CDA-PVV-PVDAquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:43 schreef partizan het volgende:
[..]
Maak hier maar eens een coalitie van
En je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat een coalitie van PvdA en CDA er de eerstkomende paar jaar nog niet in zit.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
CDA-PVV-PVDA
Oh wacht PVDA sluit PVV bij voorbaat al uit
Dat ook ja inderdaad. tot nu toe is die combinatie nooit goed uitgepakt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:07 schreef L-uuc het volgende:
[..]
En je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat een coalitie van PvdA en CDA er de eerstkomende paar jaar nog niet in zit.
De PvdA heeft 'het dieptepunt volgens mij wel gehad. Als straks in de campagne duidelijk wordt waar het om gaat zal de PvdA weer gewoon meedoen om de grootste te worden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
CDA VVD PVV Ik verwacht dat de vvd nog wel wat stijgt15 is niet realistisch, de pvda gaat nog wel wat zakken en ook d66.
Misschien omdat mensen vinden dat afspraak afspraak is en dat Nederland weg moet uit Afghanistan?quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Hoe kan de PvdA nou in godsnaam 27 zetels hebben in de peilingen. Zijn er nou nog zoveel mensen die geloven in die lulpartij.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:19 schreef partizan het volgende:
[..]
Misschien omdat mensen vinden dat afspraak afspraak is en dat Nederland weg moet uit Afghanistan?
Ik verbaas me meer over de eeuwige steun voor het CDA.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Hoe kan de PvdA nou in godsnaam 27 zetels hebben in de peilingen. Zijn er nou nog zoveel mensen die geloven in die lulpartij.
Nee, natuurlijk niet. Het verklaart alleen de stijging in de peiling.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meen je nou echt dat dat het kernpunt van deze verkiezingen moet zijn?
Niet het kernpunt maar het mag best een belangrijk onderwerp worden. Onze overheid moet betrouwbaar zijn, juist als het over oorlog en vrede gaat!Dat CDA daar maar wat graag mee wil schipperen mag van mij wel afgestraft worden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat waren al PvdA-ers. Dit lijkt me evident.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het idee dat de d66 luchtballon begint leeg te lopen, ze dalen alleen nog maar
Nee, maar dit onderwerp tekent zich wel af in deze peiling. De ombuigingen van ¤ 35 miljard zijn de kern van deze verkiezingen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zal wel een grote groep vergrijzende mensen zijn die normen en waarden hoog hebben zitten en het liefst hebben dat er niets verandert, zodat zij rustig hun leven kunnen uitzingen met hun vette bankrekening.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik verbaas me meer over de eeuwige steun voor het CDA.
Als het CDA nog steeds zoveel zetels kan hebben, dan verbaast mij eigenlijk niets meer..quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Ja, onvoorstelbaar. Weer eens blijkt dat Nederlandse electoraat volledig op drift is geraakt. Als de PvdA er in week zes zetels bij krijgt, dan is gewoon een groep mensen die totaal niet weet waarop te stemmen en gewoon meegaat met de waan van de dag. Tot 9 juni kan er nog heel veel veranderen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Nederland echt geen reet geeft om Afghanistan en het zelfs niet op de wereldkaart aan kan wijzen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
De groep zwevende kiezers wordt ook steeds groter. Feit id dat PvdA zijn rug heeft rechtgehouden. Daar houden kiezers van....quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:11 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, onvoorstelbaar. Weer eens blijkt dat Nederlandse electoraat volledig op drift is geraakt. Als de PvdA er in week zes zetels bij krijgt, dan is gewoon een groep mensen die totaal niet weet waarop te stemmen en gewoon meegaat met de waan van de dag. Tot 9 juni kan er nog heel veel veranderen!
Balkenende is over de datum, mien jong.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Jurgen21 het volgende:
Het begint er steeds meer op te lijken dat het CDA woensdag als grootste partij uit de bus komt bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zou een behoorlijke steun in de rug zijn voor Balkenende
Dat trekt wel bij. Kijk eens naar de peilingen van februari/maart 2006. Het CDA stond er toen nog slechter voor als nu. De PvdA stond in de peilingen op 63 zetels. En we weten allemaal de uitslag van de Kamerverkiezingen van 2006...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Balkenende is over de datum, mien jong.
De boren lusten em ook niet meer
Dat is waar.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:54 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat trekt wel bij. Kijk eens naar de peilingen van februari/maart 2006. Het CDA stond er toen nog slechter voor als nu. De PvdA stond in de peilingen op 63 zetels. En we weten allemaal de uitslag van de Kamerverkiezingen van 2006...
Mwa, ik heb de afgelopen dagen campagne gevoerd voor het CDA en heb het idee dat de mensen wel kritiek op Balkenende hebben, maar dat ze 100% voor Balkenende kiezen als ook maar enige kans is dat Bos minister-president wordt. Wouter Bos is binnen de CDA-achterban en ook verder in het rechtse kamp bijna gehaat. Daar kan het CDA van gaan profiteren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar.
Het CDA heeft 1 geluk, ze hebben - net als de SGP - een harde vaste kern. Dat maakt kansen om te winnen erg groot, idd.
Het is erg opvallend dat het CDA slechts 1 zetel in de peiling verliest, ik had meer verwacht...
Toch vraag ik mij af of de krassen op Balkenende hem toch niet gaan opbreken. Want je kunt er niet omheen, er heerst toch een flinke verdeeldheid rondom de positief van Balkenende.... (zie eenvandaagonderzoek)
Het zal wel weer een ouderwetse Bos-Balkenende strijd worden. En zeker nu Wilders zijn hand lijkt te overspelen...door zich nu al min of meer buiten de collegeonderhandelingen te plaatsen (hoofdoekjesverbod etc) . En trouwens met het AOW standpunt heeft hij min of meer hetzelfde gedaan voor het landelijk bestuur....hoe dat gaat uitpakken weet ik niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Mwa, ik heb de afgelopen dagen campagne gevoerd voor het CDA en heb het idee dat de mensen wel kritiek op Balkenende hebben, maar dat ze 100% voor Balkenende kiezen als ook maar enige kans is dat Bos minister-president wordt. Wouter Bos is binnen de CDA-achterban en ook verder in het rechtse kamp bijna gehaat. Daar kan het CDA van gaan profiteren.
VVD kan alleen maar wat bij D66 weghalen als ze opschuiven in een sociaal liberale koers en dan raken ze aan de andere kant die winst weer kwijt aan de PVV. Gaan ze dus niet doenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
Reken er maar op dat het cda pvv vvd de aanval op de pvda gaan inzetten, daar valt het meeste te halen, en ook d66 zal het moeten ontgelden tegen de vvd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |