Daar ben ik het wel mee eens, maar een jaar telt een hoop gelegenheden om te snoepen: feestdagen, verjaardagen. Er zijn mensen die elke week een verjaardag hebben (ik heb gemiddeld 1 per maand). Dus dan kun je gewoon maar je gang gaan? Bovendien zit ik er ook over te filosoferen wat dat is met eten. Waarom feestdagen zo met eten verbonden zijn:quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je jezelf nooit iets gunt hou je lijnen gewoon niet vol. De kunst is om er lekker van te genieten als je een keer iets lekkers neemt en daarvoor dan iets anders te laten staan of het op een andere manier te compenseren.
Leuke theorie, maar volgens mij heeft het ook te maken met discipline.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je jezelf nooit iets gunt hou je lijnen gewoon niet vol. De kunst is om er lekker van te genieten als je een keer iets lekkers neemt en daarvoor dan iets anders te laten staan of het op een andere manier te compenseren.
Dat is precies wat ik zeg (afgezien van dat bierquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:38 schreef Pinball het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar volgens mij heeft het ook te maken met discipline.
Vóóraf met jezelf afspreken wanneer je een keer (met mate) gaat zondigen tegen je dieet, en niet omdat het toevallig op tafel staat.
Die 2000 kcalorieën die ik dit weekend aan bier weg ga tikken heb ik gisteren en vandaag al 'gespaard', en daar ga ik dus volop van genieten. Dat is imo heel wat anders dan toegeven aan de verleiding en dan achteraf hier heel schuldbewust om bevestiging komen vragen.
Ja, waarom niet? Van één keer per maand wat meer eten op een verjaardag word je heus niet extreem dikquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die elke week een verjaardag hebben (ik heb gemiddeld 1 per maand). Dus dan kun je gewoon maar je gang gaan?
En ben je het dan ook met me eens dat paasstol tussendoor eigenlijk niet kan als je aan het lijnen bent?quote:
quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:13 schreef Pinball het volgende:
[..]
En ben je het dan ook met me eens dat paasstol tussendoor eigenlijk niet kan als je aan het lijnen bent?
Maar dan heb je ook nog mensen die afstuderen, pasen, kerst, gala´s, trouwerijen etc, etc.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:00 schreef freecell het volgende:
Ja, waarom niet? Van één keer per maand wat meer eten op een verjaardag word je heus niet extreem dik
Nee, dat ben ik niet zomaar met je eens. Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten. Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:13 schreef Pinball het volgende:
En ben je het dan ook met me eens dat paasstol tussendoor eigenlijk niet kan als je aan het lijnen bent?
Ik ben dan wel niet Rewimo, maar ik ben het niet met je eens... Zij ook niet zie ikquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:13 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik heb de paasstol niet als tussendoortje gegeten......quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet zomaar met je eens. Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten. Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?
Heb je gelijk in ik viel met de Weight Watchers ook gewoon 1,5 tot 2 kilo af in de week en at ook wel eens een frietje of chocoladequote:Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niks mis mee hoorquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:40 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb de paasstol niet als tussendoortje gegeten......
maar als mijn lunch.... 2 sneetjes zonder boter en een kop thee.... de rest van de dag alle koekjes en gebakjes afggeslagen...
Ik heb dus vanochtend een bakje muesli op met yoghurt, rond 10 uur een banaan. Om 1 uur die 2 sneetjes paasstol. en vanavons eet ik rijst kip kerrie.....![]()
Ik weeg me juist elke dag! Zo hou ik het allemaal goed in de gaten en ik ben realistisch genoeg om te weten dat je gewicht schommelt door allerlei factoren. Dus ik schrik niet van een pondje meer. Op maandag is mijn noteerdag en dan heb ik het graag wel wat lichter dan de maandag ervoor. Iemand schreef ergens dat dagelijks wegen juist beter was dan wekelijks en kwam met een wetenschappelijk onderzoek aan waarbij mensen die zich dagelijks wogen gemiddeld meer afvielen dan mensen die zich wekelijks wogen (misschien omdat ze net als jij heel goed opletten als ze iets zijn aangekomen?). Ik kan het onderzoek helaas niet vinden, maar er zit wel wat logica in (ik vond wel een ander onderzoek dat aangaf dat je gewicht 's avonds voor het slapen gaan de beste indicator is voor gewichtstoename...maar hoe je dat in de praktijk moet zien, geen flauw idee).quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef charmed_angel het volgende:
Hebben jullie ook de neiging om je elke dag te wegen? Frustrerend is dat!
Nee hoor, mannen hebben gewoon veel meer spierweefsel = metabool actief weefsel zonder inspanning = hoger metabolisme = meer energie nodig = dus ook sneller afvallen. Vandaar dat het ook voor ons vrouwen heel goed is om aan krachttraining te doen als je lijnt (en daarna). Je hoeft geen Annie Schwarzenegger te worden om je metabolisme omhoog te kicken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:55 schreef charmed_angel het volgende:
Trouwens raar he dat mannen sneller afvallen dan vrouwen.... echt vreemd!
Ik heb altijd twee halve liter flesjes water in de koelkast en zodra ik aan het werk ga (huishouden, studeren etc) dan zet ik er één naast me neer. Die gaat dan ongemerkt toch op. Als ik achter de computer kruip zet ik ook altijd een flesje neer. Ik drink er minstens 2 op een dag, soms 3.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:15 schreef Anansi het volgende:
Wat drinken jullie allemaal zoal op een dag?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
En wat maakt het uit als je met sinterklaas een handje pepernoten neemt en een mini-chocoladeleter (de S is er altijdquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:
Sinterklaas --> pepernoten, chocoletters, speculaas, marsepein e.d.
Oud en Nieuw --> oliebollen
Pasen --> paaseitjes
Verjaardagen --> gebak + zoutjes
Dat zijn van die ingesleten gewoontes, maar waarom zijn ze er? Is het omdat 'eten' gezellig wordt gevonden? Is het zonder eten niet gezellig? Waarom is eten zo gezellig?
sonja bakker heeft een boekje samen gestelt van 9 weken met wat je dan mag eten zie anders www.sonjabakker.nl daar vind je zo ie zo week 1.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:27 schreef charmed_angel het volgende:
Wat is het Sonja Bakker dieet?
Ik ook niet, maar het feit dat diegene hier komt vragen of het wel kan doet mij het ergste vrezen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:23 schreef Rewimo het volgende:
<..>
Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten.
Die zal ik maar niet inkoppen.quote:Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?
Mag ik deze nomineren voor dieetquote '06? =)quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef octopussy het volgende:
Het beste dieet is een dieet wat je kan volhouden.
Kop 'm eens in, ben wel nieuwsgierig namelijk...quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:05 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het feit dat diegene hier komt vragen of het wel kan doet mij het ergste vrezen.
Als je lekker je dieet aan het volgen bent heb je imo geen goedkeuring nodig voor je pleziertjes.
[..]
Die zal ik maar niet inkoppen.![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:07 schreef Maeghan het volgende:
Wat een uiterst vernieuwend idee!!!! Viking84 vroeg dat toevallig in het vorige topic, en die was al ongeveer de driehonderdste die dat vroeg, en als je nou even terugleest in dit topic, zie je dat mensen hier wel degelijk sporten. Dus ga even lezen voor je kritiek geeft zeg.
Nee, dat geloof ik wel jaquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:07 schreef Maeghan het volgende:
En de opmerking dat we ook wel wat mogen doen is natuurlijk helemaal flauwekul. Wat denk je, dat we gewicht proberen te verliezen door de hele dag al fokkend chips te eten of zo?
Dus? Wie zegt dat ik binnen een jaar op m'n streefgewicht moet zitten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik wel jadat je dat nauwelijks eet , maar met alleen minder eten zit je hier nog een jaartje langer ? waar of niet.
zou dat niet leuker zijn ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus? Wie zegt dat ik binnen een jaar op m'n streefgewicht moet zitten?
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja ik vond een half uur ook wat veel, goed idee om een bergprogramma te doen want dan hoef ik ook niet zo lang te zitten.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:28 schreef Maeghan het volgende:
Maar vooruit, ik heb me dus vandaag ingeschreven op de sportschool. Twee weken geleden was ikg ewoon buiten gaan fietsen, anderhalve week geleden een uur gaan zwemmen, eergisteren 20 minuten geroeid, en vandaag een uur bodybalance.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Iksje het volgende:
Sport niet veel, alleen bijna elke dag 2 km wandelen en 2 km fietsen, en 20 min op m'n stepper. Ben nog aan het opbouwen, moet later toch makkelijk drie kwartier worden.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:56 schreef octopussy het volgende:
TheeV
P
![]()
3 uur OV per dag is slecht voor de lijn (moet in Utrecht werken de komende paar weken). Hoewel ik wel 2x20 minuten moet lopen per dag van utrecht cs naar werk en terug, en in de pauze een halfuurtje met collegaatjes buiten loop![]()
nu ik er over nadenk: das helemaal niet zo slecht![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
Alleen al van pagina 1. Zie je, we praten alleen over dieten en zitten alleen maar op onze luie reet te fokken. Daarom zijn we allemaal zo dik, dat snap je.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:01 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau heeft net allemaal buikspieroefeningen etc gedaan, maar ik heb het gevoel dat ik het helemaal niet goed doe![]()
quote:
Ik heb deze week tot nu toe 7 uur intensief gesport. Is dat voldoende of denk je dat ik mijn dikke kont idd aan te weinig beweging te danken heb? lees eens wat, voor je iets roeptquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:03 schreef bloodyserious het volgende:
Overigens vind ik dat je ook best wel wat mag doen om af te vallen, ik volg deze topics zo nu en dan en de meeste hebben het alleen maar over "hun dieet" ik heb nog nooit wat gehoord over flink zweten op de sportschool.. dat zou je meer helpen dan het dieettopic denk je ook niet ?
Mensenlief, als ik donderdags aan het spinnen ben zweet ik zoveel dat ik wel een zwembad kan vullen!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:25 schreef bloodyserious het volgende:
Ik snap dat er mensen met goede moed aan het bewegen zijn hier, maar ik heb het niet over een wandeling van een half uur met een collega , ik heb het meer over ZWETEN en het daarbijhorende RESULTAAT. Maar als jij het rustig aan wil doen dan moet je dat zelf weten , maar zelf zou ik zeggen meer resultaat is meer genoegdoening.
Hier moet de tuin ook nodig gedaan worden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 08:46 schreef Isabeau het volgende:
En na mijn heerlijke ontbijtje ga ik nu naar mijn ouders (10 km op de fiets) om daar lekker in de tuin te gaan werken(vreselijk werk, maar mijn vader krijgt de huishouding daar niet echt op orde en ik zie aan mijn moeder hoe erg ze het vindt dat de tuin nog steeds niet is gedaan...)
Helemaal niet. Beter lezen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:18 schreef Sjeen het volgende:
Maar goed, jij wilt dus beweren dat je niet kunt afvallen als je wel paasbrood en chocolade eet...
Niet met het "paasbrood en chocolade"-dieet denk ik.quote:Leg mij dan eens uit hoe ik die 27 kilo ben kwijt geraakt...
Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:48 schreef Maeghan het volgende:
Edit: ik zie trouwens dat je in de meeste topics gewoon zit te klieren. Je hebt de wijsheid in pacht, blijkbaar. Alleen helaas het invoelend vermogen van een groene braakrussula ook geloof ik. Dus ik denk dat ik het hier verder maar bij laat. Met iemand die nergens serieus post en alleen maar commentaar kan leveren op wat anderen allemaal fout doen valt verder weinig te bespreken denk ik.
Laat ik het dan anders stellen... ik zondig niet, omdat ik maak keuzes en geniet. Ik ben niet op dieet, ik heb mijn eetpatroon veranderd. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:38 schreef Pinball het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar volgens mij heeft het ook te maken met discipline.
Vóóraf met jezelf afspreken wanneer je een keer (met mate) gaat zondigen tegen je dieet, en niet omdat het toevallig op tafel staat.
Die 2000 kcalorieën die ik dit weekend aan bier weg ga tikken heb ik gisteren en vandaag al 'gespaard', en daar ga ik dus volop van genieten. Dat is imo heel wat anders dan toegeven aan de verleiding en dan achteraf hier heel schuldbewust om bevestiging komen vragen.
Zoals viking84 al zei: er is altijd wel iemand jarig.
WAAR?quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:05 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.
Ik zeg alleen maar dat mensen intensief moeten bewegen, omdat dat bij mij blijvende resultaten had.. persoonlijke ervaring dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |