Mmmm, Food for thought, zou zomaar kunnen ja. Thanxquote:Op donderdag 27 april 2006 20:34 schreef Triggershot het volgende:
Je (wilt zien) ziet iets, maar je ontdekt iets heel anders. Hetgene wat je vinden wou heb je (nog) niet kunnen ontdekken, je weet ook niet echt wat je zoekt daarom valt alle resultaat je tegen. Een lange tijd hoopte je dat iets zou gebeuren zoals je het wenste, maar naarmate tijd verstrekt zie je in dat niet alles te verwezenlijken valt. "einde bioscoop" is een "wake up call" in ruimste zin van het woord, inzien dat het misschien fictie was, daarbij blijft en is afgelopen.
quote:Ik kan me alleen enkele fragmenten herinneren van de droom. Ik weet nog dat:
- ik aan het zaalvoetballen was met een aantal klasgenoten (3 tegen 3), en in het midden van de zaal stond een grote tafel.
- Buiten was de zee, een vriend van me ging in de zee en ik stond op het strand. Toen gingen we een bal overgooien
De golven echter werde steeds groter, vaak moest ik rennen op het strand om geen natte voeten te halen. Toen werd het zo erg, het leek wel een vloedgolf. En die vriend had nergens last van. Ik rende gauw terug naar het strandhuisje, deed de schuifdeur dicht en dat was op het nippertje, want een tel later beukten de golven tegen de deur aan.
- Ik droomde ook dat ik een mes in mijn handen had en de keel van mijn broertje, zusje en moeder doorsneedMijn vader vermoordde ik door dat mes in zijn bast te planten. Ik ging weg uit ons huis, en toen ging ik weer terug. Ik wou vluchten, maar ik wist niet waarheen ofzo.
- Er was een steiger aan een meer, en er waren meerdere steigers. Bij enkele dreven boten. Ik kon over het water lopen omdat ik iets onder mijn schoenen had, een stuk hout of plastic. Een paar mensen aan de kant keken toe. Toen had ik geen controle meer over dat hout/plastic en lag ik in het water.
- Een vriend en ik zaten in een kleedkamer. Een man was ook aanwezig, en die vroeg iets over een simulatie, zo’n centrifugeding die ze ook gebruiken om astronauten en piloten te trainen tegen de g-krachten.
Toen werd ik wakker
just a thoughtquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:55 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mmmm, Food for thought, zou zomaar kunnen ja. Thanx![]()
Een reis kan natuurlijk duiden op een (zoek)tocht naar iets nieuws, iets anders. Reizen naar een ander dimensie is een onbewuste interesse naar iets wat je totaal niet kent, iets dat je wilt ervaren waar je nog nooit mee in contact ben gekomen, hetzij geuren, emoties, inspiratie etc. Dat je er soms met bekenden naar heen reist wijst er op dat je niet geheel los wilt komen van je eigen omgeving, maar dat er een deel van je is die toch verder (wil) kijken. Dat je lichaam wit wordt kan je zien als een schone lei, alle zorgen, verantwoordelijkheden etc achter je laten en met je vrienden, familie kennisen (mensen die je om je heen wilt) die jou hebben gevormd tot wie je bent, elke eigenschap van jou hebben zij er een aandeel in, daarmee eenheid te verklaren . om je heen hebbenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:57 schreef Mirri het volgende:
In je dromen reis ik meestal af naar andere dimensies, soms met andere bekenden met wie ik even onvoorwaardelijke liefde wil ervaren en waar ik Eenheid voel. Het lijkt dan alsof onze lichamen van puur wit licht in elkaar overgaan en er is geen dualiteit meer.
Tuurlijk voel je dan een heerlijk gevoel, je droom is een soort van onbeschrijvelijk blis waar je je compleet voelt herboren met een schone lei met de mensen om wie je geeft in onschuld en rein van al het slechte, het paradijs wil duiden op een mooie omgeving en het natuur symbolisch dat alles natuurlijk gaat verlopen.. In een logisch proces zoals jij hoopt/verwacht dat het gaat gebeuren, je erotische gevoelens is een manier van je lichaam om te beschrijven hoe je je op dat moment voeltquote:De volgende dag voel ik soms nog het heerlijke gevoel dat ik toen had, alleen het gevoel, ik weet dat het zo was. Maar alles herinneren lukt meestal niet, omdat het allemaal van een hoog vibratieniveau was. Maar hoe vaker het voorkomt, hoe meer je nog ervan na kunt genieten.
In de elfde dimensie zijn er erotische gevoelens, dan is het eenvoudiger om te weten waar je was die nacht. In de elfde dimensie dus. Er is paradijs en mooie natuur. Beetje zoals dit:
[afbeelding]
Hoezo "ook al weer", heb ik het daar eerder over gehad dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:48 schreef nokwanda het volgende:
@Triggershot
Welke betekenis heeft zwangerschap ook al weer in dromen?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo "ook al weer", heb ik het daar eerder over gehad dan?
Symbolisch is zwangerschap 2 zielen in een lichaam door, je compleet voelen met je partner, begin van een nieuw leven. Een vruchtbare daad liefde die je veel nieuwe ervaringen gaat brengen.
Zwanger is in het arabisch "hamila" wat neer komt op "dragen", in andere woorden je draagt iets met je mee, In mijn dromenhandboek stond er:quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]Nee... hadden wij het nooit over gehad. Maar ik kende de symbolische betekenis wel via sommige interpretaties maar was hem vergeten.
Rood is meestal een kleur van pijn, geweld, lijden een bank een plaats voor rust, in andere woorden je zal heel wat moeten durven op te geven/ op het spel te zetten om het naar je zin te kunnen hebben..Wanneer je geest in rust is open je je ziel voor creativiteit en kan je je nieuwe leven, nieuwe omgeving inrichten tot een plaats waar je eindelijk "thuis" bent.quote:En dat dan in combinatie met die rode bank.....inrichten, nieuw huis.
Ze staan niet echt los van elkaar. Arabische taal is een erg symboliek taal, wanneer jij een (tref)woord tegen me verteld, kijk ik altijd eerst wat ik er vanuit het Arabisch van kan halenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:11 schreef nokwanda het volgende:
Ben even nieuwsgierig:
Jouw interpretatie lijkt los te staan van de interpretaties van droomhandboeken en vertalingen.
Hoe leg je de link? Of wat gebruik je of doe je dat afwisselend op basis van gevoel?
quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:18 schreef DeHovenier het volgende:
Vandaag gedroomd, maar ik weet niet meer over wat![]()
Ben ik het mee eens,quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:03 schreef Gorian het volgende:
Onderstaand stuk las ik ooit in psychologiemagazine, en ik vond het de moeite van plaatsing hier wel waar:
Zit er symboliek in dromen?
'Droomsymboliek is de grootste onzin die er bestaat. Daar kan ik zo moe van worden. In de open haard ermee! Geen enkel symbool betekent voor iedereen hetzelfde. Je kunt dromen wel op verschillende manieren analyseren: als je aanneemt dat gedachten jouw droom bepalen, kun je via je droom je eigen gedachten achterhalen. Zo heb ik ontdekt dat ik vaak negatieve verwachtingen had: ik was in mijn droom steeds bang dat dingen zouden misgaan. Als je veel aan jezelf wil werken en wilt groeien, is dromen analyseren een manier om dat te doen. Maar daar moet je wel uitgebreid de tijd voor nemen en vooral: zelf nadenken. Je kunt de betekenis van je droom niet in een boekje opzoeken.'
quote:Op zondag 14 mei 2006 22:46 schreef Alicey het volgende:
Ik droomde vannacht weer eens heel vaag en onsamenhangend. Wat ik in ieder geval heb onthouden is dat ik als invalkracht in een bordeel werkte, en het daar zowel met mannen als vrouwen deed. Iemand die enig idee heeft wat dat te betekenen heeft, of is het gewoon niet meer dan paringsdrang?
Nouja, ik zoek zeg maar naar een bijzondere uitleg. Het logische kan ik zelf wel bedenken.quote:
Simpel, om plezier te hebben in het leven sluit jij niets uit, of het nou een man is of vrouw, een bezem of opblaaspopquote:Op maandag 15 mei 2006 10:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, ik zoek zeg maar naar een bijzondere uitleg. Het logische kan ik zelf wel bedenken.
Eigenlijk wil ik gewoon iets horen wat mijn onschuld aantoont.
Jup, dat is klote, soms kan een droom je hele dag verneuken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:16 schreef gaai het volgende:
Nou ik heb gewoon een hele irritante droom gehad:
Over m'n all-time-grote-liefde.......al vanaf de basisschool (lagere school, 3e klas....yes i'm thát old).
Strekking was dat ik graag bij 'm wilde zijn en de belangrijkste dingen die hij tegen me zei in de droom waren : 'wat ben jij een mooie vrouw geworden' (yeh, right).....'neej ik heb geen vriendin' (túúrlijk niet, 't is een droom immers
).......'wat ruik je lekker' (ik zat nogal met "Lush" in m'n hoofd
).......
gowd gewoon té triest en ik loop er de hele dag al mee in m'n hoofd.....
En het állervervelendste is nog dat ik 'm van-z'n-lang-zal-ze-leven niet binnenkort tegen ga komen........
kan wel janken
![]()
en neej, ik hoef geen droomverklaring....ik wilde het ff van me af tikken in de hoop dat het een beetje uit m'n hoofd gaat
Dromen over een wc zou kunnen betekenen dat je in een positie verkeerd waarin je niet weet wat de uitkomst van een situatie kan zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:42 schreef DeHovenier het volgende:
Ik had vannaht gedroomd over 6 houten wchokken, die in een rij stonden. Dus 3 naast elkaar, en daar tegenover weer 3 naast elkaar. In het midden liep een zandpad. Ik moest naar de wc, doe ik de deur open van een wchokje, groeien daa planten in. Dat was zo bij elk wchokje![]()
Die scene was nog een stuk van een veel grotere droom, maar ik kan me alleen deze scene herinneren.
Water staat o.a. symbool voor levensenergie als ik me niet vergis, en kan daarnaast ook symbool staan voor een barriere.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:04 schreef Natalie het volgende:
Ik droom over 't algemeen vaak over alles wat met water te maken heeft. Dat in over een brug loop, over het water heen spring of onder water aan 't zwemmen ben.
Gek genoeg ben ik niet zo'n waterrat, dus daar ligt het iig niet aan.
Afhankelijk van de helderheid van het water in je droom.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Water staat o.a. symbool voor levensenergie als ik me niet vergis, en kan daarnaast ook symbool staan voor een barriere.
Klopt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:13 schreef Eveli het volgende:
Volgens mij (seksueel getinte) droomwoordenboek kan een wc ook staan voor privacy of seksualiteit.
Dat laatste wist ik. Ook dat het zou kunnen staan voor emoties e.d.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Water staat o.a. symbool voor levensenergie als ik me niet vergis, en kan daarnaast ook symbool staan voor een barriere.
Ook dat kan inderdaad. Ik denk dat je vooral eens kunt kijken wat je precies doet in het water (Komt het water bedreigend over, of juist niet? Vormt het water een barriere, of niet? Is het water schoon, of niet?). Ik heb zelf ook een periode veel dromen gehad met water, waar vooral eigenlijk de gebeurtenissen die aan het plaats vinden waren in mijn eigen leven gesymboliseerd werden..quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat laatste wist ik. Ook dat het zou kunnen staan voor emoties e.d.
't Is altijd anders. Meestal voel ik wel een zekere spanning in die droom. Bijvoorbeeld als ik er overheen spring. Dat kun je je voorstellen als dit: ik sta aan de ene kant van de rivier/gracht en spring naar de andere kant. Of ik sta op een brug naar het water te kijken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook dat kan inderdaad. Ik denk dat je vooral eens kunt kijken wat je precies doet in het water (Komt het water bedreigend over, of juist niet? Vormt het water een barriere, of niet? Is het water schoon, of niet?). Ik heb zelf ook een periode veel dromen gehad met water, waar vooral eigenlijk de gebeurtenissen die aan het plaats vinden waren in mijn eigen leven gesymboliseerd werden..
Sta je misschien voor bepaalde gebeurtenissen die veel impact hebben, en waar je bang bent voor teleurstellingen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Is altijd anders. Meestal voel ik wel een zekere spanning in die droom. Bijvoorbeeld als ik er overheen spring. Dat kun je je voorstellen als dit: ik sta aan de ene kant van de rivier/gracht en spring naar de andere kant. Of ik sta op een brug naar het water te kijken.
En ken je die smalle watertjes langs een weiland? Een balk over de hele lengte, en ik liep daarover heen. Dat soort vage dingen.
Het water is overigens wel schoon.
Daar moet ik even over nadenken. Kom ik nog op terugquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sta je misschien voor bepaalde gebeurtenissen die veel impact hebben, en waar je bang bent voor teleurstellingen?
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Geen droom maar een complete nachtmerrie gehad.
Ik was in een nieuwbouw met een vriendin, we waren er geloof ik aan het inrichten.
Er stonden heel veel radio's.
Plotseling was er geen stroom meer, alles donker maar de radio's begonnen wel te spelen en we kregen ze ook niet stil.
Vriendin in paniek en holde weg.
Bleef ik hulpeloos achter want op de een of andere manier had ik niet mijn eigen stoel bij maar een of ander oud geval.
Ik hoorde mensen praten en begon om hulp te roepen maar niemand reageerde.
Ik werd dus wakker met een gevoel van verlatenheid en dat gevoel wil maar niet weg gaan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |