abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 02:52:45 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36728640
Reisblunders. Geen idee of dat normaal is maar laat ik maar beginnen.

De 18- jarige Erik met een half jaar rijbewijs op zak en sinds 3 maanden een auto rijdt in z'n eentje naar Zuid-Frankrijk toe. Hij is er al zo vaak geweest dat t allemaal zo simpel lijkt.

Moet je echter niet zonder creditcard bij de rij voor creditcards aansluiten bij de tol . Daar kwam ik erg moeilijk tussenuit en m'n mede-weggebruikers konden het niet zo waarderen

Van de week zat er een man tegenover me in de trein op Amersfoort. Daar heb je zo'n standaard overstapmoment. De ene trein gaat richting Enschede en die aan de andere kant van het perron gaat naar Zwolle. Zegt ie ik zit verkeerd...en dan zie je zo de trein die je eigenlijk moest hebben naast je oprijden .... denk dat je d'r bij had moeten zijn om t grappig te vinden

Maar goed er zijn vast exotischere blunders dan die van mij ..... vertel ze hier.
pi_36728705
Ik moest van Madr5id naar Amsterdam vliegen.

Op die borden staan tot 2 uur vooruit de vertrektijden.
Ik was ruim van te voren aanwezig, althans dat dacht ik.
Het was 13.00 uur en eindelijk zou mijn vlucht op het bord komen, ik vloog namelijk om 15.00 uur

maar er kwam niets
dus ging ik dat hele bord nog maar eens langs.
Stond mijn vlucht goddomme helemaal bovenaan! bij Final Call

Helemaaaaal para. (vooral omdat ik al ruim 3 kwartier een boek had gelezen op het vliegveld omdat ik echt ruiiim op tijd was)

Heeeeel snel rennen, echt heeeel snel, bagage niet afleveren.

Moest ik met hand en gewone bagage door die poortjes, (ik was voorgekropen) ondertussen stroomde het zweet al van me kop. Zat er een zakmes in me gewone bagage....
dikke chaos, alles uitpakken, zakmes wegflikkeren...

en weer door rennen, natuurlijk de verste gate...

Eindelijk aangekomen, maarja, natuurlijk te laat....
ik was wel zuur, maarja, dikke pech, boek wel een nieuwe vlucht.
Er was echter ook nog een moeder met een klein kind en een ander meisje die de vlucht gemist hadden. Zij dik chaos schoppen, janken, schreeuwen, allerlei redenen dat ze wel moesten wachten.

Kwam er opeens voor ons speciaal een bus.. die ons naar het vliegtuig toe reed.
Instappen in het vliegtuig, ze waren ondertussen al met die rare nooduitgang show bezig.

Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren
Life sucks
pi_36728720
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
-verhaal-

Dan heb je wel echt strontgeluk gehad zeg, damn!
pi_36728729
Niet echt een reisblunder, maargoed dit past toch ook vast wel in dit topic.

Ik was 'n aantal jaren terug (zes jaar ofzo?) met m'n ouders en m'n jongere broertje op vakantie naar Gran Canaria. We zaten in een appartementje. Heel leuk enzo.

Op de dag van de terugreis zetten mijn broertje en mijn vader alvast de spullen aan de straat.. De bus richting het vliegveld kon er elk moment aankomen. Liepen ze weer het appartement binnen om nog wat koffers en tassen op te halen, kwamen ze terug, m'n broertjes vishengels gestolen mét al z'n visspullen (net nieuw, d-r-a-m-a ).

Tip voor de volgende keer: laat geen spullen onbeheerd aan de straatkant staan, ook al is het maar voor twee minuten.
pi_36728756
Toen ik nog een kleine cracker was zouden we op vakantie gaan naar Mallorca. Mijn vader, broer en ik. Aangezien wij nog jonge knaapjes waren had mijn vader alles geregeld.
Wij zaten 's nachts rond een uurtje of 01:00 te wachten met al onze spullen tot een kennis ons op zou komen halen. 5 minuten gingen voorbij, 10......15 toen vond mn vader het welletjes en zegt tegen mn broer: "Zet teletekst is aan volgens mij loopt mijn horloge niet goed." Zo geschiedde, zegt onze ouwe heer heel droog:"O, het is 4 Augustus in plaats van 5, we kunnen weer naar bed."
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 03:35:57 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_36728776
2 keer in 1 week om Utrecht gereden met de auto
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 7 april 2006 @ 06:19:21 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36729014
Van de vier keer dat ik op vakantie ging naar de VS voordat ik emigreerde is twee keer m'n koffer niet aangekomen. Je begrijpt denk ik wel dat ik behoorlijk pisssig was.

Moet erbij zeggen dat de vliegmaatschappij netjes de koffers de volgende dag aan huis kwam brengen met excuses en een gratis lunch voor op 't vliegveld als ik weer wegging.

Geen blunder van mij maar wel van de vliegmaatschappij. (United Airlines)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 7 april 2006 @ 06:32:27 #8
76339 woeshie
Let your mind go
pi_36729024
Ik weet niet echt of mijn verhaal hier ook in past ..
Maar ik ben van Belgie .. en daarom, Nederland is altijd een beetje reizen voor mij

Een maand geleden ben ik met mijn vriend naar Rotterdam geweest
Ik was zo 'dom' om "eentje te gaan roken" .. weetjewel .. een Belg in Nederland .. Coffeeshop .. wauw .. ..

Terug op terugreis naar Belgie (met auto dus) .. ik begreep niets meer van alle borden en wegaanduidingen (het nederlands was plots chinees voor mij). Ik heb er eerst en vooral bijna 2 uur over gedaan om Rotterdam buiten te geraken !
Belandde ik uiteindelijk gelukkig toch op de Ring rond Rotterdam .. Opnieuw 2 uur !! Rondjes gereden .. de naam "ring" heeft zijn naam dus niet gestolen
(kleine opmerking hierbij: jullie w**d is té goed hehe )

Kwamen we dan uiteindelijk ergens aan waar we moesten 'oversteken' richting Terneuzen.
Ik tegen mevrouw in het loket : "wanneer vertrektie???"
Mevrouw : "Vertrektie wat??"
Ik : "Welja, wanneer vertrektie en komtie aan in Belgie?????"
Mevrouw : "Eh .. ?"
Ik : "DE BOOT!!!??"
Mevrouw : ".... Er is geen boot .. dit is een ondergrondse tunnel"
Ik : "... *domme belg-look* .. "

vrijdag 7 april 2006 @ 06:34:11 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36729028
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:04:39 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36729066
quote:

whehehe
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:09:36 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_36729075
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
-knip-
Bevestigd door vooroordelen over Belgen wel weer.
For great justice!
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:25:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36729138
Onze reisblunder: interrailen
We gingen weer richting Nederland en waren op dat moment in Frankrijk.
Zoals je misschien weet worden plaatsnamen op z'n Frans vaak iets anders geschreven dan in het Nederlands.

Dus één van ons zegt: "Hey, laten we naar Verduin gaan!"
Ja, tuurlijk! Beetje bunkers kijken enz, tof.

We zaten op het station van Bordeaux ons af te vragen hoe daar te komen.
Dus het grote opzoeken is begonnen.

"Hoe heet het ook alweer op z'n Frans? Verdun o.i.d. toch?"
-"Eh ja, geloof het wel."
"Hey, kijk daar! Op het treinbord: Le Verdon. Gaat over een half uur"
-"Was het niet Verdun?"
"Ja zoiets, ze nemen het hier niet zo nauw, je weet toch?"

Opgestapt natuurlijk. Uren in die trein gezeten. En die trein ging steeds langzamer rijden. Kwam op een steeds kleiner spoor. En langs gehuchtjes. En stopte, in een bos

Stond een klein gebouwtje: "Le Verdon sur Mer"

"huh, wat? sur Mer?"

Aardrijkskundelesje: Verduin ligt helemaal rechtsboven in Frankrijk.
Le Verdon(sur Mer) ligt hier (linksboven)

Zoals je ziet zit je in een kutgehucht waar je niet even het water oversteekt
We hebben er 2-3 dagen gezeten en het waren zo'n beetje de meest relaxte dagen van de hele vakantie, dat moet dan wel weer gezegd worden
pi_36729143
Ik stond in de stationshal op utrecht centraal op dat gele bord te kijken met alle tijden erop, de trein naar eindhoven zou over 2minuten vertrekken en anders moest ik een uur wachten (zondag avond) dus ik ren naar parron 11/12, snel de roltrap af.. links geen trein te zien, rechts een stampvolle dus ik probeer nog een bord boven me te lezen maar er was al gefloten dus ik duik die trein in en een seconde later gaan de deuren dicht, kijk ik op het bordje achter me.. enschede.
Toen ben ik bij amersfoort maar weer omgedraaid.
-
pi_36729326
Onderweg naar een dorpje in Frankrijk...weet bij God niet meer hoe dat dorpje heette.
Keurig ingesteld op de routplanner, alles komt vanzelf goed.

De vriendelijke stem van de routeplanner begelidt mij inderdaad keurig door Frankrijk richting dorp. Ongeveer 30 kilometer voor aankomst bel ik vast even naar de mensen waar ik de sleutel van het huisje moest gaan halen.

Blijken er meerdere dorpjes met dezelfde naam in Frankrijk te zijn, moest ik nog 300 kilometer rijden....
aibohphobia ;The fear of palindromes
pi_36729405
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:04:23 #16
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36730014
Zelf niet echte reisblunders, maar wel een blunder met het reizen naar school. (woon in Utreg en moet naar A'dam)

Op CS stoppen de intercity's naar A'dam en R'dam/Den Haag op spoor 5 en 7. De trein naar A'dam stopt altijd om 2 over heel en 2 over half op spoor 7. Op dezelfde tijden stopt de trein naar R'dam op spoor 5 (ernaast dus).
Treinen van 16 over en 46 stoppen op spoor 5 (A'dam) en spoor 7 (R'dam/den Haag), dus precies andersom.
Ik kwam een keer rond kwart over aan op het perron en zag op het bord staan dat de intercity van 16 over op spoor 5 zou binnen komen.
Er kwam een trein aan dus ik stapte in met mijn slaperige harses, het was een koploper. (die gaan normaal nooit naar A'dam!)
Dus ik dacht het zal allemaal wel, dus de trein vertrekt en hoor de conducteur 'Welkom in de trein naar Rotterdam Alexander en Rotterdam CS etc.)
Bleek het dus een vertraagde intercity the zjin naar R'dam, en werkten de borden niet helemaal goed. (werden pas geupdate nadat ik erin zat denk ik)

Eerste stop was niet Woerden maar R'dam Alexander, dat is toch al met al een dik half uur met de trein en moest dus ook nog terug... Daarna nog naar Amsterdam, heeft me al met al een dik anderhalf uur tot twee gekost!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:05:06 #17
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730031
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:06 schreef mortar999 het volgende:
Onderweg naar een dorpje in Frankrijk...weet bij God niet meer hoe dat dorpje heette.
Keurig ingesteld op de routplanner, alles komt vanzelf goed.

De vriendelijke stem van de routeplanner begelidt mij inderdaad keurig door Frankrijk richting dorp. Ongeveer 30 kilometer voor aankomst bel ik vast even naar de mensen waar ik de sleutel van het huisje moest gaan halen.

Blijken er meerdere dorpjes met dezelfde naam in Frankrijk te zijn, moest ik nog 300 kilometer rijden....
Dit is wel een HEEEL groot probleem in Frankrijk ja!
Mèn! Hoeveel dorpjes er wel niet zijn met dezelfde naam, alleen dan vaak een nèt wat andere toevoeging. Saint Andre des Alpes, Saint Andre sur Mer, Saint Andre sur Rhône, en ga zo maar door. Als je daar met een Routeplanner, TomTom oid heen moet, dan heb je echt een probleem

Even weer wat meer ontopic:
ElCondor gaat voor de eerste keer naar zijn geboorte land (adoptie) en is daar koud tien minuten.
Komt hij een spiegelwand tegen, en denkt: DIT is HET moment voor een foto. ElCondor, voor de eerste keer sinds 25 jaar terug in zijn geboorte land. Waar is mijn mooie Olympus camera? Ohw nee!!!
In het vliegtuig over een paar prachtige wolken gevlogen en daar mooi een aantal plaatjes van geschoten. Vervolgens het toestelletje naast me neergelegd, en in alle opwinding van het aankomen in het bleloofde land, toestelletje laten liggen in het toestel
Jammerrrrr... was inderdaad al weg, nooit meer gezien. Toen maar een Pentax gekocht.
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_36730102
Een vriendin van me en ik gingen naar Portugal op vakantie en zouden elkaar op Schiphol ontmoeten.
Ik sta er ruim vantevoren, maar die vriendin komt maar niet. Een uur voor vertrek van het vliegtuig komt ze eraan rennen, in paniek, en zegt dat haar vriend die haar gebracht had, de autosleutel in de auto had laten zitten en toen de deur op slot had gegooid. Op zich niet ons probleem.. ware het niet dat haar bagage nog in de kofferbak zat
Tijdens het bellen naar de ANWB hebben we nog de voorbijkomende politie aangeschoten "goh, kunnen jullie niet helpen? misschien? please??" Politie (uiteraard): "Nee dat mogen wij niet doen.. wacht maar op de ANWB".
Ik ben vast in gaan checken, zodat dat alvast gebeurd was. In die tijd kwam de ANWB en die hebben 'm snel open gekregen. Dus wij met de bagage rennen en gelukkig waren we nog NET op tijd.. oef
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:17:52 #19
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730282
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:04 schreef Public_NME het volgende:
...
Bleek het dus een vertraagde intercity the zjin naar R'dam, en werkten de borden niet helemaal goed. (werden pas geupdate nadat ik erin zat denk ik)
...
Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_36730440
tijdens een feest in Varanasi (India) door een menigte naar de Ganges gesleurd en me daar tegen beter weten in laten onderdompelen. Op zich een geweldige ervaring ware het niet dat de Ganges een van de goorste rivieren van de wereld is.
Gevolg: Bij thuiskomst had ik een dubieuze infectie aan mijn dikke teen. Daar heb ik anderhalf jaar last van gehad en ben ik tig keer voor naar de huisarts geweest en een paar keer naar het ziekenhuis. Mijn teen doet het weer maar is een beetje verminkt.
Dom dom dom
Wel een mooi aandenken....
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:31:43 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36730582
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef ElCondor het volgende:

[..]

Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...
Ja ik dus ook niet meer... Maarja ik ben al niet zo'n ochtendmens
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:34:42 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36730644
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:25 schreef snivoos het volgende:
tijdens een feest in Varanasi (India) door een menigte naar de Ganges gesleurd en me daar tegen beter weten in laten onderdompelen. Op zich een geweldige ervaring ware het niet dat de Ganges een van de goorste rivieren van de wereld is.
Gevolg: Bij thuiskomst had ik een dubieuze infectie aan mijn dikke teen. Daar heb ik anderhalf jaar last van gehad en ben ik tig keer voor naar de huisarts geweest en een paar keer naar het ziekenhuis. Mijn teen doet het weer maar is een beetje verminkt.
Dom dom dom
Wel een mooi aandenken....
Hmm..tja in India kan het overal vandaan komen
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:37:28 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_36730708
Wij gingen afgelopen zomer naar San Fransisco, we vlogen met Lufthansa dus het ging via Frankfurt. In Frankfurt ruim genoeg overstaptijd, maar daar is dus geen flikker te doen. Dus wij lekker zitten in van die plastic stoeltjes. Beetje kaarten en yahtzee. Ondertussen wachten tot het moment dat de gate bekend werd. Hebben uiteindelijk 1 uur naar de gate lopen zoeken, voor de gates voor Amerikaanse vluchten moet je eerst door een klein gangetje, waar vervolgens daarachter alle Amerikaanse douane meuk zit. Hadden bijna het vliegtuig gemist.

Vervolgens komen we aan in San Fransisco, waren ondertussen al 14 a 15 uur onderweg ofzo. Dus we wilden wel naar het hotel. Zaten in Powell Hotel en hadden direct uitzicht op de Cable Cars die daar omdraaien, een geweldige plek dus. Dus wij daar inchecken. Blijken er maar 2 ipv 3 kamers geboekt te zijn. Na 15 minuten bakeleien kwam ik op het idee om te vragen aan de receptie welke mensen nog in moesten checken, bleek dus dat er 1 kamer op de naam van de vriend van mijn zus stond, foutje van het reisbureau.

En we zijn nog niet klaar. De volgende dag gingen we naar Fisherman's Wharf, we hadden namelijk kaartjes voor Alcatraz gekocht via internet. De boot vertrok rond 15:00 volgens mij. We gingen uiteraard met de Cable Car daarnaartoe. We waren ergens in Chinatown opgestapt. W ijwaren nog geen 20 uur in San Fransisco en wisten helemaal niet dat de Cable Car zich opsplitst en dus 2 aankomstlocaties heeft op Fisherman's Wharf. Maar goed, in de eerste Cable Car konden nog 4 mensen, dus ik, vriendin, zus en vriend daarin. Bij het eindstation zouden we wachten op mijn ouders. We hebben meer dan 3 uur gewacht op mijn ouders, hebben Alcatraz gemist. Waarom hadden we nou niet even gevraagd of er nog andere eindpunten waren

En tot overmaat van ramp was de Golden Gate Bridge de gehele 4 dagen gehuld in de mist , al schijnt dat vrij normaal te zijn in de zomer wegens het grote verschil tussen watertemperatuur en luchttemperatuur
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:40:17 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_36730771
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hmm..tja in India kan het overal vandaan komen
laatst een documentaire gezien over de Ganges in India, ongeveer half India gooit daar hun afval in, en ook de lijken van overleden familieleden worden daarin gedropt.

Mees smerige rivier ooit

En het ging toen ook over een kerel die de lijken uit de rivier moest opvissen, die dook dus het water in om die lijken van de grond te halen
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:22:32 #25
24606 edsuit
kind of blue
pi_36733107
In augustus 2004 ben ik met een paar vrienden met de trein naar het Sziget Festival in Boedapest, Hongarije geweest. We gingen door Duitsland, door Oostenrijk, en op een gegeven moment kom je op het laatste station voor de grens van Oostenrijk en Hongarije, een klein station in the middle of nowhere. Eerst kwam de Oostenrijkse douane langs. Toen kon een van ons zijn paspoort niet vinden.. maar hij had nog wel een kopie. Ok, dat was ook goed.
Maar daarna kwam de Hongaarse douane. "PASPORT KONTROL!" Wij hadden geen idee dat je door beide landen gecontroleerd moest worden, dus wij probeerden uit te leggen dat we net al gecontroleerd waren. Verstond 'ie blijkbaar niet: "PASPORT KONTROL!". Met de paspoortkopie nam hij geen genoegen. Wij probeerden het op een of andere manier uit te leggen, maar de beambte zei alleen maar: "PRIVATPROBLEME, AUFSTEIGEN!". Wat? "AUFSTEIGEN!". Wij probeerden verhaal te halen maar die gast kon geen Engels, slechts een paar woorden Duits en hij deed absoluut geen moeite om ons te verstaan. En daar ging onze vriend, met nog een stel andere mensen (er zaten nogal wat festivalgangers in de trein) moest hij achterblijven op het station. Wij dachten toen echt dat 'ie gewoon terug zou moeten. Wij gingen maar verder.. achteraf hadden we misschien met 'em mee moeten gaan, maar we waren te verbaasd en verbouwereerd om even helder na te denken en we konden het eigenlijk gewoon niet geloven.
Gelukkig mocht 'ie alsnog door, hij kreeg een tijdelijk paspoort en mocht op de volgende trein naar Boedapest, waar we hem weer zagen.
Natuurlijk kunnen we er nu om lachen, maar toen was het iets minder leuk In ieder geval zal geen van ons ooit zijn paspoort nog vergeten!
pi_36735846
Terugvlucht vanuit Bangkok naar Helsinki op bijvoorbeeld vrijdag de 7e om 00.10. Ik denk dus....als ik vrijdagochtend in Bangkok arriveer vanuit Phuket, ben ik ruim op tijd om vrijdagavond rond een uur of 9 a 10 in te checken nietwaar ?

De woensdag daarvoor ga ik uit verveling bij zo´n reisbureautje voor het eerst van mijn leven een vlucht herbevestigen. Neehoor, u staat niet op de lijst voor de vrijdagavondvlucht naar Helsinki. Blijkt dus...... 00.10 is het vrijdag ja, al 10 minuten. Het restant van de avond is dus echt donderdag . Had ik dus bijna mijn vlucht met 24 uur niet gehaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_36736760
Sommige verhalen...
pi_36737980
Na lang in geheugen graven heb ik ook een stommiteit;
Dual.Flipflop op nicotine afkick weekend in de Ardennen, helemaal alleen op pad. Normaal gesproken ben ik behoorlijk snugger met geografisch route vinden.
Nu was ik wat hyper. Mede daarom liet ik me door het lokale vvv een bescheiden wandelroute adviseren. Het weer was niet al te best, maar een wandeling van een uur naar een meertje zou een peulenschil zijn. Bijtijds terug om smiddags me dik te lunchen aan Belgische pannekoeken en spekommeletten. Het feit dat ik een mega verbranding hebt is cruciaal onderdeel van deze stommiteit en slechts een koekje in de tas is vragen om problemen. De vvv had me een simpele kaart aangesmeerd en ik hoefde alleen de rode pijlen te volgen...

Ergens de buurt van het meer ging de bewegwijzering mis. Even verderop waren er weer rode pijlen maar dat bracht me bij een piepklein uitgestorven dorpje dat niet op de kaart stond. Vandaaruit was de grote autoweg en treinbaan snel gevonden. Echter beide gingen door een voetpadloze tunnel, het drukke verkeer lokte me niet om mijn leven eraan te wagen. Er moest vlakbij toch ook een voetpad door het bos naar Trois Pont zijn. Waar waren mijn spekpannekoeken? Gewoon een kwestie van de rode pijlen in de juiste riichting blijven volgen... Nee dus. Elke rode pijl route ging over in een andere rode pijl route. De kaart die ik had was bestemd voor mensen die een wandel radius hebben van een slak, ik had geen eten meer op zak, geen kompas en bleef eindeloos me in route borden vergissen. Midden in de Ardennen werd de korte wandeling een volledig dagmars waar ik tegen "de man met de hamer" vocht omdat ik niet genoeg calorien op zak had. Pas om 8 uur s'avonds was ik weer terug bij mijn pension tot aan mijn middel bedekt met modder drijfnat van de regen en geradbraakt. Les 5 neem altijd een kompas en sportrepen mee ook al wordt de natuur wandeling simpel.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:17:59 #29
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_36738157
Eens van Adam CS naar Zaandam centraal geprobeerd te komen
Meestal vertrekt de betreffende trein vanaf spoor 7 of 8. Deze keer stond ik, met nog een hele grote groep mensen al zeker 15 min te wachten en geen trein.. Wordt er even later omgeroepen dat de trein voor Zaandam op perron 2 staat te wachten. Rennen als een malle! Kom ik op perron 2 vertrekt ie net!! Geen mens die dat vanaf perron 7 had gehaald!
Meer een blunder van de NS, maar toch.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_36740110
Zo'n man met de hamer verhaal heb ik ook al eens aan den lijve ondervonden tijdens een hete dag in het voorjaar van 2004. Even met zijn zevenen een rondje om het meer van LaRoche. De stommigheid in de feiten dat het meer steeds groter bleek dan we op de kaart eerst inschatten, de wegen steeds smaller en onbegaanbaarder werden en het feit dat we met een kinderbuggy aan deze tocht begonnen, haalden het niet bij ons lunchpakket bestaande uit slechts 1 liter water...
Voor ons allen...
Geluk bij een ongeluk vonden we nederlands sprekende Walen (!) die ons naar de auto's gereden hebben. Pfff, dat zal ons NOOIT meer overkomen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:32:51 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36740520
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:22 schreef edsuit het volgende:
In augustus 2004 ben ik met een paar vrienden met de trein naar het Sziget Festival in Boedapest, Hongarije geweest. We gingen door Duitsland, door Oostenrijk, en op een gegeven moment kom je op het laatste station voor de grens van Oostenrijk en Hongarije, een klein station in the middle of nowhere. Eerst kwam de Oostenrijkse douane langs. Toen kon een van ons zijn paspoort niet vinden.. maar hij had nog wel een kopie. Ok, dat was ook goed.
Maar daarna kwam de Hongaarse douane. "PASPORT KONTROL!" Wij hadden geen idee dat je door beide landen gecontroleerd moest worden, dus wij probeerden uit te leggen dat we net al gecontroleerd waren. Verstond 'ie blijkbaar niet: "PASPORT KONTROL!". Met de paspoortkopie nam hij geen genoegen. Wij probeerden het op een of andere manier uit te leggen, maar de beambte zei alleen maar: "PRIVATPROBLEME, AUFSTEIGEN!". Wat? "AUFSTEIGEN!". Wij probeerden verhaal te halen maar die gast kon geen Engels, slechts een paar woorden Duits en hij deed absoluut geen moeite om ons te verstaan. En daar ging onze vriend, met nog een stel andere mensen (er zaten nogal wat festivalgangers in de trein) moest hij achterblijven op het station. Wij dachten toen echt dat 'ie gewoon terug zou moeten. Wij gingen maar verder.. achteraf hadden we misschien met 'em mee moeten gaan, maar we waren te verbaasd en verbouwereerd om even helder na te denken en we konden het eigenlijk gewoon niet geloven.
Gelukkig mocht 'ie alsnog door, hij kreeg een tijdelijk paspoort en mocht op de volgende trein naar Boedapest, waar we hem weer zagen.
Natuurlijk kunnen we er nu om lachen, maar toen was het iets minder leuk In ieder geval zal geen van ons ooit zijn paspoort nog vergeten!
Wij hebben zo'n rit ooit met de bus gedaan, met school.
Inderdaad dubbele controle.

Maar voordat het zover was moesten de 2 bussen VOOR ons compleet uigeladen worden. Tassen doorzocht etc.

Bij ons kwamen ze 'slechts' met een stel herdershonden en mitrailleurs de bus binnen
De bus mocht naar de hefboom rijden. En de bus MOEST en ZOU op het streepje stoppen

Alle controle gehad mochten we erdoor en uitstappen zodat we een hapje konden eten bij de wegrestaurantjes. Daarna een beetje rondgelopen. Werden we WEER aangehouden door een stelletje patrioullerende beambtes. Paspoort controle
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:35:33 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36740604
Ohja, blunder van mij: op zaterdag moeten vliegen naar Engeland en tot de ontdekking komen dat m'n paspoort stuk is (die plastic kaart was afgebroken). Ze kunnen dan geen noodpaspoort verstrekken tenzij je een uitreksel van het bevolkinsregister hebt. Wat natuurlijk niet mogelijk is op zaterdag want dan is de burgerlijke stand dicht
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:14:57 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36743940
Natuurlijk heb ik geen reisstommiteiten van mezelf , maar een vriend van mij ging een keer een vriend van hem opzoeken in Turijn. Tickets naar Turijn bleken nogal duur, dus dan maar vliegen op Genua, dacht-ie... is ook niet zover weg. Pas op Schiphol bleek het ticket "Genova" (Genua) een ticket "Geneve". Was het tóch nog een duur reisje...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:34:22 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36747818
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terugvlucht vanuit Bangkok naar Helsinki op bijvoorbeeld vrijdag de 7e om 00.10. Ik denk dus....als ik vrijdagochtend in Bangkok arriveer vanuit Phuket, ben ik ruim op tijd om vrijdagavond rond een uur of 9 a 10 in te checken nietwaar ?

De woensdag daarvoor ga ik uit verveling bij zo´n reisbureautje voor het eerst van mijn leven een vlucht herbevestigen. Neehoor, u staat niet op de lijst voor de vrijdagavondvlucht naar Helsinki. Blijkt dus...... 00.10 is het vrijdag ja, al 10 minuten. Het restant van de avond is dus echt donderdag . Had ik dus bijna mijn vlucht met 24 uur niet gehaald.
Je zou ze de kost moeten geven welke mensen vanaf Bangkok met China Airlines terug naar Amsterdam vliegen, deze vertrekt ook om 02.25...

Afhankelijk van het ticket is het een duur geintje, heb je een duurder ticket, en er is plaats dan kan je gewoon mee, heb je het goedkoopste ticket, tja dan moet je een nieuwe (enkele) reis kopen... en das niet goedkoop met een prijs rond de 500 Euro...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36757441
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef Rory78 het volgende:
Zo'n man met de hamer verhaal heb ik ook al eens aan den lijve ondervonden tijdens een hete dag in het voorjaar van 2004. Even met zijn zevenen een rondje om het meer van LaRoche. De stommigheid in de feiten dat het meer steeds groter bleek dan we op de kaart eerst inschatten, de wegen steeds smaller en onbegaanbaarder werden en het feit dat we met een kinderbuggy aan deze tocht begonnen, haalden het niet bij ons lunchpakket bestaande uit slechts 1 liter water...
Voor ons allen...
Geluk bij een ongeluk vonden we nederlands sprekende Walen (!) die ons naar de auto's gereden hebben. Pfff, dat zal ons NOOIT meer overkomen.
1 liter water voor 7 + 1/4 persoon

Mijn 'redding' kwam van een groep Nederlanders op survival weekend. Om 6 uur s'avonds tref ik die groep in het bos bij de rivier met hun vrachtwagen. Ik strompel naar ze toe en prevel dat ik een telefooonnummer van lokale taxi zoek. Nou dat kwam goed uit ze moesten ook naar Trois Point. Maar ze moesten wel eerst het deel af maken waar iedereen met een glijtouw de rivier over is.

Ze hadden een drukke dag gehad, kanoen, fietsen, wandelen en dan nu over de rivier.
In hun groep was ook een meisje dat s'ochtends met kano in het water was gevallen (vind je het gek die rivier was door regen behoorlij heftig) . Totaal van de kaart door de kou, maar ze moest van de Nederlandse organisatie het hele programma mee doen. En nu kon dat meisjes dus een uur lang wachten tot iedereen aan de overkant was ondertussen stond naast haar een vrachtwagen met chauffeur te wachten om het materiaal te vervoeren. Ik zei er wat van, maar had geen kracht meer om amok te maken. Gelukkig waren de deelnemers wat socialer en gaven haar alle kleding die ze konden afstaan en mij een biscuitje.

En dan was het moment dat iedereen naar Trois Point kon gaan, inclusief de vrachtwagen. En denk je dat de leiding meteen die verkleumde meid of uitgeputte mejufrouw Flipflop in de vrachtwagen zetten? Welnee, het moest een echt sportief weekend blijven. En iedereen mocht lopen. De groep deelnemers wachtte bij aankomst op de camping nog een gevecht om 1 douche en kantine corvee.

Gelukkig had ik mijn eigen weekend organisatie inclusief pension met pasta restaurant onder mijn kamer. Echt na die ervaring weet ik het zeker; Nederlanders moeten geen survival dingen of bergtochten in het buitenland organiseren...ze snappen geen ruk van de natuur.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:13:27 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36757699
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

Mijn 'redding' kwam van een groep Nederlanders op survival weekend. Om 6 uur s'avonds tref ik die groep in het bos bij de rivier met hun vrachtwagen. Ik strompel naar ze toe en prevel dat ik een telefooonnummer van lokale taxi zoek. Nou dat kwam goed uit ze moesten ook naar Trois Point. Maar ze moesten wel eerst het deel af maken waar iedereen met een glijtouw de rivier over is.

Ze hadden een drukke dag gehad, kanoen, fietsen, wandelen en dan nu over de rivier.
In hun groep was ook een meisje dat s'ochtends met kano in het water was gevallen (vind je het gek die rivier was door regen behoorlij heftig) . Totaal van de kaart door de kou, maar ze moest van de Nederlandse organisatie het hele programma mee doen. En nu kon dat meisjes dus een uur lang wachten tot iedereen aan de overkant was ondertussen stond naast haar een vrachtwagen met chauffeur te wachten om het materiaal te vervoeren. Ik zei er wat van, maar had geen kracht meer om amok te maken. Gelukkig waren de deelnemers wat socialer en gaven haar alle kleding die ze konden afstaan en mij een biscuitje.

En dan was het moment dat iedereen naar Trois Point kon gaan, inclusief de vrachtwagen. En denk je dat de leiding meteen die verkleumde meid of uitgeputte mejufrouw Flipflop in de vrachtwagen zetten? Welnee, het moest een echt sportief weekend blijven. En iedereen mocht lopen. De groep deelnemers wachtte bij aankomst op de camping nog een gevecht om 1 douche en kantine corvee.

Gelukkig had ik mijn eigen weekend organisatie inclusief pension met pasta restaurant onder mijn kamer. Echt na die ervaring weet ik het zeker; Nederlanders moeten geen survival dingen of bergtochten in het buitenland organiseren...ze snappen geen ruk van de natuur.
Wij hebben zoiets in Luxemburg gedaan. Dat was geregeld door Belgen. In dit geval Belgen met verstand van zaken. Was goed geregeld
pi_36757809
Ik geloof graag dat die Belgen er een mooi weekend van wisten te maken.

Waarschijnlijk zijn Belgen ook niet zo op de penning dat hoe dan ook elk onderdeel van het weekend moet gebeuren, want anders ....
Waarschijnlijk snapt een Belg ook veel beter wat de kracht van een riviertje is na een heftig regen periode. Dat is geen Oostvaarderplas, maar een volwaardige wasmachine die groeit.
pi_36760093
Mijn grootste blunder vond plaats op de laatste dag van 'n vakantietrip. Twee dames kwamen los van elkaar en zonder dat ze elkaar kenden me uitzwaaien op het vliegveld. Dat werd een bitchfight.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:56:21 #39
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36760255
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn grootste blunder vond plaats op de laatste dag van 'n vakantietrip. Twee dames kwamen los van elkaar en zonder dat ze elkaar kenden me uitzwaaien op het vliegveld. Dat werd een bitchfight.
Waren het daarna ook allebei exen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36760284
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waren het daarna ook allebei exen?
Ik heb me er wel uit kunnen lullen. Stond toen wel even met m'n mond vol tanden. Dan ben je wel even blij dat je door de douane kunt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:43:11 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_36761311
Mijn ouders dachten dat het een goed idee zou zijn om op klaarlichte dag met 5 kinderen een stukje te wandelen over The strip in Las Vegas. Toen we van Luxor (die piramide) zowat uitgedroogd aan waren beland bij Caesars Palace kwamen ze alsnog tot de conclusie dat het niet zo verstandig plan was .
pi_36762075
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Beter dan 5 liter schoonmaakazijn voor 5 personen...

Uitleg:

We reden met de auto door Zuid Afrika en stopten bij een lokale supermarkt in een klein stadje om wat eten en drinken in te slaan voor een hele dag rijden door Drakensbergen. We komen de supermarkt uit en bedenken dat we nog water moeten hebben.
Dus ik loop terug de supermarkt in en zoek naar de flessen water. Naast het water staan jerrycans van 5 liter zonder etiket voor ongeveer dezelfde prijs...
Groot was toen ook de verbazing bij de eerstvolgende stop dat het water wel erg vreemd rook... en na goed zoeken bleek er ook een kleine stempel op te staan dat het schoonmaakazijn was in plaats van water
pi_36767706
In Sao Paulo ging ik met een airport shuttle naar de luchthaven. Bij het kopen van het kaartje vroeg ik nog welke bus ik moest nemen om op tijd op de luchthaven te zijn. De verkoopster zei 15.40u.

Eigenwijs als ik ben, dacht ik 's middags dat ik wel een bus later kon nemen (16.20u), dus dat deed ik. Eenmaal in de bus drong het tot me door dat ik een fout had gemaakt in de berekening van de reistijd, en het was superdruk op de weg dus ik belde de luchtvaartmaatschappij vast op om te vragen tot wanneer ik in kon checken. Er werd gezegd dat ik maar meteen naar een info balie moest gaan omdat ik het toch niet zou halen.

Eenmaal aangekomen zag ik dat ik nog 1 minuut had, heb met geweld mijn bagage gepakt en ben als een gek gaan rennen. Bus kwam natuurlijk aan bij terminal A, terwijl ik naar C moest.... ik rende als een kip zonder kop met zo'n baggagekarretje en iedereen ging voor me uit de weg. Check-in was al bezig met afsluiten, maar ik mocht na even schattig kijken nog net mee.

Eind goed al goed dus, als ik 1minuut later was geweest had ik in een hotel moeten overnachten, toeslag moeten betalen, aansluitende vlucht gemist etc. Ik ben echt nog nooit zo lomp geweest, en hoop het ook niet meer te zijn. Het was een wijze les - altijd luisteren mensen die er verstand van hebben
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 10 april 2006 @ 09:25:47 #44
140904 MLF
Unazukin
pi_36813992
quote:
Ik moest van Madr5id naar Amsterdam vliegen.

Op die borden staan tot 2 uur vooruit de vertrektijden.
Ik was ruim van te voren aanwezig, althans dat dacht ik.
Het was 13.00 uur en eindelijk zou mijn vlucht op het bord komen, ik vloog namelijk om 15.00 uur

maar er kwam niets
dus ging ik dat hele bord nog maar eens langs.
Stond mijn vlucht goddomme helemaal bovenaan! bij Final Call

Helemaaaaal para. (vooral omdat ik al ruim 3 kwartier een boek had gelezen op het vliegveld omdat ik echt ruiiim op tijd was)

Heeeeel snel rennen, echt heeeel snel, bagage niet afleveren.

Moest ik met hand en gewone bagage door die poortjes, (ik was voorgekropen) ondertussen stroomde het zweet al van me kop. Zat er een zakmes in me gewone bagage....
dikke chaos, alles uitpakken, zakmes wegflikkeren...

en weer door rennen, natuurlijk de verste gate...

Eindelijk aangekomen, maarja, natuurlijk te laat....
ik was wel zuur, maarja, dikke pech, boek wel een nieuwe vlucht.
Er was echter ook nog een moeder met een klein kind en een ander meisje die de vlucht gemist hadden. Zij dik chaos schoppen, janken, schreeuwen, allerlei redenen dat ze wel moesten wachten.

Kwam er opeens voor ons speciaal een bus.. die ons naar het vliegtuig toe reed.
Instappen in het vliegtuig, ze waren ondertussen al met die rare nooduitgang show bezig.

jemig, schrik je de tering
cool dat ze je op kwamen halen
  maandag 10 april 2006 @ 09:36:32 #45
140904 MLF
Unazukin
pi_36814142
mijn inmiddels ex vriendje was alleen naar Kreta, zomer 2004, de dag dat ie terug zou gaan had ie met de receptie afgesproken dat ze hem zouden wekken, enfin, juffrouw wekt hem, hij pissig dat ie zo vroeg was gebeld, dus die hing de foon op en ging weer slapen, juffrouw ging maar weer bellen, na eindeloos geoever heeft ze hem verteld dat de bus dus nu vertrekt........tja, mijn exvriendje was ff vergeten dat de tijd in Griekenland voor loopt........die heeft de hele vakantie, 2 weken, op de verkeerde, Nederlandse tjd geleefd whahahaa
In alle haast heeft ie de taxi genomen naar het vliegveld en was net op tijd voor de vlucht terug
  maandag 10 april 2006 @ 09:55:12 #46
104963 ETA
European Travel Author
pi_36814427
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:27 schreef splendor het volgende:
Ik stond in de stationshal op utrecht centraal op dat gele bord te kijken met alle tijden erop, de trein naar eindhoven zou over 2minuten vertrekken en anders moest ik een uur wachten (zondag avond) dus ik ren naar parron 11/12, snel de roltrap af.. links geen trein te zien, rechts een stampvolle dus ik probeer nog een bord boven me te lezen maar er was al gefloten dus ik duik die trein in en een seconde later gaan de deuren dicht, kijk ik op het bordje achter me.. enschede.
Toen ben ik bij amersfoort maar weer omgedraaid.
been there, done that
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_36815446
Ons welbekende "rome-incidentje" dan maar

Vanuit Rimini in de auto's (3 stuks met 6 man….5 mét rijbewijs) gestapt om naar rome te gaan…. Ik reed voorop met een maatje van me naast me. Alle 3 de auto's waren voorzien van bakkies om zo makkelijk contact te houden ivm de route enzo. Aangezien ik het tot de ring van rome wel wist te vinden (gewoon rechtdoor) ging het allemaal vrij snel. 2 uur lang heeft die mafketel naast me met de kaart op zn schoot gezeten. Eindelijk aangekomen bij de ring van rome was het de vraag of we linksom of rechtsom moesten gaan om bij de camping te komen. Een kleine samenvatting van de conversatie

Auto 1:
Ik: "moeten we linksaf of rechtsaf"
Bijrijder: " Dat weet ik toch niet"
Ik: "wat heb je dan al die tijd zitten doen met die kaart?"
Bijrijder: "Ik heb naar buiten zitten kijken"
Ik: "Je bent de enigste zonder rijbewijs; ik geef je 1 simpele taak en zelfs dát kan je niet!!??"
Bijrijder: "hoe kan ik daar nou wat aan doen?? Ik weet hier toch ook de weg niet?? Ga maar links af"
Ik: "OK, op jou verantwoording"
(stuurt naar links)
Over de bak Auto 2 + 3:
"weten jullie wel zeker dat we links-af moeten??"
Ik: "nee, maar dan moet je bij die prutser naast me zijn"
Bijrijder: "we gaan verkeert….we moeten naar rechts"
Ik over de bak: "NAAR RECHTS!!!"
Bijrijder: "Ohnee, toch links…"
Ik weer over de bak: "Nee, toch links!!"
Bijrijder: "Rechts is toch makkelijker, ga maar naar rechts!!"
Ik over de bak: "Naar rechts!!"
(stuurt naar links, kijkt in het spiegeltje en ziet auto 2 nog naar rechts sturen, en auto 3 het niet meer halen en linksaf gaan)

Na enig gescheld en gevloek tegen onze "navigator" toch maar met auto 3 bellen (buiten bereik van de bakkies)
Die bleken de tol-weg af te moeten, meteen weer keren (dus door de barieres) en de tolweg weer op gaan, daarna voorbij de splitsing weer hetzelfde om na ruim anderhalf uur pas op dezelfde parkeerplaats te komen als waar wij stonden…. Ik heb nog nooit iemand zo snel moeten zien wegduiken voor een bos sleutels die naar mn bijrijder zn kop werden gegooid
De ruzie was vrij snel bijgelegd en de kaart werd tevoorschijn getoverd…. En alle 5 mét rijbewijs zien in 1 oogopslag dat linksaf tóch de juiste weg was en auto 3 dus wél goed was gereden
Navigatie in de auto is dan toch wel erg prettig
pi_36825339
3 jaar geleden samen met de vrienden naar Zweden.

Eerst een tussenstop gemaakt ergens in Denemarken. Tentje stond al op (in de snoeiharde wind, ook fijn natuurlijk) en daarna tijd om te eten. Voor de eerste avond hadden we een blik soep meegenomen. Blikopener bleek kapot te zijn, dus in de campingwinkel maar zo'n "camping-blikopener" gehaald. Nou, dat werkte dus voor geen meter dat ding en na een aantal minuten zat ik al onder de tomatensoep en het bloed. Pissig als ik was in de achterbak de verbandsdoos pakken voor een pleister. Zonder er bij na te denken gooi ik de achterklep dicht, met de sleutels nog in de auto. Deuren waren natuurlijk afgesloten.

Paniek natuurlijk, ben je verdomme 10 uur op vakantie en dan gebeurt er dit. Uiteindelijk maar besloten om het clipje die het achterraampje op een kiertje zit te slopen, en zo het raam te openen. Dat lukte gelukkig zonder het raam kapot te maken. Volgende dag konden we dus de gehele omgeving afstruinen naar een Fiat garage voor een nieuw raampje...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_36868085
De eerste keer met de auto van een vriend z'n vader naar Duitsland rijden was ook een feest. Na een uurtje rijden werden we vanwege werkzaamheden op de A1 dwars door een stad geloosd. Leek allemaal goed te gaan, totdat we die omleidingsbordjes kwijt waren.. Maar voor ons keerde ook een auto dus we waren blijkbaar niet de enige die die bordjes ineens kwijt was. Wij vol vertrouwen daar ook keren, achter die auto aan rijden, met de hoop om weer op de snelweg te komen. Rijd die auto dus plotseling een parkeerterrein op.. en gaat parkeren .
Uiteindelijk na 10 min. rondrijden weer bordjes snelweg gezien.

Op de terugreis was het ook leuk. We zaten in een of ander dorpje waar echt geen hond kwam en ondanks dat we een bordje "Amsterdam" (gewoon witte letters, beetje oud bordje) zagen met een dikke pijl naar links waren we er heilig van overtuigd dat dat absoluut niet dé Amsterdam kon zijn en we volgden ons gevoel... rechtsaf dus. Na een half uur op een vrij onbekende weg gereden te hebben begon er toch een lichtje te branden dat we misschien wel de verkeerde kant op waren gegaan.. Toch maar de kaart erbij gepakt en ja hoor.. .
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:31:40 #50
105435 amarena
Just curious
pi_36868677
Met de laatste trein naar Schiphol gaan voor een vliegreis voor een 15 daagse vakantie.

Ruim van tevoren alles ingepakt zodat we zo kunnen vertrekken. 1 minuut voordat we in de auto willen stappen om naar het station te rijden nog ff dubbelcheck
....paspoort..check.., tickets...check, portemonnee...weg??? Hij zat plotseling niet meer in mijn tas!!!
Dikke paniek natuurlijk. Koffer ondersteboven op straat. Vriendliefs koffer ondersteboven op straat. Handbagage op de kop... Maar geen portemonnee. Nou dat werd dus hele huis op de kop.

Na 1 uur zoeken vonden we de portemonnee, in mijn schoen die net onder het bed lag en waar het dus in gegleden is in een onbewaakt moment. Laatste trein was ondertussen al vertrokken.
Dankzij een hééél lief broertje die ons met een noodvaart om half één naar Schiphol heeft gebracht (ruim anderhalf uur rijden) en die de volgende dag weer om 5 uur moest werken... konden we toch onze vlucht halen. Dit heb ik nog vaaaak moeten aanhoren
Veni vidi vici
pi_36935443
Met 4 mensen van Zwitserland weer naar Nederland rijden, ´s nschts rijden.

1 jongen liep de hele middag-avond met z´n rugzak om zodat ie hem niet zou vergeten. Zitten we anderhalf uur in de auto, al een pas over en al. komt ie er achter dat z´n rugzak nog op de camping staat met daarin z´n paspoort, rijbewijs, geld etc. Bleek dat ie vlak voor we weggingen nog even naar de plee was geweest en z´n rugzak af had gedaan.
Even kort overlegd wat we zouden doen, terugrijden zou ons 3 uur kosten maar wel zekerheid dat we bij de grens geen gezeik zouden krijgen, toch maar gekozen om door te rijden en de rest van het gezelschap dat nog op de camping stond gevraagd om de rugzak mee te nemen naar Nederland.
Uiteindelijk om 12 uur ´s nachts bij de grens aangekomen, vrouw achter het stuur gezet om de kans om door te mogen rijden te vergroten, maarja 4 studenten in een Nederlandse auto.......

Dus paspoorten laten zien, waarop onze bestuurster met haar meest onschuldige gezicht vroeg of we alle paspoorten moesten laten zien. Antwoord uiteraard ja. Toen in haar beste Duits de situatie uitgelegd. Ik heb nog nooit een douanebeambte zo kwaad zien kijken en ik was dus bang dat we de auto leeg zouden moeten halen enzo, te weten een stationwagon die tot het dak toe vol zat.
Uiteindelijk toch door mogen rijden, maar ik heb even redelijk zitten zweten

Vervolgens zit er 500 meter verder een Duitser in z'n hokje z'n pornoboekje te lezen die geergerd zwaait dat je door moet rijden Die baalt waarschijnlijk dat die Zwitsers nog steeds zo eigenwijs zijn.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:19:54 #52
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_36951732
Een half jaar terug was ik met een aantal andere studenten in Pretoria, Zuid-Afrika. Omdat ik en twee andere studenten (Nederlandse jongen en Slowaakse dame) een lang weekend naar Messina (stad in het noorden van ZA) bij vrienden op bezoek gingen, leek het ons ook leuk om een dag of twee naar Botswana te gaan. Vooraf zijn die jongen en ik nog bij het Botswanese consulaat in Pretoria geweest om te vragen of we een visum nodig hebben om het land binnen te komen: "Nee, geen visum nodig. Je kunt zonder problemen het land betreden."

Wij hadden er dus helemaal niet aan gedacht dat dit voor iemand uit Slowakije anders zou zijn. En ja hoor, eenmaal aan de grens, de Slowaakse dame kwam het land niet in. Iemand uit Slowakije heeft WEL een visum nodig. Daar ging ons avontuurtje...

Na flink wat zeuren bij die aardige oude Botswanezen mochten we (zonder auto) toch even de grens over, zelfs de Slowaakse! Na een half uurtje zinloos en illegaal rondlopen zijn we toch maar weer naar de auto gegaan en terug ZA ingegaan.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_36951791
Ik ging gister van me werk in Utrecht weg, moest naar ARnhem. Drama op de weg natuurlijk, A12 lunetten, dus ik denk ik pas stuk A27 en draai dan zo de A12 op. Nou die A27 stond ook lekker vast, waar het niet dat ik de A2 op reed want ik ging de verkeerde kant op.
Uiteindelijk 1:50 over gedaan. Na 45 min. was ik bijna weer in Utrecht

Kugh kansloos
M'n signature, wat doe je :{
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:51:02 #54
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_36952623
Op vakantie naar Italië, vóór Zwitserland nog in dubio zitten of we niet zouden tanken, immers geen Euro's in Zwitserland. Toch besloten tot in Italië te wachten. Na een rit door Zwitserland waar ik meer op de benzinemeter heb gekeken dan naar de weg, toch het eerste tankstation in Italië gehaald.

Aldaar getankt voor 35 euro, ik vraag geld aan mijn bijrijdende vriendin. Zij geeft geld, wat ik aan de schimmige tankbediende overhandig. Hij hannest wat met dat geld, laat mij een tientje zien, met de mededeling dat dat toch echt niet genoeg is.

Ik boos op mijn vriendin 'geef dan genoeg' zij: 'ja, ik geef toch 50 euro'. En dan pas doorhebben dat ik opgelicht ben. Inmiddels nog drie schimmige Italianen erbij gekomen die niet erg aardig keken, dus nog maar een x 50 euro betaald, en aldus voor 40 euro het schip in gegaan.

Dat is dan de eerste kennismaking met Italië en Italianen in het bijzonder. Gelukkig verder wel een leuke vakantie geworden.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:59:34 #55
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_36952865
Ik zal dan ook maar een duit in het zakje doen.

Ik ben vorig jaar vanuit Amsterdam naar Kuala Lumpur gevlogen en kwam daar om 06:15 locale tijd aan. De volgende dag zou mijn vriendin 's avonds aankomen om 18:00. Na 150% afgedongen te hebben op de taxi rit naar de stad checkte ik in bij het Quality Hotel. Omdat ik deze avond nog alleen zou zijn kon ik wachten op een kamer voor twee personen, of inchecken in een kamer voor een persoon om de volgende dag naar de twee persoons kamer te verhuizen. Omdat ik behoorlijk moe was koos ik voor het laatste en besloot wakker te blijven om zo mijn jetlag te omzeilen. Ik vertrok dus vol goede moed voor een lange stadswandeling.

Na enkele uren door de stad te zijn gewandeld en voor de eerste keer in mijn leven de verkeerde tram genomen te hebben besloot ik even te gaan douchen en naar wat flauwe daytime television te gaan kijken. Natuurlijk viel ik meteen in slaap en werd na een heerlijke diepe slaap wakker om met mijn geschrokken kop te realiseren was dat het al 16:00 was. Als je ooit in Kuala Lumpur geweest bent weet je dat het een klote eind is naar het vliegveld KLIA en ik besloot dus om maar meteen van kamer te wisselen en mezelf richting het vliegveld te begeven.

Redelijk gestressed probeerde ik dus in het engels uit te leggen dat ik er snel vandoor moest en dat ik ook alvast van kamer wou wisselen zodat mijn vriendin en ik een tweepersoons bed zouden hebben. Na dit drie maal in foutloos engels te hebben medegedeeld werd ik naar mijn nieuwe kamer begeleid waar ze me in hun beste engels vertelde dat de airco de kamer tot een ideale 14 graden celcius had gekoeld. Ik had hier weinig interesse in en zowiezo zat mijn hoofd al op KLIA. Gestressed maar geschoren en gewassen, sprong ik op de trein en was al aan het fantaseren over hoe ik mijn vriendin eindelijk weer kon omhelezen, toen ik me realiseerde dat het nieuws slechts weinig nieuws bevatte.

Nog geen twee seconden later realiseerde ik mij toen ik in de hoek van het LCD schermpje keek waarom. Ik had slechts 45 minuten geslapen.

Ik heb echter nooit een bezwaar van het personeel gehoord en ook toen ik alleen terug kwam werd er niks gevraagd en kwamen er geen opmerkingen. Jet lag is a royal bitch
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:13:45 #56
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36992984
Was vorig jaar, iedereen bepakt en bezakt naar italie, wij als groep zouden daar een 10-12 weken werken.
Had d'r een meisje in plaats van de aangegeven 20 kilo, 35 kilo(!!!!) meegenomen.
Nou met z'n allen de tas doorzoeken, liters shampoo en liters bodylotion etc. kwam d'r allemaal uit hehe
  zondag 16 april 2006 @ 00:24:45 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_36994765
Paar jaar terug naar Polen geweest met een busje. Iedereen die daar wel eens geweest is weet dat ze overal bezig zijn met wegwerkzaamheden. We rijden in de buurt van Warschau opzoek naar de camping maar door werkzaamheden moeten we een rijbaan naar links opschuiven. Ik zit naast de bestuurder en ik zou op de bordjes letten. Even later staat er een bordje dat we toch weer naar rechts moeten, dus wij weer opschuiven. Blijkbaar waren de wegwerkers dat bordje vergeten af te plakken wat even later staat er plotseling een bord midden op onze rijbaan. Ik dacht dat de bestuurder dat ook wel zag maar pas toen iedereen in de bus begon te gillen kon ie nog net op tijd zijn stuur omgooien en hadden we geluk dat er net niemand naast ons reed.

Die zelfde bestuurder had trouwens eerder in die vakantie ook al een domme fout gemaakt. Op een camping in een bos (nog op de heenweg in Duitsland) stond bij het oprijden van de camping een auto op het pad. Hij dacht, dan rijd ik toch even tussen de bomen door. Helaas reed ie toen over een boomstronk heen zodat het busje vast kwam te zitten. Uiteindelijk hebben ze de bomstronk met een kettingzaag weg gezaagd.

Verder ben ik al wandelend al heel erg vaak verdwaald. Met als domste keer een keer in de pyrineen. We zouden met een groep van ongeveer 30 mensen van de camping naar een bivakplek lopen. Dat was niet zo ver maar de staff had dat niet verteld en wilde ons een omweg laten lopen. Helaas wisten ze de weg niet zo goed zodat we boven op een berg het verkeerde dal in naar beneden liepen. Een meisje uit onze groep ging helaas door haar enkel (uit de kom bleek een paar dagen laten in Nederland) dus ze kon niet meer lopen. Zij bij iemand op de rug en haar rugzak (zo'n grote) en die van de jongen waar ze op de rug zat moesten toen door iemand gedragen worden. De staff begon een beetje ongerust te worden omdat we er allang hadden moeten zijn. Ondertussen begon het al een beetje donker te worden. De 2 mobiele telefoons die mee waren (het was '98 ofzo) hadden geen bereik. Aan de andere kant van een rivier stond een huis dus een paar mensen door de rivier, met als gevolg natte voeten, om te kijken of er iemand thuis was, nee natuurlijk niet. Wij dus maar weer verder. Komen we ineens midden in het bos een grote de Waard Albatros tent tegen. (Wat best appart is daar aangezien dat een Nederlandse tent is) Er was niemand maar wij besloten dat we er maar moesten gaan overnachten. Met wat passen en meten moest dat net gaan met 30 mensen. Een paar mensen liepen toch nog even verder om te kijken waar het pad heen liep. Gelukkig bleek er een dorpje 2 km verder te liggen zodat we toch nog met een busje naar de camping terug konden worden gebracht. Natuurlijk waren we ook zo dom om geen eten mee te nemen dus terug op de camping waren we blij dat we ook eindelijk wat konden eten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_36995826
Toen ik 10 was, waren we op weg naar een camping in de buurt van Bordeaux. Bij België ging het al fout. We hadden gegeten in een wegrestaurant. Wij klaar met eten, verder rijden...komen we in Frankrijk bij een tolweg: SHIIIIIIIIIIIT, waar is m'n vaders tas met alle papieren?! Hmmmmm...of die staat nog in België óf m'n pa had 'm op het dak gezet, maar er niet meer vanaf gehaald. Wij zonder enig geld of paspoorten vanuit Frankrijk weer naar België naar dat wegrestaurant. En ja hoooooooor, daar stond m'n vaders handtas met alle papieren... Stress stress stress.....

Het is nu minder dramatisch, maar toen ik 10 was, vond ik het wel eng!
pi_36999171
Kwam 's morgens vroeg in m'n uppie in een restaurantje in Thailand en bestelde een "kafe yin" (ice-coffee)...waarop de ober zei " ah you speak Thai, how nice"....met een lachend gezicht zei ik " yeah..i can also say saparot pan (ananas shake), Heineken saam kuat (3 bier) and kao pat gai kai dao (rijst met kip en ei)...

Komt ie 10 minuten later naar m'n tafel met een icecoffee, ananas shake, 3 flesjes Heineken en een Thaise rijstmaaltijd.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 16 april 2006 @ 11:32:40 #60
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37000667
Ik kom in Baja California met de auto aanrijden op Playa Balandra (vlakbij La Paz). Toen we (+4) het strand zagen sprongen we met z'n allen uit de auto en renden we het water in.. Het mooiste strand dat ik tot nu toe in m'n leven heb gezien voor ons alleen.

Na 10 minuten zijn we naar een andere "baai" gelopen omdat vanaf daar echt niks van de moderne wereld te zien was en we daar onze eigen baai hadden... Na de hele dag op het strand te hebben gelegen liepen we terug naar de auto waar we zagen dat er een ruitje was ingetikt en al onze spullen gestolen waren. Voor zo'n 2300 Euro (voor mij alleen al, had m'n laptop o.a. mee). Normaal gesproken laat ik niks in een auto liggen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 16 april 2006 @ 14:52:48 #61
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_37005467
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kwam 's morgens vroeg in m'n uppie in een restaurantje in Thailand en bestelde een "kafe yin" (ice-coffee)...waarop de ober zei " ah you speak Thai, how nice"....met een lachend gezicht zei ik " yeah..i can also say saparot pan (ananas shake), Heineken saam kuat (3 bier) and kao pat gai kai dao (rijst met kip en ei)...

Komt ie 10 minuten later naar m'n tafel met een icecoffee, ananas shake, 3 flesjes Heineken en een Thaise rijstmaaltijd.
Dat kan ook echt alleen in Thailand gebeuren...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  maandag 17 april 2006 @ 11:52:17 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37027647
Ik ben eens in het verkeerde treindeel gestapt in de trein van Groningen-Utrecht. Eén deel stopte bij Zwolle en ging terug naar Groningen en het andere deel ging door naar Utrecht. 1 keer raden in welk deel ik zat
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 april 2006 @ 11:54:08 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37027697
Mijn vader kreeg eens 50 telefoonkaarten toen hij om een telefoonkaart met 50 tikken vroeg in Frankrijk
Niet meer actief op Fok!
pi_37047621
quote:

Life sucks
pi_37051609
Wéken vantevoren een weekendje klimmen in Frankrijk plannen, ervan uitgaande dat het met Pasen wel redelijk warm daar moet zijn, zeker aangezien het in Nederland zo'n 20 graden zou worden, uiteindelijk op de plaats van bestemming aankomen waar blijkt dat er nog een halve meter sneeuw ligt... (lekker hoor met je tentje + zomerslaapzak. )
Wandelen was fijn zullen we maar zeggen, volgend weekend opnieuw proberen .
pi_37051676
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk bezochten we een dorpje. We wilden de auto daar in een parkeergarage zetten, maar deze had een maximale doorrijhoogte. Onze auto was laag genoeg, dus we reden door. Ineens *KGKGGKKRKKR*, iedereen zo van: Wtf? Waren we vergeten dat de dakkoffer er nog op zat en onze auto dus niet laag genoeg was . Dat was einde dakkoffer .
pi_37058158
Concert in Parijs. Besluiten geen hotel te boeken, aangezien we om 6 uur 's ochtends de trein al terug moesten hebben en we dus geen zin hadden om een hoop geld neer te tellen voor 4 uurtjes slaap. "Parijs is een wereldstad, daar zal 's nachts ook wel wat te doen zijn" zo beredeneerden wij. Dus niet. Daar stonden we dan om half 1 's nachts in een stad waar geen zak te doen was

Besloten maar een beetje rond te lopen, maar toen er steeds meer junks ons gingen lastig vallen toch maar besloten om in een veeeeeels te duur café te gaan zitten (8,50 euro voor een glas cola). Uiteindelijk toch overleefd

Ook mooi, naar een concert in Keulen rijden (kleine 2,5 uur rijden). 's ochtends olie verwisselen in de auto en vergeten de dop er op te draaien. Dan 's nachts terug rijden en vrijwel zonder benzine op de snelweg zitten waar het eerst volgende tankstation pas over 50 km was.... En er dan achter komen dat je vrijwel geen olie meer hebt

Ander concert in Keulen. Terug willen rijden en niet weten welke kant we op moeten. "Dusseldorf is volgens mij bij de grens, dus hou dat maar aan" zeg ik. Drie uur later bleek Dusseldorf dus de andere kant op te zijn
Nee.
pi_37058216
Parijs zou ik niet echt een blunder willen noemen. Dit was onze keuze en daarom dus geniael.
pi_37058247
Nog een ander concert in Antwerpen. Auto slaat ineens af, midden op de snelweg. Geen beweging meer in te krijgen. Flinke kettingbotsing voorkomen doordat ze toevallig aan de weg aan het werk waren en ik dus dat terrein op kon rijden. Olie gecheckt, koelvloeistof gecheckt... Nergens iets mis mee... Na een kwartier deed ie het ineens weer, nergens meer last van gehad :S
Nee.
pi_37059529
A2 in Polen (Potznan - Warschau). Met de auto van de baas naar warschau…. Elk tolhuisje onderweg voorzien van zo'n mooi DKV-logo, wat dus ook op mn tank-pasje zat. Elk tolhuisje heeft me zeker 10 minuten gekost om uit te leggen dat het DKV-betaalsysteem ook voor de tolwegen werkt en dat ze de magneetstrip waarop staat "outside the Netherlands" moeten gebruiken. Uiteindelijk tot vlak voor Warschau gekomen, en toch maar even tanken….
Weer gezeik met het betalen…. De beste man begreep er geen barst van….. 5 keer naar buiten kijken naar welke pomp het was, zn collega erbij geroepen en top-overleg in het pools….2 minuten later met volle verbazing vraagt ie "Number 5??"dus ik zeg, ja, nummer 5….die blauwe auto. Het overleg gaat verder met zn collega, waarna hij met nog grotere verbazing vraagt "No truck??"…. uiteindelijk wilde ie het toch maar proberen, en hoppa…betaald
Gelukkig bleek dat er iemand in het tankstation stond die ook engels sprak. Die legde me uit dat DKV-betaal-systeem in Polen alleen voor vrachtwagens wordt gebruikt, en dat personenauto's daar nooit mee kunnen tanken…. Nu werd ook plots de verwarring bij de tolhuisjes duidelijk
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:17:49 #71
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37070787
Maak ik een keer een wippie in een tent met een of andere snol aan de zich dito noemende Costa, wat denk je: leg ik me daar gewoon in de open lucht te pompen. Er was dus helemaal geen tent.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_37080547
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Beter dan 5 liter schoonmaakazijn voor 5 personen...

Uitleg:

We reden met de auto door Zuid Afrika en stopten bij een lokale supermarkt in een klein stadje om wat eten en drinken in te slaan voor een hele dag rijden door Drakensbergen. We komen de supermarkt uit en bedenken dat we nog water moeten hebben.
Dus ik loop terug de supermarkt in en zoek naar de flessen water. Naast het water staan jerrycans van 5 liter zonder etiket voor ongeveer dezelfde prijs...
Groot was toen ook de verbazing bij de eerstvolgende stop dat het water wel erg vreemd rook... en na goed zoeken bleek er ook een kleine stempel op te staan dat het schoonmaakazijn was in plaats van water
Proost
pi_37093442
quote:

Ge-wel-dig, ik zie het zo voor me!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37317367
Haha geweldig topic dit zijn er nog meer mensen die blunders hebben begaan op reis? vast wel

Een paar weken terug zaten we in Ierland met wat klasgenoten. Wij op zaterdag naar de enige discotheek op het eiland. Hardstikke gezellig en ondanks dat het bier 3,80 is voor een halve liter waren we redelijk beschonken.
We reden terug naar het plaatsje waar we verbleven met de discobus. Voor ons zaten wat meiden dus wij een praatje maken. Zegt 1 van die meiden ineens: I've got family in Holland, can you learn me some Dutch words?" Aangeschoten als we zijn dachten we: die zullen we is wat leren! Dus wij allemaal woorden als geil en neuken in de keuken enzo laten zeggen(Hollandse gasten van 20 met bier op )
Daarna wilde ze weten wat het betekende, en toen ze dat hoorde zei ze:"That's a bit rude for my 3-year old cousin."
Gelukkig wel op het goede moment uitgestapt, anders moesten we 8 km. lopen
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_37351741
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....

Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...

Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!

Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 27-04-2006 18:20:44 ]
  donderdag 27 april 2006 @ 19:20:00 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37354167
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....

Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...

Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!

Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!

Was die stad toevallig Ban Phe? In de buurt van Ko Samet Daar heb ik ook mijn eerste en enige bekeuring gekregen... ook voor 1 richtingsverkeer in de verkeerde richting rijden.

Wat mij opvalt aan jouw bekeuring is dat alle gegevens (Paspoort nummer, TM-nummer) erbij staan, bij mij stond echt alleen het kenteken. (Ook geen ID laten zien). Overigens hoefde ik deze bekeuring niet direct te betalen, en heeft mij uiteindelijk niets gekost... (Alleen mijn Thaise familie wel )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:42:35 #77
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37405372
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[afbeelding]
Ging dat maar ook hier in nederland zo
pi_37407383
Op de laatste dag van mijn reis door Mexico vroeg m'n Mexicaanse maat of ik zin had in een beetje coke...

Nou...dat sla ik niet af...en zei dat ik wel mee zou betalen...

Dat hoefde niet want het kostte daar maar 3 Euro per gram...

Laatste dag !!! argh
pi_37407815
quote:

Deze is echt geweldig

Ik heb ook wel een grappige blunder. Eind 2001 was ik mijn moeder op vakantie in Australie, we hadden een auto gehuurd, reden van Melbourne langs de kust naar Surfers Paradise en dan onder weg gewoon in motels slapen.
We hadden een stuk gereden en kregen wel honger dus in het eerstvolgende dorpje gestopt en naar een snackbarretje gegaan. Wij lopen daar naartoe, loopt er tegelijk met ons een vrouw ook richting het snackbarretje. Ik liep wat te treuzelen dus mijn moeder zegt: "loop nou door anders gaat dat mens nog voor" (blijkbaar had mijn moeder erge honger ) maargoed, de mevrouw gaat voor ons naar binnen, loopt door tot ze achter de balie staat en vraagt met een big smile in het Nederlands aan ons "waar kan ik jullie mee helpen"
Mijn moeder ik: de mevrouw kon er gelukkig wel om lachen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37408683
Wij zijn in Thailand onze paspoorten kwijtgeraakt Gelukkig konden we met kopieen van onze paspoorten overal heen... maar alleen in Thailand. Toen moesten we dus naar Bangkok naar de nederlandse ambassade om nieuwe paspoorten te maken. Gelukkig duurde dat maar 2 dagen ofzo Maar het was wel ff schrikken zeg..
pi_37532809
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 18:52 schreef -Dries- het volgende:
Wij zijn in Thailand onze paspoorten kwijtgeraakt Gelukkig konden we met kopieen van onze paspoorten overal heen... maar alleen in Thailand. Toen moesten we dus naar Bangkok naar de nederlandse ambassade om nieuwe paspoorten te maken. Gelukkig duurde dat maar 2 dagen ofzo Maar het was wel ff schrikken zeg..
Hoe raak je die kwijt dan?
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:30:28 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37532865
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:28 schreef Irakkie het volgende:

[..]

Verloren ofzo?
pi_37533784
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:28 schreef Irakkie het volgende:

[..]

Laten liggen in een tuk-tuk

pi_37546535
Dat is dan mooi kut-kut
the shore
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:44:44 #85
130803 Gripper
Get a grip
pi_37546958
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:30 schreef rameijer het volgende:
Dat is dan mooi kut-kut

*veegt stukjes kiwi van z'n beeldscherm*
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:54:17 #86
3647 B.R.Oekhoest
pi_37547298
Ik was eens op reis in Parijs, komt er een groepje Fransen vragen of ik mee wil voetballen met wat vriendin. Dus ik zeg ja, krijg ik me na 2 minuten toch een kans voor open doel a la Wim Kieft tegen San Marino, en wat denk je: knal ik hoog over. Dat was dus wel een blunder op reis, oftewel een echte reisblunder.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:03:28 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37547643
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik was eens op reis in Parijs, komt er een groepje Fransen vragen of ik mee wil voetballen met wat vriendin. Dus ik zeg ja, krijg ik me na 2 minuten toch een kans voor open doel a la Wim Kieft tegen San Marino, en wat denk je: knal ik hoog over. Dat was dus wel een blunder op reis, oftewel een echte reisblunder.
Ik denk dat jij je ondertitel moet herzien
pi_37561831
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:30 schreef rameijer het volgende:
Dat is dan mooi kut-kut
whehe
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 mei 2006 @ 06:10:55 #89
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621398
Hier komt mijn verhaal
We waren bij vrienden aan het logeren in Albany, New York. Onze terugvlucht vertrok omn 15.00 's middags vanuit JFK en we zouden dezelfde ochtend er naar toe rijden.

Ten eerste vertrokken we veels te laat met als gevolg dat ik de hele weg letterlijk 140 km per uur heb moeten rijden. Vlakbij New York kwamen de laatste tolpoortjes en toen kwamen we erachter dat mijn vriend zijn laatste losgeld aan een zwever bij een benzinepomp had gegeven Ik werd helemaal hysterisch (we waren behoorlijk in tijdnood) en was zo in paniek dat de man van het tolpoortje ons gelukkig door liet gaan

Vlakbij JFK is het een wirwar van wegen en het is o zo moeilijk om de juiste afslag te nemen. Op een gegeven moment reed ik helemaal aan de linkerkant van de weg terwijl de juiste afslag rechts was. En niemand liet mij er natuurlijk tussen, maar met veel kunst en vliegwerk lukte het mij om me er tussen te proppen. Veroorzaakte bijna een ongeluk maar we hadden net aan de afslag! We waren zo opgelucht

Snel leverden we de auto in en we namen het 'treintje' naar de luchthaven. Toen kwam ik erachter dat ik de paspoorten in de auto had laten liggen Wij weer helemaal in paniek, we hadden nog zo weinig tijd over! Bij het eerste beste punt eruit gestapt en mijn vriend is toen snel terug gegaan naar het autoverhuurbedrijf.

Uiteindelijk kwamen we veel te laat bij de incheckbalie aan. Gelukkig werd er nog omgeroepen of er nog mensen in de rij stonden voor onze vlucht. Wij naar voren, maar het vrouwtje dat ons zou helpen was in ene een hele tijd weg Gelukkig wilde iemand anders ons helpen, maar ze wist niet of we nog wel op de vlucht konden Na een telefoontje naar de gate kregen we te horen dat het nog wel zou lukken. Versneld gingen we door alle veiligheidsprocedures heen en op onze sokken (geen tijd meer om onze schoenen aan te trekken) renden we naar de gate.

Daar stapten net de laatste mensen in en wij waren zo blij! Toen we eenmaal opgelucht in het vliegtuig zaten gingen een paar Nederlanders nog klagen dat wij op hun plek zaten Jawel, we zaten een rij te ver naar voren

Tot op de dag van vandaag kunnen we niet geloven dat we alsnog de vlucht hebben gehaald
  zondag 7 mei 2006 @ 08:33:40 #90
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37621566
Wat een verhaal. Die Nederlanders aan het eind...
pi_37621905
Oh, maar dat doe ik ook hoor. Ik ga niet het hele vliegtuig doorzoeken of er nog een plekje vrij is, waar ik zelf dan mogelijk weer weg gejaagd kan worden. Ik wil gewoon mijn plekje.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:47:58 #92
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621984
Dat doe ik alleen als het om een hele andere plek gaat
Wij hadden precies dezelfde stoelen, raam en gangpad. als de andere Nederlanders. Dus er was daadwerkelijk geen verschil.

En het was gewoon onwerkelijk om dat te horen na al dat gestress wat we de hele dag hadden gehad.
pi_37622025
Ja, maar dat weet je niet op dat moment. Je ziet alleen dat er mensen op je plekje zitten, niet waar die mensen eigenlijk horen te zitten.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:57:55 #94
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37622082
Ik weet wat je bedoelt. In dit geval zat iedereen al. Deze mensen tikten vanuit hun stoel op onze schouders dat wij verkeerd zaten

Maar laatst heb ik ook nog iemand van mijn plekje weggejaagd omdat ik foto's wilde maken
pi_37663393
ik heb weleens 1,90 euro voor een rol mentos betaald op t vliegveld in parijs. Dat is eigenlijk wel het stomste wat ik ooit gedaan heb op reis.
  maandag 8 mei 2006 @ 17:57:33 #96
130803 Gripper
Get a grip
pi_37663626
quote:
Op zondag 7 mei 2006 06:10 schreef poohy het volgende:
<JFK verhaal>
Wees blij dat je er geen middag hebt hoeven doorbrengen, maar dat je in 1 keer de vertrekhal kon doorrennen... Er is daar werkelijk geen ruk te doen.
In Januari was ik er voor m'n werk, en op de heenweg vanaf JFK naar werk (Net buiten NY, in Connecticut) had ik er met de huurauto bijna 3 uur over gedaan. Dus, terug maar wel op tijd weggegaan, dat leek me verstandig. Was ik er met een uurtje, heb bijna 5 uur op het vliegveld spelletjes op m'n telefoon zitten spelen....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_37684009
Tip: boek
the shore
pi_37684460
Op de boot van Engeland naar Frankrijk..

We reden met 2 auto's weg van het vakantiepark.
Auto 1: mijn Pa, ma, broertje en zusje
Auto 2: Ik en mijn toenmalige vriendin

Aangekomen bij de boot paspoortcontrole gehad etc en we kregen ieder verschillende rijen aangewezen en wat ook resulteerde in een totaal andere plek op de boot offcourse.

MIjn broertje wilde vanaf Frankrijk met mij meerijden en dat was geen probleem, voordat de boot aanmeerde stapte hij bij mij in zonder paspoort mee te nemen want die paspoortcontrole hadden we immers in Engeland al gehad en uit ervaring weten we dat je die normaal maar een x krijgt.
Ik rij dus in Frankrijk de boot af (zonder een idee te hebben waar auto 1 is) en het gaat ellendig langzaam, we rijden een bocht om en jawel: paspoortcontrole .

Toen ik bij die 2 beambtes aankwan en vroegen naar onze paspoorten heb ik die van mij en mijn vriendin afgegeven en vriendelijk uitgelegd dat die van mijn broertje in de andere auto lag en dat ik niet wist of deze al voor ons was gepasseerd of nog moest komen...
Die kerels werden vrij pissig en onvriendelijk en ik kreeg een hele preek waar ik verder weinig aandacht aan heb geschonken met het resultaat dat ik mijn auto naast dat hokje kon zetten en kon wachten op goed geluk dat ze achter ons zouden staan...

Ondertussen staat iedereen je raar aan te kijken omdat je langs de kant ben gezet..

En wat bleek, de enerlaatste auto bleek auto 1 te zijn.. Ik was ondertussen al behoorlijk gaan zweten want ik stond al 15 minuten naast de auto te wachten...

Paspoort gepakt nog een preek gehad van die fransoos en toen konden we doorrijden...
pi_37685672
Wat een zeikerds Maar ja, Frankrijk...
the shore
pi_37686665
In 1998 woonde ik een jaartje in Frankrijk en had daar een Zweedse vriendin die geen Frans sprak. Mijn eigen Frans was destijds niet zo vloeiend als dat het nu is. Die vriendin was helemaal McDonalds fan en wilde graag wteen of er een McDonalds in de buurt van Biarritz was. Dus ik ga naar de VVV en vraag:

Il y a un Mac ici?
Waarop er raar naar me gekeken werd. Dus ik herhaal mijn vraag: Il y a un Mac ici?
Ze keken me aan alsof ik van Mars kwam dus ik besloot mijn vraag toe te lichten:
C'est délicieux et pas trop cher.

Waarop het hele kantoor niet meer bijkwam van het lachen. Ik zeg nogmaals MacDonalds. " Aaaaaaaah le MacDo". Blijkt dat ze de Mac in Frankrijk de MacDo noemen. Een Mac ofwel in het frans een mec is een kerel. Ik vroeg dus eigenlijk:

Is er een kerel hier in de buurt? Hartstikke lekker en niet te duur?
pi_37688154
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:59 schreef Vogue het volgende:

....
pi_37688308
LOL

the shore
pi_37691922
Vogue, dat is met afstand het beste verhaal tot nu toe hier....
Geweldig
  woensdag 10 mei 2006 @ 01:23:12 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37702551
whehehe
  woensdag 10 mei 2006 @ 04:13:29 #105
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37703163
Goed bezig Vogue!
pi_37707228
ik was gaan liften naar een kamp wara vrienden zaten in wales. ik ahd gezien dat het een plaatjes wat met new in de naam had dat had ik onthouden dus ik liften ongeveer 20 uur achterelkaar de nacht door toen ik uiteindelijk in de buurt kwam keek ik op de kaart en zag een plaatje new port op de kaart staan dus ik daar naar toe het was onder tussen 9 uur. daar aangekomen ging ik kijken waar ik moest zijn op het papiertje dat in me tas zat moetst het een ander plaats zijn nl new gale was ik bijna daar gestrand omdat ik geen lift meer kreeg naar 20 km verderop
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:00:30 #107
104963 ETA
European Travel Author
pi_37707324
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 13:56 schreef susscorfa het volgende:
ik was gaan liften naar een kamp wara vrienden zaten in wales. ik ahd gezien dat het een plaatjes wat met new in de naam had dat had ik onthouden dus ik liften ongeveer 20 uur achterelkaar de nacht door toen ik uiteindelijk in de buurt kwam keek ik op de kaart en zag een plaatje new port op de kaart staan dus ik daar naar toe het was onder tussen 9 uur. daar aangekomen ging ik kijken waar ik moest zijn op het papiertje dat in me tas zat moetst het een ander plaats zijn nl new gale was ik bijna daar gestrand omdat ik geen lift meer kreeg naar 20 km verderop
ik begrijp het een klein beetje, maar leestekens zijn in dit geval zeer handig.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_37707914
Vriend van mij ging met schoolreisje naar Berlijn - toen nog gescheiden.
Op de weg naar binnen bleek dat-ie zijn paspoort was vergeten.
Nou ja, op een bus zo volgeladen mist men één twee jongens niet. Zeker niet als je een beetje wegduikt.
Dat werkte bij de ene douane, maar hij had niet bedacht dat er nóg een douane kwam en hij zat al weer overeind.

De bus reed door en hij mocht voorover buigen terwijl douanemensen hun latex handschoentjes aantrokken...
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:03:26 #109
3647 B.R.Oekhoest
pi_37710537
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:22 schreef mgerben het volgende:
Vriend van mij ging met schoolreisje naar Berlijn - toen nog gescheiden.
Op de weg naar binnen bleek dat-ie zijn paspoort was vergeten.
Nou ja, op een bus zo volgeladen mist men één twee jongens niet. Zeker niet als je een beetje wegduikt.
Dat werkte bij de ene douane, maar hij had niet bedacht dat er nóg een douane kwam en hij zat al weer overeind.

De bus reed door en hij mocht voorover buigen terwijl douanemensen hun latex handschoentjes aantrokken...
Weinig geloofwaardig verhaal van die vriend van jou. En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.
pi_37728692
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.
the shore
pi_37771464
Echt gelachen hier zeg!!! Pietprul... GE-WEL-DIG!!! ik zie het helemaal voor me!!
Verhaal van Vogue ook ontzettend leuk!!

Weinig echte reisblunders hier tot nu toe.
1 in Australie:

Had een vlucht geboekt van Brisbane naar Sydney waar ik weer een bekende zou ontmoeten.
Had nog weinig geld dus een vroege vlucht (was goedkoper)

Ik dus naar me hosteltje,me wekker vroeg gezet,word wakker,en loop naar beneden om uit te checken.

1e probleem al: de 'portier' lag te slapen en kreeg em met geen mogelijkheid wakker.
eerst roepen,toen werd het bijna schreeuwen om uiteindelijk maar effe flink aan zijn arm te trekken!

Oke mooi,ik was eruit.
Nog vol goede moed op naar de skytrain.

Wist bijna zeker welke lijn ik moest hebben,maar na wat vragen nam ik toch een andere.
Dit bleek de verkeerde te zijn en ergens op een verlaten stationnetje in the middle of nowhere strandde ik!!!

Wist echt absoluut niet waar ik was,maar ik kwam gelukkig al iemand tegen.
Deze kerel wist mij te vertellen dat de volgende metro pas over 30 min kwam!!!

Oke taxi bellen...taxi is nooit aangekomen.
Uiteindelijk weer in die metro,keertje overstappen om uiteindelijk op plaats van bestemming te eindigen: airport Brisbane!!

Rennen,rennen,rennen....I'm sorry miss...Your airplane just left!!!

No fucking way!!!

De daaropvolgende was echt dubbel zo duur!!
Er zat dus niks anders op dan maar effe 14 uur lang op het vliegveld zitten wachten op die ene goedkope vlucht (want ja weinig geld meer,en na al dat gedoe al helemaal niet meer!!!)

Wijze les: volgende keer vertrek ik 5 uur van te voren!!!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_37780771
Zit ik al een week met mn ouders in Zuid-Frankrijk, gaan we een dagje naar Spanje. Leuk, onderweg naar Spanje ff checken of ik mn paspoort bij me had. Niet dus, lag nog in NL...gewoon mn mond gehouden en niet naar de douaniers gekeken en er was geen probleem.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:13:31 #113
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781068
Grenscontrole tussen Spanje en Frankrijk?
pi_37781184
Zijn zelfs eens aangehouden met een hele lading flessen wijn onder de stoelen...Tis niet altijd geweest zo als het nu is he, maar daar ben jij wrs niet oud genoeg voor...
fok! fotoboek
pi_37781403
Ik werd anders afgelopen wintersport tussen oostenrijk en Italië nog gewoon aangehouden op de grens hoor... Drugscontrole nederlandse auto...
pi_37781658
Ik heb 2 vrienden die op dezelfde dag/jaar geboren zijn als ik (andere achternaam, toevallig wel 1 met dezelfde voornaam/doopnaam). Toevallig hebben we alle 3 dezelfde hobby, namelijk sportklimmen en we gaan dan ook regelmatig naar Belgie/Duitsland/Frankrijk om te klimmen. Altijd weer een feest bij het inchecken op de camping, die incheckmiepen zie je altijd eventjes naar ons kijken van .

Maar dat is niet echt een blunder, misschien van de campingdame die er niks van begrijpt

Wel zat blunders gehad, op zoek naar een jeugdherberg in Nice met een tas van 20 KG "ja het is bovenaan die berg ik weet het zeker", na 1,5 uur omhoog lopen , blijkt er bovenaan niet zoveel te zijn, dus wij verder lopen, andere kant vd berg weer naar beneden.
Oud opatje zat zn auto midden op de weg en stapt uit, komt er slippend een auto om de hoek, bijna op de stilstaande auto gebotst . Maar gelukkig wist opa ons te vertellen waar de jeugdherberg was, paar kilometer terug lopen, berg op en in een of ander vaag zijstraatje
Totaal die dag zo'n 5 uur gelopen met 30 graden en een tas van 20 KG op de rug en er dan de volgende dag achter komen dat er ook een bus rijdt!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2006 10:19:14 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:40:48 #117
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37783128
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:01 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Wijze les: volgende keer vertrek ik 5 uur van te voren!!!!
Dat werkt niet altijd
Doordat ik een keer te vroeg was voor een vlucht van Melbourne naar Sydney, werd ik op een eerdere vlucht ingedeeld. Blijkbaar had ik de tijd verkeerd begrepen, want toen ik vrolijk aan het winkelen was, hoorde ik in eens: 'final call for Poohy'. Ik raakte meteen paniek en rende in volle vaart naar de gate. Daar werd ik opgewacht door twee kwade stewardessen en een groot aantal boze passagiers

Maar ja het kost de luchtvaartmaatschappij nogal wat als het de slottijd niet haalt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:49:23 #118
97745 Thorical
finding a way
pi_37866175
En treinkaartje gekocht dat op 15 januari afliep en dan een reis boeken Utrecht naar Moskou op de 14. Geen rekening houdend dat de reis wel eens langer kan duren dan 24 uur.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:43:21 #119
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37867965
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:29 schreef egilio het volgende:
Zijn zelfs eens aangehouden met een hele lading flessen wijn onder de stoelen...Tis niet altijd geweest zo als het nu is he, maar daar ben jij wrs niet oud genoeg voor...
Je bent maar 5 jaar ouder.
pi_37904583
wat een verschil een paar jaar kan maken he

VB: stel dat ik toen 8 was, dat herinner ik me nog, jij was toen 3, herinnert daar niets van...Snappez vous?
fok! fotoboek
  woensdag 17 mei 2006 @ 06:03:01 #121
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37904599
  woensdag 17 mei 2006 @ 06:13:37 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37904607
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Toen ik nog een kleine cracker was zouden we op vakantie gaan naar Mallorca. Mijn vader, broer en ik. Aangezien wij nog jonge knaapjes waren had mijn vader alles geregeld.
Wij zaten 's nachts rond een uurtje of 01:00 te wachten met al onze spullen tot een kennis ons op zou komen halen. 5 minuten gingen voorbij, 10......15 toen vond mn vader het welletjes en zegt tegen mn broer: "Zet teletekst is aan volgens mij loopt mijn horloge niet goed." Zo geschiedde, zegt onze ouwe heer heel droog:"O, het is 4 Augustus in plaats van 5, we kunnen weer naar bed."
Oh damn, het zou je maar gebeuren
pi_37909033
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 06:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Oh damn, het zou je maar gebeuren
Beter dan: "O, het is 6 Augustus in plaats van 5, we kunnen thuisblijven."

the shore
pi_38443839
Ok dit is niet echt een 'blunder' in de strikste zin van het woord maar goed ik deponeer 'm toch maar.
Vorig jaar was het dan zover, ik ga een paar maanden backpacken in China en ZO azie. De avond voor m'n vertrek hou ik nog een borrel in een cafe voor wat vrienden. Ik voelde me echt ziek worden die avond dus ik ging als eerste van iedereen naar huis (echt heel vroeg). Ik herinner me nog dat ik buiten stond met m'n vriendin (25 graden) en stond te rillen. Ik zei: 'is het zo koud hier?' Waarop ze nogal verbaasd reageerde.

Goed, ik meteen m'n bed in. Volgende dag voel ik me nog steeds beroerd. Ik koorts meten. 38.4. En ik zou die avond naar Hong Kong vlilegen. Ik m'n reisgenoot gebeld dat ik me echt beroerd voelde en of we niet wat later konden vertrekken. Hij probeerde wat te regelen maar alles zat volgeboekt of kostte echt klauwen met geld. Zijn vriendin opperde nog dat het zenuwen waren. Ik dacht van niet, maar ja ik nam aan dat het zo was. Ik dacht ook nog dat ik misschien wat reageerde op m'n GGD prik die ik een dag eerder had gehad. Het zou wel overgaan.

Op de vlucht naar HK voelde ik me zo beroerd dat ik zo goed als de hele vlucht heb geslapen (en dat is me nooit eerder gelukt). Op een momentje na dat ik naar het toilet ging. Ik zag op m'n gezicht in de spiegel een paar puistjes. Ik dacht: tjonge ik krijg ook nog weer jeugdpuistjes. Verder geen aandacht aan besteed. Ik leefde op paracetamol maar de koorts bleef aanhouden.

Eenmaal geland op HK wij naar het hostel (mt st. davis, aanrader!). Ik heb me er echt naar toe gesleept en gelijk weer gaan slapen. Volgende ochtend wakker, zit ik helemaal onder de puistjes. En nog steeds koorts. Dit is niet goed dacht ik, dus maar naar de dokter. Wij naar het ziekenhuis. Zegt de arts: "you have chickenpox!". Ik dacht "wtf! op mijn leeftijd". Blijkbaar nooit gehad als kind. Blijkt dat daar de jeugd ervoor wordt ingeent maar de oudere garde niet en ik een potentieel risico ben als besmettingsbron.

Dus ik moest in quarantaine.

Daarna gelijk hermetisch in een ambulance gestopt en naar de 'biohazard' afdeling van een ziekenhuis daar gebracht. Daar aangekomen vraagt de arts me 2500 euro borg. Ik gaf aan dat ik dat niet had, maar dat ik ook wel in een hotel wilde uitzieken. Na wat beraad zei de arts dat ik die borg kon laten zitten. Jammer. Ik had nog gevraagd hoe lang het zou duren. Volgens de arts ergens tussen de twee en drie weken op mijn leeftijd (toen 25). Ik dacht echt NEE heb ik dit.

Ik kwam op een klein kamertje met een tv met bijna uitsluitend chinese tv. Niets te doen. Alle artsen/verpleegsters droegen biohazard suits dus ik heb in die tijd geen gezicht gezien. Het ergste was dat ik me na 2 dagen weer heel goed voelde want de koorts was over. Maar ja, dan ben je nog besmettelijk tot je 'opgedroogd' bent. Dus ik was en gezond, maar i kmocht er niet uit. Gelukkig liep alles snel goed af en mocht ik er na een week uit. De dokter zei dat het bij mij als een klein kind verliep. Gelukkig maar. In die tijd kon ik niet bellen en heb ik niemand gezien. Ik mocht een keer video-conferencen met m'n reisgenoot. Verder helemaal dood verveeld en veel geslapen en gelezen. Ik had in de eerste week dus m'n reisboek al uit...

Goed begin van je wereldreis! En als ik degene tegenkom die mij besmet heeft doe ik 'm nog eens wat
pi_38444915
zal je maar gebeuren!
  maandag 5 juni 2006 @ 09:43:30 #126
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_38552443
Afgelopen week kwam ik hier in Kuala Lumpur aan na een lange reis vanaf Sepang Airport.

Eindelijk in de stad bedacht ik me dat ik niet wist waar mijn guesthouse zich bevond
wist alleen de naam en was niet zo slim geweest adres&tel uit te printen

ben naar The Golden Triangle gegaan waar de meeste hotels en shopping malls zich bevinden
kon dus op zoek naar een internetcafe, want de taxichauffeurs wisten niet waar het guesthouse was, tussen al die gigantische hotels hier.
Lekker in die hitte en vochtigheid en een zware backpack.

in een erg drukke mall uiteindelijk een internetcafe gevonden en toen weer voor de deur van de mall een taxi genomen om vervolgens 1 hoek om te rijden waar het guesthouse zich bevond
pi_38559808
hahahah zal je altijd zien
the shore
  maandag 5 juni 2006 @ 15:32:33 #128
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38560058
Whehehe dat is wel heel kansloos ja.

Alhoewel ik denk dat ik dat ook ga zien in Korea in juli.
  maandag 5 juni 2006 @ 18:02:58 #129
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38564627
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:39 schreef Mfpower het volgende:
*snip heel verhaal*
Dat lijkt me echt heel erg om zo te beginnen!

Is chicken pox niet hetzelfde wat de waterpokken?
En worden we daarvoor niet ingeent hier?
pi_38582568
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:02 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt heel erg om zo te beginnen!

Is chicken pox niet hetzelfde wat de waterpokken?
En worden we daarvoor niet ingeent hier?
Volgens mij is het zo dat 8 van de 10 mensen deze ziekte krijgen (net als bijv. mazelen) als ze nog een klein kind zijn. ALs je de ziekte een keer gehad hebt, kun je die niet nog een keer krijgen. Ben je nu net iemand die het als kind niet heeft gehad, kun je het op volwassen leeftijd alsnog krijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38584231
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat 8 van de 10 mensen deze ziekte krijgen (net als bijv. mazelen) als ze nog een klein kind zijn. ALs je de ziekte een keer gehad hebt, kun je die niet nog een keer krijgen. Ben je nu net iemand die het als kind niet heeft gehad, kun je het op volwassen leeftijd alsnog krijgen.
Klopt. Ik had het blijkbaar niet gehad. In Nederland zou een arts zeggen: kruip in bed en ziek lekker uit. Dat was daar nog wel anders. Ik was nog vergeten te noemen dat ik officieel bezoek had gehad van een of ander outbreak-team wat m'n vluchtnummers, busnummers etc moest weten om een eventuele epidemie te tracken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')