abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:08:18 #101
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36741757
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:04 schreef Tain het volgende:

[..]

Vraag het Rockstar, die kunnen blijkbaar niet goed programmeren
Ontwerpen en programmeren zijn dan ook 2 verschillende dingen
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:49:42 #102
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36743044
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:04 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jouw GTA:SA ervaringen waren schijnbaar een stuk beter dan die van mij. Wat mij betreft is het spel een en al frame-drop, kwamen popups zeer regelmatig voor en werden vooral de race-missies haast onmogelijk vanwege obstakels die véél te laat gerenderd werden. Nee, GTA:SA op de PS2 was verre van ideaal.
Uhhuh, ben echt blij dat ik eerst de game op een PS2 gespeeld heb, was namelijk eerst van plan een PS2 + GTA:SA te halen . Besloot heeeeeeel snel te wachten op de PC-versie.
quote:
Ondanks dat het spel zelf best vermakelijk was, ben ik mede door deze slechte uitwerking al m'n interesse in GTA verloren.
Oh yeah

Oh en natuurlijk is unified beter dan gescheiden . En hoe kom je er bij dat dat een PC-architectuur is? De PC doet het JUIST op de manier van de PS3. Maar ik snap niet hoe je er bij komt dat unified slechter is . Je verklaring is leuk, maar die processen waren in het verleden slechts licht problematisch, en tegenwoordig zijn ze dat in z'n geheel niet. En vertel me eens, als het geen performance winst zou bieden, welke motivatie zou MS dan in godsnaam hebben om unified te gaan wanneer gescheiden zelfs makkelijker is?
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:51:08 #103
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36743107
Check Crysis, dát is pas een staaltje knap en memory-efficient programmeren!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:52:13 #104
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36743151
Ach, dat is afwachten, maar ik heb er vertrouwen in, de originele CryEngine zat goed in elkaar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:09:03 #105
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_36743771
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:49 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Uhhuh, ben echt blij dat ik eerst de game op een PS2 gespeeld heb, was namelijk eerst van plan een PS2 + GTA:SA te halen . Besloot heeeeeeel snel te wachten op de PC-versie.
[..]

Oh yeah

Oh en natuurlijk is unified beter dan gescheiden . En hoe kom je er bij dat dat een PC-architectuur is? De PC doet het JUIST op de manier van de PS3. Maar ik snap niet hoe je er bij komt dat unified slechter is . Je verklaring is leuk, maar die processen waren in het verleden slechts licht problematisch, en tegenwoordig zijn ze dat in z'n geheel niet. En vertel me eens, als het geen performance winst zou bieden, welke motivatie zou MS dan in godsnaam hebben om unified te gaan wanneer gescheiden zelfs makkelijker is?
Hoe kom je erbij dat de pc het op de manier van de ps3 doet. Bij de pc geeft de processor eerst de opdracht aan het geheugen. Dus de processor moet wachten tot de data is gevonden in het geheugen. Dat is dus niet de manier van hoe het in de ps2 en 3 werkt.

Die processen geven ook niet veel problemen, ze zijn alleen niet efficient voor het programmeren voor games. En waarom MS daarvoor kiest moet je hun vragen, ze gebruikte dat ook in de xbox dus zouden ze het wel een goed principe vinden. Als je het mij vraagd heeft MS die xbox360 zo snel mogelijk in elkaar geknutselt om sony maar voor te kunnen zijn.

GTA:SA is sowieso al geen wonder spel, helemaal niet op grafisch gebied.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:11:25 #106
145074 Diablos79
pi_36743841
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:33 schreef P-Style het volgende:

BD-ROM biedt veel extra ruimte toe, maar veel meer dan dat ook niet. De transferrate is bijvoorbeeld niet bijster hoog.
BR-rom bied veel meer dan DVD. Die techdemo van the gateway die ze toonde op de GDC was niet eens mogelijk om te streamen met een DVD-rom.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:23:09 #107
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36744167
Maar jij denkt dus dat er al een 8x BD-ROM in de PS3 komt Diablos? Zou ik knap vinden van Sony.
4x is namelijk helemaal niet sneller dan een DVD-ROM lezer. Sterker nog, een 16x DVD lezer is sneller dan een 4x BD-ROM lezer.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:36:03 #108
145074 Diablos79
pi_36746280
Ik zou het niet weten hoeveel speed het word. Maar het gaat in het artikel ook niet over de snelheid, maar over de grote van bestanden. Je kan op een Blu-ray disc echt enorme bestanden zetten die nooit op een dvd passen, dus kun je zulke bestanden ook nooit van dvd streamen omdat je daar gewoon de ruimte niet voor hebt.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:38:38 #109
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36746336
Enorme bestanden hebben zich nog niet echt laten zien als nuttig, of je moet nog heilig geloven in het gebruik van FMV's (en ik ben zo ongeveer degene die FMV's het meest nutteloos vindt). Blu-ray is imho dan ook alleen een voordeel voor de Japanse developers die weigeren een goede engine te maken en het daarom maar compenseren met bloedmooie FMV's. Ieder z'n ding, maar ik heb liever exact dezelfde grafische sfeer door het hele spel heen zodat de immersie des te groter is. (wat natuurlijk extreem belangrijk is bij story-driven games)
pi_36746637
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

BR-rom bied veel meer dan DVD. Die techdemo van the gateway die ze toonde op de GDC was niet eens mogelijk om te streamen met een DVD-rom.
Een techdemo van een spel die groter is dan 9GB
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:03:09 #111
145074 Diablos79
pi_36746911
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:38 schreef Retuobak het volgende:
Enorme bestanden hebben zich nog niet echt laten zien als nuttig, of je moet nog heilig geloven in het gebruik van FMV's (en ik ben zo ongeveer degene die FMV's het meest nutteloos vindt). Blu-ray is imho dan ook alleen een voordeel voor de Japanse developers die weigeren een goede engine te maken en het daarom maar compenseren met bloedmooie FMV's. Ieder z'n ding, maar ik heb liever exact dezelfde grafische sfeer door het hele spel heen zodat de immersie des te groter is. (wat natuurlijk extreem belangrijk is bij story-driven games)
Dat is echt onzin, dat japanse developers weigeren goede engines te maken. En net of die amerikanen en europeanen betere engines schrijven.. En ik denk dat ze op de ps3 en xbox360 nog maar heel weinig gebruik zullen maken van FMV's omdat het niet meer nodig is. Maar het komt niet in je op dat ze misschien wel eens een enorme spel wereld maken van 10 of meer gig? Die kun je dan zo vanaf blu-ray streamen terwijl dat met dvd gewoon niet gaat. Met zoveel ruimte tot je beschikking kan je gewoon echt inmens grote werelde maken waarbij die van Oblivion gewoon in het niets valt.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:09:30 #112
145074 Diablos79
pi_36747096
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:51 schreef Tain het volgende:

[..]

Een techdemo van een spel die groter is dan 9GB
Nee die techdemo was een paar 100mb, maar dat was alleen één plein van de stad, met auto's mensen en de hele zooi, en ze wilde daarmee aangeven dat wanneer je dus de hele stad zou hebben je dus echt op heel veel gigs zou uitkomen die nooit op een dvd zouden passen.
pi_36747977
Maar dan is het enige voordeel van BD-ROM toch nog steeds de ruimte die het biedt?
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:49:42 #114
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36748261
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:03 schreef Diablos79 het volgende:
Maar het komt niet in je op dat ze misschien wel eens een enorme spel wereld maken van 10 of meer gig?
Dat komt zeker wel in me op en ik verwacht de volgende generatie meer dan genoeg games van 10GB+ zonder FMV's . Deze generatie verwacht ik op de PS3 vooral developers die hun hele BD-ROM volplempen met dummy-data en uiteindelijk 6-8GB aan game data, that is, als ze geen gebruik maken van FMV's. Maken ze wel gebruik van FMV's in 1080p, tja, dan kom je al snel aan een vol blu-ray schijfje .
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:00:46 #115
145074 Diablos79
pi_36748590
Ja dat is het ook, en dat is een heel groot voordeel.
Of je een wereld maakt van 8.5gb of eentje van 40gb, is denk niet zo moeilijk te bedenken welke er meer te bieden zal hebben.

En ik hoor vaak zeggen ja maar dan kunnen ze toch ook het spel op 2 of zelfs 3 dvds zetten, en dat klopt, maar dan blijft de spelwereld waarschijnlijk maar 8.5gb(als we even van dvd9 uitgaan). kijk maar naar oudere voorbeelden zoals FF7 en 8, ondanks dat het spel meerdere cd's is, staat de hele spelwereld op één (iedere) cd, alleen door extra events en filmpjes hebben ze extra cd's nodig. Ook nieuwere spellen zoals Xenosaga en grandia 3 staan op 2dvds, maar dat is alleen door de filmpjes niet door de spelwereld. Want op beide dvds kan ik overal naar toe in het spel.

Dus wanneer ze straks op de xbox360 een spel op meerdere dvds zetten is dat waarschijnlijk niet omdat de spelwereld groter is dan 1 dvd, maar gewoon door de filmpjes en triggerd events. Lijkt me trouwens ook heel onhandig spelen als je de hele tijd dvds moet wisselen als je naar een andere deel van de wereld gaat.

Ik vind mensen die denken dat dvd voor de komende 5+ jaar genoeg is niet vooruit kijken. Op elke console generatie is de grote van de spellen echt enorm toegenomen. Toen de ps2 uitkwam waren veel spelen nog een cd groot, tegenwoordig is de standaard een volle dvd. Dat zal ook zo gaan bij de ps3, waarschijnlijk zijn de eerste spellen gewoon een dvd5 groot(ook al staan ze op Blu-ray) maar ik durf te wedden dat over 5 jaar een gemiddeld spel minstens 5 keer zo groot is geworden op de ps3, omdat de developers daar ook de mogelijkheid toe hebben. Terwijl ze met de xbox360 gebonden zullen blijven aan dvd9.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:06:03 #116
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36748728
Geen filmpjes, dus 1 DVD9 is genoeg .
En de grootte is elke generatie enorm toegenomen idd.
En er is deze generatie ook weer genoeg ruimte, want er is geen Xbox/PS2/Cube game die ook maar in de buurt komt van een DVD zonder FMV's, laat staan DVD9. Zelfs een TES IV: Oblivion dat belachelijke hoeveelheden voice etc. gebruikt past nog op een DVD (en dan bedoel ik niet DVD9). En dan is de helft van de data dus puur voicewerk.

Sorry als het er bij mij dan niet helemaal in wil dat het een gigantisch voordeel is.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:06:21 #117
145074 Diablos79
pi_36748735
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:49 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dat komt zeker wel in me op en ik verwacht de volgende generatie meer dan genoeg games van 10GB+ zonder FMV's . Deze generatie verwacht ik op de PS3 vooral developers die hun hele BD-ROM volplempen met dummy-data en uiteindelijk 6-8GB aan game data, that is, als ze geen gebruik maken van FMV's. Maken ze wel gebruik van FMV's in 1080p, tja, dan kom je al snel aan een vol blu-ray schijfje .
Jij blijft het maar over FMV's hebben, dat is echt onzinnig. Je hebt op de ps2 spellen die een dvd vol zijn en waar geen een FMV inzit, gewoon alles met de ingame engine gedaan. En gewoon al graphics in 1080p maken kost al meer ruimte. Jij denkt dus echt dat developers geen gebruik willen maken van die ruimte? Ik denk dat developers het echt toe juichen dat ze zoveel ruimte krijgen, het gaat ze in de toekomst echt zoveel meer mogelijkheden bieden, die ze op de xbox360 dus niet zullen hebben.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:08:02 #118
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36748780
Ik ben wel benieuwd naar welke PS2 games ik dan over het hoofd zie, want ik kan me er zo geen voor de geest halen die 9GB groot is en geen FMV's gebruikt .

En voorlopig klagen developers vooral over de transfersnelheden van de drives en de hoeveelheid geheugen. De grootte van het opslagmedium is nog nauwelijks aan de orde geweest en aangezien genoeg developers met langlopende projecten bezig zijn verwacht ik niet dat ze het enkel hebben over games voor de komende twee jaar.
pi_36749102
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:09 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de pc het op de manier van de ps3 doet. Bij de pc geeft de processor eerst de opdracht aan het geheugen. Dus de processor moet wachten tot de data is gevonden in het geheugen. Dat is dus niet de manier van hoe het in de ps2 en 3 werkt.

Die processen geven ook niet veel problemen, ze zijn alleen niet efficient voor het programmeren voor games. En waarom MS daarvoor kiest moet je hun vragen, ze gebruikte dat ook in de xbox dus zouden ze het wel een goed principe vinden. Als je het mij vraagd heeft MS die xbox360 zo snel mogelijk in elkaar geknutselt om sony maar voor te kunnen zijn.

GTA:SA is sowieso al geen wonder spel, helemaal niet op grafisch gebied.
Dus dit bedoelen ze met 4D
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:23:02 #120
145074 Diablos79
pi_36749214
Developers zeurde al in de ps1, n64 periode over ruimte gebrek. De N64 heeft gewoon heel veel spellen niet gekregen door ruimte gebrek op het medium.

De demo van The gateway was al een paar 100mb groot, en dat was alleen maar 1 pleintje uit de stad. Wanneer die stad zou bestaan uit een 20km²(of zelfs meer), met duizende npc's en auto's dan word dat echt wel veel groter dan een dvd9.

En Oblivion is echt geen goed voorbeeld, dat is gewoon een eerste generatie spel voor de next-gen console. En zoveel gebeurd er nu ook weer niet in de wereld van Oblivion, hij staat wel vol met mooi boompjes maar echt veel leven is er in verhouden niet te bespeuren.

Verder heb ik nog geen developers horen klagen over de RAM of transfersnelheden van de Xbox360 of ps3.
pi_36749635
Doorgaans hoor je ook eigenlijk (jammer genoeg) niet zo veel van developers.
pi_36752521
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:23 schreef Diablos79 het volgende:
Developers zeurde al in de ps1, n64 periode over ruimte gebrek. De N64 heeft gewoon heel veel spellen niet gekregen door ruimte gebrek op het medium.

De demo van The gateway was al een paar 100mb groot, en dat was alleen maar 1 pleintje uit de stad. Wanneer die stad zou bestaan uit een 20km²(of zelfs meer), met duizende npc's en auto's dan word dat echt wel veel groter dan een dvd9.

En Oblivion is echt geen goed voorbeeld, dat is gewoon een eerste generatie spel voor de next-gen console. En zoveel gebeurd er nu ook weer niet in de wereld van Oblivion, hij staat wel vol met mooi boompjes maar echt veel leven is er in verhouden niet te bespeuren.

Verder heb ik nog geen developers horen klagen over de RAM of transfersnelheden van de Xbox360 of ps3.
Alle characters in een volle stad worden dan ook niet 1 voor 1 ontworpen, maar door de computer gesimuleerd. Een beetje zoals in Oblivion, waar je je eigen character kan maken qua uiterlijk, alleen dan at random x 10000. Erg veel data is daar niet voor nodig, hoogstens een aantal parameters waaruit gekozen wordt. Stel dat er 200 verschillende auto's in zo'n spel zitten, dat is echt peanuts qua data. Meer verschillende auto's zullen er ook echt niet in zitten, omdat dat gewoon teveel werk is voor de designers..
Big dick.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:53:49 #123
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36753640
Inderdaad HassieBassie, procedurally generated content zal erg groot worden de komende generatie, het neemt developers werk uit handen en het bespaart ruimte op de schijf . Dus nee, sorry, ik wacht nog steeds op een goed argument dat mij echt in doet zien van 'yes, blu-ray is hard nodig'

En de developer van Saint's Row zat te klagen over de 12x DVD-ROM van de 360, en meerdere andere developers zaten al te klagen over de hoeveelheid RAM (en het ontbreken van een standaard HDD)
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:26:12 #124
145074 Diablos79
pi_36755790
Noem maar eens een goed argument om geen blu-ray of HD-DVD te gebruiken. Het lijkt bijna of jullie niet eens vooruit willen, hadden ze dan ook nooit over hoeven te gaan op dvd?. blu-ray is NOG niet echt hard nodig, maar het geeft weer meer mogelijkheden voor developers. 8 jaar geleden was DVD ook nog helemaal niet nodig. Toen was de cd ook nog steeds voldoende. Als je geen voordelen ziet van een groter medium dan kijk je waarschijnlijk niet echt ver vooruit. Aangezien ze de levensduur van de console op een jaar of 7 houden moet je een beetje verder vooruit kijkt dan de eerste 2 jaar, dus dan is Blu-ray(of gewoon een ander medium groter dan dvd) echt wel een goede keuze.
pi_36756690
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:26 schreef Diablos79 het volgende:
Noem maar eens een goed argument om geen blu-ray of HD-DVD te gebruiken. Het lijkt bijna of jullie niet eens vooruit willen, hadden ze dan ook nooit over hoeven te gaan op dvd?. blu-ray is NOG niet echt hard nodig, maar het geeft weer meer mogelijkheden voor developers. 8 jaar geleden was DVD ook nog helemaal niet nodig. Toen was de cd ook nog steeds voldoende. Als je geen voordelen ziet van een groter medium dan kijk je waarschijnlijk niet echt ver vooruit. Aangezien ze de levensduur van de console op een jaar of 7 houden moet je een beetje verder vooruit kijkt dan de eerste 2 jaar, dus dan is Blu-ray(of gewoon een ander medium groter dan dvd) echt wel een goede keuze.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben maar wat blij met Blu-Ray en persoonlijk vind ik het de juiste keuze van Sony om Blu-Ray in de PS3 te proppen.

Enige nadelen die ik me kan bedenken zijn de invloeden op de uiteindelijke PS3-prijs en het uitstellen van de release.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:06:00 #126
145074 Diablos79
pi_36757634
Het uitstellen van de release is al gebeurd dus dat is al een zorg minder

En de prijs zou wel rond de 500¤ zitten, want toch best prijzig is... Maar ja nieuwe hardware is in het begin altijd prijzig. En hij word vanzelf wel goedkoper nadat hij genoeg is verkocht, en dat hij goed zal verkopen is zeker, ook al kost hij meer dan 500¤
pi_36758956
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:26 schreef Diablos79 het volgende:
Noem maar eens een goed argument om geen blu-ray of HD-DVD te gebruiken.
-Hogere kosten
-Latere release
-16x DVD biedt hogere transfersnelheden dan de nu beschikbare 4x BD-ROM drives voor de PS3

En met CD > DVD lag het heeeeeeeel anders. Multi-CD games kwamen erg veel voor, en ik verwacht over 2 jaar niet ineens een spontane verdubbeling van het aantal gebruikte data persoonlijk. (veel meer een verdubbeling voor de meeste games, maar laat ik Oblivion aanhouden als voorbeeld omdat dat verreweg de grootste game is so far)
pi_36759153
Laat je niks wijs maken.
De enige reden waarom die BR erin zit is omdat Sony hoopt er veel geld aan te verdienen via films etc.
Voor games is het nog niet nodig, zeker deze generatie niet.
De meeste denken dus goedkoper uit te zijn d.m.v. een goedkope BR-speler, maar in feite worden ze gewoon iets door de strot geduwd.
PSN: Poekimammi_nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:00:55 #129
145074 Diablos79
pi_36763300
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

-Hogere kosten
-Latere release
-16x DVD biedt hogere transfersnelheden dan de nu beschikbare 4x BD-ROM drives voor de PS3

En met CD > DVD lag het heeeeeeeel anders. Multi-CD games kwamen erg veel voor, en ik verwacht over 2 jaar niet ineens een spontane verdubbeling van het aantal gebruikte data persoonlijk. (veel meer een verdubbeling voor de meeste games, maar laat ik Oblivion aanhouden als voorbeeld omdat dat verreweg de grootste game is so far)
- Hoge kosten zou je als tegenargument kunnen nemen ja, maar dan zou je opzich nooit nieuwe technieken en hardware moeten gebruiken want die zijn altijd kosten verhogend.
- Een latere release hoeft niet negatief te zijn, het geeft developers alleen maar meer tijd om hun spellen klaar te maken.
- Wie zegt dat er een 4x BD-rom in komt? En de xbox360 gebruikt maar een 12x DVD-rom.

Daar kom je weer aan met 2 jaar, en wat over 4 jaar en 6 jaar? Want de ps3 gaat wel wat langer mee dan 2 jaar. In de afgelopen 6 jaar is het data gebruik meer dan 4x zo groot geworden. En Oblivion verreweg het grootste spel? Toch zeker niet in data aangezien Call of Duty 2 op de xbox360 toch heel wat groter is. En Oblivion is geen goed voorbeeld, een eerste generatie spel is nooit representatief voor de console. Over 3 jaar is alles wat je in Oblivion hebt gezien oud en achterhaald.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:04:19 #130
145074 Diablos79
pi_36763379
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:35 schreef Zeiksnor het volgende:
Laat je niks wijs maken.
De enige reden waarom die BR erin zit is omdat Sony hoopt er veel geld aan te verdienen via films etc.
Voor games is het nog niet nodig, zeker deze generatie niet.
De meeste denken dus goedkoper uit te zijn d.m.v. een goedkope BR-speler, maar in feite worden ze gewoon iets door de strot geduwd.
Het gaat toch altijd om geld... MS brengt ook de xbox360 uit om er uiteindelijk veel geld aan te verdienen. En klopt voor deze generatie is het niet nodig, maar de ps3 is dus de volgende generatie. DVD is ook je strot in geduwd, zeurt nu ook niemand meer over..
pi_36764384
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:00 schreef Diablos79 het volgende:
- Hoge kosten zou je als tegenargument kunnen nemen ja, maar dan zou je opzich nooit nieuwe technieken en hardware moeten gebruiken want die zijn altijd kosten verhogend.
Ik zeg meer dat je een prijs/prestatie overweging moet maken. En ik zie te weinig voordelen voor de games die ik speel om het prijsverschil te rechtvaardigen.
quote:
- Een latere release hoeft niet negatief te zijn, het geeft developers alleen maar meer tijd om hun spellen klaar te maken.
Onzinstatement, dan releasen developers toch gewoon later in de levensduur van de console? Niks mis met een console eerder hebben. Zat games die allang af hadden kunnen zijn.
quote:
- Wie zegt dat er een 4x BD-rom in komt? En de xbox360 gebruikt maar een 12x DVD-rom.
Nou, laat ik het zo zeggen, 8x BD-ROM zou me enorme verbazen.
En waar ben ik positief over het feit dat MS ipv een 16x DVD-ROM is gegaan voor een 12x DVD-ROM?
quote:
Daar kom je weer aan met 2 jaar, en wat over 4 jaar en 6 jaar?
Over 6 jaar zullen ze zo langzamerhand gaan naar de grens inderdaad
Precies op tijd voor de PS4 dus voor een nieuw opslagmedium
quote:
Toch zeker niet in data aangezien Call of Duty 2 op de xbox360 toch heel wat groter is.
Knap dan dat ze meer dan 1,5GB aan data er bij hebben weten te krijgen voor de 360 versie. Waar zou hem dat in zitten? De mindere visuals? De gelijke geluidskwaliteit?
quote:
En Oblivion is geen goed voorbeeld, een eerste generatie spel is nooit representatief voor de console. Over 3 jaar is alles wat je in Oblivion hebt gezien oud en achterhaald.
Omdat Oblivion obsceen veel geluidsfiles heeft is het een goed extremum om te pakken, daar gaan de meeste games de komende jaren echt niet bij in de buurt komen qua data. En daar komt nog eens bij dat je volledig voorbij gaat aan de vooruitgang in compressie en de opkomst van procedural content.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:38:03 #132
145074 Diablos79
pi_36765855
Ik zie wel veel voordelen van een groter medium. En ook al hebben ze straks betere compressie en programmeer technieken dan nog kun je op een 50GB medium nog veel meer uitleven dan op een 8.5Gb medium. De compressie technieken op de ps2 zijn veel beter dan die van de ps1, en toch zijn we gegaan van gemiddeld 1 volle cd naar 1 volle dvd5.. Ik denk dat je de spellen van nu bijna niet meer kan vergelijken met de spellen die we over 5 jaar hebben. En dat Oblivion alleen maar een klein voorproefje is van wat je kan verwachten in de toekomst als het gaat om spelwerelden gaat.

Waarom denk je dat de meeste games de komende jaren niet echt in de buurt gaan komen van Oblivion, qua data?.. Voor de ps3 zijn ze pas een jaar bezig met ontwikkelen, en er zitten nu al games bij die groter worden dan een dvd. Tot nu toe is tijdens de levensduur van een console het data verbruik minimaal 5x zo groot geworden. En dat zie ik deze keer ook wel weer gebeuren.
pi_36766092
quote:
dan nog kun je op een 50GB medium nog veel meer uitleven dan op een 8.5Gb medium.
Jammer alleen dat er nog andere beperkende factoren zijn in een console en de extra ruimte dus vooral voor de inmiddels al veelvuldig genoemde FMV's gebruikt zal worden.
quote:
En dat Oblivion alleen maar een klein voorproefje is van wat je kan verwachten in de toekomst als het gaat om spelwerelden gaat.
Ja, en stel je eens voor hoeveel roziger de toekomst zou zijn met een goede hoeveelheid RAM.
quote:
Waarom denk je dat de meeste games de komende jaren niet echt in de buurt gaan komen van Oblivion, qua data?
Ontwikkelingskosten, kosten van voice-overs etc.
quote:
Voor de ps3 zijn ze pas een jaar bezig met ontwikkelen, en er zitten nu al games bij die groter worden dan een dvd.
Jep, FMV's
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:12:39 #134
145074 Diablos79
pi_36767900
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Jammer alleen dat er nog andere beperkende factoren zijn in een console en de extra ruimte dus vooral voor de inmiddels al veelvuldig genoemde FMV's gebruikt zal worden.
Welke beperkende factoren? Je bent toch niemand die denkt dat zijn PC op dit moment zich kan meten met een ps3 he. Want de ps3 is de pc wel even stap vooruit, en de xbox360 trouwens ook.
quote:
Ja, en stel je eens voor hoeveel roziger de toekomst zou zijn met een goede hoeveelheid RAM.
Ja voor de pc wel, jij vergelijkt pc hardware echt veel te veel met console hardware. Een console zit hardware technisch voor games echt veel beter in elkaar dan een pc, en kan daarom echt veel meer met veel minder.
quote:
Ontwikkelingskosten, kosten van voice-overs etc.
Ik heb nergens vernomen dat de ontwikkelingskosten voor Oblivion overdreven hoog waren, en zo special zijn de voice-overs ook weer niet, er zijn tegenwoordig genoeg games die gebruik maken van bekende acteurs/actrices voor de stemmen.
quote:
Jep, FMV's
Waar haal je toch die FMV's onzin vandaan, The getaway word groter dan een dvd zonder ook maar één FMV.
pi_36768301
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:12 schreef Diablos79 het volgende:
Welke beperkende factoren? Je bent toch niemand die denkt dat zijn PC op dit moment zich kan meten met een ps3 he. Want de ps3 is de pc wel even stap vooruit, en de xbox360 trouwens ook.
Nee.
quote:
Ja voor de pc wel, jij vergelijkt pc hardware echt veel te veel met console hardware. Een console zit hardware technisch voor games echt veel beter in elkaar dan een pc, en kan daarom echt veel meer met veel minder.
Daarom heeft de PC over een paar jaar ook een veelvoud van het RAM dat nu gangbaar is nodig. Dat doet echter niet af aan het feit dat de relatief lage hoeveelheid RAM in next-gen consoles gewoon een bottleneck is icm de erg krachtige andere onderdelen.
quote:
Ik heb nergens vernomen dat de ontwikkelingskosten voor Oblivion overdreven hoog waren, en zo special zijn de voice-overs ook weer niet, er zijn tegenwoordig genoeg games die gebruik maken van bekende acteurs/actrices voor de stemmen.
Het is niet alleen de kwaliteit van de voice-overs, maar vooral de hoeveelheid en de duur ervan. En dat kost geld, heel veel geld. En Oblivion was een hele dure game om te maken.
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:34:05 #136
145074 Diablos79
pi_36768461
We zullen zien hoe grote bottleneck het word. In de ps2 was het uiteindelijk ook niet echt zo'n grote bottleneck als werd gedacht.

Niks niet duurder dan the godfather of final fantasy 12. En hoe weet je dat Oblivion een hele duur game was om te maken? Waar staan de kosten ervan?
pi_36768556
Exacte kosten ga je niet krijgen, bedrijfsgevoelige informatie, maar ga er maar van uit dat het geen goedkope game is, dat zie je wel aan de credits en de hoeveelheid content in de game die duur is om te maken .

En op de PS2 geen grote bottleneck? Nooit GTA:SA gespeeld?
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:54:57 #138
145074 Diablos79
pi_36769028
Ja maar Oblivion is echt geen uitzonderlijke duren game, heel veel games kosten veel om te maken.

Ja die heb ik gespeeld(trouwens niet echt een lekker voorbeeld aangezien dat spel grafisch al geen wonder is), En ja er zitten pop-ups en frame drops in.. maar die zijn lang niet zo erg als wanneer je het draait op een pc met 32mb en 4mb videokaart .. En daarbij heb jij GTA:SA op de pc vast niet met de minimale systeem eisen gespeelt. Want ik denk dat hij met de minimale systeemeisen op de pc niks beter draait dan op de ps2.

En natuurlijk meer geheugen is nooit verkeerd, maar die 512MB in de nieuwe consoles is echt niet zo groot probleem als jij het doet lijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Diablos79 op 08-04-2006 17:03:59 ]
pi_36769213
Het is een behoorlijk probleem omdat het gewoon uit de pas loopt met de rest.
Maar het lijkt me verstandig dat we deze discussie beeindigen met agreeing to disagree want we beginnen in herhaling te vallen .
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:05:31 #140
145074 Diablos79
pi_36769298
Jep we zullen over 5 jaar wel zien wie er gelijk had
pi_36772540
Grootste probleem voor Bethesda was waarschijnlijk ook dat Oblivion moet draaien op een 360 zonder harde schijf en aangezien de PS3 standaard een HDD meekrijgt hebben de developers ieder geval al wat meer ruimte om te doen wat ze willen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:51:04 #142
145074 Diablos79
pi_36773852
Kun je Oblivion op de xbox360 dan zonder schijf spelen? Ik heb iedergeval gelezen dat er in de toekomst veel 360 spellen uitkomen die je zonder HDD niet kan spelen.
pi_36774119
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:51 schreef Diablos79 het volgende:
Kun je Oblivion op de xbox360 dan zonder schijf spelen? Ik heb iedergeval gelezen dat er in de toekomst veel 360 spellen uitkomen die je zonder HDD niet kan spelen.
ja dat kan, er is maar 1 spel waar je echt een hdd voor nodig hebt en dat is een voetbal management game
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:12:39 #144
145074 Diablos79
pi_36774451
Ja beetje raar van MS dat hem niet gewoon standaard met HDD leveren.
pi_36774500
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:12 schreef Diablos79 het volgende:
Ja beetje raar van MS dat hem niet gewoon standaard met HDD leveren.
Niet zo heel raar. Het was (waarschijnlijk) een kostenoverweging.
pi_36774534
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet zo heel raar. Het was (waarschijnlijk) een kostenoverweging.
en een goeie manier om winst te maken, 100 euro voor een losse hdd en degene die in de winkels komen te liggen zijn bijna meteen verkocht
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36780986
En een manier om te kunnen zeggen dat hun console maar 300 euro is.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 9 april 2006 @ 07:35:23 #148
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36785151
Meer een manier om later in de levensduur te kunnen zeggen dat hun console <100 is
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:11:45 #149
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_36847026
Is het inmiddels eigenlijk al zeker dat iedereen die nu een HDTV heeft gekocht niets heeft aan de ps3 als BR speler? Iets met dat HDCP....
Dat zijn volgens mij best veel mensen al, waaronder ik... Al koop ik dat ding sowieso alleen om te gamen..
Wordt hier een aantal keer genoemd..
http://www.bonafidereviews.com/smf/index.php/topic,79.0.html

[ Bericht 28% gewijzigd door Dr.Daggla op 11-04-2006 09:28:36 ]
-
pi_36848589
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is het inmiddels eigenlijk al zeker dat iedereen die nu een HDTV heeft gekocht niets heeft aan de ps3 als BR speler? Iets met dat HDCP....
Dat zijn volgens mij best veel mensen al, waaronder ik... Al koop ik dat ding sowieso alleen om te gamen..
Wordt hier een aantal keer genoemd..
http://www.bonafidereviews.com/smf/index.php/topic,79.0.html
De beveiliging van Blu-ray/HD-DVD eist dat je TV HDCP(High Definition Digital Content Protection) compatible is om op 720p/1080p beeld uit te zenden en anders krijg je dus gewoon PAL voor je neus
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')