abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2001 @ 00:14:28 #1
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2401895
Vorig jaar in Nov. is een van de beste vrienden van mijn broertje overleden. Hij heeft er zelf een einde aan gemaakt, hij kon zijn leven niet meer aan, en wilde niet verder. Na zijn overlijden heb ik contact met hem gehad, vlak voor het slapen gaan. Als je nog net niet helemaal in slaap bent. Nou zit ik net beneden met mijn broertje en een maat van hem, en toen hadden we het even over de paronormale wereld. Die maat van mijn broertje die wilde er verder niet over hebben, bang voor het onbekende, maar er was iets met geesten zei hij, ik erg nieuwsgierig dat ik ben, vroeg wat hij bedoelde, toen vertelde hij mij, dat de ouders van die overleden vriend contact hadden met de geest van die jongen. Ik schrok hier heel erg van. Trok wit weg, meestal ben ik wel iets nuchterder, en denk soms wel eens dat het alleen in mijn dromen voorkomt, maar nou begin ik toch echt aan mezelf te twijfelen. Het fijne weet ik er niet van, terwijl ik er nu wel heel nieuwsgierig naar ben.
Ik weet dus nu dat ik niet de enige ben die contact heb (gehad). Ik heb ze maar niet verteld over mijn belevingen vlak voor het slapen gaan. Ik durfde niet, ik wist niet hoe ik reageren moest. Ik snap er niets meer van geloof ik..
Misschien toch eens contact zoeken met zijn ouders om er over te kunnen praten. Ik ken verder zijn ouders niet, en daarom vind ik het eigelijk ook erg appart. Sjees wie had dat verw8? Toch een beetje meer bevestiging dat er meer is tussen hemel en aarde dan dat ik zelf weer d8.

Ik moest dit even kwijt, omdat ik er thuis niet al te goed over praten kan, vandaar.

groetjes
"klein dolfijntje"

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_2403223
Ga in ieder geval niet glaasje draaien zoals al die stumperds die geforceerd iets willen meemaken en van een koude kermis thuiskomen.

Als jij een goede band met iemand hebt is het altijd mogelijk van overleden of nog levende mensen dingen aan te voelen of te weten en soms zelf daarover in gesprek te gaan. Niks geks aan.

Hoe sterker de band hoe beter dat dat werkt. Vandaar al die verhalen over mensen die elkaar feilloos aanvoelen en soms al op afstand weten als er iets mis is. Ouders hebben dat ook vaak bij hun kids.
Een band sterft nu eenmaal niet met het overlijden. Maja, daar moet je wel in geloven...

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  vrijdag 7 december 2001 @ 10:44:44 #3
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2404531
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 03:22 schreef michelos het volgende:
Ga in ieder geval niet glaasje draaien zoals al die stumperds die geforceerd iets willen meemaken en van een koude kermis thuiskomen.

Als jij een goede band met iemand hebt is het altijd mogelijk van overleden of nog levende mensen dingen aan te voelen of te weten en soms zelf daarover in gesprek te gaan. Niks geks aan.

Hoe sterker de band hoe beter dat dat werkt. Vandaar al die verhalen over mensen die elkaar feilloos aanvoelen en soms al op afstand weten als er iets mis is. Ouders hebben dat ook vaak bij hun kids.
Een band sterft nu eenmaal niet met het overlijden. Maja, daar moet je wel in geloven...

ik geloof niet in glaasje draaien, ik heb contact op mijn manier, en op mijn tempo
Wat mij verbaasd is, ik had niet zo'n super goede band met hem. En wat me dus nog meer verbaasd is dat ik dus gisteren te horen kreeg dat zijn ouders ook contact hebben (gehad) met hem.
Ik heb overgens geen contact meer, want ik heb hem weggestuurd, het deed mij te veel pijn. Hoe het met zijn ouders zit weet ik dus niet, maar word mijn nieuwsgierigheid wel steeds groter naar!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_2409420
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 00:14 schreef dolfina-chica het volgende:

Ik schrok hier heel erg van. Trok wit weg,

Rot op. Wat is dat toch dat iedereen hier bang is voor geesten ? Wat doen ze dan ? Behalve een beetje ronddolen en de gordijnen laten wapperen enzo.

De nederlandse geesten zijn

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2409931
Dat jij daarin niet geloofd weten we nu onderhand wel.

Maar ja jij weet ik ook alles zo zeker totdat puntje bij paaltje komt...
Ik wacht nog steeds op dat geweldige verslag met foto en film materiaal van jouw graancircel project.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2410567
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 19:17 schreef michelos het volgende:

Dat jij daarin niet geloofd weten we nu onderhand wel.

Jaja ... Maar wat doen jullie geesten dan ? Ik zie geen reden om bang te zijn voor geesten , jullie blijkbaar wel. Als het licht ineens uitgaat , is dat zo beangstigend ofzo ?

Of geluiden , noem maar op ... als er nou ineens alle keukenmessen op je afvliegen bv is het bedreigend maar wat jullie typen is gewoon standaard b-movie horrorfilm script.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2411455
Tis net Hellraiser III in het echt. Ze komen uit de TV enzo. Freddy kwam gisteren ook nog langs met zijn ongeknipte nagels. Nah.

Ik ben er zelf niet bang voor.
Ik kan niet voor anderen spreken maar bij personen die mij na aan het hart lagen gebruik ik niet die typering of stempel "geest".
Die personen zijn/waren net zo echt voelbaar voor mij als ze echt leefde. Ik ben echter meer gevoelsmatig ingesteld, anderen misschien meer visueel en zien dingen.

Wat betreft dat glaasje draaien. Die discussie heb ik al eens gevoerd hier. Ik zie dat er een nieuwe draad daarover is met het Oudja bord.
En ik blijf erbij: onervaren en geestelijke onstabiele kinderen of volwassenen kunnen hiermee erg onaangename last krijgen van foute "entiteiten". Aangezien de meeste zich niet onder die groep scharen proberen ze het wel eens. En blijkt dat een foute inschatting...
Het gaat erom dat naieveiteit en het onbewust van dergelijke zaken zijn, in combinatie met angst, gevaarlijke uitwerkingen kunnen hebben waar je heel moeilijk vanaf kunt komen omdat je het niet echt door hebt. Het is een soort van beinvloeding van je bewustzijn en je gedachten als je last hebt van foute "personen".
Gewoon een raar en soms gevaarlijk spelletje voor thrill-seekers dus.

Jouw daarvan proberen te overtuigen is mission impossible. Je moet eerst eens willen aannemen dat er leven na de dood is en een dergelijke fenomeen als een ziel/geest die zich hier in bepaalde mate kan manifesteren "realistisch" is.

zaterdag 8 december 2001 @ 01:56:50 #8
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2413838
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 18:13 schreef Guus het volgende:

[..]

Rot op. Wat is dat toch dat iedereen hier bang is voor geesten ? Wat doen ze dan ? Behalve een beetje ronddolen en de gordijnen laten wapperen enzo.

dat ik wit weg trok was omdat ik het verhaal herkende.. niet vanwege de geesten zelf!!
Fokbijbel!
pi_2416791
quote:
guus en zijn kruistocht..
jij gelooft niet in geesten etc - dat betekent alleen maar dat jij nog nooit dergelijke ervaringen gehad hebt.
anderen wel; in welke vorm dan ook.
wat geeft jou de zekerheid dat die anderen faken, of zich vergissen? alleen maar je eigen gedachtes?
pi_2417653
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 14:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

guus en zijn kruistocht..
jij gelooft niet in geesten etc - dat betekent alleen maar dat jij nog nooit dergelijke ervaringen gehad hebt.
anderen wel; in welke vorm dan ook.
wat geeft jou de zekerheid dat die anderen faken, of zich vergissen? alleen maar je eigen gedachtes?

Als het allemaal zou bestaan zou het al lang bewezen zijn. En zou er ook veel meer aandacht aan zijn besteed door de wetenschap.

Geesten bestaan niet. Het zit allemaal tussen de oren.

pi_2417989
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 14:00 schreef iteejer het volgende:

bla bla bla

Lees eerst eens. Ik vraag elke keer waarom je bang zou moeten zijn voor die geesten omdat ze namelijk niets doen. Iedereen hier blaat over dat het gevaarlijk is. Gelul. Er gebeurd namelijk niets waar je bang voor zou moeten zijn.

Dat geesten gedoe bestaat iid niet maar dat schreef ik niet dus.

zaterdag 8 december 2001 @ 16:56:29 #12
19517 danny1977
Don't worry, be happy
pi_2418379
Ikzelf heb contact gehad met overleden personen.

Met allerheiligen een keer toen het mistig was zat ik buiten te roken. Opeens voelde ik heel veel energie in me.

De avond dat mijn opa stierf had ik ook contact met hem. Ik had nooit last van buikpijn en op het moment dat hij stierf leek het net alsof ik een gezwel in mijn buik had. Misschien komt dat omdat hij zowel mijn peetoom als opa was.

Op dit moment weet ik niet of ik contact heb met overleden personen. Ik merk er nu niets van eigenlijk.

Ying Yang bijna gevonden!!!! Yessssss...ik ben er bijna.
pi_2419584
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 15:28 schreef Blue-eagle het volgende:

Als het allemaal zou bestaan zou het al lang bewezen zijn. En zou er ook veel meer aandacht aan zijn besteed door de wetenschap.

Geesten bestaan niet. Het zit allemaal tussen de oren.

dat dachten ze eerst ook over de Aarde. Als ie rond zou zijn, zouden we daar toch allang achter zijn gekomen?

dus nee bekrompen knurft. sta eens voor andere meningen open.

ik geloof zelf ook (nog) niet in geesten. Ik heb zoiets eerst zelf zien, dan geloven. Maar ik sluit niet uit dat ze er kunnen zijn!

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 8 december 2001 @ 23:51:45 #14
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2422191
"Lieve schatten, lees eens GOED!!!!" d8 dolfie toen ze het topic doorlas.

Ik ben NIET bang voor de geesten!!! Ik schrok me alleen te pletter dat ik niet de enige was die contact heeft gehad met die jongen! Daar schrok ik van! Het was voor mij eigelijk ook weer een bevestiging dat ik het niet alleen heb!!!!

Fokbijbel!
pi_2423699
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 23:51 schreef dolfina-chica het volgende:

Ik ben NIET bang voor de geesten!!!

WELLUS !
pi_2423737
Guus, ik denk dat jij je broek vol schijt van angst als er een geest of entiteit zich bij jouw manifesteert. (Ik denk dat trouwens echt) Aangezien jij er niet in gelooft, moet jij in de veronderstelling zijn dat het jouw eigen hersenspinsels zijn. Dus; dat je gek wordt. En eerlijk gezegd denk ik dat er best wat mensen zijn die dat in eerste instantie ook gedacht hebben.
  zondag 9 december 2001 @ 14:08:33 #17
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2426039
quote:
Op zondag 09 december 2001 01:57 schreef Guus het volgende:

[..]

WELLUS !

WAT JIJ WILT... BLIJ DAT JIJ IN MIJN HOOFD KAN KIJKEN!!!
Fokbijbel!
pi_2454537
Ik ben vroeger erg ziek geweest met super erge hoofdpijn klachten.Ik ben met me ouders van de ene docter na de andere gegaan maar niemand had een oplosing of wist wat er mis was in me hoofd.na lange tijd door gaan met bezoeken van artsen gingen we ten einde raad naar een man die mensen kon genezen door midel van ontakt met dode mensen.afijn ik daar dus heen met me ouders en in het kamertje waar ik moest staan was het omringt met foto's van overleden mensen hij vertelde dat dat zijn hulpjes waren hij begon met zijn hand lang me lichaam van een afstandje te gaan.
ik moest hem na afloop een foto geven om te stralen ofzow en 1week later was ik weer gezond nooit meer last van gehad.

sinds dien ben ik eigenlijk het heel gewoon gaan vinden als mensen over geesten praten somige mensen vinden het nogsteeds eng vaag enz. maar goed ik weet wel beter

pi_2454842
quote:
Guus schreef:
Rot op. Wat is dat toch dat iedereen hier bang is voor geesten ? Wat doen ze dan ?
Jammer dat bepaalde mensen steeds maar weer deze serieuze topics behandelen alsof ze in 'onzin' staan. Wat heb je eraan om in een forum over paranormale zaken e.d. te gaan roepen: 'Rot op.' We begrijpen inmiddels wel dat jij er niet in geloofd, maar is dat een reden om elk topic 15 keer te onderbreken om ertussendoor te gaan blaten dat het allemaal niet bestaat en dat jij er niet bang voor bent?

Ik zelf wordt 's nachts wel eens wakker, zonder dat ik me kan bewegen. Ik zie dan zwarte schimmen dichtbij komen en hoor vreemde geluiden. Ik voel een aanwezigheid die duidelijk bedreigend overkomt. Ik denk dat de kans groot is dat jij doodsbang zou zijn als je zoiets zou meemaken.

Waarom bemoei je jezelf nog met deze onderwerpen eigenijk, als je het toch maar als 'onzin' beschouwd..

vrijdag 21 december 2001 @ 16:48:30 #20
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2569716
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 18:36 schreef MightyMiel het volgende:
Ik ben vroeger erg ziek geweest met super erge hoofdpijn klachten.Ik ben met me ouders van de ene docter na de andere gegaan maar niemand had een oplosing of wist wat er mis was in me hoofd.na lange tijd door gaan met bezoeken van artsen gingen we ten einde raad naar een man die mensen kon genezen door midel van ontakt met dode mensen.afijn ik daar dus heen met me ouders en in het kamertje waar ik moest staan was het omringt met foto's van overleden mensen hij vertelde dat dat zijn hulpjes waren hij begon met zijn hand lang me lichaam van een afstandje te gaan.
ik moest hem na afloop een foto geven om te stralen ofzow en 1week later was ik weer gezond nooit meer last van gehad.

sinds dien ben ik eigenlijk het heel gewoon gaan vinden als mensen over geesten praten somige mensen vinden het nogsteeds eng vaag enz. maar goed ik weet wel beter

[oftopic]sorry, ik was dit hele topic vergeten [/oftopic]

nou vind ik het niet raar dat ik het heb, vond het alleen raar dat een ander het ook had met dezelfde persoon!
en ik weet ook wel dat er meer mensen zijn die dit hebben, maar ja, hoe moet ik het uitleggen.. ik stond er van te kijken, dat iemand met mijn contacten ook contact heeft/gehad.

quote:
Op dinsdag 11 december 2001 19:12 schreef araphor het volgende:
Ik zelf wordt 's nachts wel eens wakker, zonder dat ik me kan bewegen. Ik zie dan zwarte schimmen dichtbij komen en hoor vreemde geluiden. Ik voel een aanwezigheid die duidelijk bedreigend overkomt. Ik denk dat de kans groot is dat jij doodsbang zou zijn als je zoiets zou meemaken.

Waarom bemoei je jezelf nog met deze onderwerpen eigenijk, als je het toch maar als 'onzin' beschouwd..

voel je op zo'n moment ook temperatuurs verschillen?
ik voel namelijk wel als er een energie veld positief of negatief geladen is. is dat dan te vergelijken?
Fokbijbel!
  maandag 24 december 2001 @ 01:44:09 #21
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2593113
quote:

[..]

ik had guus beloofd toch normaal op hem te reageren
dus hier nog ff een reactie:
een quote van mezelf:
quote:
Nou zit ik net beneden met mijn broertje en een maat van hem, en toen hadden we het even over de paronormale wereld. Die maat van mijn broertje die wilde er verder niet over hebben, bang voor het onbekende, maar er was iets met geesten zei hij, ik erg nieuwsgierig dat ik ben, vroeg wat hij bedoelde, toen vertelde hij mij, dat de ouders van die overleden vriend contact hadden met de geest van die jongen. Ik schrok hier heel erg van.

[knip]

Ik weet dus nu dat ik niet de enige ben die contact heb (gehad). Ik heb ze maar niet verteld over mijn belevingen vlak voor het slapen gaan.

met andere woorden guus:
die maat van mijn broer wil er niets van weten, en ik schrok omdat ik het verhaal herkende..
ik ben zoals ik eerder al zei niet bang voor geesten.. maar die maat van mijn broer wel!
en waarom?? dat moet je hem zelf vragen ben ik bang!
Fokbijbel!
pi_2597974
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 19:09 schreef Vision het volgende:

[..]

dat dachten ze eerst ook over de Aarde. Als ie rond zou zijn, zouden we daar toch allang achter zijn gekomen?

dus nee bekrompen knurft. sta eens voor andere meningen open.

ik geloof zelf ook (nog) niet in geesten. Ik heb zoiets eerst zelf zien, dan geloven. Maar ik sluit niet uit dat ze er kunnen zijn!

Dat was rond 1400 ofzo Hm, de technologie was toen al zover he? En de mensen stonden toen al zo open, of niet? Dat de aarde plat was was meer een simpele logica dan een geloof.

Mijn mening is gewoon: een mens is een stuk vlees met vocht wat leeft van andere vochten en levenden. De rest van het leven is niks minder of meer dan een chemische reactie in een lichaam. Die reacties worden aangestuurd. Dit is gewoon een eindeloze loop, totdat iemand tezeer verouderd dat de loop op een gegeven moment vast loopt - dan ben je dood. Een geest voegt imho niks toe aan een lichaam.

Maar ik sta zeker wel open voor andere meningen, waarom niet? Als er maar voldoende 'lesmateriaal' was voor me. En alle verhalen komen op hetzelfde neer - mensen zien iets en kunnen het niet indentificeren. Dan is het of een alien, of een geest.
Zie ook de topic of 'orbs'.. wat solar-flares op een foto damn, dan zijn het direct geesten
En de foto`s die wel 'bewijs' zijn, zijn naar mijn mening gewoon leuk gephotoshopt. Dat kan iedere kleuter.

Ik baal meer van die kneusjes als jij, die zomaar aannemen wat ze lezen op vage sites. Die zomaar aannemen dat er 'iets' is. Zonder ook maar enige logica achter je verhaal te kunnen plaatsen. ER ZIJN GEEN BEWIJZEN VOOR GEESTEN.

pi_2600347
quote:
Op maandag 24 december 2001 17:16 schreef Blue-eagle het volgende:
-knip-
Beste renaissanceman,

ook in de tijd van de 15e eeuw dachten heel veel mensen tot de 'verlichten' te behoren. En ook in de eeuwen daarna, tot op de dag van vandaag. En toch bleek het elke keer een misvatting te zijn. Denk daar maar over na voordat je weer eens een denigrerende opmerking plaatst.

maandag 24 december 2001 @ 23:37:40 #24
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_2601367
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 19:09 schreef Vision het volgende:

[..]

mss een stomme vraag maar als het sneeuwt, moet jij het dan ook eerst zien en dan geloof je het pas?

Waar wil ik heen met die vraag:
Dat je niet alles hoeft te zien voor je het gelooft, ik zie dingen die jij niet ziet, of jij anders ziet. Dat is vrij normaal. Ik kan de vraag ook anders stellen, geloof jij alles wat je ziet? Ik denk dat het iets is, waar je van jongs afaan al open voor staat, en dat het dan pas echt geloven is. Ik denk ook dat een boel mensen mij wel zullen geloven over wat ik zie of mee maak, maar ik denk dat ze het zelf niet kunnen, omdat ze niet inzich zelf geloven dat ze het kunnen!

Fokbijbel!
pi_2602380
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 16:48 schreef dolfina-chica het volgende:

voel je op zo'n moment ook temperatuurs verschillen?
ik voel namelijk wel als er een energie veld positief of negatief geladen is. is dat dan te vergelijken?

Als ik 's nachts deze aanwezigheden 'tegenkom' heb ik geen besef van temperatuur, omdat ik vrijwel niets te maken heb met mijn lichaam; die is compleet verlamd. Het lijkt wel alsof ik soms zelfs even mijn lichaam verlaat. Ik kan niet zeggen of het dan kouder wordt of juist warmer, omdat ik simpelweg geen temperatuur voel.

Wel moet ik zeggen dat ik, als ik in ruimtes kom waar geesten zijn, de temperatuur vaak kouder aanvoeld. Al weet ik niet zeker of 'kouder' de juiste omschrijving is, het voelt in ieder geval 'anders' aan
Kouder is het woord dat het dichtst bij dit gevoel komt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')