.quote:
Helemaal goed!!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:00 schreef Irakkie het volgende:
Harmoniehof misschien?
Kinkerbuurt is fout. Noordermarkt ook maar komt een stuk dichter in de richting.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef laffer het volgende:
noordermarkt?
Noordermarkt is dichterbij.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:10 schreef Stansfield het volgende:
In de buurt van de haarlemmerdijk??
Je keert toch wel weerom, IR?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nostalgietopic.
Ik heb die laatste verbouwingen niet meegemaakt, maar kijk je misschien uit op een lelijk gebouw op de lijnbaansgracht?
Klopt, maar gaat natuurlijk om het straatje waar je in kijkt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nostalgietopic.
Ik heb die laatste verbouwingen niet meegemaakt, maar kijk je misschien uit op een lelijk gebouw op de lijnbaansgracht?
Dat kan niet. De anjelierstraat kruist de rozengracht niet. In ieder geval zit je wel dichtbij maar te zuidelijk.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:42 schreef Hyperdude het volgende:
Anjelierstraat richting Rozengracht?
Vanaf 15 juni zit ik weer in de Jordaan, Gellius. En dat is maar goed ook.quote:
Tuinstraat is niet goed.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:56 schreef Livvi het volgende:
Tuinstraat?
Jawel, maar je moet meer naar het noorden gaan. Hint: deze straat is niet vernoemd naar een plant/bloem of boom.quote:
Ik had verwacht dat hij makkelijker zou zijn. Willemstraat is weer de noorderlijk. Roel van Duyn heeft hier ooit gewoond.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:55 schreef DaMayan het volgende:
Tis volgens mij wel de Marnixstraat waar je op uit zou komen dus dan denk ik aan de Willemsstraat ofzo. Das ook geen bloem/boom-naam namelijk, de rest uit dat buurtje zijn vaak bloemen of bomen inderdaad.
Prinseneiland is goed. http://www.guzzco.nl/Gallery/HTML/Image-HTML/sloop/sloop%201.htm. Wie post de volgende?quote:Op zondag 16 april 2006 00:37 schreef macondo het volgende:
Leuk topic dit.. karthuizerstraat zag ik direct, deze is wat moeilijker. zou ergens op prinseneiland kunnen zijn, maar anders centrum oost..
Fotograaf staat anders in de Galgenstraat, maar Prinseneiland is goed genoegquote:Op zondag 16 april 2006 12:19 schreef DRA het volgende:
[..]
Prinseneiland is goed. http://www.guzzco.nl/Gallery/HTML/Image-HTML/sloop/sloop%201.htm. Wie post de volgende?
Nee, mij ook nietquote:Op zondag 16 april 2006 20:12 schreef static het volgende:
Die lijkt me nou niet zo héél moeilijk. : )
Goed, natuurlijk.quote:Op zondag 16 april 2006 20:12 schreef Doc het volgende:
Nieuwmarkt
Yep.quote:
Amstelkade. Maar verder is het goed.quote:Op zondag 16 april 2006 22:47 schreef Manono het volgende:
[..]
Brug over de Scheldestraat, gezien va het Amstelkanaal?
o ja, Amstelkade was hetquote:Op zondag 16 april 2006 23:06 schreef Nuoro het volgende:
Amstelkade. Maar verder is het goed.
bij die waterpomp zeker? Hoe heet het daar ook alweer??quote:
idd, hoek reguliersgracht - falckstraat (je kijkt hier de falckstraat op wat eigenlijk meer een pleintje is)quote:Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Tafkahs het volgende:
reguliersgracht, kan dat?
naast de Amerikaanse ambassade he?quote:Op maandag 17 april 2006 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
OK
Dan maar principieel!![]()
Is het die school tussen de Lairessestraat/Concertgebouwplein en de Hondecoeterstraat?
quote:
Die school tussen de PC Hooft en de Jan Luykenstraat, de Honthorststraat of de Vd Veldestraat?quote:Op maandag 17 april 2006 10:09 schreef Doc het volgende:
[afbeelding]
beetje klein plaatje, maar toch ...
(ter compensatie van de kleine foto hierboven nu een foto van de plek er tegenover)
[afbeelding]
O ja, volgens mij heb je gelijkquote:Op maandag 17 april 2006 13:44 schreef Manono het volgende:
[..]
Die school tussen de PC Hooft en de Jan Luykenstraat, de Honthorststraat of de Vd Veldestraat?
ik zie het al, Cornelis Vrijschool, is inderdaad in de Vd Veldestraatquote:Op maandag 17 april 2006 13:45 schreef Tafkahs het volgende:
O ja, volgens mij heb je gelijk
yep, de dijk, volgende?quote:
Westermarkt, Westertoren?quote:Op maandag 17 april 2006 14:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Dan maar een lastige (niet spieken)
Frederiksplein.quote:Op maandag 17 april 2006 14:34 schreef Manono het volgende:
[..]
yep, de dijk, volgende?
nu staat hier lelijk gebouw maar tot ergens 1929 zag het er zo uit:
[afbeelding]
En dat is idd de westerkerk, gezien vanaf de westermarkt.quote:Op maandag 17 april 2006 14:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Dan maar een lastige (niet spieken)
het paleis van volksvlijt ofzoiets, nu de nederlandse bankquote:Op maandag 17 april 2006 14:34 schreef Manono het volgende:
[..]
yep, de dijk, volgende?
nu staat hier lelijk gebouw maar tot ergens 1929 zag het er zo uit:
Juist, gezien vanuit de Utrechtsestraat richting Paleis voor de Volksvlijt, waar nu de Nederlandse bank staat.quote:
volgens mij was het een winkelcentrum, in west toevallig?quote:Op maandag 17 april 2006 14:36 schreef TimmyAsd het volgende:
never mind
Yup.quote:Op maandag 17 april 2006 14:42 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
volgens mij was het een winkelcentrum, in west toevallig?
Klein plaatje, maar anders wordt het wel wat makkelijk:quote:Op maandag 17 april 2006 14:41 schreef Manono het volgende:
[..]
Juist, gezien vanuit de Utrechtsestraat richting Paleis voor de Volksvlijt, waar nu de Nederlandse bank staat.
Post je ff een nieuwe?
Ik zeg: Rokin!quote:Op maandag 17 april 2006 14:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Klein plaatje, maar anders wordt het wel wat makkelijk:
[afbeelding]
de oude turfmarkt?quote:Op maandag 17 april 2006 14:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Klein plaatje, maar anders wordt het wel wat makkelijk:
[afbeelding]
Ja, touché.quote:Op maandag 17 april 2006 14:49 schreef Manono het volgende:
Naja oude turfmarkt, de overkant
ff plaatje speciaal voor jou dan, niet helemaal maar toch in de buurt!quote:Op maandag 17 april 2006 14:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, touché.
(Ik wilde eigenlijk een plaatje van de Vendelstraat, mijn favo plek in a'dam, maar dat was nergens te vinden).
kan je em toch laten staan, meer verschillende plaatjes maken het alleen maar leukerquote:
Voor de volgende keer dan maarquote:Op maandag 17 april 2006 14:59 schreef Manono het volgende:
[..]
kan je em toch laten staan, meer verschillende plaatjes maken het alleen maar leuker
helemaal goed manonoquote:Op maandag 17 april 2006 14:00 schreef Manono het volgende:
[..]
ik zie het al, Cornelis Vrijschool, is inderdaad in de Vd Veldestraat
quote:Op maandag 17 april 2006 14:46 schreef macondo het volgende:
Zeg dat posten van foto's op een site als picturetrail is echt supersimpel en snel. Is een stuk leuker dan, zo gaat het ook op raad de stad topic.
quote:Op maandag 17 april 2006 10:45 schreef Doc het volgende:
Nee, doe ik niet. Dit is geen echte wedstrijd of zo maar gewoon voor de lol.
Als iemand zonodig denkt de bink te zijn door het antwoord te geven nadat-ie de eigenschappen van de fotoos bekeken dan is dat een dergelijk triest persoon dat hij/zij daar zelf mee moet leven - ik ga hem/haar daar niet voor beschermen
Da's bij CREA, die klok zie ik altijdquote:Op maandag 17 april 2006 14:58 schreef Manono het volgende:
[..]
ff plaatje speciaal voor jou dan, niet helemaal maar toch in de buurt!
Binnengasthuisterrein:
[afbeelding]
[afbeelding]
mm lagere school op stand heur Docquote:Op maandag 17 april 2006 15:55 schreef Doc het volgende:
helemaal goed manono
(dat was m'n oude lagere school)
Zo'n 30 jaar geleden was de PC nog niet zoooo erg als nu - en was die school niet zo extreem in dat je bij zwangerschap je je kind daar meteen moet aanmelden ... Maar het was idd een erg leuek school.quote:Op maandag 17 april 2006 18:46 schreef Manono het volgende:
[..]
mm lagere school op stand heur Docmaar lijkt me wel een leuke
wrom post je niet meteen ff een nieuwe dan?
Nopequote:Op dinsdag 18 april 2006 12:16 schreef CleeJee het volgende:
Sarphatistraat?
Doc is op zijn oude scholentoer?quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Manono het volgende:
[..]
Doc is op zijn oude scholentoer?
Barlaeus Gymansium op de Weteringschans, weet ik gewoon zeker
Nieuwe!
[afbeelding]
30 jaar geleden was ie nog echt sjiek denk ik? Maar inderdaad het is nu wel heel erg met die scholen, helemaal als je op IJburg woont ofzo, mag je je handjes dichtknijpen als je je kind daar op school kan krijgen schijntquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:17 schreef Doc het volgende:
Zo'n 30 jaar geleden was de PC nog niet zoooo erg als nu - en was die school niet zo extreem in dat je bij zwangerschap je je kind daar meteen moet aanmelden ... Maar het was idd een erg leuek school.
hierboven het logische vervolg qua plaatje
Het was 30 jaar geleden iets meer een mix. Er zat wel mode, maar niet echt van ketens of van die grote modebedrijven en ook nog zo'n garenzaakie van een oud vrouwtje.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:40 schreef Manono het volgende:
[..]
30 jaar geleden was ie nog echt sjiek denk ik? Maar inderdaad het is nu wel heel erg met die scholen, helemaal als je op IJburg woont ofzo, mag je je handjes dichtknijpen als je je kind daar op school kan krijgen schijnt
is dit een straat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Manono het volgende:
[..]
Nieuwe!
[afbeelding]
Mijn oude schoolquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Manono het volgende:
[..]
Is dit ergens in Watergraafsmeer?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:34 schreef Manono het volgende:
[..]
Nieuwe!
[afbeelding]
Nee dus. Bijnaquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:31 schreef static het volgende:
Ja, die bedoel ik.
Is dat ook al de Marnixstraat?
Hé, met links het pand van een vriend van me.quote:Op zondag 16 april 2006 20:20 schreef macondo het volgende:
[afbeelding]
(ik had die prinseneiland goed..)
haha idd, post jij een nieuwe dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:57 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Bellamyplein (tramremise)
ik zat eerst ook helemaal verkeerd met mijn Watergraafsmeer...
Wat gaan ze daar eigenlijk doen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:01 schreef Gellius het volgende:
Ik zit ook aan het terrein van de Oostergasfabriek achter de linnaeusstraat te denken, waar ze nu zo driftig aan het bouwen zijn. Nu ja - bouwrijp maken.
ik dacht ook aan betondorp maar weet de straat nietquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:01 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar eigenlijk doen?
-
Is de foto er een uit Watergraafsmeer? Achter de Oosterbegraafplaats?
Ja, dat is daar toch?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:02 schreef laffer het volgende:
[..]
ik dacht ook aan betondorp maar weet de straat niet
jeetje! moeilijk hoor, ik herken het huis niet, maar denk 1 van deze drie:quote:
... zit het meest in de buurt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:07 schreef Manono het volgende:
[..]
jeetje! moeilijk hoor, ik herken het huis niet, maar denk 1 van deze drie:
ergens in de watergraafsmeer
ergens in noord
of ergens ten zuidwesten van het vondelpark (omgeving Koninginneweg ofzo)
Warm! Ligt parallel aan en ten zuide van De Lairessestraat.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:15 schreef Manono het volgende:
mm oud zuid dus? omgeving museumplein of omgeving Roelof Hartplein/ Lairessestraat? kan blijven raden, weet het echt niet
Ik dacht ook even aan de Bernard Zweerskade ...quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:20 schreef Tafkahs het volgende:
het huis van Gretta Duisenberg
al sla je me dood..
uhhhquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:19 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Warm! Ligt parallel aan en ten zuide van De Lairessestraat.
Ah, de Hacquartstraat dusquote:
Herengracht hoek brouwersgrachtquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:33 schreef treinreiziger het volgende:
Raad de straat in Amsterdam waar deze foto is genomen:
[afbeelding]
Veel succes!
Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!
hahaha das wel heeeel globaal, hangt er vanaf aan welke kant van het CS je staatquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:12 schreef static het volgende:
Ergens achter het CS (om maar even globaal iets te nemen)?
dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:18 schreef Tafkahs het volgende:
ik denk in Noord, achter de Dirk van de Broek
die zit er wel in de buurt maar de koperslagerij ligt niet aan het waterquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:24 schreef fotoloog het volgende:
Koperslagerij?
ik wilde net ketelmakerij zeggenquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:29 schreef fotoloog het volgende:
Motorwal dan maar
Als ik nou wist waar de goede plaatjes lagenquote:
Zijn schaars, vooral als je zelf iets in gedachte hebt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Als ik nou wist waar de goede plaatjes lagen
quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:29 schreef fotoloog het volgende:
Motorwal dan maar
een van die dwarsgrachtjes op Javaeiland...quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Zijn schaars, vooral als je zelf iets in gedachte hebt.
Deze is ietsje beter:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:57 schreef Manono het volgende:
[..]
een van die dwarsgrachtjes op Javaeiland...
Serranggracht, Majanggracht, Samonggracht, Brantasgracht?
ja hoor, een ijsje met een vlaggetjequote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:17 schreef Manono het volgende:
[..]
ja hoor, een ijsje met een vlaggetje![]()
rechts op de foto ligt het Amstelhotel
hehehe, onmiskenbaarquote:
het oude storkterrein?quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:33 schreef fotoloog het volgende:
Mauritskade
Klopt, de Mauritskade met zicht op de achterkant van de Sarphati-ateliersquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:33 schreef fotoloog het volgende:
Mauritskade
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:14 schreef Livvi het volgende:
het Sierplein met daarvoor de Johan Huizingalaan en rechts de Pieter Calandlaan.
Neequote:Op dinsdag 18 april 2006 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
is dat niet het straatje achter die grote kerk op de dam?
Geen idee, oudezijds achterburgwalquote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Oude Kerksplein?
Sorry, jij was eerstquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Oudekerksplein....
Liev...quote:
yupquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef Doc het volgende:
Brug naar de Laagtekadijk?
Nog beterquote:
o, die had ik echt niet gewetenquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:47 schreef fotoloog het volgende:
1e van Swindenstraat....
zeilstraatquote:
daar bij de witte de witstraat bij stadsdeelkantoor de baarsjes ongeveerquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:06 schreef troma78 het volgende:
willem de zwijgerlaan?
vanaf een andere kant gezienquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:08 schreef troma78 het volgende:
Serieus? kinkerstraat dan, beltbrug?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:08 schreef troma78 het volgende:
Serieus? kinkerstraat dan, beltbrug?
edit -ben duidelijk te lang uit amsterdam, het is uiteraard de postjesweg
jan van galenstraat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:09 schreef Livvi het volgende:
[..]
vanaf een andere kant gezien
[afbeelding]
Ik heb er zelfs een reclame route gehadquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:10 schreef Livvi het volgende:
[..]
Postjesweg, kijkend richting Baarsjesweg.
Je hebt het geraden tochquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:13 schreef troma78 het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een reclame route gehadhoe kon ik dat nou vergeten?deze gingen direct naar de papierbak overigens
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |