quote:Op zondag 9 april 2006 18:00 schreef Puckzzz het volgende:
Zow eindelijk ff tijd gehad.
Sommigen zullen de foto te donker en dichtgelopen vinden, ik vind het contrast er juist bij passen en heb het met opzet zo gedaan.
Duurt best lang zo'n rits te sluiten(2 sec. om precies te zijn)
[afbeelding]
sluitertijd van 8 sec...
[afbeelding]
nee dat is mijn tweelingzus, zie je toch duidelijk dat verschil?quote:
en vandaar dat ik op voorhand toestemming heb gevraagd aan de wedstrijdleiding of mijn idee volgens hen wel binnen het thema pastte. hun vonden van wel...quote:Op zondag 9 april 2006 19:02 schreef k_man het volgende:
Ik snap best wat je bedoelt, maar vind 'm niet direct passen in het thema.
leuk he? Zo'n technisch onderwerp waarmee jij je met je compactcamera moet meten tegen mensen met een veel ge-avanceerdere camera...quote:Op zondag 9 april 2006 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Met de nachtstand op de compact van mij lijkt er alleen een flits aan te gaan, en verder niet echt iets anders te gebeuren.
Ja, leuk is anders, maar ik zie wel. Anders doe ik deze maand gewoon niet mee en bekijk ik jullie resultaten.quote:Op zondag 9 april 2006 19:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
leuk he? Zo'n technisch onderwerp waarmee jij je met je compactcamera moet meten tegen mensen met een veel ge-avanceerdere camera...
Ik weet ook niet hoe die werkt, mijn ouders zijn de handleiding kwijtquote:dit is nou precies wat sommige mensen bedoelden met een laagdrempelig onderwerp waar je met elke camera wat van kan maken
ik kan je niet helpen met je technische vragen, heb geen idee hoe jouw camera werkt, sorrie
Uiteraard. Alleen beslist de wedstrijdleiding niet wie er punten krijgen.quote:Op zondag 9 april 2006 19:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en vandaar dat ik op voorhand toestemming heb gevraagd aan de wedstrijdleiding of mijn idee volgens hen wel binnen het thema pastte. hun vonden van wel...
maakt verders niet uit of ji het dus wel of niet binnen het thema vind passen, dat is jouw mening.
welk type is het? is Google jouw vriendje niet voor een handleiding?quote:Op zondag 9 april 2006 19:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, leuk is anders, maar ik zie wel. Anders doe ik deze maand gewoon niet mee en bekijk ik jullie resultaten.
[..]
Ik weet ook niet hoe die werkt, mijn ouders zijn de handleiding kwijt.
Heeft je camera een sluitertijd-voorkeuzequote:Op zondag 9 april 2006 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Met de nachtstand op de compact van mij lijkt er alleen een flits aan te gaan, en verder niet echt iets anders te gebeuren.
Het is een Panasonic Lumix DMC-LC33. En ik ben even aan het googlen naar een handleiding. Stom dat ik zelf niet op die ideeën komquote:Op zondag 9 april 2006 19:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
welk type is het? is Google jouw vriendje niet voor een handleiding?
Thnx k-man voor die waardevolle grammatica les, ik zal er in de toekomst rekening mee houden
* Puckzzz noteert 5 punten van Tha-Erikquote:Op zondag 9 april 2006 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Handleiding gevonden.
* Tha_Erik lezen gaat.
Ik zal dit even toelichten. Lange belichtingstijd en lange sluitertijd liggen zo dicht bij elkaar dat ik daar deze maand geen onderscheid in maak. 'Lange sluitertijd' kan je als techniek, maar ook als thema zien. En Puckzzz heeft dat laatste gedaanquote:Op zondag 9 april 2006 19:14 schreef Puckzzz het volgende:
en vandaar dat ik op voorhand toestemming heb gevraagd aan de wedstrijdleiding of mijn idee volgens hen wel binnen het thema pastte. hun vonden van wel...
Nee, het is 'zij vond van wel.'quote:Op zondag 9 april 2006 19:28 schreef k_man het volgende:
Het is trouwens: 'zij vonden van wel'.
Jij hebt dus net laten zien dat je dit onderwerp helemaal niet technisch hoeft uit te voeren en dat je er al helemaal geen dure geavanceerde camera voor nodig hebt.quote:Op zondag 9 april 2006 19:24 schreef Puckzzz het volgende:
leuk he? Zo'n technisch onderwerp waarmee jij je met je compactcamera moet meten tegen mensen met een veel ge-avanceerdere camera...
dit is nou precies wat sommige mensen bedoelden met een laagdrempelig onderwerp waar je met elke camera wat van kan maken
Dat bedoelde ik ja.quote:Op zondag 9 april 2006 19:48 schreef Offy het volgende:
Als sommige users het 'er niet in zien' zijn ze helemaal vrij om hun punten aan het einde van de maand te geven aan foto's die zij wél bij het onderwerp vinden passen.
Mooi, dan kunnen we weer verderquote:
Ik vind niet dat het uit maakt dat zij niet scherp is, ik vind het een hele mooie foto.quote:Op zondag 9 april 2006 18:24 schreef Offy het volgende:
Normaal gesproken krijg je mij niet snel een zweefmolen in, maar ik kreeg een leuk ideetje voor lange belichtingstijd toen ik er voorbij liep en ben toch maar ingestapt, camera 3x om mijn pols gewikkeld.Het idee was leuk, het resultaat iets minder
Ik vind de kleurtjes en de strepen wel leuk, maar ik kreeg het meisje met geen mogelijkheid mooi scherp:
[afbeelding]
Leuke foto, ik vind de kleuren erg goed en de onscherpte is misschien wel jammer, maar niet enorm storend ofzo.quote:Op zondag 9 april 2006 18:24 schreef Offy het volgende:
Normaal gesproken krijg je mij niet snel een zweefmolen in, maar ik kreeg een leuk ideetje voor lange belichtingstijd toen ik er voorbij liep en ben toch maar ingestapt, camera 3x om mijn pols gewikkeld.Het idee was leuk, het resultaat iets minder
Ik vind de kleurtjes en de strepen wel leuk, maar ik kreeg het meisje met geen mogelijkheid mooi scherp:
[afbeelding]
Leuk, jammer dat ze een beetje grauwig zijn en weinig kleurtes hebben.quote:Buiten was het eigenlijk veel te zonnig voor langere sluitertijden, heb toch wat geprobeerd bij de achtbaan:(ja, alweer)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga nu misschien een heel domme vraag stellen, maar doe het toch...quote:Op zondag 9 april 2006 19:48 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik zal dit even toelichten. Lange belichtingstijd en lange sluitertijd liggen zo dicht bij elkaar dat ik daar deze maand geen onderscheid in maak. 'Lange sluitertijd' kan je als techniek, maar ook als thema zien. [..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |