abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36798894
Hé, ben jij dat?
  zondag 9 april 2006 @ 18:21:46 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_36798964
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:00 schreef Puckzzz het volgende:
Zow eindelijk ff tijd gehad.
Sommigen zullen de foto te donker en dichtgelopen vinden, ik vind het contrast er juist bij passen en heb het met opzet zo gedaan.
Duurt best lang zo'n rits te sluiten (2 sec. om precies te zijn)
[afbeelding]

sluitertijd van 8 sec...
[afbeelding]
, goed idee!! en contrast is gewoon goed natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_36799014
Die eerste associeer ik niet direct met een lange sluitertijd trouwens.
  zondag 9 april 2006 @ 18:24:48 #160
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_36799033
Puckzzz, de eerste foto is inderdaad wel erg donker (op mijn scherm zie ik de laars bijna niet, maar ik heb even snel bij een ander gekeken en daar valt het eigenlijk wel mee), maar je idee komt wel duidelijk over zo De tweede foto vind ik wel net iets beter bij het onderwerp passen. Dat je niet 1 veeg van je handen, maar verschillende 'stappen' ziet heb je leuk gedaan

Normaal gesproken krijg je mij niet snel een zweefmolen in, maar ik kreeg een leuk ideetje voor lange belichtingstijd toen ik er voorbij liep en ben toch maar ingestapt, camera 3x om mijn pols gewikkeld. Het idee was leuk, het resultaat iets minder Ik vind de kleurtjes en de strepen wel leuk, maar ik kreeg het meisje met geen mogelijkheid mooi scherp:

Buiten was het eigenlijk veel te zonnig voor langere sluitertijden, heb toch wat geprobeerd bij de achtbaan:(ja, alweer )

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zondag 9 april 2006 @ 18:34:25 #161
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36799284
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:19 schreef k_man het volgende:
Hé, ben jij dat?
nee dat is mijn tweelingzus, zie je toch duidelijk dat verschil?

over foto 1 mag je nog even nadenken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_36800054
Ik snap best wat je bedoelt, maar vind 'm niet direct passen in het thema.
  zondag 9 april 2006 @ 19:14:29 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36800422
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:02 schreef k_man het volgende:
Ik snap best wat je bedoelt, maar vind 'm niet direct passen in het thema.
en vandaar dat ik op voorhand toestemming heb gevraagd aan de wedstrijdleiding of mijn idee volgens hen wel binnen het thema pastte. hun vonden van wel...

maakt verders niet uit of ji het dus wel of niet binnen het thema vind passen, dat is jouw mening.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 9 april 2006 @ 19:16:05 #164
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36800473
Met de nachtstand op de compact van mij lijkt er alleen een flits aan te gaan, en verder niet echt iets anders te gebeuren .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_36800619
Flits kan je ook uit zetten
Merk je niet dat je camera een langere sluitertid heeft? Of dat het (bewegende) onderwerp er anders uit ziet
Raar!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zondag 9 april 2006 @ 19:21:42 #166
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36800648
Ja, ik heb er ook niet zo veel mee geëxpirimenteerd, maar deze week heb ik gelukkig testweek en ben ik elke dag vroeg uit. Dan krijg ik wel de kans om nog wat verder te onderzoeken.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 9 april 2006 @ 19:24:19 #167
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36800729
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Met de nachtstand op de compact van mij lijkt er alleen een flits aan te gaan, en verder niet echt iets anders te gebeuren .
leuk he? Zo'n technisch onderwerp waarmee jij je met je compactcamera moet meten tegen mensen met een veel ge-avanceerdere camera...

dit is nou precies wat sommige mensen bedoelden met een laagdrempelig onderwerp waar je met elke camera wat van kan maken

ik kan je niet helpen met je technische vragen, heb geen idee hoe jouw camera werkt, sorrie
  zondag 9 april 2006 @ 19:26:23 #168
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36800795
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:24 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

leuk he? Zo'n technisch onderwerp waarmee jij je met je compactcamera moet meten tegen mensen met een veel ge-avanceerdere camera...
Ja, leuk is anders, maar ik zie wel. Anders doe ik deze maand gewoon niet mee en bekijk ik jullie resultaten.
quote:
dit is nou precies wat sommige mensen bedoelden met een laagdrempelig onderwerp waar je met elke camera wat van kan maken

ik kan je niet helpen met je technische vragen, heb geen idee hoe jouw camera werkt, sorrie
Ik weet ook niet hoe die werkt, mijn ouders zijn de handleiding kwijt .
Hoogachtend,
Erik.
pi_36800858
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

en vandaar dat ik op voorhand toestemming heb gevraagd aan de wedstrijdleiding of mijn idee volgens hen wel binnen het thema pastte. hun vonden van wel...

maakt verders niet uit of ji het dus wel of niet binnen het thema vind passen, dat is jouw mening.
Uiteraard. Alleen beslist de wedstrijdleiding niet wie er punten krijgen.

Het is trouwens: 'zij vonden van wel'.
  zondag 9 april 2006 @ 19:30:42 #170
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36800934
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:26 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, leuk is anders, maar ik zie wel. Anders doe ik deze maand gewoon niet mee en bekijk ik jullie resultaten.
[..]

Ik weet ook niet hoe die werkt, mijn ouders zijn de handleiding kwijt .
welk type is het? is Google jouw vriendje niet voor een handleiding?

Thnx k-man voor die waardevolle grammatica les, ik zal er in de toekomst rekening mee houden
pi_36801068
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Heeft je camera een sluitertijd-voorkeuze Meestal te herkennen aan een S of Tv Die instellen en dan de langste tijd pakken die je kunt vinden en daar eens mee gaan spelen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 9 april 2006 @ 19:36:33 #172
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36801080
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:30 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

welk type is het? is Google jouw vriendje niet voor een handleiding?

Thnx k-man voor die waardevolle grammatica les, ik zal er in de toekomst rekening mee houden
Het is een Panasonic Lumix DMC-LC33. En ik ben even aan het googlen naar een handleiding. Stom dat ik zelf niet op die ideeën kom .
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 9 april 2006 @ 19:41:49 #173
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36801233
Handleiding gevonden .

* Tha_Erik lezen gaat.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 9 april 2006 @ 19:45:32 #174
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36801350
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Handleiding gevonden .

* Tha_Erik lezen gaat.
* Puckzzz noteert 5 punten van Tha-Erik
  zondag 9 april 2006 @ 19:48:42 #175
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_36801460
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:14 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zal dit even toelichten. Lange belichtingstijd en lange sluitertijd liggen zo dicht bij elkaar dat ik daar deze maand geen onderscheid in maak. 'Lange sluitertijd' kan je als techniek, maar ook als thema zien. En Puckzzz heeft dat laatste gedaan

Als sommige users het 'er niet in zien' zijn ze helemaal vrij om hun punten aan het einde van de maand te geven aan foto's die zij wél bij het onderwerp vinden passen.
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:28 schreef k_man het volgende:
Het is trouwens: 'zij vonden van wel'.
Nee, het is 'zij vond van wel.'
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:24 schreef Puckzzz het volgende:

Jij hebt dus net laten zien dat je dit onderwerp helemaal niet technisch hoeft uit te voeren en dat je er al helemaal geen dure geavanceerde camera voor nodig hebt.
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_36801524
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:48 schreef Offy het volgende:
Als sommige users het 'er niet in zien' zijn ze helemaal vrij om hun punten aan het einde van de maand te geven aan foto's die zij wél bij het onderwerp vinden passen.
Dat bedoelde ik ja.
  zondag 9 april 2006 @ 19:55:56 #177
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_36801692
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:50 schreef k_man het volgende:
Dat bedoelde ik ja.
Mooi, dan kunnen we weer verder

Mijn zweefmolen/achtbaanfoto's staan er ook nog steeds
  zondag 9 april 2006 @ 19:58:25 #178
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36801750
Ok, ik ben ergens achter gekomen . Ik kan met de nachstand de flits uitzetten, en als ik dan in een donkere omgeving zit wordt het vanzelf een langere sluitertijd/belichtingstijd .

En ik heb ook een Bracket-functie (als het zo heet) gevonden .
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 9 april 2006 @ 20:04:08 #179
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36801915
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:24 schreef Offy het volgende:
Normaal gesproken krijg je mij niet snel een zweefmolen in, maar ik kreeg een leuk ideetje voor lange belichtingstijd toen ik er voorbij liep en ben toch maar ingestapt, camera 3x om mijn pols gewikkeld. Het idee was leuk, het resultaat iets minder Ik vind de kleurtjes en de strepen wel leuk, maar ik kreeg het meisje met geen mogelijkheid mooi scherp:
[afbeelding]
Ik vind niet dat het uit maakt dat zij niet scherp is, ik vind het een hele mooie foto.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 9 april 2006 @ 20:07:55 #180
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36802046
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:24 schreef Offy het volgende:

[afbeelding]
Leuke foto, ik vind de kleuren erg goed en de onscherpte is misschien wel jammer, maar niet enorm storend ofzo.
quote:
Buiten was het eigenlijk veel te zonnig voor langere sluitertijden, heb toch wat geprobeerd bij de achtbaan:(ja, alweer )
[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk, jammer dat ze een beetje grauwig zijn en weinig kleurtes hebben.

Ik vind van deze drie foto 1 het leukst .
Hoogachtend,
Erik.
pi_36806784
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:48 schreef Offy het volgende:

[..]

Ik zal dit even toelichten. Lange belichtingstijd en lange sluitertijd liggen zo dicht bij elkaar dat ik daar deze maand geen onderscheid in maak. 'Lange sluitertijd' kan je als techniek, maar ook als thema zien. [..]
Ik ga nu misschien een heel domme vraag stellen, maar doe het toch...
ik ontwikkel niet zelf, sterker nog, ontwikkel nooit want schiet digitaal...als ik lang wil belichten kan ik dat volgens mij alleen doen door een langer(e) sluitertijd te gebruiken...wat is dan het verschil tussen lange sluitertijd of lange belichtingstijd ?

CC
Mistakes are the portals of discovery.
  zondag 9 april 2006 @ 22:54:11 #182
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36807920
voor zover als dat ik weet is lange BELICHTING iets wat je doet bij het afdrukken in je doka. dus dat kan niet digitaal.

lange SLUITERTIJD die ken je wel dat is je S-waarde dat is de tijd dat je film of sensor belicht word.

hier een poging van mijn kant. (met wat hulp van Prupke en model Mauro )

[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')