abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:27:25 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36738431
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je jezelf nooit iets gunt hou je lijnen gewoon niet vol. De kunst is om er lekker van te genieten als je een keer iets lekkers neemt en daarvoor dan iets anders te laten staan of het op een andere manier te compenseren.
Daar ben ik het wel mee eens, maar een jaar telt een hoop gelegenheden om te snoepen: feestdagen, verjaardagen. Er zijn mensen die elke week een verjaardag hebben (ik heb gemiddeld 1 per maand). Dus dan kun je gewoon maar je gang gaan? Bovendien zit ik er ook over te filosoferen wat dat is met eten. Waarom feestdagen zo met eten verbonden zijn:

Sinterklaas --> pepernoten, chocoletters, speculaas, marsepein e.d.
Oud en Nieuw --> oliebollen
Pasen --> paaseitjes

Verjaardagen --> gebak + zoutjes

Dat zijn van die ingesleten gewoontes, maar waarom zijn ze er? Is het omdat 'eten' gezellig wordt gevonden? Is het zonder eten niet gezellig? Waarom is eten zo gezellig?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:38:02 #202
242 Pinball
Electric Monk
pi_36738715
quote:

Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je jezelf nooit iets gunt hou je lijnen gewoon niet vol. De kunst is om er lekker van te genieten als je een keer iets lekkers neemt en daarvoor dan iets anders te laten staan of het op een andere manier te compenseren.
Leuke theorie, maar volgens mij heeft het ook te maken met discipline.

Vóóraf met jezelf afspreken wanneer je een keer (met mate) gaat zondigen tegen je dieet, en niet omdat het toevallig op tafel staat.
Die 2000 kcalorieën die ik dit weekend aan bier weg ga tikken heb ik gisteren en vandaag al 'gespaard', en daar ga ik dus volop van genieten. Dat is imo heel wat anders dan toegeven aan de verleiding en dan achteraf hier heel schuldbewust om bevestiging komen vragen.

Zoals viking84 al zei: er is altijd wel iemand jarig.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36738742
Je hoeft niet van iedere gelegenheid gebruik te maken toch? Ik vind alleen dat je jezelf een extraatje wat er eigenlijk bij hoort deze tijd van het jaar niet moet gaan ontzeggen als je daar trek in hebt. Mensen eten voornamelijk wanneer ze er geen trek in hebben maar omdat dingen er zijn, omdat ze ze zien, omdat ze zich vervelen, etc. Er is niets mis met eten waar je trek in hebt op zich.

Er zit natuurlijk een verschil tussen twee sneetjes paasstol eten en "je laten gaan". Dat zeg ik nergens. Alleen gaan zitten lijnen met feestdagen is gewoon de methode om je plezier erin te vergallen, want je ziet iedereen om je heen eten, er zijn 'bijzondere' dingen die je de rest van het jaar niet hebt, etc.

Eten wordt inderdaad gezellig gevonden. Tot op het punt dat als je iets niet wilt, dat mensen dan dingen voor je gaan halen en kopen zodat jij toch mee gaat eten. Dat is soms vervelend. De oplossing is dan om iets te eten waar niet zo veel in zit, of het bij een klein beetje te houden. Dan zit je jezelf ook niet alles te ontzeggen.

Viking84: sommige feesten zijn tegenwoordig ordinaire vreetfestijnen terwijl het dat niet waren. Bijv. met kerst heb je nu eetbare 'boomstammetjes', terwijl die vroeger toch echt gewoon van hout waren. Recente ontwikkeling dus. Verder deels als viering dat er genoeg eten is, bijv. met kerst vieren dat de winter over is en men niet gestorven is van de honger. Maar dat is al 500 jaar niet meer het geval ongeveer.
Sanity is (not) statistical
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 14:57:17 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36739393
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:38 schreef Pinball het volgende:

[..]

Vóóraf met jezelf afspreken wanneer je een keer (met mate) gaat zondigen tegen je dieet, en niet omdat het toevallig op tafel staat.
Die 2000 kcalorieën die ik dit weekend aan bier weg ga tikken heb ik gisteren en vandaag al 'gespaard', en daar ga ik dus volop van genieten. Dat is imo heel wat anders dan toegeven aan de verleiding en dan achteraf hier heel schuldbewust om bevestiging komen vragen.
Dat is precies wat ik zeg (afgezien van dat bier ). Over het algemeen weet je best dat je naar een verjaardag gaat of dat er een feestdag aankomt. Dan kun je daar dus rekening mee houden. Dan eet je de rest van de dag/week wat minder. Ik bedoel alleen dat je je niet alles wat lekker is moet gaan ontzeggen. Dat hou je niet vol. Je kunt beter goede afspraken met jezelf maken.

Wij gaan volgende week zondag gourmetten met Pasen. Ik doe lekker mee, maar wel kleine porties en kalm aan met de sausjes. Dat hoef ik me echt niet te ontzeggen, veel te gezellig om niet mee te doen. Maar dat betekent wel 'bezuinigen' op bijvoorbeeld paaseitjes (ik heb ze gewoon niet gekocht).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36739480
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die elke week een verjaardag hebben (ik heb gemiddeld 1 per maand). Dus dan kun je gewoon maar je gang gaan?
Ja, waarom niet? Van één keer per maand wat meer eten op een verjaardag word je heus niet extreem dik
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:13:38 #206
242 Pinball
Electric Monk
pi_36739864
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:57 schreef Rewimo het volgende:

Dat is precies wat ik zeg
<snip>
En ben je het dan ook met me eens dat paasstol tussendoor eigenlijk niet kan als je aan het lijnen bent?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36740109
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:13 schreef Pinball het volgende:

[..]

En ben je het dan ook met me eens dat paasstol tussendoor eigenlijk niet kan als je aan het lijnen bent?
nee dat kan echt niet als je aan het lijnen bent.

Als je dieet aanpast op gezonde eetgewoontes die je de rest van je leven kan volhouden (wat de meeste mensen hier doen) dan kan het wel. Het beste dieet is een dieet wat je kan volhouden.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:22:09 #208
242 Pinball
Electric Monk
pi_36740183
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:00 schreef freecell het volgende:

Ja, waarom niet? Van één keer per maand wat meer eten op een verjaardag word je heus niet extreem dik
Maar dan heb je ook nog mensen die afstuderen, pasen, kerst, gala´s, trouwerijen etc, etc.
Het punt is dat er altijd wel wat te vieren is. En misschien word je daar niet extreem dik van, maar als je juist gewicht kwijt wilt is het imo niet slim om jezelf voor de gek te houden met smoesjes als ¨het is maar 1 keer per jaar pasen¨.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 15:23:55 #209
13151 crew  Rewimo
pi_36740247
quote:
Nee, dat ben ik niet zomaar met je eens. Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten. Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 april 2006 @ 15:24:18 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36740265
quote:

[..]

Ik ben dan wel niet Rewimo, maar ik ben het niet met je eens... Zij ook niet zie ik
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36740785
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet zomaar met je eens. Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten. Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?
Ik heb de paasstol niet als tussendoortje gegeten......

maar als mijn lunch.... 2 sneetjes zonder boter en een kop thee.... de rest van de dag alle koekjes en gebakjes afggeslagen...

Ik heb dus vanochtend een bakje muesli op met yoghurt, rond 10 uur een banaan. Om 1 uur die 2 sneetjes paasstol. en vanavons eet ik rijst kip kerrie.....
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:46:04 #212
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_36740962
Ik heb de stap weer genomen ik ga weer afvallen en dan met het sonja bakker dieet (ze word er rijk van maar ik zie er helaas geen eurootje van ,heet namelijk ook sonja bakker)
heb net het boekje gekocht ,had hem al bij me schoonmoeder ingebladerd en van haar site de 1ste week vandaan gehaald zodat ik gister al vast boodschappen kon gaan doen.
ga maandag wegen ,volgens mij schrik ik me rot.

ben een paar jaar geleden ook wezen lijnen maar toen met ww maar dat kwam op een gegeven moment me neus ook uit en ging erg smokkelen met de puntjes ,en nu ga ik dit proberen ook omdat we bezig zijn om zwanger te raken kan het vast geen kwaad al vast en paar kilo af te vallen.

groetjes sonja
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:59:44 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36741448
quote:

[..]

Heb je gelijk in ik viel met de Weight Watchers ook gewoon 1,5 tot 2 kilo af in de week en at ook wel eens een frietje of chocolade
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 16:00:54 #214
13151 crew  Rewimo
pi_36741485
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:40 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb de paasstol niet als tussendoortje gegeten......

maar als mijn lunch.... 2 sneetjes zonder boter en een kop thee.... de rest van de dag alle koekjes en gebakjes afggeslagen...

Ik heb dus vanochtend een bakje muesli op met yoghurt, rond 10 uur een banaan. Om 1 uur die 2 sneetjes paasstol. en vanavons eet ik rijst kip kerrie.....
Niks mis mee hoor
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 16:01:49 #215
13151 crew  Rewimo
pi_36741528
Welkom glossy Succes met het eten volgens je naamgenoot
pi_36742369
Wat is het Sonja Bakker dieet?
pi_36743102
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef charmed_angel het volgende:
Hebben jullie ook de neiging om je elke dag te wegen? Frustrerend is dat!
Ik weeg me juist elke dag! Zo hou ik het allemaal goed in de gaten en ik ben realistisch genoeg om te weten dat je gewicht schommelt door allerlei factoren. Dus ik schrik niet van een pondje meer. Op maandag is mijn noteerdag en dan heb ik het graag wel wat lichter dan de maandag ervoor. Iemand schreef ergens dat dagelijks wegen juist beter was dan wekelijks en kwam met een wetenschappelijk onderzoek aan waarbij mensen die zich dagelijks wogen gemiddeld meer afvielen dan mensen die zich wekelijks wogen (misschien omdat ze net als jij heel goed opletten als ze iets zijn aangekomen?). Ik kan het onderzoek helaas niet vinden, maar er zit wel wat logica in (ik vond wel een ander onderzoek dat aangaf dat je gewicht 's avonds voor het slapen gaan de beste indicator is voor gewichtstoename...maar hoe je dat in de praktijk moet zien, geen flauw idee).

Ook schijnt het het allerbeste te zijn om je dagelijks te wegen als je afgevallen bent. Je moet namelijk al bij 1,5-2 kg gewichtstoename direct ingrijpen en weer afvallen.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:55 schreef charmed_angel het volgende:
Trouwens raar he dat mannen sneller afvallen dan vrouwen.... echt vreemd!
Nee hoor, mannen hebben gewoon veel meer spierweefsel = metabool actief weefsel zonder inspanning = hoger metabolisme = meer energie nodig = dus ook sneller afvallen. Vandaar dat het ook voor ons vrouwen heel goed is om aan krachttraining te doen als je lijnt (en daarna). Je hoeft geen Annie Schwarzenegger te worden om je metabolisme omhoog te kicken.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:15 schreef Anansi het volgende:
Wat drinken jullie allemaal zoal op een dag?
Ik heb altijd twee halve liter flesjes water in de koelkast en zodra ik aan het werk ga (huishouden, studeren etc) dan zet ik er één naast me neer. Die gaat dan ongemerkt toch op. Als ik achter de computer kruip zet ik ook altijd een flesje neer. Ik drink er minstens 2 op een dag, soms 3.
Daarnaast drink ik 2-3 mokken thee, 1 mok Optimel en soms een glas peer-kaneeldrank van Lessini (is light en heerlijk). Maar dat is mijn verwendrankje (ipv de chocolademelk met slagroom).
Verder nooit meer fris (van cola light krijg ik trek in zoetigheid) en zelden vruchtensap.
Wel regelmatig een kop soep (is toch ook al snel 500 ml bouillon), is ook veel vocht.

Ik dronk ook nooit water. Niet omdat ik het niet lekker vond, maar gewoon omdat het idee water drinken nooit in me op was gekomen. Thuis dronk ik altijd fris of ranja. Mijn moeder zei nou nooit dat ik eens een glas water moest nemen. Ik zag water gewoon niet als optie of zo, heel vaag.

Probeer eens verschillende soorten water. Je kan spa blauw proberen (beetje zoet), of kraanwater uit de koelkast, of zoals Liejannuh voorstelde met wat citroensap (gewoon zo'n flsje halen). Of met bubbeltjes, ik vind Sourcy Rood erg lekker. In water heb je echt héél erg veel soorten smaken, je moet het alleen een beetje ontwikkelen qua smaak. En sommig kraanwater is ook echt niet lekker, maar er zijn genoeg alternatieven.

En je hebt frambozen Lekker!!
quote:

Vandaar mijn "Ik mag alles, maar ik wil niet alles"-dieet. En ik geniet steeds meer van alle lekkere dingetjes die ik vroeger zonder nadenken mijn mond inschoof. Een klein bakje chips is een hele tractatie. Eerder at ik rustig een hele zak leeg en voelde me daarna opgeblazen en niet echt voldaan. Eten wordt lekkerder van het lijnen
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:

Sinterklaas --> pepernoten, chocoletters, speculaas, marsepein e.d.
Oud en Nieuw --> oliebollen
Pasen --> paaseitjes

Verjaardagen --> gebak + zoutjes

Dat zijn van die ingesleten gewoontes, maar waarom zijn ze er? Is het omdat 'eten' gezellig wordt gevonden? Is het zonder eten niet gezellig? Waarom is eten zo gezellig?
En wat maakt het uit als je met sinterklaas een handje pepernoten neemt en een mini-chocoladeleter (de S is er altijd ). En met Pasen 4 paaseitjes en met Oud & Nieuw 1 oliebol? Het probleem zit hem meer in het feit dat mensen de weken voor die feestdagen dat soort dingen al gaan eten in grote hoeveelheden. Je houdt het speciaal als je het alleen op de feestdag zelf doet en dan maar een beetje neemt.
En op verjaardagen moet je gewoon beslissen of het de moeite waard is. Ik eet bijv. alleen zelfgebakken taarten of anders moeten ze wel heel lekker zijn (dus geen diepvrieszooi of AH vlaai etc). En zoutjes etc neem ik gewoon niet, dat spreek ik met mezelf af en dat werkt eigenlijk meestal prima als ik voor ik wegga maar een gezonde maaltijd heb gehad en dus geen 'honger' krijg al sik een tafel voor eten zie.

En eten is gewoon cultuurgebonden een belangrijk middel voor groepsbinding. Samen eten heeft een diepere betekenis dan je lijf voeden. Helaas, want daardoor is eten ook gekoppelt aan emotie en dat hoef ik hier in dit topic niet uit te leggen

Ooh, we hebben Sonja Bakker in ons dieettopic, nu moet het wel storm gaan lopen Hoi glossy Zeg ik het ook nog even tegen jou: het Sonja Bakker dieet is een heel goed dieet, maar je moet wel iets meer eten dan zij je wil laten eten. Vooral als je wat meer te verliezen hebt qua kilo's. Dus eet een appeltje extra, neem een boterham meer of neem 's avonds nog een stuk fruit oid. Je valt met haar dieet zoveel af omdat er domweg te weinig kcal inzitten (regelmatig onder de 1000).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 16:57:13 #218
13151 crew  Rewimo
pi_36743352
Als je zoekt op het Sonja Bakkerdieet (ik werd nu toch wel nieuwsgierig) kun je eigenlijk alleen maar dingen óver dat dieet vinden. Maar wat het nu concreet inhoudt heb ik nog niet kunnen achterhalen. Is er iemand die eens een dagje kan plaatsen uit dat dieet?
pi_36743504
Het is heel eenvoudig, Rewimo. Ik noem het het "gezonde verstand, maar net iets te weinig" dieet.

Gewoon ontbijt, lunch, avondeten, iets tussendoor. Geen fratsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 17:02:34 #220
13151 crew  Rewimo
pi_36743548
Ik wil gewoon een voorbeeld ja! Ik ga het heus niet volgen, maak je geen zorgen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:29:13 #221
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_36744359
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:27 schreef charmed_angel het volgende:
Wat is het Sonja Bakker dieet?
sonja bakker heeft een boekje samen gestelt van 9 weken met wat je dan mag eten zie anders www.sonjabakker.nl daar vind je zo ie zo week 1.
ik heb al veel resultaten gezien dus ik ga me er ook aan wagen.

en wie weet gaat het wel storm lopen hier nu sonja bakker er is haahaha alleen ik ben niet de gewichts consulente (helaas anders was ik nu schat rijk hahaha)
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:05:57 #222
242 Pinball
Electric Monk
pi_36746995
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:23 schreef Rewimo het volgende:
<..>
Want ik weet niet wat diegene verder gegeten heeft of misschien wel juist laten staan om lekker die paasstol te eten.
Ik ook niet, maar het feit dat diegene hier komt vragen of het wel kan doet mij het ergste vrezen.
Als je lekker je dieet aan het volgen bent heb je imo geen goedkeuring nodig voor je pleziertjes.
quote:
Heb je enig idee wat langdurig lijnen inhoudt?
Die zal ik maar niet inkoppen.
pi_36749072
Niemand heeft hier goedkeuring nodig voor pleziertjes, pinball En vragen of iets verstandig is is vaak een open deur in trappen, maar het is soms heel erg moeilijk om te genieten van iets lekkers waar net een beetje meer kcal dan normaal in zitten als het net heel goed gaat met je dieet. Of soms twijfelt iemand gewoon of iets wel een verstandige keuze is. We worden niet als voedingsdeskundigen geboren en we worden het ook niet automatisch als je gaat lijnen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 22:23:44 #224
13151 crew  Rewimo
pi_36752785
En ik ben vanavond onverwacht uit eten geweest

Het was heerlijk! Saté van de haas
pi_36753569
Ja, ik heb mijn vader net ook uit moeten leggen dat ik de brownie niet liet staan omdat ik aan het lijnen was, maar omdat ik er op dit moment eigenlijk helemaal geen trek in heb.

Mijn moeder vroeg of ik een bananensoes wilde of een brownie, dus ik zeg nou, eigenlijk geen van beide. Zegt m'n vader, "ja ze is nu echt aan het lijnen, ik vind het knap hoor". Fijn dat ie het knap vindt, maar het laten staan van dingen waar ik geen trek in heb had eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn en geen prestatie. Dat is een beetje jammer.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef octopussy het volgende:

Het beste dieet is een dieet wat je kan volhouden.
Mag ik deze nomineren voor dieetquote '06? =)

Vanochtend heb ik geupdate, van 81,6 naar 81,4. Niet enorm veel, maar beter eraf dan erbij. Verder de afgelopen dagen heel netjes gegeten eigenlijk. Niet heel weinig, maar ik heb de hele week geen snoep gekocht terwijl ik enorm in de verleiding was door de aanbieding van de Mentos Collection 2 zakken voor 1.99 op m'n werk. Nadeel van in een supermarkt werken. Maar die heb ik weten laten staan door eraan te denken dat het 1. erg veel calorieën zijn, 2. ik dat snoep snel zat ben, 3. ik geen twee zakken van iets moet gaan kopen alleen omdat het in de aanbieding is (en al geldgebrek heb), 4 ik weet dat ik het opeet als ik het eenmaal in huis heb en er al van gegeten heb en daar spijt van krijg achteraf en 5. mijn tandvlees altijd ontstoken raakt als ik suikerwerk eet. Dat was eigenlijk wel genoeg reden om het niet te doen, vond ik.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 april 2006 @ 23:18:02 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36754217
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:05 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar het feit dat diegene hier komt vragen of het wel kan doet mij het ergste vrezen.
Als je lekker je dieet aan het volgen bent heb je imo geen goedkeuring nodig voor je pleziertjes.
[..]

Die zal ik maar niet inkoppen.
Kop 'm eens in, ben wel nieuwsgierig namelijk...

Maar goed, jij wilt dus beweren dat je niet kunt afvallen als je wel paasbrood en chocolade eet... Leg mij dan eens uit hoe ik die 27 kilo ben kwijt geraakt...

*disclaimer: moe en chagerijnig
pi_36754830
Ja, ik zie het hele probleem ook niet hoor, van chocola en paasbrood. Ik eet waar ik zin in heb en ik val toch echt af. Sterker nog, vorig jaar viel ik het hardst af in de periode dat ik de meeste chocola consumeerde (ongeveer twee à drie ons per week).

Ik snap ook niet waarom iemand niet zou mogen vragen of paasbrood nu erg veel kwaad kan. Sowieso staan niet overal voedingswaardes op of zo. En 'goedkeuring' vind ik ook wat overdreven zeg, alsof er hier mensen toestemming komen vragen of ze een boterham mogen nemen.

Niet iedereen weet precies hoe lijnen moet. Iedereen denkt van wel, maar in de praktijk valt het vaak tegen, en dan twijfel je misschien wel eens ergens over.

Als we hier allemaal lekker probleemloos ons dieet aan het volgen waren en nooit eens vragen of twijfels hadden, konden we dieetclub haast wel opdoeken.
pi_36754937
Ja dat is inderdaad waar, en dan zouden we ook allemaal geen overgewicht hebben :p
pi_36755007
och dieëten zijn fabeltjes, noem het beter calorie restrictie..
Heb zelf een hele lange periode dagelijks koekjes gegeten , maar nooit echt over het "calorieën budget" gegaan , en ook geen gram aangekomen.

De enige reden die ik zie om koekjes te laten staan etc, is omdat ze een vals honger gevoel geven en veel calorieën bevatten.
veel mensen denken dat je heel gezond moet eten om dun te worden/blijven, maar dat is de grootste onzin.
pi_36755054
Ja, als ik de zelfdiscipline had gehad om gebakjes en chips op verjaardagen over te slaan en geen paaseitjes te eten omdat ze nu eenmaal bij pasen horen, dan had ik nooit 93 kilo gaan wegen hoor.

Vroeger dacht ik ook dat dieten ging om minder eten en dingen laten staan, maar niets is minder waar. Ik kan gewoon eten wat ik wil nu en heb geen dag honger of de pest in dat ik iets niet 'mag'.
pi_36755260
Overigens vind ik dat je ook best wel wat mag doen om af te vallen, ik volg deze topics zo nu en dan en de meeste hebben het alleen maar over "hun dieet" ik heb nog nooit wat gehoord over flink zweten op de sportschool.. dat zou je meer helpen dan het dieettopic denk je ook niet ?
pi_36755364
Wat een uiterst vernieuwend idee!!!! Viking84 vroeg dat toevallig in het vorige topic, en die was al ongeveer de driehonderdste die dat vroeg, en als je nou even terugleest in dit topic, zie je dat mensen hier wel degelijk sporten. Dus ga even lezen voor je kritiek geeft zeg.

En de opmerking dat we ook wel wat mogen doen is natuurlijk helemaal flauwekul. Wat denk je, dat we gewicht proberen te verliezen door de hele dag al fokkend chips te eten of zo?

Sorry hoor, maar daar word ik even van.
pi_36755406
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:07 schreef Maeghan het volgende:
Wat een uiterst vernieuwend idee!!!! Viking84 vroeg dat toevallig in het vorige topic, en die was al ongeveer de driehonderdste die dat vroeg, en als je nou even terugleest in dit topic, zie je dat mensen hier wel degelijk sporten. Dus ga even lezen voor je kritiek geeft zeg.

[ Bericht 9% gewijzigd door bloodyserious op 08-04-2006 00:37:11 ]
pi_36755454
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:07 schreef Maeghan het volgende:

En de opmerking dat we ook wel wat mogen doen is natuurlijk helemaal flauwekul. Wat denk je, dat we gewicht proberen te verliezen door de hele dag al fokkend chips te eten of zo?
Nee, dat geloof ik wel ja dat je dat nauwelijks eet , maar met alleen minder eten zit je hier nog een jaartje langer ? waar of niet.
pi_36755475
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef bloodyserious het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik wel ja dat je dat nauwelijks eet , maar met alleen minder eten zit je hier nog een jaartje langer ? waar of niet.
Dus? Wie zegt dat ik binnen een jaar op m'n streefgewicht moet zitten?
pi_36755520
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dus? Wie zegt dat ik binnen een jaar op m'n streefgewicht moet zitten?
zou dat niet leuker zijn ?
pi_36755523
Bovendien:
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ja ik vond een half uur ook wat veel, goed idee om een bergprogramma te doen want dan hoef ik ook niet zo lang te zitten.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:28 schreef Maeghan het volgende:
Maar vooruit, ik heb me dus vandaag ingeschreven op de sportschool. Twee weken geleden was ikg ewoon buiten gaan fietsen, anderhalve week geleden een uur gaan zwemmen, eergisteren 20 minuten geroeid, en vandaag een uur bodybalance.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Iksje het volgende:
Sport niet veel, alleen bijna elke dag 2 km wandelen en 2 km fietsen, en 20 min op m'n stepper. Ben nog aan het opbouwen, moet later toch makkelijk drie kwartier worden.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:56 schreef octopussy het volgende:
Thee V P

3 uur OV per dag is slecht voor de lijn (moet in Utrecht werken de komende paar weken). Hoewel ik wel 2x20 minuten moet lopen per dag van utrecht cs naar werk en terug, en in de pauze een halfuurtje met collegaatjes buiten loop

nu ik er over nadenk: das helemaal niet zo slecht
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:01 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau heeft net allemaal buikspieroefeningen etc gedaan, maar ik heb het gevoel dat ik het helemaal niet goed doe
Alleen al van pagina 1. Zie je, we praten alleen over dieten en zitten alleen maar op onze luie reet te fokken. Daarom zijn we allemaal zo dik, dat snap je.
pi_36755573
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:14 schreef bloodyserious het volgende:

[..]

zou dat niet leuker zijn ?

Ja, het zou ook leuker zijn om morgen niet naar m'n werk te gaan, maar dat is ook niet echt een optie.

Ik had in eerste instantie 28 kilo overgewicht. Voor mij is het geen optie om dat in een jaar kwijt te raken. Ik moet er nu nog 16,5 maar ik ga me toch echt niet haasten. De planning is om daar twee jaar over te doen. Natuurlijk zou ik liever morgen dun zijn, maar de laatste keer dat ik met die instelling ging dieten is er 30 kilo bijgekomen.
pi_36755764
Ik snap dat er mensen met goede moed aan het bewegen zijn hier, maar ik heb het niet over een wandeling van een half uur met een collega , ik heb het meer over ZWETEN en het daarbijhorende RESULTAAT. Maar als jij het rustig aan wil doen dan moet je dat zelf weten , maar zelf zou ik zeggen meer resultaat is meer genoegdoening.
pi_36756384
Het staat je vrij om je eigen leven daarnaar in te richten, lijkt me. Fijn ook dat je vindt dat ik het rustig aan mag doen als ik wil. Ik kreeg bijna de indruk dat je vond dat wij het niet goed genoeg deden namelijk.

Meer resultaat bereik je met meer inspanning, en meer inspanning is niet constant haalbaar. Natuurlijk kun je best een periode intensief sporten of strenger lijnen, maar de meeste mensen hebben toch nog meer te doen dan sporten en bezig zijn met hun dieet. Als ik tentamens heb, dan moet ik fatsoenlijk eten. Als ik werk van 10 tot 21, dan ga ik daarvoor of daarna niet sporten. Misschien vind jij dat raar, hoor, maar de meeste van mijn collega's zijn dan wel moe dus blijkbaar ben ik zo vreemd niet. Er zitten hier meer mensen met banen, studies en kinderen.

Verder ga je er, zoals zo veel mensen, aan voorbij dat eten niet alleen een kwestie is van eten en bewegen, maar een belangrijk deel van het proces tussen de oren zit. Iemand met een BMI van 40 komt daar niet aan omdat ie eens een keer een handje chips voor de tv eet, daar is meestal meer aan de hand. Een aantal mensen in dit topic, ik ook, heeft een eetstoornis gehad. In zo'n geval is streng lijnen en als een bezetene gaan sporten wel het laatste wat je moet doen.

Bovendien, ik weet niet of jij weleens bent gaan sporten met een rugzak van 30 kilo op? Toen ik een BMI van 33+ had, was een uur wandelen echt vermoeiend. Dan kun jij het een suf wandelingetje vinden, waarbij je niet zweet etc., maar in mijn optiek is het even anders.

Edit: ik zie trouwens dat je in de meeste topics gewoon zit te klieren. Je hebt de wijsheid in pacht, blijkbaar. Alleen helaas het invoelend vermogen van een groene braakrussula ook geloof ik. Dus ik denk dat ik het hier verder maar bij laat. Met iemand die nergens serieus post en alleen maar commentaar kan leveren op wat anderen allemaal fout doen valt verder weinig te bespreken denk ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door Maeghan op 08-04-2006 00:53:17 ]
pi_36758805
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:03 schreef bloodyserious het volgende:
Overigens vind ik dat je ook best wel wat mag doen om af te vallen, ik volg deze topics zo nu en dan en de meeste hebben het alleen maar over "hun dieet" ik heb nog nooit wat gehoord over flink zweten op de sportschool.. dat zou je meer helpen dan het dieettopic denk je ook niet ?
Ik heb deze week tot nu toe 7 uur intensief gesport. Is dat voldoende of denk je dat ik mijn dikke kont idd aan te weinig beweging te danken heb? lees eens wat, voor je iets roept
  zaterdag 8 april 2006 @ 08:46:12 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_36758828
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:25 schreef bloodyserious het volgende:
Ik snap dat er mensen met goede moed aan het bewegen zijn hier, maar ik heb het niet over een wandeling van een half uur met een collega , ik heb het meer over ZWETEN en het daarbijhorende RESULTAAT. Maar als jij het rustig aan wil doen dan moet je dat zelf weten , maar zelf zou ik zeggen meer resultaat is meer genoegdoening.
Mensenlief, als ik donderdags aan het spinnen ben zweet ik zoveel dat ik wel een zwembad kan vullen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36758831
En na mijn heerlijke ontbijtje ga ik nu naar mijn ouders (10 km op de fiets) om daar lekker in de tuin te gaan werken (vreselijk werk, maar mijn vader krijgt de huishouding daar niet echt op orde en ik zie aan mijn moeder hoe erg ze het vindt dat de tuin nog steeds niet is gedaan...)
  zaterdag 8 april 2006 @ 08:48:02 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_36758839
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 08:46 schreef Isabeau het volgende:
En na mijn heerlijke ontbijtje ga ik nu naar mijn ouders (10 km op de fiets) om daar lekker in de tuin te gaan werken (vreselijk werk, maar mijn vader krijgt de huishouding daar niet echt op orde en ik zie aan mijn moeder hoe erg ze het vindt dat de tuin nog steeds niet is gedaan...)
Hier moet de tuin ook nodig gedaan worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 april 2006 @ 08:53:58 #245
242 Pinball
Electric Monk
pi_36758881
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:18 schreef Sjeen het volgende:

Maar goed, jij wilt dus beweren dat je niet kunt afvallen als je wel paasbrood en chocolade eet...
Helemaal niet. Beter lezen.
quote:
Leg mij dan eens uit hoe ik die 27 kilo ben kwijt geraakt...
Niet met het "paasbrood en chocolade"-dieet denk ik.
pi_36758888
Werken in de tuin daar ga je zeker van zweten dat kan ik beamen.
pi_36758942
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:48 schreef Maeghan het volgende:
Edit: ik zie trouwens dat je in de meeste topics gewoon zit te klieren. Je hebt de wijsheid in pacht, blijkbaar. Alleen helaas het invoelend vermogen van een groene braakrussula ook geloof ik. Dus ik denk dat ik het hier verder maar bij laat. Met iemand die nergens serieus post en alleen maar commentaar kan leveren op wat anderen allemaal fout doen valt verder weinig te bespreken denk ik.
Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.
Ik zeg alleen maar dat mensen intensief moeten bewegen, omdat dat bij mij blijvende resultaten had.. persoonlijke ervaring dus.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 april 2006 @ 09:10:24 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36758972
Ik ben een meisje... ik zweet nooit, meisjes zweten niet
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:38 schreef Pinball het volgende:

[..]

Zoals viking84 al zei: er is altijd wel iemand jarig.
Laat ik het dan anders stellen... ik zondig niet, omdat ik maak keuzes en geniet. Ik ben niet op dieet, ik heb mijn eetpatroon veranderd. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen...
pi_36759000
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:05 schreef bloodyserious het volgende:

[..]

Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.
Ik zeg alleen maar dat mensen intensief moeten bewegen, omdat dat bij mij blijvende resultaten had.. persoonlijke ervaring dus.
WAAR?
pi_36759192
Isabeau, succes in de tuin, het zal wel flink nat zijn, het regent hier behoorlijk, en wij moeten eigenljik nog de stad in....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')