abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:56:48 #141
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36766326
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

En jij maakt haar belachelijk op grond van haar eerste optreden als kandidaat voor het lijsttrekkerschap?
Knap hoe je een topic over Rutte en Verdonk kunt verdraaien naar Bos.
Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.
Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?
Ik hoor veelal dat ze zegt dat ze daadkrachtig is, maar is ze echt daadkrachtiger dan een Bot? en waar blijkt dat uit?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36766415
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?
Ik hoor veelal dat ze zegt dat ze daadkrachtig is, maar is ze echt daadkrachtiger dan een Bot? en waar blijkt dat uit?
Bot?

Die scholiere maakt er zelf een show van, iedere politicus zal niet zeggen wat die morgen doet, ook Bos. Het ontbreekt de kamer aan daadkracht, niet Verdonk.
pi_36766932
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:

Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.
quote:
'Ik ben niet links, ik ben niet rechts, maar ik ben rechtdoorzee',
Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.
Ze zegt dat ze niet rechts is en dat ze eerlijk is in deze bewering, maar onderwijl doet ze rechts.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:30:28 #144
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_36767021
Rita past net zo goed bij de VVD als Fortuyn destijds bij Leefbaar Nederland..
waarschijnlijk wel
pi_36767062
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.
Ze zegt dat ze niet rechts is en dat ze eerlijk is in deze bewering, maar onderwijl doet ze rechts.
Ja, daar heb ik Bos ook al talloze keren op betrapt. Waarin doet ze rechts dan?
pi_36767094
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:33 schreef Ponskaart het volgende:

Waarin doet ze rechts dan?
Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?
pi_36767123
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?
Waarin doet ze rechts vroeg ik.
pi_36767329
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:36 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Waarin doet ze rechts vroeg ik.
Dat vroeg je en ik vroeg: "Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?"
pi_36767402
Goed, dan niet.
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:46:31 #150
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36768793
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Ponskaart het volgende:
Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten.
Dat is een keuze, maar zeg dan niet dat de man een populist is en/of geen inhoud heeft; als je niet bereid bent om je in zijn achtergrond en zijn standpunten te verdiepen moet je je mond over hem dichthouden.

Overigens is Verdonk helemaal niet duidelijk, ze braakt wat stellingen uit zonder aan te geven hoe ze dat wil verwezenlijken. Goed, ze heeft daar de tijd nog voor, maar zolang ze daar geen inhoud aan geeft neem ik haar niet serieus.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36768927
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is een keuze, maar zeg dan niet dat de man een populist is en/of geen inhoud heeft; als je niet bereid bent om je in zijn achtergrond en zijn standpunten te verdiepen moet je je mond over hem dichthouden.

Overigens is Verdonk helemaal niet duidelijk, ze braakt wat stellingen uit zonder aan te geven hoe ze dat wil verwezenlijken. Goed, ze heeft daar de tijd nog voor, maar zolang ze daar geen inhoud aan geeft neem ik haar niet serieus.
Bos heeft van mij tijd genoeg gehad, ik vind hem een flapdrol. Eigenlijk precies wat jij van Verdonk vindt. Dus wat valt er dan verder nog te bespreken?
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:54:09 #152
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36769011
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:51 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Bos heeft van mij tijd genoeg gehad, ik vind hem een flapdrol. Eigenlijk precies wat jij van Verdonk vindt. Dus wat valt er dan verder nog te bespreken?
Het feit dat jij hem beoordeelt zonder je in zijn standpunten verdiept te hebben.
pi_36769064
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het feit dat jij hem beoordeelt zonder je in zijn standpunten verdiept te hebben.
Het feit dat jij dat bij Verdonk doet. Ik vind Bos een stiekemerd, Verdonk is duidelijk in haar denkbeelden.
Of je daar nog een commercieel boekje bijvoegt boeit mij niet meer zo. Het is puur marketing om zijn lege verhaal heen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:01:15 #154
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36769179
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:56 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Het feit dat jij dat bij Verdonk doet. Ik vind Bos een stiekemerd, Verdonk is duidelijk in haar denkbeelden.
Of je daar nog een commercieel boekje bijvoegt boeit mij niet meer zo. Het is puur marketing om zijn lege verhaal heen.
Nee, dat doe ik niet bij Verdonk, ik beoordeel haar op wat ze gezegd heeft en als ze een boek uitgeeft zal ik het lezen. Dat zou je bij Bos ook kunnen doen, komt heel wat geloofwaardiger over.
pi_36769229
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet bij Verdonk, ik beoordeel haar op wat ze gezegd heeft en als ze een boek uitgeeft zal ik het lezen. Dat zou je bij Bos ook kunnen doen, komt heel wat geloofwaardiger over.
Als het een literair hoogstandje is dan wil ik dat wel overwegen. Nu is het gewoon lectuur en ook nog eens afgekeken van Fortuyn.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:04:24 #156
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36769269
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:03 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Als het een literair hoogstandje is dan wil ik dat wel overwegen. Nu is het gewoon lectuur en ook nog eens afgekeken van Fortuyn.
Tuurlijk Fortuyn was de eerste politicus ter wereld die een boek uitgegeven heeft en dan ook nog van een zeer hoogstaand niveau.
pi_36769379
Doe mij Rutte maar. Ik zie wel wat in paars 3 namelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:09:18 #158
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36769398
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ook, maar dan met GroenLinks i.p.v. D66.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:09:53 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36769422
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:11:04 #160
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36769462
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.
Dat roept hij nu, maar ik denk dat hij daar nog wel op terug zal komen als hij eenmaal gekozen is.
pi_36769554
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat roept hij nu, maar ik denk dat hij daar nog wel op terug zal komen als hij eenmaal gekozen is.
Dan hoop ik niet dat Rutte het wordt, A zeggen en Z doen maar ik vind het sowieso al onverstandig om partijen op voorbaad uit te sluiten
pi_36770143
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Rutte is te braaf, dat weet hij zelf ook wel. Of de VVD het aandurft om met Verdonk aan het roer te gaan werken is een tweede. Rutte is nog braver dan Dijkstal.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:53:31 #163
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36770589
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:03 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

De hele show van Verdonk woensdag was een copy/past show van Fortuyn
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36770684
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De hele show van Verdonk woensdag was een copy/past show van Fortuyn
Dat maakten de media ervan. Hoe kwam Wouter (het kan altijd stouter) alweer de zaal binnen na de overwinning met de gemeenteraadsverkiezingen? Wat had hij daar overigens mee te maken? Had hij gewonnen? De man is nu al megalomaan.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:57:40 #165
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36770735
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:00 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Bot?

Die scholiere maakt er zelf een show van, iedere politicus zal niet zeggen wat die morgen doet, ook Bos. Het ontbreekt de kamer aan daadkracht, niet Verdonk.
ja bot, de minister. Wat maakt Verdonk in de praktijk daadkrachtiger dan Bot. verdonk krijgt vergeleken hem weinig voor elkaar. Alleen Bot schreeuwt wat minder en doet wat meer. Welke plannen zijn nu echt door verdonk door de Kamer gebracht, juridisch haalbaar en is ze daadkrachriger dan een andere minister?

Dat een minister na een vonnis nog in een krant haar gelijk probeert te halen met argumenten die ook door de rechter zijn meegwogen in zijn oordeel vind ik onder de gordel. Als dat haar manier is van gelijk halen en een zaak van 2 kanten laten zien .
Balkenende predikt normen en waaarden en verdonk gaat na een vonnis van de rechter haar gelijk halen in de krant. Kom zeg, daar sta je als minister toch boven? Dat je je door een scholiere al zo uit te tent kan laten lokken..
And that is the news.''
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:58:04 #166
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36770748
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:56 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Dat maakten de media ervan. Hoe kwam Wouter (het kan altijd stouter) alweer de zaal binnen na de overwinning met de gemeenteraadsverkiezingen? Wat had hij daar overigens mee te maken? Had hij gewonnen? De man is nu al megalomaan.
Alsof de andere partijleiders geen toespraak gaven op die avond.

Of heeft de linkse media date er van gemaakt?
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:01:08 #167
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36770827
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:56 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Het is naief om te denken dat gemeenteraadsverkiezingen niks met landelijke thema's te maken hebben. Dat Bos zo opkomt maakt Verdonk niet eens inhoud hebben.
Verdonk heeft dezelfde mensen om zich heen als Fortuyn ten tijde en volgens mij elke analist heeft al geconcludeerd dat het er verdacht veel op leek.
And that is the news.''
pi_36770990
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja bot, de minister. Wat maakt Verdonk in de praktijk daadkrachtiger dan Bot. verdonk krijgt vergeleken hem weinig voor elkaar. Alleen Bot schreeuwt wat minder en doet wat meer. Welke plannen zijn nu echt door verdonk door de Kamer gebracht, juridisch haalbaar en is ze daadkrachriger dan een andere minister?

Dat een minister na een vonnis nog in een krant haar gelijk probeert te halen met argumenten die ook door de rechter zijn meegwogen in zijn oordeel vind ik onder de gordel. Als dat haar manier is van gelijk halen en een zaak van 2 kanten laten zien .
Balkenende predikt normen en waaarden en verdonk gaat na een vonnis van de rechter haar gelijk halen in de krant. Kom zeg, daar sta je als minister toch boven? Dat je je door een scholiere al zo uit te tent kan laten lokken..
Wat heeft Bot bereikt? Dat er soldaten naar Uruzgan gaan? Dat de EU nog even moet wachten op pegels uit Nederland? Als het aan hem had gelegen dan hadden de mensen zonder mening over de EU geen stemrecht gehad.
Dat meisje Taida had allang het land uitgemoeten, conform afspraak. Dat is Verdonk niet aan te rekenen dat uitvoerende diensten er een potje van maken.
pi_36771034
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Alsof de andere partijleiders geen toespraak gaven op die avond.

Of heeft de linkse media date er van gemaakt?
Jij begint met de vergelijking Verdonk/Fortuyn. Dat hebben de media er inderdaad van gemaakt. In NOVA werd er zelfs een compilatie van gemaakt, kan het mennen van het dom te houden volk nog doorzichtiger?
pi_36771041
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.
Bullshit.

Hij heeft een boekenkast vol geschreven, lijkt me sterk dat je iemand die een boekenkast vol heeft geschreven inhoudsloos kan noemen. Je kan het er niet mee eens zijn, maar inhoudsloos was hij verre van. Laat die boekenkast van Woutertje Bos dan maar eens zien.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:16:18 #171
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36771197
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:07 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Wat heeft Bot bereikt? Dat er soldaten naar Uruzgan gaan? Dat de EU nog even moet wachten op pegels uit Nederland? Als het aan hem had gelegen dan hadden de mensen zonder mening over de EU geen stemrecht gehad.
Dat meisje Taida had allang het land uitgemoeten, conform afspraak. Dat is Verdonk niet aan te rekenen dat uitvoerende diensten er een potje van maken.
Verdonk is nooit iets aan te rekenen.
Hoe kan een parlement zijn werk doen als een minister zich verschuilt achter de incompetentie van zijn ambtenaren?
Dat noemt men daadkracht?
Kok die trad af voor iets wat niet eens had gehoeven volgens politiek medestanders en tegenstanders. Dit kabinet blijft altijd zitten.
Ik vind het beleid slecht, maar de mentalitteit die het uitstraalt nog veel erger. Alleen daarom al zou iedereen op een niet regeringspartij moeten stemmen. LPF, christelijk of links. De arrogantie van dit kabinet, daar kon paars nog wat van leren. En Nederland pikt ales. De kamer pikt alles en is onder controle van de regering. Een verhagen die soms mooi weer loopt te spelen met Zalm en dan een discussie nabootsen en zich uiteindleijk met 30 euro laat wegsturen. De IND die elke fout kan maken en er nu pas 3 mensen zijn weggestuurd. Een paar 'vinkjes' worden verkeerd gezet zodat mensenleens in gevaar komen. De burgerrechten worden stiekem weggenomen. Of vind jij deze manier van politiek bedrijven zoals het hoort?
Mensen als Zalm en Balkenende die een einde wouden maken aan de gewoontes van paars zijn nog een stap verder daarin gegaan. Ongelovelijk dat men dit pikt. Dit is nieuwe poltiiek? Iets wat fortuyn wilde? Nee dus, dit wilde hij niet. Dat ministers zolang bleef zitten.
Waarom pikt iedereen alles van het kabinet. Vind de gemiddelde nederlander het wel goed zo?

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar voorbeelden waaruit blijkt dat een Verdonk daadkrachtig is en daadkrachtiger dan een andere minister. Over het beleid algemeen open ik wel eens een topic.
And that is the news.''
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:17:11 #172
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36771220
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:09 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Bullshit.

Hij heeft een boekenkast vol geschreven, lijkt me sterk dat je iemand die een boekenkast vol heeft geschreven inhoudsloos kan noemen. Je kan het er niet mee eens zijn, maar inhoudsloos was hij verre van. Laat die boekenkast van Woutertje Bos dan maar eens zien.
Hij heeft het nodige gepubliceerd als socioloog, maar zijn politiek getinte werken en in het bijzonder De puinhopen van acht jaar Paars durf ik gerust inhoudsloos te noemen. Hij benoemt wat (perceptieve) problemen maar hij draagt geen oplossingen aan, terwijl dat boek volgens zijn eigen woorden als verkiezingsprogramma mocht worden gezien.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:17:21 #173
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36771223
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:09 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Jij begint met de vergelijking Verdonk/Fortuyn. Dat hebben de media er inderdaad van gemaakt. In NOVA werd er zelfs een compilatie van gemaakt, kan het mennen van het dom te houden volk nog doorzichtiger?

En die deskundigen die hetzelfde bweren zijn zeker ook door de media gestuurd?
And that is the news.''
pi_36771381
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Verdonk is nooit iets aan te rekenen.
Hoe kan een parlement zijn werk doen als een minister zich verschuilt achter de incompetentie van zijn ambtenaren?
Dat noemt men daadkracht?
Kok die trad af voor iets wat niet eens had gehoeven volgens politiek medestanders en tegenstanders. Dit kabinet blijft altijd zitten.
Ik vind het beleid slecht, maar de mentalitteit die het uitstraalt nog veel erger. Alleen daarom al zou iedereen op een niet regeringspartij moeten stemmen. LPF, christelijk of links. De arrogantie van dit kabinet, daar kon paars nog wat van leren. En Nederland pikt ales. De kamer pikt alles en is onder controle van de regering. Een verhagen die soms mooi weer loopt te spelen met Zalm en dan een discussie nabootsen en zich uiteindleijk met 30 euro laat wegsturen. De IND die elke fout kan maken en er nu pas 3 mensen zijn weggestuurd. Een paar 'vinkjes' worden verkeerd gezet zodat mensenleens in gevaar komen. De burgerrechten worden stiekem weggenomen. Of vind jij deze manier van politiek bedrijven zoals het hoort?
Mensen als Zalm en Balkenende die een einde wouden maken aan de gewoontes van paars zijn nog een stap verder daarin gegaan. Ongelovelijk dat men dit pikt. Dit is nieuwe poltiiek? Iets wat fortuyn wilde? Nee dus, dit wilde hij niet. Dat ministers zolang bleef zitten.
Waarom pikt iedereen alles van het kabinet. Vind de gemiddelde nederlander het wel goed zo?

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar voorbeelden waaruit blijkt dat een Verdonk daadkrachtig is en daadkrachtiger dan een andere minister. Over het beleid algemeen open ik wel eens een topic.
Nou, dat blijven zitten op je post is toch echt een trend die begonnen is in Paars.
Dat aftreden van Kok had inderdaad niet gehoeven, het is dan ook ongelooflijk wat die kerel Nederland te kakken heeft gezet tegenover de wereld. Hij heeft in feite schuld bekend met zijn slappe gedrag. Zelfs dat kon die dus al niet.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:24:46 #175
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36771427
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Nou, dat blijven zitten op je post is toch echt een trend die begonnen is in Paars.
Dat aftreden van Kok had inderdaad niet gehoeven, het is dan ook ongelooflijk wat die kerel Nederland te kakken heeft gezet tegenover de wereld. Hij heeft in feite schuld bekend met zijn slappe gedrag. Zelfs dat kon die dus al niet.
Dus je bent het ermee enes dat dit kabinet wat betreft de sorry cultuur erger is dan Paars.
Dat Kok aftrad was iets waar veel emsnen internationaal respect voor hadden. Clinton bijvoorbeeld. niet iedereen vond het nodig, maar iedereen vond het moedig en van verantwoordelijkheid getuigen.
And that is the news.''
pi_36771489
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dus je bent het ermee enes dat dit kabinet wat betreft de sorry cultuur erger is dan Paars.
Dat Kok aftrad was iets waar veel emsnen internationaal respect voor hadden. Clinton bijvoorbeeld. niet iedereen vond het nodig, maar iedereen vond het moedig en van verantwoordelijkheid getuigen.
Clinton!
Ik zie liever dat departementen beter naar de minister luisteren, dat er ontslag mogelijk is voor een ambtenaar i.p.v. wachtgeldregeling en promotie naar een andere funktie als een ambtenaar weer eens de boel verkloot heeft.
pi_36771894
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan met GroenLinks i.p.v. D66.
Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36771917
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, als puntje bij paaltje komt maakt Rutte daar echt geen probleem van.
pi_36771985
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:57 schreef pmb_rug het volgende:
Ik denk dat Mark een sterke vorm van het liberalisme kan vertolken, liberaal in economische zin en liberaal in morele zin.

nu ben ik in morele zin niet liberaal, maar wat economie betreft vind ik de vvd een uitstekende partij en met mark rutte wordt het ook nog eens reeel!
Zeg me niet dat je voor Rutte bent omdat Verdonk een vrouw is, pmb_rug ...
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:32:09 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36773287
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.
Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.
pi_36773704
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.
Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt, tussen 2 andere grote partijen in zitten. GroenLinks heeft niks te zoeken in de regering als PvdA en VVD samen een ruime meerderheid hebben.
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:17:16 #182
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36774585
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Leraren moet weer lesgeven.
Ik ben niet links, niet rechts, maar recht door zee.
De belastingen moeten omlaag!
Minder regels.
Minder ambtenaren.

zoiets bedoel je

Ik moet er nog steeds om lachen als ik het weer lees.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:26:46 #183
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36774803
quote:
'Gelijkspel' Rutte en Verdonk over Europa

ABP

ERMELO - De kandidaten voor het VVD-lijsttrekkerschap Mark Rutte en Rita Verdonk traden zaterdag voor het eerst samen op. Tijdens een partijraad over Europa in Ermelo kregen zij vijf minuten om hun standpunten voor het voetlicht te brengen.

Volgens staatssecretaris Atzo Nicolaï (Europese Zaken) en Europawoordvoerder in de Tweede Kamer Hans van Baalen was er geen verliezer.

‘Zij brachten beiden het goede verhaal’, aldus Nicolaï. ‘Een gelijkspel, zij mogen allebei door naar de volgende ronde’, grapte Van Baalen.

De opvattingen van beide kandidaten verschilden vrijwel niets van elkaar. Rutte bracht het als een vijfpuntenplan met de nadruk op economie, Verdonk als een driepuntenplan met de nadruk op immigratie.

Van de irritatie die was ontstaan na het eerste solo-optreden van Verdonk in Amsterdam, waar zij suggereerde dat Rutte over te weinig daadkracht beschikte, was nog maar weinig te merken. ‘Zal ik laten zien dat we elkaar graag mogen?’, roept Rutte tegen de pers. Hij beent vervolgens naar Verdonk en groet haar met een paar dikke zoenen. Het tweetal straalt vervolgens voor de camera's enkele minuten grote harmonie uit, al valt uit de lichaamstaal van Rita op te maken dat het toch niet al te intiem moet worden.

Maar achter de schermen woedt nog steeds een stevig gevecht over de vraag hoe de kandidaten met elkaar de strijd moeten aanbinden. Rutte wil nog steeds het liefst het debat met Verdonk aangaan voor alle 17 kamercentrales. ‘We moeten het debat in de haarvaten van de VVD voeren.’

Verdonk ziet meer in enkele strak geregisseerde media-optredens om de degens met Rutte te kruisen. Het partijbestuur probeert de campagneteams van beide kemphanen warm te maken voor een mix van beide voorkeuren. Zeventien debatten voor kamercentrales is wellicht te veel van het goede.

Over Jelleke Veenendaal, de derde kandidaat voor het lijsttrekkerschap, wordt nauwelijks gepraat. Voorzitter Jan van Zanen constateert droogjes dat zij wegens bezigheden in het buitenland verhinderd is. Veenendaal zelf is boos op haar partij omdat zij veel te laat te horen kreeg dat de lijsttrekkerskandidaten in Ermelo mochten optreden. Het was de tweede keer dat zij een presentatie miste. Een week geleden moest zij de jaarvergadering van de bestuurdersvereniging van de VVD laten passeren omdat de uitnodiging niet duidelijk was overgekomen.

Bron: De Volkskrant
Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:44:01 #184
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36775321
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt,
Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.
pi_36776090
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.
In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:07:06 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36776112
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.
Ja, maar dat kwam vooral doordat de partij toen een aansprekende lijsttrekker ontbeerde.
pi_36777936
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.
Ik hoor in mijn omgeving ook veel positieve geluiden over Verdonk. Ze zou best nog weleens een zware concurrent voor Bos worden mocht ze daadwerkelijk lijsttrekker worden. Dat zou de verkiezingen wel een stuk leuker en spannender maken, in plaats van een campagne waarin het al min of meer vast staat dat Bos met de eer gaat strijken.
pi_36778252
verdonk natuurlijk...

vrouw met charisma en ze verricht goed werk. mijn respect heeft ze!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36820901
quote:
Verdonk scoort beter dan Rutte bij CDA- en VVD-aanhang
HILVERSUM - VVD-minister Verdonk (Vreemdelingen) doet het als kandidaat-lijsttrekker voor haar partij bij de aanhang van zowel VVD als CDA beduidend beter dan haar tegenstrever staatssecretaris Rutte (Onderwijs).

Verdonk kan bogen op een rapportcijfer voor vertrouwen van 6,3 van degenen die in 2003 op het CDA hebben gestemd en op een 7,1 van de VVD-kiezers. Rutte moet het doen met respectievelijk een 5,7 en een 6,2. Dat blijkt uit een zaterdag gepresenteerde peiling van Maurice de Hond in opdracht van de NOS. De PvdA-aanhang is meer geporteerd van Rutte: die krijgt een 4,2 voor vertrouwen tegenover een 3,0 voor Verdonk.
Mijn stem heeft ze!
Voor deze geweldige vrouw ga ik de moeite nemen via de ambasade te stemmen.
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_36821395
pi_36821981
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Mijn stem heeft ze!
Voor deze geweldige vrouw ga ik de moeite nemen via de ambasade te stemmen.
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
Ik hoop eerlijk gezegd dat het in de toekomst zo geregeld wordt dat wie vertrekt uit Nederland ook meteen de Nederlandse nationaliteit wordt afgenomen, lijkt me een goede zaak. Denken mensen wel 2 keer na voordat ze uit "dit verrotte land" vertrekken.
  maandag 10 april 2006 @ 14:28:34 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36822073
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:

Zodra Verdonk premier wordt komen gelukzoekers als jij er helemaal niet meer in.
  maandag 10 april 2006 @ 15:23:14 #193
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36823800
Mark of Rita? Nee, het wordt Jelleke!
quote:
Veenendaal ziet kansen in race naar VVD-partijleiderschap

ANP

STRAATSBURG - Jelleke Veenendaal verwacht dat zij als verrassende winnaar uit de bus kan komen bij de VVD-strijd voor een nieuwe lijsttrekker. ‘Veel mensen kiezen toch voor een vrouw. En nu kunnen ze kiezen uit twee typen vrouwen. Rita Verdonk is heel anders dan ik’, zei het Tweede-Kamerlid maandag in Straatsburg.

De vrij onbekende Veenendaal is recent de strijd aangegaan met staatssecretaris Mark Rutte en minister Rita Verdonk. Bij de laatste twee partijbijeenkomsten ontbrak ze echter. De laatste, zaterdag in Ermelo, was ze abusievelijk niet uitgenodigd. ‘De partij heeft zich daarvoor verontschuldigd.’

Veenendaal heeft zelf nog geen campagne-activiteiten gepland, omdat de inschrijving van de kandidaten pas op 20 april sluit. Wel zal ze meedoen bij komende televisiedebatten tussen de VVD-kandidaten, aldus Veenendaal.

Veenendaal houdt zich in de Tweede Kamer onder meer bezig met wonen, biotechnologie en verslavingszorg. Zij is sinds eind 2003 lid van het parlement.

Als VVD-Kamerlid is ze ook parlementslid bij de Raad van Europa. Voor de organisatie van 46 landen voor mensenrechten en democratie onderzoekt ze onder meer de mogelijke kernwapens van Iran. Ze sprak daartoe recent met VN-deskundige El Baradei en bezocht ze Urenco in Twente. Maandag lunchte ze in Straatsburg met de leider van het Iraanse verzet, Maryam Rajavi.

Rajavi had tevens een lezing gehouden voor de liberale politici bij de Raad van Europa. ‘Heel belangrijk dat dit soort politici hier een podium krijgen om hun mening te uiten’, aldus Veenendaal. ‘Dat geldt ook voor de Palestijnse Hamasbeweging: we moeten de drempel voor een dialoog met hen niet zo hoog leggen, dat we ze in handen van extremisten drijven.’

Rajavi pleitte in Straatsburg voor een krachtige houding tegen het huidige bewind in Iran. Ze noemde dat een fundamentalistische dictatuur, dat duizenden andersdenkenden zou hebben omgebracht. Het zou ook een atoombom ontwikkelen.

Veenendaal noemt als een van de interessante oplossingen voor dit soort problemen het idee om een VN-bureau te laten bemiddelen bij de handel in alle verrijkte uranium in de wereld.

Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
pi_36823995
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
Wat haar standpunten ook mogen zijn, ik hoop zeker niet dat zij het wordt. "Ik denk dat ik ga winnen want ik ben een vrouw" Ga toch koken mens
pi_36827036
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Dit meent ze serieus?
pi_36827174
Er komen televisiedebatten?!
pi_36827221
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
Er komen televisiedebatten?!
Lijkt me niet - ze zullen wel een keer wat NOVA-zendtijd mogen inhuren.
  maandag 10 april 2006 @ 17:06:17 #198
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36827561
quote:
TS zei in de OP:
Rutte is een politicus die net zo goed bij D66 als bij de PvdA had kunnen zitten.
Rutte is juist een echte liberaal, en bij de PVDA had hij écht niet gepast.
Op slot!
pi_36827571
Lijkt mij ook niet dat ze rechtstreeks op tv worden uitgezonden. Wellicht dat je een keer een flits in 2Vandaag of NOVA ziet.
  maandag 10 april 2006 @ 17:10:18 #200
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36827688
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 08:58 schreef sigme het volgende:
De VVD leden die hun keuze laten bepalen door de hoeveelheid stemmen die de lijstrekkers zullen trekken voor hun lijst kunnen volgens de peilingen beter Verdonk kiezen.

Volgens de Hond (peiling dinsdag jl) neigt van de mensen die nu niet op de VVD zouden stemmen maar op een andere partij naar alsnog stemmen op VVD als Verdonk lijsttrekker wordt: Wilders 64%; LPF 52%; CDA 30%; PvdA 7%; SP 6%.

'Electoraal is Verdonk ten opzichte van Rutte veruit de beste', weet Maurice de Hond. 'Zij kan stemmen weghalen aan de linkerkant'.
Ook TNS NIPO peilt meer stemmen voor Verdonk dan voor Rutte.
Wat een mongolen wonen er toch in Nederland
Op slot!
pi_36830003
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zodra Verdonk premier wordt komen gelukzoekers als jij er helemaal niet meer in.
Geluk zoeken?...Werk bedoel je.
En aangezien ik nog altijd een Nederlands paspoort heb al verdom ik het erop te reizen zal dat wel meevallen.
Afgezien van het feit dat mijn ouders Nederlands zijn en ik daardoor al recht heb op Nederlanderschap afgezien wat voor paspoort ik in mijn bezit heb.

Nee hooir belastingen omlaag zoals hier het geval is... 22% op een 40k 34% over alles dat je meer verdient dan dat, zal Nederland voor werkende mensen een stuk aantrekkelijker maken. Het feit dat uitkeringen daardoor omlaag zullen moeten of dat of minder mensen recht op een uitkering krijgen is bijzaak.

Zal het voor mensen die willen werken makkelijker maken te starten met een eigen onderneming zonder meteenalles af te dragen aan de staat en zijn parasieten.

God behoede ons voor een andere linkse (coalitie) regering die weer een gapend begrotingsgat slaat.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:52:47 #202
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36846712
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:26 schreef desiredbard het volgende:

God behoede ons voor een andere linkse (coalitie) regering die weer een gapend begrotingsgat slaat.
Vreemd toch dat een land als Zweden dan nog steeds uitermate welvarend is na bijna 90 jaar sociaal-democratisch bestuur.
pi_36944766
quote:
ROTTERDAM (ANP) - Van de VVD-achterban wil een meerderheid (ruim 70 procent) minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) als lijsttrekker bij de komende Tweede Kamerverkiezingen. Dat is de conclusie van een vrijdag gepubliceerde opiniepeiling van het AD onder 755 mensen.

Tegenkandidaat Rutte, momenteel staatssecretaris van Onderwijs, krijgt de steun van niet meer dan een vijfde van de ondervraagde VVD-kiezers. De derde kandidate, Tweede Kamerlid Veenendaal, ligt ver achter.

bron
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 april 2006 @ 09:01:31 #204
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37087070
quote:
JOVD schaart zich achter kandidatuur Rutte

ANP

DEN HAAG - De JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD, heeft dinsdag laten weten de kandidatuur van Rutte voor het lijsttrekkerschap van de partij te steunen. JOVD-voorzitter Terwal noemde Rutte dinsdag in het NOS-Journaal ‘jong, ambitieus en gedreven’.

Terwal noemt het ‘jammer’ dat Verdonk de debatten met Rutte uit de weg gaat. Dat roept volgens hem vraagtekens op over haar kennis van zaken.

In de Tweede Kamerfractie van de VVD is dinsdag volgens aanwezigen niet gesproken over de lijsttrekkersverkiezing binnen de partij. Verschillende liberale Kamerleden riepen de kandidaten wel op zich op de inhoud te concentreren.

VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft verklaard niet bang te zijn voor haar belangrijkste concurrent, VVD-staatssecretaris Rutte (Onderwijs). Ze zoekt echter liever rechtstreeks contact met de leden van de partij, dan dat ze steeds in debat gaat met Rutte, zo maakte ze dinsdag duidelijk.

De twee steggelen nog steeds over het aantal bijeenkomsten waarop ze met elkaar in debat gaan. Verdonk wil niet meer dan drie regionale en twee landelijke debatten, Rutte ziet het liefst in alle 17 kamercentrales van de VVD een debat.

Rutte wilde dinsdag geen oordeel geven over de opstelling van Verdonk. ‘Ik vind het jammer. Ik heb geen idee waarom ze niet wil, maar ik doe er verder geen uitspraken over.’

Het hoofdbestuur van de VVD houdt vast aan zijn belofte aan de leden zeker acht bijeenkomsten te organiseren. Voor het lijsttrekkerschap van de VVD hebben zich drie kandidaten gemeld. Naast Verdonk en Rutte is Tweede Kamerlid Veenendaal in de race. Kandidaten kunnen zich nog tot uiterlijk 20 april melden. Vanaf begin volgende week zullen ze met elkaar in debat gaan.

Niet verrassend eigenlijk.
pi_37087103
Het begint wel een echt sneue vertoning te worden.
  woensdag 19 april 2006 @ 09:05:19 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37087134
quote:
JOVD Maastricht niet eens met uitspreken voorkeur

ANP

MAASTRICHT - De Maastrichtse afdeling van de JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD, vindt niet dat de organisatie al een voorkeur uit had mogen spreken voor een lijstrekker voor de VVD. De JOVD liet dinsdag weten de kandidatuur van Rutte te steunen.

Volgens de JOVD in Maastricht heeft het hoofdbestuur in Den Haag zonder te informeren bij de afdelingen in het land een standpunt ingenomen. Volgens de Limburgers is uitspreken van een voorkeur in deze situatie ‘moeilijk en onverstandig’.

woensdag 19 april 2006 @ 09:06:23 #207
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37087146
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:03 schreef SCH het volgende:
Het begint wel een echt sneue vertoning te worden.
Hoezo? Er is toch niets mis met het uitspreken van een voorkeur?
pi_37087173
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hoezo? Er is toch niets mis met het uitspreken van een voorkeur?
Nee, ik doel meer op het hele circus, op de voortdurende ruzietjes, op het megalomane karakter van deze happening.
pi_37087274
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:33 schreef SCH het volgende:
Jelleke
Eens... - Het is jammer dat de media alleen oog hebben voor Mark en Rita, terwijl Jelleke Veenendaal in een eerste peiling onder VVD-stemmers toch nog 23 procent scoorde. Voor een compleet onbekend kamerlid zonder enige publiciteitscampagne vind ik dat een heel respectabel percentage.

Hopelijk gaat Jelleke actief campagne voeren en krijgt ze ook evenredig veel media-aandacht. Ze zou weleens de minst slechte optie kunnen zijn, namelijk. Rutte die steeds sociaal-liberaal wordt genoemd, wimpelt dat steeds weg, wordt gezien als de kloon van Wouter Bos en kleeft nog te sterk aan het CDA. Verdonk heeft net een belachelijke Fortuyn-imitatie achter de rug, heeft een te rechts imago.

Ik meen het bloedserieus: waarom niet Jelleke Veenendaal?
pi_37087276
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ik doel meer op het hele circus, op de voortdurende ruzietjes, op het megalomane karakter van deze happening.
Ik denk dat Rita daaraan de schuldige is, het gaat haar opbreken. Daahaag Rita
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')