quote:Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
-verhaal-
whehehequote:Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren![]()
Bevestigd door vooroordelen over Belgen wel weer.quote:Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
-knip-
quote:Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
Dit is wel een HEEEL groot probleem in Frankrijk ja!quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:06 schreef mortar999 het volgende:
Onderweg naar een dorpje in Frankrijk...weet bij God niet meer hoe dat dorpje heette.
Keurig ingesteld op de routplanner, alles komt vanzelf goed.
De vriendelijke stem van de routeplanner begelidt mij inderdaad keurig door Frankrijk richting dorp. Ongeveer 30 kilometer voor aankomst bel ik vast even naar de mensen waar ik de sleutel van het huisje moest gaan halen.
Blijken er meerdere dorpjes met dezelfde naam in Frankrijk te zijn, moest ik nog 300 kilometer rijden....
Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:04 schreef Public_NME het volgende:
...
Bleek het dus een vertraagde intercity the zjin naar R'dam, en werkten de borden niet helemaal goed. (werden pas geupdate nadat ik erin zat denk ik)
...
Ja ik dus ook niet meer... Maarja ik ben al niet zo'n ochtendmensquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef ElCondor het volgende:
[..]
Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...
Hmm..tja in India kan het overal vandaan komenquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:25 schreef snivoos het volgende:
tijdens een feest in Varanasi (India) door een menigte naar de Ganges gesleurd en me daar tegen beter weten in laten onderdompelen. Op zich een geweldige ervaring ware het niet dat de Ganges een van de goorste rivieren van de wereld is.
Gevolg: Bij thuiskomst had ik een dubieuze infectie aan mijn dikke teen. Daar heb ik anderhalf jaar last van gehad en ben ik tig keer voor naar de huisarts geweest en een paar keer naar het ziekenhuis. Mijn teen doet het weer maar is een beetje verminkt.
Dom dom dom
Wel een mooi aandenken....
laatst een documentaire gezien over de Ganges in India, ongeveer half India gooit daar hun afval in, en ook de lijken van overleden familieleden worden daarin gedropt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hmm..tja in India kan het overal vandaan komen![]()
Wij hebben zo'n rit ooit met de bus gedaan, met school.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:22 schreef edsuit het volgende:
In augustus 2004 ben ik met een paar vrienden met de trein naar het Sziget Festival in Boedapest, Hongarije geweest. We gingen door Duitsland, door Oostenrijk, en op een gegeven moment kom je op het laatste station voor de grens van Oostenrijk en Hongarije, een klein station in the middle of nowhere. Eerst kwam de Oostenrijkse douane langs. Toen kon een van ons zijn paspoort niet vinden.. maar hij had nog wel een kopie. Ok, dat was ook goed.
Maar daarna kwam de Hongaarse douane. "PASPORT KONTROL!" Wij hadden geen idee dat je door beide landen gecontroleerd moest worden, dus wij probeerden uit te leggen dat we net al gecontroleerd waren. Verstond 'ie blijkbaar niet: "PASPORT KONTROL!". Met de paspoortkopie nam hij geen genoegen. Wij probeerden het op een of andere manier uit te leggen, maar de beambte zei alleen maar: "PRIVATPROBLEME, AUFSTEIGEN!". Wat? "AUFSTEIGEN!". Wij probeerden verhaal te halen maar die gast kon geen Engels, slechts een paar woorden Duits en hij deed absoluut geen moeite om ons te verstaan. En daar ging onze vriend, met nog een stel andere mensen (er zaten nogal wat festivalgangers in de trein) moest hij achterblijven op het station. Wij dachten toen echt dat 'ie gewoon terug zou moeten. Wij gingen maar verder.. achteraf hadden we misschien met 'em mee moeten gaan, maar we waren te verbaasd en verbouwereerd om even helder na te denken en we konden het eigenlijk gewoon niet geloven.
Gelukkig mocht 'ie alsnog door, hij kreeg een tijdelijk paspoort en mocht op de volgende trein naar Boedapest, waar we hem weer zagen.
Natuurlijk kunnen we er nu om lachen, maar toen was het iets minder leukIn ieder geval zal geen van ons ooit zijn paspoort nog vergeten!
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terugvlucht vanuit Bangkok naar Helsinki op bijvoorbeeld vrijdag de 7e om 00.10. Ik denk dus....als ik vrijdagochtend in Bangkok arriveer vanuit Phuket, ben ik ruim op tijd om vrijdagavond rond een uur of 9 a 10 in te checken nietwaar ?
De woensdag daarvoor ga ik uit verveling bij zo´n reisbureautje voor het eerst van mijn leven een vlucht herbevestigen. Neehoor, u staat niet op de lijst voor de vrijdagavondvlucht naar Helsinki. Blijkt dus...... 00.10 is het vrijdag ja, al 10 minuten. Het restant van de avond is dus echt donderdag. Had ik dus bijna mijn vlucht met 24 uur niet gehaald.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef Rory78 het volgende:
Zo'n man met de hamer verhaal heb ik ook al eens aan den lijve ondervonden tijdens een hete dag in het voorjaar van 2004. Even met zijn zevenen een rondje om het meer van LaRoche. De stommigheid in de feiten dat het meer steeds groter bleek dan we op de kaart eerst inschatten, de wegen steeds smaller en onbegaanbaarder werden en het feit dat we met een kinderbuggy aan deze tocht begonnen, haalden het niet bij ons lunchpakket bestaande uit slechts 1 liter water...
Voor ons allen...
Geluk bij een ongeluk vonden we nederlands sprekende Walen (!) die ons naar de auto's gereden hebben. Pfff, dat zal ons NOOIT meer overkomen.
Wij hebben zoiets in Luxemburg gedaan. Dat was geregeld door Belgen. In dit geval Belgen met verstand van zaken. Was goed geregeldquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:
[..]
1 liter water voor 7 + 1/4 persoon
Mijn 'redding' kwam van een groep Nederlanders op survival weekend. Om 6 uur s'avonds tref ik die groep in het bos bij de rivier met hun vrachtwagen. Ik strompel naar ze toe en prevel dat ik een telefooonnummer van lokale taxi zoek. Nou dat kwam goed uit ze moesten ook naar Trois Point. Maar ze moesten wel eerst het deel af maken waar iedereen met een glijtouw de rivier over is.
Ze hadden een drukke dag gehad, kanoen, fietsen, wandelen en dan nu over de rivier.
In hun groep was ook een meisje dat s'ochtends met kano in het water was gevallen (vind je het gek die rivier was door regen behoorlij heftig) . Totaal van de kaart door de kou, maar ze moest van de Nederlandse organisatie het hele programma mee doen. En nu kon dat meisjes dus een uur lang wachten tot iedereen aan de overkant was ondertussen stond naast haar een vrachtwagen met chauffeur te wachten om het materiaal te vervoeren. Ik zei er wat van, maar had geen kracht meer om amok te maken. Gelukkig waren de deelnemers wat socialer en gaven haar alle kleding die ze konden afstaan en mij een biscuitje.
En dan was het moment dat iedereen naar Trois Point kon gaan, inclusief de vrachtwagen. En denk je dat de leiding meteen die verkleumde meid of uitgeputte mejufrouw Flipflop in de vrachtwagen zetten? Welnee, het moest een echt sportief weekend blijven. En iedereen mocht lopen. De groep deelnemers wachtte bij aankomst op de camping nog een gevecht om 1 douche en kantine corvee.
Gelukkig had ik mijn eigen weekend organisatie inclusief pension met pasta restaurant onder mijn kamer. Echt na die ervaring weet ik het zeker; Nederlanders moeten geen survival dingen of bergtochten in het buitenland organiseren...ze snappen geen ruk van de natuur.
Waren het daarna ook allebei exen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn grootste blunder vond plaats op de laatste dag van 'n vakantietrip. Twee dames kwamen los van elkaar en zonder dat ze elkaar kenden me uitzwaaien op het vliegveld. Dat werd een bitchfight.
Ik heb me er wel uit kunnen lullen. Stond toen wel even met m'n mond vol tanden. Dan ben je wel even blij dat je door de douane kunt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waren het daarna ook allebei exen?![]()
Beter dan 5 liter schoonmaakazijn voor 5 personen...quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:1 liter water voor 7 + 1/4 persoon
jemig, schrik je de teringquote:Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
Ik moest van Madr5id naar Amsterdam vliegen.
Op die borden staan tot 2 uur vooruit de vertrektijden.
Ik was ruim van te voren aanwezig, althans dat dacht ik.
Het was 13.00 uur en eindelijk zou mijn vlucht op het bord komen, ik vloog namelijk om 15.00 uur
maar er kwam niets
dus ging ik dat hele bord nog maar eens langs.
Stond mijn vlucht goddomme helemaal bovenaan! bij Final Call
Helemaaaaal para. (vooral omdat ik al ruim 3 kwartier een boek had gelezen op het vliegveld omdat ik echt ruiiim op tijd was)
Heeeeel snel rennen, echt heeeel snel, bagage niet afleveren.
Moest ik met hand en gewone bagage door die poortjes, (ik was voorgekropen) ondertussen stroomde het zweet al van me kop. Zat er een zakmes in me gewone bagage....
dikke chaos, alles uitpakken, zakmes wegflikkeren...
en weer door rennen, natuurlijk de verste gate...
Eindelijk aangekomen, maarja, natuurlijk te laat....
ik was wel zuur, maarja, dikke pech, boek wel een nieuwe vlucht.
Er was echter ook nog een moeder met een klein kind en een ander meisje die de vlucht gemist hadden. Zij dik chaos schoppen, janken, schreeuwen, allerlei redenen dat ze wel moesten wachten.
Kwam er opeens voor ons speciaal een bus.. die ons naar het vliegtuig toe reed.
Instappen in het vliegtuig, ze waren ondertussen al met die rare nooduitgang show bezig.
Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren![]()
been there, done thatquote:Op vrijdag 7 april 2006 07:27 schreef splendor het volgende:
Ik stond in de stationshal op utrecht centraal op dat gele bord te kijken met alle tijden erop, de trein naar eindhoven zou over 2minuten vertrekken en anders moest ik een uur wachten (zondag avond) dus ik ren naar parron 11/12, snel de roltrap af.. links geen trein te zien, rechts een stampvolle dus ik probeer nog een bord boven me te lezen maar er was al gefloten dus ik duik die trein in en een seconde later gaan de deuren dicht, kijk ik op het bordje achter me.. enschede.
Toen ben ik bij amersfoort maar weer omgedraaid.
quote:Op zondag 16 april 2006 10:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kwam 's morgens vroeg in m'n uppie in een restaurantje in Thailand en bestelde een "kafe yin" (ice-coffee)...waarop de ober zei " ah you speak Thai, how nice"....met een lachend gezicht zei ik " yeah..i can also say saparot pan (ananas shake), Heineken saam kuat (3 bier) and kao pat gai kai dao (rijst met kip en ei)...
Komt ie 10 minuten later naar m'n tafel met een icecoffee, ananas shake, 3 flesjes Heineken en een Thaise rijstmaaltijd.![]()
Kwam 's morgens vroeg in m'n uppie in een restaurantje in Thailand en bestelde een "kafe yin" (ice-coffee)...waarop de ober zei " ah you speak Thai, how nice"....met een lachend gezicht zei ik " yeah..i can also say saparot pan (ananas shake), Heineken saam kuat (3 bier) and kao pat gai kai dao (rijst met kip en ei)...
Komt ie 10 minuten later naar m'n tafel met een icecoffee, ananas shake, 3 flesjes Heineken en een Thaise rijstmaaltijd.![]()
Proostquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Beter dan 5 liter schoonmaakazijn voor 5 personen...
Uitleg:
We reden met de auto door Zuid Afrika en stopten bij een lokale supermarkt in een klein stadje om wat eten en drinken in te slaan voor een hele dag rijden door Drakensbergen. We komen de supermarkt uit en bedenken dat we nog water moeten hebben.
Dus ik loop terug de supermarkt in en zoek naar de flessen water. Naast het water staan jerrycans van 5 liter zonder etiket voor ongeveer dezelfde prijs...
Groot was toen ook de verbazing bij de eerstvolgende stop dat het water wel erg vreemd rook... en na goed zoeken bleek er ook een kleine stempel op te staan dat het schoonmaakazijn was in plaats van water![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....
Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...
Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!
Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!
![]()
Ging dat maar ook hier in nederland zoquote:Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....
Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...
Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!
Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!
![]()
[afbeelding]
Deze is echt geweldigquote:Op zondag 16 april 2006 10:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe raak je die kwijt dan?quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:52 schreef -Dries- het volgende:
Wij zijn in Thailand onze paspoorten kwijtgeraaktGelukkig konden we met kopieen van onze paspoorten overal heen... maar alleen in Thailand. Toen moesten we dus naar Bangkok naar de nederlandse ambassade om nieuwe paspoorten te maken. Gelukkig duurde dat maar 2 dagen ofzo
Maar het was wel ff schrikken zeg..
quote:
Ik denk dat jij je ondertitel moet herzienquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik was eens op reis in Parijs, komt er een groepje Fransen vragen of ik mee wil voetballen met wat vriendin. Dus ik zeg ja, krijg ik me na 2 minuten toch een kans voor open doel a la Wim Kieft tegen San Marino, en wat denk je: knal ik hoog over. Dat was dus wel een blunder op reis, oftewel een echte reisblunder.
Wees blij dat je er geen middag hebt hoeven doorbrengen, maar dat je in 1 keer de vertrekhal kon doorrennen... Er is daar werkelijk geen ruk te doen.quote:Op zondag 7 mei 2006 06:10 schreef poohy het volgende:
<JFK verhaal>
quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:56 schreef susscorfa het volgende:
ik was gaan liften naar een kamp wara vrienden zaten in wales. ik ahd gezien dat het een plaatjes wat met new in de naam had dat had ik onthouden dus ik liften ongeveer 20 uur achterelkaar de nacht door toen ik uiteindelijk in de buurt kwam keek ik op de kaart en zag een plaatje new port op de kaart staan dus ik daar naar toe het was onder tussen 9 uur. daar aangekomen ging ik kijken waar ik moest zijn op het papiertje dat in me tas zat moetst het een ander plaats zijn nl new gale was ik bijna daar gestrand omdat ik geen lift meer kreeg naar 20 km verderop
Weinig geloofwaardig verhaal van die vriend van jou. En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:22 schreef mgerben het volgende:
Vriend van mij ging met schoolreisje naar Berlijn - toen nog gescheiden.
Op de weg naar binnen bleek dat-ie zijn paspoort was vergeten.
Nou ja, op een bus zo volgeladen mist men één twee jongens niet. Zeker niet als je een beetje wegduikt.
Dat werkte bij de ene douane, maar hij had niet bedacht dat er nóg een douane kwam en hij zat al weer overeind.
De bus reed door en hij mocht voorover buigen terwijl douanemensen hun latex handschoentjes aantrokken...
quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.
Dat werkt niet altijdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:01 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Wijze les: volgende keer vertrek ik 5 uur van te voren!!!!![]()
![]()
Je bent maar 5 jaar ouder.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:29 schreef egilio het volgende:
Zijn zelfs eens aangehouden met een hele lading flessen wijn onder de stoelen...Tis niet altijd geweest zo als het nu is he, maar daar ben jij wrs niet oud genoeg voor...
Oh damn, het zou je maar gebeurenquote:Op vrijdag 7 april 2006 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Toen ik nog een kleine cracker was zouden we op vakantie gaan naar Mallorca. Mijn vader, broer en ik. Aangezien wij nog jonge knaapjes waren had mijn vader alles geregeld.
Wij zaten 's nachts rond een uurtje of 01:00 te wachten met al onze spullen tot een kennis ons op zou komen halen. 5 minuten gingen voorbij, 10......15 toen vond mn vader het welletjes en zegt tegen mn broer: "Zet teletekst is aan volgens mij loopt mijn horloge niet goed." Zo geschiedde, zegt onze ouwe heer heel droog:"O, het is 4 Augustus in plaats van 5, we kunnen weer naar bed."![]()
Beter dan: "O, het is 6 Augustus in plaats van 5, we kunnen thuisblijven."quote:Op woensdag 17 mei 2006 06:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Oh damn, het zou je maar gebeuren![]()
Dat lijkt me echt heel erg om zo te beginnen!quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:39 schreef Mfpower het volgende:
*snip heel verhaal*
Volgens mij is het zo dat 8 van de 10 mensen deze ziekte krijgen (net als bijv. mazelen) als ze nog een klein kind zijn. ALs je de ziekte een keer gehad hebt, kun je die niet nog een keer krijgen. Ben je nu net iemand die het als kind niet heeft gehad, kun je het op volwassen leeftijd alsnog krijgen.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt heel erg om zo te beginnen!
Is chicken pox niet hetzelfde wat de waterpokken?
En worden we daarvoor niet ingeent hier?
Klopt. Ik had het blijkbaar niet gehad. In Nederland zou een arts zeggen: kruip in bed en ziek lekker uit. Dat was daar nog wel anders. Ik was nog vergeten te noemen dat ik officieel bezoek had gehad van een of ander outbreak-team wat m'n vluchtnummers, busnummers etc moest weten om een eventuele epidemie te tracken...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat 8 van de 10 mensen deze ziekte krijgen (net als bijv. mazelen) als ze nog een klein kind zijn. ALs je de ziekte een keer gehad hebt, kun je die niet nog een keer krijgen. Ben je nu net iemand die het als kind niet heeft gehad, kun je het op volwassen leeftijd alsnog krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |