Neequote:Op woensdag 19 april 2006 14:20 schreef slaveloos het volgende:
Is een gedeeld lijsttrekkersschap geen goed idee?
Ja maar was geen succesquote:Ik meen me te herinneren dat GL dat met Beckers en Rabbae ooit geprobeerd heeft, en dat die 2 samen houseparty's bezochten.
Hoezo is het thema integratie achterhaald?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Het thema integratie vind ik weinig interessant en is nogal een achterhaald thema.
Ik hoop dat de nadruk komt te liggen op het makkelijker maken van immigratie van hoogopgeleide mensen.
Daarnaast vind ik Verdonk ook een sterkere persoonlijkheid dan Ruttequote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
De VVD maakt het zichzelf erg moeilijk. Ik geloof niet in Rutte, Verdonk zal in elk geval het aantal zetels voor de VVD stabiel kunnen houden.
En dan kan kiezers afschrikkenquote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
Rutte flirt nu al met de PvdA, dat zit gewoon in die kerel. Hij droomt van een soort Paars 3.
Dat weet je niet. Ik vind dit argument een beetje afgezaagd. Rutte heeft geschiedenis gestudeerd dus om nou te stellen dat die breed georiënteerd is.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef pberends het volgende:
Rita wil maar niet in debat, nee duh, inhoudelijk weet ze verder niets dan oneliners van Fortuyn en haar ministerportefeuille.
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:53 schreef UnleashMitch het volgende:
Voor zover ik het gister hoorde wilde Rita niet 17x in debat bij de verschillende afdelingen maar wil ze grote georganiseerde debatten en dus 3x in debat gaan. Dit kost minder tijd en zoals Jelleke al aangaf is 17x in debat gaan voor 100/150 mensen erg tijdrovend en niet echt efficient.
Column hierover: J.Th.J. van den Berg - De onherhaalbare Fortuynquote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?
Is ook vreemd ja maar goed, dat de media er zoveel aandacht aan besteed is ook nogal achterlijk. Ik weet niet wat er achter zit maar de huidige publiciteit slaat echt nergens opquote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?
Rechtse media, wat dacht jij dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:20 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Is ook vreemd ja maar goed, dat de media er zoveel aandacht aan besteed is ook nogal achterlijk. Ik weet niet wat er achter zit maar de huidige publiciteit slaat echt nergens op
Daar heb je volledig gelijk in. Maar ja, NOVA mag iedere dag reclame voor de PvdA en ander links gespuis reclame maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
quote:De campagne die minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken voert voor het VVD-leiderschap stuit op steeds meer weerstand in de partijtop. Haar weigering volop in debat te gaan met haar belangrijkste opponent, staatssecretaris Rutte van Onderwijs, wordt betiteld als een 'zwaktebod'. Partijvoorzitter Van Zanen zal druk uitoefenen om Verdonk op andere gedachten te brengen.
'Ik betreur de opstelling van Verdonk. Het is heel jammer dat ze niet vaker in debat wil met de tegenkandidaten. Ik ga geen olie op het vuur gooien door publiekelijk flinke dingen te roepen, dat doe ik achter de schermen wel', liet Van Zanen woensdag weten.
Minister Hoogervorst (VVD) van Volksgezondheid wil dat Van Zanen vanavond, tijdens het wekelijkse overleg van de VVD-bewindspersonen, Verdonk tot de orde roept. 'Dit gebakkelei kan zo niet langer doorgaan, verschrikkelijk toch.'
Voormalig minister De Grave (VVD): 'Het hoofdbestuur wil negen gezamenlijke debatten, daaraan moeten de kandidaten zich houden. Het is heel apart de wens van het bestuur, de vertegenwoordiger van de club die je wilt leiden, naast je neer te leggen.'
Van Zanen stelt dat zijn invloed beperkt is. 'Zij zitten niet bij mij op schoot, en ik niet bij hen. Maar het gedoe leidt wel af. Dit is niet zonder risico's voor de VVD.' De Grave: 'Dit gerommel kan ik missen als kiespijn.'
Kamerlid De Vries (VVD) is verbaasd over Verdonk. 'Wegblijven bij een debat is een teken van zwakte. Dat doe je alleen als je onzeker bent. Ik kan me niet voorstellen dat Verdonk hier duikt. Je wordt als VVD-leider niet gekozen op de kleur van je nieuwe kapsel.'
Haar collega Weekers ergert zich aan de eis van Verdonk een speciale waarnemer op het VVD-partijbureau te posteren, gedurende de tijd dat de ongeveer veertigduizend VVD-leden hun stem uitbrengen op de kandidaten. 'Werkelijk te zot voor woorden.'
Verdonk wil niet reageren op de kritiek. Eerder zei ze dat de VVD-leden niets voelen voor een vanuit Den Haag geregisseerde campagne. De nieuwe VVD-leider wordt op 30 mei bekendgemaakt.
Wie welquote:Op donderdag 20 april 2006 09:03 schreef sizzler het volgende:
Mijn gevoel zegt Rita, maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien dus funderen kan ik die mening nog niet.
Weet ik veel. Ik ben al twee maanden niet in NL geweest en heb alle heisa eromheen gemist. Misschien dat ze in die hoedanigheid al in het nieuws zijn geweest of bij Nova/2Vandaag/Netwerk etc??quote:
quote:Wie vindt U de meest geschikte kandidaat?
Mark Rutte15%
Jelleke Veenendaal27%
Rita Verdonk20%
Iemand anders..38%
Ze zijn geen van beide lijsttrekker, toch? Da's toch de hele inzet van dit polemische geneuzel binnen de VVD?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik ben al twee maanden niet in NL geweest en heb alle heisa eromheen gemist. Misschien dat ze in die hoedanigheid al in het nieuws zijn geweest of bij Nova/2Vandaag/Netwerk etc??
Joh.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ze zijn geen van beide lijsttrekker, toch?
Ja, maar ook iets anders dan 'maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien'.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Joh.
Maar als kandidaat-lijsttrekker heb je discussies over het lijsttrekkerschap en de koers van de partij. Dat is wat anders dan dat ze er als minister zitten.
toch?
Alsof NOVA geen aandacht aan de VvD schenkt... Het is sowieso niet zo dat de media doorgaans positiever berichten over één partij dan over de andere, alleen ervaart (een deel van) rechts dat zo omdat er in hun ogen geen kritiek op hun dogmatische streven naar een vrijwel absolute vrije markt gegeven mag worden. En afgezien daarvan wordt veel te veel de nadruk op eventuele linkse sympathiëen van bepaalde media gelegd, terwijl andersom zelden gezeurd wordt over de rechtse Telegraaf.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:31 schreef Ponskaart het volgende:
Maar ja, NOVA mag iedere dag reclame voor de PvdA en ander links gespuis reclame maken.
.
Zelf denk ik dat de steiging in de peilingen voornamelijk te danken is aan de overvloedige media-aandacht en niet direct te danken is aan 1 van de kandidaten.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
De VVD maakt het zichzelf erg moeilijk. Ik geloof niet in Rutte, Verdonk zal in elk geval het aantal zetels voor de VVD stabiel kunnen houden.
Heb je het nieuws niet gevolgd? Verdonk sloot als eerste de PvdA niet uit, Rutte sloot ze eerst wel uit.quote:Rutte flirt nu al met de PvdA, dat zit gewoon in die kerel. Hij droomt van een soort Paars 3.
"in de rol van".quote:Op donderdag 20 april 2006 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar ook iets anders dan 'maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |