Communisme heeft de afgelopen eeuw al meerdere malen bewezen dat het niet werkt. En kom niet met zo'n argument van dat was niet het ware communisme. Je kunt dan gelijk op dezelfde grote hoop bij een andere groepering fanatiekelingen die iets het 'ware' noemen.quote:
Het grappige is dat 'communisme' in dit topic vooral als een labeltje wordt gebruikt. Erg handig: iemand plakt een etiketje op een idee, en dan hoef je zelf niet meer na te denken. Want iedereen weet toch dat communisme niet werkt?quote:
Nazisme mag ook in dit geval hoorquote:Op zondag 9 april 2006 11:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Het grappige is dat 'communisme' in dit topic vooral als een labeltje wordt gebruikt. Erg handig: iemand plakt een etiketje op een idee, en dan hoef je zelf niet meer na te denken. Want iedereen weet toch dat communisme niet werkt?![]()
Dus omdat 'links' het vroeger deed, mag 'rechts' 't nu doen....quote:Op zondag 9 april 2006 11:22 schreef Soul79 het volgende:
En wat betreft het op slot gooien van discussies door 'communisme' te roepen komt boontje (links) gewoon om zijn loontje: vroeger was het immers links dat discussies op slot gooide door simpelweg 'fascisme!' te roepen.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het nogal hypocriet zou zijn van links om misbaar te maken om zulke debattactieken.quote:Op zondag 9 april 2006 11:25 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus omdat 'links' het vroeger deed, mag 'rechts' 't nu doen....![]()
quote:Op zondag 9 april 2006 11:37 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het nogal hypocriet zou zijn van links om misbaar te maken om zulke debattactieken.
Verwar familiebanden niet met cultuurverschillen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Mwah. Er zijn voldoende families waarin sommige mensen (vrouwen) geen of nauwelijks eigendomsrecht hebben. Die hoeven niet eens dood om hun bezittingen aan een ander te zien vervallen. En niet aan hun kinderen, maar aan hun man, of aan diens familie, of dorp.
Het idee werd al eerder in de draad communistisch of nazistisch genoemd. Opzich niet zo vreemd want beide stromingen verafschuwen kapitaal, de nazi's natuurlijk alleen bij een selecte groep mensen.quote:Op zondag 9 april 2006 11:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Het grappige is dat 'communisme' in dit topic vooral als een labeltje wordt gebruikt. Erg handig: iemand plakt een etiketje op een idee, en dan hoef je zelf niet meer na te denken. Want iedereen weet toch dat communisme niet werkt?![]()
Je mag er best tegen protesteren, het was van mijn kant meer een algemene constatering over hoezeer de rollen zijn omgedraaid in de afgelopen 25 jaar.quote:Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef gronk het volgende:
Dus, als ik 'links' zou zijn, dan mag ik niet protesteren tegen dit soort eenvoudige rhetoriek, omdat er ooit, in een lang vergeten verleden, eens 'linkse mensen' zijn geweest die nogal snel waren met het plakken van etiketten. Bizar.
Mits goed beargumenteerd vind ik het niet zulke simpele retoriek. Als ik even voor mezelf spreek: ik vind het idee van TS totalitaire trekjes hebben. En totalitarisme is een gevaarlijk idee, zowel op zich zelf als in de twee gedaanten waarin het zich in de vorige eeuw gemanifesteerd heeft.quote:En hoe zit 't als ik rechts ben? Mag ik dan wel zeggen dat ik dit soort rhetoriek nogal simpel vind?
Dat zou wel erg veel eer voor je zijn, het woordje is al vrij snel in dit topic genoemd.quote:Op zondag 9 april 2006 14:09 schreef Thisbe het volgende:
Leuk dat iedereen reageert op het woordje "communisme" van mij![]()
Ach ijzersterke argumenten zijn niet direct nodig, het idee is totaal van de zotte en leeft voornamelijk bij mensen die zelf niet creatief genoeg zijn om hun leven te sturen.quote:En dat, terwijl ik ijzersterke argumenten geef die het idee van Floripas onderuit halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |