abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:19:56 #201
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_38277691
quote:
Metrische tensor, Ricci tensor, Chrisoffel symbolen etc.....
welke taal is dit
pi_38278348
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef Mirage het volgende:
Ik denk dat we simpelweg overeen moeten komen dat "we" het niet eens zijn.

Maar om daar nou een enkel topic voor op slot te doen zie ik niet zitten.
Van mij hoeft het niet op slot, zoals ik al zei. Maar op een gegeven moment zit je op een punt dat er 0,0 discussiewaarde meer is. Dat punt is allang bereikt, maar het is wel erg duidelijk geworden dit laatste topic. Ik wil natuurlijk Rudeonline zijn levensbezigheid ook niet afnemen, maar ik denk wel dat je hiermee in TRU een grens verlegt voor andere users: kennelijk hoef je in je eigen topic niet naar andere mensen te luisteren, en kun je 10 keer achter elkaar hetzelfde uitkramen. Ook al is allang gebleken dat het niet klopt. Want ook al is Tru iets ruimer dan WFL, ook in Tru kunnen bepaalde dingen niet, lijkt me. Zwart gelijk stellen aan wit, of 1 gelijk stellen aan 2.

Ik moet me er ook niet over opwinden natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar Rudeonline wil gewoon geen discussie met je aan. Terwijl hij dat wel pretendeert. Dat vind ik een rare opzet voor een eigen topic.

Maar iig bedankt voor je reactie
pi_38278361
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:19 schreef merlin693 het volgende:

[..]

welke taal is dit
Ja, da's hip, met termen smijten die de meesten niet begrijpen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:40:24 #204
34156 Mirage
Smile !!!
pi_38278420
quote:

[..]

welke taal is dit
meetkunde
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_38279343
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef Mirage het volgende:
(wie weet komt er ooit iemand die het licht ziet zoals rude dat ziet en het "ons" ook uit kan leggen )
Dit zag ik trouwens even over het hoofd, en dit noemde Rudeonline ook. Het is niet zo dat ik ( en anderen met mij ) hem niet begrijpen; ik zelf begrijp hem donders goed, wat zijn motivaties zijn, waar hij heen wil, wat hij bedoelt etc. Dus stel ik, dat als er een discussie wil zijn, hij ook moet begrijpen waar mensen als Pie.er, Tuinhek en ik het over hebben. Hij is niet in staat om zijn eigen dingetje voor 1 moment opzij te schuiven, en ons standpunt te begrijpen. Dat probeerde ik de laatste 2 dagen te doen; hem uit te leggen wat de RT inhoudt. In simpele termen. Zonder mening opdringen, gewoon uitleggen wat het inhoudt zodat hij weet wat hij tegenspreekt. En dat vertikt hij. En daar ergerde ik me aan Ik denk dat zelfs in Tru de stelregel geldt "weet wat gij tegenspreekt".

Als ik bv hier een topic open over Reiki, dat het flauwekul is, niet deugt etc, en vervolgens blijkt dat ik 0,0 kennis heb over Reiki, blijft het topic dan open? Want wat jij zegt nu is het volgende: zolang ik achter mijn mening sta en niet troll, dan blijft het topic open. Ook al is die mening nergens op gebasseerd en is het al tig keer uitgelegd waar ik de fout inga en wat mijn gebrek aan kennis is. En dan denk ik dat je een raar signaal afgeeft aan andere users Ik zeg niet dat Rudeonline zijn topic op slot moet, dat is niet aan mij, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het uberhaupt open blijft.

Als je me vervelend vindt of iets dergelijks, dan excuses bij deze

[ Bericht 4% gewijzigd door Haushofer op 27-05-2006 20:12:58 ]
pi_38287376
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit zag ik trouwens even over het hoofd, en dit noemde Rudeonline ook. Het is niet zo dat ik ( en anderen met mij ) hem niet begrijpen; ik zelf begrijp hem donders goed, wat zijn motivaties zijn, waar hij heen wil, wat hij bedoelt etc. Dus stel ik, dat als er een discussie wil zijn, hij ook moet begrijpen waar mensen als Pie.er, Tuinhek en ik het over hebben. Hij is niet in staat om zijn eigen dingetje voor 1 moment opzij te schuiven, en ons standpunt te begrijpen. Dat probeerde ik de laatste 2 dagen te doen; hem uit te leggen wat de RT inhoudt. In simpele termen. Zonder mening opdringen, gewoon uitleggen wat het inhoudt zodat hij weet wat hij tegenspreekt. En dat vertikt hij. En daar ergerde ik me aan Ik denk dat zelfs in Tru de stelregel geldt "weet wat gij tegenspreekt".

Als ik bv hier een topic open over Reiki, dat het flauwekul is, niet deugt etc, en vervolgens blijkt dat ik 0,0 kennis heb over Reiki, blijft het topic dan open? Want wat jij zegt nu is het volgende: zolang ik achter mijn mening sta en niet troll, dan blijft het topic open. Ook al is die mening nergens op gebasseerd en is het al tig keer uitgelegd waar ik de fout inga en wat mijn gebrek aan kennis is. En dan denk ik dat je een raar signaal afgeeft aan andere users Ik zeg niet dat Rudeonline zijn topic op slot moet, dat is niet aan mij, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het uberhaupt open blijft.

Je bent niet vervelend hoor

Maar Truth kan een discussieforum zijn maar ook een forum waar men zijn eigen ideeen, ervaringen e.d. kwijt kan.
En dat er misschien maar weinig mensen zijn die de TS op dat moment kunnen volgen is voor ons geen rede om een topic te sluiten. hoewel ik het wel met je eens ben dat Rudeonline moet proberen om het een en ander duidelijk te verklaren.
Misschien wil hij dat wel maar kan hij het op een of andere manier niet onder woorden brengen.
En, zoals Mirage al zei, komt er binnenkort misschien wel iemand binnen wandelen die hem helemaal begrijpt.

Dus iedereen kan en mag hier een topic openen, ook al vinden anderen dat die persoon geen verstand heeft van het onderwerp, dat is namelijk iets waarvan ik vind dat je daar niet over kunt oordelen.
Iemand kan uit ervaring spreken, dus zonder er ook maar enige verdere kennis te hebben, maar juist door zijn ervaring een onderwerp vanuit een hele nieuwe hoek te bekijken, die niet perse verkeerd hoeft te zijn.

Ik begrijp jullie frustratie wel, maar als jullie met zijn denkwijze geen kant op kunnen is toch ook mijn advies; niet meer reageren

Maar als we dit topic sluiten, gaan we zelf tegen de huisregels in want dan ontnemen we iemand het recht om zijn idee neer te zetten.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:42:38 #207
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38287675
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Maar als we dit topic sluiten, gaan we zelf tegen de huisregels in want dan ontnemen we iemand het recht om zijn idee neer te zetten.
Gooi het dan in een subforum waar het hoort. Want in TRU hoort het zeker niet.

En ja, ik weet dat het dan naar WFL gegooid wordt en direct gesloten.

Of wees creatief, gooi het naar ONZ... want na 2 jaar discussieren is toch wel duidelijk dat het daar hoort.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_38287990
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:42 schreef ChOas het volgende:

[..]

Gooi het dan in een subforum waar het hoort. Want in TRU hoort het zeker niet.

En ja, ik weet dat het dan naar WFL gegooid wordt en direct gesloten.

Of wees creatief, gooi het naar ONZ... want na 2 jaar discussieren is toch wel duidelijk dat het daar hoort.
Waarom naar een ander subforum gooien?
Ik denk dat jullie even over het hoofd zien dat juist de users die er reageren (met alle respect) juist diegene zijn die het topic lopende houden.
  zondag 28 mei 2006 @ 00:18:04 #209
693 ChOas
pi_38289102
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Waarom naar een ander subforum gooien?
Omdat het met TRU niets te maken heeft ?

Of mag ik hier een topic openen met mijn eten van vanavond, inc. foto's ?

Mag ik hier een topic openen over het WK ?, Een coole film die ik net gezien heb, mijn studie? Mijn huur, TOOL, mijn kat, James Joyce, mijn nieuwe mac, dat mijn uid lager dan 5000 is, klachten over fok, gezeik over de politiek... ???

Mag dat allemaal ?

Of is er iets wat met SUBforum bedoeld wordt ? En vraag 2, past het originele topic daar in ?
quote:
Er is voor mij onduidelijkheid over het begrip `seconde`. Mijn inziens is de seconde hetzelfde als iedere andere beat. Mits deze natuurlijk wel constant is.

Er wordt gesteld dat er een verschil is tussen een beat en een seconde. Wat is het verschil dan eigenlijk?

En als de seconde vertraagd bij bewegende klokken, dan wordt een constante beat toch ook gewoon trager?
Dat is de openingspost... en jongedame... als dat 'gewoon' een normaal topic in TRU is maak dan je tepeltjes maar nat want dan is er ECHT geen scheiding meer tussen de verschillende subfor(?:ums)|(?:a) en kan hier ECHT alles.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 28 mei 2006 @ 00:21:12 #210
693 ChOas
pi_38289205
Ik ga slapen

[Stephen Roberts]
pi_38289264
Zelfs ik zie de TRU link wel. Juist omdat het een dermate aparte theorie is die door wetenschappelijk onderlegden niet begrepen wordt maar die hij wel echt serieus meent.
Ik snap er ook geen hol van hoor. Maar ik snap wel waarom het in TRU staat.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_38293061
Zoals Haushover zelf zegt, hij begrijpt mij wel mar ik hem niet. Misschien is hij dan in staat om jullie uit te leggen wat ik tracht te vertellen. Ik doe mijn uiterste best en wordt hier ook steeds beter in. Ik zag op mijn poll dat er ook een aantal positieve reacties waren op mijn ideeen. Kunnen de mensen die wel wat zien in mijn theorie misschien ook een reactie geven?

respect.
pi_38296497
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En, zoals Mirage al zei, komt er binnenkort misschien wel iemand binnen wandelen die hem helemaal begrijpt.
Maar dat zei ik zonet nog, het is niet een kwestie van niet begrijpen Ik kan jullie in 1 post exact uitleggen wat Rudeonline bedoelt met zijn idee.
quote:
Ok, maar hoe bekijk je dat voorbeeld over dat Reiki-topic wat ik voorzet? Wat je nu stelt is dat iedereen het recht heeft om in Tru alles af te kraken zonder voorkennis. En daar zelf een hele topicreeks van te maken. Ik heb soms het idee dat het onderwerp er voor zorgt dat mensen onder de indruk zijn, en er daardoor perspectief in zien. Terwijl dat er helemaal niet is. Het verschil tussen de beweringen van Rudeonline en beweringen als "mijn kat is een giraffe" is 0.
pi_38296551
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:22 schreef nokwanda het volgende:
Zelfs ik zie de TRU link wel. Juist omdat het een dermate aparte theorie is die door wetenschappelijk onderlegden niet begrepen wordt maar die hij wel echt serieus meent.
Ik snap er ook geen hol van hoor. Maar ik snap wel waarom het in TRU staat.
Ik snap ook wel waarom het in Tru staat; het is uit WFL geknikkerd. En Tru is dan het volgende subforum waar zo'n topic redelijk in past. Maar jij stelt nou ook weer dat het een kwestie van begrijpen is. Dat is het echt niet.
  zondag 28 mei 2006 @ 12:39:31 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38296806
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De afgelope tijd was ik vooral bezig met een poging rude in te laten zien hoe idioot hij bezig is. Als hij vragen stelt waarop hij al eerder een antwoord heeft gehad hem daarop wijzen bijv. Hem niet de kans geven een vraag zijn kant op te negeren. Dat soort dingen.

Maar het is hopeloos... Hij leest dingen van andere simpelweg niet of vervormt het zo dat hij er in leest wat hij wil lezen. Zodra een post op de vorige pagina staat lijkt het alweer vergeten. Dat systemen als GPS niet zouden werken als rude's theorie klopt wordt ook maar vergeten. Alsof je het bestaan van vuur blijft ontkennen zelfs nadat je een brandende fakkel onder je neus krijgt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_38296893
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik snap ook wel waarom het in Tru staat; het is uit WFL geknikkerd. En Tru is dan het volgende subforum waar zo'n topic redelijk in past. Maar jij stelt nou ook weer dat het een kwestie van begrijpen is. Dat is het echt niet.
Klopt ook wel..... dat is het lullige nou net. Het lijkt erop dat hoe meer je begrijpt hoe moeilijker het is om het te vatten omdat het niet een begrijpelijk vatten is maar een gevoelsmatig vatten.
Niet als in: " to understand" maar als in "to grasp".

En Rude probeert iets dat ooit wetenschappelijk bepaald is dat voor zijn gevoel niet klopte in wetenschappelijke taal, die toch al niet goed voelde, te vatten.
Daar zit al een onoverkoombare drempel.

Maar zoals Lillith Wicca en Mirage al zeiden... misschien komt er hier ooit iemand voorbij die het wel onder woorden kan brengen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 mei 2006 @ 12:51:27 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38297172
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Klopt ook wel..... dat is het lullige nou net. Het lijkt erop dat hoe meer je begrijpt hoe moeilijker het is om het te vatten omdat het niet een begrijpelijk vatten is maar een gevoelsmatig vatten.

En Rude probeert iets dat ooit wetenschappelijk bepaald is dat voor zijn gevoel niet klopte in wetenschappelijke taal, die toch al niet goed voelde, te vatten.

Maar zoals Lillith Wicca en Mirage al zeiden... misschien komt er hier ooit iemand voorbij die het wel onder woorden kan brengen.
Volgens rude z'n theorie:

Zou er voor het GPS systeem een totaal andere correctie nodig zijn die nu wordt gebruikt. De huidige werkt tot ver achter de komma nauwkeurig.

Is er een verschil tussen een potje tafeltennis langs het spoor en in een constant bewegende trein.

Is het moeilijker om in een constant bewegende trein naar voren te lopen dan naar achteren. Je zou dus goed op moeten passen in de trein als je naar de wc moet

Zou een klok op een hoge toren langzamer moeten lopen dan aan de basis. In de praktijk is het anders om.

En er was nog wel meer
Onikaan ni ov dovah
pi_38297476
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat ik dus stelde: Rudeonline zijn ideeen zijn prima onder woorden te brengen, maar zijn gewoon innerlijk zo onconsistent als maar zijn kan. Dan kan het gevoelsmatig nog zo kloppen, maar dan kun je elke idioot wel een topic laten openen met de meest belachelijke bweringen.

Als ik jou vertel dat een kraanwagen een soort druif is wat tegelijk rond en vierkant is, hoop jij dan ook op een persoon die je dat ooit eens begrijpbaar kan maken? Ik krijg een idee dat er in Tru, omwille dat mensen maar vrij kunnen zeggen wat ze willen, elk greintje logica overboord gegooid wordt. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, het heeft in Tru opeens betekenis. Dat heeft niks meer te maken met "open geest" of wat dan ook. Ook heeft het te maken met het onderwerp: sommige mensen hebben geloof ik het idee dat het onderwerp nogal lastig is, en hem daardoor het voordeel van de twijfel geven. En het aardige is dat jullie pleiten dat Rudeonline zijn theorieen een open geest nodig heeft om het te bevattenn ( dat maak ik tenminste op uit de posts hier ) maar dat Rudeonline het simpelweg vertikt om zich ook maar enigszins te verdiepen in datgene wat hij tegenspreekt. Hij heeft simpelweg geen zin om zich te verdiepen in de wetenschappelijke kant. Hoezo open geest? Als iemand hier stelt dat buitenaardse wezens belachelijk zijn, complottheorieen voor geestelijk gestoorden zijn zonder onderbouwing, etc, dan wordt dat veroordeelt. Maar een hele topicreeks gebruiken om iets als onzin te bestempelen zonder dat je het begrijpt, dat mag dan wel weer.

Maar ik hou er verder over op. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat iemand als Iteejer hiervan zou vinden. Het idee dat Tru een vergaarbak voor idioten zo aan het worden is, staat mij persoonlijk wat tegen. Dan kun je nog zo graag iedereen een kans willen geven te zeggen wat hij/zij wil, maar daar hoort ook een bepaalde verantwoording bij van de topicstarter. Vind ik dan. Heeft niks meer te maken met "iedereen het recht om zijn/haar ideeeen naar voren te schuiven".
  zondag 28 mei 2006 @ 13:01:47 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38297505
is het gezellig hier?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38297537
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
is het gezellig hier?
Ja, best wel
  zondag 28 mei 2006 @ 13:06:12 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38297624
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, best wel
  zondag 28 mei 2006 @ 13:20:55 #222
34156 Mirage
Smile !!!
pi_38298041
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het idee dat Tru een vergaarbak voor idioten zo aan het worden is, staat mij persoonlijk wat tegen.
Poeh poeh, na zo'n uitspraak mag ik aannemen dat jij een hele lijst hebt van topics die eigenlijk geen bestaansrecht hebben omdat ze door "idioten" geopend zijn ?

Kom maar op met de lijst !
Dan zullen wij die hele lijst eens nader onderzoeken.

En als de lijst uitblijft...., dan denk ik dat jij toch enige nuance in je uitspraken moet aanbrengen wil je geloofwaardig overkomen

Als níet je opzet is dat het topic gesloten wordt.. "wat wil je dan wèl met je betoog?"
een ban ? (op welke geldige grond ?)
een topic open verbod ? ( op basis van één topic ?)

En nee, het aankaarten is niet vervelend het zonder duidelijke reden doorzwammen en een besluit van moderators accepteren is wèl vervelend.
En wat iteejer er van zou vinden ?
Vraag het hem zou ik zeggen !
Mijn zegen heb je.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 28 mei 2006 @ 14:54:47 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38301133
niet zo vechten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:00:45 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38301315
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54 schreef BaajGuardian het volgende:
niet zo vechten
idd. niks is waar en niks is heilig. en dat geldt zeker niet alleen voor fok!
  zondag 28 mei 2006 @ 15:01:39 #225
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38301346
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd. niks is waar en niks is heilig. en dat geldt zeker niet alleen voor fok!
waarheid komt voort uit intentie.
pi_38301490
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:

[..]
....
Snap niet waarom je nou alleen dit deel van mn post zo selectief quote en niet op de rest ingaat. Je rukt het nu een beetje uit het verband. Maar je begrijpt mijn punt niet helemaal geloof ik, en ik vind het wel prima zo.
  Moderator zondag 28 mei 2006 @ 15:49:27 #227
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_38303007
Mja ik snap Haushofer heel goed Mirage. De afgelopen 2 jaar al kun/kon je niet in WFL of TRU komen zonder dat een topic van Rude in de bovenste regionen staat. Dat is op zich niet erg, maar open twee willekeurige topics van hem, en je zult zien dat die bijna gelijk aan elkaar zijn.

Het is zelfs zo dat je van elk nieuw topic van Rude kunt dromen wat de inhoud is. Het is simpelweg niet anders dan zijn voorgaande topic, en het topic daarvoor, etc. Als er nou nog iets constructiefs uit die topics naar voren zou komen, maar dat is niet, want het overgrote deel van de TRU en WFL bezoekers reageert niet in die topics, en de mensen die dat wel doen zijn de mensen die dat al 2 jaar doen.

Het is niet zo zeer de eindeloze stroom topics die hij opent, maar het feit dat er uit geen van die topics blijkt dat hij ook maar iets geleerd heeft, of dat hij ook maar iets wil leren van die topics. Hij wil gewoon zijn zin doordrammen. Daarnaast is zijn manier van posten op zijn minst zeer irritant te noemen. Het zeer selectief reageren op uitgebreide posts van mensen die de moeite hebben genomen om een serieuze reactie te geven, het niet-reageren op posts, het denegrerende toontje dat ie neerzet met zinnen als "als je je zou kunnen voorstellen", "wat ik je probeer bij te brengen", "wat ik je probeer te leren" etc etc. Hij reageert alsof hij verheven is boven het gepeupel dat zijn theorie onderuit probeert te halen.

Ik persoonlijk vind het behoorlijk irritant worden. Natuurlijk, dan kan ik gewoon niet reageren/lezen, maar als dat de manier is van het te doen, dan heeft dit hele topic ook geen nut, want als iemand een denegrerende post plaatst, begint te schelden of wat anders, dan kun je daar ook gewoon 'overheen lezen' nietwaar? Dat hoeft hier dan ook niet gepost te worden.

In WFL heeft hij een ban, en volgens mij is dat niet omdat hij na 2 jaar iets volhoudt wat aantoonbaar niet correct is, maar meer om zijn manier van posten.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 28 mei 2006 @ 15:49:49 #228
34156 Mirage
Smile !!!
pi_38303020
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Snap niet waarom je nou alleen dit deel van mn post zo selectief quote en niet op de rest ingaat. Je rukt het nu een beetje uit het verband. Maar je begrijpt mijn punt niet helemaal geloof ik, en ik vind het wel prima zo.
Ik denk dat ik je wel begrijp.
(wat ik niet begrijp is waarom jij geen mod meer bent, maar dat is offtopic)

Ik denk zelfs dat wij het inhóudelijk behoorlijk eens zijn

Het is alleen een gebed zonder einde om er over door te mopperen in feedback als al aangegeven is dat het topic niet gesloten zal worden.

Dit geharrewar is al eerder langs gekomen

En zeer recent is de hele crew er nog eens op gewezen dat het àbsoluut niet de bedoeling is slotjes te zetten als een topic potentie tot leven heeft of al leeft. Tenzij er natuurlijk policy overschrijdende zaken instaan.
Als je invloed uit wilt oefenen is de enige mogelijkheid het laten wegzakken van het topic.

En zo lang jullie reageren...... leeft het topic !!
Sir Winston Churchill
  zondag 28 mei 2006 @ 16:04:00 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38303434
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:

...

Als níet je opzet is dat het topic gesloten wordt.. "wat wil je dan wèl met je betoog?"
een ban ? (op welke geldige grond ?)
een topic open verbod ? ( op basis van één topic ?)
Het zijn er ondertussen al best wel wat meer dan 1
quote:
En nee, het aankaarten is niet vervelend het zonder duidelijke reden doorzwammen en een besluit van moderators accepteren is wèl vervelend.
En wat iteejer er van zou vinden ?
Vraag het hem zou ik zeggen !
Mijn zegen heb je.
Een tijd geleden was het moderator besluit dat het niet meer mocht. Dat is nu blijkbaar ingetrokken ofzo?
Onikaan ni ov dovah
  zondag 28 mei 2006 @ 20:08:40 #230
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38310657
dat topic over conspiracytheorists zijn paranoide oid is beter af als het dicht is, er word enkel in geridiculiseerd, de TS heeft duidelijk zelf totaal geen kennis van wat er speelt in de wereld.
het hoort ook niet in TRU maar in WFL, maar alicey vind het ook maar een iets willen zien wat er wel/niet is zaak, nou hardstikke leuk. kan het topic beter weg want het gaat nu nergens meer over.
  maandag 29 mei 2006 @ 09:30:42 #231
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38324745
quote:

[..]

welke taal is dit
De eerste twee komen uit de wiskunde, de laatste (Christoffel symbolen) hebben met wiskunde iig weinig te maken
  maandag 29 mei 2006 @ 10:06:08 #232
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38325455
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:49 schreef Mirage het volgende:
Ik denk zelfs dat wij het inhóudelijk behoorlijk eens zijn
Lijkt me niet helemaal relevant in deze discussie, dat is geen mening van een mod, dat is de mening van een bezoeker op een forum (die tevens mod is). Volgens mij draait het om geloofwaardigheid als subforum en dat komt hierdoor erg serieus in de knel. Haushofer heeft het wellicht wat cru verwoord met
quote:
Het idee dat Tru een vergaarbak voor idioten zo aan het worden is, staat mij persoonlijk wat tegen. Dan kun je nog zo graag iedereen een kans willen geven te zeggen wat hij/zij wil, maar daar hoort ook een bepaalde verantwoording bij van de topicstarter. Vind ik dan. Heeft niks meer te maken met "iedereen het recht om zijn/haar ideeeen naar voren te schuiven".
...en hij heeft een goed punt. TRU is geen 'Hyde Park' waar elke mafkees op zijn sinasappelkistje kan gaan staan. TRU is een platform voor discussie en daar hoort onderbouwing van meningen en uitwisselen van standpunten bij. Dat gaat dus twee kanten op (of meer zelfs). Ik ben van mening dat goed modereren het bewaken van deze discussie op het forum is, ter garantie van de kwaliteit en dus geloofwaardigheid voor de deelnemers. Mods hoeven geen mening te hebben, mods moeten duidelijk aangeven wat de kwaliteitseisen voor een levend topic zijn. Als voorschotje zou je kunnen denken aan:

• Topic mag alleen geopend worden met duidelijke stelling inclusief onderbouwing
  • De mod onthoudt zich van elke inhoudelijke discussie in de posts, tenzij hij/zij hierbij aangeeft dat het een persoonlijke mening betreft. De mod bewaakt het proces en NIET de inhoud van de posts, tenzij off-topic (beledigingen, flaming, trolling, gebrek aan relevantie etc).
  • Onderwerpen in TRU moeten betrekking hebben op het esoterische, het paranormale of op hieraan gerelateerde (grens)wetenschappen)
  • Topics waarin geen inhoudelijke voortgang zit, zullen gestopt worden. Inhoudelijke voortgang is subjectief, maar kan afgemeten worden aan het aantal posts dat off-topic is, dat nutteloze bijdragen ('hoi', 'gebeurt hier nog wat', '...' en meer van deze verhelderende toevoegingen) bevat of indien blijkt dat er geen draagvlak voor dit topic meer is.
  • Mods zullen zorgvuldig luisteren naar de wensen van de forumdeelnemers en als posters herhaaldelijk aangeven dat een topic de nek moet worden omgedraaid, dan zal de mod hier iets mee moeten doen.

Zomaar wat brain farts.... Wat ik zie gebeuren in dit forum is een response van de mod in de zin van:
    quote:
    Het is alleen een gebed zonder einde om er over door te mopperen in feedback als al aangegeven is dat het topic niet gesloten zal worden.

Dit geharrewar is al eerder langs gekomen

En zeer recent is de hele crew er nog eens op gewezen dat het àbsoluut niet de bedoeling is slotjes te zetten als een topic potentie tot leven heeft of al leeft. Tenzij er natuurlijk policy overschrijdende zaken instaan.
    Als je invloed uit wilt oefenen is de enige mogelijkheid het laten wegzakken van het topic.

En zo lang jullie reageren...... leeft het topic !!
    In het geval van de Rude posting, is er geen sprake van een duidelijke stelling noch onderbouwing, het onderwerp van zijn discussie heeft met een alternatieve wetenschappelijke theorie te maken zonder raakvlakken met het esoterische of het paranormale. Daardoor hoort dit niet thuis in TRU. Rude verzaakt in het toepassen van de elementaire richtlijnen voor een discussie (zie definitie in Wikipedia) door het niet verklaren van zijn stellingen en door het niet reageren op de inbreng van anderen.

Tenslotte is het topic dood, i.t.t. de stelling van Mirage. Een topic is niet alleen dood als er geen posts meer worden toegevoegd, maar kan ook 'overlijden' indien de toegevoegde topics geen betrekking hebben op de te voeren inhoudelijke discussie. Het Rude topic is verworden tot een discussie over Rude en bevat geen uitwisseling van inhoudelijke aspecten meer.

Ik weet in ieder geval wat ik zou doen als ik mod was.... maar dat ben ik niet dus ik hou het bij het geven van mijn 'five cents'...
  • pi_38333466
    Circle... wat zijn jouw inhoudelijke bijdrage aan mijn topic?
      maandag 29 mei 2006 @ 15:23:30 #234
    126098 VaderJacob
    Ik krijg nog geld van je!!
    pi_38333775
    De kleine waarheid

Ja hoor, mijn reacties weg.

En die van BrauN laten staat

Beetje voortrekkerij vind je ook niet
    Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
      maandag 29 mei 2006 @ 15:45:40 #235
    149257 Circle
    Cogito ergo sum!
    pi_38334732
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 15:13 schreef rudeonline het volgende:
    Circle... wat zijn jouw inhoudelijke bijdrage aan mijn topic?
    Rudeonline... u doet uw naam eer aan. Ten eerste: hoezo 'jouw'... kennen we elkaar dan ? Ten tweede is het 'is uw inhoudelijke bijdrage aan mijn topic'. Ten derde: wat is er van u aan dit topic. Ten vierde, ik begrijp geen rat's ass van uw postings, dus hoe kan ik daar inhoudelijk op reageren.

Met vriendelijke groet,
    Rondje
    pi_38335710
    Je hebt wel een uitgesproken mening over mijn topic terwijl je niets begrijpt van mijn postings. Waar bemoei je je dan mee. En ik heet inderdaad RUDEonline.
      maandag 29 mei 2006 @ 16:34:16 #237
    149257 Circle
    Cogito ergo sum!
    pi_38336555
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 16:08 schreef rudeonline het volgende:
    Je hebt wel een uitgesproken mening over mijn topic terwijl je niets begrijpt van mijn postings. Waar bemoei je je dan mee. En ik heet inderdaad RUDEonline.
    Klopt allemaal. Wat is uw punt dus eigenlijk ?
    pi_38336608
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 15:23 schreef VaderJacob het volgende:
    De kleine waarheid

Ja hoor, mijn reacties weg.

En die van BrauN laten staat

Beetje voortrekkerij vind je ook niet
    Onzin, BrauN blijft nog enigzins on-toppic.
    Maar zo te lezen heb je het nog niet helemaal begrepen.
    Let ook een beetje op je taal gebruik.
      maandag 29 mei 2006 @ 16:40:08 #239
    126098 VaderJacob
    Ik krijg nog geld van je!!
    pi_38336732
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Onzin, BrauN blijft nog enigzins on-toppic.
    Maar zo te lezen heb je het nog niet helemaal begrepen.
    Let ook een beetje op je taal gebruik.
    Ontopic

Hoezo ontopic Das een lulverhaal wat hij loopt op te hangen dat wil je niet weten!
    Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
    pi_38336751
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 16:34 schreef Circle het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Wat is uw punt dus eigenlijk ?
    Waarom stoort u zich aan een topic wat u toch niet boeit?
      maandag 29 mei 2006 @ 16:51:31 #241
    149257 Circle
    Cogito ergo sum!
    pi_38337091
    Vanwaar uw inferentie dat dit topic mij niet kan boeien ? Integendeel heer RudeOnline, de meerderheid der overige topics overtreft de kwaliteit van dit topic ten stelligste niet. Wil u tevens complimenteren dat u nu reeds voor de derde keer in korte tijd wel inhoudelijk en gericht op een post in een topic reageert. Dat schept hoop mijnerzijds en verplichtingen uwerzijds.

Groet,
    ( )
    pi_38337271
    U heeft nog niets gelezen van mijn opvatiingen dus kunt u ook niet stellen dat ik niet on-topic reageer.

Gegroet.
    pi_38376813
    Ik dacht even dat jullie de hints van Mirage en mij begrepen hadden maar dus toch niet.

Dit wordt inderdaad een verhaal zonder einde.

Een van de rede om een topic open te houden is dat de users het leuk moeten vinden.
    Op dit moment is het niets anders dan over en weer gesteggel.
    Vandaar mijn besluit.
    pi_38377073
    Jammer, vond het zelf wel vreemd dat users van WFL mij daar niet willen hebben maar vervolgens mij wel volgen tot in TRU. Ik vind het vervelend dat ze nu wederom hun zin krijgen.
    pi_38377143
    Als mensen wel geintereseerd zijn in de discussie met mij zou ik ze dan ook graag willen dooverwijzen naar mijn eigen forum. Ik hoop dat je me toestaat om dit te melden hier. Zo komt iedereen die geen zijn heeft in de discussie met met op een simpelle manier van mij af,

Linkje naar mijn forum staat hieronder..
    pi_38377324
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 17:42 schreef rudeonline het volgende:
    Jammer, vond het zelf wel vreemd dat users van WFL mij daar niet willen hebben maar vervolgens mij wel volgen tot in TRU. Ik vind het vervelend dat ze nu wederom hun zin krijgen.
    Ik geef niemand zijn zin.

Ik neem mijn besluit naar aanleiding van de situatie.
    pi_38377764
    Ik trachte toch echt om op bepaalde punten op 1 lijn te komen met Tuinhek. Die mogelijkheid wordt me nu een beetje ontnomen.
    pi_38395722
    Beste admin/moderator,

mijn topic Het leven is de spiegel van onze gedachten is een beetje verprutst. In de topictitel staan nu rare getallen en tekens ipv 3 puntjes. Zou u dat alstublieft willen aanpassen voor mij?

Bij voorbaat dank,

Boswachtertje

Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
    Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
    pi_38400677
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:35 schreef Boswachtertje het volgende:
    Beste admin/moderator,

mijn topic Het leven is de spiegel van onze gedachten is een beetje verprutst. In de topictitel staan nu rare getallen en tekens ipv 3 puntjes. Zou u dat alstublieft willen aanpassen voor mij?

Bij voorbaat dank,

Boswachtertje

Zo beter
      donderdag 1 juni 2006 @ 14:56:17 #250
    91333 displission
    ||stockpile wierrook || +30 :)
    pi_38437449
    Beste L-W, is het nog langer noodzakelijk dat het vrijheidstopic sticky staat? Ik bedoel het is vandaag 1 juni en ik vroeg me gewoon af wat nu eventuele opties zijn?? Misschien had je hier nog plannen mee?? Laat aub even weten k..
    een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')