FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / detachering - reistijden
JohanCwoensdag 5 april 2006 @ 11:42
Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
Echter de locatie is hartje Amsterdam.
Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?

het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
Gunnerwoensdag 5 april 2006 @ 11:43
Pff.. wat een instelling zeg. Er zijn mensen die dagelijks meer moeten rijden voor hun werk

* Gunner heeft 9 maanden elke dag Den Helder --> Rotterdam Centrum gereden over alle knooppunten

Je kan het weigeren maar besef wel dat je je niet populairder maakt bij je werkgever
miss_slywoensdag 5 april 2006 @ 11:44
Redeiljk wat moeten reizen is heel normaal bij gedetacheerd werk. Als dit een opdrcht voor korte tijd betreft, zou ik niet zeuren en het gewoon doen. Als het voor langere tijd is, kun je aangeven dat je er best zolang wil beginnen om hun uit de brand te helpen, maar dat je het op prijs zou stellen als ze snel iemand anders zoeken die het van je kan overnemen. Misschien is het ook mogelijk om 4 lange dagen te werken ipv 5 iets kortere (4x 10 ipv 5x8 bijv.), zodat je weliswaar 4 dagen veel moet reizen, maar de 5e dag vrij bent en niet hoeft te reizen.
johandelengwoensdag 5 april 2006 @ 11:59
Tot op heden kon ik altijd met mijn werkgever afspreken om 4x9 te gaan werken en dan de resterende 4 uur als reistijdcompensatie te krijgen.

Ik zou het gewoon bespreken met je manager. Ik heb ook wel eens nee gezegd op een opdracht. Dat is ook juist voordeel van detachering. Maar dan moet het wel zo zijn dat zij erin geloven op korte termijn wel een passende opdracht te hebben. Een ontevreden werknemer bij de klant is ook voor hun niet goed.
3rdStrikewoensdag 5 april 2006 @ 11:59
Hotel is geen optie voor je werkgever? En dan misschien 4 keer 10 uur werken?
slashmewoensdag 5 april 2006 @ 12:06
Kun je misschien een beetje schuiven met de werktijden? buiten de spits om lijkt me dat stuk prima te doen.
Gripperwoensdag 5 april 2006 @ 12:08
Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.

Ik stond uiteraard niet te springen voor deze klus, reistechnisch gezien, maar doe het nu al bijna een jaar, en je went uiteindelijk wel aan dat reizen. Toch mag het zo onderhand wel weer eens afgelopen zijn... je merkt toch dat zulke lange dagen, en dat zit m dan vooral in het reizen, ten koste van je prive leven gaan. Een voordeel is wel dat ik een leuk stukje waardering voor m'n inzet terugkrijg bij de eerstvolgende salarisronde, en ik al meteen in m'n eerste baan een mooie detacheringsklus heb kunnen doen bij een internationaal toonaangevend bedrijf.

Samenvattend: die reisuren zullen erg zwaar zijn, maar met een beetje geluk krijg je er ook weer iets waardevols voor terug. Kun je bijvoorbeeld in de trein werken? doen!
JohanCwoensdag 5 april 2006 @ 12:11
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
miss_slywoensdag 5 april 2006 @ 12:13
maw je wilt zelf geen kant op?
je wilt het gewoonweg neit doen en wilt graag horen dat je maar moet weigeren?
JohanCwoensdag 5 april 2006 @ 12:17
nix m.a.w. ik geeft aan dat een hotel geen optie is en dat het bedrijf niet flexibel is qua tijden, daar heb ik geen invloed op
Gripperwoensdag 5 april 2006 @ 12:20
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:11 schreef JohanC het volgende:
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
Zeikerd
Als je om 6 uur 's morgens wegrijdt sta je niet (al te erg) in de file, en kun je om 4 uur ofzo alweer naar huis, sta je ook niet (al te erg) in de file.
Doe ik ook, ik wil niet zowel 's ochtends als 's avonds in de file staan, dus ga ik vroeg weg (6 uur) en werk dan van half 8 tot 4. Het bedrijf biedt jou de kans om flexibel met je werktijden om te gaan, maar jij wil perse tot 7 uur kunnen nakken, en om half 6 aan de piepers zitten? Zo werkt dat niet hè, het moet van twee kanten komen. Maar dat is logisch
JohanCwoensdag 5 april 2006 @ 12:26
misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
het bedrijf is niet flexibel. ik moet beginnen om 9 uur en ben pas klaar om half 6.
Hierin is het bedrijf niet flexibel
miss_slywoensdag 5 april 2006 @ 12:26
voor hoe lang is deze opdracht?
Pietverdrietwoensdag 5 april 2006 @ 12:28
1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
2) In Centrum Amsterdam in een Hotel zitten voor je werk, wat is daar slecht aan? Bovendien is het 4 overnachtingen, niet 5. Lekker na je werk ff de kroeg in, hapje eten, en dan nog ff stappen of vroeg naar bed. Ik zou het wel weten.
#ANONIEMwoensdag 5 april 2006 @ 12:28
Tja, werken op detacherings- of projectbasis houdt in dat je werkplaats kan wisselen. Als je dat niet wilt kun je beter bij een bedrijf in vaste dienst proberen te komen.

Heb je, toen je in dienst kwam, niks afgesproken over de werklocaties?
JohanCwoensdag 5 april 2006 @ 12:29
preciese tijd onbekend maar minimaal 3 maanden, zelf verwacht ( het bedrijf ken ik al een klein beetje ) dat het minimaal tot augustus is ( vaste krachten die met zomervakantie gaan enz )
Pietverdrietwoensdag 5 april 2006 @ 12:30
Een zomer in Adam in een hotel, jeeez, er zijn mensen die daar veel geld voor betalen
#ANONIEMwoensdag 5 april 2006 @ 12:30
Mensen die op detacheringsbasis werken krijgen vaak ook een salaris dat nét ietsje hoger ligt dan dat van mensen in vaste dienst. Waarom? Omdat er wat extra van ze gevraagd wordt.
miss_slywoensdag 5 april 2006 @ 12:31
jeuh, en over zo'n korte termijn ga je je druk maken? ik vraag me af of je dan wel geschikt bent voor gedetacheerd werk.

Ik heb 2 jaar lang Helmond-Tiel gereden, 2 uur enkele reis, vroeg op, laat thuis...je weet dat dat erbij kan horen als je voor detacheringswerk kiest.

Ik heb uberhaupt standaard wel een reistijd van minstens een uur.
ButcherBirdwoensdag 5 april 2006 @ 12:34
Mijn bescheiden mening is dat je niet in de detachering had moeten gaan werken. In dat vak wordt enige flexibiliteit van je verwacht en daar staan doorgaans goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden tegenover.
En wat is er mis met een hotel? Je hoeft niet zelf je eten klaar te maken en je bed wordt ook al voor je opgemaakt.

Momenteel fiets ik elke dag 20 min naar mijn werk, maar per 1 mei ga ik de consultancy in dus dan wordt het andere koek. Ik verheug me op mijn nieuwe baan.
BoukeFwoensdag 5 april 2006 @ 12:35
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
johandelengwoensdag 5 april 2006 @ 12:37
Over het algemeen genomen is de hoteloptie ook niet gelijk alle nachten in een hotel, maar 1 of 2x per week, zodat je gemiddelde reisduur naar beneden gaat. Zou ook niet mijn optie zijn.

Op dit moment heb ik ook zo'n 4 uur reistijdcompensatie regeling, alleen is het bij deze klant ook niet handig om 4x9 te werken. Ik werk nu dus de ene week 5x8 en de andere week 4x8. Komt aardig in de richting.

Maar wij kunnen er weinig over zeggen en alleen ideeen geven. Bij je manager moet je zijn om een regeling te vragen. En nee kan ook, als er tenminste voldoende opdrachten zijn. Heb ik tijdens mijn proeftijd zelfs gedaan en gewoon proeftijd doorgekomen zonder opdracht te hebben en zelfs een te hebben geweigerd. Manager vond ook wel dat de opdracht niet bij mijn wensen/ambities aan sloot en had wel de overtuiging snel een passendere opdracht te vinden. Dus nee behoort bij een normaal detacheringsburo tot de opties.
miss_slywoensdag 5 april 2006 @ 12:38
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:35 schreef BoukeF het volgende:
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
Het valt ook nogal mee. Ik rij momenteel 4x in de week Amsterdam-Dordrecht: ik vertrek om 7 uur en ben ergens rond half 7 thuis. Prima te doen hoor.
mgerbenwoensdag 5 april 2006 @ 12:43
Leuke reacties...
'Er zijn mensen die nog verder rijden' Ja, er zijn ook mensen die naar hun werk kunnen lopen, dus waarom ik niet?

'als het voor korte tijd is, doen'
In mijn ervaring wordt het je verkocht als beperkte opdracht, maar je loopt het risico dat als je daar een keer zit, je inzet voortdurend verlengt wordt totdat je zelf heibel schopt.
Er wordt gewoon druk op je uitgeoefent om het te doen en het kan niemand een f*****r schelen hoe lang jij in de file staat.

Beantwoordt deze vragen eens:
1) Hoe uniek is jouw expertise?
2) Hoeveel werknemers heeft het bedrijf in Amsterdam? (ja, die zijn allemaal ingezet - in Rotterdam)
3) Hoeveel werk is er in Rotterdam?
4) Ben je bij dit bedrijf te gaan omdat je het leuk vond in de auto te zitten?
avotarwoensdag 5 april 2006 @ 12:53
je hebt het over een maand of 5 dus alles bij elkaar...

ik zeg .. niet zo miepen huilie.. gewoon gaan..
of denk anders eens aan een andere carriere...
Dinosaur_Srwoensdag 5 april 2006 @ 13:12
Wweliswaar werk ik niet bij een detachingsbureau, maar als zelfstandige.

De meeste opdrachten zitten in de randstad, en ik woon zwáár in de periferie
Dat los ik op door 4x9 te werken, en ik blijf 3 nachten in een hotel. De eerste avond ben ik gesloopt doordat ik 's ochtends vroeg ben aangereden, en een ander avondje spreek ik meestal met een kennis ergens wat af (hoort ook bij een sociaal leven ).

Goed te doen hoor. En drie dagen in de week hebben geheel niets met werk te maken

Die flexabiliteit hoort er gewoon bij, daar word ik voor betaald. Natuurlijk is dat simpeler als er geen baas is om je salaris door te betalen als ik een opdracht weiger.
WaSTeiLwoensdag 5 april 2006 @ 13:19
Bij de meeste detacheringsbureau's zijn er standaard oplossingen voor mensen die langer dan anderhalf uur aan reistijd hebben. denk hierbij aan opties zoals:

  • Reistijdcompensatie boven de anderhalf uur reistijd
  • Mogelijkheid voor een hotel voor 4 nachten (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag) inclusief extra toeslag voor extra gemaakte kosten zoals eten en plezier (denk hierbij aan extra kosten die je maakt aangezien je drinken moet kopen in een lounge of kroeg i.p.v. uit je eigen supermarkt. Meestal is dat zo'n ¤35 per overnachte avond).

    Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.

    In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. Dit is een tijdelijke klus. Het kan zijn dat je een andere keer een klus in de buurt word aangeboden. Dan loop je toch ook niet te zeiken.

    Ik heb tijden een klus gehad midden in Amsterdam. Vanaf Nieuwegein is dat normaal 30 minuten rijden, maar door de files liep dat op tot anderhalf uur. Nu zit ik op een klus op nog geen 20 minuten afstand. Alles kan, maar daar stel ik me dan ook op in.

    Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
  • hace_xwoensdag 5 april 2006 @ 13:27
    Je moet het overleggen met je manager. Als je er afspraken over hebt gemaakt ten tijde dat je in dienst trad zal er vast wel iets te regelen zijn. Ik heb eens op een opdracht kunnen reizen in werktijd. Daarmee spaarde ik 2 uur per dag vrije tijd omdat het zo ver reizen was. Dan snijdt het mes aan twee kanten: voor je werkgever omdat je tevreden op een opdracht zit (en dan werk je ook beter) en heb je er zelf ook nog wat aan.
    mgerbenwoensdag 5 april 2006 @ 13:33
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:19 schreef WaSTeiL het volgende:\...
    Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.
    ...
    In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. [...]
    Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
    Onder het mom van Flexibiliteit sturen detacheringsbureaus hun mensen het hele land door ... waardoor je op weg naar je werk kunt zwaaien naar je collega met hetzelfde CV, die in jouw woonplaats werkt, terwijl jij in zijn woonplaats werkt. Ja, dat komt voor.

    Iedereen klaagt over files, maar hier wordt er niet alleen niets aan gedaan, ze worden gecreëerd.

    Misschien zet je een voobeeld voor collega's om excessieve reistijden niet zonder commentaar aan te pakken.

    En over het niet populair maken: draai dat eens om. Je maakt je ook niet populair door de job aan te pakken. In elk geval niet zo dat je salarisverhogin, promotie of de volgende keer een job dicht bij huis krijgt als je dit aanneemt.
    Denk je echt dat mensen het onthouden als je het aanneemt? Kom nou toch...
    Als je dit aanneemt is er echt niemand die het iets kan schelen wat dat voor jouw priveleven betekent, en een half uur later zijn ze het weer vergeten; op zoek naar een nieuwe kandidaat die ze uit Zeeland naar Leeuwarden kunnen sturen.
    Svyatagorwoensdag 5 april 2006 @ 13:44
    Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.
    slashmewoensdag 5 april 2006 @ 13:48
    Daarom zal ik nooit gedetacheerd gaan werken. Heb een gruwelijke hekel aan verloren tijd.
    mgerbenwoensdag 5 april 2006 @ 14:29
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
    Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.
    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
    WaSTeiLwoensdag 5 april 2006 @ 14:33
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
    1. Geen commentaar
    2. bij een detacheringsbureau gaat het niet om leuk werk, maar om klanten van dienst te zijn die zih meestal niet allemaal op één plek vestigen. Wil je leuk werk in de buurt dan zal je zelf moeten zoeken voor een vaste plek ergens. In de detachering weet je dat je overal en nergens ingezet kan worden.
    3. 12 uur is veel, maar i.c.m. reistijdcompensatie scheelt het weer een hoop. Spreek daarbij ook nog eens af met je werkgever dat deze opdracht niet oneindig moet doorlopen en je zit al een stuk beter.
    Svyatagorwoensdag 5 april 2006 @ 14:54
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
    Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file. En maak gewoon goede afspraken over reistijdcompensatie. Lijkt mij hoor, maar goed, ik reis al jaren dagelijks een uur of drie voor mijn werk. Mijn woonplaats is een compromis met mijn partner enzo...
    DonJameswoensdag 5 april 2006 @ 15:06
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:08 schreef Gripper het volgende:
    Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.
    De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
    Gripperwoensdag 5 april 2006 @ 15:27
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 15:06 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
    Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief
    WaSTeiLwoensdag 5 april 2006 @ 15:32
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 15:27 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief
    Succes met het schrijven van 500 kilometers prive. Dat gaat je echt niet lukken.
    Maar dit is allemaal heel erg offtopic!
    DennisMoorewoensdag 31 mei 2006 @ 19:15
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Svyatagor het volgende:

    Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file.
    .

    't Is heerlijk om lekker wakker te worden in de trein, kopje koffie erbij, boekje of laptop. Zeker als je eersteklas kunt reizen.
    Anakin24donderdag 1 juni 2006 @ 08:56
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    zatoichidonderdag 1 juni 2006 @ 09:42
    Je kant toch gewoon op de fiets naar het dichtstbijzijnde treinstation, de trein pakken en vervolgens in Amsterdam de fiets naar je werk pakken? Dat is sneller en je hebt nog eens wat beweging. Twee uur reistijd is toch vrij normaal? 1 uur heen en 1 uur terug. Heel veel sneller zal het niet worden; ik reis regelmatig van Utrecht naar Nieuwegein, een kippeindje; maar als je pecht hebt duurt dat ook een uur.

    Overigens vind ik dat je niet bij een detacheringsbureau moet gaan werken als je niet wil reizen; dat weet je van tevoren. Ik ben heel bewust iets gaan zoeken in/bij mijn woonplaats, omdat ik reizen 's ochtends zo vervelend vind.
    Slasherdonderdag 1 juni 2006 @ 14:17
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    Marsjaandonderdag 1 juni 2006 @ 14:20
    Heb iets soortgelijks:
    Ik woon bij Rotterdam in de buurt en moet elke dag naar Amsterdam. OV is geen optie, dat duurt 3 uur in totaal (stopt geen trein in de buurt), en zit elke dag gemiddeld 4,5 a 5 uur in de auto. Kan je vertellen dat het geen pretje is. half 7 weg 's morgens en vaak tussen 7 en half 8 's avonds thuis. Dus of je moet met het OV gaan, of de opdracht weigeren. Ik zou kiezen voor het 2e
    #ANONIEMdonderdag 1 juni 2006 @ 14:24
    Niet zeiken man, je zit in de detachering!
    Markdonderdag 1 juni 2006 @ 16:36
    En: hoe is het afgelopen??
    Developersrusdonderdag 1 juni 2006 @ 16:39
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    Dr_Gonzodonderdag 1 juni 2006 @ 16:43
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef JohanC het volgende:
    Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
    Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
    Echter de locatie is hartje Amsterdam.
    Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
    Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?

    het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
    Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
    Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
    Wees bevenal eerlijk met jezelf.
    Als je 4 uur reistijd per dag teveel vind (en het is ook veel: 1/6 van je dag!!) moet je het gewoon niet doen.
    Zelf doe ik er 3 uur per dag over om van-naar het werk te geraken... mits er geen problemen op de weg zijn.
    Op zich vind ik veel rijden niet eens zo erg, maar daar bovenop ook nog eens 8 1/2 uur werken en het fijt dat het altijd hetzelfde kut traject is gaat het uitdeindelijk toch in de koude kleren zitten.
    Mijn werkgever stelt 1 1/2 reistijd (one-way) als maximum in voor haar werknemers... and that's pushing it IMO.
    Zelvadonderdag 1 juni 2006 @ 20:23
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
    1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
    Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
    Duidelijk weinig ervaring met het openbaar vervoer. Dat treinreizen tussen stations is (theoretisch) altijd wel snel. Het zijn juist die andere verbindingen om daadwerkelijk van deur tot deur te gaan die enorm tijd slurpen.
    Metro van Zuidplein naar Centraal duurt tien tot dertien minuten, maar niet heel Rotterdam-Zuid ligt in een cirkeltje met een diameter van 100 meter rond het Zuidplein. Bovendien hou je totaal geen rekening met het overstappen op andere vervoermiddelen en de vele minuten overstaptijd die dat met zich meebrengt. 9292OV is helemaal niet onbetrouwbaar.

    Ik ga vaak van Ede naar Rotterdam-Zuid. Daar doe je twee uur over, terwijl je slechts iets meer dan een uur in de trein zit. En nee, daar zit geen tijd om naar bus/tramhalte te lopen bij.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 01-06-2006 20:30:10 ]
    Zelvadonderdag 1 juni 2006 @ 20:25
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 09:42 schreef zatoichi het volgende:
    1 uur heen en 1 uur terug.


    Ja dag, de trein duurt al 56 minuten. Dat fietsen en de metro kost zeker totaal geen tijd?

    En bovendien moet je dan ook nog eens flink dokken voor de fiets. Of voor het meenemen in de trein, of voor het continue aanschaffen van fietsen na diefstal/vernieling, of voor het bewaakt stallen.
    fietsmiepvrijdag 2 juni 2006 @ 10:28
    Mijn vriend werkt ook op detacheringsbasis; 5 jaar geleden is hij aangenomen en was al het werk in de buurt. In de loop der jaren worden steeds meer projekten door heel nederland aangenomen, voor zo weinig mogelijk geld; dus geld voor compensatie (goed hotel, reistijd in werktijd e.d) is er niet. Hij heeft vorig jaar de verre projekten wel gedaan, maarsteds aangegeven dat hij er onder leed en dat hij juist bij aanname gekozen had voor werk in de buurt. gelukkig zijn de laatste 2 projecten wel in het oostenv an het land, waar we dus ook wonen.
    En ander werk zoeken is vaak geen optie, want in veel braches komen 40+ ers niet meer aan de bak. Of je krijgt steed stijdelijke contractjes.
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 10:50
    Ik werk zelf ook in de detachering en reistijden horen daar inderdaad bij. Vind het alleen niet echt normaal hoe sommige mensen hier semie bikkel doen over hun werktijden:ik hoorde iemand zeggen dat hij elke dag 280 km in de auto zit.. , al werk je in de detachering en al is het op een traject zonder veel file echt geen pretje , buiten je MINSTENS 8,5 uur werken om. Kom op, je wilt toch ook nog een beetje sociaal leven hebben/sporten whatever..??

    Als je een beetje om de files heen wilt cruisen op het traject rdam-adam, dan zou je eigenlijk alweer om 14:00 's-middags moeten wegrijden, want uit ervaring (ik heb 1,5 jaar in Denhaag gewerkt) begint de file op de A13 al om 15:00 en om 17:00 staat daar standaard 10 km file. Nu heb je daar wel vette sluiproutes voor... maar dan ben je vanaf rijswijk naar Rdam Centrum (dan heb ik dus nog niet eens het deel ring zuid meegerekend) toch altijd zo'n 40 minuten kwijt.

    Als je iets voor 06:00 wegrijd 's-morgens, kan je de A13 wel filevrij pakken iig en op de borden wordt de A4 meestal ook nog filevrij aanggevevn of hooguit een KM of 2... Dat is wel erg prettig. Maar TS (die waarschijnlijk allang zijn keuze heeft gemaakt) de heenweg van Rdam Zuid- Hartje Adam kost je (als je 6:00 wegrijd) denk ik 5 kwartier en ik zou voor de terugweg 17:30 weg gemiddeld 3 uur rekenen. Wil je uittukken en gewoon om 8:30 beginnen, ben je ook 's-morgens wel twee uur onderweg ...

    Mijn advies:

    Maak goede afspraken met je baas:
    - Bv dat je per dag 2 overuren mag schrijven
    - Of dat je twee nachten in Adam blijft tukken (nooit fijn als rotterdammer, maar goed )
    - Spreek duidelijk af voor hoelang de klus is

    En tsja als het echt hartje Adam centrum is, dan zal het OV toch echt sneller zijn. (Schiphol Rijk bv, is gewoon kansloos met het OV, dan hoef je er niet eens over na te denken)
    Jammer van je gepimpte leasebak, maar dan zou ik toch maar daar voor gaan... (1e klas proberen te regelen??)

    En als allerlaatste: wat voor mij ook zou tellen: Heeft mijn bedrijf niemand anders met deze expertise in de buurt van Amsterdam? Stel je voor dat je zelf een enorme held ben in softwarepakket X en niemand anders kan dat binnen je business unit ofzo blabla, dan zou ik het eerder doen dan dat je in A'dam op een servicedesk wordt gedropt, wat iedere IT-er wel kan en ze dus beter jou op een servicedesk in Rdam kunnen droppen en een andere kerel/girl in Amsterdam,die daar toch om de hoek woont...want soms zijn werkgevers daar een beetje te makkelijk in, zag ik bij wat collega's (Traject Hoorn-Tilburg, voor op een non-skilled servicedesk )

    Buiten alles: communiceer gewoon netjes, speel het tactisch en het komt allemaal in orde

    TS, wat heb jij uiteindelijk gedaan?
    Marsjaanvrijdag 2 juni 2006 @ 11:33
    Ook al zit je in de detachering dan moeten de reistijden wel binnen de perken blijven. Per dag tussen de 13 a 14 uur bezig zijn met/voor je werk is natuurlijk wat veel. Er vanuit gaande dat je er dan 8 uu van moet slapen kom je uit op 3 a 4 uur 'vrije' tijd, waarin je ook nog moet eten (maken) en andere persoonlijke verzorging (reken 1,5 uur). De tijd voor het ontspannen wordt dan toch wel erg kort. In het gunstigste geval heb je daar 2,5 uur per dag voor over.

    Mijn manager opperde laatst nog tegen iemand dat een uur reistijd (1,5 met files) eigenlijk toch wel de max zou moeten zijn. Ben ik het wel mee eens, tenzij ze je reistijd op de een of andere manier vergoeden. Ik ga het in ieder geval bij mijn volgende gesprek aankaarten bij mijn manager. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft
    Pietverdrietvrijdag 2 juni 2006 @ 11:37
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 10:50 schreef Neverending het volgende:
    Schiphol Rijk bv, is gewoon kansloos met het OV, dan hoef je er niet eens over na te denken
    Schiphol rijk is op alle gebieden een kansloze plek, die is kut te bereiken met Auto en OV.
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 12:27
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Schiphol rijk is op alle gebieden een kansloze plek, die is kut te bereiken met Auto en OV.
    I Agree, ben blij dat ik de klus daar dan ook subtiel kon weigeren... daardoor nu heb ik 4 maanden in Capelle a/d Ijssel gezeten en nu door naar Delft. (Woon zelf Rdam Centrum) Is uberhaupt ook gewoon geluk hebben...detachering hoeft niet PERSE een kansloze reistijd met zich mee ter brengen..!
    zatoichivrijdag 2 juni 2006 @ 12:34
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef Zelva het volgende:

    [..]



    Ja dag, de trein duurt al 56 minuten. Dat fietsen en de metro kost zeker totaal geen tijd?

    En bovendien moet je dan ook nog eens flink dokken voor de fiets. Of voor het meenemen in de trein, of voor het continue aanschaffen van fietsen na diefstal/vernieling, of voor het bewaakt stallen.
    Je zegt toch zelf dat je twee uur reistijd hebt? Of bedoelde je per reis, dus vier uur op een dag? Dat is redelijk veel ja.

    Zo duur is het niet om een tweedehands fiets te kopen hoor; die zet je gewoon in Amsterdam, en de betaling voor de bewaakte fietsenstalling regel je natuurlijk net zoals je het OV regelt.... Is nog goedkoper ook, dus je baas zal er ook blij mee zijn.

    Schiphol is tegenwoordig vanaf Utrecht best goed te doen toch met de nieuwe boog?
    Freeflyervrijdag 2 juni 2006 @ 12:42
    TS is een zeikstraal.
    Als je voor een detacheringsbureau gaat werken dan weet je op voorhand dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.

    Maar ik snap het wel, TS wil wel de lusten (een wat hoger salaris) maar niet de lasten (langere reistijd o.i.d.)

    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 12:48
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:42 schreef Freeflyer het volgende:
    TS is een zeikstraal.
    Als je voor een detacheringsbureau gaat werken dan weet je op voorhand dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.

    Maar ik snap het wel, TS wil wel de lusten (een wat hoger salaris) maar niet de lasten (langere reistijd o.i.d.)

    Of ik doe het niet goed ( mijn salaris is echt niet perse beter dan mensen die intern ergens werken EN die hebben vaak 36 vakantiedagen en ik maar 25... oké, je kan sneller groeien, heb meer uitdagingen.. dat wel) OF ik ben ook een huilie... Meer dan 3 uur woon-werkverkeer op een dag, vind ik OOK voor een detacheringsklus en onbepaalde tijd gewoon te veel....
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 12:51
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef zatoichi het volgende:
    Schiphol is tegenwoordig vanaf Utrecht best goed te doen toch met de nieuwe boog?
    Schiphol maybe wel, maar het industrieterrein/ bedrijvenpark Schiphol Rijk een stuk minder...
    BoukeFvrijdag 2 juni 2006 @ 12:59
    je moet ook gewoon in amsterdam gaan wonen,
    meeste verkeer is s'ochtends de stad in,
    en s'avonds de stad uit.
    Marsjaanvrijdag 2 juni 2006 @ 13:09
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:59 schreef BoukeF het volgende:
    je moet ook gewoon in amsterdam gaan wonen,
    meeste verkeer is s'ochtends de stad in,
    en s'avonds de stad uit.
    hehe, ja om dan je volgende opdracht bij rotterdam in de buurt te hebben
    BoukeFvrijdag 2 juni 2006 @ 14:18
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 13:09 schreef Marsjaan het volgende:

    [..]

    hehe, ja om dan je volgende opdracht bij rotterdam in de buurt te hebben
    dan nog rij je tegen de files in,
    tijdens een opdracht in rotterdam was het totaan amsterdam druk,
    daarna A5, A4 richting r'dam reed het lekker,
    terug over de A4 ging het ook goed totdat k weer voorbij amsterdam was en de A9 op reed,
    dan weer gebruikelijke drukte,

    zelfde nu met de A2,
    ik zie de mensen stilstaan aan de andere kant van de vangrailing (s' ochtends en s' middags)
    #ANONIEMvrijdag 2 juni 2006 @ 14:19
    Ik doe Leiden -> Rotterdam, 35 minutes tops, en idd, alles naar Amsterdam staat VAST.
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 14:26
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:59 schreef BoukeF het volgende:
    je moet ook gewoon in amsterdam gaan wonen,
    meeste verkeer is s'ochtends de stad in,
    en s'avonds de stad uit.
    Is hier in Rdam ook zo hoor... heel relax...!
    Alleen de omliggende snelwegen he... met als stip op één de A13..
    zatoichivrijdag 2 juni 2006 @ 15:06
    36 vakantiedagen??? Waar krijg je dat? Ik werk in een ziekenhuis, en ik krijg er 23, net zoals iedereen die ik ken bij verschillende soorten bedrijven., Met 25 zit je nog goed!

    Maar ehm nu we het toch over salarissen hebben, wat verdient een gedetacheerde dan zoal?
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 15:13
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 15:06 schreef zatoichi het volgende:
    36 vakantiedagen??? Waar krijg je dat? Ik werk in een ziekenhuis, en ik krijg er 23, net zoals iedereen die ik ken bij verschillende soorten bedrijven., Met 25 zit je nog goed!

    Maar ehm nu we het toch over salarissen hebben, wat verdient een gedetacheerde dan zoal?
    Euh... Bij het mooie een roze telecomaanbieder hadden ze allemaal 36 vakantiedagen!! En nu zit ik bij een groot bouwbedrijf, die hebben er allemaal zelfs 37. Dit is dan wel inclusief ATV... (maar wij hebben geen ATV,dus tsja.. ) Stelletje mazzelaars !! Hihihi!
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 15:14
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 15:06 schreef zatoichi het volgende:
    Maar ehm nu we het toch over salarissen hebben, wat verdient een gedetacheerde dan zoal?
    Misschien leuk om daar eens een apart tpoic over te openen?
    buitenbeentjevrijdag 2 juni 2006 @ 15:24
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:42 schreef Freeflyer het volgende:
    TS is een zeikstraal.
    Als je voor een detacheringsbureau gaat werken dan weet je op voorhand dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.

    Maar ik snap het wel, TS wil wel de lusten (een wat hoger salaris) maar niet de lasten (langere reistijd o.i.d.)

    Een hoger salaris bij een detacheringsburo. IT zeker, maar echt niet bij WTB-ers.
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 15:27
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 15:24 schreef buitenbeentje het volgende:

    [..]

    Een hoger salaris bij een detacheringsburo. IT zeker, maar echt niet bij WTB-ers.
    IT ook niet echt hoor... (tenzij je de leasebak meerekend)
    Marsjaanvrijdag 2 juni 2006 @ 15:33
    De groei is in de detachering ten opzichte van ambtenaren in de afgelopen 4 jaar 15% lager uitgevallen.
    Freeflyervrijdag 2 juni 2006 @ 17:44
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:48 schreef Neverending het volgende:

    [..]

    Of ik doe het niet goed ( mijn salaris is echt niet perse beter dan mensen die intern ergens werken EN die hebben vaak 36 vakantiedagen en ik maar 25... oké, je kan sneller groeien, heb meer uitdagingen.. dat wel) OF ik ben ook een huilie... Meer dan 3 uur woon-werkverkeer op een dag, vind ik OOK voor een detacheringsklus en onbepaalde tijd gewoon te veel....
    met alle respect maar dan doe je het niet goed.
    als interim verdiende ik altijd minimaal de helft meer dan de duurstbetaalde vaste kracht bij de bedrijven waar ik gezeten heb. en dat was exclusief alle secundaire voorwaarden...

    overigens wil ik ook wel oplossingsgericht meedenken voor de TS...
    ga 4x9 werken waarbij je van maandag op dinsdag en van donderdag op vrijdag blijft overnachten. tegelijkertijd zorg je er dan voor dat je woensdag vrij bent en op die manier hou je echt wel een sociaal leven over.
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 19:41
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:44 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    met alle respect maar dan doe je het niet goed.
    als interim verdiende ik altijd minimaal de helft meer dan de duurstbetaalde vaste kracht bij de bedrijven waar ik gezeten heb. en dat was exclusief alle secundaire voorwaarden...
    Kan op zich ook wel kloppen hoor. Ik werk bij een bedrijf waar de salarissen "oke" zijn, maar niet bijzonder... daar komt bij dat ik pas 2 jaar werk, maar wel al in redelijk functies zit (Bv ITIL Servicemanager momenteel) en de mensen om mij heen een stuk ouder/meer ervaren zijn...

    Tuurlijk wil een mensen altijd meer (euro)pieken, maar ik heb het momenteel erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever , ik kan bijna onbeperkt certificeringen doen in de baas z'n tijd en op de baas z'n kosten, krijg goede klussen boven mijn niveau waarin ik met leerzame mensen werk EN mijn reistijden zijn dus eigenlijk ook prima. In die twee jaar max 45 minuten enkele reis gehad...
    Neverendingvrijdag 2 juni 2006 @ 19:57
    Interessant...: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan?
    Freeflyervrijdag 2 juni 2006 @ 20:23
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 19:41 schreef Neverending het volgende:

    krijg goede klussen boven mijn niveau waarin ik met leerzame mensen werk EN mijn reistijden zijn dus eigenlijk ook prima. In die twee jaar max 45 minuten enkele reis gehad...
    dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.

    in de praktijk betekent dit dat je eigenlijk altijd onder je niveau werkt. als jij dan bij jouw baas uitdagende opdrachten krijgt dan moet je in dit geval zeker niet klagen over salaris
    Zelvavrijdag 2 juni 2006 @ 21:27
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef zatoichi het volgende:
    Je zegt toch zelf dat je twee uur reistijd hebt?
    Ik zeg helemaal niks, maar het lijkt me nogal logisch dat het om twee uur heen, twee uur terug gaat.
    Neverendingzaterdag 3 juni 2006 @ 11:59
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.

    in de praktijk betekent dit dat je eigenlijk altijd onder je niveau werkt. als jij dan bij jouw baas uitdagende opdrachten krijgt dan moet je in dit geval zeker niet klagen over salaris
    Hihihi, nee, dat bedoel ik dan ook. Ik ben pas 24, 2 jaar van school, maar naar mijn ogen toch echt wel goede klussen. Mijn volgende klus is helemaal geniaal, in een soort verkapte junior-senior positie. Ik word "operationeel manager" van een afdeling, maar boven mij werkt (dus bij de klant) een manager voor strategie en tactisch ...dus zeg maar de overall manager/eindverantwoordelijke en hij is dus ook van mijn bedrijf. Nu ik start ben ik nog een beetje licht voor de klus, maar met een senior in mijn buurt, waarvan ik veel kan leren, kan het toch...! (Niet te vergeten vangt mijn baas in verhouding natuurlijk ook vet voor mij tov mijn salaris he..dus win-win)

    En op die manier heb ik dus erg uitdagende en leerzame klussen...ben nu ITIL & Prince 2 gecertificeerd, bijna MCSA binnen en wil nu aan mijn ITIL Service Manager papieren gaan beginnen...en hihihi,ennuh.. ik klaagde ook helemaal niet over mijn salaris hoor...heb ook nog een auto & foon en bovenal : IK HEB HET NAAR MIJN ZIN dus ben prima tevreden
    existenzzaterdag 3 juni 2006 @ 19:49
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.

    in de praktijk betekent dit dat je eigenlijk altijd onder je niveau werkt. als jij dan bij jouw baas uitdagende opdrachten krijgt dan moet je in dit geval zeker niet klagen over salaris
    Jonge (talentvolle) mensen zijn te waardevol om ze op functies te zetten die ze met twee vingers in de neus doen, die gaan zich vervelen en zijn zo weg. Tegenwoordig is dus de trend om junioren om plekken neer te zetten waar ze veel en snel kunnen leren, tegen een aantrekkelijk tarief voor de klant.
    Freeflyerzaterdag 3 juni 2006 @ 22:29
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 19:49 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Jonge (talentvolle) mensen zijn te waardevol om ze op functies te zetten die ze met twee vingers in de neus doen, die gaan zich vervelen en zijn zo weg. Tegenwoordig is dus de trend om junioren om plekken neer te zetten waar ze veel en snel kunnen leren, tegen een aantrekkelijk tarief voor de klant.
    Soms gebeurt dat inderdaad. Praktijk wijst echter uit dat bij traditionele bedrijven (met internationaal aanzien) dat nog steeds niet veel gebeurt om de dom eenvoudige reden dat het management het niet aandurft.

    Het is nog steeds een veel gehoord verhaal dat je eerste grijze haren zichtbaar moeten zijn alvorens je de senior klussen krijgt. En dat staat los van je capaciteiten. De nieuwe bedrijven (zeg maar uit de tijd van de IT zeepbel) gaan hier iets anders mee om.
    Neverendingzondag 4 juni 2006 @ 20:21
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 22:29 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    Het is nog steeds een veel gehoord verhaal dat je eerste grijze haren zichtbaar moeten zijn alvorens je de senior klussen krijgt. En dat staat los van je capaciteiten. De nieuwe bedrijven (zeg maar uit de tijd van de IT zeepbel) gaan hier iets anders mee om.
    Mijn bedrijf is ver van voor de IT Zeepbel... en ook internationaal Heb voor sommige klussen ook wel gehoord dat ik te jong was hoor, maar tsja, gewoon zelf stug blijven doorzoeken en door certificeren heeft tot nu toe toch elke keer geleid tot leuke uitdagende klussen. Ook ik ben op de Servicedesk begonnen (ondanks twee keer HBO afgestudeerd) maar na 3 maanden aan de telefoon ging ik verder met een herinrichting van de processen daar en al snel kon ik intern bij de klant doorgroeien tot procesmanager ITIL...en zo rol ik tot nu toe mooi van het een in het ander...

    Ik denk dat het een combinatie van kunnen, geluk en daadkracht is
    ovis1974dinsdag 6 juni 2006 @ 00:11
    Hmz ik ga binnenkort voor een detacheringsbedrijf werken in rotterdam en zij konden mij vertellen dat ik enkel naar projecten binnen de randstad wordt geplaatst. Nu hoop ik ook dat ze zich daar aan houden. En als dat niet zo is, ach je verdiend top bij detacheringsbedrijven dus neem ik dat wel op de koop toe
    existenzdinsdag 6 juni 2006 @ 00:13
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 00:11 schreef ovis1974 het volgende:
    Hmz ik ga binnenkort voor een detacheringsbedrijf werken in rotterdam en zij konden mij vertellen dat ik enkel naar projecten binnen de randstad wordt geplaatst. Nu hoop ik ook dat ze zich daar aan houden. En als dat niet zo is, ach je verdiend top bij detacheringsbedrijven dus neem ik dat wel op de koop toe
    reizen binnen de randstad met de auto is even kut als elke dag 200km over de A2 en je doet er nog even lang over ook
    Marsjaandinsdag 6 juni 2006 @ 10:36
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 00:13 schreef existenz het volgende:

    [..]

    reizen binnen de randstad met de auto is even kut als elke dag 200km over de A2 en je doet er nog even lang over ook
    Yup, wat dat betreft is de randstad ook wel erg groot. Bovendien denk ik toch dat ze je vertellen wat je wilt horen, bij mij zeiden ze hetzelfde. Maar als ze geen mogelijkheid hebben in de buurt en wel een uit de buurt dan doe je daar niet veel aan ben ik bang.
    Michelleedinsdag 6 juni 2006 @ 17:35
    Ts heeft zelf voor een baan in de detachering gekozen, dat houdt in dat je flexibel moet zijn en daarbij moet reizen. Indien je niet wilt reizen of niet zoveel, zul je in een hotel moeten.
    Je geeft aan dat dat voor jou geen optie is want je wilt ook nog een sociaal leven, dan moet je niet zeuren en gewoon op en neer reizen. Indien je dat ook niet leuk vind, dan zou ik gewoon een baan nemen met een vaste plek, dan ben je namelijk niet flexibel en ook niet geschikt voor detacheringswerk.