HDCP is toch gewoon een onderdeel van de HDMI-standaard?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is het inmiddels eigenlijk al zeker dat iedereen die nu een HDTV heeft gekocht niets heeft aan de ps3 als BR speler? Iets met dat HDCP....
Dat zijn volgens mij best veel mensen al, waaronder ik... Al koop ik dat ding sowieso alleen om te gamen..
Wordt hier een aantal keer genoemd..
http://www.bonafidereviews.com/smf/index.php/topic,79.0.html
Okay, alle HDTV's die nu in de winkel liggen hebben dat dus NIET.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:33 schreef Tain het volgende:
[..]
De beveiliging van Blu-ray/HD-DVD eist dat je TV HDCP(High Definition Digital Content Protection) compatible is om op 720p/1080p beeld uit te zenden en anders krijg je dus gewoon PAL voor je neus
Van de HD-Ready standaard zelfsquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
HDCP is toch gewoon een onderdeel van de HDMI-standaard?
Dan ben je gewoon opgelicht, want het is onderdeel van de standaard. Zoals Tain zegt, het is een HD-Ready vereiste. Je zit nu eigenlijk met een overpriced SDTV dus....quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay, alle HDTV's die nu in de winkel liggen hebben dat dus NIET.
Inc. die van Sony.....
Jezus, wat een fucking rip-off zou dat zijn zeg. Dan betaal je dus bakken met geld voor een BR speler waar je geen ruk aan hebt..
HDCP staat volgens mij (bijna) nooit in de specs, zelfs niet bij nieuwe Sony TV'squote:Op dinsdag 11 april 2006 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon opgelicht, want het is onderdeel van de standaard. Zoals Tain zegt, het is een HD-Ready vereiste. Je zit nu eigenlijk met een overpriced SDTV dus....
Uit de link van dat topic zeggen een aantal mensen dat alle huidige HDTV's NIET die beveiliging hebben.quote:
Bijvoorbeeld.quote:It wasnt in the past "2 to 4 years" as you stated, the HDTV phenomenom (spelling) has been raging on since late 1999, so all us early adopters (myself indluded with my 2006 Sony HDTV...) should just be bent over? Either your a salty pissed at the world young man, or you simply sit and stare at your local best buy in awe of televisions you cannot afford, because i pride myself in being tech saavy, and until October of 2005 i had never even heard the phriase "HDCP compliant" and i worked in a local retailer, in the home theatre department for a year. Constantly talking to sony Rep's lying about the inking of the HDCP deal, as well as obvious PS3 delays.
Ik krijg de indruk dat er nog zoveel gezeik gaat zijn om Blu-ray en HD-DVD door dit soort rariteitenquote:
Maar als het zo is dat de huidige HDTV's het niet ondersteunen dan wordt de ps3 voor heel veel mensen een veel te dure console zonder dat je wat aan dat BR hebt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:30 schreef Retuobak het volgende:
Gelukkig dan maar dat SDTV + DVD meer dan genoeg is voor films
Ik gelukkig ook niet echt omdat ik toch nooit een BR film ga kopen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:38 schreef Retuobak het volgende:
Ik kan me er niet druk om maken, ik kan enkel blij zijn met het feit dat ik geen early adopter ben
360quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:38 schreef Retuobak het volgende:
Ik kan me er niet druk om maken, ik kan enkel blij zijn met het feit dat ik geen early adopter ben
bronnetje: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=53&page=4quote:Om het HD Ready logo te mogen dragen moet een TV een minimale verticale resolutie van 720 pixels hebben, wat overeenkomt met de 720p HDTV-norm. Ook is het noodzakelijk dat het scherm een analoge componentvideo én een digitale DVI / HDMI ingang heeft die zowel signalen in 720p als 1080i formaat aankaan. Bovendien moet de DVI / HDMI ingang overweg kunnen met High Definition Digital Content Protection (HDCP), een nieuwe kopieerbeveilingsnorm die we vrijwel zeker ook bij HD-DVD en Blu-Ray terug gaan zien.
sinds 19 januari 2005 idd, zijn alleen wel veel tv's met een HD-ready logo maar zonder HDCPquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:
van dvd.nl een iets betrouwbaardere bron dan een of ander forum:
[..]
bronnetje: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=53&page=4
Maw heeft hij een HD-Ready logo, dan moet hij HDCP hebben.
En toch kom je OVERAL nog tegen dat de afspraken nog steeds niet zijn gemaakt en er nog steeds niets is afgesproken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:
van dvd.nl een iets betrouwbaardere bron dan een of ander forum:
[..]
bronnetje: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=53&page=4
Maw heeft hij een HD-Ready logo, dan moet hij HDCP hebben.
aangezien DVD.nl al aangeeft dat de meeste verkopers geen drol weten van HDCP (bij mediamarkt weten ze amper wat HDMI is), lijkt het mij een kwestie van goed voorbereid op weg gaan. Lijkt me zowiezo verstandig voor dergelijke grote aankopen.quote:Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, S-video in
Andere aansluitingen : IEC75-antenne
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio L/R in
AV 3 : DVI-I met HDCP, 3,5 mm mini-aansluiting voor audio in
Aantal SCARTS : 2
Ah, cool.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:07 schreef SocialDisorder het volgende:
nergens terug te vinden?
zomaar even van de Philips-site afgeplukt:
[..]
aangezien DVD.nl al aangeeft dat de meeste verkopers geen drol weten van HDCP (bij mediamarkt weten ze amper wat HDMI is), lijkt het mij een kwestie van goed voorbereid op weg gaan. Lijkt me zowiezo verstandig voor dergelijke grote aankopen.
Speciaal voor jou Ret.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, dat was de eerste en enige keer
Tis op zich ook niet gek dat mensen er 'massaal naast zitten' als Philips 1 van de weinigen is die er expliciet bij zet dat het een HDCP uitgang betreftquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, cool.
Ik vond het al zo'n vreemd verhaal..Toch gek dat zoveel mensen er massaal naast zitten dan.
Niiiicequote:Op dinsdag 11 april 2006 12:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Speciaal voor jou Ret.
http://tweakers.net/nieuws/41809/
Dag BR, dag HD-DVD.
denk een 32bit CPU eigenlijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:11 schreef Deacon_Tigra het volgende:
wat ik me nou eigenlijk afvroeg
hoeveel bit is de ps3 eigenlijk
aangezien we daar vroeger altijd over praatte
nintendo 8 bit
snes 16 bit
ps1 32 bit
ps2 128 bit ofzo
maar de ps3?![]()
idd, net even Samsng en Sony gecheckt, en geen van beiden geeft aan een DHCP-compliant HDMI-uitgang te hebben. Aan de andere kant, op DVD-spelers staat ook niet aangegeven dat ze macrovision-beveiliging gebruiken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Tis op zich ook niet gek dat mensen er 'massaal naast zitten' als Philips 1 van de weinigen is die er expliciet bij zet dat het een HDCP uitgang betreft
Voordat je je handje lamzwaait; veel zal afhangen van de prijs........quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Speciaal voor jou Ret.
http://tweakers.net/nieuws/41809/
Dag BR, dag HD-DVD.
Ah, nu opeens wel?quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Voordat je je handje lamzwaait; veel zal afhangen van de prijs........
Ik ga er toch van uit dat dit gericht gaat worden op de consumentenmarkt, en dus betaalbaar..quote:Steeds meer analisten verwachten ondertussen dat de consument, dankzij alle gesteggel over drm en hybride spelers, de eerste generatie van de dvd-opvolgers links zal laten liggen. De kans dat die twee formaten, voordat ze goed en wel in de winkel liggen, achterhaald zullen zijn, lijkt met de aankondiging van InPhase daarom fors te zijn gestegen.
ik ben een consument die overal blind achteraanhobbelt en waarschijnlijk als enige The Matrix-trilogie op zowel VHS, DVD, SuperBitDVD, HD-DVD, BR, Holo, <insert holo opvolgers here> heeftquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:06 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben iig een van de consumenten die HD-DVD en Blu-ray over gaat slaan
De Cell processor heeft een PPE van 64bits(dual-threaded, dus hij kan 2 instructies van 64bits tegelijk verwerken).. Met daarbij nog die 7 spe's.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:11 schreef Deacon_Tigra het volgende:
wat ik me nou eigenlijk afvroeg
hoeveel bit is de ps3 eigenlijk
aangezien we daar vroeger altijd over praatte
nintendo 8 bit
snes 16 bit
ps1 32 bit
ps2 128 bit ofzo
maar de ps3?![]()
Die PS3 komt er bij waarschijnlijk bij Daggla en mij ook wel, alleen ik ga er niet speciaal BR schijfjes voor kopen als dezelfde film op DVD een stuk goedkoper isquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:47 schreef Diablos79 het volgende:
Aangezien ik zeker een ps3 koop zal ik Blu-ray waarschijnlijk wel niet overslaan..
Inderdaad..quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Die PS3 komt er bij waarschijnlijk bij Daggla en mij ook wel, alleen ik ga er niet speciaal BR schijfjes voor kopen als dezelfde film op DVD een stuk goedkoper is
Ligt aan de film. Fast & Furious hoef ik niet op BR te hebben, maar LOTR lijkt me de aanschaf wel waard.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Die PS3 komt er bij waarschijnlijk bij Daggla en mij ook wel, alleen ik ga er niet speciaal BR schijfjes voor kopen als dezelfde film op DVD een stuk goedkoper is
LotR vond ik het downloaden al niet eens waard, laat staan dat ik 50-60 euro uit ga geven voor een schijfje...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ligt aan de film. Fast & Furious hoef ik niet op BR te hebben, maar LOTR lijkt me de aanschaf wel waard.
Als op dat schijfje alle 3 de collector's editions staan van LOTR dan vind ik dat erg leuk geprijsd voor 50-60 euroquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
LotR vond ik het downloaden al niet eens waard, laat staan dat ik 50-60 euro uit ga geven voor een schijfje...
Ik stream dingen wel HD vanaf mn PC naar mn TV..
Dat is dan niet in BR resoluties, me dunkt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:17 schreef Tain het volgende:
[..]
Als op dat schijfje alle 3 de collector's editions staan van LOTR dan vind ik dat erg leuk geprijsd voor 50-60 euro
scheelt alleen 60 euroquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is dan niet in BR resoluties, me dunkt.
Heb je er nog vrij weinig aan..
De films die mij interessant lijken op HD resoluties zijn op 1 hand te tellen.quote:
Waarom games dan wel?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De films die mij interessant lijken op HD resoluties zijn op 1 hand te tellen.
Nee, dat hele films in HD resolutie laat ik aan mij voorbij gaan.
Omdat je dan echt een wezenlijk verschil ziet.quote:
Mjah, ik heb nog niet echt gegamed in HD resolutie, dus ik zie daar ook het nut nog niet van inquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat je dan echt een wezenlijk verschil ziet.
PGR3 is echt veel mooier op een HDTV. Veel scherper en gedetailleerder.
Bij een film valt het onwijs mee en is het imo ook nog eens overbodig.
Ik heb alle Prison Break afleveringen in HD resolutie gezien op mn HDTV en in gewone resolutie.
Het verschil was echt niet zo groot als met games. Behalve dat, films kijk je meestal maar een paar keer, terwijl je met een game veel langer bezig bent.
En natuurlijk is het te krankzinnig voor woorden om 60 euro voor een film te vragen.
Het kan mooier, maar heb je er veel profijt van? Nee.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:58 schreef SocialDisorder het volgende:
DVD-kwaliteit is we lmooi, maar het kan mooier. Wie had het ook al weer over in de pas lopen met technologie?
Mja, toch maar eens doen dan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, ik heb nog niet echt gegamed in HD resolutie, dus ik zie daar ook het nut nog niet van in
Ik wacht nog wel ff tot ik er geld voor heb enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |