Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?quote:The study found that a period of cooler temperatures in the area between 1,500 and 2,600 years ago could have included the decades in which Jesus lived.
A drop in temperature below freezing could have caused ice -- thick enough to support a human -- to form on the surface of the freshwater lake near the western shore, Nof said. It might have been nearly impossible for distant observers to see a piece of floating ice surrounded by water.
Die had hij toen nog niet he.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Over water lopen? Met gaten in je voeten?
Dat deed ie voor de Kruisiging toch?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja, jezus werd tenslotte geboren met een kruis op z'n rug getimmerdquote:Op woensdag 5 april 2006 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb alleen de film gezienquote:Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen, alleen de samenvatting.
Algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen, alleen de samenvatting.
Het is nou niet echt zo dat ik vóór het lezen van dit artikel wel geloofde dat Jezus over water kon lopen. Wat mij betreft hoeft de wetenschap zich ook niet bezig te houden met het ontkrachtigen van de bijbel, ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:38 schreef rameijer het volgende:
CNN artikel
[..]
Klinkt een stuk aannemelijker dan dat hij daadwerkelijk op water liep, nietwaar?![]()
Zou nu dan zo langzamerhand een periode aanbreken waarin de wetenschap stukje bij beetje de vloer aanveegt met religies?
Let wel: ik geloof wel in Jezus, maar in de zin dat hij een opmerkelijke, wijze, charismatische man was, en geen zoon van God, want die bestaat naar mijn idee niet.
Wat denken jullie? Denken jullie ook dat er steeds meer bewijzen komen tegen religies, terwijl deze religies steeds met dezelfde argumenten blijven komen uit duizenden jaren oude geschriften?
Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef Freethinker het volgende:
[..]
ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
Kun je daar es iets meer over vertellen, en misschien de originele tekst hier neer zetten?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef merlin693 het volgende:
nee...hij liep LANGS het water...er is hier een vertaal fout opgetreden volgens een hebreeuws/aramese scholar
Ja precies...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:27 schreef rameijer het volgende:
[..]
Nou, er zijn enkele miljarden die daar anders over denken...![]()
quote:ieder weldenkend mens zal toch onderhand wel begrijpen dat je die teksten vooral niet al te letterlijk moet nemen.
Brainiacquote:Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef Chandler het volgende:
ach je kunt ook over vla lopen, hetgeen dat me echt niet boeit... denk dat het gewoon een verhaal is waar je wat uit kunt leren meer niet... tenzij hij hele grote schoenen had dan was het wel mogelijk!
quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef Tobbes het volgende:
Als hij over ijs liep, liep hij toch ook over water?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |