Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?quote:The study found that a period of cooler temperatures in the area between 1,500 and 2,600 years ago could have included the decades in which Jesus lived.
A drop in temperature below freezing could have caused ice -- thick enough to support a human -- to form on the surface of the freshwater lake near the western shore, Nof said. It might have been nearly impossible for distant observers to see a piece of floating ice surrounded by water.
Die had hij toen nog niet he.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Over water lopen? Met gaten in je voeten?
Dat deed ie voor de Kruisiging toch?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja, jezus werd tenslotte geboren met een kruis op z'n rug getimmerdquote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb alleen de film gezienquote:Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen, alleen de samenvatting.
Algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen, alleen de samenvatting.
Het is nou niet echt zo dat ik vóór het lezen van dit artikel wel geloofde dat Jezus over water kon lopen. Wat mij betreft hoeft de wetenschap zich ook niet bezig te houden met het ontkrachtigen van de bijbel, ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:38 schreef rameijer het volgende:
CNN artikel
[..]
Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?![]()
Zou nu dan zo langzamerhand een periode aanbreken waarin de wetenschap stukje bij beetje de vloer aanveegt met religies?
Let wel: ik geloof wel in Jezus, maar in de zin dat hij een opmerkelijke, wijze, charismatische man was, en geen zoon van God, want die bestaat naar mijn idee niet.
Wat denken jullie? Denken jullie ook dat er steeds meer bewijzen komen tegen religies, terwijl deze religies steeds met dezelfde argumenten blijven komen uit duizenden jaren oude geschriften?
Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef Freethinker het volgende:
[..]
ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
Kun je daar es iets meer over vertellen, en misschien de originele tekst hier neer zetten?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef merlin693 het volgende:
nee...hij liep LANGS het water...er is hier een vertaal fout opgetreden volgens een hebreeuws/aramese scholar
Ja precies...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:27 schreef rameijer het volgende:
[..]
Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...![]()
quote:ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
Brainiacquote:Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef Chandler het volgende:
ach je kunt ook over vla lopen, hetgeen dat me echt niet boeit... denk dat het gewoon een verhaal is waar je wat uit kunt leren meer niet... tenzij hij hele grote schoenen had dan was het wel mogelijk!
quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef Tobbes het volgende:
Als hij over ijs liep, liep hij toch ook over water?
water is bij definitie vloeibaarquote:Op woensdag 5 april 2006 15:24 schreef rameijer het volgende:
[..]
![]()
Kan een modje water in de TT veranderen in vloeibaar water?![]()
![]()
Ijs is ook water.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
water is bij definitie vloeibaar
Heb jij de Bijbel gelezen dan? Oude en nieuwe testament? Begreep je het ook een beetje? Ik kom er niet doorheen in elk geval.quote:
ijs is ijs, geen waterquote:Op woensdag 5 april 2006 16:07 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ijs is ook water.
En over water lopen kan ook opgevat worden als op ijs dat op water ligt lopen. Misschien zagen ze wel voor het eerst ijs, die discipelen!
quote:
25% kans...nja zal wel dusquote:Op donderdag 6 april 2006 02:16 schreef ondeugend het volgende:
Was het eigenlijk wel winter toen hij liep ?
Kan iemand dat even uitzoeken misschien ?
Ik vertrouw het niks.
quote:Op donderdag 6 april 2006 02:30 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
25% kans...nja zal wel dus![]()
Ja zeg misschien was het water wel helemaal stiekem gewoon niet diep !quote:Op donderdag 6 april 2006 02:34 schreef Bosbeetle het volgende:
hij kan ook op een platte steen hebben gelopen die onder het wateroppervlak lag !
Maarja het gaat om de gedachte achter het verhaal, mensen die de bijbel letterlijk nemenik zei nemen
misschien is de wereld ook wel ouder dan 4600 jaarquote:Op donderdag 6 april 2006 02:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja zeg misschien was het water wel helemaal stiekem gewoon niet diep !
Schokkend !![]()
ja, da's bij al dat soort dingen...Char, Jomanda, die dweil van een Robbert..quote:Op donderdag 6 april 2006 02:34 schreef Bosbeetle het volgende:
hij kan ook op een platte steen hebben gelopen die onder het wateroppervlak lag !
Maarja het gaat om de gedachte achter het verhaal, mensen die de bijbel letterlijk nemenik zei nemen
Zeg !quote:Op donderdag 6 april 2006 02:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
misschien is de wereld ook wel ouder dan 4600 jaarwat een openbaringen in dit topic
ik zei openbaringen
Het is inderdaad net alsof het hele verhaal eromheen vergeten wordt, en geprobeerd wordt op een zo makkelijk mogelijke manier (tja wetenschappers willen ook zo graag alles logisch kunnen verklaren) dit te verklaren.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:12 schreef mgerben het volgende:
Ja zeg, Jezus liep op ijs in het Midden Oosten.
Het Midden Oosten waar het volgens de TS heel koud was lang geleden, maar waar de bijbel over spreekt over olijfbomen, wijn en woestijn.
Prima.
En zijn discipelen en alle mensen die dat zagen sloegen eerst achterover van verbazing en daarna voorover op de grond om dit wonder te aanbidden.
Verder hadden de discipelen DIE OP DAT MOMENT IN DE BOOT ZATEN het koud, en ze hadden nogal honger omdat ze natuurlijk vast zaten in het ijs.
Maar het was nog niet in ze opgekomen om een hand overboord te steken om eraan te voelen. Of om er zelf overheen te lopen.
Kijk zo makkelijk zijn nou die oude kinderboeken.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:21 schreef Knarf het volgende:
Als je nu eens echt leest wat er staat, dan zul je zien dat het hele verhaal gewoon beeldspraak is.
Als je genoeg vertrouwen in Jezus hebt, kun je dingen doen, die je vroeger voor onmogenlijk hield.
(Petrus (geloof ik) zakt eerst door het water heen, maar als hij sterk genoeg in Jezus geloofd, kan hij ook op het water lopen)
Ik ben niet eens christelijk maar begrijp dit nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |