abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36759292
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook schijnt het het allerbeste te zijn om je dagelijks te wegen als je afgevallen bent. Je moet namelijk al bij 1,5-2 kg gewichtstoename direct ingrijpen en weer afvallen.
Welke idioot komt 1,5-2kg op één dag aan dan? Eén keer per week wegen is echt genoeg om te kunnen ingrijpen bij 2kg gewichtstoename. Het gaat bij blijvend op gewicht blijven om 'de grote lijn' in de gaten te houden.
Dat mensen die zich dagelijks wegen meer afvallen lijkt me een beetje een kip-en-het-ei redenatie -> een (volgens mij) ongezonde fixatie op het getalletje achter de komma op de weegschaal. Een ons zwaarder/lichter wegen dan de dag ervoor betekend helemaal niets
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:16:59 #252
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36759541
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:05 schreef bloodyserious het volgende:

[..]

Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.
Tsja, kijk maar uit Sommige mensen zijn behoorlijk gefrustreerd hier, dus enige voorzichtigheid is geboden in het dieettopic
pi_36760833
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Welke idioot komt 1,5-2kg op één dag aan dan?
Misschien niet op een dag, maar ik heb periodes gehad dat ik een kilo per week aankwam vroeger. En als je een keer per week weegt en je weegschaal is niet betrouwbaar (wat bij de meeste mensen thuis het geval is), dan weet je dus nog niks. Iedre dag op de weegschaal gaan staan geeft gewoon een betrouwbaarder beeld.
quote:
Eén keer per week wegen is echt genoeg om te kunnen ingrijpen bij 2kg gewichtstoename. Het gaat bij blijvend op gewicht blijven om 'de grote lijn' in de gaten te houden.
Dat mensen die zich dagelijks wegen meer afvallen lijkt me een beetje een kip-en-het-ei redenatie -> een (volgens mij) ongezonde fixatie op het getalletje achter de komma op de weegschaal. Een ons zwaarder/lichter wegen dan de dag ervoor betekend helemaal niets
Jij noemt het de grote lijn, maar als ik een houding neem van 'ach, twee kilo is niks op de grote lijn' dan gaat het al verkeerd. Twee kilo eraf krijgen duurt vele malen langer dan het erbij eten namelijk.
En als ik nou blij word als ik een ons lichter ben, lekker boeiend. Ik vind niet dat dat het gelijk ongezond maakt hoor. En als ik een ons zwaarder ben op de weegschaal, dan ben ik dat mss. niet echt en is het hoogstws. gewoon vocht of de weegschaal staat op een andere plaats, maar het motiveert me om weer een dagje beter op te letten. Jij hoeft niet iedere dag op de weegschaal te gaan staan hoor, als je niet wilt.
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:16 schreef poohy het volgende:

[..]

Tsja, kijk maar uit Sommige mensen zijn behoorlijk gefrustreerd hier, dus enige voorzichtigheid is geboden in het dieettopic
Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.
Sanity is (not) statistical
pi_36760859
alweer een kilo eraf 83 kilo
pi_36760993
Goed zo Riann! Bij mij was er maar twee ons af, maar beter eraf dan erbij. Ben net naar Body Attack geweest en ga morgen naar Body Balance denk ik. Maandag weet ik nog niet, mss. Body Pump.

Ik heb in ieder geval net m'n abonnement maar gewijzigd naar onbeperkt. Hopelijk gaat het nu wat vlotter.
Sanity is (not) statistical
pi_36761319
Elke dag wegen is erg motiverend als je dagelijks ziet dat je afvalt , val je een keer niet af dan voel je je best wel KUT denk ik , je gaat wel beter je best doen maar of je er blijer van wordt ? ik zou het niet worden iedergeval/
pi_36761437
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:24 schreef Maeghan het volgende:
Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.
Sorry hoor maar hier moet ik wel even hard om lachen , ik ben 35 kilo in een half jaar afgevallen.. en ja ik heb daar elke dag intensief voor gesport.
Bij mij is het gewicht er ook afgebleven nadien, VOOR MIJ heeft het gewerkt en daarom hamer ik zo erg op intensief bezig zijn. Misschien hamer ik er zelfs teveel op..
pi_36761813
bloodyserious, jij had ten eerste als voordeel dat je een man bent. Mannen verliezen veel sneller gewicht dan vrouwen zeker als ze ook nog de TIJD hebben om intensief te gaan sporten.
Van sommige vrouwen/meisjes in dit forum vind ik het al heel knap dat ze hun studie met werk combineren, en daarnaast nog lichte beweging doen.
pi_36761884
ow ja, weet iemand nog in welk topicongeveer het receptje van rewimo stond, iets met aubergine??
Ik kan het niet meteen vinden met de fok!zoekfunctie
pi_36762461
Vanochtend weer wezen sporten. Het gaat lekker

Dinsdag wegen, eens kijken wat het resultaat is.
Let wel, 2 weken niet meer geweest ,en 1 week gehad met ontzettend veel snoep/chips en MAC. Baal weekje.
Maar afgelopen week is het redelijk gegaan. Ik ben zo benieuwd. Maandag en Dinsdag eerst weer ff sporten, en dinsdagavond wegen

Net een heerlijke zelf door mij gemaakte groente soep met ballen, en 2 boterhammen met jam op Lekker....!
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:27:54 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_36762463
nou ik ben ook eindelijk weer wat onsjes kwijt... zat echt even weer op een drempel....
mijn BMI is vandaag 26,1.....
schiet al een eind op

straks lekker volleyballen... laatste wedstrijd van dit seizoen. en daarna lekker inschrijven voor de beachvolleybaltoernooien...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:53:42 #262
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36763113
Als ik pasta of zoiets eet kan dat in 1 dag 2 kilo zwaarder puur vocht enzo. Na een paar dagen is er dat dan wel weer af.
pi_36763592
Ik kan tussen 's ochtends en 's avonds al 2 kilo verschil zien op mijn weegschaal. Maar dat is de volgende dag wel weer weg (nou meestal dan).
pi_36764112
Weet je waar ik geirriteerd van raak bloodyserious: van mensen die zomaar even komen binnenstormen en vertellen wat goed voor ons is . Nee, we weten echt niet dat we moeten afvallen door meer te bewegen en je eetpatroon aan te passen. Echt waar joh?

Lees even door voordat je wat gaat lopen spuien. Ik kan best begrijpen dat iemand die net begint met lijnen die vraagt wat ie wel en niet mag eten. En van mij mag je best een beetje paasstol als lunch nemen .

Mannen vallen ook sneller af. Dat is algemeen bekend. Vrouwen vallen minder snel af en zitten bovendien ook met hormoonwisselingen. En zoals je weet zitten er stoffen in chocola waar je in een bepaalde tijd van de maand een stuk vrolijker wordt. En daar hebben mannen weer geen last van

En voor intensief sporten heeft niet iedereen de tijd. Ja, toen ik nog studeerde sportte ik echt 7/8 keer in de week maar ik had zo'n studie waarbij dat kon. Nu ik werk heb ik stukken minder tijd en mensen met kinderen zullen vast nog minder tijd hebben. En ik vind dat ik deze week genoeg gedaan heb hoor: 3 uur tuin, 2 uur badminton, 1 uur spinning, 3 uur wandelen (1 uur intensief, de rest tijdens de lunch), paar uur fietsen woon-werk ea, 2 uur poweryoga en oja, ook nog huishouden. Alsof dat niet genoeg is

Genoeg gespuit... ik wilde de tuin doen vandaag en gaan skaten (om in te komen voor die lessen die maandag gaan beginnen) maar door die heftige regenbuien zie ik dat niet zo zitten... zal wel morgen worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 13:53:25 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36764714
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:04 schreef Iksje het volgende:
ow ja, weet iemand nog in welk topicongeveer het receptje van rewimo stond, iets met aubergine??
Ik kan het niet meteen vinden met de fok!zoekfunctie
Je bedoelt de auberginesalade? Geen idee meer, maar als je het niet meer kunt vinden zoek ik het recept nog wel een keer op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36765319
Heb een heleboel van de dieetclubs doorgezocht met ctrl+ f aubergine, maar vind het niet. Dus als het niet te veel moeite is om het te zoeken dan ben je een schat
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 14:16:34 #267
13151 crew  Rewimo
pi_36765349
Dat ben ik toch wel Nou eens kijken waar ik het vandaan had...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 14:24:47 #268
13151 crew  Rewimo
pi_36765542
Melitzano Salata

600 g aubergines
2 teentjes knoflook
3 el olijfolie
1-2 eidooiers
100 g geraspte kefalotiri of Parmezaanse kaas
sap van 1 citroen
zout
peper

De aubergines met een vork overal inprikken en in de oven zo lang bakken tot ze gaar zijn (ca. 1,5 uur, in een niet te warme oven). De schil verwijderen en de aubergines samen met de gepelde en uitgeperste teentjes knoflook in een keukenmachine pureren. Beetje bij beetje de olijfolie erbij gieten, de eidooiers en de kaas erdoor scheppen. Met citroensap, peper en zout op smaak maken.
pi_36765928
dank je wel! Straks even de ontbrekende ingrediënten gaan kopen
pi_36767344
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef bloodyserious het volgende:
Elke dag wegen is erg motiverend als je dagelijks ziet dat je afvalt , val je een keer niet af dan voel je je best wel KUT denk ik , je gaat wel beter je best doen maar of je er blijer van wordt ? ik zou het niet worden iedergeval/
Elke dag wegen is slecht en demotiverend. Het beste is je elke week wegen, liefst op een vaste dag en tijdstip.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 april 2006 @ 15:50:31 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36767418
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:47 schreef Emu het volgende:

[..]

Elke dag wegen is slecht en demotiverend. Het beste is je elke week wegen, liefst op een vaste dag en tijdstip.
Hoezo? Ga ik eraan dood ofzo? Ga toch heen... ik sta elke morgen op de weegschaal en 's avonds vaak ook nog even. Niks demotiverends aan voor mij hoor, ik word elke keer weer vrolijk als ik het cijfertje zie...

*disclaimer: Nog steeds heel moe...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36768063
Ik sta ook elke dag op de weegschaal en mij motiveert dat veel meer dan 1x per week (wat ik ook heb gedaan). Maar iedereen moet dat voor zich uitmaken. Er is geen betere methode. Je moet alleen realistisch genoeg zijn om te beseffen dat je gewicht sowieso wat schommelt.

Daarbij erger ik me aan mensen die hier even komen vertellen hoe het moet terwijl mijn ervaring met deze groep mensen is dat ze allemaal zo gezond mogelijk en zo sportief mogelijk proberen af te vallen.Ik heb zo ongelofelijk veel lijners op het intermet gezien die vreselijk onverantwoord bezig waren. Maar hier gelukkig niemand en dan nòg komt er iemand betweterig binnenstormen. Dàt irriteert. Ga andere mensen vervelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36768404
Ok misschien niet slecht dan, maar ik heb toch zeker gelezen dat het voor de meerderheid van de mensen demotiverend werkt
pi_36768586
Misschien omdat mensen gaan panieken als ze plots een pond zwaarder zijn of zo. Wat ik al zeg: je moet realistisch genoeg zijn om te weten dat je gewicht sowieso schommelt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36769359
Ja dat is waar, maar niet iedereen kan goed tegen de (harde) realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')