quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:Lekker makkelijk. Als Babel, Sneijder en Heitinga bijtekenen is het de verdienste van Van Geel en als ze dat niet doen, ligt dat aan iemand anders.
Voorlopig is zijn balans nog vet negatief
"...Bij Ajax moet Van Geel leiding geven aan de vernieuwing van de spelersgroep, doordat de resultaten tegenvallen en veel contracten aflopen. Hij gaf bij zijn aanstelling aan het 'dichter bij huis' te willen zoeken, door meer spelers uit de Nederlandse competitie te halen, in plaats van buitenlanders. Als bewijs daarvan werden onder zijn leiding Jaap Stam, Edgar Davids en Klaas-Jan Huntelaar naar Amsterdam gehaald en Kenneth Perez van AZ gekocht voor het volgende seizoen. Ook haalde hij Dennis Gentenaar van Dortmund, die als 2e keeper werd aangetrokken..."Ik beoordeel hem vanaf dat moment. Dat veel contracten afliepen is de schuld van Ome Arie, waardoor er zoveel gratis de deur uitliepen. Nu kun je wel zeggen dat het onder het bewind van Van Geel gebeurde, maar dat is mij iets te gemakkelijk. Het was te kort dag voor Van Geel omdat om te kunnen zetten. Sindsdien heeft hij van bijna elke speler het contract verlengd, behalve die van De Mul (en die is ook meteen voor de hoofdprijs verkocht). Over zijn aankoopbeleid ben ik ook nog zeer te spreken.
Mochten Sneijder, Babel en Heitinga bijtekenen, wat ze allemaal hebben gedaan, dan vind ik dat de verdienste van Van Geel. Juist, vanwege het contrast met de tijd voor Van Geel. Mochten dit soort spelers gratis de deur uitlopen dan reken ik dat Van Geel aan. Maar als ik zie dat er voor Babel een kleine twintig miljoen is neegelegd, hoef ik me daar geen zorgen voor te maken.