quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef charmed_angel het volgende:Hebben jullie ook de neiging om je elke dag te wegen? Frustrerend is dat!
Ik weeg me juist elke dag! Zo hou ik het allemaal goed in de gaten en ik ben realistisch genoeg om te weten dat je gewicht schommelt door allerlei factoren. Dus ik schrik niet van een pondje meer. Op maandag is mijn noteerdag en dan heb ik het graag wel wat lichter dan de maandag ervoor. Iemand schreef ergens dat dagelijks wegen juist beter was dan wekelijks en kwam met een wetenschappelijk onderzoek aan waarbij mensen die zich dagelijks wogen gemiddeld meer afvielen dan mensen die zich wekelijks wogen (misschien omdat ze net als jij heel goed opletten als ze iets zijn aangekomen?). Ik kan het onderzoek helaas niet vinden, maar er zit wel wat logica in (ik vond wel een ander onderzoek dat aangaf dat je gewicht 's avonds voor het slapen gaan de beste indicator is voor gewichtstoename...maar hoe je dat in de praktijk moet zien, geen flauw idee).
Ook schijnt het het allerbeste te zijn om je dagelijks te wegen als je afgevallen bent. Je moet namelijk al bij 1,5-2 kg gewichtstoename direct ingrijpen en weer afvallen.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:55 schreef charmed_angel het volgende:Trouwens raar he dat mannen sneller afvallen dan vrouwen.... echt vreemd!
Nee hoor, mannen hebben gewoon veel meer spierweefsel = metabool actief weefsel zonder inspanning = hoger metabolisme = meer energie nodig = dus ook sneller afvallen. Vandaar dat het ook voor ons vrouwen heel goed is om aan krachttraining te doen als je lijnt (en daarna). Je hoeft geen Annie Schwarzenegger te worden om je metabolisme omhoog te kicken.
quote:
Ik heb altijd twee halve liter flesjes water in de koelkast en zodra ik aan het werk ga (huishouden, studeren etc) dan zet ik er één naast me neer. Die gaat dan ongemerkt toch op. Als ik achter de computer kruip zet ik ook altijd een flesje neer. Ik drink er minstens 2 op een dag, soms 3.
Daarnaast drink ik 2-3 mokken thee, 1 mok Optimel en soms een glas peer-kaneeldrank van Lessini (is light en heerlijk). Maar dat is mijn verwendrankje
![]()
(ipv de chocolademelk met slagroom).
Verder nooit meer fris (van cola light krijg ik trek in zoetigheid) en zelden vruchtensap.
Wel regelmatig een kop soep (is toch ook al snel 500 ml bouillon), is ook veel vocht.
Ik dronk ook nooit water. Niet omdat ik het niet lekker vond, maar gewoon omdat het idee water drinken nooit in me op was gekomen. Thuis dronk ik altijd fris of ranja. Mijn moeder zei nou nooit dat ik eens een glas water moest nemen. Ik zag water gewoon niet als optie of zo, heel vaag.
Probeer eens verschillende soorten water. Je kan spa blauw proberen (beetje zoet), of kraanwater uit de koelkast, of zoals Liejannuh voorstelde met wat citroensap (gewoon zo'n flsje halen). Of met bubbeltjes, ik vind Sourcy Rood erg lekker. In water heb je echt héél erg veel soorten smaken, je moet het alleen een beetje ontwikkelen qua smaak. En sommig kraanwater is ook echt niet lekker, maar er zijn genoeg alternatieven.
En je hebt
![]()
frambozen
![]()
Lekker!!
![]()
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je jezelf nooit iets gunt hou je lijnen gewoon niet vol. De kunst is om er lekker van te genieten als je een keer iets lekkers neemt en daarvoor dan iets anders te laten staan of het op een andere manier te compenseren.
![]()
Vandaar mijn "Ik mag alles, maar ik wil niet alles"-dieet.
![]()
En ik geniet steeds meer van alle lekkere dingetjes die ik vroeger zonder nadenken mijn mond inschoof. Een klein bakje chips is een hele tractatie. Eerder at ik rustig een hele zak leeg en voelde me daarna opgeblazen en niet echt voldaan. Eten wordt lekkerder van het lijnen
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:Sinterklaas --> pepernoten, chocoletters, speculaas, marsepein e.d.
Oud en Nieuw --> oliebollen
Pasen --> paaseitjes
Verjaardagen --> gebak + zoutjes
Dat zijn van die ingesleten gewoontes, maar waarom zijn ze er? Is het omdat 'eten' gezellig wordt gevonden? Is het zonder eten niet gezellig? Waarom is eten zo gezellig?
En wat maakt het uit als je met sinterklaas een handje pepernoten neemt en een mini-chocoladeleter (de S is er altijd
![]()
). En met Pasen 4 paaseitjes en met Oud & Nieuw 1 oliebol? Het probleem zit hem meer in het feit dat mensen de weken voor die feestdagen dat soort dingen al gaan eten in grote hoeveelheden. Je houdt het speciaal als je het alleen op de feestdag zelf doet en dan maar een beetje neemt.
En op verjaardagen moet je gewoon beslissen of het de moeite waard is. Ik eet bijv. alleen zelfgebakken taarten of anders moeten ze wel heel lekker zijn (dus geen diepvrieszooi of AH vlaai etc). En zoutjes etc neem ik gewoon niet, dat spreek ik met mezelf af en dat werkt eigenlijk meestal prima als ik voor ik wegga maar een gezonde maaltijd heb gehad en dus geen 'honger' krijg al sik een tafel voor eten zie.
En eten is gewoon cultuurgebonden een belangrijk middel voor groepsbinding. Samen eten heeft een diepere betekenis dan je lijf voeden. Helaas, want daardoor is eten ook gekoppelt aan emotie en dat hoef ik hier in dit topic niet uit te leggen
![]()
Ooh, we hebben Sonja Bakker in ons dieettopic, nu moet het wel storm gaan lopen
![]()
Hoi
glossy ![]()
Zeg ik het ook nog even tegen jou: het Sonja Bakker dieet is een heel goed dieet, maar je moet wel iets meer eten dan zij je wil laten eten. Vooral als je wat meer te verliezen hebt qua kilo's. Dus eet een appeltje extra, neem een boterham meer of neem 's avonds nog een stuk fruit oid. Je valt met haar dieet zoveel af omdat er domweg te weinig kcal inzitten (regelmatig onder de 1000).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."