ik welquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:30 schreef Retuobak het volgende:
HDTV's zijn prima.......voor games
Maar net zoals met die auto die 400 kan heb je vrijwel geen nut aan de hogere kwaliteit van het product. Die auto mag bijna nergens 400 (ja, in Duitsland, en je verzekering dekt maar tot 160 oid daar) en je gaat met een HD film niet meer genieten van een film dan op DVD.
ik ookquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:37 schreef Retuobak het volgende:
Ik doelde op nadat je klaar bent met de gimmick-factor
Ik kan het me niet voorstellen.quote:
Torrentleach en filelist.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Wacht even, zijn de prijzen van HD-films al bekend?
en de auto-vergelijking gaat niet geheel op; een auto die 400 kan, mag dat niet (nog even afgezien van de verkeersdrempels die een wildgroei hebben ondergaan in het Nederlandse straatbeeld).
Als ik een film kan afspelen op 1080p resolutie, heb ik er alleen niets aan als ik geen tv heb die dat aankan. En het grote "SD-into-the-future-plan" dat een HDTV, surround system, beer-cooler, en PS3 omhelst hoef ik niet nogmaals uit te leggen, toch?
Daggla, waar heb jij HD-episodes van PB vandaan?
zoals ik zei, niet alle films. Maar een LOTR, Matrix of Aliens (mits goede transfer) in HD ben ik wel voor te porren. FF Advent Children in een HD-releasequote:Op dinsdag 11 april 2006 16:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen.
Heb meerdere films bekeken in HD en DVD. Nou, ik geniet echt niet meer van het kijken van de HD versie.
Die PB afleveringen zijn in HD 700 meg, niet echt HD dus. Blijkt ook wel uit het feit dat ze op mijn monitor (1024x768) nog steeds 'vlekken'quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Daggla, waar heb jij HD-episodes van PB vandaan?
Ze zijn op mn HDTV bijna allemaal in volledige resolutie..quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Die PB afleveringen zijn in HD 700 meg, niet echt HD dus. Blijkt ook wel uit het feit dat ze op mijn monitor (1024x768) nog steeds 'vlekken'
HD-films zijn echt wel een voordeel op een HD tv. Als ik nu een normale dvd kijk ziet het er gewoon niet mooi uit, in HD is het allemaal superhelder en strak..
ik geniet van een film in z'n geheel; beeldkwaliteit is daar één van. Ik heb 2 versies van The Matrix; de oorspronkelijke release (één van de eerste DVDs) en die in de giftsetbox.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:47 schreef Retuobak het volgende:
Matrix in 720p vs. Matrix op DVD.
Ja, het ziet er 'mooier' uit in 720p, maar ik geniet echt niet meer van de film in 720p
de codec zal ook geen kwaliteitsverlies gevenquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Torrentleach en filelist.
Sommige zijn in 720 andere in 568 oid.
Maar het verschil zie je nauwelijks.. Ze zijn wel 700mb+ per stuk.
Ja... en gameplay gaat boven graphics niet waar?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:30 schreef Retuobak het volgende:
HDTV's zijn prima.......voor games
Maar net zoals met die auto die 400 kan heb je vrijwel geen nut aan de hogere kwaliteit van het product. Die auto mag bijna nergens 400 (ja, in Duitsland, en je verzekering dekt maar tot 160 oid daar) en je gaat met een HD film niet meer genieten van een film dan op DVD.
Het ziet er echt uitstekend uit hoor.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de codec zal ook geen kwaliteitsverlies geven
DVD kwaliteit is behoorlijk goed ja, maar het kan echt nog wel heel wat mooier. Zet maar gewoon eens een dvd op pauze, dan zie je dat het beeld echt nog niet zo zuiver en scherp is. En zo minimaal is het profijt niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:51 schreef Retuobak het volgende:
Mja, ik snap het gewoon niet zo, DVD kwaliteit is toch al geweldig mooi voor films?
Ik snap niet wat mensen nog meer willen qua kwaliteit, profijt is minimaal en ik kan me niet voorstellen dat men na de initiele gimmick-fase nog meer plezier haalt uit het kijken van films in HD tov het kijken van films van DVD.
Blu-ray films worden tussen de 30 en 40 euro om mee te beginnen. En nu zullen de meeste zeggen dat is nog steeds duur, en dat klopt.. Maar toen de DVD net uit was koste de meeste films ook tussen de 50 en 90 gulden. Dus dat was toen netzo duur, en dat was uiteindelijk geen belemmering voor het succes van DVD.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
LotR vond ik het downloaden al niet eens waard, laat staan dat ik 50-60 euro uit ga geven voor een schijfje...
Ik stream dingen wel HD vanaf mn PC naar mn TV..
En nu de vraag:quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
DVD kwaliteit is behoorlijk goed ja, maar het kan echt nog wel heel wat mooier. Zet maar gewoon eens een dvd op pauze, dan zie je dat het beeld echt nog niet zo zuiver en scherp is. En zo minimaal is het profijt niet.
Bekijk deze screenshot maar eens, daar zit echt wel een heel groot verschil in tussen de kwaliteit van DVD en HD.
http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html
Wel op de screens klikken voor de totale resolutie.
En bij de ps3 word HD ook gebruikt voor spellen, net als bij de 360, en dan is het profijt van HD helemaal groot!
Vooral bij dat laatste shot zie je het toch wel duidelijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En nu de vraag:
Hoe vaak zet je je DVD stil?
Want in beweging is het verschil behoorlijk klein hoor
En dezelfde film in HD heeft bij mij geen invloed op het genot. Zo lang de kwaliteit van een bepaald minimumniveau is ben ik niet meer bezig met de kwaliteit van het beeld.
Ik las 50-60.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:36 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Blu-ray films worden tussen de 30 en 40 euro om mee te beginnen.
Het gaat er niet om hoevaak ik een dvd op pause zet. Punt is gewoon dat je dan kan zien dat dvd kwaliteit nog lang niet zo optimaal is. En in beweging is het verschil echt wel te zien op goede HDTV. En dat jij niet meer genot beleefd aan betere kwaliteit wil niet zeggen dat het voor de meeste mensen zo is. Ik weet bijna wel zeker dat het grootste deel voor HD kwaliteit zullen kiezen als ze het naast DVD zien.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En nu de vraag:
Hoe vaak zet je je DVD stil?
Want in beweging is het verschil behoorlijk klein hoor
En dezelfde film in HD heeft bij mij geen invloed op het genot. Zo lang de kwaliteit van een bepaald minimumniveau is ben ik niet meer bezig met de kwaliteit van het beeld.
Dat is gewoon bullshit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik las 50-60.
Das nogal een wezenlijk verschil hoor..
Kijk eens goed naar de valuta.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is gewoon bullshit.
Hitch Blu-Ray $24.99
Lord of war Blu-Ray $31.99
Crash Blu-Ray $31.99
Bron www.sony.com
Dus dat is lang geen 50-60¤
zal hier in de winkel wel 34.99 euro of 39.99 euro worden per filmquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja in dollars, ik ben niet blind hoor![]()
$31.99 = 26,43¤
nu goed
Nee, want je vergeet het belachelijke verschil in prijzen (US-EU) en de achterlijke belastingen hier.quote:
Zoiets ja, meestal is het zo dat je het $ teken vervangt door ¤ en dan heb je zo'n beetje de juiste prijs.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:34 schreef Tain het volgende:
[..]
zal hier in de winkel wel 34.99 euro of 39.99 euro worden per film
Legend of zorro ¤14,99quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, want je vergeet het belachelijke verschil in prijzen (US-EU) en de achterlijke belastingen hier.
Dus dan zit je ongeveer wel tussen de 40 en 50 euro.
Geldt voor iedereen wel denk ik. Maar het is die kwaliteits-grens die bij iedereen anders ligt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:44 schreef Retuobak het volgende:
Zo lang de kwaliteit van een bepaald minimumniveau is ben ik niet meer bezig met de kwaliteit van het beeld.
Ze zijn in een 1280x720 resolutie. Het ziet er uitstekend uit op mn HDTV hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:23 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb nog eens na zitten rekenen....700 MB voor een HD aflevering PB.....dat kan gewoon geen HD zijn. PB wordt in HD uitgezonden, true, maar wat er (volgens mij) gebeurd is dat die wordt opgenomen, en met DivX/XviD wordt omgezet.
Wat vaker gebeurd bij dit soort series (24 ook bijv) is dat de compressie ENORM laag gehouden wordt (grotere bestandsgrootte), om zo een deel van de hoge beeldkwaliteit van de bron te bewaren.
700 MB voor 45 minuten HD-film.....dat is 15 MB per minuut. als het echt zo is, moet je het even melden aan Hollywood, LOTR past op 3 DVD5s in extended editie op HD-kwaliteit.....
Ze passen de reso aan.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:23 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb nog eens na zitten rekenen....700 MB voor een HD aflevering PB.....dat kan gewoon geen HD zijn. PB wordt in HD uitgezonden, true, maar wat er (volgens mij) gebeurd is dat die wordt opgenomen, en met DivX/XviD wordt omgezet.
Wat vaker gebeurd bij dit soort series (24 ook bijv) is dat de compressie ENORM laag gehouden wordt (grotere bestandsgrootte), om zo een deel van de hoge beeldkwaliteit van de bron te bewaren.
700 MB voor 45 minuten HD-film.....dat is 15 MB per minuut. als het echt zo is, moet je het even melden aan Hollywood, LOTR past op 3 DVD5s in extended editie op HD-kwaliteit.....
Dat kan niet, want dan kunnen ze de resolutie nooit opkrikken tot 720 of 1080p standaard. DVD heeft teveel beperkingen voor HD kwaliteit. Een resolutie van 720P in HD kwaliteit met de H.264 codec heeft een bitrate van 17.5 Mbit/s, en bij 1080P krijg je een bitrate van 25 Mbit/s, DVD kan niet hoger dan 9.8Mbit/s.. Dus de DVD gebruiken voor HD gaat niet werken.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ze passen de reso aan.
Maar dat neemt niet weg dat DVD houden als medium en enkel de bestanden erop encoden met H.264 goed genoeg zou zijn voor de komende tijd. En het zou geen nieuwe productiefaciliteiten vergen, en de spelers hoeven bij lange na niet zo duur te zijn als blu-ray en HD-DVD spelers.
quote:THE NEWS ABOUT PS3s being scarce at E3is kind of troubling to me, but not totally unexpected.
We are about six months from launch, and debugging should be done, prototypes and dev kits should flow like water, and all the tame magazines should already have one. The situation is rather different though, they are nowhere, and there are two related reasons behind this.
The first is size. People tell us that the current PS3s are about 50% too large to fit in the sleek but empty boxes they have been showing off. This is a problem, but a solvable one, electronics always get smaller. Time solves all, and there is still time, just not much.
More troubling to me is that Sony is still bidding on components for the boxes. This means the development is far from final, and it will be debugging up to, and in a Microsoft overheating manner, past the last minute. Not a good sign.
Overall, I think it will be out late in the year, but Sony will push the launch out as far as humanly possible. If you have one on your non-denominational year end holiday list, you may be waiting in XBox360esqe lines to get your toys. Basically, don't hold your breath waiting, you may be blue till next spring. µ
quote:Those heading to E3 this year expecting the showfloor to be awash with PlayStation 3 hardware look set for disappointment, as information emerges pointing to a tightly-restricted hands-on debut for the new machine.
Over the last few weeks, SPOnG has heard from numerous sources within third-party publishers and at various developers, all of whom outlined that their product being readied for E3 would not be shown on Sony's stand. Furthermore, the availability of demo units to third-parties for inclusion in their own booths has not been outlined, leaving publishers and developers unsure as to what they will be able to show, even at this late stage.
"From what we have been hearing, the PlayStation 3 will be shown in a similar way to which the PSP was debuted at E3," one publishing source told SPOnG last week. "Attendees will be able to view the machine in a tightly-restricted environment. People thinking the floor will be awash with playable demo pods will be sore if they walk through the doors expecting to be able to sample a massive range of [PlayStation 3] software at leisure."
Several people we spoke to made the PSP showing analogy, news that will come as disappointment to most. For non-press attendees, a glimpse of the PSP was almost impossible with queues of five hours or so to see the machine blighting the debut.
We put these concerns to Sony Computer Entertainment America, who while assuring us that the PlayStation 3 would be in playable form, did indicate that a massive open floorplan packed with hands-on units was unlikely. "We have always said that the PlayStation 3 will be playable at this year's E3 and that hasn't changed," explained Ryan Bowling at SCEA. "We have a three platform showing this year and of course the PlayStation 2, which is now more popular than ever, will share space with the PSP and the PlayStation 3."
But will the PlayStation 3 be on open play or will it be shown in a similar way to the PSP's first E3 showing? "We are expecting big queues to see the PlayStation 3 and so will be taking great care to manage the crowds in the best way possible. All press will certainly have no problems seeing everything we are showing. This year is going to be huge for us. Not just in terms of what we're showing, but in the major announcements we have planned."
As to how restricted access to the PlayStation 3 will be, we'll find out on May 10th, though SPOnG fully expects demand to go hands on with the system, and its new controller, to greatly outstrip the supply of playable units.
We'll be going hands-on with everything shown this year. Stick with us throughout the show for the important bits of E3, with most of the crap filtered out.
De laatste die ik heb gedownload was 700 MB, maar zeker geen 1280 x 720. Sterker nog, hij is niet eens beeldvullend op mijn 1024x768 scherm..quote:Op woensdag 12 april 2006 00:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze zijn in een 1280x720 resolutie. Het ziet er uitstekend uit op mn HDTV hoor..
In elk geval stukken beter dan die standaard ep's..
Het zijn idd geen raw avi files, iedere boerenlul weet toch dat er compressie gebruikt wordt?.
Jij neemt nu aan dat als je een bestand download van 700MB dat het zo nodig een hd resolutie bestand is. Je kan ook eerst kijken wat je download.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
De laatste die ik heb gedownload was 700 MB, maar zeker geen 1280 x 720. Sterker nog, hij is niet eens beeldvullend op mijn 1024x768 scherm..
Ze zijn niet allemaal in die resolutie idd.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
De laatste die ik heb gedownload was 700 MB, maar zeker geen 1280 x 720. Sterker nog, hij is niet eens beeldvullend op mijn 1024x768 scherm..
Joh.. Geloof me, ik weet echt wel wat ik download, en het is zeker geen HD, ook al staat in de filename van wel. Het ligt echt niet aan de versie die ik heb, ik heb 4 verschillende gedownload en geen van allen zijn ze HD.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:24 schreef disjfa het volgende:
[..]
Jij neemt nu aan dat als je een bestand download van 700MB dat het zo nodig een hd resolutie bestand is. Je kan ook eerst kijken wat je download.
Een aantal ep's hebben iig HD resoluties.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:33 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Joh.. Geloof me, ik weet echt wel wat ik download, en het is zeker geen HD, ook al staat in de filename van wel. Het ligt echt niet aan de versie die ik heb, ik heb 4 verschillende gedownload en geen van allen zijn ze HD.
En hoeveel ze er tonen boeit eigenlijk niet, zolang ze maar speelbare games tonen. De pers krijg het toch wel te zien en die vertellen de rest wel of het goed was of niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:21 schreef P-Style het volgende:
Laten we het maar weer over de PS3 hebben.
En hoeverre die uiteindelijk getoond gaat worden op de E3? dat zien we over iets minder dan een maandje vanzelf
Klinkt ongeveer net zo geloofwaardig als Mohammed B die zegt dat hij van varkensvlees houdt....quote:SPOnG has heard from numerous sources within third-party publishers and at various developers
Beelden willen we zienquote:Op woensdag 12 april 2006 12:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En hoeveel ze er tonen boeit eigenlijk niet, zolang ze maar speelbare games tonen. De pers krijg het toch wel te zien en die vertellen de rest wel of het goed was of niet.
en de nieuwe definitieve controllert, en in-game beelden, en mooie chickies in strakke pakjes, en nog meer in-game beelden, en Sony's internetdienst!quote:Op woensdag 12 april 2006 14:02 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Beelden willen we zien![]()
En de prijs![]()
En de definitieve launchdatum![]()
Meer hoeft er niet bij de E3quote:Op woensdag 12 april 2006 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
mooie chickies in strakke pakjes
definieer weinigquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik voorspel:
Weinig speelbaars op E3
Uitstel naar 2007.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |