Juist.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:33 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
prft http://www.tweedekamer.nl(...)/kamerlidnf6349.html
Ze moet eerst nog ff het formuliertje inleveren.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist.
Wat braaf, die Halsema. Toch maar op haar stemmen dan. ()
Marktwerking. Iemand die beter is wordt meer beloond. Dat lijkt me in dit geval wel evident.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij zat er ook een VVD-er bij, die voor een bepaalde adviesraad 4000 Euro inkomsten opgaf, terwijl een PVDA-er voor precies diezelfde functie 5500 Euro op had gegeven.
Zou die VVD-er nou jokken, of krijgen PVDA-ers gewoon meer betaald voor hetzelfde werk?
Spannend! Weet je nog wie?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij zat er ook een VVD-er bij, die voor een bepaalde adviesraad 4000 Euro inkomsten opgaf, terwijl een PVDA-er voor precies diezelfde functie 5500 Euro op had gegeven.
Zou die VVD-er nou jokken, of krijgen PVDA-ers gewoon meer betaald voor hetzelfde werk?
ik kan er niet mee zitten, tenzij het hun functioneren beinvloed, maar dat is aan de kiezers om te bepalen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:48 schreef Floripas het volgende:
Ze schnabbelen wel en bloc bij, hè?
Is dat wenselijk?
Maar mooi wel Drs. zonder opleiding.quote:
Nou, aan haar 'discussietechnieken' zal het niet liggenquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar mooi wel Drs. zonder opleiding.
Luchtenveld is net benoemd als gemeenteraadslid. Binnenkort begint hij als wethouder, hij zal de Kamer dan verlaten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef Floripas het volgende:
en dat VVD'er Ruud Luchtenveld er voor zo´n 20.000 euro bijschnabbelt in de gemeenteraad van Amersfoort. Die heeft haar vergaderingen op dinsdagavond, wanneer ook vaak de belangrijkste stemmingen in de kamer zijn, maar Ruud is ongetwijfeld een veelzijdig man die dat best kan combineren.
Dat was toch een andere allochtoon bij de VVD?quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar mooi wel Drs. zonder opleiding.
Netquote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef freako het volgende:
[..]
Luchtenveld is net benoemd als gemeenteraadslid.
quote:
Hmm, ik ging er iets te snel vanuit dat hij alleen gemeenteraadslid werd omdat hij wethouder wilde worden.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:40 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Net24 jaar geleden is niet net.
[..]
Ja, verdomd, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef freako het volgende:
[..]
Luchtenveld is net benoemd als gemeenteraadslid. Binnenkort begint hij als wethouder, hij zal de Kamer dan verlaten.
2e kamerlid zijn is gewoon een baan, naast een baan kan je toch gewoon bestuursfuncties hebbenquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:45 schreef Yildiz het volgende:
Hmmm, leuk topic, leuke 'schandaaltjes'.
Ik dacht dat je aan het land besturen een dagtaak had, blijkbaar denken de meesten daar anders over.
Die nemen de Tweede Kamer naar mijn idee dus niet serieus, door zich niet volledig in te zetten.
Ik zou er graag een stuk of 3 zo uit willen nodig voor een functioneringsgesprek, onder het mom van 'we, the people'.
Alleen heb ik het idee dat dat dan weer niet in de democratie past.
gewoon een baan? Nee hoor, 9-5 dat doen ze maar als ze lagere ambtenaar zijn, wanneer je hoger komt dan moet je tegen de 50-60 uur makkelijk kunnen draaien. Als je daar nog één bestuursfunctie naast doet dan zit je vol. Dus 20-30 van die functies is van de zotte. Daarnaast horen politici niet hun ambt te misbruiken door bepaalde producten of stichtingen te pushen.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
2e kamerlid zijn is gewoon een baan, naast een baan kan je toch gewoon bestuursfuncties hebben
Dat is die link in je onderschrift. Je ruikt zure muts en zwavelachtige spruitjeslucht.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:24 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat hangt hier een verschrikkelijk zure spruitjeslucht zeg.
Gereformeerd? HBO? Groningen?
Ik heb wel eens gehoord dat tweede kamer leden het doen met minder dan 6 uur slaap per dag gemiddeld. Dan zeg ik, kappen met dat overwerken voor bedrijven. Je zit in de tweede kamer, en als je dat fatsoenlijk kan doen, ga je maar wat anders erbij doen, niet eerder.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
2e kamerlid zijn is gewoon een baan, naast een baan kan je toch gewoon bestuursfuncties hebben
Wat ze verdienen boeit mij ook niet, maar door te weten wat hun bijbaantjes zijn kan er ook gekeken worden of er belangenverstrengelingen plaats vinden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Excuseer maar waarom moeten wij Nederlanders weten wat de bijverdiensten van onze politici zijn?
Het zijn toch zeker geen overgehypte bekende Nederlanders?
Zo lijkt het er anders wel op.
Net als vroeger de Hitkrant met de kleine biografietjes, is dit iets soortgelijks.
We besteden wel tijd om te kijken naar wat een ander doet, terwijl je in die waardevolle tijd misschien zelf een politieke partij op had kunnen richten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |