Welke idioot komt 1,5-2kg op één dag aan dan? Eén keer per week wegen is echt genoeg om te kunnen ingrijpen bij 2kg gewichtstoename. Het gaat bij blijvend op gewicht blijven om 'de grote lijn' in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook schijnt het het allerbeste te zijn om je dagelijks te wegen als je afgevallen bent. Je moet namelijk al bij 1,5-2 kg gewichtstoename direct ingrijpen en weer afvallen.
Tsja, kijk maar uitquote:Op zaterdag 8 april 2006 09:05 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Grappig maar ik post totaal niet met die intentie, de enige reden dat ik reageer op vooral dieet/afval/training topics is om mensen met hun vraag te helpen , meer niet.
Misschien niet op een dag, maar ik heb periodes gehad dat ik een kilo per week aankwam vroeger. En als je een keer per week weegt en je weegschaal is niet betrouwbaar (wat bij de meeste mensen thuis het geval is), dan weet je dus nog niks. Iedre dag op de weegschaal gaan staan geeft gewoon een betrouwbaarder beeld.quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Welke idioot komt 1,5-2kg op één dag aan dan?
Jij noemt het de grote lijn, maar als ik een houding neem van 'ach, twee kilo is niks op de grote lijn' dan gaat het al verkeerd. Twee kilo eraf krijgen duurt vele malen langer dan het erbij eten namelijk.quote:Eén keer per week wegen is echt genoeg om te kunnen ingrijpen bij 2kg gewichtstoename. Het gaat bij blijvend op gewicht blijven om 'de grote lijn' in de gaten te houden.
Dat mensen die zich dagelijks wegen meer afvallen lijkt me een beetje een kip-en-het-ei redenatie -> een (volgens mij) ongezonde fixatie op het getalletje achter de komma op de weegschaal. Een ons zwaarder/lichter wegen dan de dag ervoor betekend helemaal niets
Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:16 schreef poohy het volgende:
[..]
Tsja, kijk maar uitSommige mensen zijn behoorlijk gefrustreerd hier, dus enige voorzichtigheid is geboden in het dieettopic
![]()
Sorry hoor maar hier moet ik wel even hard om lachen , ik ben 35 kilo in een half jaar afgevallen.. en ja ik heb daar elke dag intensief voor gesport.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:24 schreef Maeghan het volgende:
Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.
Je bedoelt de auberginesalade? Geen idee meer, maar als je het niet meer kunt vinden zoek ik het recept nog wel een keer opquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:04 schreef Iksje het volgende:
ow ja, weet iemand nog in welk topicongeveer het receptje van rewimo stond, iets met aubergine??
Ik kan het niet meteen vinden met de fok!zoekfunctie
Elke dag wegen is slecht en demotiverend. Het beste is je elke week wegen, liefst op een vaste dag en tijdstip.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef bloodyserious het volgende:
Elke dag wegen is erg motiverend als je dagelijks ziet dat je afvalt , val je een keer niet af dan voel je je best wel KUT denk ik, je gaat wel beter je best doen maar of je er blijer van wordt ? ik zou het niet worden iedergeval/
Hoezo? Ga ik eraan dood ofzo? Ga toch heen... ik sta elke morgen op de weegschaal en 's avonds vaak ook nog even. Niks demotiverends aan voor mij hoor, ik word elke keer weer vrolijk als ik het cijfertje zie...quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:47 schreef Emu het volgende:
[..]
Elke dag wegen is slecht en demotiverend. Het beste is je elke week wegen, liefst op een vaste dag en tijdstip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |