Eenzijdig, emotioneel en totaal ongefundeerd dan.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:56 schreef Monidique het volgende:
Daar is geen woord onzinnig van.
Dus als er een straf op staat mag het wel?quote:Op donderdag 6 april 2006 15:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nee, maar aan onze zijde gaat het om hevig besproken incidenten waarvoor de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen. Dat andere volk grijpt elke kans om maar te laten zien hoe straffeloos en verachtelijk ze zijn.
Ik beweer echt niet dat de VS heilig zijn, maar verassing: Het is oorlog! In ieder geval wordt er aan onze kant iets tegen de ergste misstanden gedaan.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als er een straf op staat mag het wel?
Je concludeert aan de hand van wat je in de media ziet, hoe weet je zo zeker dat de irakezen geen straf krijgen, hoe weet je zo zeker dat alle amerikanen die misdaden in een oorlog begaan gestraft worden?
Je gelooft zo heilig in Amerika dat je alle misdaden van hen probeert goed te praten, open je ogen eens en wees eerlijk dat in deze oorlog beide partijen vuile ratten zijn.
Of ze nou strijden onder het mom van democratie en vrede of onder het mom van Allah hakbar en vrede, of ze nou jouw bondgenoten zijn of jouw vijand.
nope, maar naar mijn idee ben je te gefocused op de misstanden van de moslims/irakezen etc.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik beweer echt niet dat de VS heilig zijn, maar verassing: Het is oorlog! In ieder geval wordt er aan onze kant iets tegen de ergste misstanden gedaan.
Ik vind, zoals ik al eerder stelde, dit ook niet een ernstig schokkend of foute gebeurtenis. Het is een soldaat die gesneuveld is in de strijd, dat zijn lichaam daarna wordt misbruikt is verre van eervol maar niet geheel onbegijpelijk. Ik vergeet echter zeker niet dat hetzelfde volk hun eigen burgers opblaast en onschuldige westerse burgers onthoofden...
Je hebt wel gelijk wat dat betreft, maar het is niet mijn schuld, de media heeft me gehersenspoeld.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nope, maar naar mijn idee ben je te gefocused op de misstanden van de moslims/irakezen etc.
Je roept maar al te graag: "zie je wel, die Islamitische honden"
Je bovenste stuk is een van de weinige ietwat reeele en genuanceerde stukjes dat ik van jou lees
je nick zegt ut al.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar het is niet mijn schuld, de media heeft me gehersenspoeld.
Dat lijkt me een flinke insinuatie, al kan ik je een eind volgen.quote:Op donderdag 6 april 2006 07:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach en anders VERZINNEN ze wel een reden. Laten we eerlijk zijn.
misschien of waarschijnlijk had jij in hun situatie hetzelfde gedaan.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:27 schreef pieter_pontiac het volgende:
Van zulke beelden krijg ik altijd zin om zelf eens flink wat van die opgefokte kamelenneukers weg te bombarderen.
En zij na het zien van de beelden dat amerikanen moslims in de brand steken hetzelfde.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:27 schreef pieter_pontiac het volgende:
Van zulke beelden krijg ik altijd zin om zelf eens flink wat van die opgefokte kamelenneukers weg te bombarderen.
Ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En zij na het zien van de beelden dat amerikanen moslims in de brand steken hetzelfde.
Kijk, en daar hoor je die Amerika-bashers nooit over. Ze grijpen zowat ieder anti-Amerika verhaal aan om hun gal te spuwen maar vergeten met twee gelijke maten te meten.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..] Ik vergeet echter zeker niet dat hetzelfde volk hun eigen burgers opblaast en onschuldige westerse burgers onthoofden...
je moet ook niet vergeten dat de getrainde Amerikanen veelal strijden tegen ongeletterden he, die leven vrij impulsief en in die regio is het vrij normaal je emoties na te leven en eerst te doen alvorens te denken.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:46 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Kijk, en daar hoor je die Amerika-bashers nooit over. Ze grijpen zowat ieder anti-Amerika verhaal aan om hun gal te spuwen maar vergeten met twee gelijke maten te meten.
Als ze dan reageren beginnen ze te blaaten over bv. dat we niet moeten vergeten hoe slecht Amerika ook wel niet is enz. Geloof me: Over het algemeen gaan westerse legers met meer respect voor leven en dood de strijd aan dan deze islam-extremisten. Die lachen zich een ongelijk over de naiviteit in de westerse wereld. Die figuren denken gewoon: oorlog is oorlog, en oorlog is niet leuk of romantisch. En ook nog nooit geweest ook.
bij deze dan:quote:Op donderdag 6 april 2006 16:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen.
Uit dit topicquote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
niets nieuws eigenlijk: Amerikaanse soldaten verbrandden lijken Taliban
Een lijk verbranden uit hygienisch oogpunt (nu ga ik uit van de officiele lezing) is imo toch wat anders dan een lijk aansteken en daarmee ronddwalen voor propaganda-doeleinden en om angst te zaaien.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
bij deze dan:
[..]
Uit dit topic
prcs, het gaat erom hoe wij het zien en hoe zij het zien.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een lijk verbranden uit hygienisch oogpunt (nu ga ik uit van de officiele lezing) is imo toch wat anders dan een lijk aansteken en daarmee ronddwalen voor propaganda-doeleinden en om angst te zaaien.
Al zullen de talibani dat waarschijnlijk anders zien evenals hun 'broeders'.
Ook journalisten zijn net zo als jij en ik subjectief en hygiene is een merkwaardig begip in bijv Afghanistan, eer en respect gelden als hogere waarden daar.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, het gaat erom hoe wij het zien en hoe zij het zien.
Ons wordt de hierboven genoemde verbranding aangekaart alszijnde een hygiene questie (alhoewel als je goed kon lezen erbij staat dat de betreffende journalist zijn vraagtekens daarbij zet), zij zien het slepen van dat lijk door de straten als een overwinning wij als imhumaan
Hygiene is iets waar wij erg veel waarde aan hechten en erg belangrijk binnen onze cultuur. Binnen anderen culturen zijn andere dingen belangrijk, wij kunnen daar niet over oordelen. Misschien is onze hygiene wel doorgeslagen, kun jij het zeggen?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ook journalisten zijn net zo als jij en ik subjectief en hygiene is een merkwaardig begip in bijv Afghanistan, eer en respect gelden als hogere waarden daar.
al met al blijven het netelige kwesties.
Onze hygiene is absoluut doorgeslagen mijns inziens, maar dat gaat niet over het verbranden van lijken.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hygiene is iets waar wij erg veel waarde aan hechten en erg belangrijk binnen onze cultuur. Binnen anderen culturen zijn andere dingen belangrijk, wij kunnen daar niet over oordelen. Misschien is onze hygiene wel doorgeslagen, kun jij het zeggen?
Goh dit is ook een moslim niet-moslim topic hehquote:Op donderdag 6 april 2006 21:58 schreef dontcare het volgende:
Goh , ik hoor al die moslims nog zeiken over de verbranding van die lijken in Afganistan .....
Ach ja hypocriet as usual ......
Even snel door gekeken en je hebt gelijk , het lijkt meer op een US bash topic , sorryquote:Op donderdag 6 april 2006 22:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
Goh dit is ook een moslim niet-moslim topic heh![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef dontcare het volgende:
[..]
Even snel door gekeken en je hebt gelijk , het lijkt meer op een US bash topic , sorry
Edit:
wat ik dus zeg is dat deze 'groep in irak' waarschijnlijk schuimbekkend voor de tv zat toen die beelden uit Afganistan getoond werden omdat er lijken 'ontheiligd of hoe je dat ook noemt" werden en nu precies het zelfde doen.
Maar ik zal mijn eerdere post even aan passen , terrorist ipv moslim goed ?
en nogmaals : Hiermee bedoel ik dus niet dat moslims terroristen zijn ......
Insinuatie, onderbouwd door 50 jaar Amerikaans buitenlands beleid. Zie zuid amerika, de golfoorlogen...quote:Op donderdag 6 april 2006 16:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat lijkt me een flinke insinuatie, al kan ik je een eind volgen.
Niemand in de wereld is lief.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:34 schreef Cairon het volgende:
Toch goed dat onze grote moslimvrienden eens een helicopter uit de lucht schieten en militairen aanvallen...
meestal nemen moslimsterroristen natuurlijk want anders krijg je een ban als doelwit onschuldige burgers, kinderen, ziekenhuizen... of ze leggen gewoon mensen om die een kritische kanttekening durven te maken bij bepaalde uitingen van het geloof.
daders? ze zouden eens bij zichzelf moeten beginnen voordat ze hun bek open trekken over anderen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:43 schreef sp3c het volgende:
propaganda voor wie vraag je je dan af?
De Amerikanen die vermelden dat hun vijand zich lager gedraagd als varkens of voor de vijand die zeggen dat je volgens de profeet de vijand lager als varkens zou moeten behandelen ... het feit dat de Amerikanen hier zo van onder de indruk zijn doet mij meer in de richting van dat laatste denken.
voor het Amerikaanse volk is het preeching to the choir maar voor de Taliban supoorters is dit een grootse overwinning, de Amerikanen zouden het gewoon voor lief moeten aannemen en het verder negeren, je doet er toch nix meer aan ... ja je kunt de daders pakken en publiekelijk in ketens afvoeren maar voorlopig zijn het gedane zaken
Het is voor meerdere doelgroepen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:43 schreef sp3c het volgende:
propaganda voor wie vraag je je dan af?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:45 schreef Monidique het volgende:
Propaganda voor die islamitische opstandelingen, uiteraard. Ze hebben dat soort beelden nodig, om aan te tonen dat ze winnen en dat de Amerikanen niet onoverwinnelijk zijn.
ja zoiets dacht ik al jaquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is voor meerdere doelgroepen.
Voor het Amerikaanse volk, die door dit soort beelden iets krijgen van: ''wat doen we daar nog? Saddam is opgepakt, het kost alleen maar Amerikaanse levens en een hoop geld. en de situatie verbeterd niet''
Voor de strijders zelf, elke overwinning is goed voor moraal, met de muziek eronder klinkt het strijdvaardig en oogt het als een helden daad.
En voor toekomstige strijders, je laat zien dat de opstand werkt, en geeft het beeld weer dat de VS machteloos is.
je moet al een rotte ei zijn wil je het leger ingaan .. beetje voor je werk mensen kapot schieten..quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:50 schreef sp3c het volgende:
och dat is een kwestie van perceptie ... voor mij zijn de coalitietroepen de goede (albeit met wat rotte eieren in hun midden) en de terroristen de slechten (zonder goede eieren).
de militanten kun je de lelijken noemen
Als je dat leuk vindt... er komt natuurlijk nog wel iets meer bij kijken dan dat.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
je moet al een rotte ei zijn wil je het leger ingaan .. beetje voor je werk mensen kapot schieten..![]()
Naar eer en geweten in het leger in opdracht van een of andere politicus mensen dood te schieten ook al ben je het niet eens met zijn gedachten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je dat leuk vindt... er komt natuurlijk nog wel iets meer bij kijken dan dat.
Het lijkt me geweldig werk eerlijk gezegd (dan wel korps mariniers ofzo, geen landmacht onzin). Al zul je op de koop toe moeten nemen dat je een politiek pionnetje bent. Geen probleem, je werk doe je uiteindelijk toch voor jezelf? Om naar eer en geweten zo goed mogelijk je werk te doen?
je kiest er dus voor om in opdracht van iemand anderen kapot te schieten waarna je je kan verweren van.. ik moest het doen want ik voer het bevel niet!quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je dat leuk vindt... er komt natuurlijk nog wel iets meer bij kijken dan dat.
Het lijkt me geweldig werk eerlijk gezegd (dan wel korps mariniers ofzo, geen landmacht onzin). Al zul je op de koop toe moeten nemen dat je een politiek pionnetje bent. Geen probleem, je werk doe je uiteindelijk toch voor jezelf? Om naar eer en geweten zo goed mogelijk je werk te doen?
!!!!quote:
probleem met sadam was dat ie niet met de amerikanen mee wilde werken en de olie niet gegarandeerd naar de VS zou gaan... beetje je feiten goed kennenquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef sp3c het volgende:
ja daarom blijft de prijs van benzine almaar stijgen sinds de start van de oorlog
als het om de olie ging hadden ze Saddam wel een dealtje aangeboden ipv kruisraketten ... geef ons al je olie en dan mag jij Kuweit hebben
hebben ze met Nederlands Nieuw Guinnea immers ook gedaan
de opdracht is nu eenmaal niet 'schiet hem dood' de opdracht is 'verover dit gebied' of 'stabiliseer dat gebied' of 'drink je koffie leeg, we moeten aan de slag lui varken' daar vallen wel is doden bij ja ... maar dat geld voor politiewerk ook en die gaan ook echt niet aan het werk met de gedachte om weer is lekker iemand af te knallenquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Naar eer en geweten in het leger in opdracht van een of andere politicus mensen dood te schieten ook al ben je het niet eens met zijn gedachten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |