vermoeden dat een rode buurtkater (die wij 'Beertje' hebben gedoopt) de schuldige is. Hij heeft namelijk extreem veel aandacht en belangstelling voor onze Pluim. Elke ochtend en elke avond zit hij voor het keukenraam in afwachting van het verschijnen van zijn liefje.
Beertje is een schoffie, maar o zo vertederend lief om te zien:
![]()
Als Beertje niet de vader is, dan hebben we geen idee wie het wel is. Geen enkele andere kater heeft zich hier in de buurt laten zien.
Het conceptiemomentTsja... wij menen ons te herinneren dat Pluim in elk geval krols was in het weekend van 28 en 29 januari. Als ze toen ook bevrucht (gedekt, bedingest) is, dan zou dat betekenen dat ze afgelopen weekend de magische grens van de 9 volle weken is gepasseerd.
Let vooral op 'wij menen ons te herinneren'
![]()
Het kan zomaar een week vroeger of later zijn geweest dus (hoewel vroeger niet echt meer voor de hand ligt....)
Wat gaat het wordenNa lang nadenken, kwam ik zelf tot de volgende optie:
![]()
In het vorige topic heeft pumpkin_Ruby een meer wetenschappelijk verantwoorde voorspelling gedaan. Zie hieronder de verkorte en versimpelde versie:
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:Ik ga proberen te voorspellen wat er wel kan door de genen die ik kan zien, en de genen die ik erbij gok.
Ik ga nu een nestje gokken (met alle genen véél te keurig verdeeld);
Kitten 1: aaDDLlssXoY- Kortharig zwart katertje
Kitten 2: AaDDLlSsXoY- Kortharig zwart katertje met streepjes en ongeveer de helft wit
Kitten 3: aaDDLlSsXOXo Kortharig zwart/rood tortiepoesje met ongeveer de helft wit
Kitten 4 :AaDDLlSSXOXo Kortharig zwart/rode tortietabbypoesje met veel wit (type Xena)
Om het eenvoudig te houden, kunnen het ook nog 48 andere mogelijkheden zijn:
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 11:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:Dat waren maar vier van de mogelijkheden hoor, waarschijnlijk zijn er 12 mogelijkheden (ik gok erop dat pa tabby is, als pa geen tabby is 6, als hij wel tabby is en verdunning draagt 24, en als hij ook nog eens langhaar draagt 48)
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:Zelfs mijn versgebakken brood heeft een kattenvorm
![]()
Als dit geen teken aan de wand is
![]()
.
[ Bericht 28% gewijzigd door Blues op 08-04-2006 00:32:38 ]