abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36664032
CNN artikel
quote:
The study found that a period of cooler temperatures in the area between 1,500 and 2,600 years ago could have included the decades in which Jesus lived.

A drop in temperature below freezing could have caused ice -- thick enough to support a human -- to form on the surface of the freshwater lake near the western shore, Nof said. It might have been nearly impossible for distant observers to see a piece of floating ice surrounded by water.
Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?

Zou nu dan zo langzamerhand een periode aanbreken waarin de wetenschap stukje bij beetje de vloer aanveegt met religies?

Let wel: ik geloof wel in Jezus, maar in de zin dat hij een opmerkelijke, wijze, charismatische man was, en geen zoon van God, want die bestaat naar mijn idee niet.

Wat denken jullie? Denken jullie ook dat er steeds meer bewijzen komen tegen religies, terwijl deze religies steeds met dezelfde argumenten blijven komen uit duizenden jaren oude geschriften?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 5 april 2006 @ 09:51:19 #2
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36665193
ik zeg: what's the point.

Devine Being of Cheap Magician.... It's the message that counts.
¡ Experience Everything !
pi_36665217
Over water lopen? Met gaten in je voeten?
pi_36665230
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die had hij toen nog niet he.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:53:34 #5
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36665235
quote:
Dat deed ie voor de Kruisiging toch?
pi_36665240
ach je kunt ook over vla lopen, hetgeen dat me echt niet boeit... denk dat het gewoon een verhaal is waar je wat uit kunt leren meer niet... tenzij hij hele grote schoenen had dan was het wel mogelijk!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_36665248
Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen, alleen de samenvatting.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:54:26 #8
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36665254
quote:
Ja, jezus werd tenslotte geboren met een kruis op z'n rug getimmerd
zzz
  woensdag 5 april 2006 @ 09:54:38 #9
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36665262
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb alleen de film gezien
pi_36665274
Life of Brian

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 09:55:48 ]
pi_36665282
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Algemene ontwikkeling.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:55:53 #12
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_36665293
Bassie en adriaan hadden ook hele grote schoenen en gingen daarmee ook over de zee naar een eiland ofzo...dus ja...

maar ff ter intresse waarom ging hij over waterlopen?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_36665416
Er wordt er al vanuit gegaan dat hij over water liep, misschien was het maar 1 cm diep.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36665470
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:38 schreef rameijer het volgende:
CNN artikel
[..]

Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?

Zou nu dan zo langzamerhand een periode aanbreken waarin de wetenschap stukje bij beetje de vloer aanveegt met religies?

Let wel: ik geloof wel in Jezus, maar in de zin dat hij een opmerkelijke, wijze, charismatische man was, en geen zoon van God, want die bestaat naar mijn idee niet.

Wat denken jullie? Denken jullie ook dat er steeds meer bewijzen komen tegen religies, terwijl deze religies steeds met dezelfde argumenten blijven komen uit duizenden jaren oude geschriften?
Het is nou niet echt zo dat ik vóór het lezen van dit artikel wel geloofde dat Jezus over water kon lopen. Wat mij betreft hoeft de wetenschap zich ook niet bezig te houden met het ontkrachtigen van de bijbel, ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  woensdag 5 april 2006 @ 12:02:20 #15
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36668417
nee...hij liep LANGS het water...er is hier een vertaal fout opgetreden volgens een hebreeuws/aramese scholar
pi_36669236
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef Freethinker het volgende:

[..]

ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...
the shore
pi_36669286
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef merlin693 het volgende:
nee...hij liep LANGS het water...er is hier een vertaal fout opgetreden volgens een hebreeuws/aramese scholar
Kun je daar es iets meer over vertellen, en misschien de originele tekst hier neer zetten?
  woensdag 5 april 2006 @ 13:03:40 #18
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36670414
moet ik ff zoeken is al weer lang geleden dat ik dat gelezen heb...zal een poging wagen !
pi_36670483
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:27 schreef rameijer het volgende:

[..]

Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...
Ja precies...
quote:
ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  woensdag 5 april 2006 @ 13:10:14 #20
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36670608
Bij de weg ,ook word er geopperd dat lopen over water symbolisch is voor zwemmen ! (hij had peter ook uit het water gehaald dus moest die wel kunnen zwemmen )
  woensdag 5 april 2006 @ 13:11:45 #21
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36670674
Tsja, zo kan ik het ook wel. !
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_36673977
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef Chandler het volgende:
ach je kunt ook over vla lopen, hetgeen dat me echt niet boeit... denk dat het gewoon een verhaal is waar je wat uit kunt leren meer niet... tenzij hij hele grote schoenen had dan was het wel mogelijk!
Brainiac

En veder denk ik dat alle verhalen in de bijbel (of welk ander religeus boek) niet letterlijk genomen moeten worden. Ze zijn bedacht om iets uit te drukken en niet omdat zoiets echt letterlijk gebuerd zou zijn.
pi_36674835
Ik ben niet gelovig en ben dan ook meer van het dood-is-dood-principe. Ik denk dat veel gelovigen de bijbel ook niet echt letterlijk zullen nemen en ook de symboliek van het boek inzien.
Maar als je dan bijvoorbeeld lopen over water, de zondvloed, sprekende dieren en onbevlekte ontvangenis enz. als figuurlijk beschouwd waarom zou je dan wel in een letterlijk hiernamaals/hemel of de 'lieve vader' die daar op je wacht geloven. Is dat dan ook niet gewoon figuurlijk?
pi_36674868
Als hij over ijs liep, liep hij toch ook over water?
pi_36675831
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef Tobbes het volgende:
Als hij over ijs liep, liep hij toch ook over water?

Kan een modje water in de TT veranderen in vloeibaar water?

the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')