Hoezo is "God" subjectief?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Minder subjectief dan het begrip "God".
sub·jec·tief (bn.)quote:
Grappig dat je dat stelt. In NL zijn het juist de hogeropgeleiden die zich makkelijker laten bekeren.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Trek de wouden van Centraal Afrika in en bekeer wat volk naar die ene god, hier ligt het opleidingsniveau iets te hoog waardoor mensen als jij niet serieus genomen worden.
Koran, Bijbel.quote:
Die vakken onderbouwen mijn geloof. Hoe onderbouwen zij het evolutiesprookjequote:Op vrijdag 7 april 2006 16:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Mijn onderbouwing is de diverse wetenschappelijke onderzoeken. Zoals jij die krijgt op de middelbare school bij biologie, natuurkunden, scheikunde etc. etc.
Hij dacht dat een cel wat gel was. Dat was de hele basis van zijn theorie. Later onderzoek heeft zijn sprookje alleen maar meer ontkracht en dat gebeurt nog altijd.quote:[..]
prcs, en later onderzoek bracht hen verder.
eigenlijk heb je gelijk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Koran, Bijbel.
Allemaal onwaarheden en dingen die niet kloppen.
Ergo, er wordt geleefd volgens regels in boeken die in sommige gevallen pas tientallen jaren geschreven zijn. Nadat het mond op mond is verder gebracht.
Dus "het woord van "God" is opgeschreven nadat er jaren tussen heeft gezeten. Je kan er van uit gaan dat er geen ruk meer van klopt.
Maar kom eens met 1 bron dat God bestaat. En een bron dat de evolutietheorie niet juist is.
Inmiddels hebben meerdere mensen je dat al gevraagd, maar je draait er omheen als een moslim in Mekka.
Verklaar je nader aubquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
fout de vertellingen uit de koran stammen af van het sumerische rijk, tastbaarder dan DAT kun je het niet krijgen.
dat is de basis voor al het geloof, de stromingen van Isac en Ismael komen daar uit voort.
Nou ja, je leert op een normale school hoe dingen geëvolueerd zijn. Oftewel een onderbouwing van de evolutietheorie.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die vakken onderbouwen mijn geloof. Hoe onderbouwen zij het evolutiesprookje
Gast, dat heb ik meerdere malen aangegeven. Jij kiest ervoor dom, doof en blind te zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zeg ik iets over tegenhouden? nope..
Ik blijf nog liever in de 19 eeuw dan dat ik terug tot de 1e eeuw.
Kan jij me uitleggen wat er niet aan de evolutietheorie klopt. Welke punten? Waaruit bestaat de evolutietheorie?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Gast, dat heb ik meerdere malen aangegeven. Jij kiest ervoor dom, doof en blind te zijn.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Gast, dat heb ik meerdere malen aangegeven. Jij kiest ervoor dom, doof en blind te zijn.
toch eens beter opletten hoe bij biologie de overgang van aap naar mens wordt uitgelegdquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die vakken onderbouwen mijn geloof. Hoe onderbouwen zij het evolutiesprookje
[..]
de evolutietheorie is niet zoals een bijbel of koran een vaststaand verhaal, het is iets dat altijd uitgebreid wordt, verder onderzocht en nieuwe bewijzen voor worden gevonden.quote:Hij dacht dat een cel wat gel was. Dat was de hele basis van zijn theorie. Later onderzoek heeft zijn sprookje alleen maar meer ontkracht en dat gebeurt nog altijd.
Wat ook nog eens in veel gevallen pas decennia later is opgeschreven.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:12 schreef TC03 het volgende:
Wordt de evolutietheorie nou alweer bekritiseerd?
Hmm, een theorie waar zeer veel bewijs voor is tegenover een één of ander vergezocht sprookje.
zowel het oude testament (voor de christenen) als de ismael stroming die de basis legde voor mohammeds islam(waarin hij 1 god uitriep tot de alleen god over alle stammen, de god van ismael dus, genaamd Enlil, ook wel EL, aldus Allah.)quote:
Bewijs?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Allemaal onwaarheden en dingen die niet kloppen.
Wanneer kom jij met 1 bron dat God niet bestaat?quote:Maar kom eens met 1 bron dat God bestaat.
Die is meerdere malen gegeven. Maar ik respecteer je keuze om dom, doof en blind te blijven.quote:En een bron dat de evolutietheorie niet juist is.
Dat meerdere mensen niet kunnen lezen is niet mijn probleem lijkt me.quote:Inmiddels hebben meerdere mensen je dat al gevraagd, maar je draait er omheen als een moslim in Mekka.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:42 schreef HassieBassie het volgende:
Goede, edoch volledig overbodige redenering. Ik kan nooit bewijzen dat iets NIET bestaat, dat is wetenschappelijk gezien onmogelijk.
Bewijzen dat iets WEL bestaat kan wel, zolang het maar bestaat. Dus kom maar op met het bewijs. Gebrek aan bewijs dat iets bestaat is het enige bewijs dat iets niet bestaat.
Rare retoriek hoor, jij gelooft in iets heel erg onwaarschijnlijks (een 'opperwezen' dat alles zo maar heeft gemaaktquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wanneer kom jij met 1 bron dat God niet bestaat?
Ik heb het geen ENKELE keer gezien, kom op zeg. Laat het nog eens zien in plaats van op de man te spelen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die is meerdere malen gegeven. Maar ik respecteer je keuze om dom, doof en blind te blijven.
Het is inmiddels al tig keer bewezen dat de Bijbel bestaat uit verhalen die soms pas na een halve eeuw zijn opgeschreven. Hoe betrouwbaar is dat?quote:
Vraag met vraag beantwoorden; zwaktebodquote:Wanneer kom jij met 1 bron dat God niet bestaat?
Nee, dat is ie niet.quote:Die is meerdere malen gegeven. Maar ik respecteer je keuze om dom, doof en blind te blijven.
Je laat het keer op keer na om een goed en duidelijk antwoord te geven.quote:Dat meerdere mensen niet kunnen lezen is niet mijn probleem lijkt me.
bewijs eens dat ik God niet benquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wanneer kom jij met 1 bron dat God niet bestaat?
[..]
Dat is inderdaad het probleem van scholen. Ze onderwijzen een sprookje tijdens biologie. Maar ach, als ik een voldoende moet halen door te vertellen dat Sneeuwwitje de appel van de kwade heks opat, dan doe ik dat.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou ja, je leert op een normale school hoe dingen geëvolueerd zijn. Oftewel een onderbouwing van de evolutietheorie.
Dat heet de school van het leven. Wat ze je op school ook wijsmaken over evolutie, uiteindelijk achterhaal je de waarheid vanzelf. Sommigen achterhalen deze nooit.quote:Ik weet niet waar ze jou in dat sprookje dat religie heet hebben laten geloven, maar op een normale school leer je dat niet meer.
Wáárom is het een sprookje dan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem van scholen. Ze onderwijzen een sprookje tijdens biologie. Maar ach, als ik een voldoende moet halen door te vertellen dat Sneeuwwitje de appel van de kwade heks opat, dan doe ik dat.
Hoe kom je op het idee dat ik een dergelijke nutteloze moeite voor jou ga doen? Je kiest voor onwetendheid, ik heb daar vrede mee.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
meerdere keren..
een linkje is al teveel gevraagd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |